Όταν ήμασταν μικροί τα μόνα πράγματα που ξέραμε ότι μπαίνανε στις βιτρίνες ήταν τα τυριά, τα σαλάμια, τα ρούχα, τα υφάσματα, τα παπούτσια, τα βιβλία, και για να μην τα πολυλογώ κάθε τι που άκουγε στο όνομα εμπόρευμα. Α! Ήταν φυσικά και οι γυναίκες στην πουτανογειτονιά DeWallen του Άμστερνταμ, που όπως ακούγαμε τότε, νοίκιαζαν κι από μια βιτρίνα για να στήνονται και να επιδεικνύουν τα κάλλη τους, κυρίως, έλεγα εγώ, για να προφυλάσσονται απ’ τον χιονιά, κι από το ξεροβόρι των καναλιών, κάτι που δεν είχαν ανάγκη να κάνουν οι συναδέλφισσές τους των νοτίων χωρών που την έβγαζαν άνετα στα πεζοδρόμια μ’ ένα σάλι ή μιαν εσάρπα ριγμένη στους ώμους, κι αυτό σπανίως.
Το ότι οι γυναίκες αποφάσισαν κάποια στιγμή να εργάζονται από τις βιτρίνες και όχι από τα πεζοδρόμια, επιλογή που χάνεται στα βάθη της ιστορίας, απετέλεσε την μεγαλύτερη καινοτομία του επαγγέλματος, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό του τουριστικού συναλλάγματος της Ολλανδίας να οφείλεται στη συγκεκριμένη αυτή σύλληψη. Έτσι το θέαμα «πουτάνες στη βιτρίνα» απετέλεσε, μετά τις τουλίπες και τους ανεμόμυλους κάτι σαν το σήμα κατατεθέν της Ολλανδίας, λίγο πολύ όπως ο Πάπας στη Ρώμη, οι τσολιάδες στην Αθήνα και οι φρουροί του Μπάκινχαμ στο Λονδίνο. Τίποτε παραπάνω που να ξεσηκώσει μια παν-ολλανδική φεμινιστική θύελλα. Άλλωστε εκείνες τις εποχές δεν νοιάζονταν και πολύ για την προστασία της τιμής και της αξιοπρέπειας αυτών των γυναικών, που έτσι κι αλλιώς λόγω επαγγέλματος ήταν ήδη ξεγραμμένες.
Κάποια στιγμή κάποιος ευφάνταστος έμπορας στη γενέθλια πόλη μου αποφάσισε να στήσει στη βιτρίνα μια ολόδροση κοπέλα με μαγιό, από τις καθωσπρέπει και όχι από τις παστρικιές, αλλά το εγχείρημα δεν κράτησε πάνω από μια μέρα λόγω της εχθρικής υποδοχής του από το καταναλωτικό κοινό, που μπορούσε ακόμα να διακρίνει ότι οι βιτρίνες ήταν για τα εμπορεύματα και όχι για τους ανθρώπους. Και ότι ανάμεσα σ’ αυτά τα δυο υπήρχαν ακόμα ανυπέρβλητες διαφορές.
Όταν με τα χρόνια οι διαχωριστικές αυτές γραμμές άρχισαν σιγά σιγά να αμβλύνονται και να επεκτείνονται και στο γενικό πληθυσμό, παρατήρησα ότι κατά μήκος της τουριστικής Ιστικλάλ, και κατ΄ αναλογίαν με την De Wallen του Άμστερνταμ, αρκετά κεντρικά εστιατόρια της Κωνσταντινούπολης, μιας και δεν μπορούσαν να στήσουν λόγω copyright πουτάνες, έστηναν σε βιτρίνες με βουκολικό περιεχόμενο μαντιλοδεμένες ροδομάγουλες χωριατοπούλες οι οποίες δασκαλεμένες να κοιτούνε τη δουλειά τους και όχι τους πελάτες απ’ έξω που τις περιεργάζονταν, άνοιγαν με δεξιοτεχνία διάφανα φύλλα που στη συνέχεια μετέτρεπαν σε λαχταριστές πίτες.
Η Αθήνα δεν θα μπορούσε να μένει πίσω. Με συγκριτικά μεγάλη χρονική καθυστέρηση, αλλοδαπή αλυσίδα ζαχαροπλαστείων έρχεται και πλειοδοτεί. Μεταφέρει το εργαστήριό της από τα υπόγεια, ή από τα πίσω δωμάτια όπου συνήθως βρίσκεται, μπροστά μπροστά και στην πρώτη γραμμή, το κάνει βιτρίνα το ίδιο, και καθιστά τους εργαζόμενους τεχνίτες, γιους και παραγιούς διαφανείς στα περίεργα μάτια των περαστικών και πρώτης τάξεως θέαμα.
Αν ο,τιδήποτε μπαίνει σε μια βιτρίνα σηματοδοτεί τη μετατροπή του σε εμπόρευμα, τότε γιατί όλοι αυτοί οι άνθρωποι να σηματοδοτούνε κάτι άλλο;
Δεν είναι μόνο πιστεύω ή μετατροπή των πάντων σε εμπόρευμα, αλλά και η αυξανόμενα κοινή αποδοχή της ηδονοβλεψίας των πάντων. Η μεταφορά από την σφαίρα του προσωπικού, στην βορά του βλέμματος των άλλων, το γεγονός ότι όλα είναι προς τέρψη και ικανοποίηση ενός παρατηρητή που έχει δικαιώματα και πρόσβαση παντού.
ΑπάντησηΔιαγραφήEσείς (οι γυναίκες) να τα βλέπετε αυτά Cynical. Το αλλοδαπό ζαχαροπλαστείο αναγκάστηκε να "προβάλλει" γιούς και παραγιούς γιατί δεν υπάρχουν πλέον ροδομάγουλες χωριατοπούλες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί απορείς; Όλα έχουν καταντήσει θέμα μάρκετινγκ. Όλα βγαίνουν στη βιτρίνα για να προσελκύσουν το κοινό. Δεν μετράει η ποιότητα, αλλά η εικόνα. Το μεταμοντέρνο χτυπάει σε κάθε πτυχή της εμπορικής ζωής. Εξάλλου, όλα σήμερα πια είναι εμπορεύματα κι εμείς προσκολλόμαστε στο φετιχισμό του προϊόντος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα Σοφια,
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι αυτο ειναι, αλλα αποκτα ιδιαιτερη σημασια που ο ηδονοβλεψιας δεν ειναι ο οποιοσδηποτε, αλλα ο πελατης. Οτι ο πελατης εχει δικαιωμα να επιτηρει οχι μονο το σοκολατακι αλλα και αυτον που το φτιαχνει. Του δινεται το δικαιωμα να θεωρει οτι του ανηκει τοσο το προιον οσο και ο παρασκευαστης του.
Eξ΄ορισμού η "βιτρίνα" υπηρετεί "εμπορεύματα" και "πελάτες". Σε όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόσθετο ίσως στοιχείο των σύγχρονων εποχών μας και η διεύρυνση αυτής της τάσης ακόμα και στα σοκολατάκια, διακρίνεται πλέον ξεκάθαρα και η πλήρης συνείδηση και γνώση των πωλητών ότι οι στόχοι/αγοραστές αν δεν το δουν με τα μάτια τους να φτιάχνεται και πως ακριβώς γίνεται, όλο και δυσκολότερα πείθονται για την ποιότητα του κάθε "προϊόντος".
Φιλη cynical
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνησω με τη Sophia,οτι ολα εχουν μετατραπει σε εμπορευμα προς πωληση και αυτο που με απογοητευσε περισσοτερο σε μια σχετικη αναρτηση που ανεβασα προσφατα ειναι το ποσο λιγοι τελικα ενδιαφερονται να δουν τις παραμετρους του θεματος ανθρωποι-"εμπορεύματα", πχ αναφερομαι κυριως στο trafficking και την εκμεταλλευση πολλων γυναικων. Αν εχεις χρονο ριξε μια ματια εδω.
Και ετσι η δουλειά μετατρέπεται σε δουλεία ,γιατί πως αλλοιώς μπορεί να χαρακτηριστεί το Ανθρωπος ως εμπόρευμα εκτός από δουλεία???
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά τα κρυπτοκομμουνιστικά και κρυπτομαρξιστικά σας ότι ο άνθρωπος δεν είναι εμπόρευμα να τα αφήσετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε μια ελεύθερη κοινωνία ο άνθρωπος πρέπει να έχει το δικαίωμα να γίνει από πουτάνα μέχρι δούλος. Τώρα εσείς, αθεράπευτα δογματικοί, θέλετε να περιορίσετε την ελευθερία του ατόμου καταργώντας αναφαίρετα ανθρώπινα δικαιώματα.
Το 1906 ένας ζαχαροπλάστης προσέλαβε μια κοπέλα να σερβίρει. Έγιναν μαζικές διαδηλώσεις όλης της ηθικής κοινωνίας και σημειώθηκαν επεισόδια και επιθέσεις στο ζαχαροπλαστείο. Τελικά η κοπέλα απολύθηκε! Εκεί θέλετε να μας γυρίσετε; Να μην έχουν εργασία οι κοπέλες;
Ξέρετε καλά όμως ότι το δικαίωμα στην εργασία είναι αναφαίρετο όπως και το δικαίωμα στην… ανεργία. Και το δικαίωμα στη δουλειά είναι ίσο με το δικαίωμα στην δουλεία και την ελευθερία. Δεν θα μας ανατρέψετε τώρα εσείς τις... κατακτήσεις της… σύγχρονης κοινωνίας του νεοφιλελευθερισμού για να γυρίσουμε στο 1906!!!!
Τι να κάνω ο άνθρωπος, έμαθα ότι έρχεται το ΔΝΤ και κάνω πρόβες για να με προσλάβουν αλλιώς θα πέσει λόρδα!!!
Όλα μπροστά, ολα στη φόρα, όλα βορά στην ανθρώπινη ματιά. Ανάλογα από την πλευρά που το κοιτάζεις μπορεί να είναι καλό ή καταστροφικό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχα ανοίξει πάντως διάπλατα τα μάτια μου από έκλπληξη όταν είδα ένα σπίτι στη γειτονιά που έμενα στη Γερμανία να έχει γυάλινους τοίχους! Το σπίτι του big brother το λέγαμε. Άνθρωποι που με τη θέληση τους έβαζαν τη ζωή τους σε βιτρίνα.
καλημερα,
ΑπάντησηΔιαγραφήαφου πρωτα πω οτι εχω παει στο αμστερνταμ και το θεαμα με τις πορνες στις βιτρινες ειναι ισως το πιο καταθλιπτικο και αποκρουστικο θεαμα που εχω δει ζωντανα στην ζωη μου, να πω οτι διαφωνω καθετα με το σκεπτικο σου για το ζαχαροπλαστειο.
(δεν ξερω ποιο λες αλλα υποθετω το leonidas?? )
εισαι λιγο υπερβολικη πιστευω.(καταλαβαινω οτι ειναι και η διαθεση μας απο το κλιμα των ημερων) αλλα δεν ειναι ολα ασχημα.
το συγκεκριμενο εμενα μου αρεσει σαν σκεψη.
αφενος γιατι στην ελλαδα που οι ελεγχοι ειναι τοσο αυστηροι (ΑΛΛΑ κυριως η επαγγελματικη συνειδηση μας τοσο μεγαλη)που δεν ξερεις αν αυτο που παιρνεις ειναι κιμας απο μοσχαρι ή γατα (που λεει ο λογος)
αφετερου γιατι (και παλι λεω οτι δεν εχω ξερω πως ακριβως εχει υλοποιηθει αυτο που περιγραφεις και γενικα το θεαμα) το συγκεκριμενο ειναι και μια μορφη τεχνης.ειμαι σιγουρος οτι αν κατσεις να δεις πως φτιαχνονται τα γλυκα μπορει να κολλησεις και να κοιτας για ωρες. Να το πω αλλιως? αν ειχαμε εναν γλυπτη και αντι να εχει ενα εργαστηριο σε ενα υπογειο εφτιαχνε τα γλυπτα του στην βιτρινα του μαγαζιου του.θα μας πειραζε? μαλλον οχι...
ετσι και αυτο με το ζαχαροπλαστειο εγω δεν το βρισκω κακο...μην γινομαστε υπερβολικοι και μην κυνηγαμε μαγισσες λεω εγω....και καλημεριζω !!!!
Καλημερα ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικα με το ποια ειναι τα κινητρα των υπευθύνων που αποφασιζουν να εκθεσουν τους εργαζομενους στα ματια των περαστικων, συγχωρειστε με, αλλα εχω αλλη γνωμη.
Πιστευω ότι δεν επιδιωκουν να δειξουν επι της ουσιας οτι τα προιοντα τους ειναι αγνα και καθαρα, γεγονος που εκ των πραγματων δεν μπορει να ελέγξει ο θεατης, αλλα να στησουν ενα θεαμα που να παραπέμπει βασει συνειρμών στην αγνοτητα των προιοντων τους.
Οπως για παραδειγμα γινεται και στις διαφημισεις. Ουσιαστικα στηνουν μια ζωντανη διαφημιση με τους εργαζομενους κομπαρσους.
@Ερνεστο, το ζαχαροπλαστειο δεν ειναι ο Λεωνιδας!
Κουιζ: Ποιο ειναι;;;
Swell,
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωριατοπουλες υπαρχουν,
Οσο για το «ροδομαγουλες», γιαυτο υπαρχει και ο Hondos.
Γεια σου Δημο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΪσα ισα, απορω, που δεν εχει εξαπλωθει τοσο πολύ η ...διαφάνεια! Γιατι υπαρχει ακομα τοση αναστολη; Γιατι κωλισιεργουν τοσο πολύ και δεν υπάρχουν ακομα μιμητες;
cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι λες οτι ειναι κομπαρσοι ? εγω το βλεπω ακριβως αναποδα!
οτι κομπαρσοι ειναι στην πραγματικοτητα οταν ειναι χωμενοι σε ενα εργαστηριο στο πισω μερος και το μονο ποθ βγαινει μπροστα ειναι μια τουρτα χωρις να ξερεις αν αυτος που την εφτιαξε ειναι λευκος,μαυρος ή....εξωγηινος.
δες το λιγο απο μια αλλη οπτικη γωνια.απο κομπαρσοι γινονται πρωταγωνιστες λεω εγω...ποσο ομορφο ειναι να μπορεις πχ να πας να πεις του ανθρωπου που το φτιαχνει: " μπραβο ρε φιλε,τρομερο αυτο που εφτιαξες" .
δεν ξερω... το βλεπω εντελως αναποδα και δεν με ενδιαφερει (σιγουρα αυτο συμβαινει) το γεγονος οτι ο ιδιοκτητης το κανει για τους δικους του κερδοσκοπικους σκοπους.
Φοράδα στ’ αλώνι,
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σου πω τη μαυρη αληθεια, πιο πολύ πιστευω, ότι ολα αυτα ειναι μια νεα μορφη διαφημισης παρα ουσιας!
Ernesto
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα σου αρεζε να δουλευεις εκτεθειμενος σε μια βιτρινα; Να σε χαζευουν οι αλλοι απο εξω χωρις να μπορεις να ερθεις σε επικοινωνια μαζι τους; Ουσιαστικα αποκομμενοι ειναι. Αντι σε κλουβι απο τουβλο, σε κλουβι απο γυαλι.
cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτο που λες ειναι και θεμα χαρακτηρα!
(και ξαναλεω οτι δεν γνωριζω πως ειναι το ολο πραγμα στημενο)
π.χ εγω ειμαι ντροπαλος και θελω να ειμαι χωμενος στο 3ο υπογειο να δουλευω στο ημιφως εσυ π.χ. εισαι εξω καρδια και γουσταρεις να δουλευεις αν γινεται ακομα και στο πεζοδρομειο. δεν νομιζω οτι παιζει ρολο αυτο το πραγμα.σιγουρα θα υπαρχουν και εργαζομενοι που δεν τους αρεσει και τοσο αυτο .αλλα με αυτην την εννοια υπαρχουν χιλιαδες υπαλληλοι που δουλευουν σε τεραστιες αιθουσες με χωρισματα αντι για κανονικα κλειστα γραφεια κτλ κτλ .
ξαναλεω οτι ΔΕΝ πιστευω οτι οι προθεσεις των εργοδοτων ειναι "αγνες" και οταν το κανανε αυτο ειχανε στο μυαλο αυτα που λεω εγω...ΑΛΛΑ αυτο δεν σημαινει οτι αυτο που κανανε ειναι κακο !
παραδειγμα οταν υπαρχουν καλα εστιατορια που μπορεις να δεις την κουζινα και τον μαγειρα ειναι κακο ?
δεν ειναι πιο κακο που αγοραζουμε παπουτσια ΝΙΚΕ π.χ. και νιωθουμε τελεια...και δεν σκεφτομαστε οτι τα εχουν φτιαξει παιδακια-δουλοι στην ταϊβαν ???
To ειχα διαβασει το κειμενο σου Ελβα. Υπαρχει καποια κινηση και στην ελλαδα που παρακολουθει το θεμα, αλλα μαλλον εχει ατονησει τον τελευταιο καιρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήde profundis,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη σε ακουσει ο Στεργιος απο κατω που δεν σου αρεσει η δουλεία! Δεν το καταλαβες πως εισαι ελευθερος να διαλεξεις δουλειά και όχι δουλεία;
Στεργιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΔΝΤ εχει ηδη υπεράριθμους υπαλληλους, γυρω στους 2,700 και κατι ψιλα.
Ας κοιταξει να μαζεψει τα δικα του οικονομικα και μετα να στραφει αλλού! Ας αντιστρεψουμε το συνθημα.
Αντι για απολύσεις εδω:
«Απολύσεις στο ΔΝΤ!»
Γεια σου Fri,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανοντας την ψυχολογο θα ελεγα οτι η εκουσια εκθεση, ειναι μαλλον μια μορφη εκκλησης ενος απελπισμενου για βοηθεια. Ενα μπουκαλι με ενα μηνυμα ριγμενο στις πεντε θαλασσες και όποιος το πιάσει. Τι αλλο να ειναι αυτη η προθυμια να ανοιγονται τα εσωψυχα στον οποιονδηποτε, παρα μονο η απελπισια;
αγαπητη cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήεγω για να κλεισω απο την μερια μου εχω να πω οτι η συνηθεια ειναι τεραστιο πραγμα! και εξηγω:
εχουμε συνηθισει να βλεπουμε σουβλατζιδες να φτιαχνουν μπροστα μας τα πιτογυρα αλλα οταν γινεται το ιδιο με μια τουρτα μας κακοφαινεται.
εγω προσωπικα προτιμω 1000 φορες να βλεπω τον σουβλατζη-ζαχαροπλαστη επι το εργον και να μην ξαναπαταω σε μερη που αυτος ειναι ιδρωμενος,βρωμικος,χωρις γαντια,χωρις καπελο για να μην πεφτουν τριχες αφου προσωπικα εχω βρεθει σε μαγαζι που ο "μαγειρας" εξυνε το αυτι του ,φτερνιστηκε και μετα "επαιζε" αφηρημενος με το τυρι για την pizza..... και αντιθετως να παω και να συγχαιρω τον μαγειρα οπως εχω κανει σε γνωστο μαγαζι με ζυμαρικα οταν απολαμβανω ενα γευμα!
για μενα αυτο ειναι διαφανεια και τιποτε αλλο.εμενα δεν μου φαινεται περιεργο το γεγονος οτι δεν το κανουν πολλοι αυτο που περιγραφεις ΔΥΣΤΥΧΩΣ και ο λογος ειναι οτι πολυ απλα οι περισσοτεροι εχουν λογους να κρυβονται .μια απλη επισκεψη στο εργαστηριο/μαγειριο οποιουδηποτε ζαχαροπλαστειου/φουρνο/πιτσαρια/ταβερνα θα σε πεισει και για τους λογους που δεν θα τολμουσαν να κανουν κατι τετοιο αλλα και για τους λογους που τελικα δεν ειναι κακη αυτη η εκθεση και προβολη!
Ernesto,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοια ειναι η διαφορα με τους σουβλατζηδες ή με τους αλλους υπαλληλους; Νομιζω μεγαλη. Αυτοι εξυπηρετουν και ερχονται σε επαφη μαζι μας, δεν ειναι κλεισμενοι σε καμια γυαλα.
Ο μαγειρας. Ειναι ορατος. Αλλα σκεφτεσαι να τον εβαζαν στη βιτρινα;
Ειναι ας πουμε η διαφορα αναμεσα σε μια σέρα και σε ενα ημιυπαιθριο. Η σερα εχει παντου τζαμια. Ο ημιυπαιθριος σε μια μονο του πλευρα.
Οι υπαλληλοι χωριζονται με ημιδιαφανη χωρισματα, η με αδιαφανη. Τα αδιαφανη δεν ειναι πρακτικα γιατι κοβουν το φως και δημιουργουν αισθημα κλειστοφοβιας.
Αλλα παλι το προβλημα ειναι θεμα χωρου, ή και επιτηρησης απο το αφεντικο. Δεν ειναι θεμα διαφημισης.
Εδω κρινω την εθεση σαν θεαμα. Τον σκοπο της εκθεσης. Οχι την εκθεση αυτη καθ’ αυτη που μπορει να ειναι εγγενης και του επαγγελματος.
ΑΣΧΕΤΟ, ΑΦΟΡΑ ΠΡΟΗΓΟΎΜΕΝΑ ΠΟΣΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι είναι η επανάσταση σύμφωνα με τον Γάλλο φιλόσοφο ΡΕΖΙΣ ΝΤΕΜΠΡΕ.
«Η επανάσταση είναι αναζωογόνηση των σωμάτων. Ο Λένιν θέλει να κάνει καλύτερα από τη γαλλική κομμούνα, οι επαναστάτες της κομμούνας καλύτερα από τους επαναστάτες του '48, το 1848 μιμείται το 1789, ο Σεν Ζιστ ανταγωνίζεται τη Σπάρτη, ο υποδιοικητής Μάρκος ονειρεύεται τον Ζαπάτα. Οσοι θεωρούν τον εαυτό τους απελευθερωμένο από κάθε νοσταλγία, όσοι είναι ικανοποιημένοι από το παρόν και ονειρεύονται μόνο το μοντέρνο, είναι συντηρητικοί. Οι επαναστάτες είναι εκείνοι που έχουν την τύχη να μην είναι "μέσα στα πράγματα", ούτε εντελώς στην εποχή τους. Η εποχή των επαναστάσεων, με την έννοια του Ροβεσπιέρου και του Λένιν, έχει περάσει. Δεν ξέρω αν είναι καλό για την ανθρωπότητα, όμως δεν είναι καλό για τους φιλοσόφους, αφού η επανάσταση είναι στο βάθος ο θρίαμβος της ιδέας επί του γεγονότος. Υπάρχει μια συμφωνία χιλιετιών μεταξύ των φιλοσόφων και της ιδέας της επανάστασης την οποία πρέπει να διαχωρίζουμε από αυτήν της εξέγερσης. Η επανάσταση έχει να κάνει με τον συλλογισμό, η εξέγερση με το ένστικτο. Για αυτό τον λόγο οι εξεγέρσεις μέσα στις επαναστάσεις δεν έχουν καλό τέλος».
Η επανάσταση λοιπόν είναι ο θρίαμβος της ιδέας επί του γεγονότος. Είναι δηλαδή ο θρίαμβος της θεωρίας επί της πραγματικότητας. Και αυτή τη στιγμή ούτε κάποια ιδέα υπάρχει ούτε κάποια θεωρία.
Βασικά, εμένα με αγχώνει να βλέπω την προετοιμασία οποιουδήποτε εδέσματος. Σε κάποιο εστιατόριο στα Γιάννενα που ο ψήστης ήταν εκτεθειμένος και πάσχιζε μανιωδώς να προλάβει τις παραγγελίες, λίγο έλειψε να σηκωθώ να τον βοηθήσω από το άγχος. Άσε που τελικά δεν είσαι και ποτέ εντελώς σίγουρός για την ποιότητα των υλικών, αν δεν τα δεις από κοντά, με τα μάτια σου. Περισσότερο μία επίφαση εντιμότητας είναι παρά πραγματική διαφάνεια, και εκεί βρίσκεται η απάτη για εμένα. Βλέπεις πχ το αυγό, δεν ξέρεις όμως πόσες μέρες το έχει στο ψυγείο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο δε νομίζω ότι πρόκειται για ηθικό ούτε άλλου είδους συμβιβασμό, ούτε θεωρώ ότι προσβάλει τον εργαζόμενο.
Alexandros,
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε μπέρδεψες. Μικρός ήξερα πως δεν είμαι επαναστάτης γιατί νόμιζα ότι αυτοί είναι άνθρωποι από άλλη πάστα! Μετά (μέρες που έρχονται 21/4 γαρ) είπαν εμένα επαναστάτη.
Στην ουσία δεν ήξερα τι είναι επαναστάτης. Σιγά, σιγά έμαθα. Το πρώτο που έμαθα ήταν πως ήταν… κανονικοί άνθρωποι σαν εμάς. Μετά ότι κανένας δεν γεννιέται επαναστάτης. Ύστερα ότι ο καθένας μπορεί να γίνει επαναστάτης ανάλογα με τις στιγμή και τις ανάγκες των καιρών. Στο τέλος έμαθα ότι επανάσταση είναι όταν η πράξη φτάνει το όνειρο. Όχι όταν η θεωρία θριαμβεύει επί του γεγονότος. Είναι η ανατροπή υπαρκτής και υλικής καθεστηκυίας τάξης και όχι απλά ανατροπή ιδεών. Είναι η ιδέα που γίνεται πράξη και όχι η πράξη που γίνεται ιδέα. Μόνο που στην επανάσταση ιδέα και πράξη είναι πάντα διαλεκτικά αξεχώριστες και η μία δεν υπάρχει χωρίς την άλλη.
Και κάτι σημαντικό. Ούτε ο κόσμος σταμάτησε να εξελίσσεται, ούτε οι ιδέες πέθαναν, ούτε γράφτηκε το τέλος της ιστορίας. Όποιος νόμισε ότι γράφτηκε το τέλος της εξέλιξης του κόσμου απλά γράφει το τέλος της δικής του εξέλιξης. Η επανάσταση είναι η απότομη άρνηση της προηγούμενης άρνησης του κόσμου. Δεν είναι ποτέ επανάληψη γιατί είναι πάντα μοναδική. Αλλιώς δεν θα είναι επανάσταση θα είναι φάρσα.
Τώρα τι σχέση έχουν αυτά με την εμπορευματοποίηση του ανθρώπου; Απλά η εμπορευματοποίηση δείχνει το τέλος των ορίων και τη παρακμή του συστήματος. Είναι η άλλη πλευρά της συσσώρευσης εκρηκτικών αντιθέσεων στο σύστημα που θα σκάσουν, άγνωστο πότε και πως, επαναστατικά και θα το ανατρέψουν για να αποκαταστήσουν τον άνθρωπο και πάλι στη θέση του. Αυτά δεν είναι θεωρία. Είναι η ιστορία της κοινωνικής εξέλιξης. Επαναστατική θεωρία και επαναστατική πράξη μαζί γεννούνται, μαζί ανδρώνονται. Ποτέ και κανένας δεν μπορεί να σταματήσει ούτε την εξέλιξη της ούτε τα άλματά της. Ας ονειρεύονται ορισμένοι ότι δεν είναι καιρός για ήρωες, δεν είναι καιρός για επαναστάτες. Ε και; Περιμένουν μήπως να τους ρωτήσει η επανάσταση;!!! Καμιά Ιερά Συμμαχία ακινησίας του κόσμου δεν επέζησε των εξελίξεων.
καλύτερα "πουτάνα σε βιτρίνα" παρά πουτάνα στην ομόνοια...
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν υπάρχει μεγάλη διαφορά από το να είναι ντυμένος ο/η υπάλληλος με τάχαμου παραδοσιακή φορεσιά του επαγγέλματος, το βλέπουμε συχνά εδώ στη θεσσαλονίκη σε αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία, εθνικ μπαρ ή εστιατόρια, κλπ, κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε έχει μεγάλη διαφορά το να είναι η σερβιτόρα στο μπαρ με σέξυ αποκαλυπτικά ρούχα και ναζιάρικο στυλ, και αυτοί βιτρίνα του μαγαζιού είναι και μάλιστα λειτουργική και όχι μόνο οπτική και αντιπαραγωγική.
Γιαυτό και γενικά δεν έχουν πολύ περαση αυτά, μια και αναγκάζεται να πληρώνει κάποιους που να μην παράγουν άμεσα για το κατάστημα, αλλά να ποζάρουν ή να κάνουν πως δουλεύουν σε μια βιτρίνα για το θεαθείναι. ΟΚ, στην αρχή μπορεί να τραβάει κόσμο, μετά θα κρυώσει το πράγμα
Γιατί πας στη βιτρίνα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού... και στην αγορά εργασίας πρέπει να "πλασάρεις" σωστά τον εαυτό σου. Εμπόρευμα δηλαδής...
Η βιτρίνα είναι πιο πολύπλοκη!
Γεια σου Αλεξανδρε,
ΑπάντησηΔιαγραφήνα την ακουτε τη cynical οταν γραφει οτι δεν υπαρχει θεωρια, δηλαδη μπουσουλας. Ή μπορει να υπαρχει αλλα δεν πειθει.
Γιναμε πιο πραγματιστες και δεν μας αρκουνε τα οραματα; Το πιο πιθανον, αφου η οικονομια και οι προβλεψεις της εχουν γινει ο μοναδικος μας οδηγος.
Τι να σου πω Αθηνά. Στα περιστατικα που εξιστορησα, ενοιωσα οτι δεν θα ηθελα να ημουν στη θεση τους, εκτεθειμενη και ανυπερασπιστη στα ματια αγνωστων ανθρωπων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσπαθησα να δωσω μια ερμηνεια στο συναισθημα αυτο. Απο κει και περα...
Stilvi,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλυτερα call-girl θα ελεγα. Και πολυτελειας, ακομα καλυτερα!
Blackened,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου να δεις εδω στα βλαχικα της Βαρης. Να εισαι ντυμενος τσέλιγκας, με φουστανελλα και τσαρουχια!
darthiir,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γινεσαι θεαμα ομως! Πλασαρεσαι ιδιωτικα!
Όλοι έχουν δικαίωμα στη δημοσιότητα σήμερα βρε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτές οι γυναίκες κάνουν ένα επάγγελμα που τους αρέσει και βγάζουν το μήνα όσα βγάζετε εσείς σε ένα χρόνο. Ευτυχώς ο καπιταλισμός τους έχει δώσει το δικαίωμα να μην μπορεί να τις "σώσει" κανείς παρά τη θέληση τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γιορτάζετε σήμερα 21/4;;;; Τι γίνεται σε αυτή τη χώρα; Μπήκε στη χώρα το ΔΝΤ 43 χρόνια μετά τα τανκς και δεν συγκινείται κανένας βρε παιδί;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή….. Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί
σπαθιά κρατούσαν οι οχτροί
και μεις τα πήραμε για φυλαχτά…..
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέστα Άμπαν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιάφερον το ιστολόγιο σου και το ύφος του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδεχωμένος να σ'ενδιαφέρουν οι παρακάτω σκέψεις...
http://inreparabile.blogspot.com/2010/03/blog-post_11.html
Καλωςηρθες Δ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ' ευχαριστω.
Επισκεφτηκα το ιστολογιο σου, αλλα ειναι πολυ σκοτεινο, (κυριολεκτώ), για να μπορεσω να διακρινω τα γραμματα. Ειναι οντως ετσι; Φαινεται ενδιαφερον!
Ανωνυμε
ΑπάντησηΔιαγραφήο καπιταλισμος σου επιτρεπει να κανεις ο,τιδηποτε αφου εχει φροντισει απο τα πριν να σου στερησει την ανθρωπινη ιδιοτητα. Γιατι να μην σου επιτρεπει;