Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Λίγες Σκέψεις για την Παράνομη Μετανάστευση


Αν και η απαράδεκτη κατάσταση στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας δεν είναι ορθό ν’ αποδοθεί εξ’ ολοκλήρου στους λαθρομετανάστες, μιας και τα ναρκωτικά, το λαθρεμπόριο και η πορνεία κατέχουν πολύ μεγαλύτερο ειδικό βάρος στην περιοχή, παίρνοντας αφορμή από την πρωτοβουλία της κίνησης πολιτών για τη διάσωση του ιστορικού κέντρου, θα ήθελα να εκθέσω κάποιες γενικές σκέψεις, που με τρώνε καιρό τώρα, για το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης στην χώρα μας και την αναπόφευκτη, λόγω διεθνών συγκυριών, διόγκωσή του.

Η Ελλάδα σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες βρίσκεται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, μιας και έχει πάρα πολλές πύλες εισροής μεταναστών, δηλαδή απ’ όλα τα βόρεια χερσαία σύνορα και απ’ όλα τα νοτιοανατολικά παράλια, και μόνο μια πύλη εκροής, αυτή του λιμανιού της Πάτρας. Στην Ιταλία και Ισπανία κατ’ αναλογία, συμβαίνει το αντίθετο, δηλαδή ενώ οι μετανάστες εισέρχονται από τις νότιες θαλάσσιες οδούς, έχουν τη δυνατότητα μέσω των βορείων χερσαίων τους συνόρων να προωθούνται στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπου άλλοι θα κληθούν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.

Άρα η Ελλάδα φαίνεται να έχει πρόβλημα. Πόσο μεγάλο όμως είναι αυτό; Τα στοιχεία που έδωσε ο Σταύρος Λυγερός χθες σε ρεπορτάζ στην Καθημερινή της Κυριακής, δείχνουν μια σημαντική αύξηση του αριθμού μεταναστών που εισέρχονται λαθραία στη χώρα μας, ώστε οι συλλήψεις από 51,000 που ήταν το 2003, να εκτοξευθούν στις 146,300 το 2008. Την διόγκωση αυτή δε, δεν θα την απέδιδα για ευνόητους λόγους στην αποτελεσματικότητα των ελληνικών διωκτικών αρχών.

Πριν αρχίσουμε να συζητάμε για λύσεις και προοπτικές, τις οποίες δεν γνωρίζω εκ των προτέρων, θα ήθελα να παρουσιάσω μια εικόνα λίγο πολύ ακριβή του όγκου της λαθρομετανάστευσης και της εθνοτικής σύνθεσης των λαθρομεταναστών, εγχείρημα πολύ δύσκολο από τη φύση του. Για το λόγο αυτό άντλησα πρόσφατα στοιχεία από την ενδελεχή έκθεση-μελέτη του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής με τίτλο: «Εκτίμηση του όγκου των αλλοδαπών που διαμένουν παράνομα στην Ελλάδα», Απρίλιος 2008.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν οι συντάκτες πολλές πηγές, όπως εκτιμήσεις των συλλόγων των ίδιων των μεταναστών, εκτιμήσεις λιμενικών και αστυνομικών αρχών, εκτιμήσεις δήμων, εκτιμήσεις της ΕΣΥΕ κ.α., κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο αριθμός των αλλοδαπών που διαμένουν παράνομα στην Ελλάδα είναι μεταξύ 172,250 και 209,402 σε σύνολο 800,000 έως 1,000,000 μεταναστών.

Ας κάνουμε ένα κόπο παραπάνω και ας δούμε ποια είναι η σύνθεση των «παρανόμων», σύμφωνα με τη χώρα προέλευσής τους. Βάσει εκτιμήσεων λοιπόν των Αστυνομικών και Λιμενικών Αρχών για το 2007, οι χώρες προέλευσης είναι:

Αλβανία 71,232
Ιράκ 11,772
Αφγανιστάν 9,737
Ιράν 586
Πακιστάν 2,080
Μπαγκλαντές 664
Γεωργία 1,371
Σομαλία 3,105 και
Παλαιστίνη 4,691


Παρατηρούμε δηλαδή ότι ο μεγαλύτερος αριθμός λαθρομεταναστών, ένα 68%, προέρχεται από την Αλβανία, πράγμα που το μαρτυρούν και οι συλλήψεις στα χερσαία σύνορα, που ανέρχονται στο 61% του συνόλου. Οι παράνομοι δε λαθρομετανάστες από τρίτες χώρες, σαν τάξη μεγέθους είναι γύρω στους 30,000.


Η άποψή μου είναι ότι η λαθρομετανάστευση των Αλβανών δεν αποτελεί μείζον πρόβλημα που θα μας απασχολεί για πολλά ακόμα χρόνια. Διότι αφ’ ενός ένα 50% από αυτούς μπαινοβγαίνει στη χώρα εκτελώντας εποχιακές εργασίες, οπότε δεν διαμένει μόνιμα εδώ όντας ανενεργό, οι περισσότεροι παράνομοι αλβανοί έχουν ήδη συγγενείς που διαμένουν και εργάζονται νόμιμα στην Ελλάδα, οπότε είναι δύσκολο να εξαθλιωθούν αν δεν εργάζονται, η Αλβανία σαν χώρα κάποια στιγμή είναι προδιαγεγραμμένο ότι θα αναπτυχθεί οικονομικά, οπότε και θα πάψει να διώχνει τους κατοίκους της, και τέλος-τέλος η Αλβανία έχει μικρό σχετικά πληθυσμό, οπότε δεν αντιπροσωπεύει τον ίδιο κίνδυνο με άλλες ασιατικές χώρες. Ακόμα δηλαδή και όλοι οι αλβανοί να μεταναστεύσουν, δεν θα είναι τόσοι πολλοί, όπως εάν μετανάστευαν όλοι οι Πακιστανοί, για παράδειγμα.

Το πρόβλημα, κατά τη γνώμη μου είναι πώς αντιμετωπίζουμε τους υπόλοιπους 30,000. Ποιες είναι θεωρητικά οι λύσεις; 1). τους απελαύνουμε, 2). τους κρατάμε, 3). άλλους τους απελαύνουμε, άλλους τους κρατάμε και 4). προωθούμε την οικονομική ανάπτυξη των χωρών τους ώστε να παραμείνουν και να εργαστούν στις εστίες τους.

Η απέλαση, σαν λύση, παρουσιάζει πολλά προβλήματα διότι οι χώρες καταγωγής τους αρνούνται να τους δεχτούν και διότι κοστίζει. Υπάρχει και το ανθρωπιστικό πρόβλημα, για το τι θα απογίνουν όταν επιστρέψουν στις πατρίδες τους.

Το να αφήσουμε τα σύνορα ανοιχτά, δεν νομίζω ότι κανένας το λογαριάζει σαν βιώσιμη λύση, για προφανείς λόγους. Οι προφανέστεροι από αυτούς είναι η ικανότητα απορρόφησής τους από την ελληνική οικονομία και ο αναμενόμενος συνωστισμός στα σύνορα. Παρά ταύτα, μια τέτοια πολιτική θα μπορούσε να λειτουργήσει μόνο σε συνεργασία με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, αν δηλαδή αποφάσιζαν όλες μαζί να ανοίξουν τα σύνορα και να μοιράσουν τους μετανάστες στα εδάφη τους, νομιμοποιώντας τους ταυτόχρονα. Δεν γνωρίζω να υπάρχει τέτοια σκέψη. Θα μου φαινόταν όμως περίεργο αν υπήρχε, γιατί η μεταναστευτική πίεση στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι μικρή, αναλογικά με τον πληθυσμό τους.

Η τρίτη εκδοχή είναι αυτή που εφαρμόζεται άτσαλα σήμερα. Το ερώτημα στην περίπτωση αυτή είναι τι κάνουμε με αυτούς που δεν απελαύνονται και δεν νομιμοποιούνται, και οι οποίοι είναι οι συντριπτικά περισσότεροι. Στην πραγματικότητα μετά την πάροδο ορισμένου χρονικού διαστήματος αφήνονται ελεύθεροι και μάλιστα στην τύχη τους. Εδώ χρειάζεται η χώρα να έχει την πολυθρύλητη μεταναστευτική πολιτική.

Η τέταρτη εκδοχή, περί της απ’ ευθείας οικονομικής βοήθειας, δεν είναι στο χέρι της Ελλάδας να την υλοποιήσει. Αλλά ακόμα και αν το επιχειρούσε, το αποτέλεσμα δεν θα φαινόταν παρά σε βάθος χρόνου, ενώ η κατάσταση απαιτεί γρήγορες διευθετήσεις.

Έχω όμως την ταπεινή εντύπωση ότι ένα σύνολο 30,000 παράνομων μεταναστών, κυρίως ασιατών όπως είδαμε παραπάνω, δεν είναι δα και ένα τεράστιο νούμερο που δεν θα μπορούσε να απορροφηθεί από την τρέχουσα αγροτική κυρίως οικονομία. Οπότε, είναι αδικαιολόγητο να αφήνονται έρμαια στα χέρια των οποιωνδήποτε και να εξαθλιώνονται.

Όμως μια μεταναστευτική πολιτική του σήμερον θα πρέπει να έχει ισχύ και αποτελεσματικότητα και αύριο. Το αύριο όμως δεν προμηνύεται να είναι το ίδιο με το σήμερα, αλλά αρκετά πιο πιεστικό. Πώς θα είναι προετοιμασμένη η χώρα να αντιμετωπίσει την πλημμυρίδα των μεταναστών πού ολοένα θα διογκώνεται; Και αυτό δεν αποτελεί μόνο πρόβλημα της Ελλάδας όπως ξέρουμε, αλλά και ολόκληρου του κόσμου.

Τα ερωτήματα κατά την άποψή μου είναι καθαρά. Οι απαντήσεις όμως δύσκολες γιατί είναι κατά πολύ και ηθικής τάξης.

Θέλουμε να ανοίξουμε τα σύνορα σε όλους τους μετανάστες; Μπορούμε να απορροφήσουμε όλους όσους θα χτυπήσουν την πόρτα μας; Αν ναι, ας αναλογιστούμε όμως ταυτόχρονα, ότι είμαστε η πύλη της Ευρώπης στην Ασία και ότι η Ασία είναι πολύ φτωχή και πολυάριθμη.

Θέλουμε να τους αποκλείσουμε εντελώς; Και ανέφικτο είναι και απάνθρωπο. Πολλοί από μας θα ξεσηκώνονταν.

Τότε τι κάνουμε; Το αφήνουμε στην τύχη; Όσους πιάσουμε κι όσους αφήσουμε; Όσοι τα κατάφεραν κι όσους τους πήρε το κύμα; Είναι όμως δίκαιο αυτό; Αν η Ελλάδα ζητήσει, ας πούμε, από την Ευρωπαϊκή Ένωση μεγάλη χρηματοδότηση ώστε να καταστεί απροσπέλαστο φρούριο και υποθετικά η ΕΕ συγκατανεύσει, θα το θελήσουμε σαν άνθρωποι με συνείδηση; Θα διεκδικούσαμε, ας πούμε, αυτά τα κονδύλια σε μια διαδήλωση; Δεν το νομίζω. Δηλαδή θέλουμε μεν να έχουμε δίχτυα, αλλά δίχτυα με τρύπες; Δεν είναι όμως και πολύ τίμια η στάση αυτή.

Δεν ξέρω, μπορεί να τα βλέπω όλα μαύρα και από λάθος μεριά. Αλλά, επιθυμώ διακαώς να βρω μια σαφή και καθαρή απάντηση στο τι θέλουμε σαν χώρα. Επιπλέον, αν έπρεπε να επιλύσω το μεταναστευτικό, θα πάλευα πολύ με τη συνείδησή μου και στο τέλος θα τα παράταγα από ανημπόρια...

39 σχόλια:

  1. Μου αρέσουν οι προβληματισμοί που θέτεις.
    Η Επίτροπος Περ.Πολ.της ΕΕ έχει ήδη αποδεχθεί και το έχει ανακοινώσει ότι ένα από τα σημαντικά προβλήματα που πρέπει ν'αντιμετωπίσει η Ευρώπη είναι η μετανάστευση. Βέβαια η Οδηγία που ψηφίστηκε εμένα συντηρητική μου φαίνεται. Είδομεν.
    Υ.Γ Η πρώτη μου ανάρτηση (γιατί τώρα μαθαίνω αφορούσε το ίδιο θέμα). Σε προσκαλώ να τη δείς
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα. Ίσως θα ήταν χρήσιμο να δούμε τι έκαναν οι ΗΠΑ τις προηγούμενες δεκαετίες με τους μετανάστες. Οι ΗΠΑ ήταν χώρα που φτιάχτηκε μέσα από τη μεταναστευτική δύναμη.

    Θα ήταν εφικτό να δίνονται δικαιώματα στους μετανάστες εφόσον περνάνε κάποιες δοκιμασίες: π.χ. να μαθαίνουν λίγα ελληνικά, να τους γίνονται κάποια σεμινάρια νομοθεσίας κτλ.Χωρίς αυτό να απαγορεύει ή να υπονομεύει τη δική τους εθνική ταυτότητα γλώσσα, θρησκεία η οποία θα πρέπει να υπερπροστατεύεται ώστε να μπορέσει να γίνει η Ελλάδα μια χώρα πολλών φυλών και πολιτισμών.

    Αυτό νομίζω ότι είναι κάτι που δεν θα μπορούσαν να αποδεχτούν πολλοί υπερσυντηρητικοί τύπου Άνθιμου κτλ. Είναι όμως ίσως η μόνη λύση.

    Θα μπορούσε μάλιστα το κράτος να απαλλοτριώσει εκκλησιαστική περιουσία και να φτιάξει με την εργασία αυτών των ανθρώπων εκατοντάδες πολυεθνικά χωριά.

    Αυτό θα βοηθούσε το υποτιθέμενο δημογραφικό πρόβλημα και πιο κύρια το ασφαλιστικό.

    Αν η κουλτούρα υποδοχής είναι φιλόξενη και υπάρχει ο σωστός σχεδιασμός τότε οι άνθρωποι αυτοί θα προσφέρουν στη χώρα, θα βοηθήσουν την οικονομία και θα μπορούσαμε να αποτελέσουμε ως χώρα καλό παράδειγμα διεθνώς.

    Αν η κουλτούρα υποδοχής είναι εχθρική και χωρίς σχεδιασμό τότε οι περισσότεροι θα φεύγουν αλλά όσοι μένουν θα εισέρχονται στον υπόκοσμο και στο περιθώριο κάνοντας ζημιά.

    Αυτό που προτείνω λοιπόν είναι να μετατραπεί το πρόβλημα σε πλεονέκτημα χρησιμοποιώντας ένα άλλο αποκεντρωμένο οικονομικά και κοινωνικά μοντέλο. Προφανώς οι πόλεις δεν χωράνε ούτε εμάς. Η περιφέρεια όμως έχει άπειρα μέρη αλλά και νησιά.

    Αν καταγράψεις τους πάντες όταν μπαίνουν προσφέροντάς τους ευκαιρίες τότε δεν θα υπάρχει λόγος να έρχονται λαθραία.

    Αυτό βέβαια πρέπει να γίνει με διεθνή συνεργασία, και άλλοι θα πρέπει να συμφωνήσουν και να κάνουν το ίδιο.

    Παράλληλα επειδή αυτές οι χώρες έχουν τεράστιους πληθυσμούς αυτά τα προβλήματα λύνονται στη βάση τους. Δεν μπορούμε να αφήνουμε την πολιτική και οικονομική κατάσταση των χωρών αυτών να γκρεμίζεται και μετά να σφυρίζουμε αδιάφορα. Αν δεν βοηθήσουμε την ανάπτυξη και την πολιτική σταθερότητα αυτών των χωρών τότε θα πληρώνουμε τις συνέπειες συνεχώς.

    Και αυτό γίνεται και πάλι μόνο με διεθνή πολιτική συνεργασία. Προφανώς οι ΗΠΑ που τα κάνουν όλα μαντάρα δεν έχουν τέτοια προβλήματα λόγω απόστασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. cynical γειά σου! θα ξεκινήσω από το τέλος του κειμένου σου που με πιάνει και μένα με αυτή την αδυναμία απάντησης που βάζεις. πράγματι είναι πολύ δύσκολο το θέμα και οι προσεγγίσεις του πολλές φορές, όπως και συ το βάζεις, επηρεάζονται από συναισθηματικούς λόγους. είπα μια μέρα τη λέξη "λαθρομετανάστες" ενώπιον κάποιων πολιτίκαλυ κορέκτ φίλων μου και έπεσαν να με φάνε. Έτσι ήμουν και εγώ κάποτε και θεωρούσα τους κατοίκους της πλατείας κουμουνδούρου που διαμαρτύρονταν για τους ιρακινούς που την είχαν καταλάβει: ρατσιστές! αλλά όταν πήγα και είδα τα σκατά και την αποφορά τρόμαξα!
    το καλύτερο βέβαια θα ήταν αυτό που προτείνει στο τέλος του σχολίου του ο greek rider περί βοήθειας και ανάπτυξησ αυτών των εξαθλιωμένων χωρών, αλλά δυστυχώς οι μέχρι τώρα προσπάθειες έχουν αποδείξει ότι αυτό είναι και το πιο δύσκολο. όπως είπε προχθές στη βουλή ο Κοροβέσης εμείς φέρνουμε εδώ αυτούς τους ανθρώπους, στην Κένυα υπάρχει αυτή τη στιγμή πολύ μεγάλη πείνα γιατί η τιμή του καλαμποκιού που είναι η βασική τροφή τους αυξήθηκε κατά 143% και αυτό γιατί το παίρνουν οι πλούσιες χώρες για βιοκαύσιμο.
    σηκώνω και εγώ τα χέρια ψηλά και τρέμω στην ιδέα μιας επερχόμενης ρατσιστικής καταιγίδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μερικές σκέψεις:
    1. Οταν εργάζεται νόμιμα ένα μέλος της οικογενειας, αυτομάτως να νομιμοποιείται όλη του η οικογένεια.Υπάρχουν οικογένειες πού είναι νόμιμος ο άνδρας και παράνομη η γυναίκα.
    Πού έχει ιατροφαρμακευτική ασφάλιση ο άνδρας και δεν εχει η γυναίκα και τό παιδί.
    2. Τά παιδιά να έχουν πρόσβαση στην εκπάιδευση, ανεξάρτητα απο νομιμότητα ή όχι.
    3. Σέ καμιά περίπτωση να μην απελάυνεται μητέρα.
    3. Νά δίνονται τραπεζικά καί στεγαστικα δάνεια με ευνοϊκούς όρους σέ μετανάστες πού επιστρέφουν στην χώρα τους, και τεχνογνωσία προκειμένου να επενδύσουν εκέι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ καλοί προβληματισμοί.
    Βρίσκομαι σε μια πύλη εισόδου ασιατών μεταναστών (Αιγαίο). Ακόμα και εδώ, αν υπήρχε σχέδιο υπήρχαν δυνατότες να μείνουν και να βρουν ένα νόμιμο χώρο και σχεδιασμένη δουλειά...
    Το μεταναστευτικό είναι ένα ζήτημα που διογκούμενο θα κλονίσει παραπάνω την παγκοσμιοποιημένη και ασύδοτη οικονομία της αγοράς, διότι δεν θα μπορέσει να το απορροφήσει, ενώ αυτή το προκάλεσε κυρίως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Mαθαίνουν ελληνικά; αυτό έχει αξία.
    Εδώ είναι η αρχή και η ουσία της νομιμοποίησης.
    Απο ιστορική άποψη ή έρχονται εδώ οι μετανάστες ή πηγαίνουν εκεί οι Ελληνες, όπως έκανε παλαιότερα η Περσική αυτοκρατορία και ανταπάντησε ο βασιλιάς Αλέξανδρος με την Ελληνιστική εποχή ή ο περιηγητής της οδού του εμπορίου, ο Μάρκο Πόλο.
    Παρ' όλα αυτά οι νεοέλληνες έχουνε μία ανεξήγητη φοβία ανάξια του προγόνου τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. καλημέρα
    τι να πω τα έχω πει αρκετές φορές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Cynical
    Εκφράζεις πιο σταράτα (ως συνηθως) σκεψεις που ανήρτησα στο LLS
    Το ζητημα της προσφυγιας (ο ορος παρανομος εχει αρνητική σημασία και δεν τον συνιστω) εχει γίνει ξαφνικά πολύ περίπλοκο.
    Δημιουργικές λύσεις υπάρχουν,και καλα κανεις και τις ψαχνεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλημερα @Ippoliti

    δεν την εχω υπ' οψιν μου την οδηγια. Τι κατευθυνσεις δινουν; Φανταζομαι προς ακομα περισσότερες απελασεις.
    περασα, περασα απο το σπιτι σου και αφησα και το επισκεπτήριο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημερα @Rider.

    Οταν τα εκαναν αυτα οι αμερικανοι, ηταν εποχες που χρειαζονταν τους μεταναστες. Τωρα που δεν τους πολυθέλουν και οι παρανομοι εχουν ξεπερασει σε αριθμους τους νομιμους (δηλ. αυτους που θελουν για εργασια), τι προκειται να κανουν;

    Το προβλημα της μεταναστευσης νομίζω θα πιέζει κυριως απο οικονομικη σκοπια και οχι απο φυλετικη ή πολιτισμικη. Αυτα θα εξομαλυνθουν αν υπάρχει δουλεια και φαι γι' αυτους.

    Πιστευω οτι στις σημερινες συνθηκες, δεν υπαρχει οξυμενο μεταναστευτικο προβλημα, σε σημειο που να μην μπορει να διευθετηθει με αξιοπρεπεις για τους μεταναστες ορους. Ολες σου οι προτασεις ειναι συζητησιμες και αλλες τοσες θα βρεθουν στην πορεια.

    Νομιζω οτι οι κυβερνησεις φερονται ετσι στους μεταναστες, για να μην ενθαρρυνουν τους απ' εξω να διανοηθουν να μπουν στη χωρα. Αν βολεψει σημερα 100,000, σε ενα χρονο θα πρεπει να βολεψει αλλο ενα 1,000,000. και οπως λες και εσυ, δεν μπορεις να το κανεις χωρις διεθνη συνεργασια, ή αλλαγη του παγκοσμιου εμποριου ή αναπτυξιακης βοήθειας, κοινως βρασε όρυζα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Kαλημερα @navarino-s

    για πες μου ποια ειναι η πολιτικλι κορεκτ εκφραση;

    Δεν ειναι τυχαιο που οι περισσοτεροι ερχονται απο εμπόλεμες ζωνες Ιρακ/Αφγανισταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητή cynical,

    Είμαι τόσο απογοητευμένος από τις επιδόσεις της Ελληνικής ‘πολιτείας’ σχετικά με αυτό το ζήτημα που δεν μπορώ παρά να τα βλέπω και εγώ πολύ μαύρα τα πράγματα. Με την ευκαιρία ήθελα να πω ότι η παρατήρηση «ανέξοδες αντιρατσιστικές ρητορικές, που στην πράξη τροφοδοτούν τον ρατσισμό» του Σταύρου Λυγερού με βρίσκει, δυστυχώς, απόλυτα σύμφωνο.

    Οι παρατηρήσεις που θα έκανα, έχοντας υπ’ όψη και τις πηγές που ανέφερες είναι ότι :

    (α) στην ουσία τα ποσοστά των μεταναστών (νόμιμοι και μη) επί του πληθυσμού είναι στην πραγματικότητα άγνωστα. Όλοι στηρίζονται σε ‘εκτιμήσεις’.
    (β) αντίθετα τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων αυτών είναι περισσότερο γνωστά διότι ο ‘δειγματισμός’ είναι εύκολος και οι αναγωγές περισσότερο ασφαλείς.
    (γ) δεν υπάρχει πραγματική γνώση των χαρακτηριστικών γεννητικότητας των πληθυσμών αυτών ούτε και καμία (γνωστή) αξιόπιστη προβολή της επίδρασής της, σε εύλογα χρονικά βάθη, στην συνολική σύνθεση του πληθυσμού της επικράτειας !!
    (δ) πρόβλεψη αύξησης της μεταναστευτικής ‘πίεσης’ που θα συμπαρασύρει και τους αριθμούς των παράνομων ή μη μεταναστών δεν υπάρχει.
    (ε) υποδομή υποδοχής και μηχανισμοί κοινωνικής ένταξης και αποφυγής της εγκληματικότητας δεν υπάρχει.

    Μέσα σε όλο αυτό το ζοφερό για την χώρα μας τοπίο προστίθεται η παντελής αδιαφορία των Βρυξελών η οποία μετά από συσκέψεις τύπου Δουβλίνου κλπ στην ουσία μετέφερε στην Ελλάδα όλη την ευθύνη και το βάρος της μεταναστευτικής πίεσης προς την Ευρώπη ξεχνώντας (για πολλούς και περίπλοκους λόγους) για μία ακόμα φορά ότι – εκ’ των πραγμάτων – η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει σύνορα.

    Όλοι γνωρίζουμε ότι η μοναδική συνδρομή της λεγόμενης(*) Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ζήτημα είναι μία σειρά από κυρώσεις ή συστάσεις προς την χώρα μας όπως επίσης και μερικά καραβάκια που - δήθεν - βοηθούν στην αντιμετώπιση της από θαλάσσης μεταναστευτικής εισβολής.
    Ίσως με τον τρόπο αυτόν να μας ωθούν σε υιοθέτηση χυδαίων και απάνθρωπων πρακτικών τύπου cavaliere (sic).

    Το προς EU μεταναστευτικό κύμα είναι πρόβλημα με πολλές πλευρές που ξεπερνά τις δυνατότητες της Ελλάδας για την αντιμετώπισή του. Κατά την άποψή μου χρειάζεται κοινή (επίσημη και επικυρωμένη) μεταναστευτική πολιτική των χωρών μελών και δημιουργία μηχανισμών αντιμετώπισης που να χαρακτηρίζονται από μέτρα ισόρροπης απορρόφησης και να βασίζονται στην ανθρωπιστική συμπεριφορά.

    Τα μέτρα αποτροπής και καταστολής που έως σήμερα εφαρμόζονται από διάφορους ηλίθιους ‘ράμπο’ επιδρούν ελάχιστα (ναι ελάχιστα !) στον συνολικό αριθμό των μεταναστών που φθάνουν στις χώρες ‘στόχους’ !

    Η μεταναστευτική πίεση είναι αποτέλεσμα βιοτικών και πολιτικών προβλημάτων στις χώρες προέλευσης τα οποία - δυστυχώς - δεν βλέπω να επιλύονται σύντομα.

    (*) από έφηβος γοητευόμουν από το όραμα της ‘Ευρωπαϊκής Ένωσης’, όμως το σημερινό γραφειοκρατικό και υπερσυντηρητικό μόρφωμα με την επωνυμία EU, που τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι οι φυγόκεντρες δυνάμεις και η πολιτική ανυπαρξία, απέχει πάρα πολύ από εκείνο το – κοινό για πολλούς από εμάς – όραμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @vripol καλημερα

    την τελευταια προταση την εφάρμοσε η ισπανια νομιζω. Εδινε χρηματα σε βοριεοαφρικανους να γυρισουν στις πατριδες τους και να κανουν καποια δουλεια εκει. Με πρωτη ματια φαινεται καλη ιδεα.

    Στην ελλαδα ομως ερχονται πολλοι απο εμπολεμες ζωνες. Οποτε τι να παει να κανει ο αλλος πισω στο Ιρακ, το Αφγανισταν, την Παλαιστίνη ή τη Σομαλια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλημερα Καπιταλιστικο Κομμουνι.

    Εχεις καμια ιδεα περιπου ποσους θα μπορούσε να απορροφήσει το νησι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. καλημερα @airgood,

    καλα, δεν ειμαστε ιδιοι με τους προγονους μας. Που να τολμησουμε να παμε τωρα εκστρατεια προς την ινδια! Μην ξεχναμε οτι θα πρεπει να περασουμε απο Τουρκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. καλημερα @akrat

    αντε να τα πουμε ακομα μια, μπας και τα χωνεψουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. καλημερα @LLS

    το διαβασα χθες το κειμενο σου και μου αρεσε. Ειχε μια αρκετα τρυφερη ματια. Αλλα, αν καταλαβα καλα, καπως ρομαντικα, πιστευεις οτι ολα θα ερθουν και θα βρουν τη θεση τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Για αρχή το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να δημιουργήσει τις υποδομές που θα υποδέχονται τους μετανάστες. Και αφού αυτές φτιαχτούν και λειτουργήσουν, και εφόσον αποδειχθούν ανεπαρκείς, το ξανασυζητάμε. Γιατί αν δεν κάνω λάθος, δεν υπάρχει τίποτα, ούτε τα υποτυπώδη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. καλημέρα @grsail

    ειναι γνωστο ότι οι πιο αντιρατσιστες ειναι αυτοι που βρισκονται και σε μεγαλύτερη κοινωνικη-οικονομικη αποσταση από τους μετανάστες. Λογικό...

    Μπορει να ειναι αγνωστος ο ακριβης αριθμος, αλλα οι διαφορες εκτιμησεις γυροφερνουν ενα νουμερο γυρω στο εκατομμυριο. Σαν ταξη μεγεθους πρεπει να ειναι σωστο.

    Η "εκτιμηση" η δικη μου ειναι οτι η μεταναστευτικη πιεση δεν θα ερθει απο τους μεσα λογω γεννησεων γιατι οι περισσοτεροι ερχονται χωρις οικογενειες, αλλά απο τους εξω και μαλιστα απο τις εμπολεμες ζωνες, Αφγανισταν, τωρα Πακισταν, Σομαλια, Παλαιστινη, Ιρακ.

    Η ελλειψη υποδομων θεωρω οτι ειναι σκοπιμη, για αποθαρρυνση νεων προσφύγων. Κατι γινεται μονο για τα ματια του κοσμου. Δεν γνωριζω τι κανει η Ιταλια, αν και αυτη δεν εχει τοσο μεγαλη πιεση οσο η Ελλαδα.

    Συμφωνω μαζι σου, ότι η ΕΕ πρεπει απο κοινου να αντιμετωπισει το θεμα. Αλλά με απασχολει επισης και το ερωτημα, αν αποφασει η ΕΕ να δεχτει τους προσφυγες, με τι κριτηρια θα το κανει; Ποιοι θα αποκλειστουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @cynical
    Για να λύσει κάποιος το πρόβλημα της μαζικής και επιθετικής μετανάστευσης πρέπει να λύσει τις γενεσιουργές αιτίες ... αυτό αρκεί !

    Η Ευρώπη θα πρέπει να πάψει να τροφοδοτεί (από την πίσω πόρτα) τους ‘εμφυλίους’ στην Αφρική και την Ασία όπως και την νεο-αποικιοκρατική συμπεριφορά του Αμερικανο - εβραϊκού λόμπι το οποίο έφτασε στο σημείο να καλλιεργεί το ισχυρότατο ναρκωτικό khat ώστε να διαλύσει τις συνειδήσεις των κεντροαφρικάνων (όπως έκαναν οι Άγγλοι το 1904 στην Κίνα).

    Δεν το έχω διασταυρώσει απόλυτα, αλλά φοβάμαι ότι η βοήθεια της Ευρώπης σε όχι κερδοσκοπικές ανθρωπιστικές και παραγωγικές επενδύσεις στην Αφρική δεν ξεπερνούν τα 3 με 5 δις ευρώ για τα τελευταία 40 χρόνια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. more ti omorfa pou ta lete....!
    mono pou emena - an einai na epikratisoun
    ta stratopeda sugentroshs - mou aresoun oi klasikes morfes.

    gia na katalavainomaste.
    1.ginetai polemos kai anaptusomaste kapitalistika.
    2.xerizonoume kosmo apo tis patrides tous.
    3.erxontai kai ergazontai ws an8ropoi kapoias kathgorias X katoterhs fusika,morfotika.
    4.erxetai anagastika h krish
    5.o pleonazon uperpli8ismos se sxesh me auton pou exei anagh to kefalaio au3anei.
    6.ton katigoriopoioume sumfona me kapoia kritiria.e8nos glossa kai alles ikanothtes
    7.ton paketaroume kai oust.

    kala den to epiasa?
    kata ta alla poios sas eipe oti o ratsismops den stirizetai panw se pragmatikes embiries eglimatikothtas ths e3a8liwshs?
    nomizate oti itan proion kapoias allhs mustirias e3okosmhs ideologias pou den einai xaragmenh panw ston flio tou egefalou sas opws o kapitalistikos tropos paragwghs?
    mipws 3afnika noio8ete oti den uparxei eleu8erh voulish?
    ali8ia osa lete den sas vromane?


    you do just what they tell you

    Prick your finger it is done
    The moon
    has now eclipsed the sun
    The angel has spread its wings
    The time has come for bitter things.

    http://www.youtube.com/watch?v=f25fZBbnmSM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. θα μπορούσε ίσως και 500 σε μια σχεδιαμσένη εγκατάσταση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αγαπητή Cynical,


    Το θέμα έχει πιό πολλές νάρκες κι από αυτές που βρίσκονται στην Σρι Λάνκα! Ας επιχειρήσω κι εγώ μία διάβαση, με την ελπίδα να μην σκάσει καμία στην μούρη μου!...

    Κατ' αρχήν μία υποσημείωση, αν και είθισται αυτές να μπαίνουν στο τέλος. Το πρόβλημα της παράνομης μετανάστευσης αποτελεί μέρος ενός γενικότερου κεφαλαίου που θα μπορούσε να έχει τον ερωτηματικό τίτλο "Τι στο διάβολο θα κάνουμε με τους μετανάστες;". Βέβαια, λίγοι θα είχαν την τόλμη να χρησιμοποιήσουν έναν τέτοιο τίτλο σε κάποιο σχετικό σύγγραμμα. Η πολιτική ορθότης στο σημείο αυτό είναι τόσο αυστηρή, που τα κάνεις επάνω σου με το που θα στρίψει από την γωνία! Όλοι όμως σκέφτονται από μέσα τους, ότι ένας από τους βασικούς λόγους που κάνουν τους Γαλλογερμανούς να τσινάνε στην ιδέα της Τουρκίας ως πλήρους μέλους της ΕΕ, είναι η πλημμυρίδα των εκατομμυρίων Τούρκων που νόμιμα θα μπορούν να κόβουν τις βόλτες τους στα Ηλύσια Πεδία και στην Λεωφόρο υπό τας Φιλύρας! Αρκετά με την υποσημείωση, αλλά ας το έχουμε κατά νου, μιά και θα χρειαστεί να επανέλθω.

    Για τα πραγματολογικά στοιχεία που αναφέρεις, έχω την απόλυτη βεβαιότητα, χωρίς όμως και να μπορώ να το αποδείξω, ότι οι αριθμοί τοσο των νόμιμων όσο και των λαθρομεταναστών είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτεροι. Και είμαι της άποψης, ότι εγγίζουν, άν δεν έχουν ήδη υπερβεί, την κόκκινη γραμμή.

    Κόκκινη γραμμή;;; Μιλάει ένας αριστερός για κόκκινη γραμμή αναφερόμενος σε λαθρομετανάστες (οι οποίοι, ας σημειωθεί, λίγους μήνες μετά την είσοδό τους είναι μετανάστες);;; Σταύρωσον, σταύρωσον αυτόν!

    Σταύρωσον μεν, άκουσον δε! Κάθε συλλογικότητα, από τους τακτικούς αναγνώστες και σχολιαστές ενός blog, μέχρι τον ιστορικό κοινωνικό σχηματισμό που απαρτίζει το σύγχρονο Έθνος-κράτος, λειτουργεί με την προϋπόθεση ενός στοιχειώδους αισθήματος κοινότητας. Η παρουσία ξένων δεν αποτελεί πρόβλημα, εαν και εφ' όσον α)περιορίζεται σε μικρούς αριθμούς και β)όταν παραβιάζεται το α, έχουμε ισχυρούς μηχανισμούς ενσωμάτωσης που λειτουργούν αντισταθμιστικά.

    Τι έχουμε στην Ελλάδα σε σχέση με τα προαναφερθέντα δύο στοιχεία; Ο αριθμός των μεταναστών (δηλαδή των ξένων, για να μην ξεχνιόμαστε) έχει ξεπεράσει ποσοστιαία το 10% του συνολικού πληθυσμού. Σου φαίνεται μικρό νούμερο; Εμένα καθόλου. Κι αν πάρουμε υπ' όψη μας τις αριθμητικές προβολές του Λυγερού, έστω και όχι κατά ...αριθμό, το μέλλον διαγράφεται ζοφερό. Και μήπως μπορούμε να περιμένουμε τίποτα από μηχανισμούς ενσωμάτωσης; Ποιούς μηχανισμούς βλέπεις; Και ποιά κουλτούρα αποδοχής του ξένου από την ελληνική κοινωνία; (Ρητορικά τα ερωτήματα).

    Και θα πει κάποιος ίσως: Και τι σε νοιάζει εσένα, αριστερό κατά δήλωσή σου, το αίσθημα κοινότητας των Ελλήνων; Εσύ δεν είσαι με το Έθνος. Εσύ είσαι με την Τάξη! Κι εδώ αρχίζει το μπέρδεμα!

    Βεβαίως είμαι με την Τάξη. Αλλά το έδαφος επάνω στο οποίο θα πατήσω, για να ανυψώσω την Τάξη σε κράτος, εξακολουθεί να είναι το Έθνος-κράτος! Δεν υπάρχει άλλο προσφορότερο. Και το αίσθημα κοινότητας μου είναι απαραίτητο για τον σκοπό αυτό. Επιγραμματικά, συμβολικά και λίγο χιουμοριστικά: Εδώ δεν μπορώ να πείσω τον (Έλληνα)@LLS να πάψει να τρέφει αυταπάτες και να κρατήσει από το όνομα του blog του μόνο ό,τι αξίζει, το Left δηλαδή, θα πείσω τον Ιρακινό;

    Βεβαίως, ένα μεγάλο τμήμα της Αριστεράς δεν υιοθετεί το παραπάνω σκεπτικό. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που το εξηγούν αυτό, δεν θέλω όμως να τους αναφέρω τώρα. Μπορεί να γίνει αργότερα, στο ξετύλιγμα της συζήτησης.

    Επί του πρακτέου (και εννοώ επί του πρακτέου από την Αριστερά):

    Να μετριάσει τις αντιρατσιστικές ρητορείες (πόσο δίκιο έχει ο Λυγερός, αλλά να με συμπαθάει κι ούτε θέλω να του φάω το ψωμί: Τα λέω χρόνια!) και να βάλει τον κώλο της χάμω, να ανοίξει και κανένα βιβλίο και να έρθει με συγκεκριμένες, ρεαλιστικές και αποδεκτές από την Ελληνική κοινωνία προτάσεις. Δεν μπορεί η Ελλάδα να γίνει η χώρα-Παράδεισος των μεταναστών. (Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι πρέπει να είναι η χώρα-Κόλαση!). Δεν έχει καν τα στοιχειώδη προσόντα. Κι ούτε υπάρχει χώρα-Παράδεισος για τους μετανάστες! Η μόνη χώρα-Παράδεισος είναι η Πατρίδα τους. Από την οποία τους έδιωξαν οι Αφέντες του κόσμου!

    Κι αφού δεν μπορεί να γίνει η Γη της Επαγγελίας για τους μετανάστες, είναι υποχρεωμένη να περιφρουρήσει τα σύνορά της. Γιατί, δεν ξέρω αν το έχουν αντιληφθεί οι σύντροφοι, δεν έχουμε φτάσει ακόμα στον παγκόσμιο Σοσιαλισμό, σύνορα υπάρχουν. Και για να τα καταργήσουμε, πρέπει πρώτα να φτάσουμε μέχρι τα σύνορα. Αν κάνουν το ίδιο κι οι Βούλγαροι σύντροφοι κι οι Τούρκοι σύντροφοι κι οι Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι και φτάσουν όλοι μέχρι τα σύνορά τους, τότε θα μπορούμε να το δούμε το ζήτημα "κάτω από καλύτερες συνθήκες" που λένε και στα κομματικά ακτίφ!

    Και είναι υποχρεωμένη ακόμα η Ελλάδα να πει στην ΕΕ: Το κέρατό σας το τράγιο που θα επαναπροωθούνται οι μετανάστες στην χώρα εισόδου. Να πάτε να γαμηθείτε! Θα μοιραστούμε το πρόβλημα.

    "Ανυπακοή" και "απειθαρχία" προς την ΕΕ δεν κηρύττει η Αριστερά; Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν!


    Xαιρετώ.




    ΥΓ. Στέλνοντας αυτό το σχόλιο, διάβασα ένα άλλο, Αριστερής κοπής. Χρήζει ιδιαίτερου αντισχολίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ενα είναι το θέμα. ένα ήταν ανέκαθεν. η ευτυχία μας. εμείς είμαστε οι όλοι. τι την αναιρεί. όσα την αναιρούν, για τους λόγους που την αναιρούν, αποτελούν τα θέματα. θα μπορούμε κάποτε να μην είμαστε ήσυχοι αν πεθαίνει ένας από πείνα. στην αφρική. τουλάχιστον για την πείνα θα μπορούμε να ανησυχούμε. πως να το ισχυριστώ: παντοδύναμο, θεϊκό είναι ένα ανθρώπινο όντο. αισιοδοξία θα αντλούμε μόνο από τη φύση μας που είναι αθάνατη όσο υπάρχουμε. αργεί η εποχή που είναι να έρθει και να μείνει. θάρθει. δεν υπάρχει κάτι άλλο να γίνει.
    τα ευρυζωνικά δίκτυα είναι τεχνολογία του χαλκού. όχι φως. είναι νωρίς. είμαστε αγχωμένοι εμείς που γεννηθήκαμε νωρίς - μέχρι και για το θάνατο. ευθύνεται η παρουσία μας σε ένα στάδιο εξέλιξης που οδηγεί στην τελειότητα. είμαστε αγωνίες δούλων κατασκευαστών του μεγάλου οικοδομήματος. υπάρχει το δικαίωμα στην τεμπελιά. η ανεμελιά. η αδιαφορία. υπάρχουν. ας μην ξεχνάμε ότι η δημιουργία αφορά τους που βοηθήθηκαν να ενδιαφερθούν. στην πλειονότητα τους, δεν αποτελούν το καλύτερο υλικό. αν ήταν οι καλύτεροι, θα είχαμε ευτυχήσει. υπήρξαν μικροί. είναι μηδαμινοί αν τοςυ συγκρίνεις με με αυτό που έρχεται και είναι η κατάληξη. θα σκοτωθούν με την προσφορά παιδείας. θα σκοτωθούν πριν υπάρξουν. απαιτείται χρόνος πειραματισμού. είναι νωρίς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. κι εγω χαιρετίζω του δρακονάριου
    την ομορφη μαρξιστική μνήμη και του διαλεκτικού υλισμού του τη σοφια, που
    ξέρει αερινα να διαβολοστέλνει τους ανθρώπους γιατί λέει ήταν μεταναστάτες. Δηλαδή μας λέει οτι δεν εχουμε αισθήματα και κοινα μ αυτούς τους αλλότριους της πύρινης κόλασης αυγά , αρα δεν ειμαστε κοινότης. ΖΗΤΩ η ΕΛΛΑΣ το ΕΘΝΟΣ και η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ μας λέει ο η μαρξιστοδιλεκτισμένη σοφία του δρακονάριος.

    Η μουσίτσα ο LLS δεν λέει τιποτα..παρα καταδύεται βαθειά στα σκοτεινά νερά στου αριστεροφιλελεθθερισμού τις μεσοωκεάνειες ράχες, να μη βλέπει να μην ακούει , θέλει τα δεσμά της κοινότητας να σπασει,ομως η αναπνοή του σταματά και αναδύεται λαχασμένος,ηλεκτρισμένος σαν αφιονισμένο ηλεκτρόνιο καταδικασμένος ποτε να μη σταματά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αγαπητέ Ανώνυμε(12 Μάϊος 2009 7:39 μμ),


    Ορμητικά είσοδος στην σκηνή, ομολογώ. Φοβούμαι όμως, ότι πρώτον, έχεις μπει σε λάθος αίθουσα. Το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι δεν βρίσκεται εδώ.

    Δεύτερον, αν ο ρόλος σου είναι αυτός που φαίνεται ότι είναι, έχεις μάθει λάθος λόγια. Κι αν λες τα σωστά λόγια, πρέπει ν' αλλάξεις ρόλο.

    Ποιά είναι τα λόγια που ειπώθηκαν εδώ και "βρωμάνε"; Πού είδες τον "ρατσισμό"; Ποιός μίλησε για "στρατόπεδα συγκέντρωσης"; Ποιός αποσύνδεσε τις κοινωνικές παραμέτρους του μεταναστευτικού φαινομένου; Ποιός αποσύνδεσε το μεταναστευτικό φαινόμενο από τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής και όσα αυτός φέρνει (ακόμα κι αν δεν το συνέδεσε ρητά);

    Περιμένω κάποιες απαντήσεις πριν συνεχίσω.


    Χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. drakonarie.
    bariemai na sou apantisw.
    ama 8es diavase auto edw:

    http://www1.rizospastis.gr/page.do?publDate=12/5/2009&id=10963&pageNo=33&direction=1

    meta apanta opws 8es.
    whatever.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Xavier, καλημερα,
    ύπάρχουν καποια κεντρα στη Χιο Σαμο και αλλου, αλλα δεν γνωριζω τιποτα γιαυτα. Ασε θα το ψαξω το θεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αγαπητε Δ. Δρακονάριε,

    οι μεταναστες αποτελουν περιπου το 10% του πληθυσμου πανευρωπαικα.

    Η αποψη ολων ειναι οτι το προβλημα θα διογκώνεται με την παροδο των χρόνων. Και ειναι φυσιολογικο και αναμενομενο. Οποια μετρα περιφρουρησης των συνορων και να παρθουν, θα αχρηστευθουν σε λιγα χρονια.

    Το πιο ρεαλιστικο ειναι να προετοιαμστουμε για το μεθαυριο, με σεναρια και πολιτικες, οταν τα συνορα θα ειναι τοσο τρυπια, σαν να μην υπάρχουν. Θα πρεπει να υπάρχει σχεδιο απορρόφησης πανευρωπαικα. Ο χαρτης του κοσμου αλλαζει...

    Απο τα νουμερα που παρεθεσα, φαινεται οτι οι πιο πολλοι μεταναστες ειναι απο εμπολεμες περιοχες. Αρα εκει πρεπει να εστιασουν την προσοχη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @grsail

    καπου ειχα δει προσφατα ενα αρθρο με τιτλο, "σταματατε να βοηθατε την Αφρικη". Δεν το διαβασα, αλλα μου εκανε εντυπωση η εκκληση. Σιγουρα θα υπαρχει καποιος λογος.

    Η αληθεια ειναι οτι πολλη απο την οικ. βοηθεια δεν καταληγει εκει που πρεπει. Και αμφιβαλλω αν συμβαλλει στην ανορθωση του βιοτ. επιπεδου. Δεν γνωριζω παραπανω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Θα αναφέρεσαι μάλλον στο βιβλίο ‘Αδιέξοδη Βοήθεια’ της Νταμπίσα Μόγιο:

    Dead Aid, Dambisa Moyo, ISBN: 9780374139568

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αγαπητέ Ανώνυμε,


    Η βαρεμάρα σου απολύτως σεβαστή. Γι' αυτό και έσπευσα στο κείμενο που με παραπέμπεις. Πίστευα, ότι εκεί θα ήταν διατυπωμένη κάποια άποψη, ανάλυση, θέση -πες την όπως θέλεις- που θα εξηγούσε έμμεσα, αλλά με σαφήνεια τους μύδρους σου. Αντ' αυτού είδα ένα ρεπορτάζ για γεγονότα που τα ξέραμε ταυτόχρονα με την εξέλιξή τους!

    Για να καταλαβαινόμαστε -όπως λες κι εσύ:

    Εισήλθες στην συζήτηση ως ταύρος εν υαλοπωλείω απευθυνόμενος χωρίς καμία διάκριση προς όλους (διαχειρίστρια και σχολιογράφους), ως εάν επισκεπτόσουνα το blog του ...Άδωνη!

    Οποιοσδήποτε έχει δικαίωμα να απευθύνει προς οποιουσδήποτε την οποιαδήποτε κριτική ή κατηγορία. Έχει όμως την στοιχειώδη υποχρέωση της τεκμηρίωσης των ισχυρισμών του. Παρέλειψες να επισυνάψεις αυτή την τεκμηρίωση μαζί με την καταγγελτική κριτική σου. Σου ζήτησα να το κάνεις, έστω και εκ των υστέρων. Και επανήλθες αργά το βράδυ. Για να μας πεις τί;

    Παπαριές!

    Άκουσε φίλε μου και άκουσε καλά: Αν θέλεις να κάνεις την πλάκα σου ή να διασκεδάζεις μέσω του Διαδικτύου, κανένα πρόβλημα.

    Μια όμως και από τα συμφραζόμενα των λόγων σου δηλώνεις αριστερός, φρόντισε να το κάνεις όχι εις βάρος της Αριστεράς.

    Αρκετά προβλήματα έχει...


    Χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. με τον Δρακονάριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αγαπητή Cynical,


    Να συνεχίσω κι εγώ λίγο επί του θέματος, πιάνοντας το νήμα από εκεί που το άφησες.

    Το περίφημο 10% που αναφέρεις, ξέρεις πολύ καλά, ότι στην περιοχή που μνημονεύει ο LLS στο δικό του σχετικό κείμενο, στην περιοχή του τριγώνου Αθηνάς-Ερμού-Πειραιώς, ή στα banlieues του Παρισιού, τραβάει την ανηφόρα! Είναι κάτι σαν το κατα κεφαλήν εισόδημα!

    Δεν πιστεύω ότι τα σύνορα θα γίνουν τρύπια, αν αυτό δεν εξυπηρετεί την αναπαραγωγή -με τις απαιτούμενες "βελτιώσεις" φυσικά- του υπάρχοντος Κ/Ο συστήματος. Και εν πάση περιπτώσει, ατελέσφορο- ξεατελέσφορο, το να προσπαθείς να μειώσεις τον αριθμό των εισροών στην παρούσα φάση, δεν μπορείς να το αποφύγεις, πιστεύω. Όχι φυσικά γιατί επιθυμώ την αναπαραγωγή του συστήματος...

    Έχει επισημανθεί αρκούντως η πηγή όλων αυτών των φαινομένων. Ας το διατυπώσω πιό
    "επιστημονικά": Άνιση ανάπτυξη.

    Να κλείσω με ένα άκρως επίμαχο ζήτημα:

    Μιλάς για "απορρόφηση". (Εγώ θα το έλεγα "ενσωμάτωση"). Έχεις υπ' όψη σου βέβαια την διαμάχη με τους θιασώτες των πολυπολιτισμικών κοινωνιών. Μεγάλη κουβέντα που δεν γίνεται να την ξεκινήσω τώρα. Ας καταγραφεί όμως στα πρακτικά...

    Ακροτελεύτιο: Θα έχει υποπέσει ασφαλώς στην αντίληψή σου, ότι οι πιό φανατικοί "φίλοι" των μεταναστών είναι οι θιασώτες του ακραίου οικονομικού φιλελευθερισμού. Ας καταγραφεί κι αυτό στα πρακτικά...


    Χαιρετώ (καλημερίζοντας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. paparies?
    ego bika san tauros esy omws epeses panw sta gualia ,patises tis narkes pou eixes entopisei ,kai apo oti katalava epesa panw sto swsto akroatirio.
    to akroatirio oxi mono uparxei alla kai apanta!
    poia aristera les re drakonarie?


    oi pragmatikes paparies einai autes edw:
    http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=5025982&publDate=5/4/2009.

    ston kapitalistiko mas kosmo,pou to ergatiko dunamiko ,sto va8mo pou autos diathritai ,prosarmozetai diarkws stis anages ths kapitalistikhs anaparagwghs,panta 8a vriskontai realistes,aristeroi kai alloi pro8umoi na efarmosoun kai na tragoudisoun suneidita h asynudita to geniko nomo ths kefalaiokratikhs susoreushs.

    h sumptosh ths krishs me tis krauges gia tous metanastes dimiourgei ena skotino topio ais8itika kai epikinoniaka anava8mismenou fasismou.
    eite sou aresei eite oxi.
    autes tis krauges 8a h8ela na mou ermineuseis.

    an nomizeis oti exw kamia ore3h na kanw epi8eseis prosopikes koroideueis ton eauto sou.aloste den 8eorw oti 8a borouses na pra3eis kati diaforetiko.
    pws to pes? eisai realisths.
    file mou realismos kai praktikos logos simainei politikh oikonomia oxi entexnh epilogh orologias pou parousiazei ena kat e3oxin oikonomiko fainomeno se ena entelos tuxaio provlima.
    h koultoura ensomatwshs epi ths ousias simainei ependush.o katamerismos tou provlimatos sou entos EE simainei ependush ths EE.thn metanasteutikh politikh ths EE thn 3eroume.

    REPENT! \m/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αγαπητέ Ανώνυμε,


    Ανέγνως, αλλ' ουκ έγνως. Ει γαρ έγνως, ουκ αν κατέγνως.

    Rethink!


    Χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. agapite drakonarie

    ...agnoi palioi mar3istes ki oi neoteroi me ta makria mallia tous spoudastikes zumoseis oneira kavgades sundikata filies kagela ki alla kagela pesmenes portes pagosmies sunantiseis katw apo mikra dendra krufes fotografies ektelesmenwn se fasistika stratopeda aspra proaulia panepistimiwn me maures kai kokkines khlides...

    ...DIAVAZW ANAPODA TIS LE3EIS BRISKW TO SWSTO TOUS NOHMA...

    RETHINK AND REPENT!(me aformh to etos Ritsou kai to teratodes aristourgima ths kapitalistikhs krishs)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Αγαπητέ Ανώνυμε,


    Με αφορμή το έτος Ρίτσου λοιπόν κι εγώ:

    Και αχ αδερφέ μου, ας μάθουμε να κουβεντιάζουμε ήσυχα κι απλά.
    Θα καταλαβαινόμαστε τότε.
    Δεν θα χρειάζονται περισσότερα!...


    Χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!