Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2008

Γιατί τους Πιστεύουμε;


Είναι κοινός τόπος ανάμεσα στους πολιτικούς κυρίως, να ψεύδονται απροκάλυπτα, οι αποκοτιές τους ν’ αποκαλύπτονται με ντοκουμέντα και μάλιστα κατ’ αντιπαράθεση, και παρ’ όλα αυτά αυτοί να συνεχίζουν απτόητοι και άνετοι τις ψευδολογίες τους κι εμείς απαθείς να τις χωνεύουμε και να τις προσπερνούμε.

Σ’ ένα βίντεο, απόσπασμα από παλιότερο νυχτερινό δελτίο ειδήσεων, ο Ρουσόπουλος φαίνεται να αντιτίθεται στη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τη Siemens, με την αιτιολογία ότι αυτή αποτελεί χρονοβόρα διαδικασία, οχτώ-δέκα μηνών, με αποτέλεσμα να μην καταλήγει σε συμπέρασμα και κατά συνέπεια, σε καταλογισμό ευθυνών. Στη σημερινή συγκυρία περί Βατοπεδίου ο ίδιος ανεκδιήγητος κυβερνητικός εκπρόσωπος υπεραμύνεται της εξεταστικής επιτροπής με μια διαστρεβλωτική επιχειρηματολογία του ..κώλου.

Τι συμβαίνει λοιπόν, που μέσα σ’ ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα, ικανό για τη μνήμη να παραμένει διαυγής, ένας τόσο σημαντικός πολιτικός να μην ερυθριά όταν συλλαμβάνεται να κλέπτει οπώρας;

Μήπως είναι πάνω απ’ το κανονικό χοντρόπετσος; Μήπως ποντάρει ότι κανένας δεν πρόκειται να θυμάται παλιότερες δηλώσεις, ότι κάποιοι θα ξεφύγουν χωρίς να έχουν διαβάσει το συγκεκριμένο άρθρο, ή χωρίς να έχουν δει το συγκεκριμένο δελτίο; Σίγουρα, όλα αυτά είναι πάνω από πιθανά και εύλογα.


Υπάρχει όμως και ένας άλλος παράγοντας που ανάγεται στην ψυχολογία. Και έχει να κάνει με το πώς αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, τον οποίο διευθετούμε, λένε, κατατάσσοντάς τον σε κατηγορίες. Ο τρόπος αυτός σκέψης μάς εξοικονομεί χρόνο. Π.χ. ο,τιδήποτε ανάγεται στην κατηγορία Επιστήμη θεωρείται έγκυρο καθ’ ότι εννοείται ότι πληροί ορισμένους κανόνες ασφαλείας, σύμφυτους της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Αν κάποιον, για παράδειγμα τον έχουμε κατατάξει σε μια ευρεία κατηγορία, όπως πολιτικός, και μάλιστα Υπουργός, καλώς ή κακώς, λόγω αδρανείας θα έλεγα, και παρά περί τις αντιθέτου συσσωρευμένες ενδείξεις, γενικώς θεωρούμε ότι ο λόγος του είναι έγκυρος και υπεύθυνος.


Αυτή νομίζω ότι είναι η αιτία που συνεχίζουμε και τους ακούμε, αντί να τους έχουμε να τους περιγελούμε, να τους φτύνουμε και να τους γιαουρτώνουμε!!
Θα μου πείτε τώρα, έλα καημένη, αφού όλοι γνωρίζουμε ότι λένε ψέμματα, κι ότι είναι θεομπαίχτες κι αγύρτες του κερατά, τι κι αν πουν ακόμη ένα παραπάνω; Έχετε δικαιο, και θα το δεχόμουν σαν εξήγηση αν μου αιτιολογούσατε τους λόγους για τους οποίους συνεχίζουμε να ψηφίζουμε και να ακούμε και να λαμβάνουμε σοβαρά υπ' όψιν, όλους αυτούς τους ψεύτες, τους θεομπαίχτες και τους αγύρτες...
Αναρωτιέμαι, αν άραγε θα σταματήσει ποτέ αυτό.

20 σχόλια:

  1. Mάλλον δε θυμόταν τι δήλωσε πριν μερικούς μήνες και την...πάτησε!Θέλει πολύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Cynical καλησπέρα ,
    θα μπορούσε κάποιος να πεί ότι η ανάρτησή σου έρχεται σαν γροθιά στο στομάχι και δεν θάταν άσχημο να συμβεί και αυτό . Δεν διαφωνώ καθόλου στην τοποθέτησή σου , ούτε και στο σαρκαστικό σχόλιο (υποθέτω) του vad , απλά φανταζόμουν (αιθεροβάμων) ότι η κατηγορία "θέσφατον" , είχε εκλείψει . Μας τέλειωσε δηλαδή μετά τις αλλαγές που ζήσαμε στις αρχές της δεκαετίας του '90 . Ξέχασα όμως πως οι πολιτικές των σοσιαλιστικών κυβερνήσεων που ναι βιώσαμε και τέτοιες , οδήγησαν μεγάλη μερίδα του πληθυσμού (σικ) στον καναπέ . Δυστυχώς όμως κι αυτό είναι που με πικραίνει αλλά και με πεισμώνει , πως σημαντικό μερίδιο ευθύνης , φέρει και η ελληνική αριστερά (και εγώ σαν θιασώτης) με τα "τερτίπια της .
    Σου εύχομαι ένα καλό σαβατόβραδο και μια καλλίτερη κυριακή !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποντάρουν στην επικοινωνία, έχουν μετατρέψει την πολιτική σε διαρροές και εικόνες και ατάκες.

    λίγες κρατικές διαφημίσεις και όλα γίνονται "αλλιώς".

    Εγώ πάλι θέλω να πιστεύω ότι όσο περνάει ο καιρός τόσο η ψήφος μας γίνεται πιο δύσκολη.

    Ο κόσμος πλέον κρίνει περισσότερο και αρχίζει να αντιλαμβανεται αυτές τις επικοινωνιακές καταιγίδες.

    Σε τι βαθμό; είναι αυτό αρκετό; δεν έχω απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @cynical καλησπέρα, νομίζω ότι για να ασχοληθεί κάποιος με την πολιτική πρέπει να είναι είτε πλήρως ανόητος, είτε πλήρως διεφθαρμένος.

    Οι Έλληνες είναι αδιόρθωτοι. Αν όμως δεν ψηφίσουν κάποιον κερδίζει την αποχή τους το πρώτο κόμμα ως πριμ, όπως έμαθα πρόσφατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Cynical, πριν λίγο έγραψα στο blog μου, απάντηση στο σχόλιο σου, και λέω πόσο πολύ σε αγαπάω γιατί η ...κυνικότητα σου, αποπνέει αυτην την τόσο ρομαντική ευαισθησία που εχουμε ανάγκη....

    Και έτσι σήμερα επέτρεψε μου, σε κόντρα ρόλο να βγάλω εγώ, που το παίζω τρομάρα μου ρομαντική, όλη την κυνικότητα της απάντησης στο post σου...

    Αν ρωτούσαμε αυτόν τον περιώνυμο «απλό πολίτη» τι στο διάολο καταλαβαίνει σαν κρίση της πολιτικής, πιστεύω ότι θα μας έλεγε, για την Κυβέρνηση που δεν κυβερνά αλλά ....μιλάει για μεταρρυθμίσεις, την αξιωματική αντιπολίτευση που διαρκώς ξεκινάει να ανανεωθεί αλλά καρκινοβατεί και αντιφάσκει, την αριστερά που «ονόματα γυμνά κρατεί μα γερασμένα χέρια».
    Τι είναι οι πολιτικοί;;;; κάποιοι που τους πετυχαίνεις όλη μέρα στα ΜΜΕ, να λένε αυτά που ήδη ξέρεις ότι θα πουν.

    Και σε μια ατάκα ειλικρίνειας και αυτοκριτικής (αυτή την λέξη αν την ξανακούσω νομίζω ότι θα λιποθυμίσω) θα παραδεχτεί ο "απλός πολίτης" ο αντίστοιχος Τζο ο υδραυλικός, ότι «ΚΑΙ εμείς φτάιμε» γιατί συμπεριφερομαστε σαν χειραγωγημένοι υπήκόοι.
    Εμείς που εκχωρούμε τον πολιτικό μας λόγο στον Κακαουνάκη και στον Τράγκα, και την αντιπροσωπευση μας στον Λαζόπουλο και στον Τριανταφυλλόπουλο.

    Αλλά απο την άλλη Cynical, αυτός ο «απλός πολίτης» ξέρει ότι η Ελλάδα ζει ίσως και την πιο μακροχρονη περίοδο δημοκρατίας και ελευθερίας.
    Ξέρει ο Ελληνας Τζο, ότι η Ψωροκώσταινα είναι (αν θυμάμαι καλά απο τους δείκτες της έκθεσης του ΟΟΣΑ) η 26η χώρα στους δείκτες ευημερίας, ότι πριν 7 χρόνια , κατόρθωσε να ενταχθεί στην ισχυρότερη πιθανότατα οικονομική συμμαχία των ανεπτυγμένων χωρών.

    Γι’ αυτό επίσης ο Έλληνας είναι καχύποπτος έναντι όσων «ωρύονται» κατά των κομμάτων.
    Προτιμά, βαρύθυμα έστω, να ψηφίζει κόμματα με ρίζες στην ελληνική ιστορία και κοινωνία, γιατί ξέρει ότι τα κόμματα είναι σοβαρή υπόθεση, ούτε φτιάχνονται ούτε ξεφτιάχνονται εύκολα.

    H ομαλοποίηση της πολιτικής ζωής και η ιδεολογική «αποφόρτιση» είναι πολύ πρόσφατες, έχουμε μάθει να κινουμαστε με πολωτικά ψευτοδιλλήματα και ιδεολογικούς ψυχαναγκασμούς.
    Οι θεσμοί έχουν φτάσει στα όρια τους, αλλά εξακολουθούμε παρθένες άλλης εποχής, να τους σεβόμαστε και να πλένουμε το στόμα μας με ροδόνερο όταν μιλάμε για αυτούς...

    Και η δική μας «κρίση της πολιτικής» συναντά τη γενικότερη. Παλευουν όλοι να ξεκαθαρίσουν τις παλιες ρυθμίσεις στις σχέσεις πολιτικής και οικονομίας, εθνικού κράτους και διεθνούς περιβάλλοντος.
    Και έτσι όλοι βολεμένοι, αναμαμε δυο αντίθετες αλλά κατα την ταπεινή μου άποψη εξίσου ηλίθιες στάσεις απέναντι στην «αλλάγή εποχής». Η μία αυτό το περιφημο «τέλος της Ιστορίας», και ότι αυτός είναι ο μόνος δυνατός κόσμος, και η άλλη ότι το antiglobal είναι η μόνη εναλλάκτική λύση.

    Αλλά δεν νομίζω ότι θα μείνουμε πάντα στην μόνιμη ευφορία μας. Πιστευω ότι αν κάτι ζούμε αυτό είναι το φινάλε της περιόδου αυταπάτών μας, δηλαδή ότι ο τρόπος παραγωγής και κατανάλωσης μας σήμερα, θα διαρκέσει για πάντα.

    Και έτσι αυτή η Μεγάλη Πολιτική, θα γίνει μια πρακτική δεμένη με την καθημερινότητα μας γιατί μπορεί να μην ασκείται πια στην τηλεόραση, γιατί η ευδαιμονία ...τέλος...τουλα΄χιστον όπως εμείς την γνωρίσαμε....

    Τρωμε απο το κεφάλαιο της πολιτικής Cynical, τους τόκους τους εχουμε φάει προ πολλού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητή C,
    Σύντομα θα περιπέσεις στη χλεύη του λαού που θα ψηφίσει μαζικά αυτούς που τον κοροϊδεύουν ασύστολα. Γιατί προκαλείς τη τύχη σου; Και ο λαός συμφωνεί ότι αυτά που λές είναι καλά σήμερα και αύριο είσαι για τη πυρά. Εσύ νομίζει πως μόνο οι πολιτικοί μεταλλάσσονται ανάλογα με τον άνεμο; Έχουμε τους ηγέτες που μας αξίζουν. Έχουμε;;;

    …Αν δεν είχαν τη δύναμη μιας άλλης δοτής ταξικής εξουσίας θα σου έλεγα εγώ που τους πονάει και που τους σφάζει. Αλλά…

    Στέργιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλη Cynical
    Δυστυχώς, έχουμε μπουχτίσει τόσο πολύ από τα οικονομικά σκάνδαλα των εξουσιαστών, που δε μας κάνουν πλέον καμία εντύπωση. Όσο εξωφρενικά πράγματα κι αν ακουστούν ή και αποδειχθούν για κάποιον, λέμε: «ε, και τι έγινε, όλοι κλέβουν μωρέ!».

    Υ.Γ. Ρίξε αν θες μια ματιά στο τελευταίο post μου, για τα «προσωπικά είδη» του Χριστόδουλου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα VaD. Φυσικα και δεν θυμόταν. Δεν το θεωρει καν αναγκαιο να θυμάται, αφού οι συνέπειες από την αμνησία γνωριζει οτι θα ειναι ελάχιστες. Θα πάει σε άλλο υπουργειο, θα μεινει για λιγο εκτος επικαιροτητας και μετα ολα μελι-γάλα. Αυτοι που χανουν τη μνημη τους ειμαστε εμεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα Κάκο.
    Από τοτε βρε παιδι μου που φτήνηναν οι καναπέδες και κάθε σπίτι αγόρασε κι από έναν, βυθιστηκαμε και χαθηκαμε στα μαξιλάρια. Βλέπουμε την πολιτικη σαν σόου για να γελάμε με τους καραγκιόζηδες κάθε βραδυ. Βλέπουμε κι έναν Λάκη κάθε δυο Τρίτες, εκτονωνόμαστε, και νομίζουμε ότι ετσι καθαρίζουμε. Παρ' όλη ομως τη γελοιοποίηση, οι ηθοποιοί παραμένουν εκει στην κεντρική σκηνή των δελτίων, έχοντας αποκτήσει μια απερίγραπτη ανοσία. Κι εμεις οι ανοητοι, συνεχίζουμε να γελάμε..
    Καλη Κυριακή και σε σένα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Matrix. Περίμενε ως τις εκλογες. Ακόμα και αν διατηρηθούν τα σημερινά ποσοστά των δημοσκοπήσεων, (που δεν το πιστευω γιατι θα πολωθουν και θα μεγαλώσει το μερτικο των δυο κομματων), λίγο τόχεις να υπάρχει ένα 30% που δηλώνει οτι προτιμαει ΝΔ μετά απ' όλα αυτά; Ξερεις ποσος κοσμος ειναι αυτός; Δηλαδή αυτοι οι ανθρωποι δεν βρηκαν τιποτε το επιλήψιμο στους κυβερνητικους χειρισμους και στη συμπεριφορα των υπουργων της;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα Rider. Και 10 να ψηφίσουν, από νομική άποψη η κυβερνηση που θα προκύψει θα ειναι νομιμη. Αλλά κατά πόσο; Υπάρχει μια συνεχης φθορά των πολιτικων και του συγκεκριμενου συστηματος διακυβερνησης (αντιπροσωπευτικη δημοκρατια που μονο αντιπροσωπευτικη δεν ειναι). Γραφονται χιλιαδες δοκιμια και εκατονταδες βιβλια, αλλά ακόμα δεν εχει συμβει αυτο το μπαμ που θα πει αντιο σ' αυτη τη διαφθορα, όχι μονο εδω αλλά και παγκοσμιως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα ...κυνικη Κατερίνα! Βαζεις ένα πολύ ωραιο θεωρητικο ερώτημα, για το τι σημαινει "κριση της πολιτικής". Να πω την αλήθεια, μ' έβαλες σε σκέψεις, γιατί ενώ το αισθανομαι, εν τούτοις δεν μπορώ να το κωδικοποιησω σε λέξεις, που να μην παραπέμπουν σε στερεότυπες αντιλήψεις.

    Λέω λοιπόν κάτι αυθόρμητα: Πολιτική είναι πάνω απ' όλα σύγκρουση, κάτι που σήμερα λείπει. Η σύγκρουση, είναι πολιτισμικώς σαν έννοια "outdated", και έχει απορροφηθεί απ' την κουλτούρα της "πολιτικής ορθότητας" η οποία αποφεύγει τις αξιολογήσεις και τις ιεραρχήσεις.

    Η Ελλάδα έχει ανεβει, έχει γνωρισει ευμαρεια, αλλά αν μας διαβασει ο Στεργιος θα πει ότι όλα αυτά είναι σχετικά. Ειμαστε στην 26 θεση αλλά πρώτοι σε ένα σωρό άλλους ..δείκτες που κανουν τη ζωη αφόρητη σ'αυτη τη χωρα. Να μην τους επαναλαμβανω, διοτι ολοι μας δεν περναει μερα που να βρισουμε.
    Μεχρι τωρα, εκτος των κομματων δεν υπάρχει στον ορίζοντα άλλος τροπος οργανωσης της πολιτικης δράσης. Εν ταξει να μην φυγουμε απο τα κομματα για να παμε στα ..σοβιετ, ή στα εργατικά συμβούλια, ή στις ομαδες πολιτων, ή σε ο,τιδηποτε άλλο, (θα ήταν μεγάλο το αλμα και μάλιστα ...κβαντικό), αλλά αυτά τα ερμα τα κομματα έτσι οπως εγιναν εχουν πια φαει τα ψωμιά τους. Ειναι μια φαρσα που πρεπει να τελειωνει, όχι γιατι βρίσκονται αδυναμα θεσμικα να διαχειριστουν τις μεγαλες προκλησεις, αλλά γιατι γίνανε φυτωρια μεγαλης διαφθρας και διαπλοκης. Και ατελεσφορα από αυτη την αποψη.
    Σίγουρα η κριση ειναι γενικοτερη, αν και η ελληνικη εχει καποιες οξυμενες ιδιαιτεροτητες. Και ειναι παρηγορο που η κριση ειναι παγκοσμια, διοτι θα επιφορτισθουν αλλοι για την εξευρεση λυσης. Αν περιμενανε από εμας, μαλλον θα ατυχούσαμε εις τον αιωνα τον απαντα...
    Ωρες ωρες αναρωτιεμαι Κατερινα πώς θα ήταν να ζούσαμε στο '50 - '60. Πώς θα ηταν η ψυχολογία μας σαν μελη μιας κοινωνιας που προσδωκούσε το καλύτερο και της ερχοταν μαλιστα. Σημαρα μιλαμε καθημερινα για κριση εδω, για κριση εκει, έχουμε διαποτιστει πλεον από το κακο κλιμα και εχουμε αποκτησει και την αναλογη ψυχολογια που ειναι το σημερινό "φυσιολογικό". Ειναι σαν να ζουμε χρονια σε ενα υπογειο, χωρις να μπορουμε να φανταστουμε πως θα ειναι αραγε ο κοσμος εξω απο αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στεργιο, καλημερα. Τα γραφω στον Matrix, για το πως θα πολωθουν τα πραγματα ξανα πριν απο τις εκλογες. Το πανηγυρι will be over.
    Πάντα στις αλλαγες που χρειαζονται μεγαλες μετατοπισεις μαζας, απαιτειται πολύς χρονος. Πρωτον για να συνειδητοποιηθει η αναγκαιοτητα μιας αλλαγης και δευτερον για να επιτευχθει ο συντονισμος που θα την πραγματοποιησει. Σημερα νομιζω ότι ακομα κυοφορουμε την αναγκαιοτητα της αλλαγης. Αυτη προσπαθουμε να ωριμασουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Ανορθόδοξε.
    Δεν βλεπεις ομως κατι ασυμβίβαστο, αναμεσα στο να απαξιωνουμε τους κυβερνωντες από τη μιά, και απο την αλλη να του δεχομαστε οτι ειναι αξιοι να μας κυβερνούν;
    Ναι τα εχω δει, τι μαζευε ο ανεκδιηγητος Χριστοδουλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητή Cynical,

    Να σας πω. Τόσα πράγματα λέω όλη την ώρα. Έχω στο μυαλό μου και εγώ δεν ξέρω πόσες έννοιες. Δεν είναι εύκολο μαντάμ να κυβερνάς μια χώρα. Που το βρήκαμε τώρα όλοι και κατηγορούμε. Να πάτε να κυβερνήσετε εσείς κυρία μου, που ξέρετε και να φωνάζετε.

    Εεεεε κάναμε ένα λάθος μαντάμ. Ξεχαστήκαμε στην τελική. Τι θα μας κάνετε; Θα μας πάρετε και το κεφάλι για ένα τόσο δα πταίσμα. Ντροπή σας. Αίσχος!!!!! Αλλά τέτοια εισασταν πάντα...!!!!!

    Με πολύ κατά τ' άλλα αγάπη.

    Θεόδωρος

    Υ.Γ. Παραθέτω, τι μου είπε να ανεβάσω σαν σχόλιο, γιατί δεν προλάβαινε να το αναρτήσει ο ίδιος!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γειά σου Θόδωρε. Σε σκέφτομαι και σε συμπονώ. Και ευχαρίστως θα ανελάμβανα το βάρος της διακυβέρνησης. Τι λες τωρα. Να μην κανουμε μια εξυπηρέτηση;

    σου εγραψα απ' ευθειας, να μην ξαναενοχλώ τον κοινο μας φιλο VK που διαβαζει τωρα για το διδακτορικό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Bρε συ Σίνικαλ, αν ήταν σοβαροί, δεν θα ήταν πολιτικοί. Αυτές οι δύο ιδιότητες είναι ασύμβατες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σουέλ, αναρωτιεμαι, γιατι το μαγαζι Ελλας συνεχιζει να δουλευει (οπως δουλευει) με αυτούς. Μηπως εχουν διακοσμητικο ρολο στην διοικηση, μηπως ολη η δουλεια γινεται στις βρυξελλες, και μηπως εδω δεν θα χρειαζομασταν παρα ελάχισοτυς για να διεκπεραιώνουν την αλληλογραφια; Μηπως ετσι εξηγειται γιατι τους ανεχομαστε, να τους εχουμε σαν τζουτζεδες για να γελαμε τα βραδια στην τηλεοραση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. 8a diafwnhsw sto shmeio oti epidh tous exoume katataxei sthn kathgoria politikoi 8ewroume ton logo tous eguro.Akrivws epeidh tous exoume katataxei se ayth thn kathgoria 8ewroume oti exoun to dikaiwma na lene oles aytes tis malakies kai diathroun to apurovlhto logo ayths ths idiothtas tous pou duskola 8a xefortw8oun sto eggus mellon.Menoume adraneis logo tou oti h katastash einai h idia apo thn paidikh mas hlikia kai exoume sumvivastei me ton oro politikos=klefths,psefths.Opote ka8e ti mh axioshmeiwto dhladi ena skandalo paramenei mia routina sthn ka8hmerinh mas zwh.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!