Θα πάρει καιρό μέχρι να ξεχάσω τη φάτσα του νεαρού εκείνου, που με σκαμμένο πρόσωπο και τρομαγμένα μάτια γυρόφερνε Κυριακή μεσημέρι, πάνε χρόνια τώρα, στα στενά γύρω απ’ το Μοναστηράκι. Δεν ήταν το βλέμμα εκείνο το ανήσυχο που μού ΄μεινε, βλέμμα όμοιο με θηρίου σε αναμονή, που καιροφυλακτεί και παραμονεύει τον κίνδυνο. Άλλωστε τέτοια βλέμματα ντυμένα με αταίριαστα, παλιοκαιρίσια ρούχα συναντούσε κανείς πολύ συχνά στους δρόμους τα πρώτα χρόνια μετά το τέλος του Υπαρκτού. Τότε που τα πεζοδρόμια της Αθήνας, οι διασταυρώσεις του Βερολίνου, τα πάρκα της Ρώμης, και οι δρόμοι της Μελβούρνης γέμιζαν ασφυχτικά απ΄ όλους όσους είχαν προλάβει να πηδήξουν απ’ το καράβι την ώρα που αυτό ήταν έτοιμο να βουλιάξει.
Εκείνο όμως που μού ΄μεινε ήταν το καπέλο του. Η βάση του, όμοια με αυτή των τσόχινων καπέλων του Ρωσικού στρατού, αυτών με τα πλαϊνά αυτιά που δένουν με κορδέλα στο πάνω μέρος, ενώ στο μπροστινό και πάνω από το μέτωπο προεξείχε γείσο, όμοιο με αυτό του αμερικάνικου καπέλου του baseball. Για να δώσει δε, ακόμη περισσότερο αμερικανόστροφο τόνο ο νεαρός, σε κάποια στιγμή ανεμελιάς είχε αφήσει το καπέλο να γλιστρήσει με το γείσο προς τα πίσω. Όπως ακριβώς τα αμερικανόπουλα με τα καπέλα του baseball.
Τίποτε περισσότερο αντιπροσωπευτικό των χρόνων εκείνων της σύγχυσης. Απ΄ τη μια μεριά ο Ρώσος, ο Ουκρανός, ο Αλβανός κ.λ.π. που ήταν και δεν ήθελε να είναι, και απ’ την άλλη, ο Αμερικάνος που δεν ήταν και θα ήθελε να γίνει. Ποιος θα το πίστευε πως ήταν ποτέ δυνατόν αυτές οι δυο κουλτούρες που τόσο συγκρούστηκαν σ’ όλα τα μεταπολεμικά χρόνια, να μπορέσουν να συνυπάρξουν για ένα τόσο δα μικρό διάστημα, όσο ένα φύσημα του αγέρα μέσα στον μακρύ χρόνο της ιστορίας, πάνω σ’ ένα μοναχικό καπέλο.
Από τότε πέρασαν χρόνια, οι μετανάστες έφυγαν σιγά-σιγά απ’ τα υπόγεια, ανέβηκαν σε ψηλότερους ορόφους, τα Lada στους δρόμους πήραν να σπανίζουν, τα παιδιά γράφτηκαν σε φροντιστήρια για να μάθουν Αγγλικά, τα βλέμματα άρχισαν να ηρεμούν και να ξεκουράζονται.
Πώς τα θυμήθηκα όλα αυτά; Όταν κατεβαίνοντας ένα πρωινό, πριν από καιρό, τη Μιχαλακοπούλου έπεσε το μάτι μου σ’ ένα “Kryso Elafi”, που γραμμένο φαρδιά πλατειά σε αφίσες σ’ όλο το μήκος του δρόμου, μαζί με τις φωτογραφίες καλοθρεμμένων αοιδών, προφανώς από χώρα γειτονική, υποσχόταν βραδιές αξέχαστες για όλους εκείνους που είχαν αφήσει πίσω τους μια πατρίδα, ένα σπίτι, μία μάνα, ίσως κάποιοι απ’ αυτούς και παιδιά. Αλλά, που είχαν επιτέλους καταφέρει, μετά από τόσα χρόνια ασφυξίας, να αποκτήσουν την πολυτέλεια να νοσταλγούν και να διασκεδάζουν τη νοσταλγία τους, καλοντυμένοι και κοσμικοί, σε κέντρα όπως το “Kryso Elafi”.
Δεν πέρασε πολύς καιρός, (νωπές είναι ακόμη οι μνήμες για πολλούς από μας), από τότε που παρόμοιες αφίσες γραμμένες όμως στα ελληνικά, κρέμονταν από παρόμοιους στύλους, σε παρόμοιους δρόμους στο Μόναχο, στη Στουτγκάρδη, στην Αστόρια, στο Σικάγο εκπληρώνοντας έναν παρόμοιο σκοπό.
Και όταν, πριν από λίγες μέρες ξαναείδα καινούργιες αφίσες να ανεμίζουν πάλι στη Μιχαλακοπούλου, αποφάσισα να γράψω τούτες τις γραμμές, έτσι, σαν ελάχιστο φόρο τιμής σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που, ενάντια στα μηνύματα των καιρών, κατάφεραν να ορθοποδήσουν και να στήσουν μια αξιοπρεπή ζωή σε μια καινούργια πατρίδα!
Η δύναμη των ανθρώπων που, καταπιεσμένοι... φτωχοί, πεινασμένοι στην ίδια τους τη χώρα, φεύγουν γιά να κάνουν την "τύχη" τους στην "αλλη πατρίδα", ειναι ανεξάντλητη... και το πείσμα, η θέληση γιά "επιτυχία" (οπως και αν ερνημεύεται αυτή) τεράστια... το ξέρουμε από τους Ελληνες μετανάστες του 50 και του 60...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μετανάστες της επόμενης γενιάς θα είναι η οικονομική δύναμη της Ελλάδας... γιατί αντίθετα με εμάς, αποταμιεύουν... επενδύουν... και δεν σπαταλούν τα πάντα στο βωμό της κατανάλωσης...
Στην επαρχία (και σε μικρότερο βαθμό και τα μεγάλα αστικά κέντρα)
τα συνεργεία με τους αλλοδαπούς έχουν πιά αφεντικά... αλλοδαπούς!
Τα καταστήματα με αλλοδαπούς ιδιοκτήτες πληθαίνουν...και η συνεισφορά τους στην οικονομία της χώρας τεράστια...
Και η ενσωμάτωσή τους... αναπόφευκτη...
Μόνο που... η "ενσωμάτωση" και η "ελληνοποίηση" θα προχωρήσουν... στο σημείο που θα γίνουν και αυτοί "γνήσιοι" έλληνες... με όλα τα ελατώματα... τα προτερήματα θα χαθούν... η δυναμική του "πεινασμένου" γιά επιτυχία θα κοπάσει...
Αν μπορούσαμε ΕΜΕΙΣ να ...ενσωματωθούμε με τους μετανάστες... αν αυτή η αναπόφευκτη "ενσωμάτωση" μπορούσε να αντιστραφεί... δυστυχώς το μόνο που μαθαίνουμε... είναι να τους μισούμε... μέχρις ότου θα πάψουμε να τους ξεχωρίζουμε...
...και το "kryso elafi" της Μιχαλακοπούλου, και οι BMW X5 των αφεντικών-αλλοδαπών της επαρχίας είναι η αρχή αυτού του αναπόφευκτου τέλους...
Χαλάλι η κατανάλωση και οι BMW για ανθρώπους τόσο στερημένους και χτυπημένους.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλησπέρα cynical
ΑπάντησηΔιαγραφήΑχ μωρέ Σχολιαστή, με τέτοια που γράφεις και μαγαρίζεις τη φυλή βλέπω να εφορμούν πούροι ελληναράδες και να κάνουν γης μαδιάμ το blog!!! Όχι που θα αφήσουν… πέμπτες φάλαγγες να λένε καλά λόγια για βάρβαρους, Αγαρηνούς και αλβανοτουρκοσλάβους σιωνιστές που εφόρμησαν να φάνε την Ελλάδα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι πρέπει να ξέρεις οτι είνα ύβρη και έγκλημα καθοσιώσεως να ζητάς να χάσουμε τα ελαττώματα της περιούσιας φυλής μας...
Σχόλιο επί του σχολίου της Cynical που είναι άριστο μόλις δοθεί ευκαιρία.
Στέργιος
Μου αρέσει cynical, όλο αυτό το πολύχρωμο πλήθος, που πια είναι η καθημερινότητα μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου μας δίνει το μέτρο της ζωής μας.
Αυτό που θα έπρεπε να μας θυμίζει ότι Πατρίδα μας είναι πάντα το χώμα που πατάμε.
Αυτό που θα έπρεπε να μας θυμίζει τι σημαίνει ...ονειρεύομαι
Αυτό που θα έπρεπε να μας θυμίζει τι σημαίνει ...ρισκάρω
Αυτό που θα έπρεπε να μας θυμίζει τι σημαίνει ...δημιουργω
Και είναι πια το μοναδικό, δυνατό, παραγωγικό κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας.
Αυτοί που τόλμησαν, κατατρεγμένοι, κυνηγημένοι, να περάσουν τα σύνορα με τα πόδια, με καΐκια, με τουριστικά πούλμαν, άγνωστοι μεταξύ αγνώστων, χωρίς να γνωρίζουν την γλώσσα, χωρίς να γνωρίζουν το ...μέλλον και μέσα σε 5-10 χρόνια, απέκτησαν δουλειά, επιχείρηση, σπίτι, οικογένεια, παιδιά.
Και το ρίσκο, τεράστιο. Αντί να τους εντάξουμε, να τους ...αφομοιώσουμε.
Ήδη η δεύτερη γενιά Αλβανών, δεν μιλάει πια, δεν γνωρίζει Αλβανικά.
Τα παιδιά τους δεν θα έχουν ρίζες, δεν θα έχουν παρελθόν...
Και θα έχουν ...το μέλλον μας...
Γαμώτο, μην μας μοιάσετε.
Ανάποδα, εμείς να θυμηθούμε πως είναι να ...ζεις...
ναι αλλά οι αιοιδοί στο "kryso elafi" ?
ΑπάντησηΔιαγραφήθα μπορέσουν κάποτε να ανεβούν ορόφους και να γαληνέψουν το φοβισμένο βλέμμα ;
έχω κάτι απορίες κι εγώ μεσημεριάτικα...
Καλημέρα Σχολιαστή, διαβάζοντας τις προαλλες για το υψος των καταθεσεων των Αλβανών στην Ελλαδα, είδα οτι αποτελουν σημαντικο ποσοστο των συνολικων καταθεσεων. Όλη αυτή η ιστορια μου θυμιζει εντονα τη δικη μας μεταναστευση στη Γερμανια και την ψυχολογια των ελληνων εργατων, την οποια ξαναειδα ατοφια στους αλβανους κυριως που αποτελουν και το πολυπληθεστερο (53%) και δυναμικοτερο κομμάτι. Ε! Και συγκινούμαι οταν τους βλεπω να προοδευουν, μιας και από παιδί οι εικονες αυτες μου ειναι πολύ οικειες.΄
ΑπάντησηΔιαγραφήΣίγουρα αυτοί που μεταναστευουν αποτελουν το δυναμικοτερο κομματι μιας κοινωνιας. Που΄θελουν να πετυχουν πασει θυσια. Τωρα δεν θα ηθελα αυτες οι αξιες να αποτελεσουν και το μετρο μιας μελλοντικής κοινωνιας.
ΥΓ. Παρεμπιπτόντως χθες βραδυ ο "φιλος" σου ο Χαριδημος Τσουκας, αγορευε στο καναλι 10 περι πανεπιστημιων. Μπαμ εκανε απο μακρια ο ατιμος!
Greek Rider καλημερα, χαλάλι τους αλλά όχι και BMW-XX^&%.Χαθηκαν αυτοκινητα καλυτερης αισθητικής;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτεργιο, καλημερα. Οι βαρβαροι αποκλειεται να εφορμησουν στο βλογ. Παιρνουν το μπανιο τους σε καποια παραλια και ειναι απασχολημενοι. ους βλεπω παντως να χτυπιουνται με το "δεν θα γινεις ελληνας ποτε σου Αλβανε"
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα Κατερινα, πολυ ωραιο και συναισθηματικο το σχολιο σου. Περα απο τις προθεσεις της Ελλ. Κυβερνησης να αφομοιωσει, (απαγορευει αλβανικα σχολεια,)τουλαχιστον η πρωτη γενια αλλοδαπων ηθελε σαν τρελλη να αφομοιωθει. Αλλαζαν ονοματα, βαφτιζονταν, κοιτα τι υποδοχη επεφυλασσαν οι αλβανοι στον Μπους, και αλλα καραγκιοζλικια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ. Αν δεν εχεις διαβασει το βιβλιο του Γκασμεντ Καπλανι Μικρο ημερολογιο συνορων, καντο. Ειναι πολυ χαρακτηριστικο.
Κυριε Κ.Κ.Μοίρη μας, καλά και Κυριακατικα ξεροσταλιαζετε πανω απο τα βλογσ; Αντε ξεκουνηθείτε , πάρτε την φαμιλια ή ο,τι αλλο σας βρισκεται προχειρο και καντε την κατα θαλασσα μερια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνα σημαντικο ερωτημα που δεν εχω ακομα απαντησει ειναι κατα ποσον οι αοιδοι αποτελουν το αντιστοιχο της Μαρινελλας, του Καζαντζίδη, της Νταλη ή των αλλων ελληνων αοιδων που διασκεδαζαν τους δικους μας στα ξενα, ή ειναι τιποτε δευτεράντζες που λυπαμαι που τις μνημονευσα καν.
Καλησπέρα Αλσήνικαλ, υποκλίνομαι στην ευαισθησία σου! Αλλά και την κατανοώ. Έχοντας κάνει μετανάστρια σε τόσες χώρες, μη εξαιρουμένης της Αυστραλίας, αντιλαμβάνομαι τις αντιξοότητες που έχεις ζήσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους μπορώ να συμφωνήσω με κάτι με την κυνική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσοι έχουν κάνει μετανάστες,έχουν ψάξει την ζωή τους ,εκτός συνόρων,μπορούν να χασκογελάνε με τους ομφαλοσκοπούντες και φοβισμένους ελληναράδες (με κάθε λογής φόβο και φοβία....που διατυπωνονται με τόση λογοτεχνική επάρκεια στα απέραντα ιστολόγια) και απολαμβάνουν την ζωή με τα χρυσά ελάφια.
Αρκεί να μη βλεπουμε αυτά τα θηρία (τους εκάστοτε Αλβανούς) ως τουριστικό αξιοθέατο,και πάρουμε κανένα δράμι από τα drives τους για ζωή.
Mωρέ και kriso kai asimenio kai diamantenio...
Mo;y 'steilan ayt;o to m;hnyma
ΑπάντησηΔιαγραφήΒΟΗΘΕΙΑ!!!ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΟ ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΓΙΝΕΤΑΙ!!!ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΧΕΠΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΝΟΣΗΛΕΥΕΤΑΙ ΕΝΑ ΑΓΟΡΑΚΙ6 ΕΤΩΝ ΜΕ ΟΞΕΙΑ ΛΕΥΧΑΙΜΙΑ.ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΓΙΑ ΔΟΤΕΣ ΑΙΜΟΠΕΤΑΛΙΩΝ. Η ΟΜΑΔΑ ΑΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥΠΑΙΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΒ+ (ΡΕΖΟΥΣ ΘΕΤΙΚΟ) .ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΑΚΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΕΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝΜΕΤΣΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ -ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΧΕΠΑ (παιδο-ογκολογικό ) ( 2310 993506 & 2310 993944 )ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ, ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ
Ιστορίες για μετανάστες…
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν τον αγώνα Γερμανίας Πολωνίας, στις 8.6.08, νεοναζί επιτεθήκαν σε Πολωνούς…
Επανέφεραν παλιές ναζιστικές χυδαιότητες όπως «καλό πολωνικό σαπούνι» «ο Σλάβος είναι σκλάβος» «ο καλός Πολωνός είναι ο νεκρός Πολωνός» κλπ.
Ο αγώνας πήγε καλά. Η Γερμανία νίκησε 2-0. Η ανωτερότητα της γερμανικής φυλής αποδείχτηκε στο γήπεδο. Μια μικρή λεπτομέρεια δεν ταίριαζε στο Άρειο σκηνικό. Τα δυο γκολ της γερμανικής φυλής τα πέτυχε ο εξ ολοκλήρου Πολωνός Λούκας Ποντόλσκι, παίκτης της εθνικής Γερμανίας με δυο υπηκοότητες!!!
Πόσες φορές δεν πανηγυρίσαμε και μείς με τα μετάλλια των αθλητών «μας» μιλώντας για τις «αρετές της φυλής» και αποσιωπώντας την καταγωγή των αθλητών αντί να τόχουμε καμάρι που η χώρα μας κάνει παιδιά της τα παιδιά όλου του κόσμου…
Ιστορίες για μετανάστες...
ΑπάντησηΔιαγραφήυπογραφή: Στέργιος...
Καλημερα Αλσουέλ. Την κρυφη μου σχεση με την μετανάστευση θα την μαθετε όταν δημοσιεύσω τα ημερολογια από την τριτη θεση της αμαξοστοιχιας "Θεσσαλονικη Μόναχο", με συνοδεια Καζαντζιδη. Στην Αστραλια δεν πηγα γιατι μου ειπαν οτι εχει σκυλοψαρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα @cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήμερικά σχόλια περί μετανάστευσης απο προσωπική εμπειρία μέσω της γυναίκας μου που είναι Ρωσίδα και της επαφής μου με μετανάστες λόγω της δουλειάς μου σαν καθηγητής αγγλικών.
- Η γυναίκα μου δεν έχει αισθανθεί την ανάγκη να αφομοιωθεί πλήρως στην ελληνική πραγματικότητα. Η κόρη μας έχει ρώσικο όνομα -Αλιόνα- μιλάει άπταιστα ρώσικα και την αναθρέφουμε παίρνοντας στοιχεία και από τις δυο κουλτούρες.
- Από την εμπειρία μου ως εξεταστης προφορικών στις εξετάσεις του Cambridge ο ικανότερος υποψήφιος μέχρι τώρα ήταν ένα κορίτσι 16-17 χρονών από την Αλβανία που μίλαγε σαν native speaker.
Καλημέρα LLS. Από κλειστοφοβικες κοινωνιες δεν προεκυψε και τιποτε καλό. Αυτα ειναι αυτονοητα. Σε γενικες γραμμες αυτοι που μεταναστευουν ειναι και οι πιο δυναμικοι σε σχεση με αυτους που δεν το τολμουν. Και συνηθως ανταμείβονται. Αλλά να παρουμε σαν προτυπο ζωης τη σκυλισια ζωη των μεταναστών και τα κινητρά τους, νομιζω οτι παει πολύ. Δουλευουν, στερούνται οτιδηποτε δεν εξυπηρετει την αμεση επιβιωσή τους, και αποταμιευουν, αποταμιεύουν. Αυτο άλλωστε εκανε και η πρωτη γενια των ελληνων μεταναστών. Έχουμε πολλά κοινα σημεια με αυτούς, κοινα βιώματα και καλό ειναι να τα θυμομαστε. Για να μπορούμε να τους καταλαβαινουμε και να συγχωρούμε ό.τι δεν ταιριάζει στην τωρινη μας κατάσταση της μετα-σπάνης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Στέργιε. Με τους μετανάστες εχουν πρόβλημα τα φτωχότερα στρώματα της χωρας (κατ' ευφημισμόν) υποδοχής, τα οποια αισθάνονται οτι απειλούνται εργασιακα ή το κυριότερο ότι μοιαζουν στις συνθηκες ζωης, γεγονος που δεν μπορουν να χωνεψουν, γιατι τους υποδεικνυει την αποτυχια τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως η σημερινη Γερμανια νομιζω οτι εχει ανεπτυγμενα αντι-ναζι αντανακλαστικα. Όταν οι ναζι μπηκαν σε καποιο τοπικο κοινοβουλιο σαν βουλευτες, πριν από μερικα χρονια (δεν θυμαμαι που), συγκεκτρώθηκε απ' εξω πληθος και τους γιουχαρε.
Ακόμα και η Αριστερά, Στέργιο, απο κοσμοπολιτικη που ηταν καταντησε να ειναι εθνικιστική. Το εθνος ξαναπαίρνει τα πάνω του, σε περιοδους παγκοσμιοποίησης. Φυσιολογικό μου φαίνεται, να αναπτύσσονται αντιρροπες δυναμεις που να συσπειρώνουν σαν απάντηση στην ομογενοποίηση και τη διαχυση.
Καλημέρα Πάνο. Η αφομοίωση είναι ισχυρο εργαλειο επιβιωσης σε μια ξενη χωρα, ιδιως για ανθρώπους με χαμηλό οικονομικό και γνωστικό κεφάλαιο. Αλλά οχι το μοναδικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Αλβανοι ειναι σκληροτράχηλη φυλη και με μεγάλο δυναμικό.
Τι ωραιο ονομα που εχει η κορη σου! Και ειναι και ωραιο κοριτσι. Τους χαιρετισμούς μου.
Να καταθέσω το εξής, σε σχέση με παρατήρηση της Cynical οτι οι φτωχότερες τάξεις ελλήνων αισθάνονται να απειλούνται εργασίακά και για αυτό και περισσότερο ρατσιστές...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο νησί που περνάω μέρος του καλοκαιριού μου, υπάρχει νεολαία που, είτε ...καααθεται (παριστάνοντας οτι δουλεύει ...περιστασιακά στην τουριστική επιχείρηση του ...μπαμπά (εστιατόριο, μαγαζί, ξενυχτάδικο κλπ) ή αρνείται να δουλέψει σε εργασίαες που πλέον ...απάδουν της ελληνικότητάς τους! (όπως οποιαδήποτε αγροτική, οικοδομική, και γενικά χειρωνακτική)...
Εν τούτοις, παρά το γεγονός οτι δεν απαιλούνται.... παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν αλλοδαπούς σε αυτές τις δουλειές...
ΤΟΥΣ ΜΙΣΟΥΝ, είτε, στην καλύτερη περίπτωση, τους ειρωνεύονται ...τους κοροιδέυουν... και γενικά τους θεωρούν πολίτες δεύτερης κατηγορίας...
Θα συμφωνήσω, γιά άλλη μιά φορά (ελπίζω να μην μου γίνει... συνήθεια!!!) με τον Συέργιο... αγαπάμε ΤΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ των αλλοδαπών, αφού πρώτα ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΜΕ κάτω από μιά πρόσκτητη ελληνικότητα, την πραγματική καταγωγή τους...
Γεια σου Σχολιαστή. Οκ. θα συμφωνησω. Αλλά θα πρεπει να μου βρεις μια ΑΙΤΙΑ, μια ΕΞΗΓΗΣΗ που κανει αυτους (οι οποιοι δεν απειλουνται εργασιακά, οι οποιοι δεν νοιωθουν κομπλαρισμενοι απεναντι σε αυτους τους οποιους χλευαζουν) να μισουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δίψα για επιτυχία αυτών που αλλάζουν χώρα για κάτι καλύτερο, είναι αναμφισβήτητα ο πιο ισχυρός «driver» όπως λέγανε στη χώρα μου! :)
Ολοι όσοι δουλεύουν μακριά από τη χώρα τους, είτε είναι εργάτες είτε διευθυντές, είναι μετανάστες. Ολοι οι μετανάστες όμως δεν είναι ίδιοι.
Μεγάλη κουβέντα πάντως. Οταν βγω για lunch break θα ρωτήσω τους φίλους μου τους
Πολωνούς χτίστες που δουλεύουν στον απέναντι ουρανοξύστη και θα σου πω κατά την επιστροφή.
Κάτι ακόμα που θα βρει αντίθετους τους περισσότερους. Οι μετανάστες δεν αφομοιώνονται. Ο Αλβανός δεν θα γινει ποτέ Ελληνας και εγώ δεν θα γίνω ποτέ Αγγλος. Αυτό που δεν έχουν καταλάβει οι περισσότεροι είναι ότι αυτό δεν είναι κακό! ;)
Την καλημέρα μου!
Και μη ξεχνάμε η Ιστορία της Ανθρωπότητας είναι στην ουσία η Ιστορία των μεταναστεύσεων και της μετακίνησης πληθυσμών
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα NdN και καλη βδομαδα. Κανενας δεν μπορει να αφομοιωθει σε ξενη χωρα ακομα και να μιλαει τελεια τη γλωσσα. Πώς να αφομοιωσεις εναν ξενο πολιτισμο με τις γκριματσες του, τις ατακες του, τα μισολογα του που σημαινουν κατι ιδιαιτερο, τις χειρονομιες του, τις μικρες λεπτομερειες του; Παντα εκτος θα ειμαστε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα ντε Προφουντιε. Ευτυχως που οι ανθρωποι μετακινουνταν. Αλλιώς πώς θα κατεβαιναν τα ελληνικά φυλα στα μερη μας και πως θα γεννιόμασταν εμεις περήφανοι έλληνες; Με τους Πελασγους τί χαϊρι θα βλέπαμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήναι. <===τι αλλο σχόλιο να κανω;
:)
Μα και ο εθνικσμός σαν μια απο τις παραμέτρους του ρατσισμου, που ...ευδοκιμει;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα χαμηλα πνευματικά στρωματα. Στους ανθρωπους που η ανάγκη τους για αυτοεπιβεβαιωση, η ανάγκη τους για υπεροχή ...έναντι κάποιων, βρίσκει ευφορο έδαφος.
Το ότι τα εργασιακά τους διακιωματα δεν απειλούνται, ότι το βιοτικό τους επιπεδο ανεβαίνει απο την φτηνα προσφερόμενη εργασία των ξένων μεταναστων, ουδεμία σημασία ε΄χει.
Κανείς δεν αντέδρασε την κοινοτικη οδηγία για την αρση των εμποδίων της κινητικοτητας των εργαζομένων στην πάλαι ποτέ ΕΕ-15
Εκει που εμεις ειμαστε οι τελευταίοι τροχόι της άμαξας.
Δεν φοβηθηκαμε τους επιστημονες και τεχνοκράτες που πιθανα θα περιόριζαν τις δικές μας ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης, αλλά δειχνουμε το ρατσιστικο μας πρόσωπο σε αυτούς που ουσιαστικα χρησιμοποιουμε σαν υπηρετικο προσωπικο, σαν ανειδικευτους εργάτες, με ανασφάλιστη εργασία, με δουλεια που πια εμεις θεωρόυμε πολυ υποτιμητικη να κάνουμε.
Το ...καμπόσο μας το βγάζουμε σε αυτους που ανεβάζουν με πραγματκους όρους ανταγωνιστικότητας το ΑΕΠ μας.
Δεν διανοουμαστε να θεωρήσουμε οικονομικο μετανάστη τον Ολλανδό manager μιας εταιρίας που εδρευει στην Ελλάδα.....
Υπάρχει μια παλια λαικη παροιμια που λεει ....."Θέε μου, μην δώσεις του φτωχου, πόρτα και παραθύρι"
Ενδιαφέρουσα η κουβέντα γιά την αφομοίωση των μεταναστών... πράγματι, η πρώτη γενιά δεν αφομοιώνεται ποτέ... η δεύτερη μερικώς... και η τρίτη πλήρως.. οπότε και εξαφανίζεται και η δυναμική του μεταναστη, η διαφορετικοτητα, το πάθος γιά την επιτυχία...
ΑπάντησηΔιαγραφήCynical, δεν εχω εμβαθύνει στα αίτια του μίσους αυτων που δεν απειλούνται άμεσα- εγασιακά εννοώ- από τους μετανάστες ...αλλά υπάρχει, και δεν εξηγείται από την σχέση αφέντη-υπηρέτη... ο αφέντης ΔΕΝ μισεί τον υπηρέτη, το αντιθετο συμβαίνει... μισεί κάποιος που φοβάται, και μπορεί να υφίσταται κάποιος φόβος... φυλετικός ...μακροπρόθεσμος με την εννοια της τελικής επικράτησης... δεν ξέρω.
...και μόλις είδα την... ερμηνεία της Κατερίνας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ευνικισμός από μόνος του σαν αιτία μίσους... δεκτός, π. χ. προς τους Τούρκους.. αλλά μίσς πρός τον ...υπηρέτη μας? ...δεν εξηγείται με τον εθνικισμό...
Μισούμε τους Τούκους... γενικά... εκ του μακρόθεν... και οταν βρεθούμε κοντά, οταν τους συναντήσουμε πρόσωπο με πρόσωπο... αυτό το "ενθετο" μίσος, το εθνικιστικό μίσος... χάνεται...
Το ερώτημα παραμένει... γιατί το μίσος προς τος Αλβανούς... ακόμα και όταν υπηρέτες μα?
Καλημέρα Νομαδα και καλη βδομαδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορουσες π.χ. να μας μεταφερεις τις εμπειριες σου την εποχη που ησουν μεταναστης και επλενες στιβες πιατα στην Αστορια, αν θυμαμαι.
Γεια σου Κατερινα. Υπαρχει και ενα ψυχολογικο ερισμα οπως λες, που το μεταφράζω σε "σκαιός στους κατωτερους, δουλόφρων στους ανωτερους".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά και παλι δεν μου στεκει. Διοτι αν διαφερεις πολύ απο τους αλλους τους "κατω", τοτε αναπτυσσεις αισθηματα φιλανθρωπιας και λυπησης, οχι μισους. Ενω αν εισαι κοντα τους τους μισεις γιατι κινδυνευουν αυτοι οι ξενοι, οι μεχρι προτινος ξεβρακωτοι να σε προσπεράσουν Και η ντροπη ειναι μεγάλη τοτε. Ντροπη που μεταφραζεται σε μισος για τους αλλους ενω κανονικα ειναι μισος για τον εαυτο.
Σχολιαστη, δεν είπα ότι ο εθνικισμός ειναι η αιτία του ρατσισμου. ή έστω όχι η μονη και η κυριαρχη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίπα ότι όπως και ο εθνικισμός, έτσι και ο ρατσισμός, έτσι και το τυφλο κοινωνικο μίσος ...ευδοκιμει σε χαμηλα πνευματικα στρωματα.
Ο νέος αφέντης...
Ο νεόκοπος αφέντης...
Αυτός που δεν νοιαζεται τόσο για το συμφέρον του, όσο για το όποιο νεοαποκτηθεν prestige του.
Αυτός που πρέπει να αποδειξει πραγματα, και πανω απο όλα να πεισει τον εαυτό του ότι εγινε επιτέλους ...ο Κύριος.
Και για να σου αποδειξω το ....επιχειρημα μου, ας δουμε τα εργαστηριακα δεδομένα που έχουμε, στα σχόλια αυτής εδω της ανάρτησης.
Αν οι ιστορικοι του μέλοντος μας, εντρυφόυσαν σε αυτά τα συγκεκριμένα, αν την χρησιμοποιουσαν σαν δειγμα μετρησης των κοινωνικών μας ανατνακλαστικων απέναντι στον ρατσισμο, θα θεωρουμασταν σαν λαός υπεράνω ...πάσης υποψίας....
Γιατί;;;
Μα πολύ απλα το μεσο profile των bloggers, ειναι ανθρωποι ΠΕ, με κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότητες επικοινωνίας, δεξιοτητες λόγου και γραφής.
Αρα ....
Αν πάλι το επιχειρημα μου...σαθρό, ε, ας ευλογήσουμε τα γένια μας ρε αδελφε....
Γεια σου Σχολιαστή. Δεν μπορω να σκεφτω τιποτε αλλο περα απο αυτα που εγραψα πιο πανω στην Κατερινα. Και η βια στο ονομα της εθνικης ανωτεροτητας το ιδιο υποστρωμα εχει. Επιβεβαιωση. επικαλουμενοι το εθνικο φαντασιακο διοτι το ατομικο αποδεικνυεται πολυ ...πενιχρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπα, νομιζω οτι δεν πανε πολλοι στο ...γονιδιακο φοβο και να τον εννουν. Οταν τον επικαλουνται παπαγαλιζουν, στην πραγματικοτητα αλλα φοβουνται πιο απτά.
Χωρίς να θέλω να παραστήσω τον.. σοφό, και επειδή τόσο η ερμηνεία της Κατερίνας οσο και της Cynical... μη ικανοποιητικές... εψαξα στην wikipedia τον ορο xenophobia (γιατί, τεΛικά, περί αυτού πρόκειται)...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκεί λοιπόν, η ξενοφοβία αποδίδεται στο ...DNA μας... οπου ο ανθρωπος τείνει να ...αγαπά οτι φυλετικά ...ομοιο... είναι ενδιαφέρον λήμα... ψάξτε το..
Οσο γιά τους Bloggers Κατερίνα... υπερεκτιμημένο ...αγαθό... τείνουν πάντοτε (ιδιαίτερα οι επώνυμοι) προς το ...politically corect.. γι αυτό και η ..ευλογία της ...γενειάδας μας, μάλλον ορθότερη μου φαίνεται...
Η πρώτη με δεύτερη γενιά αγοράζει BMW η δεύτερη, τρίτη φιατ πούντο και η τρίτη, τέταρτη βολεύεται και με μηχανάκι ή με τα πόδια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιος ηλίθιος μάλλον παίζει. Ήταν ψέμμα το παιδάκι. Πήγαινε στην
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://blogathinaios.blogspot.com/2008/06/sos_09.html
O Kαζοντίδης στο τραίνο ήταν επιλογή σου (φαντάζομαι πως ναι). Εκπλήσσομαι με τα μουσικά σου γούστα. Μην αρπάζεσαι! Δεν είπα θετικά ή αρνητικά. Χα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΞενομπέρδεμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσπάθησα πολύ να συγκροτήσω κάτι ολοκληρωμένο για το θέμα αλλά δεν τα κατάφερα. Και ο χρόνος μηδέν. Νομίζω πως είναι από τα πλέον πολύπλοκα ζητήματα γιατί πέρα από τα επιφαινόμενα δεν αφήνει άθικτο κανένα τομέα της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ζωής.
Παρουσιάζονται πολλές αιτίες και αφορμές διεκδικώντας τη θέση του βασικού αίτιου. Το πιο δύσκολο απ όλα είναι να δεις τη διαδρομή των κοινών οικονομικών συμφερόντων που συνδέονται με την επιβίωση και διασφάλιση μιας οποιασδήποτε κοινωνικής ή ταξικής ομάδας, πως μετατρέπεται σε κοινό κοινωνικό, πολιτισμικό, ιδεολογικό, νομικό, πλαίσιο που πρέπει να υπερασπισθεί έναντι της όποιας απειλής, πως παίρνει τις μορφές της φυλής, της πατρίδας, της θρησκείας, της ιδεολογίας… και πως τέλος κάθε άτομο τα αντιλαμβάνεται όλα αυτά και τοποθετείται έναντι του ξένου πιθανού κινδύνου.
Αν δούμε την αρχή και το τέλος μάλλον χάνεται ο μπούσουλας και μπορεί να έχουμε κάποια αρχή αλλά το τέλος δεν της μοιάζει και τόσο γιατί οι αντιφάσεις δεν μπορούν να ερμηνευτούν. Έτσι καταλήγουμε όλοι να προσεγγίζουμε κάπως ιδεολογικά το θέμα και σε γενικές γραμμές αυτό φαίνεται στην κοινωνία. Σταματώ την αναζήτηση εδώ, θα χαθώ σε μικρομέγαλες θεωρίες που μας πλημμυρίζουν…
Να κάνω κάποιες παρατηρήσεις.
Δεν πιστεύω ότι η ξενοφοβία κατοικοεδρεύει λίγο ή πολύ στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα. Πιστεύω ότι σε όλες τις κοινωνικές τάξεις από ιδεολογική πλευρά υπάρχουν όλες οι τάσεις καλές ή κακές έναντι των ξένων. Η διαφορά είναι ότι κάποια τάξη δεν «λερώνει τα χέρια της» σε μικροενέργειες και έτσι φαίνονται τα σκύβαλα και τα λούμπεν της κατώτερης τάξης που κάνουν τη «βρώμικη δουλειά» για λογαριασμό της. Δεν υπάρχει περίπτωση να πιστέψω ότι τα πογκρόμ των όπου γης Εβραίων (που είναι η ανώτερη μορφή ρατσισμού και βίας κατά των ξένων με οικονομικό-θρησκευτικό-ιδεολογικό μάλιστα υπόβαθρο) σχεδιάστηκαν από κάποιες κατώτερες τάξεις. Ούτε οι γενοκτονίες των Αρμενίων, των Ποντίων, των Ινδιάνων… δεν μπορώ έτσι να πιστέψω ότι ο ρατσισμός η ξενοφοβία κλπ είναι προϊόντα σκέψης των κατώτερων ανθρώπων.. μήπως συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο;;;;
Να πάμε στους πολιτικούς; Είναι κανένας που δεν ακούει από μερικούς από αυτούς κραυγές μίσους και ξενοφοβίας με δήθεν πατριωτική αγωνία… η σημαία του Τζενάϊ… οι φωνές για απελάσεις… ο μηδενισμός της προσφοράς των ξένων...
Μήπως στους δημοσιογράφους; Οι περισσότεροι εντελώς φυσικά θεωρούν ότι ο «δικός μας φονιάς» είναι πολύ καλύτερος φονιάς (!!!) από τον αλβανό και τα ρεπορτάζ υπερτονίζονται αναλόγως…
Μήπως στους συγγραφείς, τους καθηγητές,; Λίγους ακούτε στα κανάλια να ουρλιάζουν για την αρχαία και νέα κληρονομιά και έμμεσα να χύνουν το δηλητήριο;
Τους επιχειρηματίες, τους κτηματίες, τους εφοπλιστές ; Που θεωρούν δώρο Θεού την υποτίμηση της αξίας της εργατικής δύναμης των ξένων, των ανασφάλιστων, των ξυπόλητων…
Τους ιατρούς, τους δικηγόρους και τους άλλους τους πνευματικούς ταγούς γενικά που βρίσκουν τζάμπα βοηθούς (και όχι μόνο…) με μισό μισθό;
Στους εργάτες; που κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους και κάποιοι τους σφύριξαν ότι φταίνε οι ξένοι… (φαντασθείτε στους Ζουλού της Ν. Αφρικής είπαν ότι για την ανεργία τους φταίνε οι Ζουλού της Ζιμπάμπουε και δώστου διωγμοί και ρατσιστικοί φόνοι ομόφυλων…). Ούτε που φαντάζονται οι εργάτες πόσες θέσεις εργασίας δημιουργούν με το επιπλέον απλήρωτο προϊόν που βγάζουν οι μετανάστες και εισέρχεται στο ΑΕΠ και την οικονομία.
Να πάω στην αντίθετη πλευρά.
Όχι, δεν είναι όλοι στις παραπάνω κοινωνικές ομάδες ξενόφοβοι και ρατσιστές και εκμεταλλευτές. Μικρά ποσοστά από αυτές με κάποιες διαφορές μεταξύ τους είναι. Το σώμα της κοινωνίας μας πιστεύω νοιώθει τη ξενοφοβία αλλά δεν δρα ατομικά ξενοφοβικά. Πολύ περισσότερο φοβάται ένα πρεζόνι από έναν ξένο οποιουδήποτε χρώματος.
Πιστεύω ότι σε ατομικό πρακτικό επίπεδο αυτές οι «κατώτερες» τάξεις έχουν κάνει πολύ περισσότερα για τους ξένους. Η αλληλεγγύη είναι πολύ μεγαλύτερη και εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους, δεν υπάρχει χώρος για ανάπτυξη. Πάντως δεν υπάρχει περίπτωση να δείτε να πάρει και να περιθάλψει σπίτι του έναν ξέμπαρκο ξένο κάποιος από τα βόρεια προάστια (εξαιρούνται κάποιες ψυχές που έχουν άλλη ποιότητα και τις βλέπουμε στα blog ε, δεν είναι όλοι ίδιοι…). Ο φόβος τους σε σχέση με τον χωρικό και τον εργάτη είναι πολλαπλάσιος. Στα χωριά και τις φτωχογειτονιές όμως δεν είναι έτσι.
Η οικονομική προσφορά των μεταναστών είναι πολύ πιο περίπλοκη γιατί με πρώτη ματιά δεν υπολογίζουμε της παράπλευρες αναζωογονήσεις οικονομικών μοχλών… όποιος κατανοήσει τι κάνουν 10 τόνοι ελιές ή πορτοκάλια που αλλιώς θα σάπιζαν αλλά με 23 ευρώ μεροκάματο μαζεύτηκαν, και την αξιακή διαδρομή που έκαναν μέχρι τις αγορές της Ευρώπης με ανταγωνιστική τιμή θα καταλάβει πολλά.
Θεωρώ σημαντικό το ότι κάποιοι Έλληνες υπεράσπισαν με τόσο ρίσκο τους μετανάστες στη Ηλεία και τελικά πήγαν στο νοσοκομείο από το ξύλο των γαιοκτημόνων και κάποιοι άλλοι μάτωσαν επανειλημμένα στην Ομόνοια υπερασπίζοντας μετανάστες από αστυνομικές αυθαιρεσίες. Τιμά την ιστορία μας.
Και κάτι για τους φρουρούς της… φυλής. Οι επιμιξίες και οι διασταυρώσεις είναι το μέσο επιβίωσης κάθε φυλής. Φυλές που δεν επιμίχθηκαν αλλά απλά αιμομίχθηκαν αργά ή γρήγορα έσβησαν. Η «Ελληνική φυλή» έζησε γιατί κατάφερε να διασταυρωθεί με 100 άλλες φυλές. Θέλει σχόλια;
Όόσο για τις προσωπικές,οικογενεικές και του περίγυρου εμπειρίες; Άστα να πάνε, όπως τόσες οικογένειες στη Μακεδονία χωμένοι μέχρι το λαιμό είμαστε στις μεταναστεύσεις, τις προσφυγιές, τους διωγμούς, τους ξεριζωμούς...
Φυσικά δεν κόμισα γλαύκα. Λείπουν πολύ βαθύτερες αναλύσεις αλλά εδώ είναι blog…
Πρέπει να πω όμως ότι το κείμενο της ανάρτησης ήταν άριστο και τα σχόλια σχεδόν όλα μικρά - μεγάλα σπουδαία. Με κάλυψαν στις πλευρές που έθιξαν.
Στέργιος
Σχολιαστή καλημέρα, πολύ hard μου φαινεται η εξηγηση αυτή. Μυριζει λιγο Ναζί. ΕΙναι τα γονιδια (το αιμα) αυτα που μας απομακρύνουν ή οι πολιτισμικοί παράγοντες; Άλλο όμως η μικρη συναφεια και άλλο το μισος και η κακοποίηση προς τους διαφεροντες. Κατι λειπει, κατι λειπει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Rider. Ειναι αλήθεια ότι όσο ενσωματώνονται τους φεύγει η λύσσα της επίδειξης και της επιθυμιας καταξίωσης. Γινονται πια φυσιολογικοί, μαλάκες ή οχι, όπως ο καθενας μας δηλαδή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα Σπύρο. Πως να το ξερεις άλλωστε!
ΑπάντησηΔιαγραφήSwell, όλη η Μακεδονια ήταν συντονισμένη στον Καζαντζίδη, ειδικά στο
ΑπάντησηΔιαγραφή"φεύγει το τρενο για Γερμανια",
"το ψωμί της ξενητειάς είναι πικρό, το νερό της θολό",
"Στις φάμπρικες της Γερμανίας",
"Μέσα στο τρένο Γερμανίας - Αθηνών, στην τρίτη θέση σε μιαν άκρη καθισμένος...»,
Τί μου λες τώρα για μουσικά γούστα. Βιωματα ειναι αυτά, όχι γούστα.
Καλημέρα Στέργιε. Πολύ ενδιαφέρουσα η επισήμανσή σου ότι γενεοκτονιες ενορχηστρώθηκαν κεντρικά και δεν ηταν αποτελεσμα των κατωτερων ταξεων. Σ' ευχαριστω για την εμβριθη σου αναλυση και την καλυψη ολου σχεδον του φασματος της εγχωριας μεταναστευσης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θεμα με τους Εβραίους με εχει απασχολησει και στο παρελθον, μιας και δεν υπήρξε εποχη και τοπος που να μην τρεφει εχθρικά αισθηματα εναντιον τους. Μονο η Οθωμανικη αυτοκρατορια ηταν ανεκτικη. ΑΠό παντου τους κυνηγούσαν. Γιατί;; Ειναι ενα ερωτημα στο οποιο δεν εχω δωσει μια μονη πειστική απάντηση.
Τώρα να βάλεις μονο τους οικονομικους λογους ή τους θρησκευτικούς, ειναι λίγο.
Η γενεοκτονιες Αρμενιων Ποντιων ελληνων ισως ειχαν άλλα κινητρα. Σε περιοδο εθνογεννέσεων ισως βοηθουσαν να ξεχωρισουν η ιρα από το σταρι και να ανοιξουν το δρομο για το τουρκικο εθνος να αναδυθει.
Για τους Ινδιανους ισως ηταν η διεκδικηση εδαφων τους ο ολοκληρωτικος πολεμος που ενεπλακησαν. Δηλαδη υπηρχε ζωτικο συμφερον, οπότε το φυλετικο ισως ηταν προσχημα.
Πάντως, το να επιτίθεσαι στο "ξένο" είναι ένας άλλος τρόπος για να συσπειρώνεις το ημεδαπό, σε μια νεα φαντασιακή κοινότητα. Αυτο τουλάχιστον κανει η ακροδεξια η οποια θελει φανατισμενους οπαδούς-στρατιωτες.
Το τι προσεφεραν στην οικονομια οι μεταναστες δεν πιστευω να το αρνειται κανεις. Μονο τα σπιτια που εχτσαν και τα χωραφια που ζωντανεψαν. Βρεθηκαν ανθρωποι να μας κανουν τα μερεμετια στα σπιτια, να μας κοιτάξουν τους αρρωστους, τα μωρά και τους γερους. Φοβερη προσφορα...
Ερωτήσεις που δεν κάνουν στον Τέως οι δημοσιογράφοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημοσιεύθηκε τις 27 Ιουνίου 2008 στη θεματική κατηγορία ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Όλες οι συνεντεύξεις του Κωνσταντίνου είναι «στημένες».
Κανένας δημοσιογράφος δεν του κάνει τις εξής ερωτήσεις:
1. Γιατί συνεχώς λέτε για το πού σπούδασαν τα παιδιά σας και δεν λέτε για το τι σπουδές κάνατε εσείς ο ίδιος, που σας χρυσοπλήρωνε ο ελληνικός λαός;
2. Γιατί συνεχώς μιλάτε για τη Σχολή Αναβρύτων, λες και είναι κανένα Πανεπιστήμιο τύπου Καίμπριτζ; Γιατί δεν λέτε καθαρά ότι τα Ανάβρυτα που σπουδάσατε ήταν απλά ένα γυμνάσιο, στο οποίο ο καθηγητής δεν θα τολμούσε ποτέ να σας βάλει κακό βαθμό επειδή θα πέρναγε την υπόλοιπη ζωή του στη Μακρόνησο;
3. Πώς καταφέρατε σε δύο (2) χρόνια και τελειώσατε τρεις (3) στρατιωτικές σχολές (Ευελπίδων, Δοκίμων και Ικάρων); Γιατί δεν τις τελειώνατε σε τρία (3) χρόνια (στην κάθε μία η φοίτηση είναι τετραετής);
4. Όταν η χούντα σας κατάργησε οριστικά γιατί βιαστήκατε να δηλώσετε ότι θα σπουδάζατε στο Καίμπριτζ; Γιατί είσασταν επί τρία (3) χρόνια υποψήφιος και τελικά δεν καταφέρατε να γίνετε δεκτός; Πως το δικαιολογήσατε μετά; Ότι «δεν είχε το Καίμπριτζ το κατάλληλο κύρος»;
5. Θυμάστε που όταν είσαστε διάδοχος του Θρόνου στην Αθήνα μια κοπέλα ρωτήθηκε σε ένα λεωφορείο αν της αρέσετε και όταν εκείνη απάντησε «όχι δεν είναι του γούστου μου» συνελήφθη από αστυφύλακα με πολιτικά για περιύβριση αρχής και καταδικάστηκε με την εισήγηση του εισαγγελέα ότι «Σε όλες τις Ελληνίδες αρέσει ο διάδοχος Κωνσταντίνος»;
6. H γιαγιά μου μου έλεγε παλιά ότι καλά κάνατε και μάθατε καράτε επειδή με τον τρόπο αυτό θα μπορούσατε να αντιμετωπίζατε τους εχθρούς της πατρίδας μας. Στη δίκη της χούντας (1975) αποκαλύφθηκε την πρώτη μέρα του πραξικοπήματος σας επισκέφτηκαν στα ανάκτορά σας στο Τατόι ο Παπαδόπουλος, ο Πατακός και ο Μακαρέζος, και τους δεχτήκατε αόπλους στο γραφείο σας. Εσείς κρατάγατε ένα πιστόλι (τι το κάνατε, καθαρίζατε τα νύχια σας;) και πίσω από τους τρεις πραξικοπηματίες υπήρχαν δύο εμπιστότατοί σας χωροφύλακες που κρατούσαν αυτόματα «Sten». Γιατί δεν τους πυροβολήσατε; Φοβηθήκατε μήπως οι συγγενείς τους σας κάνουν αγωγή κατά του δημοσίου με βάση το άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα;
7. Ποιος ενέργησε σωστά, εσείς ή ο γαμπρός σας ο Χουάν Κάρλος της Ισπανίας που αντιμετώπισε με θάρρος την απόπειρα πραξικοπήματος του συνταγματάρχη Τεχέρο Μολίνας (1976) και τον εξανάγκασε να αυτοκτονήσει; Ποιός απολαμβάνει υστεροφημία τώρα; Αυτός η εσείς που βουτήξατε στη θάλασσα για να ρίξετε σαμπάνια σε μια ολυμπιονίκη μας (δεν σας εξήγησαν ο Αρναούτης και ο Χοϊδάς ότι δεν ρίχνουν σαμπάνια σε βρεμένους από τη θάλασσα ολυμπιονίκες, η μήπως εσείς δεν το ξέρατε επειδή δεν είχατε βραχει ως ολυμπιονίκης);
8. Θυμάμαι ότι όταν ταξίδευα με το πλοίο στην Κρήτη για το δημοψήφισμα του 1974, την ώρα που μιλούσατε στην τηλεόραση ότι «θέλετε να επιστρέψετε στην πατρίδα σας, για να επισκεφτείτε τους τάφους των προγόνων σας» ένας ασεβής Κρητικός πήγε πίσω από την τηλεόραση και κουνούσε τα χέρια του, σαν να ήσαν τα δικά σας χέρια. Έτσι το πλήθος των Κρητικών επιβατών της «Κρητικής Ατμομπλοϊας» δεν έδειξε την αρμόζουσα κατάνυξη. Γιατί δεν διαμαρτυρηθήκατε, ώστε να επαναληφθεί το δημοψήφισμα;
9. Όταν έγιναν τα εγκαίνια του εκλογικού κέντρου της «Βασιλευομένης Δημοκρατίας» στις 2 Οκτωβρίου 1974 στη γωνία Πανεπιστημίου και Ιπποκράτους στην Αθήνα, γιατί ανεχτήκατε το πλήθος των ασεβών φοιτητών που φώναζε «λέσα για λέσα είσαι πριγκιπέσα, άνοιξε το παράθυρο να μπει γιαούρτι μέσα» και πέταγε αβγά και νεράντζια; Γιατί δεν ζητήσατε να διαλυθεί το πλήθος με τα μηχανοκίνητα του Μπιτούνη με τα δακρυγόνα («τις αύρες» όπως τις αποκαλούσατε τότε); Γιατί τα ανεχτήκατε όλα αυτά; Γιατί ένας άξιος αξιωματικός, ορκισμένος στη χούντα και στο θρόνο, ο Μπόλαρης, έκανε αυτή την ξεφτιλισμένη απόπειρα πραξικοπήματος με τις πιτζάμες;
10. Δεν ντραπήκατε τους προγόνους σας, τους Αψβούργους, τους Χοετζόλερν, και τόσους άλλους που δόξασαν το στερέωμα της βασιλευόμενης Ευρώπης, τον Μαξιμιλιανό του Μεξικού κλπ; Θα τολμούσαν ποτέ στον Φραγκίσκο Ιωσήφ της Αυστρίας να φωνάζουν «έ, έ, έρχεται – έρχεται γιαούρτι!»;
ΑΝΩΝΥΜΟΣ
Αριθμός σχολίων : 2
1. Γιατί οι δημοσιογράφοι, στην πλειοψηφία τους, ξέρουν Ιστορία για να του κάνουν τέτοιες ερωτήσεις; Εδώ δεν ξέρουν να μιλήσουν. Αυτή είναι η αιτία, αγαπητέ ανώνυμε, κι όχι πως οι συνεντεύξεις είναι στημένες.
ΑΡΤΣΗΣ ΜΠΟΥΡΤΖΗΣ | 28 Ιουνίου 2008
2. Αν και ολίγον υπερβολικός στις απαιτήσεις του ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ, συνολικώς μάλλον δίκιο έχει. Κυρίως διότι σε έναν Ανώτατο Άρχοντα μιά φορά παρουσιάζεται -κι αν παρουσιάζεται- η ευκαιρία να δείξει το ανάστημά του, ως υπέρτατος θεματοφύλακας του Πολιτεύματος. Δυστυχώς για τον τέως, απέτυχε παταγωδώς και επέλεξε ο ίδιος τη μοίρα που του επιφύλαξε η Ιστορία. Μόνο που καμμιά φορά, ως θεσμό και όχι ως πρόσωπο, βεβαίως, τον φέρνουν στις μνήμες οι ασύστολες κουταμάρες των πολιτικών ή τον κάνουν συμπαθή, σ’ όσους δεν έζησαν τα γεγονότα, μικρότητες πολιτικών, λες και αυτοί φοβούνται ακόμη ότι μπορεί να κινδυνεύει το Πολίτευμα από εκείνον. Αν αμφιβάλλουν για τη σταθεροτητα της Δημοκρατίας, που οι ίδιοι υποτίθεται θεμελίωσαν είναι επειδή καμμιά φορά αντιλαμβάνονται ότι οι ίδιοι πριονίζουν το κλαδί πάνω στο οποίο κάθονται…
ΤΑΡΖΑΝ | 28 Ιουνίου 2008