Πέμπτη 24 Ιουλίου 2008

Νάτος, Νάτος ο Μπαλκονάτος!


Αγαπητέ μας κ. Βγενόπουλε,

Αν θυμάστε είχαμε ξαναμιλήσει απ' αυτή εδώ τη στήλη, την εποχή που μοιράζατε δεξιά και αριστερά μηνύσεις σε μικρούς και μεγάλους. Ευτυχώς που με ακούσατε και τις σταματήσατε εγκαίρως, αλλιώς ποιος ξέρει από που θα σας μαζεύαμε τώρα. Μεγάλος άνδρας είστε, έπρεπε να είχατε βάλει μυαλό εδώ και καιρό και να γνωρίζατε ότι δεν εξοντώνουμε τους πολιτικούς μας αντιπάλους με μηνύσεις. Ευτυχώς που τουλάχιστον καταλάβατε έγκαιρα ότι δεν τους εξοντώνουμε και με περίστροφα. Πέρασε ένας αιώνας από τότε κ. Βγενόπουλε, που στην άγρια δύση βγάζανε τα κουμπούρια και καθαρίζανε μια και έξω. Μαθαίνετε, βλέπω, έστω και αργά.


Πολιτικούς αντιπάλους;; Ναι κ. Βγενόπουλε. Ξέρω τι λέω. Τους πολιτικούς σας αντιπάλους.


Άντε κάνατε την πρόβα τζενεράλε τότε στη Βουλή. Μάθατε τα κατατόπια, από που μπαίνουν, από που βγαίνουν, από που ανεβαίνουν στο βήμα, είδατε και τη φάτσα σας στο γυαλί, και ευτυχώς έγραψε καλά, αποφάνθηκαν οι κάμεραμεν. Και ησυχάσαμε που σας έδωσαν το ΟΚ να προχωρήσετε αφού εκπληρώθηκε μια βασική προϋπόθεση.

Άντε και στο μπαλκόνι τώρα. Πάρτε κ. Βγενόπουλε την κυρία Γιάννα μας αλα μπρατσέτα και βγείτε στην πιάτσα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τί ταιριαστό δίδυμο θα κάνετε! Καθυστερείτε επικίνδυνα. Σωτήρα μας εσύ! Δεν βλέπετε πώς ολισθαίνει η χώρα; Πώς εξαχρειώνονται οι πολιτικοί; Κύριε Βγενόπουλε, άσε που δεν σκαμπάζουν και τίποτε. Ρεμούλες, μίζες, και ατζαμήδες από πάνω. Σας καταλαβαίνω απόλυτα που συγχύζεστε με το χαμηλό τους επίπεδο. Τι εκτίμηση να τους έχετε όταν τους τα πήρατε όλα, ακόμα και τα βρακιά σε μια μόνη νύχτα;


Με τέτοια σαπίλα, ο λαός θέλει στιβαρά και καθαρά χέρια. Και κόλπα θέλει να τους μάθετε από πάνω, πως να τα πιάνουμε. Αετούς θα μας κάνετε. Το κανάλι της βουλής κάθε μέρα όλο ιδιαίτερα για το χρηματιστήριο θα μας κάνει και για τα hedge funds, και για τα bonds και τα παράγωγα. Ξεφτέρι θα μας κάνετε και στα δομημένα. Για τα σοδομημένα ούτε λόγος να γίνεται. Ποιος θα μας πιάνει σαν χώρα πια.

Τι παραπάνω από σας έχει ο κ. Μπερλουσκόνι δηλαδή; Βέβαια είναι καλύτερος θεατρίνος και έχει περισσότερα χρόνια στο κουρμπέτι. Ίσως κάποια ταχύρυθμα σεμινάρια στη σχολή του να σας έδιναν ένα λούστρο, ώστε να μην δείχνετε τόσο διψασμένος για αίμα, συγνώμη, για εξουσία εννοούσα και ψιλοφρικάρετε τον κόσμο.

Άντε, κ, Βγενόπουλε και τα γκάλοπ όπου νάναι έρχονται. Αλλά εδώ θα σας συμβούλευα λίγη υπομονή. Οι πλειοψηφίες δεν είναι κάτι που κερδίζεται σε μια βραδιά.

Και όσο σας παρατηρώ, καλέ, πόσο μοιάζετε του Αυλωνίτη; Όπως και κείνος και Πνεύμα διαθέτετε και βράχος Ηθικής είστε.

Πολλά φιλιά
Τα λέμε

Cynical.


ΥΓ. Και μια ερώτηση θεωρητικής φύσεως, για τον ανώνυμο σχολιαστή της προηγούμενης ανάρτησης. Αυτοί που εξεράγησαν στο δεξαμενόπλοιο σήμερα (χτες), παίρνανε ή δεν παίρνανε ρίσκο;

36 σχόλια:

  1. Το υστερόγραφό σου εφάμιλλο των καλυτέρων στιγμών λαικισμού των πολιτικών που υποστηρίζεις. Και αν θέλεις απάντηση, οχι, δεν ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να ρισκάρουν, το σύστημα που υποστηρίζεις και μέσα στο οποίο ζεις νομίζοντας ότι το αντιμάχεσαι από την άνεση της καρέκλας σου, αυτό τους σκότωσε. Το σύστημα εκείνο που εσύ αποτελείς το άλλοθί του.

    Θα συνιστούσα πάντως να παραμείνεις στα ελαφρολαικά, που με τόση συνέπεια υπηρετείς. Τον προβοκατόρικο λόγο τον έχουν υπηρετήσει άλλοι πολύ καλύτερα, δεν σου πάει.

    Οσο γιά τον Βγενόπουλο και τον Μπερλουσκόνι, να σου υπενθυμίσω ότι δημοκρατικά εκλέχτηκε από τους Ιταλούς. Η όχι; Βέβαια,ξέχασα, εμείς είμαστε καλύτεροι. Εκτός και αν αμφιβάλλεις ότι είμαστε ικανοί να τον εκλέξουμε (τον Βγενόπουλο), επίσης δημοκρατικά. Οπότε, προς τι το σχόλιο;

    Πάντως, γιά να μην τα "ακούσω" πάλι από κανένα xavier, σπεύδω να δηλώσω "Καταπληκτική ανάρτηση, Cynical"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΄΄Eυτυχώς που με ακούσατε΄΄...Δηλαδή όταν θα γίνει πρωθυπουργός,να βρίζω εσάς,κυρία μου,που τον προωθήσατε;Κατά πόδας η κυρία Γιάννα μας!Σα δεν ντρέπεστε,που μου τους προωθείτε κιόλας!
    Καλή σου μέρα,cynical,με το καυστικό σου χιούμορ!Σκέτο βιτριόλι είναι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. To YΓ είχε σαν σκοπό να δείξει το άτοπον τού να υποστηρίζεις ότι το ρίσκο ανταμοίβεται, (χρήματα ή αγώνας κατά τα λεγόμενά σου).

    Αγαπητέ μου Ανώνυμε, τί πιο ελαφρολαικό από τον Βγενόπουλο; Ο κ. αεριτζής, ο ταχυδακτυλουργός των deals, που τρέφει φιλοδοξίες να γίνει και διευθυντής τσίρκου.

    Δεν μπορώ να σας καταλάβω, όμως εσάς τους νέους. Αν δεν σου αρέσουν τα ελαφρολαικά που υπηρετώ, γιατί συχνάζεις στο μαγαζί μου, εδώ και καιρό μάλιστα; Δόξα τω θεώ, υπάρχουν πολλά και καλύτερα μαγαζια να ευχαριστηθεις και να μη συγχύζεσαι.

    Συγνώμη που μιλάω έτσι, αλλά δεν καταλαβαινω τι σε ενοχλεί. Θα σε συμβούλευα να χρησιμοποιείς ευθύ λόγο και όχι πλάγιο και υπαινικτικό. Συσκοτίζονται έτσι τα πράγματα, εκτος και αν αυτο το είδος του λόγου σε βοηθάει να καλύπτεις συγκεχυμένες και νεφελώδεις απόψεις.

    Κάνεις σαν να υποστηρίζεις την κίνηση Βγενόπουλου.

    Κάνεις σαν να επικροτείς την ιδέα την διοίκηση της χώρας να την αναλαμβάνουν managers. Φυσικά μέσω εκλογών. Δεν εξυπονοώ το αντίθετο.

    Νομίζω ότι η δική μου θεση βγαίνει μεσα άπό την ..προβοκατόρικη ανάρτηση, αλλά αν δεν σου ειναι κατανοητή, ισως την παρουσιασω αναλυτικα σε ξεχωριστο σημειωμα: "γιατι οι managers δεν πρέπει να κυβερνούν".

    Επειδή κι ο Χίτλερ βγήκε με την ψήφο του λαού και ο Μουσολίνι πιο πριν, σημαινει ότι ο "λαός έχει πάντα δίκαιο";

    Αν η πολιτική παραπαίει σήμερα, δεν σημαινει ότι την σκοτώνουμε. Αντ' αυτού προσπαθούμε να τη στησουμε ξανα στα πόδια της. Ειναι το ίδιο με τα Πανεπιστήμια. Επειδή δεν λειτουργει καλά το δημόσιο, δεν σημαινει οτι το σκοτώνουμε και ότι φερνουμε τα ιδιωτικα στη θέση του. Απλά φροντιζουμε να το στήσουμε και αυτό στα πόδια του.

    Και να εκφράζεις τις αντιρρήσεις σου καθαρά και όχι με μισόλογα και ατάκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Kαλημέρα VaD. Μεταξύ μας τώρα, ο κ. Βγενόπουλος δεν θα έχει καμιά τύχη στις εκλογές αν δεν πάρει πρωτα πρωτάθλημα και Κύπελλο ο Παναθηναικός. Δεν έχει κανένα έρισμα, από χέρι, στους Ολυμπιακούς, θα το χάσει και από τους Παναθηναικούς. Τελικά ποιοι θα τον ψηφίσουν; Οι ΑΕΚ-τζήδες, ή οι οπαδοί του Θρασύβουλου και του Ατσαλένιου; Ας γελάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είναι πλέον προφανές και ξεκάθαρο ότι ζηλεύετε τους επιτυχημένους ,και αυτοδημιούργητους ,και κυρίως αυτούς που ρίσκαραν και πέτυχαν (αλήθεια μήπως ξέρετε αριβισμός τι σημαίνει????).Η εμπάθεια σας αυτή σας εμποδίζει να δείτε το Πολιτικό όραμα των ανθρώπων που έχουν σαν μοναδικό σκοπό τους να μας σώσουν και να μας οδηγήσουν σε ένα καλύτερο αύριο σε μια πιο δίκαιη κοινωνία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ de Profundis καλημέρα σας.
    Επειδή από χθες όλο για ζήλεια μιλάτε, σας αναφέρω ότι εγώ μόνο:

    "Ζηλεύω, ζηλεύω, τα μάτια που αγαπάω και λατρεύω.
    Μου λείπεις και τα σπάω και χορεύω, ζηλεύω
    Γιατί ακόμα θέλω ν' αγαπώ",
    όπως λέει και ο κ. Μαζωνάκης.

    αριβισμός: ανήθικη τάση για γρήγορη ανάδειξη με τη χρησιμοποίηση οποιουδήποτε μέσου.
    Ανήθικος ο κ. Βγενόπουλος;;; Ενας ικανοτατος, σύγχρονος, και με κοινωνική συνείδηση dealer-ας ειναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Anonymous shithead: Γιατί δεν αποφασίζεις να πάρεις κι εσύ κάποιο ρίσκο; Γιατί δεν πηγαίνεις να δουλέψεις στα ναυπηγεία του Περάματος; To ρίσκο αποζημιώνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Cynical,
    Ειλικρινά δεν θα επανερχόμουν, αν δεν έλεγες την φράση που σκοτώνει:
    "Επειδή κι ο Χίτλερ βγήκε με την ψήφο του λαού και ο Μουσολίνι πιο πριν, σημαινει ότι ο "λαός έχει πάντα δίκαιο";"

    Ναί, Cynical, ο λαός εχει ΠΑΝΤΑ δίκιο, ΠΑΝΤΑ, αυτό να το θυμάσι πάντα, γιατί η άλλη άποψη είναι το ΘΕΜΕΛΙΟ του φασισμού.

    swell
    Μα, στα ναυπηγεία του Περάματος δουλεύω, απλά προχθές την γλύτωσα φτηνά.
    Sithead; Μα, Cynical, πως επιτρέπεις προσωπικές επισκέψεις στούς (έστω και με το ζόρι)φιλοξενούμενούς σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχει τέτοιες βλέψεις ο Βγενόπουλος; Έχει κανάλι ή εφημερίδα; Επιπλέον αγοράζοντας τον Παναθηναϊκό, χάνει τις ψήφους των Ολυμπιακών. Και χωρίς αυτές, κανείς δεν εκλέγεται.

    Βέβαια δεν παρακολουθώ και τις δραστηριότητες του στενά, οπότε ενδέχεται να παίζουν πράγματα που έχω χάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και στην ουσία της ανάρτησης, και με ευθύ και καθόλου υπαινικτικό λόγο:
    Μα ποιοί νομίζεις ότι μας κυβερνούν σήμερα; Οι managers μας κυβερνούν, είτε άμεσα, είτε έμμεσα. Και που είδες "πολιτική" ή πότε άκουσες να αρθρώνεται πολιτικός λόγος από τους σημερινούς "πολιτικούς".
    Δυστυχώς, εδώ που έχει φτάσει το σύστημα στη χώρα μας, (γιατί εδώ κανένας δεν εφαρμόζει έστω και στοιχειωδώς τους κανόνες του) ο επόμενος κυβερνήτης θα είναι είτε φασίστας (οχι, βέβαια του στυλ Καρατζαφέρη, που παίζει το παχνίδι της λαικής δεξιάς σαν δεκανίκι του Καραμανλή) είτε manager.

    Διαλέγεις και παίρνεις. Και μν σπεύσεις να τους ταυτίσεις, γιατί θα κάνεις άλλο ενα λάθος: Ο manager είναι MΕΣΑ στο σύστημα, ο φασίστας ΕΞΩ. Και μην κάνεις το συνηθισμένο λάθος επίσης να πιστέψεις οτι η ΕΕ μας Προστατεύει από φασισμούς. Σήμερα υπάσχουν δύο τουλάχιστον βαθύτατα φασιστικά ευρωπαικά κράτη, η Αυστρία και η Πολωνία.

    Αυτά τα καθόλου υπαινικτικά από εμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Xavier καλημέρα. Βέβαια και εχει τετοιες βλεψεις ο Βγενό. 1. Εχει παραγγελθει απο την Καππα Research γκαλοπ σε πανελληνια εκταση που περιλαμβανει την ερωτηση "πως θα αντιμετωπιζατε ενα κομμα επιχειρηματιών";

    2. Κάνει δηλώσεις εθνάρχη περι σωτηριας της χωρας ή κατι ανάλογο (στο εταιρικο του περιοδικο Migazino)

    3. Αγοράζει ομαδα, για λαικη βαση.

    Δες σχετικα στην χθεσινη ελευθεροτυπια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @cynical, καλημερα, η συζητηση με τον ανωνυμο εληξε αδοξα με το ΥΓ.

    Τα ρισκα των φτωχων.

    Καταντησε λαικισμος ο θανατος αθωων εργατων;

    Οσοι εχουν ´η ειχαν συγγενείς σε γκαζαδικα ξερουν τι σημαινει καπιταλισμος...

    GREEK RIDER

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γεια σου Ανώνυμε. Τώρα μάλιστα, το υφος σου ειναι οντως ειλικρινες για πρωτη φορα. Αν ηταν ετσι εξ αρχης, θα μπορουσαμε να ειχαμε κανει πολυ πιο ουσιαστικη κουβεντα. Ειδικα θα μου αρεζε να διερευνούσαμε πιο πολυ το κομματι για την πιθανοτητα να εχουμε κυβερνηση απο managers, που παιζει τελευταια σαν ερωτημα παγκοσμιως.

    Αλλά να σου πω ομως την αλήθεια. Εχω κουραστει για σημερα. Ας το αφήσουμε για καποια άλλη μερα. Μιλαω ειλικρινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γεια σου rider. Δυστυχώς το χθεσινο δθστύχημα ήρθε στην κατάλληλη ώρα. Θεια δίκη θα ελεγε η γιαγιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Την ανάρτηση την κατάλαβα. Ορισμένα σχόλια με έβαλαν σε σκέψεις. Δικό μου το πρόβλημα.

    Δεν ξέρω πόσες «φασιστικές χώρες» έχουμε στην Ευρώπη. Αναλόγως πως το εννοεί ο καθένας δεδομένου ότι στα τυπικά χαρακτηριστικά όλες είναι «δημοκρατικές χώρες». Και κυρίως, πλην Πολωνίας, οι χώρες της Βαλτικής όπου όλα τα σφάζουν όλα τα μαχαιρώνουν και στο 30% ως 40% του πληθυσμού που γεννήθηκε και μεγάλωσε εκεί στερούν - με πλειοψηφική διαδικασία παρακαλώ(!!!) - ωμά και προσβλητικά τα πολιτικά δικαιώματα.

    Δεν ξέρω πότε κάνει ο λαός λάθος. Ξέρω ότι κανένας δεν μπορεί να μου στερήσει την άποψη και την κριτική σε καμιά πλειοψηφία. Όμως οι μειοψηφικές απόψεις σήμερα, μπορεί άριστα να είναι οι αληθείς που η ιστορία κάποτε δικαιώνει. Άρα άλλο αλήθεια και δίκαιο και άλλο πλειοψηφία. Η πλειοψηφία δεν αποφασίζει για το τι είναι αλήθεια αλλά για τι θα γίνει πρακτικά. Επειδή αυτό είναι η λιγότερο κακή διέξοδος σε μια κοινωνία εκατομμυρίων ανθρώπων, αν δεν ισχύσει τότε πραγματικά ο φασισμός θα στήσει γλέντι.

    Από την άλλη τώρα. Και γιατί να πάω μόνο στους γνωστούς δικτάτορες του μεσοπολέμου (Μεταξάς, Χίτλερ, Μουσολίνι, και κάποιους «ντεμί» της Πολωνίας, Ουγγαρίας, Βουλγαρίας, κλπ που μας βγήκαν με τη «δημοκρατική οδό»; Χοντρικά δηλαδή τι να πω για τις πλειοψηφίες που επί δεκαετίες ψήφιζαν στην Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο κλπ να έχουν σκλάβους εκατομμύρια λαούς και με όπλα και απίστευτα βασανιστήρια να τους στερούν την ελευθερία; Τι να πεις για τους Άγγλους που ψήφιζαν εμμέσως πλην σαφώς υπέρ της σκλαβιάς της Κύπρου και των εκτελέσεων των τότε «τρομοκρατών» Κυπρίων αγωνιστών που τους έθαβαν στα «φυλακισμένα μνήματα»; Τι να πεις για τους δημοκρατικά εκλεγμένους που βομβαρδίζουν ακόμα και σήμερα; Τι να πούμε για όλους τους διεφθαρμένους μαζί και τους επιχειρηματίες που τους διαφθείρουν και τους εξαγοράζουν αν και φοβάμαι πως είναι «ένα σώμα και αίμα»; Όλοι αυτοί αθωώνονται με ένα «τους ψήφισε δημοκρατικά ο λαός»; Ε, και; Εγώ δλδ δεν μπορώ να δω τα εγκλήματά τους, εξαφανίζονται; Στη πολιτική δεν μιλάμε μόνο με το τι γράφει αλλά κυρίως με το τι πράττει. Αυτό είναι το κριτήριο άμεσα ή ιστορικά. Και οι πλειοψηφίες εδώ δεν είναι καθόλου δεδομένες.

    Ο Βγενόπουλος όπως κάθε επιχειρηματίας μπορεί να έχει τις όποιες φιλοδοξίες θέλει. Μα όμως και εγώ έχω άποψη για τον Βγενόπουλο όπως και η ανάρτηση. Δεν γνωρίζω το πρόγραμμά του αλλά το ψυχανεμίζομαι με όσα ξέρω. Τη πλέον ωμή νεοφιλελεύθερη πολιτική βλέπω γιατί κατ’ αυτόν ο ρόλος των πολιτικών έληξε για τη τάξη του και είναι ώρα τάξη κράτος, εξουσίες να ομογενοποιηθούν και να είναι «ένα σώμα μια ψυχή». Αντιθέτως εγώ πιστεύω ότι οι νομοτέλειες λειτουργίας της αστικής κοινωνίας δεν ανατρέπονται από έναν Βγενόπουλο και στο τέλος ή θα λειτουργήσει πολιτικά ή επιχειρηματικά. Και τα δύο είναι καρικατούρα όπως καρικατούρα είναι πάντα η (αιματηρή) λειτουργία τους στρατιωτικού ως πολιτικού.

    Προσωπικά πιστεύω ότι εν όσο κυριαρχεί ο καπιταλισμός η αστική δημοκρατία έχει πολλά ψωμιά ακόμα και μόνο περιοδικά θα την καταργούν για να ανατρέπουν συσχετισμούς ταξικών δυνάμεων και να επανέρχονται κοκ.

    Η ΕΕ φυσικά και δεν εγγυάται κανένα δημοκρατικό δικαίωμα πλειοψηφιών και μειοψηφιών αλλά αυτό το κάνει μόνο όταν θίγονται τα ιερά και όσια του κεφαλαίου και των πολυεθνικών, όχι για ψήλου πήδημα. Τι δηλαδή, από λάθος βομβάρδισε τη Σερβία και το Αφγανιστάν ή μήπως τους έπιασε πόνος για τα ανθρώπινα δικαιώματα; Από λάθος «στάθμευαν» εδώ τα αεροπλάνα της CIA με βασανιζόμενους και εν αγνοία της υπήρχαν οι μυστικές φυλακές βασανιστηρίων. Γιατί αύριο να μη κάνει τα ίδια και στους ιθαγενείς «τρομοκράτες» που θα απειλήσουν το σύστημα της «ελευθερίας» της; Ήδη έχει στήσει τέλειο μηχανισμό παρακολούθησης, φακελώματος, ελέγχου… έτοιμο για χρήση μόλις χρειαστεί.

    Για το ατύχημα στο Πέραμα. Πριν λίγες μέρες είχε μιλήσει ανοικτά η Παπαρήγα για τα ατυχήματα. Φυσικά μια «δογματική και απαρχαιωμένη» πολιτική όπως αυτή της Παπ. που τυχαίνει να είναι και «αισχρή μειοψηφία» δεν πρέπει να την ακούμε. Η πλειοψηφία αποφάσισε άλλη αλήθεια!!! Οι σύγχρονες αλήθειες δεν ξέρουν τίποτα από ατυχήματα, Υγιεινή και Ασφάλεια αλλά μόνο από επιχειρηματικό ρίσκο, κέρδος, ζημία κλπ. Ακόμη και ο Παπούλιας φάνταζε σαν… απολίθωμα στις 24/7 να ξεκινά τον λόγο του από το ατύχημα. Σιγά μη τον ακούσουμε. Κάρολε, κέρδη φέρνεις; όχι. Άρα είσαι εκτός…

    Το ότι έχουν ξαμολήσει τους ψυθήρους για νέο κόμμα το ξέρουμε όλοι. Σιγά μη το καλλιεργεί η ανάρτηση. Σφυγμομέτρηση κάνουν και μετά βλέπουμε. Μόνο που ως τώρα πολλοί την πάτησαν από τις σφυγμομετρήσεις ξεκινώντας κόμμα. Δεν σχολιάζω τα εχέγγυα του κόμματος δεδομένου ότι στη προκειμένη περίπτωση κεφαλαιοκρατικής γέννησης κόμματος το χρήμα είναι αυτό που θα προσδιορίσει πολλές παραμέτρους. Πάντως δεν θα είναι γέννημα κανενός λαϊκού κινήματος.

    Για το ποιοι κυβερνούν τη χώρα έχω ακούσει άπειρα σενάρια. Όσα όμως σενάρια και αν λέγονται οι δυο βασικές αλήθειες δεν αλλάζουν ποτέ:
    1) την πραγματική (ταξική) εξουσία του συστήματος την ασκεί η άρχουσα μεγαλοαστική τάξη με τις βασικές επιλογές που κάνει (άσχετα πόσο τις εντοπίζει ο καθένας) και
    2) την πολιτική (διαχειριστική) εξουσία του συστήματος την ασκούν οι πολιτικοί με διάφορες μορφές (κόμματα αστικής δημοκρατίας, βασιλιάδες, δικτάτορες κάθε είδους κλπ). Και μη πει κανείς ότι όσοι ασκούν τη διαχείριση του συστήματος δεν είναι πολιτικοί αλλά είναι μάνατζερ, στρατιωτικοί, δικηγόροι, χρηματιστές, επενδυτές, κεφαλαιούχοι κλπ. Είναι «εντελώς» πολιτικοί και τον χαρακτηρισμό τον παίρνουν από τον θεσμικό ρόλο που ασκούν ανεξαρτήτως επαγγέλματος. Γι’ αυτό δεν θα μας κυβερνήσουν ποτέ μάνατζερ, επιχειρηματίες ή δικηγόροι. Γιατί θα είναι όλοι πολιτικοί. Όπως ακριβώς είναι και ο Μπερλουσκόνι όποια άποψη και αν έχει κάποιος γι’ αυτόν.


    Στέργιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. αφήστε τους Βγενόπουλους να τρώγονται με τους πολιτικούς ενώ οι δικαστικοί γελάνε με όλους

    (και πιό πολύ μαζί μας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Έχεις εμμονή με τον Βγενόπουλο πάντως. Ο Λαζόπουλος με την Ντενίση και εσύ με τον Βγενόπουλο.

    Αν ο Βγενόπουλος κάνει πρόβα για πολιτικός δεν ξέρω. Εδώ άλλοι και άλλοι είναι ήδη, ο μικρός σε πείραξε. Άσε να παίξει και με κάτι άλλο πέρα από την MIG!!!

    Όσο για τη Δημοκρατία και κάποια σχόλια που κυκλοφόρησαν. Ο λαός κάνει λάθη και μάλιστα βάναυσα και πολλές φορές καταστροφικά. Η Δημοκρατία κάνει λάθη. Αρκεί να δει κανείς την πολιτική κατάσταση σήμερα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Αριστοτέλης δεν θεωρούσε τη δημοκρατία ως το ιδανικό πολίτευμα. Θα μου πείτε ήταν και λίγο ελιτιστής. Καλά μην κολλήσουμε στις λεπτομέρειες.

    Ο λαός ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ δίκιο. Και σίγουρα η έκφραση αυτή δεν είναι το θεμέλιο του φασισμού. Μην ακούω τρελά πράγματα. Πρέπει να το έχεις τον κάλο για να το θεωρήσεις κάτι τέτοιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σε απάντηση γιά τον "κάλο", θα πω ότι γιά να το λέει ο 27χρονος VK, σίγουρα έτσι θα είναι. Και μάλλον όσοι το υποστηρίζουμε, θα έχουμε κάλο. Αυτός ξέρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Εγώ πάλι που μπαίνω στο τελος του καυγά, και έτσι και δεν θα τον απολαύσω με τα απρόβλεπτα του και το ξύλο με βλέπω να τρώω.....
    Είπαμε όπως...βουρ...

    Στις δημοκρατίες ο πελάτης είναι ο πολίτης. Αυτός επιλέγει και κανείς δεν διανοείται να αμφισβητήσει την επιλογή του. Άρα με αυτήν την έννοια έχει πάντα δίκιο.

    Το έχω πει πολλές φορές και με κίνδυνο να γίνω πολύ κουραστική θα το ξαναπώ.
    Οι πολιτικοί, είτε από κούνια, είτε από τζάκι, είτε μέσα από ...κοινωνικούς αγώνες, είτε managers, είναι απλά επαγγελματίες.
    Πουλάνε ότι αυτός ο πολίτης προτίθεται να αγοράσει.
    Μπορεί ο πολίτης να χτυπάει το ποδαράκι του κάτω, μπορεί να διαμαρτυρεται γρινιάζοντας, μπορεί να παζαρευει, μπορεί να απειλεί, αλλά στο τέλος θα το αγοράσει. Και θα το .....φορέσει και στους υπόλοιπους.

    Όλη αυτή η ηθικολογία της πολιτκης και η πολιτικοποιηση της ηθικής με ΕΞΟΡΓΙΖΕΙ..
    Ποσώς με ενδιαφέρει αν θα σωθεί η ψυχή των πολιτικών.
    Η πολιτική είναι συμμετοχή.
    Η δημοκρατία είναι συμμετοχή.
    Αν εμεις οι πολίτες έιμαστε αμέτοχοι και ερασιτέχνες, καλά κάνουν αυτοί και είναι τόσο ...κακοί επαγγελματίες.

    Αν κάποιος πουλάει σάπια, εγώ το ξέρω και εγώ το αγοράζω, είναι φαρισαϊσμός να ζητάω την προστασία ...ΠΟΙΟΥ;;;

    Αν εγώ νίπτω τα χέρια μου, δεν μπορώ να διαμαρτυρομαι για την σταυρωση.

    Αρα όλη η ιστορία στην δημοκρατία αρχίζει και τελειωνει σε εμας.

    Πολίτες ερασιτέχνες του κερατα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση του θέματος από τον Ανώνυμο (Στέργιο). Επειδή θίγει κάποια από τα σημεία που έθιξα και εγώ, θα ήθελα να σχολιάσω τα σημεία αυτά.

    Συνοπιτικά, η άποψή μου είναι ότι δεν μορεί σήμερα να ερμηνευθεί ο "κόσμος" με την μαρξιστική ανάλυση. Η αλλαγή που έχει επέλθει, η ανάπτυξη της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας, έχει εντάξει στο σύστημα άλλοτε ανταγωνιστικά πολιτεύματα.Το σύστημα διαπερνά σήμερα ολα τα πολιτεύματα οριζόντια. Οποιο υπακούει στους κανόνες του (οικονομικούςκυρίως) είναι αποδεκτό. Αρκεί να υπακούει και να τηρεί κάποια "κυρίαρχα" προσχήματα. Θα το εξηγήσω περισσότερο στο τέλος.

    Η θέση του Ανώνυμου (Στέργιος) ότι οι αστικές δημοκρατίες εχουν κάνει εγκλήματα, και ότι δεν δικαιώνονται επειδή ψηφίστηκαν από τους λαούς με δημοκρατικές διαδικασίες έιναι σωστή. Αλλά, ολα τα πολιτεύματα, ως προς την εξωτερική πολιτική, είναι σχεδόν ίδια: ασκούν βία γιά τα συμφέροντά τους, αγνοούν "δημοκρατικά ιδεώδη", "ανθρώπινα δικαιώματα" κπλ. Η καταπίεση, αντίστοιχα των εσωτερικών "εχθρών"του συστήμτατος, είναι και αυτή γενικευμένη, σε όλα τα πολιτεύματα του συστήματος, δημοκρατικά, δεξιά, αριστερά, με διαφορετικούς βαθμούς "σκληρότητας", που αλλάζει ανάλογα με τον "εσωτερικό" κίνδυνο ανατροπής του συστήματος.

    Η δημοκρατική ψήφος, λοιπόν, έχει αξία ΜΟΝΟ γιά τους "υπηκόους" του συστήματος. Γιά αυτούς που ζουν ΜΕΣΑ στο σύστημα, που αναπτύσσονται με αυτό, που ακολουθούν τους κανόνες του, και,που -μερικοί- κάνουν χρήση των ελευθεριών που τους παρέχει, γιά να το κριτικάρουν, αλλά μέχρις εκεί. Μέχρις εκεί που δεν θα προσπαθήσουν να το ανατρέψουν, δεν θα προσπαθήσουν να βγούν "εξω" από αυτό. Αυτοί είναι ο "λαός", αυτοί έχουν "δίκιο" όποια επιλογή και αν κάνουν.

    Ο λαός κάνει λάθος? Ο λαός αποφασίζει πράγματι "τι θα γίνει πρακτικά", δηλαδή εκλέγει, επιλέγει αυτούς που θα αποφασίζουν γιά λογαριασμό του. Και το σύστημα σήμερα, αγωνίζεται να του επιβάλλει τι και ακόμα ποιόν θα εκλέξει: Η δύναμη της προπαγάνδας μέσα από τα ΜΜΕ είναι σήμερα τεράστια. Και στα χέρια του συστήματος. Αλλά, αν αποδεχθούμε οτι ο λαός κάνει λάθος, (θυμηθείτε, ο "λαός" όπως τον βλεέπι τοσύστημα) τότε ανοίγουμε τους ασκούς του Αιόλου,τότε μπορούμε να βρούμε "αυθεντίες" που θα "διορθώσουν" τις αποφάσεις του λαού. Ακόμα και μέσα στο σύστημα που ζούμε, ο λαός έχει δύναμη, επηρρεάζει, το σύστημα δεν αντέχει την απόλυτη ρήξη με τις -έστω κατ' επίφαση δημοκρατικές διαδικασίες.

    Ο Βγενόπουλος, ο Μπερλουσκόνι και οι όποιοι managers μεταξελίσσονται σε πολιτικούς μουείναι αδιάφοροι. Δεν αποτελούν τίποτα άλλο παρά εκφάνσεις του συστήματος. Το ίδιο άσχετο είναι και το ερώτημα "ποιός κυβερνά: οι Managers ή οι πολιτικοί", το ίδιο χωρίς νόημα αν ο κυβερνών Manager παραμένει manager οταν εκλέγεται ή μετεξελίσσεται σε πολιτικό.
    Η άποψή μου είναι οτι το παγκοσμιοποιημένο σύστημα στο οποίο ζούμεέχει ΜΟΝΟ Managers, Με την έννοια της απαξίωσης της πολιτικής. Κυβερνούν, διαχειρίζονται ανευ πολιτικής.

    Ο Κινέζος μετακομμουνιστής κυβερνήτης διαχειρίζεται την εξουσία ΑΚΡΙΒΏς με τον ίδιο τρόπο μα το σοσιαλιστή Γερμανό, τον δεξιό Ιταλο κλπ. κλπ. Γιατί η μετακομμουνιστική Κίνα βρίσκεται ΜΕΣΑ στο σύστημα. Ο Πολωνικός και ο Αυστριακός Φασισμός βρίσκονται ΜΕΣΑ στο σύστημα, και το σύστημα θα τους "ελέγξει" αν υπερβούν τα "εσκαμμένα". Ο Χιτλερικός ναζισμός και ο προπολεμικός Ιταλικός φασισμός, καθώς και ο Σοβιετικός κομμουνισμός ήσαν ΕΞΩ από το σύστημα. Οπως και η σημερινή Κορέα, το Ιραν, η Κούβα (σε ενα βαθμό). Αυτή και η διαφορά.

    Οποιαδήποτε προσπάθεια να βγεί κάποια χώρα εξω από τοσύστημα θα χτυπιέται αλύπητα. Το σύστημα, σαν την αρχαία Ρώμη, θα επικαλείται αναστολές δημοκρατικών κεκτημένων κάθε φορά που ο "εσωτερικός εχθρός" δοκιμάζει να πάρει την εξουσία. Βλέπουμε για αυτό το λόγο απολύτως αποδεκτές αριστερές κυβερνήσεις και ταυτόχρονα, αριστερές προσπάθιες να χτυπιούνται αλύπητα, πριν καν σηκώσουν κεφάλι.

    Δεν ξέρω αν και πόσους ενδιαφέρουν τα όσα έγραψα, ή αν έπρεπε να γραφούν εδώ. Θα ήθελα πάντως την άποψη του Ανώνυμου (Στέργιος) σε όσα γράφω.Πιστεύω ότι με τα παραπ΄νω εξηγούνται οι τόσες αντιφάσειςπου επισημαίνει (σωστά) παραμένοντας αντιφάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μολις είδα το σχόλιο της Κατερίνας. Είναι χαρακτηριστικό, και ενισχύει τα όσα έλεγα.
    Πράγματι, επαφίεται στους πολίτες, αυτοί έχουν την ευθύνη, τα διακιώματα, και την δύναμη να αλλάξου.

    Αλλά τι; ΜΟΝΟ την δημοκρατία και το πολίτευμα στο οποίο ζουν, ΜΕΣΑ στο σύστημα. Ναι, εφ' όσον δεν τολμήσουν, δεν διανοηθούν να πάνε παραπέρα. Και είναι χαρακτηριστικό, οτι οι περισσότεροι δεν βλέπουν τον δυισμό. Ζουν σε ενα κόσμο όπως ΑΚΡΙΒΩΣ τον παρουσίαζε το Matrix: Νομίζουν οτι ελέγχουν, επηρρεάζουν κλπ. καιουσιαστικά αγνοούν οτι το σύστημα ρυθμίζει τα πάντα, τους ελέγχει ΑΠΟΛΥΤΑ, και τους αφήνει να κάνουνότι θέλου, ΕΦ' ΟΣΟΝ δεν αμφισβητήσουν την απόλυτη εξουσία τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μα εγώ δεν διαμαρτυρήθηκα ποτέ για το σύστημα.
    Ούτε με ενοχλεί ...το σύστημα. Μόνο που οι δικλείδες ασφαλείας του συστήματος είμαστε εμείς. ΕΜΕΙΣ!!!

    Εκτιμώ ότι δεν αντέχει σε ουσιαστική αμφισβήτηση ότι λειτουργούμε μέσα στο σύστημα, ότι είμαστε υπήκοοι του συστήματος, και ότι τελικά σύμφωνα με τα ιστορικά δεδομένα.....μάλλον τυχεροί είμαστε για αυτό.

    Δεν βρίσκεται σε κρίση το σύστημα, οι ρόλοι μας δεν έχουν πια υπόσταση. Εμείς ξεχάσαμε τα λόγια μας.

    Σήμερα απλά βιώνουμε την απαξίωση της πολιτικής μέσα από ρομαντικές ηθικολογίες που επαφίονται στον πατριωτισμό και στην καλοψυχία .....κάποιων, που απαιτούμε να είναι καλοί και αγαθοί. Γιατί άραγε να είναι;;; Για την σωτηρία της ψυχής τους;;;

    Η πολιτική είναι σύγκρουση, η πολιτική είναι διεκδίκηση. Και πανω απο΄όλα η πολίτικη είναι συμμετοχή.

    Είδα τώρα στο δελτίο ειδήσεων τις τραγικές μαρτυρίες των εργαζομένων στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Συγκλονίστηκα. Ε, και;;;
    Εγώ δεν έχω ευθύνη που πολιτικολογώ περί συμμετοχής και επιτρέπω σε χημικούς μαιμούδες, συναδέλφους μιζαδόρους, να στέλνουν πιστοποιητικά “gas free” με το ταχυδρομείο;;
    Δεν έχω ευθύνη που εξευτελίζω το συνδικαλιστικό μου όργανο όχι μονο ανεχόμενη να είναι αυτοί μέλη αλλά και ψηφίζοντας τους;;
    Δεν έχω ευθύνη που αρνούμαι να συγκρουστώ με τους εργατοπατέρες του χώρου μου;;
    Δεν έχω ευθύνη που ενώ ξέρω ότι θα ξεπουλήσουνε τα δικαιώματα μου μπιρ παρά, ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΟΜΑΙ....

    Και ποια η άλλη μου εναλλακτική;;; Να αποστασιοποιηθώ;;;
    Ιδανική και ανάξια να κλαφτώ για το σύστημα;;
    Το σύστημα φταίει για την δική μου ανοχή που στην πράξη είναι δολοφονική συμμετοχή;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κατερίνα, από ότι καταλαβαίνω,

    Δεν σε ενοχλεί το σύστημα, σε ενοχλούν β'εβαια τα αποτελέσματά του!

    Κατερίνα, εσύ,όπως γράφεις , δεν το βλέπεις το σύστημα, είναι αόρατο γιά εσένα. Εσύ βλέπεις

    την κατάσταση στην Ελλάδα, όπως διαμορφώνεται από μιά πολιτική και κοινωνική αρχουσα

    τάξη, ανίκανη να λειτουργήσει με τους κανόνες του συστήματος. Και είσαι από τους λίγους που

    βλέπεις την "ευθύνη" των πολιτών απάναντι στο χάος. και τί ζητάς; Μα, το αυτονόητο, να

    προσαρμοστούμε, επί τέλους, στις "νόρμες" του συστήματος, σε αυτές που προσαρμόζεται η

    Γερμανία, η Ιταλία (?) κλπ. Και αυτό σου φτάνει. Μέχρις εκεί. Και νομίζεις οτι αν αλλάξουν

    αυτά, ολα θα πάνε μιά χαρά. Ξαφνικά, δηλαδή, οι Βρυξέλλες θα πάψουν να ορίζουν τις τύχες

    μας, οι ΗΠΑ θα σταματήσουν τα παραμύθια με τοπετρέλαιο, η οικονομία θα πάει καλά, όλα ωραία, μέσα στα όρια που μας έβαλαν,μέχριεκεί που μαςαφήνουν,και θα είσαι και ευχαριστημένη.

    Η οχι;

    Διάβασε λίγο ποιό πάνω πως εννοώ το σύστημα. Είναι λίγο πιό μεγάλο από αυτό που εννοείς εσύ, το περιέχει, μάλλον ασφυκτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμε, καταλαβαίνω τι λες και δεν διαφωνώ.
    Απλά το σχόλιο μου ήταν βασικά σχόλιο στην ανάρτηση της Cynical.

    Τώρα όσον αφορά την ουσία της τοποθέτησης σου, το μόνο που θα ήθελα να πω είναι ότι και το «σύστημα» όπως το περιγράφεις έχεις τις αντοχές του. Και πάνω από όλα τις ισορροπίες του. Και αυτές είναι πολλές επιμέρους ισορροπίες. Πέρα απο τις ..κεντρικές μεταξύ των παικτών, υπάρχουν και οι επιμέρους ισορροπίες μεταξύ της Εξουσίας (και δεν εννοώ την Εθνική Εξουσία) και των πολιτών.

    Το ίδιο το «σύστημα» που μπορεί να χαϊδέψει ή να σφίξει την θηλιά στους πολίτες, το ίδιο το «σύστημα» τους χρειάζεται, τους χρησιμοποιεί, είναι το υλικό του. Είναι υποχρεωμένο να διαπραγματευτεί μαζί τους, ακόμα ακόμα και μόνο για να εξορθολογίσει, να μειώσει το κόστος του από κοινωνικές αντιδράσεις. Να αυξήσει τα κέρδη του.

    Και εκεί πρέπει να βρει οργανωμένους πολίτες να ...διαπραγματευτεί. Αυτό λέω.

    Δεν θα σου πω ...πότε θα είμαι ευχαριστημένη. Δεν το ξέρω για να στο πω.
    Δεν μιλάω για άσπρο – μαυρο. Αυτούς τους μικρούς εξορθολογισμούς ζητάω που μπορούν να αποφέρουν και σε εμάς τους πολίτες κάποια minima και πιθανά στο «σύστημα» ακόμα μεγαλύτερα.

    Αλλά δεν είμαστε εκεί ουτε καν για να τα διαπραγματευτούμε. Και ξέρεις ακόμα και το «σύστημα» έχει απωλειες απο αυτό. Είναι μια ενέργεια που τελικά ....απλά εκλύεται και απλά πάει χαμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. θα ήταν ενδιαφέρον να είχαμε την άποψη του ανώνυμου ,για το πως πρέπει να σταθουμε απ'εναντι συο σύστημα .Να εντάχθουμε και να μην διαμαρτυρώμαστε η να αντισταθούμε και ναν υποστηρίζει το δεύτερο τι τρόπους προτεινει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. OK, δεν θα μπω σε μια διαμάχη. Παρότι βλέπω ότι την βρίσκεις!!

    To πιάσαμε το point, φίλε ανώνυμε και χωρίς ηλικία!!! Γουστάρω πολύ όταν το μόνο που μπορείς να μου προσάψεις - εσύ και οι ομοίοι σου - είναι το νεαρό της ηλικίας μου. Αλλά τι να κάνουμε, να και τα κακά της Δημοκρατίας. Τολμάω να μιλάω ακόμα και εγώ που είμαι 27 χρονών!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. αν λοιπόν πως μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση μπορεί να οδηγήσει σε πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.
    εγω ήθελα μόν ανα σχολιάσω επι της ανάρτησης οτι η οποια απομίμηση του μπερλουκόνι είνα καταδικασμένη να αποτυχει, οχι δυστυχώς γιατι ο λαός εχει την στοιχθώδη αξιοπρέπεια να τους διαολοστείλει, αλλά πολύ απλά γιατι ήδη ο ενα εκ τον δυο επίδοξων μπερλουσκόνιδων, έκαψε το χαρτι του με αυτα που σωστα αναφέρεις. Για την άλλη επίδοξη Μπερλουσκόνι εχω ακόμη ενα φόβο , αλλά ας ελπίσουμε οτι και αυτης το χαρτι είναι καμένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αγαπητέ μου Vk, με κατηγορείς επειδή είμαι ευγενής, και θεωρώ τα όσα λές απλά απόρροια της ηλικίας?
    Αντί να με ευχαριστείς, που δεν τα χαρακτήρισα όπως έπρεπε?

    Ο καθένας και το μπόι του.

    de profundis,
    εκ βαθέων σου λέω οτι μπορείς ΚΑΙ να είσαι εντεταγμένος στο σύστημα ΚΑΙ να διαμαρτύρεσαι ή να το κριτικάρεις. Ολοι θα είναι ευχαριστημένοι, τότε: και εσύ που ξεδίνεις (και νομίζει οτι κάτι κάνεις) και το σύστημα, που του παρέχεις ανώδυνα το αλλοθι της "δημοκρατικότητας". Απλά, πρόσεχε, μην υπερβείς τα εσκαμμένα, μην η διαμαρτυρία γίνει ααντίσταση.

    Την άλλη στάση την ξέρεις πολύ καλά, είσαι αρκετά έξυπνος (παρά το ότι αναλώνεσαι σε ανούσιους διαλόγους, όπως άλλωστε και η Cynical), και θεωρώ την ερώτησή σου μάλλον ρητορική και ολίγον προβοκατόρικη. Ασε τον Vk να κάνει τέτοιες ερωτήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αγαπητέ μου ανώνυμε, δεν σε κατηγορώ για τίποτα. Απλά παρατηρώ!! Και εννίοτε ρωτώ βλακείες λόγω ηλικίας.

    Αλήθεια σε ποια ηλικία παίρνω το αλάνθαστο; Πάντα έδειχνα εμπιστοσύνη στη γνώμη των μεγαλυτέρων (ξέρεις...κατά των αγνώστων της Μπλανς...!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Στέργιο καλησπέρα. Το σχόλιο σου ξεχειλιζει από αγανάκτηση. Η ενασχόλησή μου με Βγενόπουλο δεν έχει να κάνει απλά με το ότι παει να δημιουργήσει ενα καινούργιο κόμμα. Οποιος άλλος και να ηταν δεν θα μ' ενδιέφερε στο ελάχιστο. Για μενα ο Βγενόπούλος αντιπροσωπεύει μια "αλλαγή φάσεως", το έμπρακτο πράδειγμα, την ενσάρκωση αν θελεις της επικυριαρχίας της κοινωνίας από την οικονομια του νεοφιλελευθερισμού, και μάλιστα του πιο επαίσχυντου και τζογαρόδικου και αεριτζίδικου κομματιού της, από τη λογική της από τις αξιες της και μονον από αυτές.
    ΤΗν όσμωση αυτη την συζητάμε καιρό τώρα, αλλά πάντα υπήρχαν για τους τύπους οι διαχωρισμοι: Οι πολιτικοί απ' εδώ, οι τεχνοκράτες-επιχειρηματίες απ εκεί. Υπήρχαν τύποις τα κόμματα που υποτίθεται ότι είχαν την κάλυψη πολιτικών ιδεολογιών.
    Ο Βγενόπουλος είναι σαν να τραβάει την κουρτίνα, είναι σαν να γκρεμίζει τις προφάσεις και τις ψευδαισθήσεις και τις απάτες της πολιτικής. Από μια άποψη κάνει καλά που μας δείχνει την ωμή αλήθεια ξέσκεπη και λουσμένη στο ξερό φως του νέον, για μένα τόσο καθαρά, που το όλο εγχείρημα μοιάζει κοντύτερα στο πορνογράφημα.

    Ο καθαρος νεο-φιλελευθερισμος απαιτεί όλη η κοινωνία να κινείται συμφωνα με τη λογική του. Ε! λοιπόν ας το κάνουμε πλεον με ανοιχτά χαρτιά. Ας δούμε κατάφατσα την αλήθεια, χωρις φτιασίδια και χωρις περικοκλάδες.
    Από μια άποψη ο βγενόπουλος είναι ενας πολύ ειλικρινής άνθρωπος και ισως αυτό να είναι και το ατού του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. O Βγενόπουλος κ. Κ.Κ.Μοίρη δεν ασχολείται με τους πολιτικούς. Τους ξεσκεπάζει και τους καταργεί. ¨ασχετο αν κανει κομμα, αν χασει ή αν κερδίσει, είναι ο συμβολισμός της κινησης του να εκπορθήσει την πολιτική που με σοκάρει για τον κυνισμό της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. 27 χρονε VK! Οπως γράφω και στον Στέγιο (δες τα κινητρα της ανάρτησης) δεν με ενόχλησε ο Βγενο ο ίδιος. Αν ηταν ο Αβραμοπουλος ουτε που θα μ' ενοιαζε. Ο συμβολισμος της κινησης του με σοκαρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Κατερίνα καλησπέρα. Για συμμετοχή των πολιτών μιλάς και νοιάζεσαι;

    Δες την έρευνα της κυριακατικης Καθημερινης, όπου το 33.3% θεωρεί τη συμμετοχή στα πολιτικά δρώμενα ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, ενώ το 42.9%ΛΙΓΟ! Τί μένει; Ένα 20.5 την θεωρεί σαν σημαντική και ένα ισχνό 3.3% μόνο, ως ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ.

    Πάντως δεν νομίζω ότι οι κοινωνιες εχουν τη δομή λειτουργιας του μπακάλικου, όπου καποιος πουλάει και καποιος αγοράζει. Ούτε οι πολιτικοί ειναι ελευθεροι των συμφερόντων των ελίτ που υπαγορεύουν θεσμούς και ιδεολογίες, ούτε οι πολίτες ειναι immune της χειραγώγισης, ωστε να αποφασίζουν ελευθερα, ώστε να ξεχωριζουν τα σάπια κ.λ.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Γειά σου Νίκο. Δεν τίθεται ζήτημα αν θα αποτύχουν. Αυτό ειναι δεδομένο. Ούτε κόμμα δεν θα προλάβουν να κάνουν. Πολύ φοβάμαι ότι οι λογοι που δεν θα "προκάνουν", είναι το προφίλ και η αντιπαθητική προσωπικοτητά τους και όχι η κατάργηση της παραδοσιακής πολιτικής που συμβολίζουν. Αν ο Βγενό ήταν χαρισματικός, και ρητορας και η Γιάννα πιο τσαχπίνα, να δεις που θα ειχαν μέλλον μπροστά τους ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Η συζήτηση άνοιξε πολύ. Καλό αυτό.

    Για τον vk. Η αλήθεια δεν έχει ηλικία. Δεν νομίζω ότι διαφωνεί κανείς. Υπάρχουν αλήθειες και ψέματα, ή σωστό και λάθος με όλες τις ενδιάμεσες συνθέσεις επειδή τίποτα δεν θεωρείται μόνο μαύρο - άσπρο ή απόλυτα αληθές ή απόλυτα σχετικό. Αν ο νέος κάνει λάθος μπορεί να είναι και από την ηλικία μπορεί και όχι αφού και οι μεγάλοι δεν είναι άμοιροι λαθών. Η πείρα πράγματι είναι καλός σύμβουλος αλλά δεν είναι συνώνυμο της αλήθειας. Η αρχή που και στα παιδιά μου έλεγα ήταν ότι αν η αλεπού είναι 100 και το αλεπουδάκι δεν γίνει 110 χάσαμε το παιχνίδι της εξέλιξης. Αλλά η δικαίωση δεν έρχεται χωρίς κόπο…

    Μια παρατήρηση. Επειδή η συμμετοχή είναι απαραίτητος όρος της όποιας δημοκρατίας προσοχή να μη πάμε στο άλλο άκρο και αίροντας τις συγκεκριμένες ευθύνες των όποιων πολιτικών τις διαχύσουμε γενικά στους πολίτες και αθωωθούν οι ένοχοι. Ακόμη και σήμερα κυκλοφορούν σε κάποιους κύκλους ότι για τη δικτατορία φταίνε ο λαός και το… ΚΚΕ που δεν αντέδρασαν τη πρώτη στιγμή! Αν αντιδρούσαν δεν θα γινόταν!!! Άρα ποιος φταίει για τη δικτατορία; Εύκολο το συμπέρασμα! Το ίδιο για τον Χίτλερ, τον Μεταξά κλπ. Μπορεί να απαιτείται υψηλή επιστημονική και κοινωνιολογική αφαίρεση και σύνθεση για να αναλυθούν παρόμοια φαινόμενα συμπεριφορών του λαού αλλά αν δεν τα αναλύουμε δεν χρειάζεται να τα αγνοούμε.

    Περί μαρξισμού. Τι να πω; Το ότι ο μαρξισμός είναι «ξεπερασμένος» είναι πασίγνωστό γιατί να το πούμε και σήμερα; Το είπαν αμέσως μόλις ολοκληρώθηκε ως θεωρία. Ακόμη και ο «μαρξιστής» Κάουστκυ το είπε στις αρχές ου 20ου αι. Όμως σήμερα τι και ποιόν πονάει; Μήπως κάποιος με λυπάται που εγώ ο καημένος δεν έχω αντιληφθεί ότι ο κόσμος άλλαξε; Ο καθένας έχει δικαίωμα να ονομάζει ότι θέλει μαρξισμό και να τον ξεσκίζει όπως ο Δον Κιχώτης τους ανεμόμυλους. Αυτό εμένα με προβληματίζει γιατί δεν ξέρω τι εννοεί ως μαρξισμό. Ο ίδιος ο Μαρξ γλύτωσε από το δίλημμα δηλώνοντας εγκαίρως ότι… «δεν είναι μαρξιστής»!

    Αν επαναφέρουμε τη συζήτηση για τον μαρξισμό στο κέντρο θα έλεγα ότι δεν είναι δυνατό στα σχόλια του blog να γίνει η συζήτηση γιατί θα καταλήξει σε ατέρμονη παράθεση θέσεων και ιδεών και κανένας δεν θα μπορεί να συνοψίσει και να βγάλει συμπέρασμα (όχι δεν υποτιμώ το blog αλλά δεν προσφέρει τα δεδομένα).

    Όποιος παρακολουθεί τις παγκόσμιες συζητήσεις θα έχει καταλάβει ότι ούτε σε διεθνές επίπεδο υπάρχει κάποια κατάληξη τόσο στη θεωρία όσο και στη πρακτική. Φυσικό είναι αυτό για μια θεωρία που είναι θεωρία της διαρκούς εξέλιξης του κόσμου άρα και του εαυτού της (η μάχη αυτή, αν είναι «κλειστή» ή «ανοικτή» θεωρία δεν λύθηκε ακόμα αλλά είναι αδύνατο να συμβιβαστεί κανείς με την (θρησκευτική) αντίληψη ότι όλα στον κόσμο και τη φύση αλλάζουν αλλά όχι η θεωρία μου!). Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι ο καθένας θα λέει ότι θέλει. Για κάθε νέα θεωρία που φιλοδοξεί να είναι σύγχρονη μαρξιστική ανάλυση απαιτείται ως στοιχειώδη προϋπόθεση να εμπεριέχει έτσι ή αλλιώς όλη την προηγούμενη μαρξιστική κουλτούρα και τα εργαλεία ανάλυσης.

    Δεν μπορεί σήμερα να ερμηνευθεί ο "κόσμος" με την μαρξιστική ανάλυση; Εύκολο εκμηδενισμός του μαρξισμού. Και γιατί μπορεί να ερμηνευτεί με τις άλλες (ποιες;;;) θεωρίες και πόσο νέες(;;;;) μπορεί να είναι αυτές;

    Για το Βγενόπουλο τα είπα, αν δεν αρέσει δεν σημαίνει ότι κατέπεσε ο… μαρξισμός! Αλλά πόσο σύγχρονοι είναι πχ. αυτοί που προσπαθούν να ερμηνεύσουν στον σύγχρονο κόσμο με αυθαίρετους τρόπους. Ας μη συγκρουστούμε για θέματα όπως το πρόβλημα της ΠΔΓΜ, του Ιρακ, του πολέμου για της τρομοκρατίας, του ιμπεριαλισμού κλπ που ίσως θεωρηθεί ότι μιλάω εκ του ασφαλούς. Ας πάμε στη Κίνα. Ποιες αναλύσεις υπάρχουν για το τι είναι και τι διεργασίες γίνονται σε επίπεδο εξουσιών; Τι δηλαδή, θα τη γλυτώσουμε με ελαφρά πηδηματάκια διαβάζοντας την επιφάνεια και λέγοντας θριαμβευτικά ότι και η Κίνα (και κατόπιν βεβαίως Κορέα, Κούβα, βιετνάμ) γίνονται καπιταλιστικές; Αυτό δεν είναι ανάλυση.

    Εγώ άκουσα καμιά δεκαριά «μαρξιστικές» θεωρίες για το χαρακτήρας της εξουσίας της Κίνας και τη σύγχρονη πορεία της, από αυτή της «συμμορίας των 4» που πρόβλεψε επακριβώς τη σημερινή κατάσταση άσχετα αν αυτοί ήταν χειρότεροι, στη θεωρία του Τ.Σ. Πιγκ για τις «γάτες» μέχρι τις «σύγχρονες» του πρύτανη του πανεπιστημίου του Τιέν-Τσιν που σε ερώτησή μου (2003) απάντησε ότι η πορεία είναι… σοσιαλιστική και ο χαρακτήρας της εξουσίας δεν άλλαξε, είναι εργατικός!!!

    Ο «δικός μου μαρξισμός» που δεν έχει ανάγκη υπηρέτησης κάποιας κρατικής πολιτικής λέει άλλα. Ο μαρξισμός προσφέρει άπειρα εργαλεία σύγχρονης διαλεκτικής ανάλυσης άρα και άπειρες εκδοχές της αλήθειας στη δική του βάση. Το ότι τώρα η Κίνα βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο περάσματος από ένα κρατικό μόρφωμα εργατικής μη αστικής εξουσίας σε ταξική καπιταλιστική εξουσία είναι γεγονός. Αυτό που λέω εγώ είναι ότι αυτή τη στιγμή διαμορφώθηκε ήδη η διαδική εξουσία (δυο τάξεις, δυο εξουσίες, ένα κέντρο) μέσα στη πολιτική εξουσία της Κίνας (Κ.Κ. Κίνας, δες καταστατικές μεταβολές) αντανακλώντας απόλυτα τη διαδική φύση στην οικονομία και την κοινωνικωταξική διάρθρωση. Σταδιακά θα έχουμε πέρασμα σε απόλυτα αστική ταξική εξουσία ανεξαρτήτως πολιτικής μορφής (ένα ή πολλά κόμματα) γιατί αυτό που ενδιαφέρει τη νέα τάξη δεν είναι καμιά δημοκρατία. Είναι ο καλύτερος τρόπος διασφάλισης της νέας εξουσίας και αποκόμισης κερδών και άσε τους ιδεολόγους φιλελεύθερους να φωνάζουν για δημοκρατία και ανθρώπινα δικαιώματα για τα οποία παρεμπιπτόντως δεν φωνάζουν για το Πακιστάν, τη Ν. Κορέα... Στις πρώην σοσ. χώρες το πέρασμα της Κίνας έγινε απότομα και με πολλά δράματα, είναι γνωστά όλα.

    Το ότι όλα αυτά συμβαίνουν όπως και το γεγονός του πως γεννιέται μια τάξη από τους διαχειριστές ενός συστήματος (πρωτοφανές ιστορικό γεγονός) και γίνονται ιδιοκτήτες τεράστιων δημόσιων περιουσιών σε μια νύχτα δεν αναλύεται με μύδρους ή ειρωνείες κατά του μαρξισμού. Χρειάζονται κότσια θεωρητικά αλλά και πολιτικά για να τα πεις και να μην ευλογείς το καπιταλιστικό σύστημα που ως προσωρινός ιστορικός νικητής θέλει να ξαναγράψει την ιστορία ως φάρσα.

    Σίγουρα δεν έλυσα το πρόβλημα του μαρξισμού εδώ. Προσπάθησα όμως να πω ότι δεν είναι και τόσο «του πεταματού» όπως ακούγεται και πολλοί μπορεί να εκπλαγούν αν μπουν στα ενδότερα και δουν ότι δεν είναι αυτό που λένε όσοι τον εκτελούν συνεχώς από τη γέννησή του (και ωστόσο πάλι ζωντανός είναι).

    Τα σχόλια άπλωσαν το θέμα Βγενόπουου πολύ και καλώς. Εκτιμώ ότι αποτελούν έναν πραγματικό πλούτο για τη σύγχρονη σκέψη στη χώρα μας είτε συμφωνεί είτε όχι κανείς με κάθε θέση.. Δυστυχώς, κινούμενος σε χώρους με μεγάλη μείξη τάξεων και στρωμάτων πρέπει να εκφράσω την απογοήτευσή μου. Ελάχιστοι άνθρωποι θα έκαναν τον κόπο να σκεφτούν όπως οι άνθρωποι των σχολίων. Είμαστε «αισχρή μειοψηφία»! Και με «αισχρές μειοψηφίες» «για να γυρίσει ο ήλιος (και να γίνει αυτό που λέει η Κατερίνα της… συμμετοχής) θέλει δουλειά πολλή….»

    Στέργιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλημέρα Στέργιο και καλή βδομάδα.
    Τί μου θύμησες! Και ο πατέρας μου μού έλεγε ακριβώς την ίδια φράση με τα αλεπουδάκια, που έλεγες και συ στα παιδιά σου... Φαινεται το συνηθίζανε στα μερη μας.

    Ο μαρξισμός παραμένει σε ισχύ και ειναι αξεπέραστος ως προς την ανατομια και λειτουργία του καπιταλισμού. Άλλες θεωριες έχουν αλλού το δυνατο τους σημειο.
    Σε συμφωνια με τα γραφόμενά σου, δεν υπάρχει καμμια θεωρια που να μπορεί να εξηγησει στον τομεα της ολα τα φαινομενα,και να ειναι απολύτως έγγυρη, ειδικα όταν προκειται για ακρως πολύπλοκα συστήματα όπως ειναι οι κοινωνιες. Ουτε καν στη Φυσικη δεν υπάρχουν ολιστικες ή κλειστες θεωριες . Ετσι εκφρασεις του τυπου "Ο Μαρξισμός πέθανε" ή άλλες, ειναι απλώς ρητορικές και δεν εχουν κανενα νόημα. Και ειναι ανοητο να απορρίπτουμε ολοκληρωτικά μια θεωρια επειδη δεν ερμηνευει σωστά ορισμενα φαινομενα. Απο τη μερια του φυσικού, αυτο ειναι απολύτως κατανοητό.
    Οι θεωρίες δεν ενεχουν θεση δόγματος ουτε ειναι θεολογικά κείμενα. Πόσο μάλλον ιερές. It's just a theory!

    Βγάζω το καπέλο στα σχολια αναλύσεις σου και σ' ευχαριστώ για την υψηλής διατροφικής αξιας τροφή που μας έδωσες για περαιτερω σκεψη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!