Εκτιμώ ιδιαίτερα την εφημερίδα «Καθημερινή», όμως την Κυριακή που μας πέρασε την εκτίμησα ακόμα περισσότερο. Είναι μια εφημερίδα που νοιάζεται για τον πολιτισμό, όπως το αποδεικνύουν τα ειδικά ένθετα που φιλοξενεί, αλλά μόλις χθες άφησε να διαφανεί το πάνω όριο αυτού του νοιαξίματος. Και, έκτοτε δεν μπορώ να κρύψω τη χαρά και την περηφάνια μου.
Στο ειδικό ένθετο «Τέχνες και Γράμματα» της Κυριακής 9 Μαρτίου, 2008, και μάλιστα στην πρώτη-πρώτη σελίδα οι συντάκτριες κ.κ. Επτακοίλη και Πουρνάρα ανακοίνωναν με περισσό ενθουσιασμό τρόπους για την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Πράγματι, κάτι τέτοιο είναι έγνοια όλων μας, δηλαδή όλοι μας προσδοκούμε να εκμεταλλευτούμε το «πολιτιστικό πλεονέκτημα» της χώρας μας και να προσελκύσουμε αλλοδαπούς για να μας θαυμάζουν. Κουραστήκαμε τόσα χρόνια να αυτοθαυμαζόμαστε. Ποιος δεν θα το ήθελε, να πάρει κάποτε και κάποιος άλλος τη σκυτάλη!
Διαβάζοντας όμως προσεκτικότερα αντιλήφθηκα ότι η «εκμετάλλευση» αναφερόταν με την κυριολεκτική της έννοια, δηλαδή αυτό που προτεινόταν τελικά, εμμέσως πλην σαφώς, ήταν η «ανάδειξη» των ενδόξων μας μνημείων, έναντι αδράς φυσικά αμοιβής, σε ρόλο ντεκόρ ή σκηνικού σε περισπούδαστους γάμους, ή σ’ εκλεκτές οινοποσίες εύθραυστων οισοφάγων, κομπάρσων σε ρομαντικά γεύματα λεπτεπίλεπτων δεσποινίδων, σαν τόπους εκτέλεσης ιδιωτικών συναυλιών και σε εξαιρετικές περιπτώσεις σαν χώρους τέλεσης γάμων, βαπτίσεων και μνημοσύνων. Και σαν καλές δημοσιογράφες που είναι πρόκαναν να αναφέρουν και τα οικονομικά οφέλη αυτού του εγχειρήματος, τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ θα ανέρχονταν σε 1000 ευρώ το κεφάλι για γεύμα με ρετσίνα και τζατζίκι, 1200 αν είχε και παστίτσιο σπιτικό, ενώ αν σερβιριζόταν και αθερίνα μπορεί ν’ ανέβαινε η ταρίφα μέχρι και το διχίλιαρο. Και από την ευχαρίστηση για την περιποίηση οι υψηλοί μας ξένοι μας θα ρεύονται, θα κλάνουν και τρισευτυχισμένοι θα φωνάζουν «Wow»!
Εμ!, ολόκληρη Ακρόπολη να πάει στράφι; Πόσα στρέμματα να ’ναι το μαγαζί. Πόσα τραπεζάκια άραγε να χωράει ο Παρθενώνας; Γέμισε του Zonars απ’ απέναντι, καιρός ν’ ανοίξουμε και την Ακρόπολη, ν’ αποσυμφορηθεί η περιοχή. Κάθεται τ’ απογεύματα και τις νύχτες ανεκμετάλλευτη και το φεγγάρι από κει πάνω στράφι πάει κι αυτό, χωρίς να βρίσκεται κανένας στα ψηλά να το θαυμάζει.
Και γιατί, παρακαλώ, κυρίες μου τόσος ελιτισμός; Γιατί μόνο για τους έχοντες και κατέχοντες; Άσχετες που είστε στα οικονομικά! Βάλτε κάτω τα νούμερα, τις προσθέσεις, τις διαιρέσεις, τους πολλαπλασιασμούς, τα τετραγωνικά και τα τραπεζάκια, να δείτε ότι με το πόπολο το μαγαζί αφήνει παραπάνω, παρά με δυο-τρεις δυσκοίλιους τζιτζιφιόγκους. Και με μια ψησταριά εκεί στην ακρίτσα, με τ’ αεράκι να φουντώνει τα κάρβουνα, το «σουβλάκι Ακρόπολις» θα χτυπάει νούμερα στα διεθνή χρηματιστήρια. Και μετά η Επίδαυρος, στο κόλπο κιαυτή, και το Μπούρτζι και η Δωδώνη και η Μεθώνη και οι Φίλιπποι, ευλογημένος ο τόπος μας, ευλογημένοι κι αυτοί που τα έφτιαξαν για να χαίρονται του κόσμου οι «πεινασμένοι» του πολιτισμού και ‘μεις να τα ‘κονομάμε, έστω και με υποδομές ξένες, υποδομές που φτιάχτηκαν εδώ και 2000 χρόνια!
Και όχι μόνο αυτό, αλλά και οι καθηγητάδες , όσοι απ’ αυτούς ξεπερίσσεψαν απ’ το think tank του Βενιζέλου, στο πόδι κιαυτοί, συνοδοί και ιδιωτικοί ξεναγοί των υψηλών τουριστών μας στις ακροπόλεις, στα κάστρα και τα μουσεία μας.
«Ο πολιτισμός είναι η αιχμή του δόρατος γα τον πολυτελή τουρισμό», απεφάνθη η κ. Κάρεν Φεντόρκο Σεφέρ, διευθύντρια σημαντικού γραφείου πολυτελούς τουρισμού και παράδειγμα προς μίμηση, κατά πως φαίνεται, από τις αντίστοιχες ημεδαπές κυρίες Κάρεν.
Και, ως εκ του θαύματος, σαν μια φλασιά, είδα ολόφωτες μπροστά μου ν’ ακτινοβολούν η ίδια η ουσία και πεμπτουσία του Πολιτισμού, αυτήν ακριβώς που μέρα-νύχτα τόσοι και τόσοι νοματαίοι σ’ αυτήν εδώ την ιστοκόγχη ματαίως προσπαθούσαμε ν’ ανακαλύψουμε.
Ουφ! Ησύχασα επί τέλους!
Στο ειδικό ένθετο «Τέχνες και Γράμματα» της Κυριακής 9 Μαρτίου, 2008, και μάλιστα στην πρώτη-πρώτη σελίδα οι συντάκτριες κ.κ. Επτακοίλη και Πουρνάρα ανακοίνωναν με περισσό ενθουσιασμό τρόπους για την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Πράγματι, κάτι τέτοιο είναι έγνοια όλων μας, δηλαδή όλοι μας προσδοκούμε να εκμεταλλευτούμε το «πολιτιστικό πλεονέκτημα» της χώρας μας και να προσελκύσουμε αλλοδαπούς για να μας θαυμάζουν. Κουραστήκαμε τόσα χρόνια να αυτοθαυμαζόμαστε. Ποιος δεν θα το ήθελε, να πάρει κάποτε και κάποιος άλλος τη σκυτάλη!
Διαβάζοντας όμως προσεκτικότερα αντιλήφθηκα ότι η «εκμετάλλευση» αναφερόταν με την κυριολεκτική της έννοια, δηλαδή αυτό που προτεινόταν τελικά, εμμέσως πλην σαφώς, ήταν η «ανάδειξη» των ενδόξων μας μνημείων, έναντι αδράς φυσικά αμοιβής, σε ρόλο ντεκόρ ή σκηνικού σε περισπούδαστους γάμους, ή σ’ εκλεκτές οινοποσίες εύθραυστων οισοφάγων, κομπάρσων σε ρομαντικά γεύματα λεπτεπίλεπτων δεσποινίδων, σαν τόπους εκτέλεσης ιδιωτικών συναυλιών και σε εξαιρετικές περιπτώσεις σαν χώρους τέλεσης γάμων, βαπτίσεων και μνημοσύνων. Και σαν καλές δημοσιογράφες που είναι πρόκαναν να αναφέρουν και τα οικονομικά οφέλη αυτού του εγχειρήματος, τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ θα ανέρχονταν σε 1000 ευρώ το κεφάλι για γεύμα με ρετσίνα και τζατζίκι, 1200 αν είχε και παστίτσιο σπιτικό, ενώ αν σερβιριζόταν και αθερίνα μπορεί ν’ ανέβαινε η ταρίφα μέχρι και το διχίλιαρο. Και από την ευχαρίστηση για την περιποίηση οι υψηλοί μας ξένοι μας θα ρεύονται, θα κλάνουν και τρισευτυχισμένοι θα φωνάζουν «Wow»!
Εμ!, ολόκληρη Ακρόπολη να πάει στράφι; Πόσα στρέμματα να ’ναι το μαγαζί. Πόσα τραπεζάκια άραγε να χωράει ο Παρθενώνας; Γέμισε του Zonars απ’ απέναντι, καιρός ν’ ανοίξουμε και την Ακρόπολη, ν’ αποσυμφορηθεί η περιοχή. Κάθεται τ’ απογεύματα και τις νύχτες ανεκμετάλλευτη και το φεγγάρι από κει πάνω στράφι πάει κι αυτό, χωρίς να βρίσκεται κανένας στα ψηλά να το θαυμάζει.
Και γιατί, παρακαλώ, κυρίες μου τόσος ελιτισμός; Γιατί μόνο για τους έχοντες και κατέχοντες; Άσχετες που είστε στα οικονομικά! Βάλτε κάτω τα νούμερα, τις προσθέσεις, τις διαιρέσεις, τους πολλαπλασιασμούς, τα τετραγωνικά και τα τραπεζάκια, να δείτε ότι με το πόπολο το μαγαζί αφήνει παραπάνω, παρά με δυο-τρεις δυσκοίλιους τζιτζιφιόγκους. Και με μια ψησταριά εκεί στην ακρίτσα, με τ’ αεράκι να φουντώνει τα κάρβουνα, το «σουβλάκι Ακρόπολις» θα χτυπάει νούμερα στα διεθνή χρηματιστήρια. Και μετά η Επίδαυρος, στο κόλπο κιαυτή, και το Μπούρτζι και η Δωδώνη και η Μεθώνη και οι Φίλιπποι, ευλογημένος ο τόπος μας, ευλογημένοι κι αυτοί που τα έφτιαξαν για να χαίρονται του κόσμου οι «πεινασμένοι» του πολιτισμού και ‘μεις να τα ‘κονομάμε, έστω και με υποδομές ξένες, υποδομές που φτιάχτηκαν εδώ και 2000 χρόνια!
Και όχι μόνο αυτό, αλλά και οι καθηγητάδες , όσοι απ’ αυτούς ξεπερίσσεψαν απ’ το think tank του Βενιζέλου, στο πόδι κιαυτοί, συνοδοί και ιδιωτικοί ξεναγοί των υψηλών τουριστών μας στις ακροπόλεις, στα κάστρα και τα μουσεία μας.
«Ο πολιτισμός είναι η αιχμή του δόρατος γα τον πολυτελή τουρισμό», απεφάνθη η κ. Κάρεν Φεντόρκο Σεφέρ, διευθύντρια σημαντικού γραφείου πολυτελούς τουρισμού και παράδειγμα προς μίμηση, κατά πως φαίνεται, από τις αντίστοιχες ημεδαπές κυρίες Κάρεν.
Και, ως εκ του θαύματος, σαν μια φλασιά, είδα ολόφωτες μπροστά μου ν’ ακτινοβολούν η ίδια η ουσία και πεμπτουσία του Πολιτισμού, αυτήν ακριβώς που μέρα-νύχτα τόσοι και τόσοι νοματαίοι σ’ αυτήν εδώ την ιστοκόγχη ματαίως προσπαθούσαμε ν’ ανακαλύψουμε.
Ουφ! Ησύχασα επί τέλους!
Ευκαιρία τώρα με το νέο μουσείο της Ακρόπολης να γίνει το παλαιό μουσείο, στο βράχο, μια ωραιότατη, πολυτελής ψησταριά! Σκέψου τι τζίρος! Τύφλα να έχει το μαγαζί στον Πύργο του Άιφελ!
ΑπάντησηΔιαγραφή@Περαστικέ, ευκαιρία να προωθήσουμε την ιδέα. Οι υποδομές υπάρχουν και μένουν ανεκμετάλλευτες
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είναι να το κάνουμε ας το κάνουμε και σωστά .Προτείνω να ιδιωτικοποιηθούν οι Αρχαιολογικοί χώροι και γιατί όχι να εισαχθούν και στο χρηματιστήριο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ιδιώτες (idiots) σίγουρα θα έχουν καλλίτερες ιδέες ,και θα καταφέρουν να πάρουν πίσω τα Ελγίνεια από το Βρετανικό Μουσείο προσφέροντας συνεκμετάλλευση.
Σίγουρα ο ναός του Σουνίου χρειάζεται και μια πισίνα.
Πω ,ρε κονόμα που έχουμε να κάνουμε
Μήπως θυμάται κανείς άτι αυτοί οι χώροι ήταν χώροι λατρείας ?.
@καλημέρα de Profundis. Ξέρεις εμένα μου τη χαλάει που θέλουν να τους κάνουν τους αρχαιολογικούς χώρους ρεστωραν πολυτελείας και όχι χασαποταβέρνες. Γιατί δηλαδή να με αποκλείουν από τον Πολιτισμό που τον έφτιαξαν κάποιοι από το σόι μου επειδή δεν έχω φράγκα;
ΑπάντησηΔιαγραφήde Profundis, είσαι να μπούμε στην νέα αυτή αγορα; Νομίζω ότι το άρθρο αυτό το έλεγε καθαρά. Αλλά δεν θέλω ελιτισμούς.
Ο καθένας με την ειδικότητα του εγώ θα αναλάβω το market segmentation και positioning και εσύ θα αναλάβεις να κβαντοποιησης την αγορά και την κουζίνα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις επενδύσεις δεν υπάρχει ελιτισμός ,πρέπει να εκμεταλλευθούμε όλη την αγορά Η Ακρόπολη και το Σούνιο θα γίνουν κυριλέ ενώ για παράδειγμα ο κεραμικός χασαποταβέρνα. Η Επίδαυρος μάλλον για spa μου κάνει.
Θα κάνουμε κανονικό μπίζνες πλαν.
Καλημέρα Cynical, πρώτον εντυπωσιάστηκα με την ταπεινή καταγωγή σου. Δεύτερο, να προσθέσω στους προς εκμετάλλευση αρχαιολογικούς χώρους και το κτίριο στη Χαριλάου Τρικούπη, εκεί που κάποτε ήταν τα γραφεία ενός κόμματος, ΠΑΣΟΚ νομίζω το 'λεγαν.
ΑπάντησηΔιαγραφή@de profundis και swell ή swell και de profundis, μου ανάψατε τώρα τα αίματα. Μου βγάλατε τον επιχειρηματία από μέσα μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛέω, η εταιρία από "τουριστικά ακίνητα", να ονομαστεί "αρχαιολογικά ακίνητα". Για όσα λες de profundis συμφωνώ. Μόνο, τον Παρθενώνα αλλιώς τον φαντάζομαι.. Να, δεν θα ήταν χάρμα να του κρεμάγαμε γύρω-γύρω αυτές τις γιρλάντες με τα λαμπιόνια, κόκκινα, κίτρινα, μπλε, και να βάζαμε και μια ρεμπέτικη ορχήστρα να παίζει, να κάπως σαν σε σκηνή από τον Θίασο;
Έχει τόσο οικόπεδο γύρω του. Κρίμα να το χαραμίσουμε για 5-10 τραπεζάκια. Εγώ λέω το ΣΟύνιο να γίνει κυριλέ. Και η ακρόπολις λαική. ¨Ε ρε γλέντια που θα κάνουμε πάνω στο λόφο;
Μην νομίζετε παιδιά, τα πιστεύω αυτά που τα λέω και η καρδιά μου χτυπά από συγκίνηση.
@swell, είπα ότι δεν έχω φράγκα. Συνεχίζω να είμαι αριστοκράτισσα, αλλά απλώς ξεπεσμένη. Κρατάω από τσάρους μεριά. Δυστυχώς, μας τ' αρπάξανε οι κούληδες και οι μπολσεβίκοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοίταξε καλή η πρότασή σου για τη Χαρ. Τρικούπη, αλλά νομίζω ότι όπου νάναι με το συνέδριο θα υπάρξει μπλέξιμο με το καθεστώς ιδιοκτησίας, και δεν θέλω να μπλέξω με πολλούς και αμφιλεγόμενους ιδιοκτήτες...
Καλά όλα αυτά, αλλά γύρω από τους αρχαιολογικούς χώρους υπάρχει τόση άπλα. Άνετα σηκώνονται μερικα εμπορικά κέντρα και ξενοδοχεία. Αυτό γιατί δεν το θίγει κανείς;
ΑπάντησηΔιαγραφή@Xavier, γιατί ξεμείναμε από κεφάλαια. Άσε πρώτα να δουλέψουμε τα εστιατόρια και μετά τo ρίχνουμε και στα μπετά..Εκτός και αν ενδιαφέρεσαι να μπεις σε καμμια κατασκευαστική, θυγατρική εταιρία της κοινοπραξίας SCP, (Swell-Cynical-Profundis).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ από παλιά έχω και μια άλλη ιδέα. Έχετε παρατηρήσει ότι στα νησιά και ιδίως στις Κυκλάδες τα ξωκλήσια βρίσκονται σε μέρη ,ακρωτήρια κλπ με εκπληκτική θέα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΓίνονται εξαιρετικά μπαράκια . Πω-Πω πολυεθνική θα γίνουμε τον φάγαμε τον Βγενοπουλο και τους Άραβες μετά θα Αγοράσουμε τον ΟΤΕ ,την Ολυμπιακή κλπ
Το κτίριο του ΟΤΕ στο Μαρούσι γίνεται εξαιρετικό Εμπορικό κέντρο με Ξενοδοχείο.
Σκέφτομαι ήδη να αλλάξω και το όνομα μου από de profundis να γίνω fufis koufos (κατά το Babis Vovos)
@de Profundis δεν μαζεύεσαι πια. Μου φαίνεται ότι διακρίνω αίμα να τρέχει από την άκρη των χειλιών σου. Ούτε ιερό ούτε όσιο αυτό το "παιδί". Και τις εκκλησίες; Θα μας κάψει ο θεός. { Μεταξύ μας στη Λέρο,στην Αγιά Μαρίνα(;) το εκκλησάκι στο μώλο το τραπεζώσανε ήδη κανονικά.}΄
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κτίριο του ΟΤΕ μάλλον για μπουρδέλο πολυτελείας το βλέπω.
Με παντσέτα (και πατάτες τηγανητές), πόσο θα πήγαινε;
ΑπάντησηΔιαγραφήswell,
ΑπάντησηΔιαγραφήίσως φανώ κακός και εμπαθής (όσο κακός και εμπαθής είναι αυτός που βιαζόταν (ναι, βίαιη εισαγωγή διαφόρων φόρων εκεί που ... ξέρουμε)επί τόσα χρόνια από το ΠΑΣΟΚ) αλλά χαίρομαι που΄τώρα είναι τέλος εποχής και φαίνεται ο δικοματισμός να φεύγει. Επειδή είμαι Έλληνας και ξέρω ότι το όνειρο δεν κρατάει πολύ, εύχομαι να μην ξυπνήσουν στον Τσίπρα πολύ γρήγορα τα γιάπικα χαρακτηριστικά (τα οποία νομίζω ότι υπολανθάνουν).
Να δούμε
Η είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους θα έπρεπε να απαγορεύεται στους απολίτιστους, δηλ. στην συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ sun w night Η Εισοδος στους αρχαιολογικούς χώρους θα έπρεπε να είναι επιβεβλημένη για τους απολίτιστους(παρόλο που δεν κατανοώ τον όρο).Κοίταξε λίγο την πρώτη σελίδα αυτού του blog για ένα πολύ εύστοχο ορισμό του Πολιτισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πρώτη και μεγαλύτερη καταστροφή της Ακρόπολης έγινε από τον Αλάριχο υπό την ευγενική χορηγία των Πολιτισμένων Αυτοκρατόρων του Βυζαντίου,η Δεύτερη πιο μικρή αλλά εσκεμμένα πιο διάσημη από τον επίσης πολιτισμένο Μοροζίνη.
Η τριτη από τους Αρχαιολόγους μας το 1920 αλλά αυτοί είχαν το ελαφρυντικό της άγνοιας.
@Τελικά θα ψηφίσετε ή θα με πρήξετε;
ΑπάντησηΔιαγραφή@Knight, ίσα ίσα οι απολίτιστοι πρέπει να μπαίνουν στους χώρους αυτούς για να εκπολιτίζονται. Σκέψου του Μ. Αλέξαντρου πολύ θα του άρεζε αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε ποια κριτήρια όμως θα τους ξεχωρίζαμε; Θα είχαμε κάποιο ερωτηματολόγιο στηνέίσοδο, με 10 ερωτήσεις, οπότε θα πέρναγαν αυτοί που θα έγραφαν ένα πεντάρι΄Και αν είχαν σκονάκια; Δεν μου φαίνεται τόσο αδιάβλητο το σύστημα. Για σκέψου κάτι άλλο.
@ Σπύρο, έχεις κοιτάξει τη χοληστερίνη τελευταία που μου θες και παντσέτες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πάλι την Καθημερινή δεν την έχω και σε πολύ μεγάλη υπόληψη τα τελευταία χρόνια, για να λέμε και του στραβού το δίκιο. Anyway, δεν είναι αυτό το θέμα μας!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ζήτημα της αξιοποίησης των πολιτιστικών χώρων στην Ελλάδα είναι μια πονεμένη ιστορία. Αυτό συμβαίνει κυρίως γιατί με τον όρο αξιοποίηση εννοούμε την εμπορική αξιοποίηση με τη στενή της έννοια. Ειλικρινά δεν ξέρω και εγώ τι να πω για αυτό το ζήτημα. Θα κατέληγα μάλλον στο ότι πρέπει να κατανοήσουμε ότι ο όρος αξιοποίηση μπορεί να σημαίνει κάλλιστα και άλλα πράγματα πέρα από το να στήσουμε μια ψησταριά ή ένα nouvel cuisine restaurant στην Ακρόπολη. Και να σας πω και κάτι, δεν χρειάζεται αξιοποίηση η Ακρόπολη. Αυτή μια χαρά διαφημίζεται και μόνη της πλέον. Προώθηση θέλουν άλλοι πολιτιστικοί χώροι μου μετά βίας γνωρίζουμε ακόμα και την υπαρξή τους.
Και μια συμβουλή σε αυτούς που φθάνουν σε ελιτίστικα μότο του τύπου "Η είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους θα έπρεπε να απαγορεύεται στους απολίτιστους, δηλ. στην συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού". Ας αναλογιστούμε απλά γιατί έχουμε φθάσει στο σημείο η πλειοψηφία να απαρτίζεται από "απολίτιστους". Μήπως πρέπει να αλλάξουμε λοιπόν πολιτική (policy) και να μην καταφεύγουμε σε τόσο κάθετες απόψεις;
Εγω συμφωνώ πάντως και προτείνω να
ΑπάντησηΔιαγραφήανακαινίσουμε και λίγο τους χώρους!
Πως να ανταγωνιστούμε τα πρωτοκλασάτα μαγαζιά με τόση παλιατζούρα?
Οτι δεν κολλάει στην διακόσμηση
να το γκρεμίσουμε και στην θέση του να βάλουμε κάτι πιο μοντέρνο
Μέσα είμαι
Τρελά λεφτά!!
@VK. Το άρθρο στην Καθημερινή υπαινισσόταν πλαγίως ότ πρέπει να κάνουμε αυτά τα οποία ήδη άλλοι κάνουν, ακόμα και οι Τούρκοι. Θυμάσαι παλια το σάλο με τα Ελγίνεια μάρμαρα που φάνταζαν σα σε ντεκορ σε πολυτελή γεύματα στο British Museum.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ιδέα αυτή που κερδίζει έδαφος παγκοσμίως να μετατρέψουμε τους αρχαιολογικούς χώρους σε ρεστωράν για λίγους, ματσωμένους, γιατί αυτοί είναι και οι Πολιτισμένοι,είναι τόσο χυδαία, που με εξοργίζει αφάνταστα.
Δεν μπορείς να φανταστείς την αηδία που ένοιωσα όταν το διάβασα.
Τρόποι αξιοποίησης και προβολής υπάρχουν πολλοί οι οποίοι να συνάδουν με το περιεχόμενο