Συνεχίζοντας την έρευνα για την ποιότητα των ελληνικών πανεπιστημίων ας κοιτάξουμε λιγάκι από πιο κοντά και τους πίνακες κατάταξης, για τους οποίους το υπουργείο παιδείας τρέφει ιδιαίτερα μεγάλη εκτίμηση, και εξ αυτού, ας μη γελιόμαστε και οι γονείς, οι οποίοι και αυτοί βλέπουν το πανεπιστήμιο σαν μια επένδυση, οικονομικής φύσεως, για τα παιδιά τους.
Τέτοιους πίνακες συντάσσουν διάφοροι οργανισμοί και πανεπιστήμια, που όσο πάνε και πληθαίνουν, ο καθένας βέβαια με τη δική του μεθοδολογία και ανάλυση δεικτών, στοχεύοντας στη χάραξη ενός εύπεπτου χάρτη πορείας στην τεράστια παγκόσμια εκπαιδευτική αγορά, τζίρου πολλών δις δολαρίων παρεμπιπτόντως.
Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικούς από τους πιο γνωστούς, όχι αναγκαστικά με την σειρά κατάταξης που παρουσιάζονται εδώ:
Academic Ranking of World Universities (Shanghai Jiao Tong University rankings) (500)
Higher Education Evaluation and Accreditation Council of Taiwan (500)
International Professional Ranking of Higher Education Institutions (Paris Mines Tech) (376)
Leiden Ranking (500)
QS World University rankings (616)
Scimago Institutions Ranking (2,833)
THE World University Rankings (400)
Webometrics Ranking of World Universities (12,300)
Ο αριθμός σε παρένθεση δεξιά, δείχνει τον αριθμό των πανεπιστημίων τα οποία έχουν συμπεριλάβει και αξιολογήσει οι εν λόγω οργανισμοί, και ο λόγος που τον αναφέρω είναι απλά για να δείξω ότι τα πανεπιστήμια που αξιολογούνται, λιγότερα τελικά από 500, είναι πολύ λιγότερα από το σύνολο των πανεπιστημίων του κόσμου, για παράδειγμα με 12,300 καταπιάνεται ο webometrics και με 2,833 ο Scimago, και γιαυτό το λόγο όσα κοσμούν τους περισσότερους πίνακες, δεν μπορούν παρά να θεωρηθούν ότι ανήκουν στην παγκόσμια αφρόκρεμα!
Το ελληνικό πανεπιστήμιο έχει κατασυκοφαντηθεί ακόμα και με τα κριτήρια των διεθνών κατατάξεων, αλλά αμφιβάλω αν οι καθ’ έξιν συκοφάντες έχουν ιδίαν αντίληψη για το πώς λειτουργεί η «επιχείρηση κατάταξη», και τι πράγμα αξιολογεί.
Για να πάρουμε μια ιδέα για το τι συζητάμε, σήμερα θα εξετάσουμε την κατάταξη των ελληνικών πανεπιστημίων σύμφωνα με τον οργανισμό QS World University rankings.
Ο QS κατατάσσει τα πανεπιστήμια σύμφωνα με τα εξής 6 κριτήρια:
Α. Ακαδημαϊκή φήμη και αξιολόγηση από άλλα πανεπιστήμια, με στατιστικό βάρος 40%
Β. Γνώμη των εργοδοτών, με στατιστικό βάρος 10%
C. Βιβλιογραφικές αναφορές ανά μέλος ΔΕΠ, με στατιστικό βάρος 20%
D. Αναλογία φοιτητών/καθηγητών, με στατιστικό βάρος 20%
E. Αριθμός ξένων καθηγητών, με στατιστικό βάρος 5%
F. Αριθμός ξένων φοιτητών, με στατιστικό βάρος 5%
Από τα ελληνικά πανεπιστήμια στις θέσεις από 1-300 βρέθηκαν μόνο το Καποδιστριακό, η ΑΣΟΕΕ και το Αριστοτέλειο.
Ας τα δούμε αναλυτικά.
Α. Σύμφωνα με το κριτήριο της ακαδημαϊκής φήμης
Το πανεπιστήμιο Αθηνών κατέχει την 215 θέση και το Αριστοτέλειο την 234.
Το πολύ ενδιαφέρον όμως της υπόθεσης είναι ότι τα υπόλοιπα στον πίνακα, που βρίσκονται κάτω από τα ελληνικά, χαίρουν ιδιαίτερα μεγάλης φήμης παγκοσμίως. Ποιος δεν θα ‘θελε πτυχίο από την Εκόλ Νορμάλ της Λυών, ή από το πανεπιστήμιο Stony Brook;
Τα πανεπιστήμια που παραθέτω αποτελούν ένα τυχαίο δείγμα ανάμεσα στο 215ο και το 300ο. Ανάμεσα σ’ αυτά, που λόγω χώρου παρέλειψα, υπάρχουν πολλά εξ ίσου αξιόλογα ή αξιολογότερα.
215=University of Athens
216 = University of Colorado at Boulder United States
225 = University of Reading United Kingdom
226 = Universität Innsbruck Austria
234 = Aristotle University of Thessaloniki
243 = École Normale Supérieure de Lyon France
244 = George Washington University
249 = Newcastle University United Kingdom
258 = Stony Brook University United States
260 = Vanderbilt University United States
281 = University of Strathclyde United Kingdom
287 = University of Essex United
Β. Σύμφωνα με το κριτήριο της γνώμης των εργοδοτών.
Εδώ βρίσκεται μόνο η ΑΣΟΕΕ, και ο λόγος που τα άλλα απουσιάζουν βρίσκεται στην προηγούμενή μας ανάρτηση Είναι τα πτυχία χωρίς αντίκρισμα;».
Κι εδώ, αν ρίξετε μια ματιά στα πανεπιστήμια που ακολουθούν το δικό μας, θα πάθετε ένα μικρό σοκ,
184 = University of Southern California
195 = Texas A&M University
192 = Aarhus University
201 = University of Oslo Norway
229 = University of Helsinki Finland
245 =Tufts University United States
252 =Technische Universität Berlin Germany
258= Sapienza University of Rome
269 = McMaster University Canada
C. Σύμφωνα με το κριτήριο των αναφορών ανά μέλος ΔΕΠ।
231= University of Athens Greece
241= École Normale Supérieure de Lyon France
246=Delft University of Technology Netherlands
252=George Washington University United States
257=University of Reading United Kingdom
278=Technische Universität München
Στα υπόλοιπα πεδία D-E-F, που αφορούν την αναλογία φοιτητών/καθηγητών και την συμμετοχή ξένων φοιτητών και καθηγητών, τα ελληνικά πανεπιστήμια απουσιάζουν από τις πρώτες 300 θέσεις.Τα 3 αυτά κριτήρια συνεισφέρουν ένα 30% στην τελική συνολική κατάταξη, ποσοστό που εμείς το στερούμαστε για λόγους που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφική θέση, την οικονομία, και τη γλώσσα.
Σαν συμπέρασμα, αναφορικά με τις ακαδημαϊκές επιδόσεις, το πανεπιστήμιο Αθηνών, αλλά και το Αριστοτέλειο, τα δυο μεγαλύτερα πανεπιστήμια της χώρας, που απορροφούν και τους περισσότερους φοιτητές, δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τα φημισμένα αλλοδαπά πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής.
Αμφιβάλω αν το υπουργείο έχει καθίσει να μελετήσει τους πίνακες κατάταξης και τα κριτήρια που εφαρμόζονται. Ομοίως αμφιβάλω, αν έχει στοιχειώδη συναίσθηση με τι θέλει να συγκρίνει τα ελληνικά πανεπιστήμια. Αν τα συγκρίνει με το Harvard ή τα Oxbridge, τότε πάμε πάσο, διότι πάντοτε θα τα βρίσκει ελλειμματικά. Αλλά φαντάζομαι να έχει επίγνωση ότι οι συγκρίσεις γίνονται πάντα ως προς τους μέσους όρους. Γι αυτό υπάρχουν οι Μ.Ο του ΟΟΣΑ, της ΕΕ-27, της ΕΕ-15 κ.λ.π. Οι επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας, για παράδειγμα, συγκρίνονται με τους μέσους όρους μιας κοινότητας, ΕΕ ή ΟΟΣΑ, και όχι με την οικονομία της Νορβηγίας ή της Ελβετίας.
Φυσικά όλα και όλοι φροντίζουν να γίνονται καλύτερα/οι σ’ αυτή τη ζωή, και με το ίδιο σκεπτικό και τα πανεπιστήμια οφείλουν να βελτιώνονται Ως προς ποια κατεύθυνση, αυτό αποτελεί κουβέντα άλλης στιγμής. Πάντως η παρούσα θέση που καταλαμβάνουν τα δυο μεγαλύτερα πανεπιστήμια στο παγκόσμιο στερέωμα, το 2010, δεν δικαιολογούν ούτε στο ελάχιστο την υστερία και την ανοησία , αυτών που νυχθημερόν το λοιδωρούν.
Κι ένα τελευταίο:
Βάσει ποιας έκθεσης σοφών και ειδικών έχει χαράξει τις μεταρρυθμίσεις της η υπουργός; Όταν προσλαμβάνονται ειδικοί απ’ όλο τον κόσμο και με το τσουβάλι μάλιστα, για το πώς θα βελτιωθεί το πήδημα του ψύλλου, πώς και δεν έτυχε να προσληφθούν μερικά κιλά από δαύτους και στο ΥΠΕΠΘ; Δεν το αξίζει δηλαδή, η Παιδεία μας;
Στο θέμα, φυσικά, θα επανέλθουμε.
Cynical
ΑπάντησηΔιαγραφή-Κατ'αρχάς ξαναβρίσκουμε πιο συχνά τις κλασσικές αναρτήσεις Cynical, οι οποίες διακρίνονται από έφεση στην εμπειρική τεκηρίωση.
Μπορώ να πω πως τις είχαμε χάσει για μεγάλο διάστημα.
-Η διαμόρφωση κλίματος εναντίον διαφόρων δραστηριοτήτων είναι δεδομένη.Από την άλλη το παιχνίδι με την στατιστική είναι τοσο επικίνδυνο
-Η εργατικότητα σου αναδεικνύει τις συγκρίσεις που τελικά είναι τόσο οδυνηρές, και ίσως πιο οδυνηρές από ότι αρχικά σημειώνεις.
-Το πανεπιστήμιο είναι θεσμός αριστείας, νησίδας, όασης.Πάντα κάποιο θα έιναι καλύτερο και πρέπει να είναι καλύτερο.Δε υπάρχει γενικώς ελληνικό πανεπιστήμιο.
-Και από ότι κατάλαβα τα ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ είναι κάπου στο 250 παγκοσμίως.
Το ότι στο 300 είναι το Tuffs , δεν με ανακουφίζει γιατί προφανώς θα το "ελξει" το ΜΙΤ προς τα πάνω.
-Με το Καποδιστριακό καπου στο 250 , φαντάζεσαι από που ξεκινάει το "Πελοπονήσου" και τι θέλει να γίνει "οταν μεγαλώσει"......
Μας ανησύχησες βρε Cynical με τις στατιστικές σου,μας έκανες ακόμα πιο σκεπτικούς για το τι στο καλό γίνεται στα ρημάδια τα ΑΕΙ.
γεια σου LLS,
ΑπάντησηΔιαγραφήοι πινακες λενε μεγαλοφωνα οτι τα 2 μεγαλυτερα ελλ παν. ειναι αναταγωνιστικα σε παγκοσμιο επιπεδο. Κατι που το ξεραμε και εμπειρικα, ειτε απο την ευκολια με την οποια οι φοιτητες μας συνεχιζαν εξω μεταπτυχιακα, ειτε απο επαγγελματικα παρε δωσε και συνεργασιες, ειτε απο την εκθεση του ιδιου του ΙΟΒΕ.
Αρα η υστερια δεν δικαιολογειται. Ουτε και οι επεμβασεις των αθλίων του ΥΠΕΠΘ. Ακολουθησαν copy-paste εναν τυφλωσουρτη και τιποτε αλλο, φροντιζοντας πρωτα να υποκινησουν την υστερια.
LLS, επειδη δεν σου αρεσει οτι ειμαστε στα 250 καλιτερα, και οχι στα 100, δες την αναλογια που εχουν τα γερμανικα, ας πουμε πανεπ. Βρες ποσα ειναι, βρες ποσα ειναι τα παν. συνολικα και κανε την αναγωγη.
Επισης συνεκρινε τις επιδοσεις τις ακαδημαικες τις ελλην. με τις επιδοσεις της οικονομιας. Δες ποσο απεχουμε απο τον Μεσο Ορο και στις δυο περιπτωσεις. Διοτι ανεπτυγμενο πανεπιστημιο χωρις αναπτυγμενη οικονομια δεν γινεται. Θα αξιζε να το κανουμε.
Επισης μη ξεχνας οτι ξεκιναμε στην αξιολογηση με ενα 30% deficit, οπως αναφερω στο κειμενο.
Δεν πιστευω στη θεωρια του ανταγωνισμου των πανεπ. που αναφερεις. Ξερεις ποσα πανεπ. βρισκονται διπλα στο παν. του Ενδιβουργου; Κανονικα ολα θα επρεπε να ειχαν "σηκωθει". Αμ δε!
Μου κανει εντυπωση οτι το πιο νεοφιλελευθερο πανεπ. της ελλαδας, αυτο της Κρητης, που τοσο επαινειται, και με μεγαλη εξωστρεφεια και παραγωγη, δεν εμφανιζεται στους πινακες. Τι συμβαινει; Εδω ειναι ενα ζητημα.
Nα προσθεσω και κατι αλλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ακαδημαικη φημη ενος πανεπ. η οποια προσμετραται με ενα 40% στατιστικο βαρος ειναι αναλογη του μεγεθους ενος πανεπ. Ετσι ευνοουνται τα μεγαλα πανεπ, και γιαυτο απουσιαζουν τα μικρα.
Δεν ειναι αυτος φυσικα ο μονος λογος για να αποκλειστει το παν. πελοποννησου. Μπορει να συντρεχουν και αλλοι λογοι τους οποιους δεν γνωριζω.
Αλλα πρεπει να εχουμε κατα νου αυτην την παρατηρηση.
Μα γιατί; Αμφιβάλει κανείς πως όσα ανακοινώνονται και ο τρόπος που ανακοινώνονται δεν αντικατοπτρίζει την αλήθεια αλλά έχει ως στόχο την διαμόρφωση της κοινής γνώμης;
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ πιστεύει κανείς ότι η Αννούλα θέλει να διορθώσει την παιδεία;
(Μπουαχαχαχαχαχα, να διορθώσει την παιδεία... το άλλο με τον τοτό το ξέρεις;)
Cynical
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακολουθώ τον συλλογισμό σου και έχεις απόλυτα δίκιο
Είμαστε μια υπερανεπτυγμένη χώρα και οικονομία περίπου στο 28-30 , με όποια κριτήρια και να πάρεις.
Η θεωρεία της κακομοιριάς δεν αντιστοιχεί σε κανένα κομμάτι της κοινωνίας και καμία δραστηριότητα εντός Ελλάδας. Ακόμη και η κρίση μας είναι κρίση υπερανάπτυξης.
Τα πανεπιστήμια μας έχουν προβλήματα αντίστοιχα με το επίπεδο ανάπτυξης της χώρας. Ωστόσο επειδή οι κοινωνίες εξελίσσονται με αιχμές αριστείας, με εξαιρέσεις , το Ελληνικό Πανεπιστήμιο αγκομαχά να παρακολουθήσει την ανάπτυξη της κοινωνίας. Το Πανεπιστήμιο δεν «έλκει» την κοινωνία την παρακολουθεί.
Το Καποδιστριακό στο 250 , σημαίνει πχ και ο Τουρισμός μας στο 250 (no problem!) και η μεταποίηση στο 250 (Οκ!) και η Ναυτιλία στο 250 (not bad!) κλπ κλπ
Αντιλαμβάνομαι το νόημα της ανάρτησης που λέει, δεν είμαστε χάλια, κάπου και εμείς είμαστε.
Είναι ισχυρισμός που θα είχε νόημα αν το λέγαμε για την ανύπαρκτη αυτοκινητοβιομηχανία μας. Δεν έχουμε κανένα ιδιαίτερο προσόν να βγάζουμε αυτοκίνητα αλλά να! Κάτι κάνουμε.
Οι δαπάνες για την Ανώτατη Παιδεία (προσοχή!! ΟΧΙ ΓΙΑ ΟΛΗ την Παιδεία) είναι ως ποσοστό από τις ανώτερες στον κόσμο. Οι στατιστικές που αναδεικνύεις, και το πνεύμα του not bad που κάπως αφήνει να εννοηθεί, με κάνουν να αναρωτηθώ, πόσοι άλλοι τομείς και δράσεις , «ξεσχίζονται» για το 10 το 20 έτσι ώστε να τραβήξουν ως μέσο όρο την Ελλάδα στο 28-30;;
LLS,
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ηθελα πρωτα πρωτα να ξεκαθαρισω οτι τα ranking tables εχουν πολλα προβληματα και οτι δεν ειναι αξιοπιστα, ειδικα σε θεσεις περα των 50 ας πουμε.
Δλδ ευκολα ενα πανεπιστημιο στην 200 θεση μπορει να βρεθει στην 100 με μια μικρη αλλαγη ενος κριτηριου. Θα δειξω πώς αυτο λειτουργει σε επομενο ποστ.
Στο παρον κειμενο εξεταζω τα αποτελεσματα ως εχουν, και ως δεδομενα, χωρις να επιμεινω στην κριτικη των κριτιρίων.
Η Ελλαδα ως οικονομια μπορει να ειναι μεσα στους ~30, αλλα στις πρωτες 100 θεσεις των πανεπιστημιων βρισκονται οικονομιες που ειναι αναμεσα στις πρωτες 5, βασικα μονο αμερικανικα και αγγλικα πανεπιστημια υπαρχουν.
Εκ των πραγματων δηλ, δεν μπορουμε να τις ανταγωνιστουμε.
Τα κριτηρια καταταξης αφορουν την τριτοβαθμια εκπαιδευση, και μεγαλο βαρος σ' αυτά κατεχει η ερευνα. Στην ερευνα τα κονδυλια ειναι απο τα χαμηλοτερα της ΕΕ, ποσο μαλλον της Αμερικης. Αρα παιζει κιαυτο καποιο ρολο.
Το "not bad" που οντως εννοω το εννοουν και αλλοι που ειναι μεσα στην businees of ranking.
Koιταξε ποια ειναι η γνωμη τους:
"...If a university is regularly in the top 20, this is something significant. You can expect to find there one of the best research and teaching environment. If it is regularly in the top 300, this is also significant. You can expect to find one of the few universities where the “global brain market” takes place..."
Nομιζω οτι πρεπει να εχουμε μια αισθηση των αναλογιων. Δλδ να ξεκιναμε με μια balanced εκτιμηση της τωρινης μας θεσης, για να σχεδιασουμε την επομενη.
Cynical καλησπέρα. Ήθελα να το γράψω από χτες, νομίζω ότι τα επιχειρήματά σου είναι σωστά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιστεύω όμως ότι το θέμα δεν είναι συνολικό αλλά κλαδικό, σε κάποιους επιστημονικούς τομείς είμαστε εξαφανισμένοι ενώ σε άλλους μπορεί ακόμη και να είμαστε στην διεθνή πρωτοπορία.
Αν τύχει κάποιος και ανήκει στους "κακούς" κλάδους του φταίνε όλα και σίγουρα δεν έχει πολλά θετικά να πει για τα ΑΕΙ μας. Αν ανήκει στις θετικές - τεχνολογικές κατευθύνσεις που βρίσκονται σε καλύτερες θέσεις τότε έχει καλύτερη εικόνα.
Έχω παρατηρήσει ότι οι πληροφορικάριοι, βιολόγοι, οι της ιατρικής, οι τεχνολογικοί κλάδοι, και άλλοι όπως φυσικοί, έχουν καλύτερη εικόνα για τα ελληνικά πανεπιστήμια γιατί η εικόνα είναι όντως καλύτερη.
Το 2ο που θέλω να πω είναι ότι η γραμμή άμυνας των ελληνικών πανεπιστημίων θα πρέπει να εστιάζει και στην κατευθυνόμενη έρευνα που γίνεται στο εξωτερικό και στον εκφυλισμό των αρχών της επιστημονικής έρευνας στο βωμό των εταιρειών.
Σε αυτό το 2ο τα είπε καλά χτες ο Βαξεβάνης με αφορμή τις φαρμακευτικές στο Κουτί της Πανδώρας, πώς δηλαδή οι εταιρείες δημιουργούν επιστήμονες αχυρανθρώπους μέσα από "κατασκευασμένες" έρευνες και papers πως κάνουν συνέδρια με την επικάλυψη της επιστημονικότητας για να υποστηρίξουν τα προϊόντα τους κτλ.
Η εικόνα σε πολλούς τομείς είναι πολύ άσχημη και στο εξωτερικό.
Kαλησπερα Greek rider,
ΑπάντησηΔιαγραφήοι καταταξεις που εδωσα ειναι ανα κριτηριο αξιολογησης του QS, και αφορουν συνολικα το καθε πανεπιστημιο, με ολες του τις σχολες, (κοινωνικων σπουδων, θετικες, ιατρικης, κλπ).
Και βασει αυτης της καταταξης θεωρω οτι ειμαστε στην καλη μερια.
Αν παμε κατα κλαδους, ισχυουν αυτα που λες. Το ΕΜΠ για παραδειγμα, στον κλαδο τεχνολογια, ειναι στην 114 θεση!
Στις φυσικες επιστημες, το καποδιστριακο ειναι στη θεση 229, δλδ οσο και το συνολο του πανεπιστ.
Στις ιατρικες, η Αθηνα ειναι στην 178 και η Θεσ/νικη λιγο παρακατω. Δλδ πολύ καλά!
Στις κοινωνικες επιστημ. κανενα πανεπιστημιο δεν ειναι στις πρωτες 300 θεσεις.
Η λασπη ομως που πετιεται στο ελλ. πανεπιστημιο δεν εχει σαν βαση οτι καποιοι βλεπουν μονο τα rankings των κοινων. επιστημων. Γινεται συντονισμενα και κακοβουλα και υστεροβουλα. Και ανεξαρτητως αξιολογησης.
Στην ελλαδα η ερευνα βασιζεται στο "ότι κατσει", δλδ απ' οπου μπορουμε να μαζεψουμε κανενα φραγκο, γιατι χρηματα δεν δινονται.
Εταιριες που να χρηματοδοτουν R&D δεν υπαρχουν. Οι φαρμακευτικες, ενταξει. Αυτο ειναι ενα παγκοσμιο κακο. Τα εχουμε πει αναλυτικα κι απ' εδω.
Τα πανεπιστημια θα πρεπει να βγουν πιο επιθετικα προς τα εξω και να αλλαξουν το κλιμα που ειναι εις βαρος τους. Κοιταξε να δεις, ποσο αφησαν την οικ. Χριστινακη στη θεολογικη, και την Παναγιωταρεα και καποιους αλλους να τους κοψουν τον τσαμπουκα!
Εγώ θέλω να μάθω τα εξής - και προ(σ)καλώ τους πάντες να ρίξουν μια ματιά στο βιογραφικό της σεπτής και αλάθητης Υπουργού:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ποια είναι η σχέση της με την ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική δραστηριότητα;
2. Από ποιο ακριβώς στοιχείο της ακαδημαϊκής-εκπαιδευτικής-επαγγελματικής της δράσης νομιμοποιείται η κυρία Διαμαντοπούλου να αποφασίζει για θέματα παιδείας και δη ανώτατης;
3. Ποιες ακριβώς είναι οι μεταπτυχιακές της σπουδές;
4. Ποιες οι διδακτορικού ή μεταδιδακτορικού επιπέδου σπουδές της;
5. Έχει δημοσιεύσει ποτέ επιστημονική εργασία;
6. Γνωρίζει πώς κρίνονται οι επιστημονικές δημοσιεύσεις;
Με άλλα λόγια, έχει καμία σχέση με την επιστήμη και την έρευνα η κυρία Διαμαντοπούλου κι αποφασίζει και διατάζει, συνεπικουρούμενοι από τη νεοφιλελεύθερη (δηλαδή ακροδεξιά) μερίδα του πολιτικού σκηνικού και τη (νεο)φιλελεύθερη "αριστερά";
Αιρετικέ,
ΑπάντησηΔιαγραφήαντε, ας δεχτουμε οτι δεν εχει σχεση με την εκπαιδευση. Αντε οτι δεν ήξερε...
Αλλά, γιατι δεν φροντισε να ρωτησει;
Υπαρχει καποια εκθεση που να εχει αναλυσει, ιεραρχησει και καταγραψει τα προβληματα του πανεπιστημιου; Κατι σαν το αντιστοιχο της εκθεσης Μπραουν στην Αγγλια;
Ή ό,τι ακουει απ' εδω κι απ' εκει στο ραδιο αρβυλα.
Αγαπητή Cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήΛησμονείς μου φαίνεται ότι η Διαμαντοπούλου, ως πολιτικός (και δη ως νεοφιλελεύθερη-ψευδοσοσιαλίστρια πολιτικός), γνωρίζει εκ γενετής τα πάντα, καθώς όλη η γνώση του σύμπαντος και του κόσμου είναι προεγκατεστημένη (σαν τα Windows Vista ή τα Windows 7 ένα πράγμα) στον εγκέφαλό της, στον οποίον μάλιστα γίνονται και αυτόματες ενημερώσεις.
Το αυτό ισχύει και για τους συμβούλους της, αλλά και για τους (νεο)φιλελεύθερους "αριστερούς" υπερμάχους της πολιτικής της (είτε η υπεράσπιση της πολιτικής της είναι φανερή είτε κρυφή και ύπουλη) - και μπορείς να φανταστείς για ποιες κατηγορίες ατόμων μιλώ... Γι'αυτούς που μέχρι και τον Ζίζεκ πλαστογράφησαν για να τον παρουσιάσουν ως θαυμαστή της καραφασίστριας Ayn Rand, την οποία τόσο λατρεύουν (έστω και στα κρυφά, καθώς ορισμένα φετίχ είναι λίγο απαγορευμένα για τους σοβαρούς ανθρώπους).
Θα συμφωνήσουμε σχεδόν σε όλα. παρακολουθώ το θέμα από παλιά. Σημαντική θέση στην κατάταξη έχει η λεγόμενη φήμη. Και η φήμη δεν έχει άμεση σχέση με το μεταμοντέρνο και τη διαφήμιση, ποιος έχει; Τι φήμη μπορέι να έχει ένα αφρικανικό πανεπιστήμιο ή εκείνο μιας μικρής χώρας; Αντίθετα, ιδρύματα μεγάλων χωρών με τεράστια κεφάλαια σε διαφημίσεις (χορηγίες το λέμε συνήθως και αναφορές σε δημοσιογραφικά άρθρα) πώς να μην έχουν φήμη; Επίσης, η φήμη εξαρτάται άμεσα από την παλαιότητα ενός ιδρύματος και τη γλώσσα αναφοράς (πχ τα πιο φημισμένα είναι αγγλόφωνα και γαλλόφωνα, τυχαίο; Δε νομίζω με τέτοιο γλωσσικό και πολιτισμικό ιμπεριαλισμό).
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά και πρέπει να θυμίσουμε τα αρνητικά των ελληνικών ΑΕΙ. Σε αυτά ας προσθέσουμε μερικά ιδιαίτερα σημεία που αξιολογούνται (αλλά συνήθως με χαμηλό συντελεστή) όπως η εμφάνιση ξένων καθηγητών και φοιτητών. Οι βιβλιογραφικές αναφορές με αφήνουν αδιάφορο (ειδικά από τη στιγμή που δεν κρίνονται αξιοκρατικά).
Εγώ θα έβαζα και το σύνολο των μελετών που έχουν εκπονηθεί από Τμήματα ή Σχολές (για την τοπική κοινωνία ή το ίδιο το κράτος/την ΕΕ ή για ιδιωτικές επιχειρήσεις).
Αιρετικε
ΑπάντησηΔιαγραφήβιογραφικο της κ. Διαμαντοπουλου:
Αποφοίτησε από τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Καπου ομως ειχε παρει το ματι μου, παλιοτερα οτι μολις ειχε τελειωσει τη θητεια της σαν επιτροπος ειχε κανει μεταπτυχιακα ή διδακτορικο στο Παντειο (;), καπου τελος παντων. Φανταζομαι απο αυτα τα ταχυρρυθμα που ισχυουν για οσους εχουν τα απαραιτητα κονέ.
Προσπαθησα να βρω αυτη την πτυχη στο ιντερνετ, αλλα δεν μπορεσα.
Αν κανεις μια προσπαθεια προς αυτη την κατευθυνση μπορει κατι να βρεις.
Μπορει ομως και να το συγχεω το γεγονος με κατι αλλο.
Αυτο ομως που ειναι εκ των ουκ άνευ, ελλειψει Έκθεσης για την κατασταση στα πανεπιστημια, και για το τι μεταρρυθμισεις πρεπει να γινουν και σε ποιο τομεα και σε ποια κατευθυνση σε βαθος χρονου,
η κυρια αυτή, ξοδευει εκατονταδες χιλιαδες ευρω στο να κανε γκαλοπ για να αποφασισει τι πρεπει να κανει!!!
Δες το σημερινο αρθρο στην ελευθεροτυπια του Παρασκευόπουλου, "Η Αννούλα γκαλοπίζεται",
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=22/01/2011&s=alla-logia
Αν είχε κάνει μεταπτυχιακό, έστω κι από αυτά τα υπερταχύρρυθμα που αναφέρεις, θα αναφερόταν στο βιογραφικό της. Κανείς δεν κρύβει τίτλους σπουδών, αντίθετα, ακόμη και πλαστοί να είναι, τους αναφέρει (θυμάται κανείς τον Κωνσταντίνο Μαργαρίτη με το μαϊμού μεταπτυχιακό από το ανύπαρκτο Shelbourne University; - ακόμα το αναφέρει στο on-line βιογραφικό του ο καλός μας!) και τους προβάλλει, γιατί οι τίτλοι σπουδών δίνουν πόντους σε όποιον τους έχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ ερωτώ, με βάση μόνον όσα αναφέρει η κυρία Διαμαντοπούλου στο βιογραφικό της:
Με ποια ακριβώς προσόντα, με ποιες γνώσεις, με ποια εμπειρία νομιμοποιείται η κυρία Διαμαντοπούλου και η κάθε κυρία Διαμαντοπούλου, να αποφασίζει για το εκπαιδευτικό και επαγγελματικό μέλλον των νέων; Αφήστε μας εμάς τους διδάσκοντες (και δη τους συμβασιούχους) στην άκρη, εμάς έτσι κι αλλιώς μια ζωή για πέταμα μας είχαν.
Η κυρία Διαμαντοπούλου δεν αναφέρει ούτε επιστημονική δραστηριότητα ούτε μεταπτυχιακές σπουδές, ούτε καν επαγγελματική εμπειρία! Το βιογραφικό της είναι απλά ένα ψευδοσυγκινητικό πόνημα που περιγράφει την κομματική της πορεία, η οποία, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες που η ίδια δίνει, είναι και η μοναδική που είχε ποτέ στη ζωή της!
Με ποια λοιπόν προσόντα λαμβάνει τέτοιες αποφάσεις ένας κομματάνθρωπος που δεν έχει στρώσει τον πισινό του ποτέ να δει πώς είναι να κάνεις μεταπτυχιακό, πώς είναι να προσπαθείς να αναδείξεις νέους επιστήμονες και επαγγελματίες και πώς είναι να παλεύεις με το γεγονός ότι το κράτος σου φέρνει φοιτητές που δεν είναι καθόλου έτοιμοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ούτε σε επίπεδο γνώσεων ούτε σε επίπεδο νοοτροπίας;
Και σου έχω και κάτι ακόμα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας φέρανε διαδραστικούς πίνακες. Πεταμένα λεφτά. Κανείς, μα κανείς δεν τους χρησιμοποιεί, γιατί, όταν έχεις να διδάξεις μάθημα που απαιτεί την επίλυση προβλημάτων με μαθηματικά (π.χ. γραμμικός προγραμματισμός, πολυκριτήριες μέθοδοι ανάλυσης αποφάσεων - ELECTRE, PROMETHEE, UTA κλπ), το Powerpoint και όλες αυτές οι χαζομάρες για τις οποίες προορίζονται οι διαδραστικοί πίνακες απλά δεν βολεύουν. Μας τους φέρανε και τους βάλαμε στην άκρη, γιατί είναι μόνο για παρουσιάσεις.
Απλά κάποιοι προμηθευτές με κοννέ κάνανε μια καλή κονόμα.
Περί αυτού πρόκειται!