Η καθαριότητα, ή καθαρότητα, τόσο σαν ουσιαστικό όσο και σαν επίθετο, (καθαρός), είναι μια λέξη που συγκεντρώνει επάνω της πληθώρα σημασιών και εφαρμόζεται σε ισοδύναμα υποκείμενα, αντικείμενα και συμπεριφορές είτε κυριολεκτικά, είτε τις πιο πολλές φορές, μεταφορικά.
Α.
Καθαρός είναι ο ουρανός, καθαρό μπορεί να είναι και το βλέμμα και το πρόσωπο. Αλλά και η φωνή, και τα χέρια, που δηλώνουν ευθύτητα και εντιμότητα. Αν όλα αυτά είναι καθαρά, δεν μπορεί παρά και η ψυχή να είναι καθαρή και συνεπώς και ολόκληρος ο άνθρωπος.
Καθαρές είναι και οι «δουλειές», που μαζί με τα «χέρια», είναι και το αιωνίως ζητούμενο. Αλλά, αν όλα τα προηγούμενα είναι καθαρά, θα είναι μοιραία και η «φωλιά».
Καθαρό μπορεί να είναι και το «τοπίο», για να μπορεί κάποιος να βλέπει και τον «ορίζοντα» καθαρό. Κι όταν και ο «δρόμος» είναι καθαρός και τα σκυλιά δεμένα, τότε και οι συγκυρίες είναι κατάλληλες για την ευόδωση του οτιδήποτε.
Ο καθαρός «λόγος» και η καθαρή «σκέψη» αποτελούν είδη προς εξαφάνιση. Το ίδιο και η καθαρή «συνείδηση».
Μιλάμε επίσης και για τον καθαρό «μισθό», το καθαρό «προϊόν», τον καθαρό «τζίρο», αλλά και το καθαρό «βάρος». Η Οικονομία, στη θεωρία είναι γεμάτη από καθαρές ποσότητες. Στην πράξη όμως, λερώνεται από τα πολλά «ξεπλύματα».
Λέμε, «πάει, τέλειωσε, καθάρισα!», αλλά και «το ξεκαθάρισα το θέμα». Τότε, «την βγάζουμε καθαρή».
Υπάρχει και το «ξεκαθάρισμα λογαριασμών». Υπάρχουν όμως και οι καθαροί «λογαριασμοί» που κάνουν τους καλούς τους φίλους.
Β.
Τα πράγματα όμως, παύουν να είναι καθαρά, όταν αρχίζουμε να μιλάμε για καθαρό «αίμα» και για καθαρές «φυλές». Κάποιες φορές η αναζήτηση της καθαρότητας καταλήγει αντί άλλων, σ’ έναν καθαρό «πόλεμο».
«...Η καθαρότητα είναι ένα ιδανικό, ένα όραμα προς μια κατάσταση την οποία είτε πρέπει να δημιουργήσουμε, είτε πρέπει να προστατεύσουμε με ζήλο από πραγματικούς ή φανταστικούς εχθρούς. Χωρίς την ύπαρξη ενός τέτοιου οράματος, ούτε η έννοια της καθαρότητας έχει νόημα, ούτε ο διαχωρισμός μεταξύ καθαρότητας ή μη-καθαρότητας μπορεί να γίνει σαφής...»
«...Η καθαρότητα είναι και το όραμα μιας τάξης, δηλαδή μιας κατάστασης όπου το ένα πράγμα βρίσκεται στη θέση του κι όχι αλλού, όπου η «σωστή» θέση συμβαίνει να μην είναι η ίδια που θα καταλάμβανε «από τη φύση του» και από μόνο του. Το αντίθετο της καθαρότητας, η βρομιά, η ακαθαρσία, οι μολυσματικοί φορείς είναι τα εκτός τόπου πράγματα. Δεν είναι η εγγενής ποιότητα κάθε πράγματος αυτή που το κάνει βρόμικο, αλλά αυτή καθαυτήν η θέση του. Και ακριβέστερα, η θέση του στην τάξη πραγμάτων όπως την οραματίζονται οι επιζητούντες την καθαρότητα....»
«...Ανάμεσα στις πολλές ενσαρκώσεις του υποκειμενικού σχήματος «βρομιά», εξαιρετική σημασία έχει η περίπτωση που τα ανθρώπινα πλάσματα γίνονται αντιληπτά σαν εμπόδια στην «ορθή οργάνωση» του περιβάλλοντος, όταν δηλαδή μια συγκεκριμένη κατηγορία διαφορετικών ανθρώπων μετατρέπεται σε βρομιά, και όταν οι άλλοι τους μεταχειρίζονται σαν τέτοιους....»
Στις περιπτώσεις αυτές, όταν η βρομιά αρχίζει να υποστασιοποιείται σε αυτούς που εντάσσονται στην κατηγορία «Ξένος», ο υπερβολικός ζήλος για καθαριότητα αρχίζει να γίνεται υπερβολικά επικίνδυνος.
Υ.Γ. Τα πράσινα αποσπάσματα σε εισαγωγικά είναι από το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου του Zygmunt Bauman, «Η Μετανεωτερικότητα και τα Δεινά της», εκδ. Ψυχογιός.
Γιατί τέτοια πρεμούρα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσε τα παιδιά να παίξουνε, θα λερωθούνε. Κάπως έτσι χωρέσαμε όλοι σε ένα Πύργο της Βαβέλ στο Παγκόσμιο Χωριό να παίζουμε φάρσες με τα Φαρσί ή "σπασμένο τηλέφωνο", το θυμάσαι;
Οπως λες, κάθε λέξη και κάθε κατάσταση είναι φορτισμένη με θετική και αρνητική ενέργεια ή πρόσημο, βρώμικη και ταυτόχρονα καθαρή. Η επιλογή έτσι αποκτά νόημα.
Ασε με και μενα να παίξω με τις λεξεις (!), @airgood.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν ομως αναφερομαστε σε καθαροτητες ανθρωπων, τοτε το παιχνιδι σταματαει...
Πώς δεν το θυμαμαι το σπασμενο τηλεφωνο.
Πολύ ενδιαφέρον κείμενο. Ο Bauman έχει ασχοληθεί μεταξύ άλλων με το πως η έννοια της ΄καθαρότητας' και των αντιθέτων της φωτίζουν το φαινόμενο του Ευρωπαϊκού ρατσισμού. Η ικανότητά του να βλέπει πέρα από τις παγιωμένες διακρίσεις και να μη φοβάται να εντοπίσει την αμφισημία των πολιτικών πρακτικών μας τον καθιστά έναν από τους σημαντικότερους μελετητές της μετανεοτερικότητας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντε καθάρίσατε (απο ανάρτηση) πάλι,καθαρίσατε και μας καθαρίσατε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέχασες τον «καθαρμό των υδάτων» και κάτι αιρέσεις των λεγομένων «Καθαρών», όπως ήταν οι Νοβατιανοί, οι Βογομίλοι, οι Ησυχαστές, οι Παυλικιανοί και οι Μανιχαϊστές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρε τι μου θύμισες πάλι….
Ξέρω, ξέρω τι θα μου πεις!
Δεν θυμάμαι το όνομά του, ανήκε σε εκείνους τους "βιολόγοι" και τους "ιατρούς" που δραπέτευσαν από τη Γερμανία μετά την ήττα του ναζισμού (επειδή ήσαν "καθαροί")και πήγε στη Νότια Αφρική όπου έπεισε τους λευκούς νοτιοαφρικανούς ότι το αίμα τους μοιάζει με το αίμα ινδών και μαύρων και τους έπεισε να αρχίσουν ειδικά πρωτόκολλα διατροφής, ειδικές δίαιτες, για να μη μοιάσουν τελικά σε αυτούς. Μετά από δύο χρόνια εξελέγη ο πρώτος πρόεδρος του απαρτχάιντ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαγγέλης Ι,
υγ αν αναζητήσετε στο διαδίκτυο το Apartheid Museum και το Origins Museum στο Γιοχάνσμπεργκ θα βρείτε πολλά περί καθαρότητας και καθαριότητας.
β.ι.
@Eva Stamou καλωςόρισες,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Bauman αναφερεται και σε αυτο το θεμα, στο συγκεκριμένο βιβλιο, αποσπασματα του οποιου παραθετω στο κειμενο.
Η δε, "Ρευστη" του "Αγάπη" απο τα αγαπημενα μου.
de Profundis,
ΑπάντησηΔιαγραφήμην χαιρεσαι, έχες να καθαρισεις το λεξικό απο το Κ έως και το Π.
Τι σου θύμησα @Αθεε;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓρηγορα να πας να κανεις αναρτηση για τους Νοβατιανους, Βογομίλους, Ησυχαστές, Παυλικιανους και Μανιχαϊστές!
Ή μηπως την εκανες ήδη;
Γεια σου Βαγγέλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Νορβηγια ειχαν κανει οι ναζι κλινικες ευγονικης για ..γερά και καθαρα μωρα.
Παντως ειναι χαρακτηριστικο ότι σε ολους τους πολιτισμους τους ξενους δεν τους πολυδεχονταν.
Iσως γιατί το να βλέπω κάτι ως ξένο ενεργοποιεί το φαντασιακό "τι θέλει από μένα" (που λέει ο Λακάν) και βέβαια τότε αρχίζει το φαντασιακό και η προπαγάνδα πως ο άλλος θέλει κάτι σκοτεινό από μένα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι βολικό να σκέπτομαι "τι θέλει ο άλλος από μένα" παρά "τι θέλω εγώ από αυτόν;"
Η συνέχεια ο λοιμός της ηθικολογίας και η πανδημία της μνησικακίας και...όλα περί καθαριότητας...
Nation = η εθνοσυνέλευση των κοινωνικών τάξεων (από τη Γαλλική Επανάσταση)
Ethnie = η αναγωγή στο κοινό αίμα, γλώσσα κ.λπ. (Γερμανικός ρομαντισμός)
Ρήγας Φεραίος ο Βελεστινλής, Αδαμάντιος Κοραής, Ιωάννης Καποδίστριας, Κολοκοτρώνης κΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ με κείμενά τους επιχειρούν κυρίως την απελευθέρωση του έθνους (nation) αναφερόμενοι στο γένος μας, το γένος των Ελλήνων. Η ιδεολογία του γένους και η ιδεολογία του έθνους (ethnie). Στον αιώνα των εθνισμών - εθνικισμών (19ος αι. και όχι εθνικισμών με τη σημερινή έννοια)δημιουργούνται τα έθνη-κράτη μεσω των δύο παραδόσεων και του nation και του ethnie. To ενδιαφέρον είναι ότι στο ίδιο κτήριο που συνετάχθη το σύνταγμα της Βαϊμάρης (στη Βαϊμάρη) εκεί στο ίδιο κτήριο ιδρύθηκε το Εθνικο-σοσιαλιστικό κόμμα (vazi) αφού πριν ο Χίτλερ είχε επισκεφθεί το σπίτι του Γκαίτε πάνω από 10 φορές (συμβολισμός κινήσεων). Κι όταν στην Πόλη του Bauhaus, του Γκαίτε, του Σίλλερ, του Γκρόπιους και όχι μόνον μιας πεντάδας χιλιόμετρα παρέκει έφτιαξαν το στρατόπεδο θανάτου Μπούχενβαλντ στην αρχή το ονόμασαν ¨Εθελμπεργκ (το αγαπημένο όνομα-βουνό του Γκαίτε). Αμέσως τα μέλη του τοπικού ναζιστικού κόμματος έγραψαν επιστολή στο Βερολίνο να αλλάξει το όνομα γιατί δεν έπρεπε να βάλουν ένα όνομα του Γκαίτε στο στρατόπεδο αυτό. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΙΝΟΤΑΝ ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕ ΜΕ ΤΟΝ ΓΚΑΙΤΕ ΑΡΑ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΛΕΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΓΚΑΙΤΕ ΜΕ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
Στην ίδια πόλη θα δείτε ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΓΛΥΠΤΟ ΜΕ ΔΥΟ ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΑΝΤΙΚΡΙΣΤΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΚΟ ΤΟΥ ΓΚΑΙΤΕ ΚΑΙ ΛΕΓΕΤΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΔΥΣΗΣ
Πρόκειται για την αλληλεπίδραση ανάμεσα στον Γκαίτε και τον Πέρση ποιητή Χαφίζ. Το γλυπτό εγκαινίασε μετά πολλών σχολιασμών του τύπου ο Πρόεδρος του Ιράν.
Τι άλλο περί καθαρότητας; Α ναι η αποκατάσταση του Στάλιν!!!! και βέβαια η επέτειος της δολοφονίας της ΄Αννας Πολιτκόφσκαγιας (που αποδείνυε με τα άρθρα της τη γενοκτονία των Τσετσένων από τη δημοκρατία(;) του Πούτιν (ποίημα το substrtatum Ding an sich κλπ). Τι άλλο περί καθαρότητος; Α ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ (στη Ρουμανία του Τσαουσέσκου έκαναν έφοδο για να ελέγξουν τα γεννητικά όργανα των γυναικών σε όλους τους χώρους δουλειάς-απροειδοποίητη έφοδο καθώς έπρεπε να περιορίσουν το καπιταλιστικό συνήθειο της άμβλωσης. Οι γυναίκες αυτές δεν ήταν καθαρές για το σοσιαλισμό.) Τι άλλο; Α...ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΟΣ...ΚΑΙ Η ΚΑΤΡΙΝΑ ΣΤΗΝ ΟΡΛΕΑΝΗ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕ ΣΤΙΣ ΗΠΑ (καμία μέριμνα για τους μη καθαρούς).
Αυτά...
ο άνθρωπος!
Σε πείσμα όλων αυτών αξίζει να ελπίζουμε στην καλοσύνη των ξένων (με την ευρύτερη έννοια και όχι μόνον αλλοδαπών) Τένεσσι Ουίλιαμς.
μήπως ξέχασες το καθαρίζω = σκοτώνω;
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Β.Ι, σιγά που τα έθνη - κράτη δημιουργήθηκαν μετα το 1789!!!!!!!!!!!
δεν ειναι κατι εξαιρετικό η γραφή του Μπάουμαν(και ειναι γυρω στα 8Ο και ακομα γραφει εκπληκτικά και διεισδυτικά)
ΑπάντησηΔιαγραφήδες κιαυτό για το νεο βιβλιο στα ελληνικά του Μπαουμαν
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://nosferatos.blogspot.com/2009/02/blog-post_5656.html#links
δεν μιλάω για κάποια αρχή της δημιουργίας λέω για μια ιδιαίτερη σήμανση που πήρε η έννοια μετά τη Γαλλική Επανάσταση
ΑπάντησηΔιαγραφήΑσφαλώς υπάρχει και η έννοια καθαρίζω με την έννοια σκοτώνω εξολοθρεύω ως εικόνα ενός ψυχωτικού παραληρήματος που επιζητεί να εξαφανίσει ό,τι δεν μπορεί να κατανοήσει)
Και μερικά αποσπάσματα από το Θούριο:
Ανδρείοι Kαπετάνοι, Παπάδες, λαϊκοί,
Σκοτώθηκαν κι' Aγάδες, με άδικον σπαθί.
Kι' αμέτρητ' άλλοι τόσοι, και Τούρκοι, και Ρωμιοί,
Zωήν, και πλούτον χάνουν, χωρίς καμμιά 'φορμή.
...
(έμφαση στην καταδίκη των ανθρωπίνων και πολιτικών δικαιωμάτων από την απολυταρχική τυραννία του Σουλτάνου)
Στην δόξαν του πολέμου, να τρέξωμεν μαζύ.
Βουλγάροι, κι' Αρβανήτες, Αρμένοι και Ρωμιοί,
Aράπιδες, και άσπροι, με μια κοινή ορμή.
Για την ελευθερίαν, να ζώσωμεν σπαθί,
Νομίζω μαζί με τον Μπάουμαν έχομεν και ημείς ως έθνος του δικούς μας αιώνιους σύγχρονους
Σου αφιερώνω το στίχο
από τον εθνικό μας Θούριο
κι εσύ
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήTα λερωμένα, τ'άπλυτα...
ΑπάντησηΔιαγραφή- Θυμάται κανείς τα "καθαρά χέρια" του Λαδά της χούντας;
@ Β.Ι
ΑπάντησηΔιαγραφήγράφεις "λέω για μια ιδιαίτερη σήμανση που πήρε η έννοια μετά τη Γαλλική Επανάσταση"
όντως, συμφωνώ μαζί σου!
αλλά πολλές φορές σκέφτομαι, μήπως αναδρομικά σηματοδοτήθηκε έτσι η νεωτερικότητα.
Ενα μύθο να σου πώ
ΑπάντησηΔιαγραφήένα κλειδί να δώσω.
Οι λέξεις έχουν γράμματα
τα γράμματα έχουνε συνταγές.
Οι καθαρές λέξεις είναι ζωντανές
κι' έχουνε μέσα ζήτα στις γραμματοσειρές
στις άλλες Χί τις νεκρές
μα αναστάσιμες.
Στα πληκτρολόγια μαζί μαζί κάνουνε παρέες.
@ange-ta,
ΑπάντησηΔιαγραφήοντως ξέχασα την πιο σημαντικη εννοια του "καθαριζω=σκοτωνω".
Ειναι και το "ξεπλένω το αιμα", με αλλο αιμα...
Ειναι και οι "ακαθαρτοι" παριες της Ινδιας.
Και η εκκλησια μας θεωρει τις γυναικες ακάθαρτες και γενικως και ειδικως. Για παραδειγμα δεν τις κανει ιερεις..
Γεια σου Νοσφερατε,
ΑπάντησηΔιαγραφήτο ειχα δει το ποστ σου για τον Μπάουμαν.
Οντως εκπληκτικο, οπως και οτι και ο Hobsbawm και ο Σαραμανγου, ακομα γραφουν και ότι ο Κλιντ Ηστγουντ ακομα κανει δυνατες ταινιες.
@VaD, καλημερα, και βεβαια θυμαμαι τον πατερα μου να το λεει και να το ξαναλει και να χαμογελαει..
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλημερα @Βαγγελη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ξενος γινεται επικινδυνος οταν μπαινει σε ενα δικο σου χωρο και καταργει την ταξη του και τις διαχωριστκες του γραμμες. Γιαυτο ο ρατσισμος αναπτυσσεται στα φτωχα στρωματα, ενω οι ανωτερες ταξεις δεν εχουν κανενα προβλημα με αυτους.
Και οι γυναικες ανηκουν στος ακαθαρτους, συμφωνα με την παραδοση της εκκλησιας μας!
Τωρα ολους αυτους που ηθελε να ενωσει ο Ρηγας, τους ενώνει το Κεφάλαιο!
Σ' ευχαριστω για την αφιερωση!
@airgood
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως οι ποιητες ανασταινουν τις νεκρες λεξειες;
Δεν εγινε αναφορα στην "καθαρση", αυτην την περιβοητη ουτοπια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι πέτυχες διάνα τους ποιητές που ανασταίνονται στο σταυρό των καθα ρών λέξεων εν μέσω ακαθάρτων, ουράνιων τε και γήϊνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμως μη παραπονιέσαι για γυναίκες ιερείς που είναι στην απ' όξω ακόμη, δεν είναι ότι είναι ακάθαρτες
απόδειξη η Μαγδαληνή.
Δε φταίει η εκκλησία μα οι "ιέρειες", πολλές από αυτές στράβωσαν το κόσμο και εξακολουθούν, μεγάλο ζήτημα και σου πετώ το γάντι για διεύρυνση .
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχουν "καθαρές" λέξεις. Προσδιορίζονται κατ' αντιδιαστολή με τις "βρώμικες". Οι "βρώμικες" είναι που ορίζονται επακριβώς από κάθε κοινωνία, και σαν αντίθεση προς αυτές πηγάζουν οι "καθαρές".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μιά -μάλλον ρητορική- ερώτηση: Τι κάνει την ξενοφοβία "επικίνδυνη"? Εχουν υπάρξει στο παρελθόν (αλλά και σήμερα) πάμπολλες "κλειστές" κοινωνίες... και μην ξεχνάμε, ότι η "επάρατη" παγκοσμιοποίηση επέτρεψε την διακίνηση των πληθυσμών, και όρισε την ξενοφοβία σας "κακό"... μήπως, τελικά, αυτή η παγκοσμιοποίηση δεν είναι το άθροισμα όλων των κακών και δεινων του κόσμου? Λέω... μήπως?
ΥΓ: Ρητορική γιατί γνωρίζω ότι απάντηση δεν θα πάρω... εδώ ισχύει το παλαιό εκείνο των "προσβεβλημένων κορασίδων": Η σιωπή μου προς απάντησιν σας
Δε μπόρεσα να μη γελάσω... καθαρά. Έτσι θυμήθηκα τη μεγάλη αξία αυτής τη λέξης.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά». Λαϊκή ρήση γιατί την άλλη μισή την έκλεψαν άλλοι.
«Καθάρισα». Φράση του καουμπόη παλιού και νέου
«Καθάρισε» εντολή προς μπράβους, υπηρέτριες, υφιστάμενους, λογιστές, ντετέκτιβ…
«Καθαρή ψυχή». Άγνωστη λέξη του Ευαγγελίου που ερμήνευσε μόνο η Μονή Βατοπαιδίου
«Κάθαρση». Λέξη χαμένη στο διάστημα.
«Εκκαθάριση». Η πρακτική των αρχηγών.
«Καθαρότητα». Σεντόνι λέξεων πάνω από υπουργούς
«Καθαρά χέρια». Χέρια Λαδάδων που ξεπλύθηκαν με αίμα
«Καθαρό χρήμα». Το ξεπλυμένο
«Καθαρή βόμβα». Η νετρονίου, τη ξεχάσατε;
«Καθαρό κεφάλι». Τα κεφάλια των κομμουνιστών της Σουηδίας που υπέστησαν λοβοτομή.
«Καθαρό κόμμα». Λέξη που λέγεται εκ.. Περισσού
«Είμαι καθαρός». Ο εγκληματίας που αθωώθηκε, ο ψεύτης πρεζάκιας…
«Είμαι καθαρή (πλυμένη)». Σεξουαλικό υπονοούμενο γυναίκας
«Καθαρή φυλή». Το είπατε
Κλπ κλπ κλπ
Νελλη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά και θα την συμπεριλαβω στην δευτερη και αναθεωρημενη εκδοση του ποστ.
@airgood,
ΑπάντησηΔιαγραφήΙδεα δεν εχω, τι περιεχει αυτο το γαντι για να διερευνησω.
Στεργιο
ΑπάντησηΔιαγραφήακομα: καθαρτηριο, παστρικιά,..
Το κάθαρμα, πιανεται;
Περιμένω με ανυπομονησια το δεύτερο μέρος της ανάρτησης που φυσικά θα πρέπει να αναφέρεται στο "βρώμικο".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή εβδομάδα αγαπητή Cynical.
Πανω στον διαχωρισμο καθαρου και βρωμικου να θυμισω και το καποτε διαβοητο "Smut" του Christian Enzensberger, που απαριθμει και τις εκκρισεις του ανθρωπινου σωματος -- δεκαεννεα η και περισσοτερες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι σχέσεις στις μέρες μας είναι ένα από τα πρώτα θέματα της ημερήσιας διάταξης, όλοι ασχολούνται με αυτές και αποτελούν κεντρικό ζήτημα ανεξάντλητων συζητήσεων, καθώς οι «πάσχοντες» νιώθουν το βάρος της αποτυχίας να ελαφραίνει όταν αυτή ανάγεται σε ένα κοινωνικό φαινόμενο και όχι σε κάποια δική τους προσωπική αδυναμία, οι ξένες εμπειρίες μοιάζουν με τις δικές τους και διαπιστώνουν πως δεν πρόκειται για κάποια μικρή ατυχία αλλά για μια μάστιγα που όλο και θεριεύει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπόσπασμα απο "Ρευστή αγάπη"
Καλημέρα.
Καλη βδομάδα @NdN,
ΑπάντησηΔιαγραφήειναι μια καλή ασκηση, θα το εκτιμουσε και ο Μπαμπινιώτης! Ειναι βεβαια πολυ πιο δυσκολη, γιατι θα πρεπει να εξαιρεθουν οι εννοιες που με το "βρωμικος" δεν υποδηλώνουν παρά το αντιθετο τού "καθαρού".
Καλωςόρισες @anna,
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ ευστοχο και πυκνο βιβλιο.
Σ' ευχαριστω για το απόσπασμα
Καλωςόρισες @ambrosiac,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν το ειχα υπ' όψιν μου αυτο το βιβλιο. Πρεπει να εχει ενδιαφερον.
Αναρωτιεμαι απλώς, οτι αν οι εκκρισεις του ανθρωπινου σωματος ειναι τουλαχιστον 19, τι κανουν τοτε οι αντιστοιχες βιομηχανιες αποσμητικών. Υποπτευομαι οτι τα κυκλοφορουντα διαφοροποιημενα αποσμητικα δεν ειναι 19 τον αριθμο. Πώς τους ξεφυγαν οι υπολοιπες εκκρισεις;