Σ’ αυτή τη χώρα ελάχιστοι άνθρωποι, πλην εμού και των φοροφυγάδων, φαίνεται να ενοχλήθηκαν από την κατ’ ευφημισμόν δημοσίευση των ονομάτων των παραβατών. Γράφω κατ’ ευφημισμόν, μιας και στην πραγματικότητα δεν επρόκειτο για δημοσίευση, αλλά για κανονική διαπόμπευση.
Στη χώρα μας, που εξ ίσου κατ’ ευφημισμόν έχει δημοκρατία, τις κάθε είδους παραβατικές πράξεις επιλαμβάνεται η δικαιοσύνη η οποία δεν μάς έχει συνηθίσει στο να αναρτά πίνακες με τα ονόματα των εκάστοτε συλληφθέντων στις λαϊκές αγορές, στους στύλους της ΔΕΗ και στους ηλεκτρονικούς πίνακες των δρόμων και των σπιτιών. Υπάρχει μάλιστα μνεία ώστε, ούτε τα ονόματα να ανακοινώνονται, ούτε τα πρόσωπα των εγκληματιών να εκτίθενται σε δημόσια θέα, παρά μόνον μετά τη δίκη και την ετυμηγορία. Εξαίρεση αποτελούν οι επονομαζόμενοι τρομοκράτες και οι παιδόφιλοι, αν ακόμα κι εδώ έχω τις αντιρρήσεις μου, με την έννοια ότι με τον τρόπο αυτό καταργείται το τεκμήριο της αθωότητας το οποίο και αποτελεί, αν δεν απατώμαι, τη βάση του νομικού συστήματος της Δύσης.
Η κυβέρνηση, η οποία πριν από λίγους μήνες παρουσιαζόταν, φυσικά με το αζημίωτο, υπερευαίσθητη σε θέματα προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προσωπικών δεδομένων, δεν διστάζει να τα καταπατήσει στο όνομα ενός ποταπού, λαϊκιστικών καταβολών, επικοινωνιακού θεάματος, με την έννοια ότι η δημοσιοποίηση των ονομάτων, εκ των πραγμάτων, ουδεμία σχέση έχει με την προστασία του κοινωνικού συνόλου, όπως θα συνέβαινε, αν για παράδειγμα οι διασυρόμενοι συλλαμβάνονταν να ασκούν την ιατρική τους τέχνη με τρόπο εγκληματικό.
Αντιθέτως, η δημοσιοποίηση το μόνο που καταφέρνει είναι να φέρει στην επιφάνεια και να εκτονώσει κατώτερα συναισθήματα αντεκδίκησης και μνησικακίας και όχι φυσικά να ικανοποιήσει το περί δικαίου αίσθημα, το οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να ικανοποιηθεί με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων ενός ενδελεχούς ελέγχου των φορολογικών στοιχείων όλων των επαγγελματικών ομάδων, με συνέπεια, συνέχεια και σοβαρότητα, του στυλ, «...τόσοι έλεγχοι έγιναν, τόσες παραβάσεις διαπιστώθηκαν, τόσα πρόστιμα επιβλήθηκαν, τόσα τελικά εισπράχτηκαν...». Στην πραγματικότητα, ο εν λόγω χειρισμός εγείρει υποψίες ότι το ποταπό αυτό θέαμα στήθηκε μόνο και μόνο για να καλύψει την απουσία βούλησης και ικανότητας της κυβέρνησης να πατάξει τη φοροδιαφυγή. Οι Δημοκρατίες δεν διαπομπεύουν τους πολίτες τους, απλά διαθέτουν νόμους με τους οποίους, όπου χρειάζεται επιβάλλονται κυρώσεις και τιμωρίες.
Τι να πεις; Αγωνιώντας φαίνεται, η κυβέρνηση για τη μη ανταπόκριση του λαού στις προτροπές της για κατάδοση έναντι αμοιβής, των φοροφυγάδων, αποφάσισε να βουτηχτεί ακόμα παραπάνω στη λάσπη. Και επειδή είμαι απολύτως βέβαιη ότι ούτε κι έτσι πρόκειται να πετύχει τίποτε, ας σκεφτεί τουλάχιστον κάτι περισσότερο θεαματικό: ας πούμε το κούρεμα των φοροφυγάδων με την ψιλή, και αν κι αυτό δεν πιάσει, το στιγματισμό της παλάμης τους με ανεξίτηλη στάμπα, το σχήμα της οποίας θα μπορούσε να αποφασιστεί δημοκρατικά σε δημόσια διαβούλευση.
Σιχαμένοι...
Εξαιρετικός Beckmann ,αυτοπροσωπογραφία νομίζω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι de Profundis,
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστα απαντησες! Τι κανει ο τυπος με το χερι του; Τη γνωστη χειρονομια;
@ Cynical άλλο ένα εξαιρετικό άρθρο εκ μέρους σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ θεωρώ πως οι γιατροί και άλλες επαγγελματικές ομάδες οι οποίες είναι "φοροφυγάδες" τόσα χρόνια με την βοήθεια της κυβέρνησης έπρεπε να θυσιαστούν γιατί η κυβέρνηση βλέπει πως ο λαός δεν "συνεργάζεται" όσο θα ήθελε με τα εξοντωτικά μέτρα οπότε αναζητά έναν αποδιοπομπαίο τράγο- και αυτός ενώ έπρεπε να είναι οι ίδιοι οι πολιτικοί. Βέβαια οι πολιτικοί δεν μπορούν εύκολα να καταδικάσουν άλλους πολιτικούς γιατί οι σημερινοί ένοχοι θα καταδώσουν και τους δήθεν "αθώους" αποδεικνύοντας το σαπρό σύστημα της κοινοβουλευτικής μας δημοκρατίας.
Πέστα βρέ Cynical..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρύβομαι 4 μέρες σε γιάφκες και σε λαγκάδια για να μη με διαπομπέψει η εφορία..
Μου φέρνει η οικογένεια ψωμοτύρι στην άκρη του δάσους και μέχρι να προλάβω να το πάρω, το έχουν φάει τα αγριόσκυλα..
Αλλοτε η διαπόμπευση θα ήταν διαφήμιση (μπράβο στον καπάτσο, κλπ).
Αλλά, τώρα, λες και κάτι έπαθε η κοινωνία και ζητά αίμα, όπως στην Αργεντινή..
Ισως για να ξορκίσει και τις δικές της μικρο ή μεγαλο διαπλοκές...
Δράμα..δεν πάμε καλά..
Και πολύ καλά τα λες. Αλλά ποιος έχασε την τσίπα για να τη βρουν αυτοί; Φοβάμαι πως ο εν λόγω χειρισμός όχι μόνο εγείρει τέτοιες υποψίες αλλά τις επιβεβαιώνει κιόλας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό σου βράδυ!
Cynical
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει πολιτικός χειρισμός ,αλλά οι θιγόμενοι σιωπούν εκκωφαντικά
Δεν κατάλαβα τίποτα το παράνομο στην δημοσιότητα αυτή, και είναι αυτό είναι το μοναδικό κριτήριο. Τα επαγγέλματα αυτά είναι δημόσιες λειτουργίες ,με άδειες χορηγούμενες από το κράτος. Ότι δημοσιοποιείται δεν είναι αυστηρά ιδιωτικό
Φαντάζεσαι να σε κατηγορούν δημόσια για κάτι άδικο ή με παράνομο τρόπο;
Ε τότε έχεις
Δικαστικά μέτρα, συνήγορο του πολίτη, ευρωπαϊκά δικαστήρια ,εφημερίδες, κανάλια, ιστολόγια, πληρωμένες καταχωρήσεις, ένα τεράστιο οπλοστάσιο
Μήπως είδες να χρησιμοποιείται τίποτα από τους θιγόμενους;;
Ενοχική σιωπή.
Τέλος επειδή η κλοπή δημοσίου χρήματος είναι κλοπή της δικιάς μου τσέπης ,θα ήθελα να ξέρω ποιος κατηγορείται δημόσια για την κλοπή αυτή. Δεν είναι διαπόμπευση. Είναι δημοσιότητα.
Οι αναφερθέντες δεν είναι οι αδύνατοι της κοινωνίας είναι οι ισχυροί. Είναι αυτοί που εξαργυρώνουν το επιστημονικό ψευδοκύρος με φοροκλοπή.
.
συμφωνώ απόλυτα με τον LLS. Εαν έχουμε τέτοιες ευαισθησίες τότε γιατί στην αρχαία Ελλάδα του κλέφτες του Δημοσίου χρήματος τους έστελναν σε καταναγκαστικά έργα και τους δήμευαν τις περιουσίες τους?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικές φορές νομίζω πως το μόνο που θέλεις είναι να ψάχνεις μια αφορμή για να αντιπολιτευτείς...
Γιάννης
vripol,
ΑπάντησηΔιαγραφήκοβεις αποδειξη για τα εμπνευσμενα ποιηματα που στελνεις στο blog;;
LLS,
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαννη,
δεν λεω πουθενα οτι δεν πρεπει να τιμωρηθουν με οσες ποινες προβλεπει ο νομος. Και φυσικα πρεπει.
Αλλου κλωτσάω. Στην επικοινωνιακη εκμεταλλευση του εντοπισμου των φοροφυγαδων.
Φυσικα, μετα το ταρατατζουμ, δεν θα μπουνε στον κοπο να μας πληροφορησουν ποσα απο αυτα εισπραχτηκαν.
Γιαννη κατω απο τις συγκεκριμενες συνθηκες οπου ο λαος θελει επειγοντως αιμα, η δημοσιοποιηση με τον τροπο αυτο της "λιστας", ειναι σαν να προσπαθει να ταισει το θηριο.
Μια κυβερνηση σιγουρη γιαυτο που θελει να κανει, θα το εκανε και θα μας εντυπωσιαζε με το αποτελεσμα.
Γιατι ολο αυτο μου θυμιζει στην καλυτερη, τακτικη Espresso;
Για να πω την αλήθεια εμένα μου άρεσε. Εδώ και χρόνια οι πολίτες διαμαρτύρονται ότι δε πιάνονται οι γιατροί, δικηγόροι κτλ φοροφυγάδες. Η κυβέρνηση απέδειξε ότι όταν θέλει μπορεί να τους ανακαλύψει και να τους κυνηγήσει. Μου άρεσε η όλη δημοσιοποίηση, γιατί τελικά η φοροδιαφυγή δεν είναι κάτι ενάντια στο απόρσωπο και κακό κράτος, αλλά ενάντια σε όλη την κοινωνία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜμμμ, κοίτα, παλιά λέγανε «καλύτερα να σου βγει το μάτι, παρά το όνομα», οπότε δεν έχεις ακριβώς και άδικο σε αυτά που λες. Όμως, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, προτιμώ να συναλλάσσομαι με ανθρώπους που ξέρω ότι είναι σωστοί απέναντι στην κοινωνία, οπότε προσωπικά δεν με πειράζει να ανακοινώνονται ονόματα. Κάποτε, όταν η ζωή ήταν πιο τοπική, και να ήθελες να κρυφτείς δεν μπορούσες. Όπως λοιπόν καταδικάζω και την απροσωποποίηση που έχει σήμερα η κοινωνία μας και προτιμώ τις «τοπικές» δραστηριότητες, έτσι προτιμώ και να ξέρω ότι κάπου κάτι δεν πάει καλά. Πέραν αυτών, φυσικά για να καταδικάσεις θες απτά στοιχεία και όχι «θεωρίες». Αλλά και το να γνωρίζεις τι γίνεται γύρω σου είναι θεμιτό και επιθυμητό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα τώρα του καρφώματος είναι εντελώς άλλο και το θίξαμε νομίζω. Γι’ αυτό και οι θεσμοί είναι αυτοί που πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο και όχι οι πολίτες.
Σήμερα βγήκε στη δημοσιότητα και το θέμα Βοσκόπουλου Γκερέκου καπου 5 εκκατομύρια χρωστά ,εδώ και 17 χρόνια,σε βεβαιωμένους φόρους ο γνωστός αοιδός συζυγος υφυπουργού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τίθεται το ερώτημα έπρεπε να γνωστοποίηθεί στους πολίτες αυτή η υπόθεση η οχι???
Τα ταμ ταμ μιλάνε ακόμα και για παραίτηση της συζύγου απο το υπουργικό αξίωμα.
Αν δεν υπήρχε η δημοσιοποίηση θα υπήρχε το ενδεχόμενο της παραίτησης???
Εκαναν καλά που δημοσιοποίησαν το θέμα η κρύβεται κάτι άλλο από πίσω.??
Μετά από 17 χρόνια τώρα αποφάσισαν να δώσουν στη δημοσιότητα το θέμα ???
Ασφαλώς και πρόκειται για γλοιώδη και φασιστική επικοινωνιακή τακτική, μιας γελοίας κυβέρνησης που τρέχει πανικόβλητη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιότι εφόσον ο στόχος σου είναι να πατάξεις τη φοροδιαφυγή, και εφόσον έκανες τον έλεγχο, εφόσον έκοψες τη λυπητερή, ο στόχος έχει επιτευχθεί.
Το υπόλοιπο δεν χρειάζεται επομένως.
Θυμάμαι κάποτε που έβγαζαν στις εφημερίδες όσους είχαν μεγάλα χρέη στην εφορία. Πρώτος με κάτι τρισεκατομμύρια (δραχμές τότε) ήταν ένας κακομοίρης λαδέμπορος απ' την Καλαμάτα !!! Γελούσε κι ο κάθε πικραμένος δηλαδή..
Βέβαια, θα ισχυριστούν πως το κάνουν όχι για να μην τους πάρουν με τις πέτρες, ούτε για το κόστος και τα κουκιά, αλλά για να 'συνετισθούν' και οι υπόλοιποι...
Υπό την λογική αυτή, καλύτερα να παλούκωναν (και δεν αστειεύομαι) στο Σύνταγμα έναν φοροφυγά και θα είχε τελειώσει το ζήτημα.
Άραγε εκείνη η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων τί να κάνει;;....
Η ανάρτησή σου τελειώνει με την καταλληλη λέξη.
Η διαπόμπευση δεν έχει ποτέ κατασταλτικό χαρακτήρα (δηλαδή δεν επιβάλλει κάποιο μεγαλύτερο πρόστιμο από αυτό που έχει ήδη επιβληθεί), αλλά προληπτικό, και συγκεκριμένα στοχεύει στον παραδειγματισμό. ΄Οσο για τα "ευαίσθητα" προσωπικά δεδομένα, σίγουρα δεν πρέπει να θίγονται, κάτω όμως υπό μιά προϋπόθεση: όταν δεν αφορούν σε αναδιανομή του εισοδήματος (όπως γίνεται κυρίως με τη φορολογία), δηλαδή όταν την φοροκλοπή ή την φοροδιαφυγή ορισμένων δεν την επωμίζονται όλοι οι υπόλοιποι. Δεν νοείται ολόκληρες κατηγορίες επαγγελματιών να φοροκλέπτουν (μην αποδίδοντας τον ΦΠΑ που όλοι μας τους έχουμε καταβάλει για να τον αποδώσουν με τη σειρά τους στο κράτος) ή να φοροδιαφυγεύουν (είτε μη κόβοντας αποδείξεις, είτε δηλώνοντας ελάχιστα ή τίποτε στην εφορία) και όλοι οι άλλοι να περνούν κανονικά από τον πάγκο. Αυτή είναι μια τακτική που στρέφεται ευθέως εναντίον του κοινωνικού συνόλου και πρέπει να γίνει σίγουρα αντικείμενο και διαπόμπευσης και χλευασμού, μπας και κάποιοι βάλουν επιτέλους μυαλό και σταματήσουν να μας θεωρούν όλους ηλίθιους, κατατάσσοντας τον εαυτό τους σε κάποια δήθεν "ανώτερη" ή "εξυπνότερη" τάξη που εξαιτίας αυτής της ανωτερότητάς της και της ατιμωρησίας που συγκεκριμένη πολιτική παράταξη συνηθίζει να τις παρέχει διαχρονικά, θεωρούν ότι είναι υπεράνω των νόμων.
ΑπάντησηΔιαγραφήπροσπαθω να βαλω τη διαχωριστικη γραμμη αναμεσα στο πώς μια συντεταγμενη πολιτεια αντιμετωπιζει τους παραβατες, που ειναι η συλληψη και η τιμωρια βασει των νομων και του πως το κανει μια προσποειται οτι το κανει εκτοξευοντας πυροτεχνηματα από αυτα που βρισκει ακαταστατα στο δρομο της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δημοκρατιες δεν δρουν εχοντας την αντεκδικηση στο μυαλο τους, ουτε ειναι στο προγραμμα τους να παραδειγματισουν πιανοντας δειγματοληπτικα εδω κι εκει οποιους βρουνε προχειρους.
Δεν μου βγαινει απ' το μυαλο οτι αυτο που τη νοιαζει ειναι να καταλαγιασει προσωρινά το αιμοβόρο θηριο, ριχνοντας στα δοντια του ενα καλο φιλετο και μετα να συνεχισει τον ιδιο αθλιο δρομο της, που ειναι η προστασια των "χορηγών της", και η αποσαρθρωση των αδυναμων στρωματων.
Η καλη δουλεια φαινεται απο τα αποτελεσματα. Ενα καλο εργο δρα αφ' αυτου. Οσα διαφημιζονται ειναι συνηθως τα πιο αθλια.
Εγώ πάλι, θέλω να ξέρω αν οι βίλες και τα κότερα που μου μοστράρουν κάθε τρεις και λίγο στα περιοδικά οι γνωστοί "επώνυμοι" είναι αποτέλεσμα φοροδιαφυγής ή όχι, όπως επίσης θέλω να ξέρω και αν και με ποιό τρόπο θα τιμωρηθούν οι παραβάτες. Και αυτό το θεωρώ περισσότερο δημοκρατικό από την προστασία των προσωπικών δεδομένων τη στιγμή που αυτή η προστασία χρησιμοποιείται σαν όπλο για να παρέχεται φορολογική ασυλία στο κάθε επώνυμο ή ανώνυμο λαμόγιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι η εποχή όπου τροποποιούνται οι εξαιρέσεις, εξαιρούνται οι τροποποιήσεις κλπ Ας επωφεληθούμε τουλάχιστον π.χ. ο νόμος περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων συμπλήρωνε το νόμο περί ευθύνης υπουργών ως προς το ακαταδίωκτο και το μη καταλογισμό ευθύνης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην επόμενη φάση ας προσπαθήσουμε. Εξυπακούεται ότι η διαπόμπευση (κι αν είναι τέτοια στην περίπτωσή μας) ουδέν επί της ουσίας προσφέρει. Τα ταμεία γεμίζουν με χρήματα, όχι με πτύελα. Η επικοινωνιακή τακτική της κυβέρνησης στην καλύτερη περίπτωση αποσκοπεί στη μάχη με το χρόνο, ωστόσο με την πάγια τακτική του εκφοβισμού, απλώς καταδεικνύει ανικανότητα το κράτος και διαιωνίζει το πρόβλημα (ωραίος, επιεικής όρος!)
Είναι ολοφάνερο ότι η ενέργεια αυτή (δημοσίευση και όχι διαπόμπευση) έχει χαρακτήρα παραδειγματισμού. Η κυβέρνηση ομολογεί εμμέσως την αδυναμία πάταξης της φοροδιαφυγής και καταφεύγει σε μεθόδους που και τσιγκλάνε την υπερευαίσθητη Αριστερή οπτική και αποτέλεσμα δεν βλέπω να έχουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θεωρώ όμως την ενέργεια αυτή διαδικασία εκτόνωσης του συσσωρευμένου θυμού. Είναι μία ενέργεια παραδειγματισμού λόγω απουσίας άλλης πρόσφορης λύσης. Μήπως και δεήσουν να συνετιστούν οι υπόλοιποι...
Όταν έφτανε στα χέρια κρατικού υπαλλήλου μία φορολογική δήλωση ΙΑΤΡΟΥ σχεδόν μηδενική και δεν συνέβαινε τίποτα, σε τι ελπίζαμε; Δηλαδή πως θα παταχθεί η φοροδιαφυγή. Ως δια μαγείας; Δεν πρέπει κάποιοι να εργαστούν προς αυτήν την κατεύθυνση; Δεν φέρουν ευθύνη οι κρατικοί υπάλληλοι αλλά και οι διοικητικοί προϊστάμενοι τους; Δεν πρέπει οι υπάλληλοι που έλεγξαν αυτές τις φορολογικές δηλώσεις στο παρελθόν να καθήσουν στο σκαμνί; Ρωτάω εγώ τώρα...
Το έχουμε ξαναπεί, το ψάρι που λέγεται Ελλάδα ΔΕΝ βρομάει μόνο από το κεφάλι. Η βρόμα έχει φτάσει μέχρι την ουρά. Αν υπήρχε χρόνος θα έπρεπε να αφήσει τις δημοσιεύσεις και τα υπόλοιπα εφετζίδικα η κυβέρνηση, και να οργανώσει τις υπηρεσίες σωστά. Να μπει μία τάξη στις ΔΟΥ. Να μείνει και κάτι, όχι μόνο κινήσεις εντυπωσιασμού.
Το χάσαμε το κορμί πατριωτη! Κι αν όχι εμεις, τουλαχιστον οι μαθητευόμενοι μαγοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι μαρτυριο και αυτό να μην ξέρουν τα ...ουσιώδη.
Πετροβολάνε ωρε, όσοι έχουν γυαλινα σπίτια;
μου αρέσει που ακόμα μιλάμε για δημοκρατία ενω αυτή βρίσκεται εδώ και καιρό σε προχωρημένη σήψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕφόσον δεν έγινε αυτό που έπρεπε στις εκπομπές τύπου ζούγκλας, κλπ που εξέθεταν ανθρώπους και συχνά τους οδηγούσαν αν όχι στην αυτοκτονία, τουλάχιστον σε πολύ δυσάρεστες ενδοοικογενειακές καταστάσεις, τώρα ο μιθριδατισμός μας σε αυτή την κατάσταση έχει προκαλέσει ανοσία.
Σε λίγο θα έιμαστε σε μια κατάσταση όπου το παραμικρό παράπτωμα ή υποψία παραπτώματος θα προκαλέι την διαπόμπευσή μας, όχι με ανάποδη καβάλα σε γαιδούρι και να μας πετάνε ντομάτες, αυγά και σάπια κρέατα, όπως μέχρι πριν 100 χρόνια,
αλλά με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα, μια αναφορά στα κανάλια και τα μπλογκ, το facebook και κάθε φόρουμ να γεμίσουν με τις φωτογραφίες, τα ονόματα και τα στοιχεία τους και να εκθέτονται όχι μόνο στην τοπική τους κοινωνία και κύκλους, όπως παλιά, αλλά σε ολόκληρη την επικράτεια
...πότε ωριμάζουμε σαν πολίτες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν καταδίδουμε ένα έγκλημα,
όταν το αποκρύπτουμε ή όταν αδιαφορούμε για αυτό;
vagnes,
ΑπάντησηΔιαγραφήσαν απαντηση στο ερωτημα σου: φανταζομαι οτι ωριμαζουμε οταν δεν το διαπραττουμε...
δειμο,
ΑπάντησηΔιαγραφήνα τους πιασουν, δεν αντιλεγω. Η τακτικη της ομως δειχνε οτι δεν θελει να τους πιασει ΟΛΟΥΣ. Αυτο που επιδιωκει ειναι να σκαρωσει ενα υπερθεαμα, για να μας κατευνασει...
Εσυ πιστευεις οτι θα εισπραξει τελικα τιποτε;
Αυτο που εχει αξια ειναι η τελικη σουμα. Ας πανηγυρισει τοτε και μεις μαζι!
Νερενια καλο βραδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεια σου stardust30,
ΑπάντησηΔιαγραφήπιστευω οτι κατι παρομοιο θα κανουν και με τους πολιτικους. Θα δωσουν κανα δυο της ΝΔ και κανα δυο του Πασοκ, για να κατευνασουν το ποπολο...
Μεχρις εκει!
Τωρα με το ποθεν εσχες! Μα ειναι ηδη τοσα χρονια σε ισχυ! Παλι θα το εξετασουν;
καμια ανοχη, καμια εμπιστοσυνη σε κανεναν...
de Profundis,
ΑπάντησηΔιαγραφήο Τολης ειναι συζυγος υπουργου. Ή η υπουργος Αντζελα εχει συζυγο τον Τολη.
Αρα ο Τολης ειναι δημοσιο προσωπο. Μπορει η κα υπουργος να δηλωνει ολα της τα εισοδηματα, αλλα στο κοινο σπιτακι, στο αυτοκινητακι και στο κοινο εξοχικο καπου και η φοροδιαφυγη του Τολη θα συνεισεφερε...
Darthiir,
ΑπάντησηΔιαγραφήμεχρι σημερα χιλιαδες, εκατονταδες χιλιαδες, εκατομμύρια συμπατριωτων μας ειχαν εκκρεμοτητες με τις εφοριες, ειχαν φαει προστιμα, ειχαν υποστει κατασχεσεις περιουσιων, ειχαν μπει φυλακη κλπ.
παθαμε τιποτε που δεν ειχαμε δει τα ονοματα τους αναρτημενα στη Λαικη Ημερησία του Πεκινου;
Θαναση Ξ,
ΑπάντησηΔιαγραφήνομιζω οτι καποιοι εξ αυτων κατεφυγαν στην αρχη προστασιας..
Καπου το ειχα διαβασει στην "Ε".
Η πλακα ηταν με τις εταιριες που δημοσιοποιουσαν παλια στις εφημεριδες τις οφειλες τους.
Καναμε ολοι Ωωωωωωω!!! και μετά ερχοταν η διαγραφη, παραγραφη και τουμπαλιν!
Οπως το λες! πανικοβλητη, στο οπως οπως και στο αρπα κολλα. Και οποιον παρει ο χαρος!
Καραγκιοζηδες!
Ανωνυμε 1
ΑπάντησηΔιαγραφήτο καλυτερο ειναι να στρωσουν κωλο και να εισπραξουν τις οφειλες, αναδιαρθωνοντας τον μηχανισμο και παλουκωνοντας τους επήλυδες εφοριακους που κανουν τα στραβα ματια.
Η δημοσιοποιηση (να το πω ευγενικα) εχει σαν στοχο να ριξει σταχτη στα ματια και μονο...
Αυτο μου λεει το ενσικτο μου.
Η πολιτεια οχυρωνει θεσμους και υπηρεσιες ωστε να εφοαρμοζονται οι νομοι σε ΟΛΟΥΣ. Δεν πιανει καποιον στην τυχη. Αν πιασει εναν και διαφυγουν 100, υπαρχει περιπτωση να παραδειγματιστει κανενας;
Ανωνυμε 2
ΑπάντησηΔιαγραφήαν πιασουν τον Βαρδινογιαννη, ας πουμε, και τον ταραξουν στα προστιμα, θα το μαθουμε θελουμε δε θελουμε. Θα μπει πρωτοσελιδο, γιατι θα αποτελεσει οντως ειδηση. breaking news.
Αλεξανδρε,
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ελεγα οτι συμφωνω μαζι σου.
...φυσικά μιλώ για το έγκλημα των άλλων, που τυγχάνει να είμαστε αυτόπτες μάρτυρες...
ΑπάντησηΔιαγραφήvagnes,
ΑπάντησηΔιαγραφήαν προκειται για φονο, βιασμο, ασκηση δλδ σωματικης βιας τοτε παμε κατ' ευθειαν στην αστυνομια.
Νομιζω οτι οι κοινωνιες με τα χρονια εχουν "συμφωνησει" για το ποια εγκληματα θεωρουνται ειδεχθή, οπως επισης και για το ποτε καποιος που προστρεχει στις αρχες θεωρειται χαφιες.
Αυτο το αποφασιζουν οι ιδιες οι κοινωνιες μονες τους. Για παραδειγμα οταν επι χουντας καποιος υπερπατριωτης σε καρφωνε δεν θεωρουσε οτι ηταν χαφιες, αλλα οτι προστατευε την κοινωνια παο τον κομμουνισμο. Η υπολοιπη ομως κοινωνια τον θεωρουσε χαφιε και αυτο ειχε επικρατήσει.
Σημερα θα μπορουσε να συμβει το αντιθετο. Αυτο που θελω να πω ειναι οτι δεν υπαρχει μια σταθερα ανα τους αιωνες.
Μια πολιτικη ηγεσια, και μια νομοθεσια μπορουν στο μελλον να αλλαξουν τους συσχετισμους. Και γω να βρεθω μονη απεναντι σε ολη την κοινωνια...
Προς το παρον ομως δεν ειμαι, αν και τα προηγουμενα χρονια πιστευω οτι θα εβρισκα περισσοτερους συμμαχους.
κατερινα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν καποιος ειναι σε πανικο, κανει τερατουργηματα!
περιμενω με το δαχτυλο στη σκανδαλη...
Τyler
ΑπάντησηΔιαγραφήη προσβολη προσωπικοτητας συνιστα αδικημα ακομα και οταν προκειται για βαρυποινιτες.
Τι ταφματασφαλιτικες τακτικες ειναι αυτες που πανε να αναβιωσουν; Τη διαβρωση της κοινωνιας τη θεωρω απο τα μεγαλυτερα εγκληματα...
piki piki ram...
ΑπάντησηΔιαγραφή(τι ωραιο ονομα!)
θα βγει σε λιγο η κυβ. και θα πει οτι μαζεψε πχ 3 δις απο φορους. και θα πανηγυρισει. Ενω αυτα που πρεπει να μαζεψει ειναι τουλαχιστον 10 φορες επανω.
Και τα οποια θα μπορουσε να μαζεψει αν ειχε πραγματι σχεδιο...
Η φοροδιαφυγη, για να λεμε και του στραβού το δικαιο, εκανε μεγαλο καλο στην οικονομια σαν συνολο. Διοτι καταφερε αναδιανομη των εισοδηματων, και διοτι αυξησε την αγοραστικη δυναμη των νοικοκυριων. Γεγονος που αύξησε με τη σειρα του το ΑΕΠ...
Αμ πώς!
"Η φοροδιαφυγη, για να λεμε και του στραβού το δικαιο, εκανε μεγαλο καλο στην οικονομια σαν συνολο. Διοτι καταφερε αναδιανομη των εισοδηματων, και διοτι αυξησε την αγοραστικη δυναμη των νοικοκυριων. Γεγονος που αύξησε με τη σειρα του το ΑΕΠ..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΠες μου πως δεν το εννοείς αυτό...
Έλεος πια με τους τζαμπατζήδες.
- Η φοροδιαφυγή έκανε αναδιανομή σε βάρος αυτών που δεν μπορούν ή δε θέλουν να συμμετέχουν σ' αυτή. Όλοι χρησιμοποιούν τους δρόμους, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τα τραίνα και τα λεωφορεία, τα σχολεία, τα νοσοκομεία, τα δικαστήρια, όλοι απαιτούν να έχουν φτηνό νερό και ρεύμα στο σπίτι τους, όλοι περιμένουν από την αστυνομία την πυροσβεστική και το στρατό να τους προστατέψει αλλά κανένας δε θέλει να πληρώσει. Εκτός βέβαια από εκείνους που δεν μπορούν ή δε θέλουν να κάνουν αλλιώς και πληρώνουν και για όλους τους άλλους. Αυτή είναι η πραγματική αναδιανομή.
- Η φοροδιαφυγή έδωσε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σ' εκείνους που την έκαναν, δίνοντας σημαντικό οικονομικό κίνητρο και στους υπόλοιπους να συμμετέχουν στο τζαμπατζιλίκι. Ο έντιμος επιχειρηματίας δεν έχει καμία τύχη σε μια χώρα που όλοι κόβουν κόστη από φόρους και εισφορές. Εσύ ποιον εργολάβο θα διάλεγες για τα μερεμέτια στο σπίτι σου, εκείνον που σου κόβει απόδειξη και βάζει ένσημα στους εργάτες του ή εκείνον που τα κάνει όλα μαύρα και σου κόβει 25%;
- Η φοροδιαφυγή στέρησε πολύτιμους πόρους από το κράτος. Από τη μία αυτό περιόρισε τις δυνατότητες του κράτους να παρέχει υπηρεσίες στην κοινωνία από την άλλη συντέλεσε στα ελλείμματα του προϋπολογισμού τα οποία με τη σειρά τους συντήρησαν το δημόσιο χρέος σε ψηλά επίπεδα κάτι που μας έφερε (μαζί με πολλά άλλα ομολογουμένως) στο σημείο που είμαστε σήμερα.
- Η φοροδιαφυγή είναι ανήθικη και παράνομη. Το γεγονός πως υπάρχουν κάποιοι που χρωστάνε εκατομμύρια δεν απαλλάσσει από τις ηθικές και νομικές υποχρεώσεις τους εκείνους που χρωστάνε λιγότερα. Ο νόμος προβλέπει διαφορετικές ποινές για τους μεν και τους δε. Ας μη γίνουμε κριτές και νομοθέτες.
Ο Καπλάνι είχε γράψει πριν λίγο καιρό στα Νέα:
"Έχω την εντύπωση πως την ηµέρα που στην Αθήνα θα γίνει μια µαζική διαδήλωση ενάντια στη σπατάλη του δηµόσιου χρήµατος και τη φοροδιαφυγή - ζητώντας να γίνει η φοροδιαφυγή κακούργημα - την ημέρα εκείνη το ΔΝΤ δεν θα έχει κανέναν λόγο πλέον να μείνει στην Ελλάδα."
Εμείς όμως διαδηλώνουμε μόνο για τα επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων και το δικαίωμα των "μικρομεσαίων" να μην πληρώνουν για τις δημόσιες υπηρεσίες που χρησιμοποιούν. Το ΔΝΤ δεν θα ήταν εδώ αν δεν το είχαμε κάνει απαραίτητο.
Και κάτι ακόμα: Στην καδιά της αριστεράς είναι η αλληλεγγύη. Η φοροδιαφυγή είναι το αντίθετο της αλληλεγγύης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρε Κυριάκο,
ΑπάντησηΔιαγραφήβαζεις στο ιδιο τσουβαλι το δεον με το ειναι.
Αλλο τι θα θελαμε να συμβαινει, αλλο δλδ να κανεις μια αξιολογικη αποτιμηση της καταστασης, κι αλλο να προσπαθεις να την περιγραψεις αντικειμενικα, περα απο τα εμποδια που θετουν οι ηθικές ενστασεις.
Και το μονο το γεγονος οτι δεν υπηρξε βουληση για την αντιμετωπιση της φοροδιαφυγης σημαινει οτι βουλωνε πολλες τρυπες. Εχω γραψει ολοκληρη αναρτηση για τον μηχανισμο της φοροδιαφυγης και της συναλλαγης με την εξουσια.
Ενας ιστορικος ή ενας κοινωνιολογος θα καθοταν ωραια ωραια στο γραφειο του και θα συνετασσε δυο λιστες. Η μια θα ειχε τα συν της φοροδιαφυγης και η αλλη τα πλην. Ενας οικονομολογος θα συνετασσε επισης και μια ωραια οικονομικη εκθεση που θα ελεγε πόσο ωφεληθηκε και ποσο ζημιωσε το κρατος απο τους διαφυγοντες πορους.
Διοτι, δεν θα μπορουσε να πεισει κανενα πώς ενα κρατος συνεχιζε να αναπτυσσεται με τετοιους ρυθμους εν μεσω τοσο μεγαλης μαυρης οικονομιας. Προαφανως καποια εξηγηση θα πρεπει να υπαρχει.
Να δεις που θα εβγαινε μια πολυ ενδιαφερουσα διπλωματικη, ή μπορει και μια διδακτορικη διατριβη αν εξεταζε και αλλες χωρες ταυτοχρονα με μαυρη οικονομια.
Γιατι δεν θελεις να το δεις κι ετσι;
Αν κάτι έκανε η ανοχή της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής ήταν να επιβαρύνει τη μισθωτή εργασία έναντι της επιχειρηματικότητας. Ήταν δηλαδή δεξιά αντεργατική πολιτική ως το κόκκαλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήκυριακο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιμαι βεβαιη οτι τα οικονομικα τα ξερεις πολυ καλα.
Στο κλασσικο οικονομικο υποδειγμα αν δεν απατωμαι προβλεπεται μηδενικη φορολογια. Αυτο μου το ειχε εξηγησει ενας φιλος με βαση τις καμπυλες προσφορας και ζητησης, αλλα δεν το θυμαμαι τωρα.
Το παιρνω λοιπον σαν το οριακο παραδειγμα της φοροδιαφυγης, δλδ τη μηδενικη φορολογια την παιρνω σαν μια περιπτωση καθολικης φοροδιαφυγης. Υπαρχουν δε τετοιες χωρες, οπως η Σιγκαπουρη και ο Λιβανος. Αυτη την εντυπωση εχω απο παλιοτερες συζητησεις. Αλλα δεν εχει και πολυ σημασια.
Φτανει που υπαρχει ενα τετοιο ευυποληπτο οικονομικο μοντελο.
Συζητωντας λοιπον με αμιγώς οικονομικους ορους, κρατη που λειτουργουν ετσι, βασει του υποδειγματος ειναι οικονομικα βιωσιμες. Αυτο στα ορια.
Η φοροδιαφυγη ειναι μια μερικη περιπτωση του υποδειγματος αυτου. Δεν μπορει καποιος θα εχει μελετησει το overall οικονομικο αποτελεσμα.
Ξεχνα αν η φοροδιαφυγη ειναι δεξια, αν ειναι αριστερη, αν ειναι ηθικη ή ανηθικη. Δες το συνολικο οικονομικο αποτελεσμα. Δεν το ξερω, αλλα υποπτευομαι οτι θα υπαρχουν καποια benefits.
Με αυτους τους ορους μιλαω. Και πραγματικα θα ηθελα να δω καποια τετοια εργασια. Αν και αμφιβαλλω, διοτι αποτελει ταμπου.
Cynical, θέτεις το σε ηθική βάση, που για μένα είναι εντελώς ξεκάθαρη και αδιαπραγμάτευτη. Αναδιατυπώνω το ερώτημά σου:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν θεωρήσουμε υποθετικά οτι η φοροδιαφυγή ωφελεί την οικονομία συνολικά και συνεπώς την κοινωνία μήπως θα έπρεπε να τη θεωρούμε ηθικά αποδεκτή;
Εγώ απαντώ όχι για δύο λόγους:
Α. Είναι παράνομη οπότε αντίθετη στο γενικά αποδεκτό ηθικό μέτρο της κοινωνίας. Προσωπικά αυτό μου είναι αρκετό. Αν η κοινωνία θεωρεί πως θα πρέπει η φορολογία να λειτουργεί διαφορετικά ας βγουν κάποιοι με προτάσεις και αν μας αρέσουν θα τους ψηφίσουμε να τις νομοθετήσουν. Μέχρι τότε ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που ορίζει ο νόμος και να υφίσταται τις συνέπειες.
Β. Επιβαρύνει δυσανάλογα την κοινωνία και μάλιστα το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στο πιο αδύναμο κομμάτι. Να προσφέρουμε όλοι στην οικονομία αλλά ο καθένας ανάλογα με τις δυνατότητές του (να δεις ποιος το είπε αυτό, το ξεχνάω βρε παιδί μου).
Αχ βρε Κυριακο,
ΑπάντησηΔιαγραφήθελω να κανω μια ψυχρη οικονομικη ασκηση επι χάρτου και δεν με βοηθας:))
Συμμεριζομαι τις ηθικες σου ανησυχιες, αλλα λογω επαγγελματικης διστροφης, μου αρεσει το ψαξιμο στα σκοτεινα νερα και μαλιστα σε περιοχες που πονάνε...
Αστο...
Με αμιγώς οικονομικούς όρους δεν υπάρχει πρόβλημα με την φοροδιαφυγή. Αρκεί τα νοσοκομεία, τα σχολεία, οι συγκοινωνίες, οι υπηρεσίες, η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, τα πάντα να είναι ιδιωτικά. Και προφανώς να μην υπάρχουν ασφαλιστικά ταμεία, αλλά μόνο ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Τότε όντως δουλεύει. Δεν νομίζω να υπάρχει ζήτημα. Αν πετύχουμε και κράτος πρόνοιας και ελάχιστη φορολογία και χωρίς δανεικά από τρίτους, ε, τότε θα γράψουμε ιστορία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλεξανδρε,
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτο ακριβως συμβαινει. Σχολεια, υγεια ιδιωτικα. Μη αναδιανεμητικο συνταξιοδοτικο προγραμμα. κλπ. Ειναι το πανω οριο.
Το κατω οριο ειναι η καθολικη φορολογια και κοινωνικο προγραμμα.
Τι γινεται στο ενδιαμεσο;
Ολα τα μοντελα φτιαχνονται ωστε να ικανοποιουν οριακες συνθηκες. Αυτο δε σημαινει οτι δεν υπαρχουν μοντελα και για τις ενδιαμεσες καταστασεις, που ειναι και οι πιο πραγματικες και τα οποια να κανουν extrapolation στις οριακες συνθηκες.
Αν σπουδαζα οικονομικα, εδω θα εκανα τη διατριβη μου!
θα φανεί αν αναζητάται η φορολογική δικαιοσύνη ή απλά το υπερθέαμα. Το μέλλον θα δείξει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος το παρόν έχουμε μόνο θέαμα. Της αρένας...
ΑπάντησηΔιαγραφήδήμο καλημερα,
ΑπάντησηΔιαγραφήας μην ξεχναμε οτι εκκρεμουν 8000 διαπιστωμενες φοροκλοπες. Για 20 δις μιλανε. Θα αναρτησει 8000 ονοματα; Και αυτα που την τρεφουν;
Δεν θα προλαβει Δημο.
Καλωςορισες Ρήγα,
ΑπάντησηΔιαγραφή...να δουμε τι θα λενε οταν πηδηξουμε απο τα καθισματα μεσα στην αρενα...
Με τη σειρά μου -και όχι ως μ.Χ. προφήτης- να επισημάνω κι εγώ ότι το Ανορθολογικό βρίσκεται ΕΝΤΟΣ των πυλών. Μπήκε σιγά-σιγά, χάρη σε αντιλήψεις σαν κι αυτή.
ΑπάντησηΔιαγραφή... και μόνον για επανατοποθέτηση πάνω σ' αυτή την ανάρτηση, θα άξιζε μια -στιγμιαία έστω- αναβίωση του ιστολογίου. Πέρα από τα πρόσωπα που εύστοχα, αλλά ανούσια αναφέρονται στα σχόλια, στο σώμα του κειμένου κυριαρχεί η αναμάσηση της αντιστροφής που προσέφερε η (βολτερική) πανεπιστημιακή "ενημέρωση" και η πλήρης (ως φαίνεται) αγνωσία περί χριστιανικών κοινοτήτων, πατερικής θεολογίας, αλλά και ιστορίας (πέρα από τον Χομπσμπάουμ και ό,τι σχετικό).
Έχοντας ταυτίσει τον άνθρωπο με τον στόχο του ωφελιμισμού, την δικαιοσύνη με το πολίτευμα του Μοντεσκιέ και έχοντας αποκλείσει την πιθανότητα ο άνθρωπος να μην προέκυψε από τυχαιότητα, τουλάχιστον θα έπρεπε να εξηγείτε γιατί υπάρχει αδικία, κατά συρροή ψεύδος, πόλεμος, προερχόμενος από την αντιχριστιανική Δύση του ορθού λόγου.
Η κρίση είναι και ευκαιρία.
Αν όχι, δώστε προσοχή στα όσα θα ακολουθήσουν, έχοντας κατά νου το παρόν σχόλιο.
Το σχόλιό μου που είχατε την καλοσύνη να δημοσιεύσετε είναι άσχετο με το περιεχόμενο της σελίδας. Μπήκε κατά λάθος, αντί για την σελίδα όπου περιγράφονται οι περιπέτειες του ορθού λόγου http://e-cynical.blogspot.gr/2008/07/blog-post_31.html.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αγνοείτε, ή το διαγράφετε - μαζί και το παρόν μήνυμα.
Ευχαριστώ