Σάββατο 1 Μαρτίου 2008

Η ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ


Όσο πιο πολύ στέκομαι στο θέμα της διαφθοράς σ’ αυτήν εδώ τη χώρα, τόσο πιο πολύ πείθομαι ότι αποτελεί την πλέον θεμελιώδη παράμετρο σταθερότητας του συστήματος και της κοινωνίας.

Ένα σύστημα πολλών μεταβλητών, όπως είναι σίγουρα η κοινωνία, θα μπορούσε να θεωρηθεί σε θερμοδυναμική ισορροπία αν όλα του τα μεγέθη και οι συμπεριφορές ακολουθούσαν μια προβλέψιμη, χωρίς εκπλήξεις, ομαλή στατιστική κατανομή σύμφωνα με γνώριμους και καλά επεξεργασμένους κανόνες. Φαντάζομαι ότι μια καλώς κυβερνώμενη πολιτεία, θα είχε γνώριμες μόνο, και μικρές αποκλίσεις από κάποιες μέσες τιμές, τόσο στα οικονομικά της όσο και στις ατομικές συμπεριφορές των πολιτών της. Αντίθετα, μια πολιτεία με ανώμαλες κατανομές των μεγεθών στα οποία αναφέρθηκα προηγουμένως, με μεγάλες αποκλίσεις από τις μέσες τιμές και χωρίς μεγάλες πιθανότητες εξομάλυνσης σε κάποιο λογικό χρονικό διάστημα, θα περιμέναμε να μην επιβίωνε και να διαλυόταν στο χρόνο.

Παρά ταύτα είναι γνωστό ότι σε ορισμένα ανοιχτά και ακόμα πιο πολύπλοκα θερμοδυναμικά συστήματα, με ισχυρές αποκλίσεις τιμών σε κάποια χαρακτηριστικά μεγέθη τους, όπως π.χ. εισόδημα, αναπτύσσονται κάποιες δυνάμεις, γνωστές και ως θερμοδυναμικές δυνάμεις, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν το σύστημα σε σταθερές καταστάσεις, εκτός όμως ισορροπίας. Τέτοια παραδείγματα είναι οι κυκλώνες, η λειτουργία του laser, αλλά και το φαινόμενο της ζωής.

Τώρα, πώς συνδέονται όλα αυτά με τη διαφθορά; Χωρίς να επιδιώκω ή να υπαινίσσομαι κάποιου είδους ερμηνείας των κοινωνικών φαινομένων βάσει φυσικών νόμων, και έχοντας πλήρη επίγνωση του επιχειρούμενου ατοπήματος, θα αποτολμήσω, ποιητική αδεία, τον ανόσιο παραλληλισμό της κοινωνίας σε καθεστώς πλήρους αποσύνθεσης και διαφθοράς με ένα εκτός ισορροπίας θερμοδυναμικό σύστημα, το οποίο φαίνεται να λειτουργεί μεν, ασταθώς και επικινδύνως, δε.

Πιστεύω λοιπόν ότι η κινητήριος δύναμη της τρέχουσας νεοελληνικής κοινωνίας και ο μοχλός σταθερότητάς της είναι η ύπαρξη μιας αρραγούς αλυσίδας διεφθαρμένων στρωμάτων, πεπλεγμένων σε μια συνεχώς τροφοδοτούμενη αλληλεξάρτηση, και ευρισκόμενων σε μια ασταθή κατάσταση ισορροπίας. Που σημαίνει ότι η αντοχή και η επιβίωση του ιδιότυπου αυτού καθεστώτος οφείλεται στη γενικευμένη εμπλοκή στην αλυσίδα αυτή όλο και περισσότερων σωμάτων/στρωμάτων με όλο και μεγαλύτερες αλληλεξαρτήσεις. Αν κάπου η αλυσίδα σπάσει και σταματήσει η εξαρτώμενη αλληλοτροφοδότηση, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος κατάρρευσης του συστήματος.

Ξεκινώντας από τα πλέον εκβιαστικά και νταβαντζίδικα κοινωνικά στρώματα, που ας υποθέσουμε χωρίς μεγάλο σφάλμα ότι είναι οι γιατροί, (φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις όπως παντού, ας μη το κάνουμε θέμα λοιπόν), καθ’ όσον διαχειρίζονται ζωτικά συμφέροντα των πολιτών όπως η φυσική τους επιβίωση, βλέπουμε ότι η υφιστάμενη και ανυπέρβλητη (από τα φακελάκια) οικονομική ζημιά μεγάλης μερίδας συνανθρώπων μας, μεταβιβάζεται (trickling down) σε άλλες υπο-κείμενες και εξαρτώμενες κοινωνικές μερίδες.

Οι τρόποι μεταβίβασης προς τα κάτω της οικονομικής ζημιάς είναι με παρόμοιες τεχνικές. Είτε απαιτώντας παράνομα ζεστό χρήμα αν δουλεύουν σε ζωτικούς τομείς του Δημοσίου, όπως πολεοδομίες, εφορίες, υπουργείο συγκοινωνιών, κ.λ.π., είτε αισχροκερδώντας αν είναι έμποροι, είτε φοροδιαφεύγοντας ανοιχτά και ξεδιάντροπα αν είναι φροντιστές της Κατώτερης/Μέσης Εκπαίδευσης, υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, βοθροκαθαριστές, ή άλλες συμπαθείς μερίδες εργαζομένων συμπολιτών μας που χρεώνουν κατά το δοκούν και μάλιστα χωρίς απόδειξη, είτε κάνοντας οτιδήποτε άλλο που δεν έχω αρκετή φαντασία να συλλάβω.

Έτσι, για μια ακόμα φορά το λαϊκό αισθητήριο, ενάντια στις θεωρίες των σοφών και ακαδημαϊκών δασκάλων βρήκε από μόνο του τη λύση στο πρόβλημα της ανισοκατανομής, εφαρμόζοντας σε παγκόσμιο επίπεδο μια πρωτότυπη διορθωτική μέθοδο, επονομαζόμενη και η μέθοδος του «ο κλέψας του κλέψαντος».

Νομίζω λοιπόν ότι έχει γίνει κατανοητό από όλους ότι η πάταξη της διαφθοράς ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την επιβίωση της κοινωνίας και ημών των ιδίων.

ΖΗΤΩ ΛΟΙΠΟΝ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑ!

26 σχόλια:

  1. Η ανάρτηση σου σίγουρα είναι εμπνευσμένη .
    Οι ανθρώπινες κοινωνίες πάντα αποτελούσαν ένα σύστημα σε ανισορροπία.
    Ευτυχώς δεν είμαστε μόνο κοσμική σκόνη ,αλλά στους ανθρώπους η ύλη εμφανίζει και άλλες ιδιότητες που δεν υπακούουν στους νόμους της φυσικής ,ας ονομάσουμε έτσι αδόκιμα αυτές τις ιδιότητες ψυχή? Χαρακτήρα? (Μάλλον παλιοχαρακτηρα),συναίσθημα ?όπως θέλει ο καθένας.
    Συγνώμη για το τυχόν ακατανόητο των σκέψεων μου αλλά με έχει επηρεάσει η Άνοιξη και τα μοντέλα της Θερμοδυναμικής δεν με καλύπτουν

    Παω να ξαναδιαβάσω τη θεωρία του χάους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παρέλειψα να σημειώσω ότι συμφωνώ απόλυτα με το τελικό συμπέρασμα σου .
    Η πάταξη της διαφθοράς απαιτεί η μάλλον προϋποθέτει την ύπαρξη μιας άλλης κοινωνίας με διαφορετικές δομές και κυρίως με τελείως διαφορετικές ανθρώπινες σχέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία, έχουμε μια επιλογή ανάμεσα στη διατήρηση της ανισορροπίας και στο χάος. Τι αισιόδοξο!!!!

    Αγαπητή cynical διαφωνώ σε κάποιο βαθμό με όλα αυτά. Δεν λέω ότι η πάταξη της διαφθοράς δεν θα φέρει αντιδράσεις. Ο τρόπος διόρθωσης της κείμενης κατάστασης είναι διττός. Πρώτον, να υπάρξει μια ομάδα ανθρώπων που συνειδητά και με προσωπικό και πολιτικό κόστος να θέλει να αλλάξει τα πράγματα (πράγμα που σήμερις δυστυχώς δεν υπάρχει....). Δεύτερον, να δώσει τα κάταλληλα κίνητρα προς μια ευνομούμενη συμπεριφορά και επιπλέον να είναι αυστηρή όσο δεν παίρνει με τους παραβάτες. Για το θέμα έχω γράψει και σχετικά στο Blog μου χτες....Καλά συννενοημένοι είμαστε?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου γεννηθηκε μια σκεψη τωρα.θεωρω οτι το χρημα διαφθειρει απο μονο του.Δηλαδη μπορει ενας μικρομεσαιος να ειναι εντιμος και αδιαφθορος αλλα αν γινει ενα μπραφ και χε... στο χρημα,να αλλαξει τελειως.Να αναθεωρησει,να αρχισει να λαδωνει,να απαιτει ευνοικοτερη μεταχειριση.Οι πλουσιοι ειναι και οι πιο διεφθαρμενοι.Ειναι ικανοι να λαδωσουν ακομη και στο χασαπικο για να εξυπηρετηθουν πρωτοι.Δινουν δηλαδη χρημα πολυ ευκολα προκειμενου να διευκολυνουν τις κινησεις τους.Οπου υπαρχει χρημα υπαρχει και διαφθορα.Το να αντιμετωπιζεις το χρημα καθαρα ως μεσο συναλλαγης για να επιβιωσεις ομαλα και οχι ως το Τζινι που κανει ολες τις ευχες σου πραγματικοτητα ειναι πραγματι δυσκολο.Γιατι οταν εχεις χρημα θελεις να κανεις τα παντα χωρις κοπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η διαφθορά είναι ασθένεια που πλήττει πολλαπλώς μια κοινωνία, όπως ο καρκίνος έναν οργανισμό. Δεν αμφιβάλλω ότι μια κοινωνία μπορεί να λειτουργεί με αυτήν, αλλά λειτουργεί υπό το βέλτιστο και με τρόπο που δεν είναι αποτελεσματικός και αποδοτικός και συνεπάγεται μεγάλα καλυμμένα κόστη. Παραδείγματα είναι η αναξιοκρατία, η αντίστροφη κατανομή πλούτου (ο φτωχός ασθενής δίνει στον πιο πλούσιο από αυτόν γιατρό), οι σπατάλες, για παράδειγμα λόγω μη επιλογής των οικονομικότερων και συμφερότερων λύσεων, οι πολλαπλές στρεβλώσεις στο οικονομικό σύστημα και πολλά άλλα, και δεν άρχισα καν να θίγω θέματα όπως ένταση των κοινωνικών συγκρούσεων και αντιθέσεων, προβλήματα στις συναλλαγές, ψυχικό κόστος, κοινωνική συνοχή και άλλα που επηρεάζουν μεταξύ άλλων την ποιότητα ζωής.

    Η διαφθορά μπορεί να φέρει και αποσταθεροποίηση με πολλούς τρόπους (κράτος που δεν μπορεί να φορολογήσει δίκαια και να ασκήσει κοινωνική πολιτική, έλλειψη εμπιστοσύνης στους θεσμούς και ιδίως στη δικαιοσύνη κ.λπ.). Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά λοιπόν και η διαφθορά δεν είναι ισοδύναμος εναλλακτικός τρόπος λειτουργίας έναντι ενός κράτους δικαίου. Έχεις πάντως επισημάνει μια σωστή παράμετρο που είναι ότι κάθε αναστροφή μιας πορείας και αναδιάταξη έχει ένα κόστος μέχρι η κοινωνία να προσαρμοστεί στον νέο τρόπο λειτουργίας. Οικονομικό παράδειγμα είναι το κόστος του να προσπαθήσεις να καταπολεμήσεις τον πληθωρισμός σε μια κοινωνία που έχει μάθει να τον θεωρεί δεδομένο έχει πληθωριστικές προσδοκίες, όμως, αυτό το κόστος πρέπει να συγκρίνεται με το μακροπρόθεσμο όφελος και το κόστος διατήρησης της τρέχουσας κατάστασης (της υψηλής διαφθοράς) σε βάθος χρόνου, που θεωρώ υπερβολικά μεγάλο. Οι πολιτικοί πάντως όντως φοβούνται αυτό το κόστος, κάθε ουσιαστική καταπολέμηση της διαφθοράς θα τους φέρει αντιμέτωπους με μεγάλα συμφέροντα και συνεπάγεται «σπάσιμο πολλών αβγών», οπότε δεν ελπίζω σε πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. de profundis, γειά σου. Όντως, ισορροπία σημαίνει τέλμα και θάνατος. Για να εξελιχθεί κάτι σε κάτι άλλο πρέπει να υπάρχουν δυνάμεις που στις κοινωνίες προέρχονται από ανισότητες, ανελευθερίες, αδικίες, δυσαρέσκειες και πολλά άλλα. Γνωστά.

    Τώρα, αν σου εξομολογηθώ την πίστη μου στην υλική βάση των ...συναισθημάτων, της ψυχής, ακόμα και των παλιοχαρακτήρων θα με πάρεις στο κηνύγι...Και δεν θέλω να σου χαλάσω την πρώτη μέρα της Άνοιξης. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα τα έβαζα ποτέ στο χειρουργικό τραπέζι ή ότι θα τα έβλεπα σαν υποψήφια θύματα μαθηματικής προσομοίωσης.
    Σ' αυτά οι προσεγγίσεις είναι διαφορετικές και μέσα από άλλα κανάλια, πιο συγκεχυμένα, ρεμβώδη και οπωσδήποτε ασύγκριτα πιο προσφιλή.

    Ποιό βιβλίο για το Χάος διαβάζεις;

    Αν η πάταξη της διαφθοράς προυποθέτει μια άλλη κοινωνία, αυτή η άλλη κοινωνία πώς θα προέλθει αφού θα την στοιχειώνει η διαφθορά; Πάντα η διαλεκτική με μπέρδευε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άγαπητέ VK, Το χάος το ίδιο διατηρεί τα συστήματα που βρίσκονται εκτός θερμοδυναμικής ισορροπίας σε μια σταθερή (αλλά επισφαλή) κατάσταση ισορροπίας. Δηλαδή, η διατήρηση της ανισορροπίας στη φύση είναι έργο του Χάους. [Αχ! πρέπει να κάνω μερικά μαθήματα περί χάους κάποια στιγμή. Φαντάζομαι ότι μέχρι τώρα διαβάζοντάς με έχετε γίνει ξεφτέρια στην Κβαντική Φυσική.]

    Αυτό που θέλω να πω στο post είναι ότι αν πειραχθούν οι κοινωνικές σχέσεις που στηρίζονται στην αμοιβαία παράνομη συναλλαγή θα καταρεύσσει η κοινωνία. Το λέω με ειρωνικό τρόπο. Αλλά πιστεύω ότι έτσι είναι. Για τον απλό λόγο ότι η μισή και βάλε κοινωνία θα βιώσει μια κατάρρευση του εισοδήματός της και ότι επι πλέον καμμια δουλειά γραφειοκρατική δεν θα διεκπεραιώνεται.
    Το σχόλιό σου αναφέρεται στον τρόπο που θα περάσουμε σε μια ευνομούμενη πολιτεία. Αυτό είναι άλλο θέμα το οποίο δεν το έχω θίξει γιατί δεν ξέρω τον τρόπο. Πάντως πιστεύω ότι αυτή αλλαγή για να γίνει θέλει πολύ χρήμα. Πώς θα βρεθεί; Εδώ χρειάζονται άλλα γράμματα που δεν τα κατέχω...

    Εννοείς το post "λίγα λόγια για το "Καρότο και το Μαστίγιο".... Τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται...
    Συντονιζόμαστε και μάλλον κάτι καλό θα βγει στο τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γειά σου Νέλλη. Και οι φτωχοί είναι διεφθαρμένοι. Απλώς είναι μικρότερης εμβέλειας η παρανομία τους. Δηλαδή, η πτωχή και τίμια εργατιά νομίζω ότι είναι...προβοκάτσια. Στη Νορβηγία και Λουξεμβούργο που είναι πάρα πολύ πλούσιες χώρες η διαφθορά είναι μηδενική. Η ευημερία της διαφθοράς νομίζω ότι οφείλεται στην ανυπαρξία θεσμών και δομών που είναι απότοκοι μιας ισχυρής αστικής δημοκρατίας η οποία με τη σειρά της αποτελεί το αίτημα ενός ανεπτυγμένου καπιταλισμού. Στην Ελλάδα δεν υπήρξε ούτε ανεπτυγμένος καπιταλισμός, όυτε αστική δημοκρατία ανεπτυγμένη παρά μόνο ένα πελατειακό κουτσουρεμένο κράτος. Πιστεύω απόρροια της απουσίας των κελευσμάτων του Διαφωτισμού και της κυριαρχίας για αιώνες της ανατολικής δεσποτείας.
    Λίγο πολύ και επί τροχάδην αυτή την εντύπωση έχω για τις απαρχές της διαφθοράς στη χώρα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητέ Περαστικέ πολύ ωραία η ανάλυσή σου για τις συνέπειες της διαφθοράς.
    Τώρα, το κείμενο είναι σαφώς σαρκαστικό (πρέπει να με μάθατε λιγάκι ότι λειτουργώ λίγο ανάποδα!)

    Δες λίγο τί έγραψα στον VK , σχετικά με την κάποια αληθοφάνεια των όσων γράφω. Αν π.χ. σε κάποιο ουτοπικό σενάριο εκμηδενιστεί η διαφθορά, τότε η κοινωνία θα καταρρεύσει. Δεν συμφωνώ ότι τα συμφέροντα που θα πληγούν θα είναι μόνο των μεγαλοκαρχαριών. Αυτοί που θα την πληρώσουν θα είναι οι μεγάλες φτωχές μάζες οι οποίες επιβιώνουν λόγω παραοικονομίας και παράλληλων μηχανισμών. Τα εισοδήματά τους θα συρρικνωθούν και η γραφειοκρατία θα κολλήσει τη διεκπεραίωση υποθέσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Prigogine
    Όμως, πέρα από το κόλημμα σου με την ιατρική (διακαιολογημένο ίσως), αυτό που φοβάσαι είναι η ώσμωση του επέκεινα στην καθημερνότητα (κι εγώ το φοβάμαι). Και η παραπέρα μη ικανότητα διαχείρισης του τελευταίου λογαριασμού. Φοβόμαστε τον τελικό πόνο και εξευτελισμό, όχι το πέρασμα που δεν το ξέρουμε.
    Προς τούτο και η προσπάθεια εκλογίκευσης και ερμηνείας ενός φαινομένου που πόρω απέχει από τη Φυσική.
    Αν συγκεντρώσεις τις δυνάμεις σου και τις εστιάσεις μέσα σου, ίσως (ίσως) (ίσως)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. H νέα κοινωνία, προϋποθέτει και τον νέο άνθρωπο . (μακριά από μένα ο υπεράνθρωπος του Νίτσε) .
    Κατά τα αλλά σε βρίσκω πολύ σωστή και συμφωνώ απόλυτα. Το ότι βάζουμε τις ερωτήσεις δεν σημαίνει ότι έχουμε τις απαντήσεις.
    Το πιο σημαντικό είναι να βάζει κανείς τις σωστές ερωτήσεις ,να ορίζει το πρόβλημα και να μη θεωρεί τα συμπτώματα του προβλήματος ως το ίδιο το πρόβλημα.
    Αλλιώς κάνουμε συμπτωματικές θεραπείες που δεν καταπολεμούν τις αιτίες των προβλημάτων.
    Το βιβλίο του χάους το γράφω μόνος μου βιωματικά.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το οτι το blog σου εχει μονιμα λαθος χρονο.,ειναι συνειδητη επιλογή σου?
    Μας προετοιμαζεις για δοκιμια σχετικα με χρονοστρεβλωσεις?
    θελεις να μας πεις οτι δεν υπάρχει η εννοια του σωστού χρονου?
    ΕΞΗΓΗΣΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα Σπύρο. Και βέβαια φοβάμαι το επέκεινα και το πέρασμα σε αυτό. Έχω ζήσει από πολύ κοντά την σταδιακή παρακμή του σώματος κάποιου που φεύγει. Αλλά δεν θέλω να συγχέω το μεταφυσικό με το πραγματικό πρόβλημα που είναι ο ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ. Αλλίμονο να τα παρακάμπταμε και να ρίχναμε το φταίξιμο σε μας. Πιστεύω στην αλλαγή των θεσμών και δομών και στη συλλογική δράση και όχι στην ενδοσκόπηση. Καλή ως ένα σημείο μόνο.
    Ήδη, αύριο τα εξηγώ όλα σε ΝΕΟ post. Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα de Profundis. Και τί ωραία μέρα!
    Απλώς δεν ξέρω πώς να τον αλλάξω τον χρόνο στο blog, κυριολεκτικά και όχι μεταφορικά.
    Τώρα, στην προσπάθεια να οριστεί μια θεωρία που να περιλαμβάνει και τη βαρύτητα (όπως άλλωστε προσπαθούν οι string theories εδώ και 30 χρόνια) έχουν καταλήξει ότι πρέπει να εξορίσουν τον χρόνο από τις εξισώσεις. Η ενέργεια αυτή δίνει θετικά αποτελέσματα.... Τί σημαίνει αυτό; Ότι ο χρόνος είναι μια σύμβαση,μια πλάνη!!! χα, χα,χα,

    Νομίζω ότι έδωσα την πιο επιστημονική απάντηση που υπάρχει.

    Και πώς προκύπτει καλέ μου de Profundis ο Νέος Άνθρωπος; Ιδού το ερώτημα. Και οι σοβιετικοί το '17 ήθελαν να φτιάξουν τον νέο άνθρωπο και να τα αποτελέσματα. Η μόνη συνταγή που βλέπω είναι μέσα από ζύμωση, διάλογο, ανταλλαγή ιδεών και προσπάθεια υλοποίησης αυτών.

    Παρέλειψα τίποτε σημαντικό;
    Α ναι. Να μαζέψω σήμερα Ηλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. θα μπεις στην κατρελα σου(πως το λενε αυτο)εκει που λεει πανοπτης, θα δεις μενου που λεει αναρτηση-ρυθμισεις-διαταξη. θα πας ρυθμισεις και θα επιλεξεις διαμορφωση.Μη βαλεις ωρα Νεας Ζηλανδιας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ένας από του πιο ωραίους ορισμούς του χρόνου για ανθρώπινα μέτρα ,παρόλο που δεν έχω παιδιά είναι αυτός που έδωσε ο Σαββόπουλος με το στίχο του.

    Ο χρόνος ο πραγματικός ειν ο γιος μας ο μεγάλος και μικρός.

    Θα συμφωνήσω και για τον νέο άνθρωπο ,μακριά από μένα και ο χαρακτηρισμός του Σταλινικού.

    Ο Ήλιος που μάζεψες θα αποτελέσει θέμα μελλοντικής ανάρτησης ????
    π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Νέλλη σ' ευχαριστώ. Άλλαξα την ώρα. Για να δούμε αν θα δουλέψει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ de profundis.
    O χρόνος είναι παιδί που παίζει πεσσούς, του παιδιού είναι η βασιλεία.(Ηράκλειτος).
    Ή
    Συνεχίζω με Σαβόπουλο: "Ζούμε μέσα σ' ένα όνειρο που τρίζει, σαν το ξύλινο ποδάρι της γιαγιάς μας, μα ο χρόνος ο αληθινός σαν μικρό παιδί είναι εξόριστος...".

    Ο Προυστ αυτόν τον χρόνο θέλει να ξανακερδίσει στα τελευταία 20 και βάλε χρόνια απ' τη ζωή του.

    Προσοχή: Το Χάος γεννάει τάξη από την αταξία. Οι χαοτικές ζωές λανθασμένα θεωρούνται άτακτες, αν θέλουμε φυσικά να είμαστε συνεπείς με την ουσία του χάους όπως ορίζεται στη φυσική.
    Οι χαοτικές ζωές είναι εν γένει απρόβλεπτες. Δεν σημαίνει όμως πως θα είναι και άτακτες αν τύχει και κάτσουν πάνω σε κάποιον "οριακό κύκλο" ή σε κάποιον "παράξενο ελκυστή"... Και μεταφορικά να πάρεις αυτές τις έννοιες, δεν θα χάσεις πολύ απ' την αλήθεια.

    Με τον ήλιο παραμάσχαλα οι αναρτήσεις θα ακτινιβολούν!
    Ουάου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Συνηγορώ απόλυτα στην τελευταία σου παρατήρηση περί χάους ,όχι απλά συνηγορώ αλλά ταυτίζομαι πλήρως (Μήπως πρέπει να ανησυχώ? Θα ρωτήσω τον ψυχαναλυτή μου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @de Profundis, νομίζω ότι το χάος είναι η μοναδική θεωρία που προσιδιάζει σε πολύπλοκα φαινόμενα, όπως για παράδειγμα ο άνθρωπος. Και απρόβλεπτος, και σε τάξη.
    Βέβαια, ξέχασα να σου αναφέρω, (μάλλον σκόπιμα το έκανα για να μη σε τρομάξω), ότι υπάρχουν συστήματα, τα οποία εκτός από απρόβλεπτα δεν έχουν καμιά περιοχή όπου μπορεί να αναπτυχθεί τάξη.
    Αφού όμως ταυτίστηκες με το προηγούμενο χαοτικό μοντέλο (αδυναμία πρόβλεψης + τάξη) δεν έχεις να φοβάσαι τίποτε και ούτε χρειάζεσαι περαιτέρω διορθωτικές κινήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Oυφ ηρέμησα τώρα.
    Καλημερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλημέρα και καλή βδομάδα, (όσο γίνεται τελοσπάντων),

    Όλη αυτή η διαφθορά που σωστά λες ότι trickles down, δεν μεταβιβάζεται απλά προς τα κάτω. Διαχέεται παντού και γι' αυτό έχει διαποτίσει συνολικά την κοινωνία.
    Κοινωνία που αποθεώνει τον ωχαδερφισμό και το σταρχιδισμό.

    Υ.Γ. Συμφωνώ με την πρόταση/πρόσκληση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Swell, σ' ευχαριστώ για την ανταπόκριση. Ιδέες και προτάσεις πάνω από ευπρόσδεκτες.Έλα τώρα που γυρίζει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Θα πρέπει να αισθάνεσαι πολύ περήφανη που διατύπωσες τη θεωρία του "μαζί τα φάγαμε" όχι μόνο πριν τον Πάγκαλο, αλλά και πριν το ξέσπασμα της κρίσης.
    Kudos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. εχεις καμια αντιρρηση οτι υπαρχουν φακελακια, μαυρα ιδιαιτερα, τεχνιτες που δεν δινουν αποδειξεις, η γραφουν το 1/5 αυτων που εισεπραξαν?

    το μαζι τα φαγαμε παει να βαλει σε ιση μπιρα τα μεγαλα ψαρια με τα μικρα. Αλλα και τα μικρα δεν ειναι λιγα στην ελληνικη κοινωνια.

    Πως να το κανουμε, η ελλ κοινωνια δεν ειναι "υγειης" . Τους λογους τους εχω αναπτυξει σε διαφορα ποστ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!