Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης, είναι σημαντικό να προσθέσουμε ότι η απόφαση για την εκτέλεση της θανατικής ποινής ελήφθη μετά από τα αποτελέσματα ενός IQ test στο οποίο υποβλήθηκε η κατηγορουμένη. Σύμφωνα με νόμο που ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις κατηγορούμενος με βαθμό νοημοσύνης μικρότερο του 70 προβιβάζεται από την κατηγορία του μελλοθάνατου σε αυτή του βαρυποινίτη.
Τα αποτελέσματα όμως για την άτυχη γυναίκα έδειξαν δυστυχώς βαθμό νοημοσύνης ίσο με 72, και αυτές οι δυο παραπανίσιες μονάδες πλήρωσαν το νόμισμα για τον άλλο κόσμο. Μια κρίσιμη απόφαση πάνω σ’ ένα έωλο και εντελώς αυθαίρετο νούμερο, σαν να επρόκειτο αυτό το 70 ν’ αποφάσιζε το κόψιμο κάποιου επιδόματος κι όχι το κόψιμο του ίδιου του νήματος της ζωής. Γιατί 70 αναρωτιέσαι κι όχι 68 ή 72; Ποιος, και με με ποια πειστική αιτιολογία έστησε το παλούκι στο 70;
Κάποια στατιστικά νούμερα, κάποιες αμφιλεγόμενες και ανυπόληπτες περί IQ θεωρίες που έχουν πάψει πια να εφαρμόζονται ακόμα και σε ανώδυνες σχολικές αξιολογήσεις, συνεχίζουν να επιβιώνουν σε θεσμούς που εμμένουν σαν μικροί θεοί να χαράζουν αυθαίρετα τα όρια ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο.
Κι όλα αυτά τυλιγμένα σ’ ένα μανδύα ψευδο-επιστημονικού τσαρλατανισμού, όπως είναι οι θεωρίες περί νοημοσύνης, εμπειρικές ως επί το πλείστον, νεφελώδεις, αντικρουόμενες, ρευστές, φιλοσοφίες περισσότερο παρά «σκληρά» δεδομένα.
Έχω πολλές φορές από δω πέρα χρησιμοποιήσει σκληρή γλώσσα για την έπαρση των νευροεπιστημών, που χωρίς ακόμα να έχουν βγει από τ’ αυγό, παίζοντας με κλικ, και φωτεινές κηλίδες στις απεικονίσεις, με σενάρια και υποθέσεις πιο πολύ, αξιώνουν να έχουν λόγο στην ίδια τη μοίρα του ανθρώπου βάζοντας ύπουλα την ουρά τους ακόμα και μέσα στα δικαστήρια. Και δεν είναι μόνο τα εν λόγω tests, είναι και οι εντελώς αμφιλεγόμενοι ως προς την αξιοπιστία τους οροί αληθείας, είναι και τα DNA tests και ‘γω δεν ξέρω πόσα άλλα που επιζητούν κι αυτά το μερτικό τους.
Κι ύστερα σου λένε γιατί ο κόσμος έχει χάσει την εμπιστοσύνη του στην Επιστήμη…
Cyn, Μήπως θα ήταν πιο αξιόπιστοι αν έπαιζαν την κολοκυθιά?
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί και τον Αϊστάϊν για καθυστερημένο τον είχαν αυτοί οι ""ειδικοί""
Κάτι τέτοιους δεν είχε και η Λήμαν Μπράδερς?
Cynical καλησπέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤις ίδιες λογικοφανείς αιτιολογήσεις χρησιμοποιούν και οι οικονομολόγοι στην οικονομική "επιστήμη". Παρόμοια και τα κριτήριά τους και οι μέθοδοί τους.
Αλλά οι νευροεπιστήμες τι σχέση έχουν με όλα αυτά. Τα τεστ IQ είναι ψυχολογικά τέστ και δεν έχουν να κάνουν σε τίποτα με τις νευροεπιστήμες.
Ίσα, ίσα οι νευροεπιστήμες δείχνουν σιγά, σιγά αυτό που μας έμαθε η φιλοσοφία, κάτι που επιβεβαιώνεται τώρα και πειραματικά, ότι δηλαδή ο άνθρωπος έχει πολύ λίγη ελευθερία και συνεπώς δεν φταίει για τις πράξεις του τόσο όσο απόλυτα θέλουν να μας πουν οι υπερσυντηρητικοί που αρέσκονται σε τέτοιου είδους εκτελέσεις.
Είμαστε αυτό από το οποίο είμαστε φτιαγμένοι, που έλεγε και ο Σαίξπηρ.
Είναι και από την άλλη οι κοινωνικοί παράγοντες που επηρεάζουν μειονότητες π.χ. μαύρους, ισπανόφωνους κτλ που έχουν 100 φορές περισσότερες πιθανότητες να πάνε φυλακή επειδή είναι φτωχοί.
Αν προσθέσεις όλους αυτούς τους παράγοντες τότε η ελευθερία που μένει στον άνθρωπο για συνειδητή π.χ. αποφυγή μιας πράξης είναι πολύ μικρή.
Γι' αυτό ο Οιδίποδας δεν μπορούσε να αποφύγει τη Μοίρα του.
Ο αυριανός όμως κόσμος έχει όλα τα εργαλεία σκέψης και επιστήμης για να φτιάξει μια πιο διαλλακτική κοινωνία που δεν τιμωρεί τους ανθρώπους για πράγματα για τα οποία δεν φταίνε οι ίδιοι.
Με βάση την λογική του νομοθέτη το 50% των κατοίκων της υποσαχάριας Αφρικής που έχει IQ<70 μπορεί να διαπράξει ελεύθερα οποιοδήποτε έγκλημα χωρίς να ανησυχεί για τις συνέπειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα Rider,
ΑπάντησηΔιαγραφήθα μεινω λιγο ακομα στο "70". Προσπαθω να σκεφτω πώς σκεφτηκαν και το υιοθετησαν.
Υποπτευομαι οτι υιοθετηθηκε επειδη ηταν ολοστρόγγυλος. Δεν μπορεις να βαλεις σαν βαση το 69 ή το 71 για παραδειγμα. Για αισθητικους λογους... Αυτο ειναι ενας λογος για να αρθει η αξιοπιστια του.
Η ψυχολογια δεν εχει ισχυρα επιστημονικα διαπιστευτηρια, οποτε θα μου εκανε εντυπωση να αποφασιζεται η ζωη καποιου χωρις το αλλοθι μιας ισχυρης επιστημης. Και μαλιστα σε μια χωρα που της αναβει κερακια.
Γιαυτο βαζω μεσα στο σεναριο τις νευροεπιστημες οι οποιες εχουν αναλαβει να "επιστημονικοποιησουν" κοινωνικες και ατομικες συμπεριφορες με "αδιάσειστα" κριτηρια αυτα που ανεφερα.
Δεν αμφιβαλλω οτι θα εχουν γινει τετοιες προσπαθειες ώστε αυτο το "70" να αποκτησει μια πιο εγκυρη σφραγιδα απο τα έωλα ψυχολογικα tests.
Η γνωμη που εχω για τις νευροεπιστημες ειναι οτι προτρεχουν και σεναριολογούν οσον αφορά το τις συσχετισεις που προσπαθουν να κανουν. Και δεν τις εμπιστευομαι ακόμα.
Σχετικα με το επικρατουν δογμα οτι ο ανθρωπος, σαν ατομο ειναι αποκλειστικα υπευθυνο για τις πραξεις του διαφωνω. Η ανυπαρξια της κοινωνιας και των κοινωνικων παραγοντων στο δογμα αυτο ειναι δεδομενη.
Ανωνυμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλη παρατηρηση. Εφ' όσον ο αμερικανος νομοθετης βασισζει το κριτηριο του σε αδιασειστα "επιστημονικα" δεδομενα , αυτο θα πρεπει να εχει καθολικη εφαρμογη, αρα λογικα θα πρεπει να ζητησει απο καποιον διεθνη οργανισμο να σταματησει τις εκτελεσεις σε τετοια μερη.
Cynical
ΑπάντησηΔιαγραφή"θα μου εκανε εντυπωση να αποφασιζεται η ζωη καποιου χωρις το αλλοθι μιας ισχυρης επιστημης. Και μαλιστα σε μια χωρα που της αναβει κερακια."
Εδώ αγαπητή μου κεντράρισες σωστά το στόχαστρο των αντιρρήσεων σου!
Ότι δηλαδή όλες αυτές οι διαδικασίες εκλογίκευσης που αφορούν μια εκτέλεση,οι περιορισμοί δήθεν με επιστημονικά κριτήρια για ποιούς αφορά και για ποιούς ισχύει,τα πολλά νομικά βήματα μέχρι να οριστικοποιηθεί μια απόφαση νόμιμης δολοφονίας από το κράτος ,η τελευταία ελπίδα του τηλεφωνήματος του κυβερνήτη για την απονομή χάριτος ,ακόμη και οι λεπτομέρειες για τον τρόπο που θα σκοτωθεί ο κατάδικος δηλ ποιός είναι πιο ανώδυνος ,πιο ανθρωπιστικός ,ποιο ήπιος, τάχα μου-τάχα μου,ένα μόνο στόχο και σκοπό έχουν !
Να αποπροσανατολίσουν την συζήτηση και να πετύχουν την αποδοχή από την κοινωνία ,αυτής της φρίκης που λέγεται εκτέλεση ενός ανθρώπου!Έτσι κατασκευάζονται τα άλλοθι που απομακρύνουν το μυαλό μας από την ταυτότητα της πράξης!Που δεν είναι τίποτε άλλο από μια ψυχρή και στυγνή δολοφονία!Άλλά σου λέει ο άλλος μα δεν είναι το ίδιο από την στιγμή που ισχύουν τόσοι κανόνες,τόσοι περιορισμοί, τόσες δικλείδες ασφαλείας ,ακόμη και τη νοημοσύνη τους μετράμε,(είδες μεγαλεία και επιστημοσύνη;) με τον στραγγαλισμό μιας κοπέλλας στον δρόμο!
Και κάπου εκεί αρχίζεις να γλιστράς στην αποδοχή!
Και όλα αυτά στο όνομα της υπεράσπισης της ζωής των θυμάτων!
Και για να μη ξεχνιόμαστε:
Πόσο πειστικός είναι ο υπερασπιστής της ζωής των θυμάτων όταν ο ίδιος γίνεται θύτης και εκτελεστής έστω και ενός στυγερού εγκληματία; Η πιστεύουμε στο δικαίωμα της ζωής η όχι!!
Ειδάλως αντιγράφουμε τους δολοφόνους τους οποίους συγχρόνως θέλουμε να καταδικάσουμε!
Ο πόνος και η απέχθεια από τα βαριά εγκλήματα δεν πρέπει να μας παρασύρει στο επίπεδο του εγκληματία!Και αν αυτό μπορεί να συγχωρεθεί στον απλό άνθρωπο είναι ανεπίτρεπτο για οποιαδήποτε ευνομούμενη πολιτεία που πρέπει να δίνει το παράδειγμα σεβασμού της ζωής σε όλους ,για να διδάσκει και να αποτρέπει πειστικά την δολοφονία!
Η θανατική ποινή είναι απαράδεκτη!Τελεία!
Διότι είναι φόνος!
γεια σου Νικο-αλφα
ΑπάντησηΔιαγραφήτα ειπες καλυτερα απο μενα. Αν επρεπε να καταρτισω καταλογο με τις πλεον κραυγαλεες υποκριτικες πραξεις της σημερινης εποχης, γιαυτο το "70" θα κρατουσα μια καλη θεση.
Cyn,έτσι είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι πρώτο να το βάλεις μέσα θα είσαι!
Και εκτός από την κοινωνική επίδραση στον άνθρωπο για τις ευθύνες των πράξεων του ,να σου βάλω και ένα ερέθισμα ,για μια μελλοντική ανάρτηση,σαν φυσικός που είσαι και τα πιάνεις αυτά στον αέρα!
Αφού δεχόμαστε για όλα τα συμβάντα και τα φαινόμενα ότι ακολουθούν τους φυσικούς νόμους (όσους τουλάχιστον γνωρίζουμε)γιατί πρέπει να σκεφτόμαστε διαφορετικά για τις εγκεφαλικές διαδικασίες που παράγουν την ανθρώπινη βούληση; Άρα πόσο ελεύθερη είναι και ποια η ευθύνη μας;
Το έθιξε νομίζω και ο Greek Rider αυτό.
Αλλά με τόση παραγωγή που να προλάβεις!
Μη ξεχνάς τα φρένα.Χρειάζονται κιαυτά!
Την καλησπέρα μου!
Νικο-αλφα,
ΑπάντησηΔιαγραφήειχα γραψει πριν 3 χρονια εδω 2 κειμενα
α)Φυσική και Ελεύθερη Βούληση
β)Τα πειράματα του Prof. Benjamin Libet
Niko-alfa
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνα με αυτα τα πειραματα δεν μας μενει και πολυ ελευθερια, αλλά απο αυτα και μονο θα ηταν λαθος μας να γενικευουμε. Η υλικη βαση των εγκεφαλικων λειτουργιων βρισκεται σε αλληλεπιδραση με το περιβαλλον, και τροποποιει συναψεις και συνδεσεις οπως και το ειδος και ρυθμο των χημικων αντιδρασεων.
Δεν αποτελει μια απομονωμενη οντοτητα με παγια χαρακτηριστικα. Δεν ξερω αν ποτε θα μπορεσουν να διακρινουν τι ειναι ενδογενες και διαρκες και τι μεταβλητο.
Πολύ ενδιαφέρουσες οι παραπομπές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπότε διορθώνω "υπερπαραγωγή" και όχι "παραγωγή"!
Τελικά όλοι θέλουμε να συμφωνήσουμε ότι υπάρχει ελεύθερη βούληση αλλά είμαστε μακρυά ακόμη από την απόδειξη της ύπαρξης της !
Και αν η επιστήμη συνηγορεί ότι δεν υπάρχει είναι ακόμη πιο μακριά από το να το αποδείξει!
Τεράστιο θέμα!
Την καλημέρα μου.