Ανακοινώθηκαν χθες οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Το ποσοστό επιτυχόντων ήταν στο 70%, νούμερο λογικό κατά την άποψή μου. Αν και θα μπορούσε να θεωρηθεί και υψηλό. Έγινε η σχετική βαβούρα, λογική και αυτή μιας και 100000 περίπου παιδιά και δεκαπλάσιοι συγγενείς βρίσκονται μπλεγμένοι συναισθηματικά και οικονομικά, κάθε χρόνο, στην κούρσα των εισαγωγικών.
Οι εφημερίδες εμφανίστηκαν για ακόμη μια φορά με πηχυαίους τίτλους θρηνώντας για το ρεκόρ κενών θέσεων, οι οποίες χρόνο με το χρόνο τείνουν να αυξάνονται αλματωδώς και να δημιουργούν ποικίλους συνειρμούς. Δύο είναι μόνον οι παράγοντες οι οποίοι συντελούν στην αύξηση των κενών θέσεων, είτε υπάρχει στα εκπαιδευτικά Ιδρύματα μια αύξηση των προσφερομένων θέσεων αυτών καθ’ αυτών, είτε για ένα σταθερό με το χρόνο αριθμό θέσεων, η ζήτηση εκ μέρους των υποψηφίων τείνει να ελαττώνεται.
Ρίχνοντας κανείς μια ματιά στον κατάλογο των κενών θέσεων, οι οποίες εμφανίζονται αποκλειστικά στη μεγάλη πλειοψηφία των περιφερειακών ΤΕΙ, δεν μπορεί παρά να έρθει αντιμέτωπος με τον εμφανή παραλογισμό, όχι τόσο του τρομακτικά μικρού (μονοψήφιου συνήθως) αριθμού των εισακτέων, όσο με τον αριθμό των προβλεπόμενων προς κάλυψη θέσεων.
Ποιος περισπούδαστος εγκέφαλος στο Υπουργείο Παιδείας θεώρησε για παράδειγμα ότι τη σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Κοζάνης θα την προτιμούσαν 447 φοιτητές, (πάλι καλά που εμφανίστηκαν 61), τη σχολή διεθνούς Εμπορίου στο ΤΕΙ Καστοριάς θα την προτιμούσαν 342 φοιτητές, (καλά δεν γνώριζαν ότι έχουν περάσει πια τα χρυσά χρόνια του περιπλανώμενου βαλκάνιου έμπορα;) και ότι στη σχολή Ιχθυοκομείας στο ΤΕΙ Ηγουμενίτσας θα συνωστίζονταν 260 φοιτητές (φυσικά δεν χρειάστηκε, γιατί δεν εμφανίστηκε πάλι κανένας). Έχει τόσες πολλές Ιχθυοκαλλιέργειες η Ηγουμενίτσα και δεν το προσέξαμε;
Και το παραμύθι συνεχίζεται αμείωτο. Στο τμήμα Ζωικής παραγωγής στη Φλώρινα σχεδιάστηκαν 298 θέσεις και πάλι κανείς δεν πέρασε ούτε για ένα γειά, και στην Άρτα για την ίδια ειδικότητα 239. Οι 3 που εμφανίστηκαν μάλλον θα έχασαν το δρόμο. Στη Φλώρινα πάλι δόθηκαν 335 θέσεις στο τμήμα φυτικής παραγωγής και πάλι κανείς δεν πέρασε το κατώφλι. Και πάει λέγοντας...
Προφανώς, κάτι πάει πολύ άσχημα με την πρόβλεψη και τον σχεδιασμό. Και εδώ δεν μιλάμε για κάποιο γεγονός που συνέβη ξαφνικά σαν να ενέσκηψαν εξωγήινοι παράγοντες και να μας έκαναν μάγια, ούτε για κάποιες μικρές και δικαιολογημένες αποκλίσεις. Εδώ μιλάμε για άλλα αντ’ άλλων.
Τρεις είναι πάλι οι εξηγήσεις. Είτε, ότι οι ιθύνοντες του υπουργείου Παιδείας είναι οι ίδιοι αλλού για αλλού, οπότε και πρέπει να πάνε στα σπίτια τους με ένα περιποιημένο Ι5 απολυτήριο, είτε διατηρούν σκοπίμως υψηλό τον αριθμό των θέσεων σε σχολές και περιοχές που δεν τις αναζητάει κανείς, για να τα έχουν καλά με τις τοπικές κοινωνίες που παρασιτούν σε βάρος νεαρών και άβγαλτων ατόμων, είτε γνωρίζουν πολύ καλά ότι κανείς δεν πρόκειται να τις αναζητήσει, οπότε τις εξαγγέλουν για ψηφοθηρικούς λόγους. Και θα ρωτήσει πάλι ένας καλοπροαίρετος παρατηρητής. Είναι δυνατόν να σπαταλώνται τόσοι δημόσιοι πόροι για να συντηρείται ένα ΤΕΙ (διοίκηση, τεχνικές υπηρεσίες, κτίρια, βιβλιοθήκες, διδακτικό προσωπικό, καθαρίστριες, κηπουροί, οδηγοί και τόσοι άλλοι) για να παραμένει στο τέλος άδειο;
Οχι, φυσικά, αγαπητέ μου καλοπροαίρετε παρατηρητή. Τίποτε απ’ όλα αυτά. Καμιά σπατάλη δεν γίνεται. Τα ΤΕΙ μένουν άδεια από φοιτητές γιατί είναι επίσης άδεια και από όλα τα υπόλοιπα που θα τα έκαναν Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Υπάρχουν και άλλοι λόγοι βέβαια αλλά δεν είναι επί του παρόντος, (έλλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων, ειδικότητες χωρίς αντικείμενο, υπανάπτυκτη οικονομία, κ.α.)
Η κοροϊδία πια δεν πιάνει και οι πελάτες πάνε αλλού για αναζήτηση στέγης.
βάσεις (και μερικά οξέα)
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτό ήταν ένα εμπεριστατωμένο οδοιπορικό αγαπητή...
θα έπρεπε να διανέμεται μαζί με τα μηχανογραφικά στους υποψήφιους
Γειά σας κ. Κ.Κ.Μοίρη. Ευτυχώς όλο και περισσότερα παιδιά γνωρίζουν εκεί που δεν πρέπει να πάνε. Υπάρχουν βεβαια και πολλά άλλα ανεξηγητα φαινομενα σχετικά με το ποιες σχολες καλυπτουν τις θεσεις καιποιες οχι. Προσπαθω να βγαλω καποια ακρη. Οπότε αναμείνατε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓειά σου κυνική
ΑπάντησηΔιαγραφή:)
Θες να σχολιάσω; Περιττό το βρίσκω, νομίζω κι εσύ. παμε κολέγιο;
:Ρ
Mόνο αν υπάρξει προγραμματισμός αριθμου εισακτέων και ανάγκης αγοράς μπορεί να γίνει κάτι.Βλέπεις κάποιον τέτοιο προγραμματισμό;Εγώ όχι!Αρα η κατάσταση με τα ΤΕΙ χωρίς φοιτητές θα συνεχίζεται...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βραδάκι...
Εσας ειδικα κ. Νομάδα, σας απαλλάσσω εκ του σχολιασμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήτελειωνει η μπαταρια στο laptop....
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@cynical καλησπέρα, τους μόνους που λυπάμαι είναι τους φτωχούς χαροκαμένους γονείς που μετά από τόσες θυσίες δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν επαγγέλματα που μπορεί να κάνει κάποιος, τίμια και αξιοπρεπή που όμως είναι γνωστά στους λίγους.
Το μεγαλύτερο έγκλημα είναι ότι δεν υπάρχει επαγγελματικός προσανατολισμός (γιατί δεν υπάρχουν εξειδικευμένοι καθηγητές για το μάθημα αυτό;;).
Ψάχνω χρηματοδότη για την ίδρυση ΤΕΙ Ιμπρεσσάριων στη Ρόδο. Η εκπαίδευση θα είναι υψηλοτάτου επιπέδου και από καθηγητές που έχουν διαπρέψει στο συγκεκριμένο τομέα. Η δε επαγγελματική αποκατάσταση κι επιτυχία, εξασφαλισμένη!
ΑπάντησηΔιαγραφήCynical ....είσαι άδικη!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μεγαλοφυής αυτός σχεδιασμός του ΥΠΕΠΘ (και όμως ναι, τον 21ο αιώνα, ακόμα αυτο το Θ στέκεται φωτεινό-φωτεινο και περήφανο, να προσκυνάει τον Ανθιμο)έγινε σε συνεργασία με το Υπουργείο Αμυνας.
Σε όποια πόλη (πόλη;;; λέμε τώρα...) δεν υπάρχει στρατόπεδο, φτιάχνουν ένα ΤΕΙ.
Δουλευει συντονισμένα ο κρατικός μηχανισμός Cynical, σχεδιάζει ο κρατικός μηχανισμός Cynical, συνεχίζει την παράδοση ο κρατικός μηχανισμός Cynical....
Καθε πόλη και Στάδιο....κάθε χωριό και ...ΤΕΙ.
Και να είμαστε και ακριβείς, πολίτες μια ....πολυάκριβης χώρας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι ΤΕΙ. Είναι ....ΑΤΕΙ.
Καλημέρα κε. Νομάδα. Γεμισα το λαπτοπι και συνεχίζω. Δεν πάμε Σκωτία λέω γω; Πιο φτηνα, πιο φτηνα και πιο καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα VaD. Μα ακριβως το ΥΠΕΠΘ έκανε τον προγραμματισμό του. Κάπου 3500 θεσεις, αν θυμαμαι εδωσε σε σχολες γεωργικης και ζωικης φυσεως. Η ανταπόκριση ηταν μολις 4.3%. Δυστυχως δεν υπάρχει κανενας χαρτης για το τι θελει η αγορα. (Για αποφυγη τυχον παρεξηγησεων αναφερω ότι τα ΤΕΙ λειτουργουν σαν σχολες κυριως επαγγελματικου προσανατολισμού). Και η αγορά βολευεται στο οπως-οπως.Το εχω ξαναγραψεικι αλλου. Ας βγουν οι διαφοροι επαγγελματικοι φορεις και ας πουνε πόσες ειδικοτητες θελουμε και ποσους σε καθε μια απ' αυτες. Αν κανεις γνωριζει κατι τετοιο ας μου το πει. Θα τον ευγνωμονούσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα @rider. Θα έλεγα ότι εκτος από αυτό, ούτε και τα πανεπιστημια διαθετουν αποτελεσματικές υπηρεσιες διασύνδεσης με την παραγωγή, ώστε να βοηθουνε τους τελειοφοιτους να βρουνε εργασια. Αν εχεις στοιχεια σχετικα με αυτα που γραφω στον VaD από πάνω θα επιθυμούσα να μου τα έστελνες. Υπάρχει κανενας που ξερει (με αριθμούς) τι θελει τελος παντων αυτη η αγορά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα Κατερινα. Εκπέμπω σταθερα απο το Bohemian Cafe. Εδω να δεις αρρωστια..
ΑπάντησηΔιαγραφήΤωρα στο ΥΠΕΠΘ αν φυγει τι Θ θα πρεπει να φυγει και το Ε. Κιαυτο καρφωνει. Και μετα τι θα μεινει;
Νομιζω οτι εχω αποδειξει το βαθος και το πλατος του σχεδιασμου.
Στο ΑΤΕΙ που λες, το Α να το εκλαβω σαν το στερητικο α; Δηλαδη ΤΕΙ-φάντασμα;
Swell, καλημερα. Για χρηματοδοτες δεν ξερω, αλλά μπορω να συστησω μερικους πολύ καλους καθηγητες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτόν που εννοείς, τον έχω κλείσει ήδη...
ΑπάντησηΔιαγραφή@cynical καλησπέρα, καταρχήν η αγορά θέλει ειδικούς στον επαγγελματικό προσανατολισμό (Υπάρχει ένα τέτοιο μάστερ στην Ελλάδα από ότι ξέρω και τα γνωστά Master in Career Counselling στο εξωτερικό). Αυτό θέλει η αγορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρατικός προγραμματισμός δεν υπάρχει. Αφού οι άνθρωποι ρε cynical (όλοι) έχουν θεοποιήσει την ελεύθερη αγορά. Αυτό σημαίνει ότι ό,τι βρέξει ας κατεβάσει. Η αγορά τα ρυθμίζει όλα, για ποιο προγραμματισμό μιλάς; Αυτοί ακούνε ακόμη και για τέτοιους προγραμματισμούς και βγάζουν φλούμπες.
για το μόνο που χαίρομαι οτι εγώ -από επιλογή, δεν πέρασα ποτέ αυτή τη διαδικασία των πανελλήνιων εξετάσεων. και για το μόνο που λυπάμαι είναι όλα αυτά τα παιδιά που μπαίνουν σε αυτή την διαδικασία ερήμην τους!
ΑπάντησηΔιαγραφήποτέ δεν κατάφερα να βγάλω μια άκρη! εγώ φταίω, το σύστημα το ίδιο ή η κοινωνία μας; ποτέ δεν κατάλαβα. ποτέ δεν το έψαξα. ποτέ δεν πρόκειται να το ψάξω!
απλώς.. εύχομαι τα παιδιά να ξέρουν ακριβώς τι θέλουν από την ζωή τους και να το διεκδικούν. να μην περιμένουν δηλαδή το όποιο σύστημα να τους φανερώσει (και καλά..) την αλήθεια!
αυτά!
"Προφανώς, κάτι πάει πολύ άσχημα με την πρόβλεψη και τον σχεδιασμό"
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ είναι το πρόβλημα Κυνική. Στο σχεδιασμό Γι αυτό δεν πάνε καλά και στην οικονομία. Γιατί επιμένουν στον κεντρικό σχεδιασμό. Τίποτα δεν κατάλαβαν από τη πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού αυτοί που μας κυβερνάνε. Τα παλιοκομμούνια.
Καλημέρα Rider, Καλά η ελλάδα είναι μπουρδέλο και δεν περιμενει κανεις τιποτε. Εχω μια μικρη ιδιαν πειρα πως ιδρυονται καινουργια τμηματα. Εχουμε μερικους κολλητους καθηγητες ή PhD-ηδες που ειτε θελουν να γυρισουν στην ελλαδα, είτε βολοδέρνουν ανεργοι εδω, και με τα κατάλληλα κονε τους ανοίγουνε ενα τμημα και τους εκλεγουνε και σε μονιμες θεσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε χωρες ομως του ανεπτυγμενου καπιταλισμου, πώς ανοιγουνε καινούργια τμηματα; Δεν πρεπει να λαμβανονται υπ' όψιν κάποιες εκθέσεις μεγαλων επαγγελματικών οργανώσεων ή βιομηχανιων για τις αναγκες τους και για το που θα αναπτυχθουν στο προσεχες μελλον. Στην Ελλάδα υπάρχουν στατιστικες που δειχνουν την ανεργια κατα κλαδο πολύ αναλυτικες. Και αυτοί οι σύμβουλοι επαγγελματικου προσανατολισμου κάπου πρεπει να στηριζονται για να δινουν συμβουλες. Στα τμηματα ΤΕΙ φυτικης-χωικης παραγωγης και αλιείας, όπου καθισα και υπολογισα τις κενες θεσεις, το ΥΠΕΠΘ έπεσε εξω στον προγραμαμτισμο του κατά 94%!
Καλημέρα @kat και καλως ήρθες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς με την ανεργια ανάμεσα στους νέους να πλησιάζει το 27% το πανεπιστημιο είναι σχεδον μονόδρομος. Και επειδη υπάρχει τετοια ζητηση, (αναβολη στο προβλημα της ανεργιας για μερικα χρονια), γιαυτο και αυτη η υστερια. Άσε που είναι και ισχυρο κοινωνικο καταλοιπο, ότι μονο μεσα απο σπουδες σε θεσμοθετημενα ιδρυματα καταξιωνεσαι. Σημερα βεβαια αυτη η αντιληψη ειναι λιγοτερο ισχυρη απ' ότι παλιότερα. Πάντως μονο ενα στα πεντε νομιζω μπηκε στη σχολη της αρεσκειας του. Τα υπολοιπα οπου λάχει. Αν ομως εμπαιναν ολα εκει που ηθελαν (κυριως σχολες με καλύτερη μοιρα στην αγορα εργασιας) τοτε θα ηταν και ολα ανεργα..
Καλημερα Κούκε. Ναι τα παλιοκομμούνια! Αν ήξεραν κατι απο σχεδιασμό, στοιχειωδη πράγματα με πεντε νουμερα στο χαρτι, και η οικονομια θα πηγαινε καλυτερα. Αλλα ο σχεδιασμος γινεται και αφορα μονο τους κολλητους και τις παρεες.
ΑπάντησηΔιαγραφή