Τελικά η «Θεωρία των Δύο Άκρων»
(ΘτΔΑ) θα πρέπει να είναι η πιο διαδεδομένη, αφού όλοι σ’ αυτήν αναφέρονται,
και συνάμα η πιο απλή θεωρία που γνώρισε ποτέ ο επιστημονικός κόσμος. Ακούμε
συνέχεια γιαυτήν, αλλά η καρδιά της παραμένει μυστική, στα τρίσβαθα θαμμένη,
γνωστή μόνο στους μύστες και τους σοφούς αυτού του τόπου. Γιατί εμείς οι
ατελείς κοινοί θνητοί δεν βλέπουμε, όπως αρμόζει σε μια Θεωρία, ούτε θέσεις και
προϋποθέσεις, ούτε πορίσματα, ούτε κάποια πειστήρια που να την επαληθεύουν,
ούτε κάποια μονοσήμαντα συμπεράσματα. Και για προβλέψεις, ούτε λόγος. Όμως σ’ αυτές τις περιπτώσεις, αρκεί που οι
σοφοί μάς διαβεβαιώνουν για την ύπαρξη και παντοδυναμία της, οπότε και δεν πρέπει
ν’ αμφιβάλουμε για την ειλικρίνειά τους.
Κοντολογίς, η ΘτΔΑ είναι μια
θεωρία τηλεγράφημα. Μια θεωρία τόσο συνοπτική ώστε ν’ αρχίζει και να τελειώνει
στ’ όνομά της. Μια θεωρία που θα την ζήλευαν όλοι οι μεγάλοι θεμελιωτές
θεωριών, που άρχισαν και τέλειωσαν την καριέρα τους με ένα μονάχα όνειρο, όμως
πεισματικά ανεκπλήρωτο: Στο πώς δηλαδή, θα
κατάφερναν να σκαρώσουν μια θεωρία οικουμενική όπως η ΘτΔΑ, της οποίας το
αποτύπωμα και η ουσία, θα συνοψίζονταν σε έναν κομψό, λιτό, περιεκτικό και εύληπτο τύπο, όπως
τον ονειρεύτηκε ο Αϊνστάιν και τον κατάφερε τελικά ο Σαμαράς με την εξίσωση
v(i)*a=S(y)*[r(i)-z(a)]
Κι όμως, αν κρίνει κανείς από τον
πακτωλό των κειμένων που παράγονται καθημερινά, που όμως αντί να διαφωτίσουν περεταίρω,
εμφανίζονται να βολοδέρνουν παγιδευμένα στα δίχτυα του παράξενου ελκυστή της,
αδυνατώντας να δραπετεύσουν προς ένα καταληπτό και μονοσήμαντο συμπέρασμα, η
ΘτΔΑ θα πρέπει να έχει ένα σοβαρό πρόβλημα. Ή μάλλον δύο.
Το ένα πρόβλημα είναι οντολογικό,
το άλλο τοπολογικό.
Οντολογικό, καθ’ ότι η θεωρία
εμφανίζεται ελλιπής ως προς τον προσδιορισμό του «τι συνιστά άκρο». Γεγονός,
που θέτει εν αμφιβόλω την ανωτέρω μαθηματική, καταληκτική της έκφραση, καθ’ ότι
δεν νοείται Θεωρία που να εγκαταλείπει τους ορισμούς των μεταβλητών της σε τυχάρπαστες
και αυθαίρετες εννοιοδοτήσεις. Κι απ’ όσο γνωρίζουμε καμιά τροπολογία της ΘτΔΑ
προς την κατεύθυνση αυτή, δεν έχει ακόμα κατατεθεί.
Και τοπολογικό, εφ’ όσον δεν
καθίσταται σαφής, ως όφειλε, η υφή, η γεωμετρία και οι διαστάσεις του χώρου επί
του οποίου θεμελιώνεται η ΘτΔΑ. Η ύπαρξη δυο άκρων προϋποθέτει χώρο με
κατοπτρική συμμετρία ως προς κάποιο κέντρο, άξονα ή επίπεδο, όπου το δεξιό άκρο
θα αποτελεί εικόνα του αριστερού. Τέτοιοι χώροι όντως προβλέπονταν μέχρι
πρόσφατα από τις Υπερσυμμετρικές Θεωρίες, οι οποίες όμως με την ανακάλυψη στο
CΕRN του σωματιδίου Higgs, ετέθησαν δια παντός εις το χονδροντούλαπον της
επιστήμης. Συνεπώς, το ένα άκρο ουδόλως προϋποθέτει την ύπαρξη και του
συμμετρικού του. Κάλλιστα θα μπορούσε να υπάρχει κι από μόνο του.
Κάποιος όμως θα μπορούσε να
επικαλεστεί μια παράλληλη εκδοχή της ΘτΔΑ, στην οποία τα δύο άκρα, αντί να
τοποθετούνται επί ενός άξονος σε δυο αντιδιαμετρικά σημεία, θα μπορούσαν και να
ταυτίζονται. Στην περίπτωση αυτή, στο
χώρο εφαρμογής της θεωρίας, που θα έμοιαζε ας πούμε με σαμπρέλα, θα ήταν αδύνατον, όπως αντιλαμβάνεστε, να
προσδιοριστεί ένα κέντρο επ' αυτής, μιας και το σημείο όπου θα συνέπιπταν τα άκρα θα
μπορούσε να βρίσκεται οπουδήποτε. Το ίδιο και το εκάστοτε κέντρο. Έτσι το άκρον και συνεπώς η «βία» δεν
θα αποτελούσε μονοπώλιο κάποιου συγκεκριμένου σημείου του χώρου, μιας και
κάλλιστα θα μπορούσε να εντοπιστεί και στο κέντρο.
Άλλωστε αυτό ακριβώς εκφράζει και μια
πρόσφατη, βελτιωμένη θεωρία, η αποκαλούμενη και «Θεωρία του Εξτρεμισμού του Κέντρου»,
(ΘτΕΚ), σύμφωνα με την οποία άκρο μπορεί να είναι και το κέντρο και ότι η βία που εκπορεύεται από αυτό μπορεί και να υπερτερεί
αυτής που εκπορεύεται από τα άκρα, όποια και να είναι αυτά.
Σύμφωνα λοιπόν με τα ανωτέρω, η ΘτΔΑ όπως αυτή διακινείται εσχάτως στο δημόσιο χώρο, λόγω των κενών που παρουσιάζει, δεν πληροί τις προϋποθέσεις μια κανονικής θεωρίας, και θα πρέπει πάραυτα να εγκαταλειφθεί.
Την Σαμαρικής (μετά των κολαούζων του) έμπνευσης θεωρία των δύο άκρων περιέγραψε καλύτερα απ’ όλους ο Κ. Βαξεβάνης, λέγοντας (στο περίπου) ότι ο Σαμαράς τοποθέτησε στα δύο άκρα τα δύο άλλα κόμματα για να βάλει τον εαυτό του στο κέντρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι έτσι ο Σαμαράς περιφέρεται μέσα κι έξω παριστάνοντας τον εγγυητή της …ενότητας!
Οποία ξεφτίλα! Να ασχολουμαστε τοσο καιρο με τους ιδεολογικους αποπατους των Φαηλου και σια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομιζω οτι εδω εχουμε πλεον αποδειξει οτι κεντρο δεν υπάρχει , οπως και να το εξετασεις!
Είδαμε και την φυσικο-μαθηματική απόδειξη του άτοπου της θεωρίας των δυο άκρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήευρηματικό!
markos
Φίλη cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σε πάρω σε μια εκδήλωση με θέμα τη θεωρία τών "δύο άκρων" στα Κάτω Πετράλωνα την άλλη βδομάδα να τα αναλύσεις αυτά; Αχ βρε cynical! Και ο νεοθετικισμός έχει τα όριά του! Πότε θα τον τιθασεύσεις; ;-) :-)
Τα λέμε
ΥΓ Περαιτέρω, όχι περεταίρω. Καρατσεκαρισμένο ...από νεοθετικιστική σκοπιά (λεξικό)! :-)
Στο γενικό τοπολογικό μέρος, η πολιτική συζήτηση περί "άκρων" (κατά βάση είναι συζήτηση για τη γεωμετρία του πολιτικου φάσματος) σαφώς θα πρέπει να ξεχάσει τον Ευκλείδιο χώρο. Ξεπερασμένος απο τον μεσοπόλεμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆν ταιριάζει πιο πολύ η υπερβολική γεωμετρία των Λομπατσέφσκι - Bolyai,ή η διαφορική του Riemann, η ο νεότερος χώρος του Poincare, είναι πολύ μεγάλη συζήτηση.
Στην προκειμένη περίπτωση, η σαμπρέλλα είναι μιά καλή οπτικοποίηση - και σαφώς έχει καταγραφεί ιστορικά ο "εξτρεμισμός του κέντρου" (στα ημέτερα, βλ. εκδοχές Βενιζελισμού στο Μεσοπόλεμο, ΠΑΚ επι δικτατορίας και πρώιμο ΠΑΣΟΚ).
Ακόμη καλύτερη οπτικοποίηση του πολιτικού φάσματος σε ταραγμένες εποχές (π.χ. 2008 και μετά) η ταινία του Moebius.
http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%B6bius_strip
Άν βρείτε πάντως που είναι τα άκρα και που η μέση, στείλτε μήνυμα..
Κέντρο υπάρχει. Το Κέντρο παραγωγής της βίας. Ο Καπιταλισμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήmarko,
ΑπάντησηΔιαγραφήMarko, μου τη ζητησε ηδη ο Φαηλος
Φιλοι @leftg700
ΑπάντησηΔιαγραφήαν εχετε powerpoint και projector ευχαριστως!
Μα τι λετε τωρα! Αφου ολες οι αναλυσεις μεχρι τωρα εχουν πεσει στο κενο. Ειπα να δοκιμασω μια πιο "επιστημονικη" εξηγηση, μπας και κατσει:)
:-) :-) :-) :-) :-)
ΑπάντησηΔιαγραφή- "Η πιο βίαιη και σκληρή κοινωνική επανάσταση ήταν η αστική επανάσταση, η Γαλλική. Την καταδικάζετε;"
ΑπάντησηΔιαγραφή- Καλημέρα σας κύριε Παφίλη!
(και να σκεφτεί κανείς ότι ο μπούφος δεν μιλούσε καν με γιακωβίνο)
Σε όσους συνεχίζουν να εμμένουν στη "θεωρία των δύο άκρων" βάζοντας από τη μια τον ναζισμό και από την άλλη τον κομμουνισμό, (γιατί ουσιαστικά στον τελευταίο αποσκοπούν) ας τους ρωτήσουμε:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Αύριο, 12 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την απελευθέρωση από τους Γερμανούς ή από τους Ρώσους;
- Τριακόσιες χιλιάδες Έλληνες που πέθαναν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σκοτώθηκαν από τους ναζί ή από τους κομμουνιστές;
-Στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, αυτοί, οι "κεντρώοι", με ποιους θα ήταν, με τους νικητές ή με τους ηττημένους;
- Και γυρίζοντας έναν αιώνα και, πριν από τον Β'ΠΠ ας τους ρωτήσουμε αν, δίκαια αποκαλούμε το Θ. Κολοκοτρώνη αρχιστράτηγο του απελευθερωτικού κατα των Οθωμανών αγώνα, ή μήπως θά' πρεπε να τον αποκαλούμε κατά συρροήν δολοφόνο αμάχων στην Τροπολιτσά;
Νταντάααν, τo νέο κέντρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπεύσατε, θέσεις περιορισμένες, για να προλάβετε τις εναπομείνασες δίπλα απ' τις προσωπικότητες.
ενδιαφέρον είναι να γίνει μια στατιστική για το πόσα πραξικοπήματα ιστορικώς έκαμναν οι κεντρώοι στην ελλάδα γενικώς..
ΑπάντησηΔιαγραφήIl comformista
ΑπάντησηΔιαγραφήNα και το λινκ απο τη χθεσινη παρεμβαση Κατρουγκαλου στην Ανατροπη.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.avgi.gr/article/1140319/g-katrougkalos-peri-bias-stin-%C2%ABanatropi%C2%BB-video
στο βιντεο: "Ολα τα σκυλια στην πιστα", πιο να παρεις και πιο ν' αφησεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι σου ζητησε ο Φαήλος!?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα αφου κανονίσαμε να δουλέψουμε μαζί!
markos
Το καλυτερο για τη θεωρια των 2 ακρων το ειπε η Μπελου του ΚΚΕ καπου στο ριζοσπαστη.Οτι στην πραγματικοτητα υπαρχουν 2 ακρα.Μονο που δεν ειναι πολιτικα κομματα αλλα ταξεις.Η αστικη και η εργατικη.Η αλληθεια ειναι οτι η ΝΔ σαν αστικο κομμα ρεπει προς το φασισμο.Οτι δεν κανει η ναζιστικη βια των χρυσαυγιτων στους μεταναστες και τους εργαζομενους το αναλαμβανει η αστινομικη βια και οι ιδεολογικοι μηχανισμοι του κρατους.Το κυρος του κρατους το οποιο υποτιθεται οτι εκπροσωπει ολη την κοινωνια εξαφανιζει αυτη την πλευρα της βιας απο τη συνειδηση του κοσμου που βρησκεται εκτος κινηματος.Η εξισωση σου Cynical δεν ειναι εντελως σωστη.Στοχος ειναι προσκαιρα μονο ο συριζα μεχρι να καταδικασει την βια και αυτο περνοντας στους υποστιριχτες του να ευνουχισει την οποια κομμουνιστικη εναλλακτικη θα μπορουσαν αυτοι να εκφρασουν(αν μπορουν).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ολο θεμα με τη βια πρεπει να το ξεκαθαρισουμε:"Οι κομμουνιστες θεωρουν αναξιο τους να κρυβουν τις αποψεις και τις προθεσεις τους.Δηλωνουν ανοιχτα οτι οι σκοποι τους μπορουν να πραγματοποιηθουν μοναχα με τη ΒΙΑΙΗ ανατροπη ολου του σημερινου κοινωνικου καθεστωτος" ελεγε ο Μαρξ στο μανιφεστο.
Το μονο που πρεπει να καταδικαζουμε ειναι καποιες μορφες της βιας,οπως ατομικη τρομοκρατια,μπαχαλα κτλ,οχι επειδη ειναι γενικα μορφες βιας αλλα οπως ελεγε και ο Λενιν μη-αποτελεσματικες.(το λεει καπου στο "τι να κανουμε")
I fly in my head, leave terminal narcosis
A poisoned mind will make you blind
Beware of trojan horses
A dead head, a blunt needle
You've broken your wings
You've lost your demon
Drop the bomb, spread the virus
Marxist priests teach defiance
Change through violence
https://www.youtube.com/watch?v=_XxQ-fuIRC8
G.