tag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post2465416285187985654..comments2024-02-02T10:31:13.724+02:00Comments on CYNICAL: Συνέπειες του Ανταγωνιστικού Προτύπου στα Βρετανικά Πανεπιστήμιαcynicalhttp://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comBlogger41125tag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-68416555143618220092009-03-14T20:13:00.000+02:002009-03-14T20:13:00.000+02:00@geokalpκαι στην ελλαδα το ιδιο συμβαινει. Ιδιως σ...@geokalp<BR/><BR/>και στην ελλαδα το ιδιο συμβαινει. Ιδιως στις υψηλης ζητησης σχολες, εισαγονται παιδια απο τα ανωτερα μεσαια στρωματα.cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-78790537847715130842009-03-14T19:30:00.000+02:002009-03-14T19:30:00.000+02:00είναι όμως πολύ μπροστά σε σχέση βέβαια με τα εγχώ...είναι όμως πολύ μπροστά σε σχέση βέβαια με τα εγχώρια πανεπιστήμια που είναι άγνωστη λέξη το plagiarism...<BR/><BR/>σημειώνω όμως μια άλλη, τελείως διαφοερική συνέπεια: τα πανεπιστήμια εκεί στην Αγγλία γίνονται καθαρά ταξικά... οι πιθανότητες να σπουδάσεις αυξάνουν εάν οι γονείς σου σπούδασαν... το Κέιμπριτζ και η Οξφόρδη δέχονται φοιτητές μόνο από μερικές δεκάδες σχολεία, από τα υπόλοιπα όχι...<BR/><BR/>τα πράγματα δυστυχώς εξελίσσονται ακόμα χειρότερα...geokalphttps://www.blogger.com/profile/07412076009200418030noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-26183720278072770072009-03-06T16:02:00.000+02:002009-03-06T16:02:00.000+02:00@herrkstories,βαζω και ξαναβάζω κατω τα χαρτια, να...@herrkstories,<BR/>βαζω και ξαναβάζω κατω τα χαρτια, να δω ποιος εχει δικαιο, και ποιος λεει την αληθεια. Sorry, για την εκφραση, αλλα ολοι εχουν χεσμενη τη φωλια τους. Νομιζω πεφτει τοση λασπη, που για να δει καποιος τι συμβαινει, πρεπει να παρει πρωτα ενα φτυαρι για να την καθαρισει.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-72243826806523566462009-03-06T11:39:00.000+02:002009-03-06T11:39:00.000+02:00καλώς σε βρήκα.post mortem αξιολόγηση... Αλλά κι ό...καλώς σε βρήκα.<BR/>post mortem αξιολόγηση... Αλλά κι όσο είναι ζωντανός ο ασθενής, σπάνια μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρή διάγνωσηAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-2225929645006425572009-03-06T00:55:00.000+02:002009-03-06T00:55:00.000+02:00Aγαπητη Ανωνυμη, αν θελησεις να συνεχισεις για διδ...Aγαπητη Ανωνυμη, αν θελησεις να συνεχισεις για διδακτορικο δεν υπαρχει περιπτωση να μην βρεις υποτροφια που να σου καλυπτει τα εξοδα διαβιωσης. Δεν ειναι καθολου δυσκολο!<BR/><BR/>Οσο για το υλικο, δωσε μου διευθυνση στο ιντερνετ, αν σου ειναι ευκολο, να το κοιταξω. Παντως δεν βιαζομαι.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-72775627504430252942009-03-05T22:11:00.000+02:002009-03-05T22:11:00.000+02:00Αγαπητή Cynical,αν όλα πάνε καλά, αυτό σκέφτομαι.Τ...Αγαπητή Cynical,<BR/><BR/>αν όλα πάνε καλά, αυτό σκέφτομαι.<BR/>Το ψάχνω από το πρώτο έτος.<BR/>Αναγκαστικά, διότι δεν έχω την <BR/>οικογενειακή κατάσταση που έχουν<BR/>οι περισσότεροι.<BR/><BR/>Σας ευχαριστώ που το σκεφτήκατε :)<BR/><BR/>Ακόμα να βρω χρόνο, να οργανώσω <BR/>το υλικό που θέλω να σας στείλω<BR/>για τον αντι-σημιτισμό<BR/>στις ΗΠΑ του 1930...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-43729562149933414252009-03-05T18:12:00.000+02:002009-03-05T18:12:00.000+02:00@herrkstories καλησπέρα και καλωςόρισες,την αξιολο...@herrkstories καλησπέρα και καλωςόρισες,<BR/><BR/>την αξιολογηση, κατω απο νεοφιλ. συνθήκες, την παρομοιάζω με τη διαδικασία του liquidation μιας εταιριας, τότε που αρχίζει η λεπτομερης καταμετρηση και καταγραφή των περιουσιακων της στοιχειων. <BR/><BR/>Δεν βρισκω καμια αλλη καλή πρόθεση σ' αυτους..cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-39992832924881188892009-03-05T12:46:00.000+02:002009-03-05T12:46:00.000+02:00Η αξιολόγηση έχει δύο λειτουργίες. Η πρώτη: να επι...Η αξιολόγηση έχει δύο λειτουργίες. Η πρώτη: να επισημάνει αδυναμίες ενός συστήματος και να προτείνει βελτιώσεις. Η δεύτερη: να χρησιμεύσει ως άλλοθι - είτε για μέτρα που έχουν ληφθεί είτε για την εξωθεν καλή μαρτυρία του αξιολογούμενου (accountability) <BR/><BR/>Δεν μπορώ να φανταστώ ότι κάποιος που παραγγέλλει αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος, έχει στο μυαλό του τη λειτουργία της βελτίωσης.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-63342880006903547482009-03-04T22:02:00.000+02:002009-03-04T22:02:00.000+02:00Αγαπητή Ανώνυμη,αναρωτιεμαι πόσο μεγαλη να ειναι η...Αγαπητή Ανώνυμη,<BR/><BR/>αναρωτιεμαι πόσο μεγαλη να ειναι η αγορα των ετοιμων διπλωματικών. <BR/><BR/>Επισης δεν καταλαβα την αντιδραση της επιβλεπουσας καθηγητριας με την κλεμμενη εργασια. Αντι να τη μηδενισει, δεχτηκε να την τροποποιήσει;<BR/><BR/>Με τετοιους βαθμους που εχεις, μπορεις να φυγεις για μεταπτυχιακά σε μεγαλο πανεπιστημιο στην αμερικη, με υποτροφια. Το εχεις ψαξει;cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-88333199289003922062009-03-04T20:24:00.000+02:002009-03-04T20:24:00.000+02:00Αγαπητή Cynical,πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτ...Αγαπητή Cynical,<BR/><BR/>πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση.<BR/>Και παρακολουθώ τα σχόλια με "ευλάβεια".<BR/>Και δεν δικαιούμαι καν να έχω άποψη,<BR/>καταθέτω μόνο σε εντελώς πρακτικό επίπεδο, τις άμεσες-προσωπικές μου εμπειρίες:<BR/><BR/>Σπουδάζω σε ελληνικό πανεπιστήμιο,<BR/>πενταετούς φοίτησης (που και αυτό είναι ένα θέμα σε σχέση με τα ευρωπαϊκά)<BR/><BR/>Η αλήθεια είναι ότι ναι, και στο εξάμηνο που μόλις πέρασε παρουσιάστηκε διπλωματική<BR/>από αγγλικό κολέγιο ή από Κάιρο ή από Αλεξάνδρεια, δεν είμαι σίγουρη...<BR/>Ευτυχώς, η επιμέλεια της επιβλέπουσας καθηγήτριας, ανάγκασε <BR/>τη φίλη μου να την τροποποιήσει.<BR/>Όσο για τις πληρωμένες διπλωματικές, νομίζω ότι είναι κοινό μυστικό.<BR/>Νομίζω, όμως, ότι η πρώτη περίπτωση που ανέφερα αποτελεί <BR/>αισχρή λογοκλοπή...<BR/><BR/>Από την άλλη, έχω ένα παράπονο.<BR/>Μέχρι στιγμής, έχω μέσο όρο μαθημάτων (και βρίσκομαι στο τελευταίο έτος) 9,3.<BR/>Αυτό που δε μου αρέσει, είναι η λίγη ύλη. <BR/>Προσωπικά, δεν αρκούμαι σε αυτήν και διαβάζω κυρίως πράγματα που ούτε καν μας τα ζητάνε.<BR/>Αυτό που εννοώ είναι ότι υπήρχαν μαθήματα που με λίγο διάβασμα,<BR/>πήρα απίστευτους βαθμούς, επειδή<BR/>ήξερα -εκ των προτέρων- καλά το έργο των καθηγητών,<BR/>τι προτιμούν, ποιες είναι οι απόψεις τους... και προσάρμοσα πάνω σε αυτές τη δική μου απόδοση, χωρίς να κοπιάσω ιδιαίτερα...<BR/><BR/>Εν ολίγοις, μου αρέσει να διαβάζω,<BR/>και θα ήθελα μεγαλύτερες προκλήσεις...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-61743973730208228792009-03-04T14:50:00.000+02:002009-03-04T14:50:00.000+02:00Καλησπέρα @Roulis,Το μαντρα των καιρων ειναι ακριβ...Καλησπέρα @Roulis,<BR/><BR/>Το μαντρα των καιρων ειναι ακριβως ο "ανταγωνισμός" στον οποιο αποδιδουν μαγικες ιδιοτητες για να λειτουργησει η κοινωνια και το κρατος παντού και πάντα. Σαν συνταγη ειναι πολυ απλουστευτικη, αν το σκεφτεις και πρωτόγονη.cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-85870572365980838472009-03-04T13:21:00.000+02:002009-03-04T13:21:00.000+02:00Το πρόβλημα είναι με την γενικότερη αντίληψη που β...Το πρόβλημα είναι με την γενικότερη αντίληψη που βλέπει τους πολίτες σαν πελάτες κατα την απόληψη δημόσιων υπηρεσιών, περιστέλει τα όρια του δημόσιου χαρακτήρα αυτών στο όνομα της αυξημένης αποδοτικότητας και αγνοεί θέματα αποτελεσματικότητας.<BR/>Αυτή η αντίληψη θέλει το άτομο να είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για τις "αποτυχίες" του και τα δημόσια ιδρύμα να ανταγωνίζονται μεταξύ τους αλλά και με ιδιωτικά με όρους ιδιωτικής οικονομίας. Αποσιωπόντας βέβαια τα προβλήμα με τις "εξωτερικότητες" που η δράση αυτών προκαλεί.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/03595501304240707585noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-48602313736515468492009-03-04T07:32:00.000+02:002009-03-04T07:32:00.000+02:00Αν υπάκουσε κανείς στο εκπαιδευτικό σύστημα γιατί ...Αν υπάκουσε κανείς στο εκπαιδευτικό σύστημα γιατί να μην υπακούσει αμειβόμενος όντας και στο επαγγελματικό σύστημα; Αυτό παρέχουν τα Πανεπιστήμια, υποταγή ή προσαρμογή ή συμμόρφωση συνείδησης, τη πεμπτουσία της γνώσεως. Υπ' αυτή την έννοια έχεις δίκαιο όταν λες:<BR/>"τα πανεπιστημια παρεχουν γνωσεις που θα μπορεις να εξασκησεις και ενα επαγγελμα".<BR/>Mάλλον όμως δεν υπάρχει κατάλληλο πρόγραμμα να σκαναριστεί η αποτελεσματικότητα διότι πρόκειται για Οδύσεια.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-12645926480200296782009-03-04T07:14:00.000+02:002009-03-04T07:14:00.000+02:00@cinderella δε συμφωνώ ότι "έχουν όλα καλώς" στα Α...@cinderella <BR/><BR/>δε συμφωνώ ότι "έχουν όλα καλώς" στα Αγγλικά Πανεπιστήμια, αν και το άρθρο τα αδικεί κομμάτι. Είναι λογικό να εξίστανται οι Εγγλέζοι όταν κάτι αρχίζει να χαλάει, επειδή δεν το ήξεραν ως τώρα. <BR/>Π.χ αποδοχή υποψηφίων, όλο και κατεβαίνει ο πήχυς για προσέλκυση overseas, πα να πει θα ρίξεις και μέσα τον πήχυ, για να ...τελειώσουν κάποτε. <BR/><BR/>Το plagiarism ανεβαίνει σαφώς. Έχει και προγράμματα ...plagiarism - shift, όπου αλλάζει το ..στυλ σου. Έπειτα ο διάολος έχει πολλά ποδάρια και οι εργασίες εργαστηρίων κυκλοφορούν για χρόνια, μεταξύ φοιτητών. ΚΛπ κλπ Το γλύψιμο καθηγητών αποδίδει, για πλασάριαμα κοκ<BR/><BR/>Συνολικά είναι 50 επίπεδα πάνω απ' το Ελληνικό Σύστημα σε όλα και κυρίως: σε δουλειά φοιτητών, διάβασμα, χρήση βιβλιοθηκών, ..sports αντί ταβερνοκοιλιάς, επαγγ προσανατολισμού, πρακτικότητας κλπ κλπ. Και μια ζημιά: πλην humanities και κάποιους επιστήμονες οι άλλοι επιστρέφουν πιστεύοντας ότι η ανθρωπ τους χρωστάει κανα 10ρι χιλ€ /μήναAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-51914168875683674082009-03-04T00:02:00.000+02:002009-03-04T00:02:00.000+02:00γεια σου @cinderella και καλως ορισες.Δεν αμφιβαλω...γεια σου @cinderella και καλως ορισες.<BR/><BR/>Δεν αμφιβαλω γι αυτα που περιγραφεις. Ετσι θα ειναι στο πανεπιστημιο σου. Μπορει ομως να μην ειναι ετσι παντου. Απο την αλλη κι εγω στηριχθηκα σε εντυπα που εμπιστευομαι και σε συγγραφεα που χαιρει γενικης εκτιμησης. Ιδωμεν!cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-18384925424686705392009-03-03T23:58:00.000+02:002009-03-03T23:58:00.000+02:00Γεια σου @Δ. Δρακονάριε. ευχαριστω για την επισημα...Γεια σου @Δ. Δρακονάριε. <BR/><BR/>ευχαριστω για την επισημανση, αλλα νομιζω οτι αυτο θελω να πω και οτι το εξηγω με σαφηνεια, το τι δηλαδη σημαινει πωλητης και τι αγοραστης και τι πελατης.<BR/><BR/>Λες να εχει αλλοιωθει το νοημα; <BR/><BR/>Το ελλην πανεπ. παντως δεν εχει τα ιδια προβληματα με τα βρετανικα. Ειναι πιο απλά. Δεν ειναι τοσο κριση αξιοπισιας, όσο αμοιβαιας εμπιστοσυνης. Εχει διαρραγει το κλιμα εμπιστοσυνης μεταξυ καθηγ./φοιτητων/κρατους. και ουτε το ασυλο, ουτε η αξιολογηση θα λυσουν τιποτα.cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-29202226854118768952009-03-03T23:40:00.000+02:002009-03-03T23:40:00.000+02:00καλησπερα @airgood, τα πανεπιστημια παρεχουν γνωσε...καλησπερα @airgood, <BR/>τα πανεπιστημια παρεχουν γνωσεις που θα μπορεις να εξασκησεις και ενα επαγγελμα. Φυσικα, και θα πρεπει να σε διδαξει πως να συνεχιζεις και στο μελλον να αναζητας και να επεκτεινεις τις γνωσεις σου. Αυτο δεν γινεται σε καμια βαθμιδα του εκπαιδευτικου μας συστηματος.cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-4876523967665063812009-03-03T23:36:00.000+02:002009-03-03T23:36:00.000+02:00καλησπέρα @grsail,εχουμε εθιστει τοσες δεκαετιες ν...καλησπέρα @grsail,<BR/><BR/>εχουμε εθιστει τοσες δεκαετιες να βλεπουμε τα πραγματα μεσα απο οικονομικους ορους. το ιδιο συμβαινει κι οταν παμε να φανταστουμε ενα πανεπιστημιο που θα υπαγορευει το ιδιο τους ορους του και οχι να ποδηγετειται απο την αγορα. Εγω δυσκολευομαι.<BR/><BR/>Για το πως βλεπω τις αξιολογησεις γενικα, θα αναφερθω συντομα χωριστα.cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-70401332234457487772009-03-03T21:46:00.000+02:002009-03-03T21:46:00.000+02:00Αγαπητή cynical, οτι θα με κάνατε να υποστηρίξω το...Αγαπητή cynical, οτι θα με κάνατε να υποστηρίξω το Αγγλικό πανεπιστήμιο...δεν το φανταζόμουν ποτέ!! Ειδικά εγώ κιόλας, νομίζω οτι αγγίζει τα όρια του κωμικού αλλά μάλλον κάποια στιγμή θα γράψω μια ανάρτηση για το πόσο μου λείπει το ελληνικό και θα έρθω στα ίσα μου. Μετά την εσωτερική ανασκόπηση ας μπούμε και στο προκείμενο. <BR/><BR/>Δεν κατάλαβα αν τα 4 στοιχεία που ανέφερες βασίζονται σε συμπεράσματα που έβγαλες από την ανάγνωση του καθηγητή ή τα λέει ο ίδιος. Σε κάθε περίπτωση είναι τελείως μα τελείως αυθαίρετα. Τελείως μα τελείως εκτός Αγγλικής πραγματικότητας. Και για του λόγου το αληθές:<BR/><BR/><B>1) σε πληθωρισμό των καλών βαθμών, </B><BR/><BR/>Αυτό δεν ισχύει με τίποτα. Το σύστημα βαθμολόγησης είναι πολύ πιο αυστηρό από ότι το ελληνικό. Μια εργασία μπορεί να βαθμολογηθεί με Β και στην ουσία επι τοις εκατό να είναι μόλις 65%. Το άριστα είναι πάνω από το 70% και για να το αγγίξεις πρέπει κυριολεκτικά να ιδρώσεις τη φανέλα, δηλαδή να αξίζεις το ελληνικό 10αράκι και εδώ να σε τιμήσουν με ένα μεγαλοπρεπές 72% και πολύ σου είναι. <BR/><BR/><BR/><B>2) σε κολακεία των φοιτητών,</B><BR/><BR/>Αυτό δεν το σχολιάζω γιατί ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω. Ούτε καραμέλες μας δίνουν, ούτε μας χαϊδεύουν, ούτε αγκαλιά μας πέρνουν που μας λείπει το σπίτι μας μα τον Άγιο. <BR/><BR/><BR/><B>3) σε παραποίηση βαθμολογιών στις εξετάσεις και όχι μόνο σε πανεπιστήμια που καταλαμβάνουν μονίμως τις τελευταίες θέσεις των περιώνυμων League Tables, και </B><BR/><BR/>Αυτό δεν ισχύει σε καμία των περιπτώσεων. Τα γραπτά βαθμολογούνται ανώνυμα από 2 καθηγητές βαθμολογητές του πανεπιστημίου και τον Ιούνιο από ανεξάρτητο εξωτερικό βαθμολογητή. Πολύ δίκαια και πολύ τίμια. Ειδικά αύτό είναι προς τιμήν τους. <BR/><BR/><BR/><B> 4) σε αύξηση φαινομένων λογοκλοπής στις φοιτητικές εργασίες.</B><BR/><BR/>Μόνο οι Έλληνες νομίζουν οτι είναι ξύπνιοι και θα ξεγελάσουν το πρόγραμμα του plagiarism. Πέρα από την πλάκα είναι κουτό να αντιγράψεις, την ώρα που καταθέτεις ηλεκτρονικά την εργασία σου ακριβώς για να σκαναριστεί από ένα σύστημα που στην ουσία είναι βάση δεδομένων και έχει τα πάντα μέσα. Ακόμα και μεταφρασμένες εργασίες από κινέζικα πανεπιστήμια. <BR/>Και όταν σε πιάνουν για αντιγραφή καλή μου cynical μαζί με το γράμμα σου στέλνουν και ένα εισιτήριο δώρο για επιστροφή στην πατρίδα. Όι άνθρωποι έχουν πληρώσει πάρα πολλά για να αγοράσουν αυτό το πρόγραμμα και στην ουσία για να αναβαθμίσουν την ποιότητά τους. <BR/><BR/>Εν κατακλείδει, τα αγγλικά πανεπιστήμια είναι επιχειρήσεις. Και όπως κάθε κερδοφόρα επιχείρηση, έτσι και αυτά για να συνεχίσουν να προσελκύουν κόσμο και να μαζεύουν χρήμα, δεν ακολουθούν κανένα από τα παραπάνω 4 βήματα!<BR/><BR/>Συγγνώμη για το σεντόνι, πρώτη φορά εδώ, αλλά η παιδεία για μένα σε όλες της τις βαθμίδες...είναι πολύ ευαίσθητο και σημαντικό κομμάτι!cinderellahttps://www.blogger.com/profile/10056547549826401174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-83192545368859781232009-03-03T20:34:00.000+02:002009-03-03T20:34:00.000+02:00Η αγορά όπου υπερισχύουν οι πωλητές, μετατρέπεται...Η αγορά όπου υπερισχύουν οι πωλητές, μετατρέπεται σε αγορά όπου υπερισχύουν οι αγοραστές του χρυσού της γνώσεως.<BR/>Επειδή μάλλον η γνώση παράγεται παντού σε ψήγματα χρυσού που συλλέγονται βασανιστικά από χρυσοθήρες σταε ποτάμια. Ερασιτέχνες της μάθησης αντί των αυθεντιών που κατείχανε τούβλα χρυσού της γνώσεως που τους παρέδιδε η εκάστοτε νομή της εξουσίας.<BR/>Φυσικά υπ' αυτήν την έννοια δεν έχει άμεση σημασία σε ποιόν ανήκουν οι μετοχές στις σπουδές, δημόσιες ή ιδιωτικές.<BR/>Ποιοί συγκέντρωναν το χρυσό των χρυσοθήρων; μα φυσικά οι τράπεζες, οι Τράπεζες των Γνώσεων, των Δεδομένων και των Πληροφοριών.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-29224955788221858132009-03-03T19:16:00.000+02:002009-03-03T19:16:00.000+02:00Αγαπητή Cynical,Δυστυχώς, είμαι υποχρεωμένος να ξε...Αγαπητή Cynical,<BR/><BR/><BR/>Δυστυχώς, είμαι υποχρεωμένος να ξεκινήσω με μία διόρθωση σε ένα λάθος που έχει εμφιλοχωρήσει στο post σου. Δεν θα έκανα λόγο, ούτε θα το ανέφερα, αν δεν ήταν σημαντικό για την κατανόηση των διαστρεβλώσεων που έχει επιφέρει στα εκπαιδευτικά πράγματα της Γηραιάς Αλβιώνος η σε τελική ανάλυση ανάθεση της αξιολόγησης στην αγορά κι αν δεν είχε σημασία γιά όσα θέλω να πω (θα φανεί παρακάτω).<BR/><BR/>Δυσκολεύτηκα να καταλάβω το σημείο όπου αναφέρεις ότι ο ρόλος του Πανεπιστημίου έχει αντιστραφεί και από "πωλητής" έχει μετατραπεί σε "αγοραστή". Αυτό είναι φανερά παράλογο. Προσπαθούσα να καταλάβω τι μπορεί να έχει συμβεί. Μήπως ήθελες να πεις το αντίθετο, οπότε έχουμε να κάνουμε με συγγνωστή απροσεξία; Όχι, γιατί και το αντίθετο είναι εξ ίσου παράλογο. Ανέτρεξα στις πηγές μήπως ο κ. καθηγητής έχει καταφέρει να τετραγωνίσει τον κύκλο. Τότε κατάλαβα ότι έχεις πέσει "θύμα" μιάς παρανόησης. <BR/><BR/>Ο Furedi κάνει λόγο για στροφή "from a sellers' to a buyers' market". Aυτό δεν σημαίνει ότι το Πανεπιστήμιο μετατρέπεται από "πωλητής" σε "αγοραστή". Το Πανεπιστήμιο είναι πάντα ο προμηθευτής γνώσης και συνεπώς είναι πάντα ο "πωλητής", ανεξαρτήτως των εκπαιδευτικών ρυθμίσεων. Ακόμα και το ένδοξο Λομονόσωφ στα πιό χρυσά χρόνια της Σοβιετικής εποχής δεν είχε - από αυτή την άποψη - την παραμικρή διαφορά από το πιό εμπορευματοποιημένο Βρετανικό Πανεπιστήμιο μετά το τελευταίο κύμα ιδιωτικοποίησης των Νέων "Εργατικών". Άλλο λέει ο Furedi.<BR/><BR/>Ότι πλέον το πάνω χέρι στην εκπαιδευτική "αγορά" δεν το έχει ο "πωλητής" (ο προμηθευτής γνώσης δηλαδή), αλλά ο αγοραστής (δηλαδή οι φοιτητές και οι οικογένειές τους). Και γιατί έχει αυτός το πάνω χέρι πιά; Μα γιατί απλούστατα η τύχη του "πωλητή" εξαρτάται από την προτίμηση που θα του δείξουν οι "αγοραστές"! Άρα; Άρα "ο πελάτης έχει πάντα δίκιο"! Έ, κι αν σπάει και κανένα ποτήρι πάνω στο κέφι του (δηλαδή αν υποβάλλει αγορασμένη διπλωματική), οι "πωλητές" αντιμετωπίζουν το ζήτημα με "κατανόηση". Με την προϋπόθεση βέβαια ότι πληρώνει τα δίδακτρα στην ώρα τους...<BR/><BR/>Nα λοιπόν τι έχει επιφέρει η εισαγωγή του ανταγωνισμού για "πελάτες" στα Βρετανικά Πανεπιστήμια. Αλλά εδώ ακριβώς αρχίζει και η μεγάλη πλάκα!<BR/><BR/>Γιατί ακριβώς αυτό το "shift <BR/>from a sellers' to a buyers' market", διαφημίζεται από τους φίλους μου τους "φιλελεύθερους", (μετά ή άνευ του επιθετικού προσδιορισμού που τόσο τους ενοχλεί), ως μία ακόμα απόδειξη του εγγενούς φιλελευθερισμού που ενυπάρχει στην καπιταλιστική αγορά!<BR/><BR/>Ενώ εγώ ας πούμε, που υποστηρίζω ότι το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να καθορίζεται και να επανακαθορίζεται μέσα από τον διάλογο των εμπλεκόμενων τμημάτων της κοινωνίας, να έχει δημόσιο χαρακτήρα και να παρέχεται δωρεάν είμαι θιασώτης και κήρυκας της ανελευθερίας και - προφανώς - ένας από τους "εχθρούς" της περίφημης "ανοιχτής" κοινωνίας...<BR/><BR/><BR/>Χαιρετώ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-58971484908776147342009-03-03T19:04:00.000+02:002009-03-03T19:04:00.000+02:00Με αφορμή τη λογοκλοπή ή άλλες μηχανοραφίες προς α...Με αφορμή τη λογοκλοπή ή άλλες μηχανοραφίες προς απόκτηση του πτυχίου, το ερώτημα τίθεται κρισίμως άν ανταποκρίνεται σε γνώσεις ή όχι.<BR/>Υπάρχουν δύο ζητήματα, άν οι γνώσεις λαμβάνουν γνώση εντός του θεσμού της τυπικής εκπαίδευσης ή εκτός και με μορφή άτυπης εκπαίδευσης.<BR/>Οπως και να έχει ο φοιτητής έχει ανάγκη να μην αυτοϊκανοποιηθεί απο τη δήθεν γνησιότητα της μάθησης του. Αξίζει να την αμφισβητήσει, να μη γίνει δέσμιος της ανάλωσης του απο τη καταναλωτικότητα του ΑΕΙ του.<BR/>Η δίψα για μάθηση έχει σημασία αν είναι αυξημένη ή όχι μετά το πτυχίο και αυτό έχει γίνει κατανοητό απο τη διαδικασία της μάθησης ανά τον κόσμο. <BR/>Καλύτερο πτυχίο είναι αυτό που τούμαθε τη σημασία της συνέχειας των γνώσεων και της εξέλιξης των, της δια βίου εκπαίδευσης,<BR/>"του μανθάνειν το μανθάνειν".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-31433665945147820262009-03-03T18:15:00.000+02:002009-03-03T18:15:00.000+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Left Liberal Synthesishttps://www.blogger.com/profile/00065553796409273737noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-90334442291414406612009-03-03T15:33:00.000+02:002009-03-03T15:33:00.000+02:00Ναι, η αντιπαραβολή των δύο μοντέλων: ‘ουμανιστικο...Ναι, η αντιπαραβολή των δύο μοντέλων: ‘ουμανιστικού’ και ‘εκσυγχρονιστικού’ είναι περιεκτική και πλησιάζει την ουσία του προβλήματος. Βέβαια ο τίτλος σου αναφέρεται στα Αγγλικά Πανεπιστήμια αλλά εγώ γράφω κύρια για τα Ελληνικά αφού το φαινόμενο υπάρχει και εδώ.<BR/><BR/>Η λογοκλοπή εμφανίζεται σε δύο επίπεδα αυτό του Πανεπιστημίου καθ’ εαυτού δηλ. στους διδάσκοντες και στο επίπεδο των φοιτητών.<BR/><BR/>Τα δομικά στοιχεία του Πανεπιστημίου υποχωρούν στην πίεση των διαδικασιών αξιολόγησης στο προσωπικό (του ίδιου του καθηγητή) και το γενικό (του Πανεπιστημίου) επίπεδο. Οι διαδικασίες αυτές λειτουργούν ως οδοστρωτήρας απαλείφοντας έμμεσα την ποικιλία και την πολυφωνία στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, ταυτόχρονα όμως ισοπεδώνουν και το σύστημα των ‘κλασικών αξιών’ στην νοοτροπία και τον τρόπο λειτουργίας των ιδρυμάτων.<BR/><BR/>Οι φοιτητές έχουν συνδέσει από πολύ νωρίς τις σπουδές τους με την επαγγελματική τους αποκατάσταση και με τίποτα άλλο. Δηλαδή ζητήματα όπως ‘ο σεβασμός στην γνώση’, ‘η γνώση ως αξία’, ‘η γνώση ως δρόμος για την ολοκλήρωση του ατόμου’, ‘η χαρά της επιστημονικής αναζήτησης ως βασικό πολιτιστικό αγαθό’ αντιμετωπίζονται ως ξένα, αντιπαραγωγικά ‘καινά δαιμόνια’, επιζήμια για το επαγγελματικό μέλλον των φοιτητών. Εδώ η διαδικασία της μάθησης έχει – για όλους τους συμμετέχοντες - έναν κύριο σκοπό: το κέρδος ... Η έννοια ‘academic role’ για τα Πανεπιστήμια ξεχάστηκε, παραποιήθηκε ή απλώς ‘κρύφτηκε’ από κάποιους σε ξεχασμένα και σκοτεινά σεντούκια ως μη-ωφέλιμη, μη-απαραίτητη και ενοχλητική πολυτέλεια !<BR/><BR/>Με δεδομένη την ‘έκπτωση’ που προσπάθησα να σκιαγραφήσω στις προηγούμενες γραμμές, η λογοκλοπή των φοιτητών δεν αποτελεί πλέον εξτρεμιστική σπανιότητα ούτε μου προκαλεί έκπληξη. Είναι απλώς φυσικό επακόλουθο.<BR/><BR/>Έμεσα ίσως προκύπτει από την ανάρτησή σου και πάλι το ζήτημα της αξιολόγησης των ΑΕΙ. Κάθε απλός και καλής διάθεσης εγκέφαλος θεωρεί την αξιολόγηση ορθή και απαραίτητη. Οι πολέμιοι χωρίζονται χοντρικά στις κατηγορίες: υστερόβουλοι, ανασφαλείς, εκφραστές αρνητισμού κλπ κλπ. Υπάρχει όμως και ένα (μικρό;) ποσοστό των πολέμιων που έχουν ιδιαιτέρως ισχυρά και καθαρά επιχειρήματα. Επιχειρήματα που σχετίζονται με φαινόμενα ‘επιχειρηματικο-ποίησης’ των ΑΕΙ όπως αυτά που θίγονται με κάποιο τρόπο στην ανάρτησή σου. Ποιος είναι άραγε ο ‘ορθός δρόμος’ ;<BR/><BR/>Το οξύμωρο βεβαίως είναι ότι στα δικά μας Πανεπιστήμια τα φαινόμενα λογοκλοπής κλπ έχουν ήδη εμφανιστεί χωρίς κάποια ιδιαίτερη πίεση ή ένταση από δια-πανεπιστημιακούς ανταγωνισμούς ή μηχανισμούς αξιολόγησης αφού στην ουσία δεν υπάρχει αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο και όπου υπάρχει δεν λειτουργεί !<BR/><BR/>[ έχει ενδιαφέρον και το άρθρο του καθηγητή Φώτη Παυλάτου «Ποιός σκότωσε τον Ιπποκράτη» που αφορά σε επιστημονική λογοκλοπή και παραποίηση ερευνητικών συμπερασμάτων στο περιβάλλον της ιατρικής: http://e-epiloges-dionysos.blogspot.com/2009/02/blog-post_08.html ]grsailhttps://www.blogger.com/profile/09533058561341483390noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2514838281959678995.post-4459039456283072332009-03-03T15:32:00.000+02:002009-03-03T15:32:00.000+02:00καλημερα Κατερινα, τα βρετανικα ειναι ενα απτο παρ...καλημερα Κατερινα, <BR/><BR/>τα βρετανικα ειναι ενα απτο παραδειγμα για το πώς μπορει να υποτροπιασει ενα εκπαιδευτικο συστημα που δρα σαν επιχειρηση, ανεξαρτητως αξιολογησης. Στην περιπτωση αυτη η αξιολογηση βοηθησε στο που θα κατευθυνθουν οι ποροι ειτε απο τις ιδιωτικες ή απο τις κρατικες χρηματοδοτησεις, ειτε απο τους φοιτητες, καθώς επίσης και στο πώς θα αναδιαρθρωθουν τα τμηματα ωστε να γινουν φιλικα προς τους χρηματοδοτες. <BR/><BR/>Για τα ελληνικα πανεπ. τα ερωτηματα που δεν απαντωνται ειναι:<BR/>1. ποιος θα κανει την αξιολογηση;<BR/>2. με ποια μεθοδο;<BR/>3. και τι θα τα κανουμε τα αξιολογημενα πανεπιστημια;<BR/><BR/>Χρηματα για να γινει αξιολογηση απο "Οίκους" του εξωτερικου που τα παιρνουν χοντρα (σε εκατομμυρια ευρω παρακαλω), δεν υπάρχουν. <BR/><BR/>Επισης η αξιπιστια του κρατους οτι θα τηρησει τις υποσχεσεις του προς τα αναξιοπαθουντα τμηματα ειναι μηδενικη. Δεν θα τα κλεισει (γιατι δεν εχει τα κοτσια) αλλα και δεν θα κανει τιποτε για να τα βελτιωσει. Διοτι παλι δεν υπαρχουν χρηματα.<BR/><BR/>Η γνωμη μου ειναι οτι ολη η κουβεντα περι αξιολογησης ειναι μια μεγαλη μπαρουφα. Κυριως για να συνεχιζεται το "σε δουλεια να βρισκομαστε". <BR/>Ουτε η κυβερνηση δεν θελει να την αναλαβει. Και να σου πω, τα προβληματα των ελλ. πανεπιστημιων ειναι τοσο φανερα και elementary που να πληρωσεις τα μαλλιοκεφαλα σου για να βρεις αν το πανεπ. ιωαννιων εχει 5 δημοσ ανα ερευνητη ενω της πατρας 8, sorry, αλλά ...χέστηκε η φοραδα στ' αλώνι!cynicalhttps://www.blogger.com/profile/04989160727725626033noreply@blogger.com