Ο Σεπτέμβρης, παρ’ ότι οδεύει προς το τέλος του συνεχίζει να είναι ένας πολύ θερμός μήνας, αλλά για λόγους διαφορετικούς από τους αναμενόμενους και τους προεξοφλημένους. Το ερώτημα, που πιο έντονα από ποτέ συνεχίζει να πλανάται πάνω από τη χώρα είναι γιατί η θερμοκρασία της κοινωνίας, σε αντίθεση με τη θερμοκρασία του αέρα, αρνείται πεισματικά ν' ανεβεί.
Ενώ οι περισσότερες εξηγήσεις στρέφονται προς το αόρατο, δηλαδή προς την απουσία πειστικής εναλλακτικής λύσης και αξιόπιστου πολιτικού υποκειμένου, η άποψή μου είναι ότι η εξήγηση μπορεί να βρίσκεται και στο ορατό, δηλαδή στο σύνολο των πολιτικών χειρισμών, για τους οποίους σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας τρέφει ακόμα αρκετές ελπίδες ότι θα αποδειχτούν αποτελεσματικοί και ότι η ταλαιπωρία που βιώνει θα έχει σύντομα ένα αίσιο τέλος.
Το πώς φαντάζονται αυτό το αίσιο τέλος, είναι λίγο θολό ν’ ανιχνευθεί, αλλά γι αυτό ακριβώς υπάρχουν τα αμυντικά αντανακλαστικά, ατομικά και κοινωνικά, για να σπρώχνουν τα μαύρα σύννεφα όσο το δυνατόν μακρύτερα στον ορίζοντα και να βάζουν στη θέση της πραγματικότητας ευχολόγια, ελπίδες και προπάντων θετικές σκέψεις.
Λοιπόν, ας δούμε τα πράγματα και από αυτή την πλευρά.
Η κυβέρνηση Παπανδρέου υπόσχεται, και δεν είναι μόνο υποσχέσεις, αλλά τις κάνει και πράξη, ένα ευάερο και ευήλιο ευρωπαϊκό και παγκοσμιοποιημένο μέλλον, γεγονός που ηρεμεί και καθησυχάζει, γιατί κανείς δεν θέλει να αισθάνεται παρείσακτος και απομονωμένος στη γωνιά του. Αν νομίζετε ότι οι δημοσκοπήσεις λένε άλλα, θα κάνω μια δική μου φανταστική και πείτε μου πού βρίσκεται το λάθος. Στο ερώτημα «πιστεύετε ότι η ΟΝΕ ευθύνεται για το κακό μας χάλι» οι μισοί σχεδόν, θα απαντούσαν ΝΑΙ. Στο επόμενο ερώτημα, «πιστεύετε ότι αν βγαίναμε απ’ την ΟΝΕ θα ήταν καλύτερα για τη χώρα μας;» το ένα τέταρτο θα απαντούσε ΝΑΙ, ενώ στο τελευταίο, «θα ψηφίζατε τώρα για έξοδο από ΟΝΕ;», το ΝΑΙ δεν θα το τιμούσε ούτε μία ψήφος!
Η κυβέρνηση έχει πάρει την σκούπα και καθαρίζει. Πρώτα, πρώτα τον δημόσιο τομέα ο οποίος με τα χρόνια είχε καταστεί άντρο ληστοσυμμοριτών δημοσίων υπαλλήλων που τον λυμαίνονταν. Εκτός από απολύσεις, κόβει και τα ρουσφέτια, κόβει και τις προσλήψεις, εκτός από κάτι ψιλά, αλλά αυτά δεν μετράνε πολύ, γιατί εμείς είμεθα λαός μεγαλόψυχος και κάτι τέτοια τα προσπερνάμε.
Ανοίγει τα κλειστά επαγγέλματα, στα οποία σαν σφήκες είχαν φωλιάσει χουντικοί και άξεστοι ταξιτζήδες και φορτηγατζήδες, φαρμακοποιοί και συμβολαιογράφοι με προνομιακή εξασφάλιση, βρέξει-χιονίσει, σταθερού κέρδους, και επί πλέον υπόσχεται με το άνοιγμα αυτό και αύξηση του ΑΕΠ κατά 13,46349%, με τη βούλα κιόλας του επιστημονικού επιτελείου του ΙΟΒΕ, άσχετο αν η Όλγα προχθές το μάσησε και το κατέβασε στο 10%, που γι αυτή και μόνο την αντεθνική της πράξη θα έπρεπε ο Στουρνάρας να απαιτήσει πάραυτα την απόλυσή της.
Εξαπολύει κυνηγητό σε όλους τους μισητούς φοροφυγάδες, μιας και όλοι πια το καταλάβαμε πως το είχαμε παρακάνει, οπότε θα έπρεπε να μπει επιτέλους ένα φρένο σ’ αυτό το σπορ για να ορθοποδήσουμε κι εμείς, όπως και όλοι οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι που είναι κύριοι με τους λογαριασμούς τους προς το κράτος.
Ρυθμίζει το ασφαλιστικό, προς το χειρότερο, αυτό το καταλαβαίνει καλά ολόκληρη η κοινωνία, αλλά βρε παιδί μου, κάποια στιγμή έπρεπε να γίνει κι αυτό, γιατί αρκετά το κλέψαμε το κράτος με τις συντάξεις μαϊμούδες που παίρναμε τόσα χρόνια.
Ο αρχηγός μας αποδεικνύεται λεβεντόπαιδο, κανείς δεν βρίσκεται να του καταλογίσει ιδιοτέλεια και σκάνδαλο, είναι αγνός και πάλευκος όπως ο κρίνος, και όπου πατεί και περπατεί σηκώνονται ακόμα και οι πέτρες να τον χειροκροτήσουν. Αυτό κάνει το έθνος να φουσκώνει από περηφάνια και να αισθάνεται ότι μπορεί να παίζει ακόμα μπάλα στα γήπεδα τα ευρωπαϊκά με το ψηλό χορτάρι.
Καθαρίζει τον ΟΣΕ, καθαρίζει τη ΔΕΗ και υπόσχεται γρηγορότερα τρένα και γρηγορότερο ρεύμα, που στην ούγια να γράφει Ευρώπη.
Ο ΓΑΠ είναι ο μεγάλος μεταρρυθμιστής που μπορεί να κάνει το reset σ’ ολόκληρη την κοινωνία, με μερικά σκαμπανευάσματα στην αρχή, αλλά που γρήγορα θα βγάλουν στα ήρεμα νερά ενός καλοκουρδισμένου κράτους και μια πιο υπεύθυνης και συνετής κοινωνίας.
Θέλετε κι’ άλλα; Αν θέλετε, ρωτήστε τον καθ’ ένα απ’ αυτούς που συναρτούν την κοινωνία να σας τα πει.
Η κοινωνία, όπως τη βλέπω έξω από τα blogs, τα Σάββατα στη λαϊκή, έχει ένα μεγάλο δίλημμα μπροστά της, βλέπει τα στραβά, αλλά ακόμα βλέπει και μια καλή προοπτική...
Η κοινωνία, όπως τη βλέπω έξω από τα blogs, αγορά και στη λαϊκή, βλέπει τα στραβά που είναι γεμάτο το βρακί της και την κάνει τρέχοντας όπως ο ΓΑΠ για να μην τα δούμε και εμείς..:(
ΑπάντησηΔιαγραφήυγ.
"συγχνωτισμός και ταυτοπροσωπία"
το αιώνιο δίλλημα κάθε κοινωνίας
για δες το λίγο και από αυτήν την οπτική γωνία..:-)
Στο σημείο που είχαμε φτάσει δεν πήγαινε άλλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧρειαζόταν είτε μια δίκαιη παρέμβαση από τα κάτω είτε μια άδικη παρέμβαση από τα πάνω, για να στρώσουν τα πράγματα.
Είναι θέμα συσχετισμού δυνάμεων.
Η παρέμβαση έγινε εκ των άνω, από τους δανειστές μας.
Εχω πει ότι αργεί πολύ να ξημερώσει.
Στον τόπο μου η πρωτοβουλία Πολιτών που πρωτοστάτησα καρκινοβατεί.
Με ρωτούν τι κάνω.
Τους απαντώ , τι να κάνω χωρίς εσας?
Τζάμπα μαγκιά παντού...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τον Ατλαντικό μέχρι τα Δαρδανέλια και από την Μάλτα μέχρι την Νορβηγία οι άνθρωποι «βλέπουν τα στραβά, αλλά ακόμα βλέπουν και μια καλή προοπτική».
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ίσως το προοίμιο αυτού που είχε προβλέψει ο Όργουελ: στο τέλος θα αγαπήσουμε τους Μεγάλους μας Αδελφούς.
Μελαγχόλησα …
Μα αφού η κοινωνία αποτελείται από πλεονέκτες με μυαλό κουκούτσι, γίνεται να είναι καλύτεροι οι πολιτικοί της;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι; Επειδη εχουμε γινει αυτο που λενε οι Pink Floyd: Comfortably Numb και ο καθενας κοιταει μονο τη παρτη του χωρις να ενδιαφερεται για τη μεγαλη εικονα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα εμαθες τα δικα μας χάλια φανταζομαι φιλη cynical;
Εχουμε απο σημερα και ακροδεξιους στη Βουλη, χαρις στη μηδενικη αντιπολιτευση..
Φυσικα, πως αλλιως γινεται;
Eπιτελους cynical κ ενα αρθρο μεσα στη παπανδρεικη νομιμοτητα!Αντε γιατι το παραξηλωσαμε με τις αντιπασοκικες κορωνες,να συμμαζευτουμε λιγο γιατι το παρακαναμε μου φαινεται.Ας ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΟΥΜΕ κ λιγο αυτο το αμοιρο,δε θα χασουμε πολλα,ενταξει,μπορει να δυστυχησουμε οι 99 στους 100 για να συνεχισει ο ενας να ζει ζωη κ κοτα στην υγεια των κοροιδων.Και τι εγινε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτο που προεχει,περαν του δικου μας ενος στους 100,ειναι η διασωση των δανειστων μας!Ας διασφαλιστουν οι ντοπιες κ ξενες τραπεζες-τοκογλυφοι,κ τα υπολοιπα δεν εχουν σημασια.
Επειδη κ μονος ο σαρκασμος μου,με αηδιασε λιγο,να πω σοβαρα μονο αυτο.Δεν εχει ξεγελαστει κανενας λαος απο το ΔΙΑΙΡΕΙ Κ ΒΑΣΙΛΕΥΕ.
Πλην των ηλιθιων που ειναι λιγοι,οι υπολοιποι μια χαρα εχουν συνειδητοποιησει τη κατασταση.
Κανενα παραμυθι περι μονοδρομου του ΔΝΤ δεν εχουν φαει.
Αυτοι που τη κουτσοβγαζουν εχουν γραμμενους στα παπαρια τους,τους υπολοιπους που υποφερουν.
Αυτοι που υποφερουν ειναι καταβεβλημενοι απο τη κατασταση τους,τα εχουν χαμενα,απεχθανονται τη κυβερνηση εξισου με την Αριστερα,επομενως δε θα ριζοσπαστικοποιηθουν μαλλον ποτε.
Κ εχουν μεινει οι αριστεροι,τη μια να φωναζουν,την αλλη να απελπιζονται κ περα απο αυτα,να βλεπουν κ τις ηγεσιες των αριστερων κομματων να βαζουν το Μητροπουλο(τον φιλο των Αυτιαδων) υποψηφιο περιφερειαρχη,
η ακομα χειροτερα,
να απολυουν κοσμο στη τυποεκδοτικη η να μη δεχονται τους απολυμενους του ΔΟΛ.
Εγω εχω ξελαρρυγγιαστει για ψηφο στην Αριστερα,κ θα εξακολουθησω να το κανω.Αλλα σα να αρχιζει να μου φαινεται οτι ειναι της πλακας ολοι.
Για αυτο θα ψαχτω μου φαινεται κ για κανα μικροτερο κομμα,που δεν εχει διαβρωθει ακομα απο τις κοινοβουλευτικες διεργασιες η απο τη τακτικη-εκλογικη χρηματοδοτηση.
Κ ο Αλαβανος μου φαινεται,καλα τα λεει,ειναι λιγο απροβλεπτη ωρολογιακη βομβα,αλλα απο μια αριστερα εφησυχασμενη κ επαναπαυμενη στα ποσοστα της,χιλιες φορες αυτος.
Δε ξερω,ισως να ειμαι κ υπερβολικος,τι να πω,χαμενα τα εχω κ εγω
Γιατί η κοινωνα δεν αντιδρα συμφωνα με τις επιθυμιες μας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα εμειςειμαστε τμημα της κοινωνια.. Εννοώ η Μπλογκοσφαιρα .. Ε ριξτε μια ματια στα Μπλογκια ...
Εγω θαλεγα ευτυχως που δεν αντιδρα συμφωνα με τις επιθυμιες ενός τμηματος της Μπλογκοσφαιρας (του Φωτισμένου ) Φανταασου να αντιδρουσε ....ΩΧ
..
ΑπάντησηΔιαγραφήE λοιπόν η κοινωνια αντιδρά ..
Και ευτυχώς δεν αντιδρά ανακλαστικά . σε ενα σχημα εντισκτωδες μαυρο ασπρο
Το οτι ενα ολο και πιο μεγαλο τμημα του νεανικου πληθυσμου στρεφεται προς το ποδηλατο δειχνει πως η κοινωνια αντιδρά
-το οτι επισης ενα μεγαλο τμημα της νεολαιας στρεφεται προς πιο φτηνους και λιγοτερο λαιφ ταιλ ττροπους διασκεδασης δειχνει πως αντιδρα
το οτι το πιο ενδιαφερον κομματι της πολιτικοποιημένης αριστεράς και νεολαιας και εννοώ τον Αντιεξουσιαστικό χωρο αποστρεφεται στην πραξη της πολιτικές τυφλής Βιας και καταφερε να οργανωσει ενα εξαιετικό φεστιβάλ εδώ στη Θεσσαλονικη '' Αμεσης Δημοκρατιας'' (και στην Αθην ) και να προτεινει θετικά προτυπα εναλλακτικής οικονομιας και κοινωνικής οργανωσης οπως την Μαριναλέντα δειχνει οτι αντιδρά ..
Γινονται διεργασιες ..Αργές αλλά και θετικές ..
Θα το θέσω διαφορετικά από τους προηγούμενους: Η κοινωνία κατ'εμέ δε θέλει να αντιδράσει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχει περάσει, πλέον, ο ραγιαδισμός και η υποτέλεια σαν πρότυπο συμπεριφοράς. Δε το βλέπετε στους γύρω σας; Δε βλέπετε συναδέλφους σας στη δουλειά να δέχονται τα πάντα χωρίς καν να πουν "ναι, αλλά";
Δε βλέπετε γύρω σας, πολλούς που βρίζουν τους πολιτικάντηδες αλλά μόλις τους βρούν μπροστά τους τους δίνουν το χέρι;
Δε βλέπετε την Εθνική ομάδα Μπάσκετ που ξεφτιλίστηκε χάνοντας με το μισό λαό να αβαντάρει αυτή την πρακτική;
Δε βλέπετε τον Παναθηναικό να χάνει στην Ισπανία χωρίς καμία αντίσταση και να θεωρείται φυσιολογικό από τους περισσότερους;
Δε βλέπετε χιλιάδες που θέλουν να βολευτούν στο δημόσιο, ακόμη και αν πρέπει να πατήσουν πάνω από το πτώμα σας;
Δε βλέπετε χιλιάδες που σας κλείνουν το μάτι για να πάρετε καμιά μιζούλα αν μπορείτε;
Δε βλέπετε χιλιάδες που προσπαθούν με κάθε τρόπο να κλέψουν το δημόσιο...;
Οσοι μένουν είναι αυτοί που περιγράφει ο Νοσφεράτος, ο Celin και όλοι οι υπόλοιποι!
Γιατί είναι ακόμη χορτασμένη και βολεμένη !
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν πεινάσει και ξεβολευτεί θα είναι αργά : ή θα της έχουν περάσει αλυσίδες ή στην καλλίτερη θα έχει ψοφήσει !
Οργανωθείτε σε μικρές ομάδες κοινοτήτων αλληλεγγύης και δράσης σε τοπικό επίπεδο.
Το αντάρτικο ήταν πάντοτε πολύ "δύσπεπτο" για το σύστημα.
Οι μαζικές αντιδράσεις χειραγωγούνται εύκολα.
Πόσο μάλλον όταν καπελώνονται από πολιτικές φιλοσοφίες τύπου "άμεσης" δημοκρατίας.
Επιτέλους μία είναι η δημοκρατία και δεν επιδέχεται επιθετικού προσδιορισμού.
Όλα τ' άλλα είναι μπουρδολογίες και κενότητες της "αριστεράς" και της "αντι-εξουσίας".
Τα πολιτικά και κοινωνικά ιδεολογήματα όποιου τύπου ΨΟΦΗΣΑΝ !!!
θα αποτολμησω μια δευτερη αποψη. Ο περισσοτερος κοσμος αντιλαμβανεται καλυτερα γεγονοτα που ειναι κοντινά στο χώρο και στο χρόνο. Βλεπεις τι γινεται στον περιγυρο σου και βγαζεις συμπερασμα. επισης τις μακροπρόθεσμες επιπτωσεις ενος μετρου δεν μπορεις να τις ζυγισεις καλά και τις εξαλείφεις από το οπτικο σου πεδιο, ελπίζοντας ταυτοχρονα στην καλή τυχη και ενδομυχα στη γνωση των κυβερνωντων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αυξηση της ανεργιας δεν ειναι αμεσα ορατη αν και θα επρεπε. 150,000 περισσοτεροι ανεργοι απο περσι, κανουν περίπου εναν επιπλεον ανεργο στους 30. Φαινεται οτι ακομα δεν τους χτυπάει στο ματι. Οι αστεγοι επισης δεν ειναι ορατοι, ωστε να χτυπησουν τα σημαντρα.
Ακομα ευελπιστουν οτι θα τη βγαλουνε την κριση με ενα ζευγαρι λιγοτερα παπουτσια και ενα φορεμα λιγοτερο.
Τι να πω! Απορω πως οι νεοι δεν εξεγειρονται με τοση ανεργια και με μειωμενο χαρτζιλικι.
Απορω πως οι νεοι δεν εξεγειρονται με τοση ανεργια και με μειωμενο χαρτζιλικι.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Οι νεοι αρχιζουν να αντιδρουν και αντιδρουν πραγματικά ..
Ζω σε μια πόλη - την Σαλονικη - η οποια ουσιαστικά ζει απο την νεολαια ... Τους φοιτητές ..
Τους εκμεταλευεται πολλαπλά
Τους πουλαε μπυρες πεντε και εξι και επτα ευρώ .. Τους βαζει χρόνια στοιβαγμένους σε μπαρακια σαν προβατα επι καταναλωτική σφαγή ..
τους εκμεταλευεται πολλαπλά ως σερβιτορους με 20 ευρω το πολύ μεροκαματα χωρις ενσημα
-ε λοιπόν τωρα τελευται η νεολαια αντιδρα
Τουλαχιστον ενα μέρος της
- Αντι να πηγανει στ αμπαακια τους μαζευεται σε πλατειες με την Μπυρα απο σουπερ μαρκετ - 1 ευρω
- οργανωνει απεργιες στα κ....ΜΠΑΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ με ποιο χαρακτηριστικό παραδειγμα εκείνη της Μπανκέτ ..
προσπαθει να αυτοοργανωθει .. ανοιγουν μικρα εστιατορια αυτοδιαχειρισης
----------------
Φυσικά ολα αυτά δεν ειναι κατανοητά απο μια ''αριστερά '' που εχει μαθει να τα βλέπει ολα μεσα απο το σχημα ''καλος Λαός - κακοι Ξενοι ιμπεριαλιστές ..
απολλωνα λές
ΑπάντησηΔιαγραφή''Πόσο μάλλον όταν καπελώνονται από πολιτικές φιλοσοφίες τύπου "άμεσης" δημοκρατίας.
Επιτέλους μία είναι η δημοκρατία και δεν επιδέχεται επιθετικού προσδιορισμού.''
δεν ξερω αν υπαινισσεσαι προηγουμενοσχόλιο μου ..Θαθελα να ξεκαθαρισω οτι κι εγώ συμφωνω με το Επιτέλους μία είναι η δημοκρατία και δεν επιδέχεται επιθετικού προσδιορισμού.''
εκεινο που ηθελα να δειξω μιλώντας για το φεστιβαλ ΑΜΕΣΗς δΗΜΟΚΡΑΤΙΑς Ε ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕ ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΑΛΛΆ ΜΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΌς ΜΙΑς ΘΕΤΙΚΉς ΑΝΤΙΔΡΑΣΗς και μαλιστα απο ενα χωρο νεολαιας - τους αντιεξουσιαστές - τους οποιυς εδω και πολλά χρόνια - λόγω και της προπαγανδας των ΜΜΕ αλλά και λαθών του ιδιου του χωρου - ειχαμε μαθει να βλεπυμε αλλιως
Το οτι οργανωνουν σοβαροταες συζητησεις και επιτελους ξεπερνανε το συνδρομο παιχνιδιου '' Κλεφτες- αστυνομοι '' το βλεπω σαν θετικό σημαδι ..
- αντιετα την αρσιτερά την βλεπω να γλιστα σε μονομαχιες τυπου φαρ ουεστ
Kαλησπέρα συνάδελφε (ως φυσικός και ως blogger)
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψα και γω κάτι αντίστοιχο, συμπληρωματικό θάλεγα, αναζητώντας την ανάσα της κοινωνίας; Να αντιδράσουν, αλλά ποιοι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν ανήκουμε στα ίδια στρώματα. Η κοινωνία μας έχει πολλές ταχύτητες και αντικρουόμενα συμφέροντα. Δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι η αδικία γεννά αυτόματα την αντίδραση. Η πλειοψηφία ελπίζει ενδόμυχα ο ΓΑΠ να τα καταφέρει, για να αποκατασταθεί μια ισορροπία στην ύφεση να κοιτάξει πως μπορεί ατομικά πλέον να κινηθεί και να επιβιώσει. Μην μας παρασύρουν κρατικοδίαιτα αριστερά κόμματα και διανοούμενοι που δεν έχουν να χάσουν παρά το παντεσπάνι τους. ¨Οταν παίζεται το ψωμί του κόσμου, χρειάζεται να έχεις καθαρή, ορατή διαφορετική λύση, για να σε ακολουθήσουν. Ποιος την έχει; Με ποιον να ταχθούν; Με τις παιδικές χαρές που λέγονται αριστερά κόμματα; Καλώς ή κακώς το ΔΝΤ σου δίνει τα μύρια για να συνεχίσεις να πληρώνεις τους ΔΥ, και να στηρίζεις τις τράπεζες μην βαρέσουν φαλιμέντο και χάσει ο κόσμος τις οικονομίες του. Όλοι καταγγέλλουν τις τράπεζες αλλά εκεί έχουν τα λεφτά τους.
Η κατάσταση είναι σύνθετη και ο λαός με όλα του τα κουσούρια περιμένει και αφουγκράζεται. Ξέρει μέχρι που τον παίρνει. Άλλοι δεν ξέρουν ή κάνουν πως δεν ξέρουν. Νάσαι καλά
Kαλησπέρα συνάδελφε (ως φυσικός και ως blogger)
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψα και γω κάτι αντίστοιχο, συμπληρωματικό θάλεγα, αναζητώντας την ανάσα της κοινωνίας; Να αντιδράσουν, αλλά ποιοι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν ανήκουμε στα ίδια στρώματα. Η κοινωνία μας έχει πολλές ταχύτητες και αντικρουόμενα συμφέροντα. Δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι η αδικία γεννά αυτόματα την αντίδραση.
συνέχεια
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πλειοψηφία ελπίζει ενδόμυχα ο ΓΑΠ να τα καταφέρει, για να αποκατασταθεί μια ισορροπία στην ύφεση, να κοιτάξει πως μπορεί ατομικά πλέον να κινηθεί και να επιβιώσει. Για το μέλλον βλέπουμε. Μην μας παρασύρουν κρατικοδίαιτα αριστερά κόμματα και διανοούμενοι που δεν έχουν να χάσουν παρά το παντεσπάνι τους. ¨Οταν παίζεται το ψωμί του κόσμου, χρειάζεται να έχεις καθαρή, ορατή διαφορετική λύση, για να σε ακολουθήσουν. Ποιος την έχει; Με ποιον να ταχθούν; Με τις παιδικές χαρές που λέγονται αριστερά κόμματα; Καλώς ή κακώς το ΔΝΤ σου δίνει τα εκατομμύρια για να συνεχίσεις να πληρώνεις τους ΔΥ, και να στηρίζεις τις τράπεζες μην βαρέσουν φαλιμέντο και χάσει ο κόσμος τις οικονομίες του και βέβαια να πληρώνεις τα χρέη σου. Όλοι καταγγέλλουν τις τράπεζες αλλά εκεί έχουν τα λεφτά τους. Όσοι σου λένε βάρα χρεοκοπία και γύρνα στη δραχμή. έχουν καταθέσεις στο εξωτερικό. Ο αλέκος έχεις 500000Ε τι να πει και τι να του πούμε καλή μου.
Η κατάσταση είναι σύνθετη και ο λαός με όλα του τα κουσούρια περιμένει και αφουγκράζεται. Δεν είναι εποχή για ήρωες. Ξέρει μέχρι που τον παίρνει. Άλλοι δεν ξέρουν ή κάνουν πως δεν ξέρουν. Νάσαι καλά
Γεια σου συναδελφε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κοινωνια μπορει να εχει πολλες ταχυτητες, αλλα στη χαμηλη μαζευονται παρα πολλοι σε σχεση με τις υπολοιπες τις γκαζωμενες.
Η ανεργια ειναι ενας πολυ σοβαρος παραγοντας για ξεσηκωμο. Δεν ειναι παιξε γελασε και πολλοι κινδυνευουν. Φαινεται ομως οτι ακομα υπαρχουν τα ετοιμα, και η ελπιδα.
Η παυση πληρωμων και το σεναριο της πρωτοβουλιας οικονομ. το γνωριζεις, δεν χρειαζεται να το επαναλαβω, δινει μια συνολικη "απαντηση", εντος ή εκτος ΟΝΕ δεν το εξεταζω.
Ειναι ομως μια ρηξικελευθη λυση, και ριψοκινδυνη, οποτε ειναι δυσκολο να υιοθετηθει, παρα μονον αν η εξαθλιωση περασει ενα κρισιμο κατωφλι.
Επομενωςνομιζω οτι υπαρχουν οι προυποθεσεις ωστε η χαμηλης ταχυτητας κοινωνια να παραμενει αδρανης αλλα σε επιφυλακη..
Leo
ΑπάντησηΔιαγραφήαπο την αλλη μερια ομως, δεν ξερω ποσο εχει συνειδητοποιησει τι σημαινει να βγεις σε 3 χρονια με 100 δις επιπλεον χρεος στο 150% του ΑΕΠ και στο πως αυτο θα εξυπηρετηθει.
Ειναι ενα ανοιχτο προβλημα για το οποιο δεν υπάρχει σχεδιο παρα μονο ευχολογια. Ο κοσμος ομως δεν το αντιλαμβανεται το προβλημα που θα προκυψει, για τους λογους που ανεφερα σε προηγουμενο σχολιο και στο κειμενο (περιορισμενη χωρο-χρονικη αντιληψη των πραγματων).
Επισης δεν αντιλαμβανεται τις επιπτωσεις των ιδιωτικοποιοησεων, που και αυτο παρακαμπτεται, μιας και οι ιδιωτικοποιησεις παντοτε συνοδευονται απο αυξησεις τιμων, με διαφορα προσχηματα. Μην ακους τα πανεπιστημιακα εγχειριδια τι λενε. Η αγορα λειτουργει αλλιως.
Τελος παντων...
Cynical, δυσκολεύομαι να αναρτήσω σχόλιο. Όλο προβλήματα…
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κατάσταση, η συνείδηση και η δράση
(1)
Είπα τη πρώτη άποψη στην ανάρτηση: «Ο μεσσιανισμός του Σεπτέμβρη και η σκληρή πραγματικότητα», http://aristeripolitiki.blogspot.com/
Τώρα θα κάνω κάποια σχόλια.
Βασικά για την ώρα ούτε η κότα γεννάει αυγό, ούτε το αυγό κάνει τη κότα! Μπλόκαραν όλα. Νηνεμία πριν τη θύελλα;
Είναι ολόκληρη ανάλυση η σχέση της πραγματικότητας με τη συνείδηση και η μετατροπή της συνειδητοποίησης σε δράση. Αυτή τη στιγμή το μεγάλο μέρος του πληθυσμού βρίσκεται στη συνειδητοποίηση διαφόρων βαθμών. Το βλέπουμε στις συζητήσεις και στην αρχική κοινωνικοπολιτική στάση ελαχίστου κόστους που τηρούν οι περισσότεροι. Το πέρασμα σε δράση είναι το ζητούμενο που ακόμη δεν ήρθε. Το δε πέρασμα σε ανατρεπτική δράση είναι ακόμη πιο μακριά. Όλα αυτά έχουν μια σχέση κοινωνικοπολιτικού οικοδομήματος που δεν κτίζεται από τη μια στιγμή στην άλλη.
Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή. Θέλει νεκρούς χιλιάδες…
Θέλει δουλειά βάθους. Οργάνωση βάθους. Η ανατρεπτική αντίσταση στο σύστημα δεν είναι εκλογική εκδρομή. Έχει κόστος μεγάλο.
Στέργιος
Η κατάσταση, η συνείδηση και η δράση
ΑπάντησηΔιαγραφή(2)
Μου έλεγε αφελώς μια φίλη προχθές στο φεστιβάλ της ΚΝΕ: «Μα γιατί δεν εξεγειρόμαστε αφού όλοι είμαστε εναντίον;…»! Τόσο εύκολα σαν να επρόκειτο για δήλωση επανάστασης στο γραφείο παραπόνων.
Έλα να σου πω της λέω «πόσα καρύδια μπάζει ο σάκος» σε ατομικό επίπεδο: «Να πεις τον φίλο σου που δουλεύει μαζί με άλλους 8 στο παράρτημα ιδιωτικής επιχείρησης και άλλους 40 στην επιχείρηση, να πιάσει και να τους οργανώσει όλους. Να συντάξει ένα στοιχειώδες πρόγραμμα εργατικών αιτημάτων. Να ξεκινήσει απεργία. Να οργανωθεί κάπου συνδικαλιστικά και πολιτικά. Να συνδεθεί με μέτωπα. Να δώσει μάχη. Ίσως να χάσει τη δουλειά του στο επιτόπου. Ίσως περάσει τα χειρότερα. Αυτό όμως είναι το μόνο λαμπρό μέλλον, η μόνη αισιοδοξία που έχουμε να δώσουμε»
Ο φίλος της δεν ξέρει τίποτα απ όλα αυτά, βυθισμένος ως τώρα στη ρουτίνα του συστήματος και στη σίγουρη δουλειά, έγινε και αυτός «εναντίον» γιατί του μείωσαν το μισθό, τις άδειες, του έκαναν διευθέτηση χρόνου εργασίας και του τίναξαν τη ζωή στον αέρα, του μείωσαν τις αμοιβές υπερωριών κλπ, κλπ. Τότε την είδα να γουρλώνει τα μάτια της. Τρόμος μπροστά στις συνέπειες!
Δεν είναι καθόλου ανεξήγητο που όλοι περιμένουν να κάνουν οι «άλλοι» την επανάσταση!
-Μη ρωτάς γιατί δεν ξεσηκωνόμαστε. Να ρωτάς γιατί δεν ξεσηκώνεσαι.
Νομίζω ότι δεν καταλάβαμε ότι αλλάζουμε εποχές. Περνάμε σε εποχή αιματηρών ταξικών συγκρούσεων με μεγάλες θυσίες και απώλειες. Αν δεν το αποφασίσουμε δεν θα το κάνουμε ποτέ.
Στέργιος
Στη "μάχη" μεταξύ του Όργουελ και του Χάξλεϋ, δυστυχώς για μας, κέρδισε ο δεύτερος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάστε (παραθέτω και την πηγή) και θα καταλάβετε.΅
Εν ολίγοις κατα τη γνώμη μου, στην περίπτωση που ζούμε, δεν ξέρουμε τον εχθρό, τον αφομοιώσαμε, σε αντίθεση του να υπερτερούσε η εκδοχή του Όργουελ
Τζορτζ Όργουελ, συγγραφέας του "1984".
Άλντους Χάξλεϊ, συγγραφέας του "Θαυμαστού καινούργιου κόσμου".
Ο Όργουελ φοβόταν εκείνους που θα απαγόρευαν τα βιβλία.
Ο Χάξλεϊ φοβόταν ότι δεν θα υπήρχε λόγος να λογοκρίνονται τα βιβλία
επειδή δεν θα υπήρχε κανείς που να θέλει να τα διαβάσει.
Ο Όργουελ φοβόταν εκείνους που θα μας στερούσαν την πληροφόρηση.
Ο Χάξλεϊ φοβόταν εκείνους που θα μας έδιναν τόση πολλή,
που θα οδηγούμασταν στην παθητικότητα και τον εγωισμό.
Ο Όργουελ φοβόταν ότι η αλήθεια θα αποκρύπτεται.
Ο Χάξλεϊ φοβόταν ότι η αλήθεια θα πνιγεί σε μιά θάλασσα άσχετων πραγμάτων.
Ο Όργουελ φοβόταν ότι θα γινόμασταν μιά φυλακισμένη κοινωνία.
Ο Χάξλεϊ φοβόταν ότι θα γίνουμε μιά ασήμαντη κοινωνία, απορροφημένη
από ηλίθιες σαπουνόπερες και τηλεπαιχνίδια.
Όπως ο Χάξλεϊ σημείωσε στην "Επιστροφή στον θαυμαστό καινούργιο κόσμο",
οι ορθολογιστές και οι φιλελεύθεροι που πάντα αντιτίθενται στην τυρρανία
"απέτυχαν να υπολογίσουν την σχεδόν απέραντη αγάπη του ανθρώπου
προς ότι εκτρέπει την προσοχή του".
Στο "1984" οι άνθρωποι ελέγχονται μέσω της επιβολής του πόνου.
Στον "Θαυμαστό καινούργιο κόσμο" οι άνθρωποι ελέγχονται μέσω της επιβολής της απόλαυσης.
Εν ολίγοις, ο Όργουελ φοβόταν ότι αυτά που μισούμε θα μας καταστρέψουν,
ενώ ο Χάξλεϊ φοβόταν ότι θα μας καταστρέψουν αυτά που αγαπάμε.
http://vasiliastismonaxias.blogspot.com/2010/04/blog-post_13.html
mbiker
Φίλη cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαίρνοντας τη σκυτάλη από τον φίλο symastev/Στέργιο:
Πόσες χιλιάδες ήταν οι δούλοι της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και πόσες οι δούλοι του Σπάρτακου;
Πόσες χιλιάδες ήταν οι εξαθλιωμένοι κολλήγοι και πόσες όσοι συμμετείχαν στις εξεγέρσεις των χωρικών της Ευρώπης τον 13ο, 14, 15ο αιώνα;
Πόσες χιλιάδες ήταν οι καταπιεσμένοι της Ευρώπης και πόσες συμμετείχαν στις εξεγέρσεις του 1848;
Στη Γαλλία, στα χρόνια της Κομμούνας;
Στη Ρωσία, στα χρόνια των Μπολσεβίκων;
Στη χούντα, σ' εμάς;
Η απάντηση στην "Καρδιά του Ντάνκο" του Όσκαρ Γουάϊλντ.
Πικρή, αλλά αληθινή...
Έτσι προχώρησε ο κόσμος κι έτσι θα προχωρήσει.
Τα λέμε
6-12-2008
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως ούτε εγώ πιστεύω ότι το ζήτημα βρίσκεται σε κάποιο αίσθημα υποτέλειας ή σε μια νοοτροπία σκλάβων που μας κατατρύχει ως λαό. Το ζήτημα είναι ότι έχουμε την αίσθηση πως έχουμε φταίξει και πως πρέπει να πληρώσουμε. Κι αυτή η αίσθηση ενοχής είναι που διευρύνει τα περιθώρια ανοχής μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο την μεταπολίτευση και μετά, πότε αντέδρασε αυτή η κοινωνία ? Βολεύτηκε στον καναπέ και χάσκει....
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλημέρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήπου να πάει η κοινωνία?
πήγε εκεί στην άνοιξη προς τα αριστερά και σε επίπεδο σύγκρουσης στον αναρχισμό...
και οι δύο τα έκαναν σ...ά...
τώρα είμαστε στο μάτι του κυκλώνα...
ΤΥΦΛΗ ΒΙΑ ΕΧΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΠΛΑΝΟΣ ΣΟΥ...
ευρισκόμαστε σε μια ΠΡΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ.... η κυοφορία είναι ΚΛΑΣΣΙΚΗ όπως σε όλες τις αντίστοιχες περιόδους ΌΠΟΥ ΓΗΣ...
το τι θα γεννήσει?? ας το δούμε...
ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΡΟΜΕΡΕΣ ΟΔΥΝΕΣ ΠΟΛΥΔΙΑΣΠΑΣΕΙΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΒΙΑ ΒΙΑ ΠΑΝΤΟΥ ΣΕ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΠΑΝΤΟΥ...
οι ειρηνιστές και οι πατσιφιστές ΘΑ ΦΡΙΚΑΡΟΥΝ οι χριστιανοί θα ΑΠΟΓΕΙΩΘΟΥΝ οι αιρέσεις θα εξαγγγείλουν την "μελλούμενη καταστροφή"
ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΕΣ...
α να πω μόνο ότι όσοι προέβλεπαν επαναστάσεις και είναι διανοούμενοι... ΘΑ ΔΟΥΝ ΤΟ ΤΕΡΑΣ και θα γυρίσουν το πρόσωπο ΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ να τους σώσει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρετε γιατί οι πολίτες δεν αντιδρούν συλλογικά στην φτωχοποίησή τους; Διότι, δεν είναι πολίτες, αλλά πελάτες των «κομμάτων εξουσίας», του δικομματισμού δηλαδή, ίσως πεις. Σωστή η απάντηση, αλλά όχι ολοκληρωμένη και μάλλον στατική. Δεν αντιδρούν επίσης, καθώς δεν προβάλλεται καμία απολύτως στρατηγική ανατροπής του καθεστώτος. Για ανατροπή του μνημονίου μιλάνε κάμποσοι, αλλά για ανατροπή του καθεστώτος που παρήγαγε την κρίση και κατασκεύασε τον μονόδρομο του ΔΝΤ, τον οποίο αργότερα ακολούθησε και συνεχίζει να ακολουθεί, δεν μιλάει σχεδόν κανείς από το πολιτικό προσωπικό. Ασφαλώς κάποιοι μιλούν για ανατροπή του καπιταλισμού και άρα συμπεριλαμβάνουν και το καθεστώς στην Ελλάδα, αλλά ούτε αυτοί φαίνεται να αναπτύσσουν κάποια ιδιαίτερη στρατηγική στην συγκυρία, καθώς μοιάζει να έχουν μακρόπνοους στόχους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως, μόνον μια τέτοια στρατηγική θα μετέτρεπε συγκυριακά τουλάχιστον τον πολίτη σε υποκείμενο από αντικείμενο που είναι σήμερα. Τώρα ο πολίτης νοιώθει να ασκούνται πάνω του πιέσεις με την μορφή πακέτων κυβερνητικών μέτρων, όντας αντικείμενο της πολιτικής διαδικασίας. Η εξουσία αποτελεί εξωτερική δύναμη που του επιβάλλεται για το καλό του (!) και όχι το αποτέλεσμα της δικής του δράσης και αλληλεπίδρασης ή και σύγκρουσης με τον Άλλον. Μα, θα μου πεις, ψήφισε δεν ψήφισε αυτούς που κυβερνούν; Η ψήφος από μόνη της, ως μορφή πολιτικής συμμετοχής δεν μετατρέπει το αντικείμενο σε υποκείμενο, εκτός εάν εμπεριέχει και εκφράζει την αμφισβήτηση προηγούμενων επιλογών του ίδιου πολίτη-ψηφοφόρου και μάλιστα αποκλειστικά την ώρα της κάλπης.
Ο πολίτης, με άλλα λόγια, μπορεί να μεταβληθεί από αντικείμενο σε υποκείμενο, μόνον στο βαθμό που αμφισβητήσει ενεργά την κυρίαρχη πολιτική πρακτική που προβληματοποιεί μια κατάσταση ή/και τον εαυτό του, και αντιδράσει μέσω κάποιας μορφής ακτιβισμού ή ακόμη μέσω κάποιας μορφής άρνησης συμμόρφωσης ή ιδανικότερα, με τη συμμετοχή του σε ένα κίνημα. Δηλαδή, η ενεργός πολιτική συμμετοχή και η αμφισβήτηση της πολιτικής δομής που ορίζει την σχέση του πολίτη με τους θεσμούς και τους Άλλους, οι οποίοι με τη σειρά τους καθορίζονται μέσα από την διαλεκτική διαδικασία ανάπτυξης του λόγου του κινήματος ως ανταγωνιστές, είναι αυτά που μετατρέπουν το αντικείμενο σε υποκείμενο.
Η πολιτική δύναμη βρίσκεται στην αλλαγή του εαυτού και όχι στη συντήρησή του. Η συντεχνιακή αντίδραση σε κάποια κυβερνητικά μέτρα δεν δομεί υποκείμενα. Στην πραγματικότητα ο πολίτης που μάχεται να συντηρήσει τη θέση του στη κοινωνία, συγκυριακά μεταβάλλεται σε υποκείμενο κατά την στιγμή της σύγκρουσης με τα όργανα του κράτους, την εργοδοσία κλπ, αλλά αμέσως μετά ξαναγίνεται αντικείμενο. Αν η αντίδραση του δεν πάρει την μορφή αγώνα εναντίον του καθεστώτος, αποτελεί συντηρητική στάση.
...
............
H sunexeia
http://grbloopers.blogspot.com/2010/09/blog-post_21.html
Ξέρετε γιατί οι πολίτες δεν αντιδρούν συλλογικά στην φτωχοποίησή τους; Διότι, δεν είναι πολίτες, αλλά πελάτες των «κομμάτων εξουσίας», του δικομματισμού δηλαδή, ίσως πεις. Σωστή η απάντηση, αλλά όχι ολοκληρωμένη και μάλλον στατική. Δεν αντιδρούν επίσης, καθώς δεν προβάλλεται καμία απολύτως στρατηγική ανατροπής του καθεστώτος. Για ανατροπή του μνημονίου μιλάνε κάμποσοι, αλλά για ανατροπή του καθεστώτος που παρήγαγε την κρίση και κατασκεύασε τον μονόδρομο του ΔΝΤ, τον οποίο αργότερα ακολούθησε και συνεχίζει να ακολουθεί, δεν μιλάει σχεδόν κανείς από το πολιτικό προσωπικό. Ασφαλώς κάποιοι μιλούν για ανατροπή του καπιταλισμού και άρα συμπεριλαμβάνουν και το καθεστώς στην Ελλάδα, αλλά ούτε αυτοί φαίνεται να αναπτύσσουν κάποια ιδιαίτερη στρατηγική στην συγκυρία, καθώς μοιάζει να έχουν μακρόπνοους στόχους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως, μόνον μια τέτοια στρατηγική θα μετέτρεπε συγκυριακά τουλάχιστον τον πολίτη σε υποκείμενο από αντικείμενο που είναι σήμερα. Τώρα ο πολίτης νοιώθει να ασκούνται πάνω του πιέσεις με την μορφή πακέτων κυβερνητικών μέτρων, όντας αντικείμενο της πολιτικής διαδικασίας. Η εξουσία αποτελεί εξωτερική δύναμη που του επιβάλλεται για το καλό του (!) και όχι το αποτέλεσμα της δικής του δράσης και αλληλεπίδρασης ή και σύγκρουσης με τον Άλλον. Μα, θα μου πεις, ψήφισε δεν ψήφισε αυτούς που κυβερνούν; Η ψήφος από μόνη της, ως μορφή πολιτικής συμμετοχής δεν μετατρέπει το αντικείμενο σε υποκείμενο, εκτός εάν εμπεριέχει και εκφράζει την αμφισβήτηση προηγούμενων επιλογών του ίδιου πολίτη-ψηφοφόρου και μάλιστα αποκλειστικά την ώρα της κάλπης.
Ο πολίτης, με άλλα λόγια, μπορεί να μεταβληθεί από αντικείμενο σε υποκείμενο, μόνον στο βαθμό που αμφισβητήσει ενεργά την κυρίαρχη πολιτική πρακτική που προβληματοποιεί μια κατάσταση ή/και τον εαυτό του, και αντιδράσει μέσω κάποιας μορφής ακτιβισμού ή ακόμη μέσω κάποιας μορφής άρνησης συμμόρφωσης ή ιδανικότερα, με τη συμμετοχή του σε ένα κίνημα. Δηλαδή, η ενεργός πολιτική συμμετοχή και η αμφισβήτηση της πολιτικής δομής που ορίζει την σχέση του πολίτη με τους θεσμούς και τους Άλλους, οι οποίοι με τη σειρά τους καθορίζονται μέσα από την διαλεκτική διαδικασία ανάπτυξης του λόγου του κινήματος ως ανταγωνιστές, είναι αυτά που μετατρέπουν το αντικείμενο σε υποκείμενο........
............
H sunexeia
http://grbloopers.blogspot.com/2010/09/blog-post_21.html
Ξέρετε γιατί οι πολίτες δεν αντιδρούν συλλογικά στην φτωχοποίησή τους; Διότι, δεν είναι πολίτες, αλλά πελάτες των «κομμάτων εξουσίας», του δικομματισμού δηλαδή, ίσως πεις. Σωστή η απάντηση, αλλά όχι ολοκληρωμένη και μάλλον στατική. Δεν αντιδρούν επίσης, καθώς δεν προβάλλεται καμία απολύτως στρατηγική ανατροπής του καθεστώτος. Για ανατροπή του μνημονίου μιλάνε κάμποσοι, αλλά για ανατροπή του καθεστώτος που παρήγαγε την κρίση και κατασκεύασε τον μονόδρομο του ΔΝΤ, τον οποίο αργότερα ακολούθησε και συνεχίζει να ακολουθεί, δεν μιλάει σχεδόν κανείς από το πολιτικό προσωπικό. Ασφαλώς κάποιοι μιλούν για ανατροπή του καπιταλισμού και άρα συμπεριλαμβάνουν και το καθεστώς στην Ελλάδα, αλλά ούτε αυτοί φαίνεται να αναπτύσσουν κάποια ιδιαίτερη στρατηγική στην συγκυρία, καθώς μοιάζει να έχουν μακρόπνοους στόχους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως, μόνον μια τέτοια στρατηγική θα μετέτρεπε συγκυριακά τουλάχιστον τον πολίτη σε υποκείμενο από αντικείμενο που είναι σήμερα. Τώρα ο πολίτης νοιώθει να ασκούνται πάνω του πιέσεις με την μορφή πακέτων κυβερνητικών μέτρων, όντας αντικείμενο της πολιτικής διαδικασίας. Η εξουσία αποτελεί εξωτερική δύναμη που του επιβάλλεται για το καλό του (!) και όχι το αποτέλεσμα της δικής του δράσης και αλληλεπίδρασης ή και σύγκρουσης με τον Άλλον. Μα, θα μου πεις, ψήφισε δεν ψήφισε αυτούς που κυβερνούν; Η ψήφος από μόνη της, ως μορφή πολιτικής συμμετοχής δεν μετατρέπει το αντικείμενο σε υποκείμενο, εκτός εάν εμπεριέχει και εκφράζει την αμφισβήτηση προηγούμενων επιλογών του ίδιου πολίτη-ψηφοφόρου και μάλιστα αποκλειστικά την ώρα της κάλπης.
Ο πολίτης, με άλλα λόγια, μπορεί να μεταβληθεί από αντικείμενο σε υποκείμενο, μόνον στο βαθμό που αμφισβητήσει ενεργά την κυρίαρχη πολιτική πρακτική που προβληματοποιεί μια κατάσταση ή/και τον εαυτό του, και αντιδράσει μέσω κάποιας μορφής ακτιβισμού ή ακόμη μέσω κάποιας μορφής άρνησης συμμόρφωσης ή ιδανικότερα, με τη συμμετοχή του σε ένα κίνημα. Δηλαδή, η ενεργός πολιτική συμμετοχή και η αμφισβήτηση της πολιτικής δομής που ορίζει την σχέση του πολίτη με τους θεσμούς και τους Άλλους, οι οποίοι με τη σειρά τους καθορίζονται μέσα από την διαλεκτική διαδικασία ανάπτυξης του λόγου του κινήματος ως ανταγωνιστές, είναι αυτά που μετατρέπουν το αντικείμενο σε υποκείμενο........
............
H sunexeia
http://grbloopers.blogspot.com/2010/09/blog-post_21.html
Ξέρετε γιατί οι πολίτες δεν αντιδρούν συλλογικά στην φτωχοποίησή τους; Διότι, δεν είναι πολίτες, αλλά πελάτες των «κομμάτων εξουσίας», του δικομματισμού δηλαδή, ίσως πεις. Σωστή η απάντηση, αλλά όχι ολοκληρωμένη και μάλλον στατική. Δεν αντιδρούν επίσης, καθώς δεν προβάλλεται καμία απολύτως στρατηγική ανατροπής του καθεστώτος. Για ανατροπή του μνημονίου μιλάνε κάμποσοι, αλλά για ανατροπή του καθεστώτος που παρήγαγε την κρίση και κατασκεύασε τον μονόδρομο του ΔΝΤ, τον οποίο αργότερα ακολούθησε και συνεχίζει να ακολουθεί, δεν μιλάει σχεδόν κανείς από το πολιτικό προσωπικό. Ασφαλώς κάποιοι μιλούν για ανατροπή του καπιταλισμού και άρα συμπεριλαμβάνουν και το καθεστώς στην Ελλάδα, αλλά ούτε αυτοί φαίνεται να αναπτύσσουν κάποια ιδιαίτερη στρατηγική στην συγκυρία, καθώς μοιάζει να έχουν μακρόπνοους στόχους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως, μόνον μια τέτοια στρατηγική θα μετέτρεπε συγκυριακά τουλάχιστον τον πολίτη σε υποκείμενο από αντικείμενο που είναι σήμερα. Τώρα ο πολίτης νοιώθει να ασκούνται πάνω του πιέσεις με την μορφή πακέτων κυβερνητικών μέτρων, όντας αντικείμενο της πολιτικής διαδικασίας. Η εξουσία αποτελεί εξωτερική δύναμη που του επιβάλλεται για το καλό του (!) και όχι το αποτέλεσμα της δικής του δράσης και αλληλεπίδρασης ή και σύγκρουσης με τον Άλλον. Μα, θα μου πεις, ψήφισε δεν ψήφισε αυτούς που κυβερνούν; Η ψήφος από μόνη της, ως μορφή πολιτικής συμμετοχής δεν μετατρέπει το αντικείμενο σε υποκείμενο, εκτός εάν εμπεριέχει και εκφράζει την αμφισβήτηση προηγούμενων επιλογών του ίδιου πολίτη-ψηφοφόρου και μάλιστα αποκλειστικά την ώρα της κάλπης.
Ο πολίτης, με άλλα λόγια, μπορεί να μεταβληθεί από αντικείμενο σε υποκείμενο, μόνον στο βαθμό που αμφισβητήσει ενεργά την κυρίαρχη πολιτική πρακτική που προβληματοποιεί μια κατάσταση ή/και τον εαυτό του, και αντιδράσει μέσω κάποιας μορφής ακτιβισμού ή ακόμη μέσω κάποιας μορφής άρνησης συμμόρφωσης ή ιδανικότερα, με τη συμμετοχή του σε ένα κίνημα. Δηλαδή, η ενεργός πολιτική συμμετοχή και η αμφισβήτηση της πολιτικής δομής που ορίζει την σχέση του πολίτη με τους θεσμούς και τους Άλλους, οι οποίοι με τη σειρά τους καθορίζονται μέσα από την διαλεκτική διαδικασία ανάπτυξης του λόγου του κινήματος ως ανταγωνιστές, είναι αυτά που μετατρέπουν το αντικείμενο σε υποκείμενο.
Η πολιτική δύναμη βρίσκεται στην αλλαγή του εαυτού και όχι στη συντήρησή του. Η συντεχνιακή αντίδραση σε κάποια κυβερνητικά μέτρα δεν δομεί υποκείμενα. Στην πραγματικότητα ο πολίτης που μάχεται να συντηρήσει τη θέση του στη κοινωνία, συγκυριακά μεταβάλλεται σε υποκείμενο κατά την στιγμή της σύγκρουσης με τα όργανα του κράτους, την εργοδοσία κλπ, αλλά αμέσως μετά ξαναγίνεται αντικείμενο. Αν η αντίδραση του δεν πάρει την μορφή αγώνα εναντίον του καθεστώτος, αποτελεί συντηρητική στάση.
............
H sunexeia
http://grbloopers.blogspot.com/2010/09/blog-post_21.html
Μήπως όμως ξεχάσαμε και τα ΜΜΕ; Φαντάζεσαι αυτά στα οποία αναφέρεσαι να τα έκανε άλλη κυβέρνηση, άλλος πρωθυπουργός; Νομίζω ότι ο βασικός λόγος μη αντίδρασης ακόμη είναι η προπαγάνδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστοφορε,
ΑπάντησηΔιαγραφήαν ηταν η ΝΔ ολοι θα ηταν στο ποδι. Αλλα τωρα; Παγιδευτηκαν.
Κοιταξε τα ΜΜΕ λενε αυτα που μετεφερα εδω και στρωνουν ολα μαζι σε μια ωραια απομνημονευσιμη αφηγηση, πανω σε μια λογικη, οτι φαγατα ηπιατε, τωρα ηρθε η ωρα του λογαριασμου.
Τις επιπτωσεις βραχυ- και μακροπροθεσμες κανεις δεν τις αγγιζει οποτε ειναι σαν να μην υπαρχουν.
Cynical τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά από όσο υπονοείς. Πολύ, πολύ πιο σοβαρά. Και θέλουμε ψυχολόγους και ειδικούς στην προπαγάνδα για να μας εξηγήσουν τι συμβαίνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί τα λέω αυτά....
Μα ο κόσμος αντιδράει! Και αντιδράει έντονα!
Αντιδράει κατά των φορτηγατζήδων, κατά των δημοσίων υπαλλήλων, κατά των καπνιστών, κατά ο ένας στον άλλο για ασήμαντες αφορμές, κατά των μελών της οικογενείας τους ή των συναδέλφων τους ή κατά της αντίπαλης ομάδας.
Τους φταίνε τα μεμονωμένα άτομα και ποτέ το σύστημα, τα κόμματα, το ΔΝΤ κτλ. Έτσι κάποιοι την βγάζουν λάδι..
Η αρνητική πάντως αντίδραση βγαίνει ισόποσα με την πίεση που ασκείται στην κοινωνία (σαν νόμος της φυσικής). Διοχετεύεται όμως πλαγίως και όχι προς τα πάνω.
ΑΝ σήμερα ζούσε ο Γκέμπελς σίγουρα θα ζήλευε τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους οι Έλληνες απόγονοί του.
Τι να σου κάνουνε και όσοι αντιδρούν ή λίγα μπλόγκς. Η τηλεόραση είναι σήμερα το παν.
καλησπερα Rider,
ΑπάντησηΔιαγραφήαντιδραει, οπως σωστα επισημαινεις, εναντια στον εαυτο της ομως,τον οποιον θεωρει ακομα ενοχο. Αυτη την κοινωνια στοχοποιει και η κυβερνηση, οποτε προς το παρον συμπλεουν.
Για τη δυναμη της τηλεορασης, τι να πεις πια αλλο; Το ξαναγραψα, μια βδομαδα μονο χωρις αυτη, και τα πραγματα θα καθισουν αλλιως.
Διαβάστε προσεκτικά την εκδοχή του Χάξλεϋ που παρέθεσα πιο πάνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔίνει νομίζω τις απαντήσεις.
Παρεπιπτόντως, θάθελα να θέσω κι ένα ερώτημα.
Αν στο γκουβέρνο ήταν η ΝΔ, ισχυρίζονται οι περισσότεροι (κι εγώ φυσικά)και γίνονταν όλα αυτά, θάχε πέσει η κυβέρνηση την πρώτη μέρα.
Η απορία μου λοιπόν έγκειται στο εξής,
Τινί τρόπο θα έπεφτε;
Και γιατί ο τρόπος αυτός δεν έχει εφαρμογή επί ΠΑΣΟΚ;
Αν κάποια απάντηση είναι, η ενημέρωση και τα ΜΜΕ που μας αποβλακώνουν (που έτσι είναι, έτσι κι αλλοιώς), γιατί επί ΝΔ δεν θα τόκαναν;
Αν η απάντηση είναι, η κινητοποίηση της αντιπολίτευσης θα ενεργοποιούσε τον κόσμο, γιατί δεν κινητοποιείται και τώρα;
Κι αν η απάντηση είναι, η απαξίωση κι η ανέχεια του κόσμου θα ήταν η θρυαλίδα, γιατί επί ΠΑΣΟΚ, είναι βρεγμένη και δεν σκάει;
Δίνω μεγάλη σημασία στο τι είμαστε κι όχι στο τι θα θέλαμε να είμαστε.
Κι όπως την έχω δεί, είμαστε μάλλον ύπήκοοι κι όχι πολίτες, μαλλον κουτοπόνηροι κι όχι έξυπνοι, μαλλον εαυτούληδες κι όχι συνειδητά μέλη συνόλου κοκ.
Και σας θυμίζω, κάποιους στίχους απο τον "Ηλεκτρικό Θησέα" του Παύλου Σιδηρόπουλου, γραμμένους πολλά χρόνια πριν.
Όλο το τραγούδι, είναι διαχρονικό κι επίκαιρο ό,τι χρονιά και να λέει το ημερολόγιο.
Οι συτγκεκριμένοι στίχοι του όμως, εμένα με κάνουν ν ανατριχιάζω με την ευστοχία τους.
"Ποιος είναι ισοβίτης στο σκοτάδι ποιος αλαφιάζει δίχως πληρωμή;
Ποιος σκύβει στους αφέντες το κεφάλι και ποιος τα βράδια κλαίει σαν παιδί;
Ποιος ονειρεύεται πως κάποιοι άλλοι βγαίνουν και κάνουν πρώτοι την αρχή;"
Και το κορυφαίο σύνθημα με το οποίο τελειώνει το τραγούδι...
"Πάρε τηλέφωνο την μοναξιά σου ή βγες ξανά στον δρόμο της φωτιάς"
Και τώρα με τα κινητά...
mbiker
Πάντα μου κάνει εντύπωση πως τα ΜΜΕ καταφέρνουν να ξεγελάνε το 90% του πλυθυσμού.Εμείς που ανήκουμε σε αυτό το 90% λοιπόν πρέπει να είμαστε είτε χαζοί, είτε να εθελοτυφλούμε, είτε να μην έχουμε κριτική σκέψη εφόσον δεν μπορούμε να αντιληφθήμουμε ότι μας χειραγωγούνε ΤΟΣΟ κατάφορα!Ελπίζω το 10% των πεφωτισμένων (που από ότι βλέπω ανήκουν όλοι που γράφουν εδώ μέσα) να προβληματιστεί λίγο από αυτό το γεγονός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα άτομο χωρίς κριτική σκέψη...