Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

Ο Προνοητικός κ. Χρυσοχοΐδης


Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης φαίνεται ότι συνεχίζει να έχει ρεύμα. Στην έρευνα της MARC για το Εθνος της Κυριακής, φέρεται να έρχεται πρώτος σε δημοφιλία ανάμεσα στους υπουργούς με ποσοστό 75,6%. Και τούτο σε χρόνο πολύ κοντινό με το «παιδομάζωμα», την «αστυνομοκρατία», το «μπαράζ συλλήψεων αθώων πολιτών», τις αθρόες προσαγωγές, τις «προληπτικές συλλήψεις», την «καταπάτηση των δικαιωμάτων» κλπ., του Δεκέμβρη.


Παρά τις έντονες όμως διαμαρτυρίες των ημερών εκείνων η επιλογή της αστυνομοκρατίας και του σκληρού προφίλ της εξουσίας υπερίσχυσε των άλλων επιλογών, και εκ των πραγμάτων δικαιώθηκε. Η προστασία των τζαμιών αποδείχτηκε ισχυρότερη από την προστασία των δικαιωμάτων.


Σιγά, που δεν το ήξερε αυτό ο Χρυσοχοΐδης όταν ενεργούσε! Αν υπέκυπτε στις δημοκρατικές ευαισθησίες, ακόμα θα βοούσε ο τόπος από τις κραυγές των νοικοκυραίων.


37 σχόλια:

  1. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι όσοι τον στήριξαν δεν το έκαναν επειδή απλά ακούνε το όνομά του συχνά στην τηλεόραση, πρέπει να δεχτούμε ότι οι περισσότεροι Έλληνες φοβούνται τις "αγανακτησμένες" αντιδράσεις και τα τρομοκρατικά χτυπήματα. Γι' αυτό λέμε ουσιαστικά ότι οι "τρομοκράτες" στηρίζουν το σύστημα, αφού κάνουν πιο δημοφιλείς τους πολιτικούς του συστήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο δρόμος προς τη κόλαση εκτός από καλές προθέσεις είναι γεμάτος και με σπουδαίες κολακείες…. Μέχρι να εκκολαφθεί το αυγό του φιδιού…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δημο,
    ο Χρυσοχοιδης ηταν πολυ δημοφιλης και στην προηγούμενη πασοκικη κυβερνηση. Πιθανον επειδη υπερ-προβληθηκε μιντιακα για την εξαρθρωση της 17 Νοεμβρη.

    Εμενα μου κανει εντυπωση η τοση μεγαλη υποκρισια. Απο τη μια να οδυρονται για τα δημοκρατικα δικαιωματα και απο την αλλη να τον υπερψηφιζουν στις δημοσκοπησεις και μαλιστα σε τοσο συντομο διαστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Προνοητικός και με το παραπάνω ,ειδικά αν ο απώτερος στόχος είναι η Δημαρχία της Αθήνας η η Περιφέρεια Αττικής, οπότε όπως καταλαβαίνετε χρειάζεται η διεισδυτικότητα στο χώρο των νοικοκυραίων.(αχ εμείς οι ανοικοκύρευτοι)
    Δημοκρατικά δικαιώματα?? Μα που βρίσκεσθε ακόμα στο 1789 ??,έχουμε προ πολλού περάσει στην 9/11.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ασφάλεια πάνω απ'όλα, Cynical! Οι νοικοκυραίοι ακόμα νομίζουν ότι οι ίδιοι δεν κινδυνεύουν από τις καταπατήσεις δικαιωμάτων και τις αυθαιρεσίες της αστυνομίας... Όταν θα έρθει κι η δική τους σειρά μάλλον θα είναι αργά (για να θυμηθούμε και τον Μπρεχτ).
    Υ.Γ. Εμένα πάντως το ποστ του Σκίουρου μου φάνηκε πολύ έξυπνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στέργιο,
    τι εκφραση κιαυτη "αυγο του φιδιου"! Τρομαχτικη κι απο μονη της!
    Κι υστερα σου λενε να μη φοβασαι τα φιδια. Γινεται με τοσους συνειρμους που παραγουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. de Profundis,

    Καλός και πονηρός μπακάλης αποδείχτηκε. Τα ζυγιασε, ζυγιάζοντας σωστά τον έλληνα και τις φυλλάδες και του "βγήκε".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @k2,

    απελπίζομαι διοτι σαν λαος, απογονος του Μ. Αλεξανδρου καταντησαμε εντελώς ελαφροίσκιωτοι. Πολύς φοβος και τρομος εχει πεσει, για την ασφάλεια στο βαθμό μάλιστα που η εγκληματικοτητα ειναι το λιγότερο από το οποιο κινδυνευουμε. Απο χρεωκοπια, από ανεργία, μάλιστα.

    Ο Skiouros θα το εκτιμήσει δεόντως το σχόλιό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ετσι οπως εφθασαν τα πραγματα, μονο υπερ...τζαμιων και εστιων ειναι πια το 'αμυνεσθαι'! (Για ν ακριβολογουμε,υπερ ακριβων
    υαλοπινακων,μη τυχον παρεξηγηθουμε με το..'τζαμιων' και μας περασει κανεις για.. τρομοκρατες!)Απο τους πραγματικους,ομως, δε μας λετε
    ποιος..κυριος θα μας γλυτωσει; ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγώ είμαι υπέρ και της προστασίας των τζαμιών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Για ποιο λόγο πρέπει να διαλέξουμε δηλαδή;
    Τώρα, ποιοι έχουν δημοκρατικές ευαισθησίες και ποιοι όχι ας μην το αναλύσουμε καλύτερα... Όλοι διεκδικούν την αποκλειστικότητα στη δημοκρατία και όλοι κρύβουν ένα μικρό ή μεγάλο φασίστα μέσα τους. Έχω την αίσθηση ότι όσο πιο πολύ φωνασκεί κάποιος για τις δημοκρατικές του ευαισθησίες τόσο πιο κάφρος είναι κατά βάθος.

    Καλή χρονιά να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλη Χρονια Αλέξανδρε σε σενα και την οικογένειά σου,

    Κανονικα και τα τζαμια θα επρεπε να ειναι στη θεση τους και η ανθρωπινη αξιοπρεπεια να μη πληγωνεται.

    Δεν περασε πολυς καιρος σπ' τον Δεκεμβρη και ακομα τα γεγονοτα ειναι νωπα. Ε! τωρα, στηνανε τον οποιοδηποτε γονατιστο στο πεζοδρομιο, σε τραβουσαν στην ασφαλεια ειτε ειχες ταυτοτητα ειτε δεν ειχες, γενικώς παιχτηκε ενα πολύ western έργο στο κεντρο εκεινες τις μερες.

    Αυτο λεω κι εγω για την υποκρισια. Ο,τι εκεινες τις μερες ολοι διαρυγνυανε τα ιματια τους για τις παραβιασεις, και τωρα οι ιδιοι τον βγαζουν και πρωτο ασίκη υπουργο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λοιπόν, προτείνω οι πολιτικοί, αντί να έχουνε δικά τους κανάλια, να αποκτήσουνε από μια ομάδα ο καθένας, έτσι θα υπάρξει και ο ελεγκτικός μηχανισμός του Skiourou και στον αυτό χώρο!!
    ;-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μα εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα ζήτημα ‘χρυσοχοϊδιο’ αλλά με ‘εμάς όλους’. Τέτοιοι είμαστε και τέτοια κοινωνία οικοδομούμε : «προστάτιδα των τζαμιών» και αδιάφορη για τις όποιες ατομικές ελευθερίες ή για την ποιότητα της Δημοκρατίας στην οποία ζούμε.

    Να δούμε όμως και τα καλά : στο σημείο αυτό αντιδρούμε ακριβώς όπως και όλοι οι άλλοι «συν-ευρωπαίοι» μας ! Ίδια νοοτροπία, ίδιες αντιδράσεις και εν τέλει … ίδιες παρακμιακές κοινωνίες … γίναμε –επί τέλους- Ευρωπαίοι, μην αναρωτιέστε ‘τι θ’ απογίνουμε χωρίς βαρβάρους’ μην ανησυχείτε, οι … βάρβαροι είναι εδώ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ελβα,

    μπορει ο Χρυσ. να κερδισε τους μαγαζατορες, αλλα θα τον καταψηφισουν οι τζαμαδες, οι αλουμιναδες, οι μπογιατζηδες, και αλλοι μικρομεσαιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σοφία,

    πολυ ΚΑΛΗ ιδέα! Τολμάνε όμως;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @grsail,

    προφανώς κι εμεις ειμαστε ο,τι ειμαστε. Η δημοσκποηση απο ποιους βγηκε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. βασικά έχει κατασκευαστεί με υπερβάλλοντα τρόπο ένας εσωτερικός εχθρός και καλείται δήθεν ο εκάστοτε υπουργός να βάλει τάξη με εικονικό τρόπο, μια και ο πραγματικός κίνδυνος έιναι μηδαμινός και κάθε άλλο παρά έχει αυξηθεί από τη μεταπολίτευση και μετά (σπασίματα γίνονταν πάντα)

    Ο πραγματικός κίνδυνος, η άνοδος της ακροδεξιάς τρομοκρατίας με ένοπλες επιθέσεις, που απειλεί άμεσα τον καθενα μας δεν φαίνεται να ενδιαφέρει ιδιαίτερα το υπουργείο Προπό. Ο κίνδυνος έιναι οι δήθεν κουκουλοφόροι, και οι συλήψεις στο σωρό η επικοινωνιακή τακτική για να κερδίζουμε μπόνους και μετοχές στα μάτια των βολεμένων νυκοκυραίων που ξέρουν τι συμβαίνει στον έξω κόσμο μόνο μέσω του γυαλιού της τιβί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γιατί το δίλημμα πρέπει να είναι βιτρίνες ή ανθρώπινα δικαιώματα; Ή καλύτερα, γιατί πρέπει ένας υπουργός να κρίνεται ανάλογα με το τί προστατεύει περισσότερο;

    Κατά τη γνώμη μου, το θέμα του Χρυσοχοΐδη ή οποιουδήποτε υπουργού αναλάμβανε αυτό το πόστο είναι κάπως πιο σύνθετο. Δεν μπορούμε να βλέπουμε την Αστυνομία ως ένα ενιαίο σώμα που δρα υπό τις αυστηρές εντολές του αρχηγού της. Πόσο μάλλον όταν μέσα στο σώμα υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ατόμων που δεν γνωρίζουν καν ποιες είναι οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματά του.

    Ως εκ τούτου, άσχετα από τις πραγματικές προθέσεις του κ. Χρυσοχοΐδη, είναι φύσει αδύνατο μέσα σε 1-2 μήνες ή ακόμα και 1-2 χρόνια να γίνει αυτόματη εξυγίανση του σώματος με αλλαγές τακτικής, νοοτροπίας και επαγγελματισμού στα σώματα ασφαλείας.

    Η λεπτή ισορροπία μεταξύ της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των επιλεκτικών συλλήψεων κάφρων που τα σπάνε είναι δύσκολο να επιτευχθεί μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, ειδικά όταν αυτό αφορά την ΕΛ.ΑΣ. που δεν φημίζεται και για καμιά ιδιαίτερη οργάνωση ή μέριμνα για τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα.

    Και στην τελική ας μην παραγνωρίζουμε έστω και τα ελάχιστα θετικά στοιχεία που διαθέτει ο κ. Χρυσοχοΐδης έναντι των προκατόχων του, όπως η άμεση επικοινωνία με την κοινωνία ακόμα και μέσω twitter, η συνεχής εξαγγελία τιμωριών σε μπάτσους που αυθαιρετούν κλπ. Μπορεί σε εμάς να φαίνονται αυτονόητα ή καθαρά επικοινωνιακά, αλλά για τον συντηρητισμό της ελληνικής κοινωνίας είναι κάτι καινοτομικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. cynical είπε...
    Αυτο λεω κι εγω για την υποκρισια. Ο,τι εκεινες τις μερες ολοι διαρυγνυανε τα ιματια τους για τις παραβιασεις, και τωρα οι ιδιοι τον βγαζουν και πρωτο ασίκη υπουργο.

    ---------
    Δεν θα συμφωνήσω. Ο περισσότερος κόσμος ήταν εξ αρχής υπέρ του Υπουργού.
    Αυτοί που διαρυγνυανε τα ιματια τους για τις παραβιάσεις, ήταν λίγοι και ήταν αυτοί που σήμερα αν γινόταν η Αθήνα μπάχαλο, θα κρυφοπανηγύριζαν.
    Είναι αυτοί που θεωρούν αντιδημοκρατικό να προσάγεται κάποιος στο τμήμα επειδή έχει μακριά μαλλιά, αλλά ταυτόχρονα θεωρούν παράπλευρη απώλεια την καταστροφή της περιουσίας του περιπτερά και του μαγαζάτορα. Είναι αυτοί που θεωρούν "αστυνομοκρατία" την διακριτική ή μη παρουσία της αστυνομίας σε διάφορες συνοικίες αλλά δεν θεωρούν φασισμό να "χτίζεται" ένας πρύτανης στο γραφείο του ή να πετιούνται αυγά σε μία συγγραφέα και σε ένα δημοσιογράφο.

    Για αυτό σου λέω ότι όσο πιο πολύ "κόπτεσαι" για την δημοκρατία τόσο ποιο εύκολο το έχεις να την ξεφτιλήσεις με την πρώτη ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μα αν η κυβέρνηση δεν λάβει υπόψη τους νοικοκυραίους, ποιον θα λάβει;
    Μην ξεχνάς ότι ένα από τα βασικότερα προεκλογικά μότο της καινούριας κυβέρνησης ήταν το νοικοκύρεμα (αυτό σημαίνει συνέπεια).
    χοχοχο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλημερα Tyler,

    η ακροδεξια μπαινει ολοενα και πιο πολυ στην κεντρικη σκηνη. Πώς να την ξεχωρισεις λοιπον αφου ολο και περισσοτεροι τον καρατζαφερη παπαγαλιζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλημερα Ελληνάκι,

    Στη συγκεκριμενη περιπτωση εχουμε ενα καθαρο παραδειγμα του πώς η κοινη γνωμη (χωρις να παρουσιάζει μαλιστα και ιδιαιτερη αδρανεια) άγεται και φερεται απο επικοινωνιακες τακτικες.

    Ο στοχος μου δεν ειναι ο Χρυσοχ., αλλα η άστατη και ανερματιστη κοινη γνωμη. Ο Χρυσ. παιζει με το μαστιγιο και το καροτο, μια αμολαει τις δυναμεις του που καταλαμβανουν την πολη, ενω απο την αλλη γινεται μειληχιος και ευαισθητος.

    Και ο κοσμος πηγαινει απο την καταγγελια στην αποδοχή μεχρι να πεις κιμινο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αλεξανδρε,

    κρινω απο το τι γραφοταν στις εφημεριδες και τα πρωτοσελιδα εκείνη την περίοδο. Εκτος κι αν τα παραφούσκωναν ή ελεγαν ψέμματα ή αντανακλούσαν το συναισθημα μιας μικρης μειοψηφιας. Που μπορει να ειναι και αληθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γεια σου Riski

    Και να σκεφτεις παλια η λεξη νοικοκυρης ειχε ενα πολυ θετικο περιεχόμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Διαβάζοντας τα σχόλια κατέληξα πάλι στα ίδια. Το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται καλά. Ήμουν παιδί όταν είπα «μπα δεν αφορά εμένα». 45 χρόνια μετά οι εφιάλτες από την ακριβή πληρωμή τέτοιου λάθους ακόμη δεν με έχουν εγκαταλείψει. Μάλλον θα πεθάνουν μετά από μένα.

    Δεν ξέρω ποιος φωνάζει περισσότερο για τη δημοκρατία ξέρω καλά ποιοι την υπονομεύουν. Είναι αυτοί που τη «προστατεύουν». Όταν το νομικό οπλοστάσιο που στήθηκε στο όνομα της πάταξης της τρομοκρατίας παγκοσμίως και τοπικά αρχίσει να ενεργοποιείται σε όσους διεκδικήσουν ξανά τα αυτονόητα μιας ζωής, τότε θα καταλάβετε ποιος είναι φασίστας ή όχι.

    Όλες οι εξισώσεις για το ποιος είναι φασίστας είναι απλά νομιμοποίηση του πραγματικού φασισμού. Να και μια γνωστή εξίσωση: δεν είναι φασισμός να εμποδίζεται κάποιος να εργαστεί; (το δικαίωμα στην εργασία). Μα φυσικά θα πείτε οι περισσότεροι!!! Αν τολμάτε όμως πείτε το στη ιστορία. Πείτε ότι στις μεγάλες και συχνά αιματηρές απεργίες της εργατικής τάξης που καθιέρωσαν και τις μεγάλες κατακτήσεις της και το εργατικό δίκαιο στον 19ο και 20ο αιώνα η παρεμπόδιση των απεργοσπαστών ήταν φασισμός!!!

    Όμως κάποιοι αμνήμονες προς την ιστορία και αγνώμονες προς την τις γενιές που κατοχύρωσαν τα δημοκρατικά και εργατικά δικαιώματα ευκόλως κατατάσσουν στους φασίστες αυτούς που σήμερα αγωνίζονται για να αποτρέψουν την ανατροπή κάθε δικαιώματος. Και λένε φασισμό τη παρεμπόδιση των απεργοσπαστών!!!


    Για την ιστορία δεν θα ήθελα να πει κανένας από καθέδρας πόσο «καλοί» και «νόμιμοι» ήταν οι τότε αγώνες και πόσο δήθεν σέβονταν τις βιτρίνες και τους νοικοκυραίους και άλλα τέτοια γιατί δεν θα τα αντέξω. Τρίχες! Το τι λάσπη έχω φάει στη ζωή μου δεν λέγεται όταν γινόταν οι αγώνες που πρόλαβα.

    Όσοι αμφισβητούν πόσο «καθάρματα» «αναρχικοί», «ξενοκίνητοι», «χούλιγκαν» «συνοδοιπόροι»(*) και άλλα τέτοια ήταν οι τότε μαχητές και το τι καταστροφές έκαναν στις πόλεις, στα πανεπιστήμια, στα εργοστάσια και εργοτάξια, στα μαγαζιά και πόσο οι νοικοκυραίοι τους κατάγγειλαν ως καταστροφείς, ακριβώς όπως και σήμερα, μπορείτε να το βρείτε στον αστικό τύπο κάθε εποχής και με φωτογραφίες παρακαλώ! Τολμήστε να διαβάσετε την τότε «Ακρόπολη». Όχι να γινόμαστε εκ των υστέρων λάτρεις των τότε αγώνων και να τους καλουπάρουμε όπως μας συμφέρει σε αντιπαράθεση με τους σημερινούς. Να διαβάσετε τους τότε «Χρυσοχοΐδηδες» για να δείτε ότι είστε ακόμη σε εκείνη την εποχή!!!

    Και για το αύριο εγώ επιμένω. Το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται και κάποιοι σφυρίζουν αδιάφορα εντοπίζοντας μικροφασισμούς για να μας αποστρέψουν από τον μεγάλο. Παλιό κόλπο, άθελο για πολλούς πούρους δημοκράτες. Το κατάλαβαν όταν ήρθε η σειρά τους.

    Για να μη παρεξηγηθώ λέω χωρίς ανάλυση ότι ξεχωρίζω τις «παράπλευρες απώλειες» των αγώνων από τις καθοδηγούμενες προβοκάτσιες και τους χολιγκανισμούς που είναι απλά το μακρύ χέρι της εξουσίας για να μπορεί να εξισώνει τον δημοκράτη με τον φασίστα.

    (*) Για όσους δεν ξέρουν, με το «συνοδοιπόροι» και «ξενοκίνητοι» γινόταν ευθεία αναφορά στους Εαμοσλαβοβούλγαρους κατσαπλιάδες αντεθνικούς κομμουνιστοσυμμορίτες, πράκτορες της Μόσχας και του διεθνούς κομμουνισμού…. Έτσι για να μη ξεχνιόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ.... απολαμβάνει εκτιμήσεως...
    έτσι είναι ατυχώς..
    ακούς πχ "αυτός??????? ε αυτός έχει βγάλει το πανεπηστήμιο μορφωμένος ..."
    και τραβάει 10..... μ......
    έτσι είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Νομίζω πως η ανάρτηση αυτή εκφράζει μια παρανοϊκή απορία. Το περίεργο θα ήταν να βυθιζόταν η δημοτικότητα του Χρυσοχοΐδη.

    Εν πάση περιπτώσει, ας αφήσουμε για λίγο σφυγμομετρήσεις και στατιστικολόγους.

    Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε δεν είναι η αύξηση της δημοτικότητας ενός υπουργού. Είναι ότι προσπαθείς (αλλά και -είτε) να βάλετε τους "νοικοκυραίους" στην απέναντι όχθη, ωσάν να είναι μία κάστα με νοητική υστέρηση. Σαφώς, οι περισσότεροι "νοικοκυραίοι" πάσχουν από λειτουργικό αναλφαβητισμό, αλλά σ' αυτήν την περίπτωση εμείς, οι πεφωτισμένοι κατήγοροι,είμαστε stricto sensu αντιδημοκρατικοί. Γιατί θεωρούμε πως επαναστατικώ δικαιώματι πρέπει να συνταχθούν με τα, εν πολλοίς, δυσθεώρητα και δυσκολονόητα αριστερά ιδεολογήματα, άνθρωποι που δεν έχουν κάποια σχέση με το αντικείμενο. Και αντί να τους βοηθήσουμε και να τους δείξουμε πως μακροπρόθεσμα το ατομικό συμφέρον που προσπαθούν να περισώσουν παντί τρόπω συνταυτίζεται με το συλλογικό, τους λοιδορούμε με περίσσευμα ελιτισμού.
    Καλή χρονιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Γεια σου @Sylas και καλή χρονιά,

    δεν νομιζω οτι λοιδορω κανεναν στην αναρτηση, τουλάχιστον απρεπώς. Τα σκάγια παιρνουν και τις δυο αντιτιθέμενες πλευρές.

    Αλλα ακομα και ετσι να ηταν, τείνω να πιστευω οτι σύγκρουση δίχως πολεμικό λόγο, αλλα και χωρις "παράπλευρες απώλειες" δεν γίνεται.

    Επισης δεν γινεται να μενουν ικανοποιημενες και οι δυο πλευρες, ούτε μπορεί να υπάρξει καποιος εξωτερικος αντικειμενικος παρατηρητης. Αναγκαστικα θα υπάρχει πολωση.

    Με απασχολει αρκετα αν μπορει καποιος να εξετασει την "επαναστατικη" βια, στο βαθμο που υπάρχει βεβαια, με ηθικολογικά ή φιλελευθερα κριτηρια. Η επαναστατικη βια δεν ειναι δημοκρατικη, στο βαθμο που μια μεριδα επιδιωκει την ανατροπη μιας αλλης εξω απο τους θεσμους της φιλελευθερης δημοκρατιας..

    Εδω ομως δεν προκειται περι αυτου. Στην περιπτωση Χρυσοχοιδη ειχαμε καταπατηση ανθρωπινων δικαιωματων που ειναι μεσα στην ατζεντα της φιλελευθερης δημοκρατιας. Καλλιστα θα μπορουσε και αυτα να τα σεβαστει και τα τζαμια επισης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ακρατ,

    ισχυει αυτο που λες, αλλα ο Χρυσοχοιδης ειναι επικοινωνιακος. Δινει την εντυπωση του καλου παιδιου. Τον βοηθαει πολυ και η φατσα του. Οχι γιατι τα "εβαλε" με την τρομοκρατια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @ cynical

    Ααα. Προσπαθείς δηλαδή να βρεις μία ωριμότητα και μία συνοχή σκέψης στις απόψης της κοινής γνώμης...;

    Εχμμμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δηλαδή, cynical, μπορεί η μερίδα να φάει όλο το ταψί? Μπορεί δηλαδή μια μικρή μειοψηφία να κάνει επαναστατική γυμναστική κάθε λίγο και λιγάκι, κι όταν έρχεται η ώρα για διάλογο ουσιαστικό μη πολιτικά ορθό, να καταφεύγει σε επαναστατικές κορώνες και χιλιοειπωμένες κουβέντες?
    Τελικά, επαναστάτης είναι αυτός που θα σπάσει τη βιτρίνα του attica ή που θα πείσει επί τόπου τους εργαζόμενους να συμπορευθούν, και να ενωθούν με την πορεία?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Cynical είπε..,
    Με απασχολει αρκετα αν μπορει καποιος να εξετασει την "επαναστατικη" βια, στο βαθμο που υπάρχει βεβαια, με ηθικολογικά ή φιλελευθερα κριτηρια. Η επαναστατικη βια δεν ειναι δημοκρατικη, στο βαθμο που μια μεριδα επιδιωκει την ανατροπη μιας αλλης εξω απο τους θεσμους της φιλελευθερης δημοκρατιας..

    -------------------

    Αν δικαιολογήσεις (με οποιοδήποτε τρόπο) μία φορά την βία είναι σαν να την δικαιολογείς πάντα. Με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, οι απεχθείς προς εσάς "νοικοκυραίοι" είναι έτοιμοι να δικαιολογήσουν την οποιαδήποτε κρατική βία και την οποιαδήποτε καταπάτηση δικαιωμάτων στο όνομα της κοινωνικής γαλήνης που επιθυμούν.
    Και τότε, μάντεψε ποιος "κερδίζει"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Alexandre,

    θελω να πω ακριβως αυτο. Οτι σε περιπτωσεις συγκρουσης ο καθενας θεωρει οτι εχει το δικαιο με το μερος του. Δεν μπορεις να αναγαγεις το δικαιο σε καποια υπερτερη αρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Sylas,

    μιλας με ηθικα κριτηρια. Αν δηλ πρεπει μια μεριδα να ποδηγετει μια αλλη, κλπ.

    Στις συγκρουσεις, οπου υποτιθεται οτι τα συγκρουομενα μερη, εχουν περασει χωρις αποτελεσμα απο το σταδιο του διαλόγου, δεν μετράει το σαβουαρ βιβρ.

    Προσοχη, δεν παιρνω κανενα μερος, απλά προσπαθω να δω το πλαισιο μεσα στο οποιο μπορουμε να εξεταζουμε τη βια. Αμα εκδηλωθει δεν υπαρχει καλος ή κακος χαρακτηρισμος.
    Το θεμα ειναι να δουμε ποτε νομιμοποιειται μια ομαδα να εξασκησει βια εναντια σε καποια αλλα. Αλλα και αυτο δεν μπαινει σε κανονες. Απλα ειναι θεμα συσχετισμου δυναμεων.

    Αμα αισθανεται οτι εχει ερισματα προχωραει. Αμα οχι, τοτε σταματαει και παει σπιτι της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ελληνακι,

    καμια φορα παρασυρομαι και ενοχλουμαι οταν δεν βλεπω συνέπεια. Με ενδιαδερον παντως κατεγραψα το θεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. … μα ποια βία ; του υποψιασμένου φοιτητή ; του μπατσοφασίστα ; του μπάτσου ; του φασίστα; του χουλιγκάνου; του συνειδητού πολίτη; του άγριου παραβατικού; του απελπισμένου εργαζόμενου; κλπ κλπ …

    … και τι εννοείς «νομιμοποιείται» ;

    … με το «συσχετισμό δυνάμεων» υπονοείς μια ‘δαρβινική’ προσέγγιση στα κοινωνικά φαινόμενα ;

    Χρησιμοποίησες τον όρο «_αισθάνεται_ ότι έχει ερείσματα», αν εννοείς την αίσθηση του δικαίου ... (ήθελα να πω ότι το «δίκαιο» είναι δυνατόν να ορισθεί με εντελώς αντικειμενικό τρόπο !) ...




    Όμως το βασικό, το καίριο πρόβλημα σήμερα είναι ότι η Δημοκρατία προσβάλλεται από τα μέσα ! Ο πολίτης σήμερα (αυτός ο ιδεατός, ο άπιαστος μέσος Ευρωπαίος !) έχει χάσει τον τρόπο σκέψης και τα κοινωνικά χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στην Δημοκρατία να υπάρξει !

    Οι δύο τελευταίες σκηνές του «A Serious Man» ίσως να είναι τραγικά προφητικές !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Καλημερα @grsail,

    Η βια δεν εχει προσημο καλο-κακο. Αλλοτε ειναι ανεκτη απο μια μεριδα, και αποκηρύσσεται απο την αλλη, αλλοτε συμβαινει το αντιστροφο.

    Αλλοι θεωρουν οτι καλως δερνουν τα ΜΑΤ τους ταραξιες, αλλοι δεν το ανεχονται και το κατακρινουν. Θα μπορουσε να υπαρξει μια κοινωνια οπου το να δερνουν τα ΜΑΤ θα ηταν η μονη αποδεκτη πραξη και ολα τα αλλα θα ονομαζονταν βια.


    Για τους συσχετισμους δυναμεων θα δωσω ενα παραδειγμα. Οταν μια ομαδα κανει διαδηλωση στο κεντρο της Αθηνας και δημιουργειται κυκλοφοριακο χαος, ολοι οσοι βριζουν κορναρουν κλπ. θεωρουν οτι βιαζονται απο την εν λογω ομαδα.

    Τωρα θα μπορουσε να γινει καποιος νομος που να απαγορευει τις διαδηλωσεις σε ολο το πλατος του δρομου, ή σε συγκεκριμενους δρομους, ή σε συγκεκριμενες ωρες.

    Αν ψηφιστει τετοιος νομος θα βουιξει το συμπαν και αυτος ειναι ο λογος που δεν ψηφιζεται.

    Στη περιπτωση αυτη λοιπον ο συσχετισμος δυναμεων στην κοινωνια ειναι τετοιος που ανεχεται (επι της ουσιας) τη μορφη αυτης βιας.

    Αν κατορθωθεί ποτε και ψηφιστει ενας τετοιος νομος, τοτε θα λεμε οτι εχουμε αλλαγη του συσχετισμου δυναμεων και η μορφη αυτη της βιας θα παψει να υπαρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!