Το μεταναστευτικό δεν είναι ένα ζήτημα που μπορεί να λυθεί με ένα «ΝΑΙ» ή με ένα «ΟΧΙ». Οι μετανάστες δεν είναι εχθροί, βάρβαροι, εισβολείς για να βγάλεις τα όπλα και να σαλπίσεις αντεπίθεση. Πέρα από τους γείτονες Αλβανούς οι οποίοι αποτελούν και την πλειονότητα, αλλά και το μικρότερο πρόβλημα ενσωμάτωσης, οι υπόλοιποι, Αφγανοί, Πακιστανοί, Σομαλοί, Ιρακινοί και Παλαιστίνιοι προέρχονται από εμπόλεμες ζώνες. Η έξοδος από τις πατρίδες τους αποτελεί ζήτημα ζωής και θανάτου γι αυτούς, ενώ τυχόν επιστροφή τους έχει πολλές πιθανότητες να κοντύνει κι άλλο την έτσι κι αλλιώς λειψή τους ζωή.
Από την άλλη μεριά, όπως είδα χθες στο ντοκιμαντέρ του Βαξεβάνη στη ΝΕΤ, περί τους 250 πρόσφυγες ή ό,τι άλλο αντιπροσωπεύουν, περνάνε καθημερινά τα σύνορα του Έβρου με κατεύθυνση την Ομόνοια. Ένας πολλαπλασιασμός επί 365, βγάζει κοντά στους 90,000 το χρόνο, κι αυτό μόνο από το συγκεκριμένο σύνορο. Με όποιο μάτι κι αν το δεις, το νούμερο μεγάλο, και η Αθήνα όλο και πιο στενή, να τους χωρέσει όλους με άπλα.
Αν όλοι αυτοί βρίσκανε δουλειές, δεν θα υπήρχε καν πρόβλημα, όπως δεν υπήρξε σε προηγούμενες εποχές στις χώρες που από παράδοση δέχονταν μετανάστες για να κινούν τα εργοστάσιά, βλ. για παράδειγμα Γερμανία, Βέλγιο και Αμερική. Όταν άρχισαν οι δουλειές να στερεύουν, τότε ανακαλύψαμε ότι μάς πείραζε η μαντίλα, μάς πείραζε ο μιναρές, μάς πείραζε η έντονη μυρωδιά απ’ την κουζίνα του Ινδού. Το δόγμα της πολυπολιτισμικότητας σε αυτά ακριβώς τα στοιχεία στόχευε, στο χώνεμα της μαντίλας, του μιναρέ και του κάρυ. Ως εδώ, καλά. Όσο οι δουλειές έτρεχαν, η «ανεκτικότητα» μπορούσε να φορεθεί σαν πολύχρωμο πανωφόρι πάνω απ’ τη δυσφορία και να την καλύψει. Τώρα όμως;
Ο Αγ. Παντελεήμονας και η περί αυτόν συνοικίες αποτελούν αυτή τη στιγμή τη θεατρική σκηνή όπου πρόκειται να «επιλυθεί» το μεταναστευτικό. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι ροπαλοφόροι της Χρυσής Αυγής, η οποία και παίρνει εργολαβία τη βρώμικη δουλειά. Δηλαδή, τη μετατροπή τμήματος των Αθηνών σε κολαστήριο, τόσο για τους προηγούμενους, όσο και για τους νυν κατοίκους, με συνέπεια τη μεταστροφή του κλίματος εναντίον των μεταναστών ακόμα και από τους μετριοπαθείς και συγκαταβατικούς σε τέτοιο βαθμό, ώστε να λύσει τα χέρια μιας επόμενης, μεθεπόμενης κυβέρνησης για να πράξει αυτό που δεν τολμάει να πράξει τώρα: δηλαδή να αντιμετωπίσει το μεταναστευτικό με μια επιχείρηση ανάλογη του τύπου «σοκ και δέος», «πίσσα και πούπουλα» ή «φωτιά και τσεκούρι».
Η Αριστερά αυτή τη στιγμή δρα σαν ανάχωμα απέναντι σε εξτρεμιστικές διαθέσεις, προσπαθεί να κατευνάσει τα πνεύματα και να λειάνει όσο μπορεί άκαμπτες νοοτροπίες. Όπως επίσης και να διαχειριστεί ένα μείζον ανθρωπιστικό πρόβλημα. Η Αριστερά δεν μπορεί να λύσει το μεταναστευτικό, ούτε κανένας δήμαρχος μπορεί να το κάνει από μόνος του. Το πολύ πολύ να νοικιάσει ακόμα ένα ξενοδοχείο, το πολύ πολύ να διπλασιάσει τις μερίδες στα συσσίτια. Ούτε φυσικά η Αριστερά μπαίνει εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια επίλυσης, εκτός φυσικά από τις προσπάθειες της Χρυσής Αυγής. Στην πραγματικότητα καμιά κυβέρνηση δεν έχει αγγίξει το μεταναστευτικό. Ούτε με ενεργές, ούτε με ανενεργές πολιτικές. Ή μάλλον οι μόνες ενεργές πολιτικές που εφαρμόζει είναι αυτές της εγκατάλειψης σαν μέσο αποτροπής έλευσης νέων μεταναστών.
Η άνοδος των ακροδεξιών κομμάτων στην Ευρώπη και η είσοδος μάλιστα πολλών εξ αυτών στη Βουλή, δρα σαν μοχλός πίεσης προς τις κυβερνήσεις να δράσουν περισσότερο αποφασιστικά. Γι αυτό το λόγο, προσπάθειες και πιέσεις εκ μέρους της Ελλάδας ώστε να πειστούν τα δυτικοευρωπαϊκά κράτη να δεχτούν κάποιους από τους μετανάστες που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα, δεν πρόκειται να τελεσφορήσουν.
Τι θα μπορούσε να κάνει, ας πούμε μια καλοπροαίρετη κυβέρνηση; Θα μπορούσε για παράδειγμα, να φυλάξει καλύτερα τα σύνορα, ώστε να περιοριστεί η ροή. Συμφωνούμε με αυτό;
Θα μπορούσε, άλλο παράδειγμα, να κατευθύνει όλο αυτό το σφύζον και ανεκμετάλλευτο εργατικό δυναμικό σε καλλιέργειες νέων εδαφών ή στην κατασκευή μεγάλων έργων. Αν δεν μπορεί να βρει τους πόρους μόνη της, πιστεύω ότι θα είχε την οικονομική αρωγή της Δύσης, αν ήταν να ξεφορτωθεί από πάνω της τη μεταναστευτική «απειλή».
Μια καουμπόικη ενέργεια θα ήταν να μοιράσει σε όλους ελληνικά διαβατήρια, γεγονός που θα αυτομάτως θα άνοιγε στον καθένα την πόρτα για όπου τραβάει η καρδιά του.
Φυσικά θα μπορούσε να συνεχίσει να κάνει αυτό που κάνει και τώρα. Πόλεμο χαρακωμάτων μεταξύ των κατοίκων, μέχρι η μάχη να ανεβεί σε μεγαλύτερο level, το οποίο και θα κρίνει την περαιτέρω στάση της όποιας κυβέρνησης.
Θεωρώ ότι η Αριστερά πρέπει να συμφωνήσει ότι η μετανάστευση, το ότι αναγκάζονται εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι να εγκαταλείψουν τις εστίες τους είναι ένα αντιδραστικό φαινόμενο. Το αίτημα για νομιμοποίηση των μεταναστών ώστε να έχουν ίσα δικαιώματα με τους εγχώριους εργαζόμενους και να μπορούν να ταξιδέψουν και όπου επιθυμούν είναι σωστό. Η αλληλεγγύη στους μετανάστες, πρέπει να είναι αυτονόητη. Ωστόσο η Αριστερά δεν μπορεί απλά να περιοριστεί στις φιλανθρωπικές ανθρωπιστικές λύσεις οι οποίες απλώς διαιωνίζουν το προβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχα κάνει μια σχετική ανάρτηση πριν τις εκλογές όπου αναφέρω ένα παλιότερο κείμενο του Π. Παπακωνσταντίνου στο ΠΡΙΝ όπου τόνιζε μεταξύ άλλων ότι πρέπει να μπουν φραγμοί στα κερδοσκοπικά κεφάλαια, να διωχθούν οι μαφίες που μετακινούν παράνομα και εκμεταλλεύονται τους μετανάστες, αλλά και οι εργοδότες, μικροί και μεγάλοι, της μαύρης εργασίας.
http://evriteros.blogspot.com/2010/10/blog-post_7176.html
Το αγκάθι του μεταναστευτικού το παρουσιάζεις σε γενικές γραμμές σωστά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρώτο μέτρο είναι να τους δώσουμε την άδεια να πάνε στις χώρες που επιθυμούν στην Ευρώπη, γιατί ελάχιστοι θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα.
Στους πραγματικά πολιτικούς πρόσφυγες πρέπει να τους χορηγηθεί άσυλο στις χώρες που επιθυμούν.
Ο αριθμός των οικονομικών μεταναστών πρέπει να είναι άνάλογος των εργασιών που μπορούν να τους προσφερθούν.
Τελικά τα Αριστερά κόμματα πρέπει να γίνουν πιο συγκεκριμένα με το πρόβλημα γιατί μέχρι τώρα δεν έχουν δώσει προσοχή με αποτέλεσμα να δημαγωγούν όπως πάντα οι δεξιοί.
Για όσους παραμένουν στην Ελλάδα ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους Ελληνες και ένας νόμος για όλους.
Καλημέρα Cyn,
ΑπάντησηΔιαγραφήη πολυπλοκότητα και η συνθετότητα του θέματος, σε όρους πολιτικούς, κοινωνικούς οικονομικούς και αξιακούς, διαμορφώνουν ένα πλαίσιο θεσμικής/ πολιτικής ακινησίας. Νομίζω ότι το λες στο κείμενό σου, η διευθέτηση του ζητήματος περνά de facto σ΄αυτόν που είναι πρόθυμος να δράσει..Διόλου απροσδόκητα, η ΧΑ κατάφερε μία ισχυρή εκλογική επίδραση στους τόπους της...επιχειρησιακής της δράσης.
Η Αριστερά, πέρα από την επεξεργασία και τη διατύπωση ενός αξιακού πολιτικού λόγου, οφείλει να αναστοχαστεί και στο ζήτημα της ασφάλειας. Δεν υπάρχει χειρότερο αποτέλεσμα από την εκχώρηση της ασφάλειας στην -πολύ πρόθυμη να το σηκώσει- Δεξιά.
Συμφωνώ και με τους δυο προλαλήσαντες. Η αριστερά πρέπει να προσπαθήσει να αρθρώσει πιο συγκεκριμένες πολιτικές για το τεράστιο αυτό πρόβλημα και όχι να αρκείται είτε σε καταγγελτισμό είτε σε φιλανθρωπικές προσπάθειες, που φυσικά είναι σημαντικές αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡέφλης
Νομιζω οτι συμφωνα με τη συνθηκη του Δουβλινου η πρωτη χωρα υποδοχης (τι ευφημισμος!) των μεταναστων δεν εχει το δικαιωμα να τους στειλει σε αλλη χωρα. Αμεσως της τους επιστρεφουν. Δεν μπορει παρα να τους στειλει απο την χωρα που μπηκαν, αλλα η Τουρκια σφυριζει αδιαφορα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικα δεν ειναι το καλυτερο δυνατον. Εστω οτι συμφωνουσε η Τουρκια, εμεις θα το δεχομασταν;
οσο για τα κυκλωματα εκμεταλλευσης, εστω οτι αυτα εξαλειφονται. Πώς θα ζουσαν απο κει και περα οι μεταναστες; Μπορει να απορροφησει αυτο το εργατικο δυναμικο η χωρα;
Πρωταρχικα, μπορει να τους ενσωματωσει, ωστε να μαθουν τη γλωσσα για να μπορουν να βρισκουν καλυτερα δουλειες;
Ασυλο. Οκ. Η Ελλαδα υπολειπεται κατα πολυ των αλλων χωρών ως προς τη χορηγηση ασυλου. Αλλα και παλι, ποσοι μπορουν να παρουν; Η πλειονοτητα θα ειναι χωρις χαρτια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερα Homo Sapiens,
ΑπάντησηΔιαγραφήη αριστερα δεν εχει τη δυνατοτητα με πρακτικους ορους να παρασχει ασφαλεια στους κατοικους των περιοχων αυτων. Αλλα και παλι, ειναι θεμα ασφαλειας το οποιο μπορει να λυθει με καλυτερη αστυνομευση. Η μικρο-εγκληματικοτητα ειναι απορροια της ανεχειας και ο μονος τροπος εξασφαλισης του επιουσιου.
Θα ηθελα ομως να ειχα καποια ποσοτικη εκτιμηση του ζητηματος. Απ' ότι φαινεται το προβλημα εμφανιζεται οξυμενο σε μια μικρη περιοχη της Αττικης. Οι υπολοιποι εκατονταδες χιλιαδες βρισκονται διασκορπισμενοι σε αλλα μερη και οπως φαινεται καπως τα καταφερνουν, μιας και δεν εχουμε ακουσει για μονιμες εστιες ταραχων.
Αν το προβλημα εντοπιζεται στον Αγ Παντελεημονα, ποσοι να ειναι εκει; Καποιες χιλιαδες;
Αν ειναι ετσι, τοτε αυτοι οι ανθρωποι μπορουν να απορροφηθουν. Το γιατι δεν γινεται, οοφειλεται μαλλον σε πολιτικη διατηρηση τεχνητης οξυνσης ωστε να αγανακτησουν οι πολιτες, να μεγενθυνουν το προβλημα και η πολιτεια να προχωρησει σε δραστικα μετρα, τα οποια οι κατοικοι θα τα καλοσωρισουν με ανακουφιση.
Ρεφλη,
ΑπάντησηΔιαγραφήτι θα μπορουσε να κανει η Αριστερα απο μονη της; Να στησει σχολεια για την εκμαθηνση της γλωσσας; να τους βρισκει δουλειες; Να καταγγελει τους προαγωγους και τους εμπορους;
Αυτο δεν ειναι δουλεια της πολιτειας; Γιατι δεν το κανει τοτε;
Ο όρος 'μεταναστευτική πολιτική' από μόνος του δεν παραπέμπει σ' εναν 'κατ'αρχήν' ρατσισμό;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν είχαμε αυτή τη στιγμή (φανταστικό) ανάπτυξη 10% και ανεργία 3% οι 'μετανάστες' θα αποτελούσαν ευλογία, θα τους αρπάζαμε εμείς στα σύνορα...
Άνασφάλιστη μαύρη εργασία κάνουν ΜΟΝΟ οι μετανάστες στη χώρα μας;; Ή μόνο οι μετανάστες κάνουν παραοικονομία-παραεμπόριο;; Ή μαφία και κυκλώματα της νύχτας, υπάρχουν μόνο 'αλλοδαπά'...
Επομένως τα προβλήματα 'αφού έλθει' ο μετανάστης είναι κοινά...
Τώρα η 'φύλαξη' των συνόρων είναι κι αυτή μεγάλη κουβέντα. Είναι εισβολή;; Είναι ένοπλος ο μετανάστης;; Έχει δρόμο επιστροφής;; Ποιές πολιτικές έφεραν στην πατρίδα του την φτώχεια και τον πόλεμο;; Το Δουβλίνο που αναφέρεις δεν μας έκοβε όταν το υπογράφαμε;;;...
Λίγες πρώτες σκέψεις που μου προκάλεσε η καίρια ανάρτησή σου...
Καλό ΣΚ και καλή ψήφο σε όλους .....
cyn, Νομίζω οτι δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει τι λέει η όχι η ΕΕ, αλλά να διαμορφώσουμε και να διαφωτίσουμε για την δική μας αντζέντα επι του καυτού ζητήματος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς η αποψή μας διαφέρει από την ΕΕ για το ζήτημα της προώθησης των μεταναστών προς την λγ Γερμανία.
Ομως έτσι αποκαλύπτεται η αθλια πολτική της ΕΕ και το βάρος πέφτει στους ώμους της.
Ξεκαθαρίζουμε το τοπίο για αυτούς που θέλουν να πληροφορηθούν και αποκαλύπτουμε τους δημαγωγούς.
Στην tv άκουσα τον Παφίλη να διατυπώνει αυτήν την άποψη, αλλα και τον Τσίπτρα.
Στην περίπτωση του β , είναι τραγικά μόνος με ένα μηχανισμό που ζει σε μια εποχή προ μνημονίου, από Μέτωπο Αλαβάνου για να είμαι ειλικρινής δεν γνωρίζω.
Ομως αυτή η άποψη δεν έχει περάσει στον πολύ κόσμο και αυτό είναι το πρόβλημα.
Μετανάστες, αυτόχθονες και πολιτικά ιδεολογήματα : όλα πιόνια του ίδιου συστήματος που καταρρέει ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι αντί και οι "τρεις" να απεμπλακείτε απ' αυτό το χυδαίο παιχνίδι που σας καθιστά ΔΟΥΛΟΥΣ, να ορθώσετε το ανάστημά σας και να πάρετε την ζωή σας στα χέρια σας, περιμένετε απ' αυτούς που δημιουργούν το πρόβλημα να σας δώσει ΤΗΝ λύση.
Ω, αφελείς !
Το σύστημα σπέρνει την διχόνοια μεταξύ των ανθρώπων κι εσείς οι "τρεις" θα θερίσετε τις θύελλες του αίματος που έρχεται.
Και είσαστε και οι "τρεις" απόλυτα υπεύθυνοι!
Καλησπέρα σε όλους,
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ καλή αναρτηση Cynical. Θα ήθελα μόνο να δώσω και μια άλλη οπτική.
Κατ' αρχας το ιστορικό δεδομένο, ότι όλοκληρη η ιστορία απο μεταναστευσεις και μεταναστευτικα ρευματα χτιστηκε. όσο το πισω σημαινει θάνατο, το εμπρός, ...το όποιο εμπρός είναι μια κάποια ελπίδα.
Αρα όταν λέμε ..κλεινουμετα συνορα, πρέπει αν έχουμε υποψη μας κάτι. Αυτός που δεν έχει ...πίσω, μόνο πεθαμενος ή βαριά τραυματισμένος δεν θα περάσει...στο όποιο μπρος. Εδώ πρέπι αν αποφασίσουμε, έχει μικροτερη σημασία για μας να τον σκοτώσουμε στα συνορα, απο ότι δίπλα μας; Επειδή δνε θα το βλέπουμε, είναι μικροτερο το έγκλημα;
Θέση δεν παιρνω, "δυνατότητες" και σενάρια καταγράφω.
Αν όμως βάλουμε την μεταναστευση στα πλαισια ενός φυσικου φαινομένου; Σε κανέναν δνε ειναι ευχαριστη η πλημυρα αλλά δεν φανταζομαι ότι κάποιος έκανε χαρακιρι ή πυροβολησε τον διπλανό του, γιατί έβρεξε πολύ και πλημυρισε;
Απο την άλλη δύο μόνο κουβέντες για την Χ.Α. Η Χ.Α. ΔΡΑ (έχει σημασία, δεν μιλάει...δρα...)σαν δήμιος κατής, αναμεσα σε δυο φυλές φτωχών και κατατρεγμένων. Μόλις εξοντωσει το ένα, αμεσως μετά θα εξοντωσει και το άλλο στρατοπεδο.
Ακούω λίγο βερεσέ όλα αυτά τα πολιτικά ορθά...μα οι κάτοικοι υποφέρουν και ...να κάποιος τοςυ βοηθησε.
Αυτοι οι κάτοικοι έχουν δει να διαπρατωνται μπροστά στα μάτια τους ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ. Αυτά ψηφιζουν.
Στρογγυλέψαμε πολλά, μόνο που το πολύ στρογγυλεμα φίλοι μου, νομιζω ότι οδηγεί σε ένα πολυστρογγυλο που ειναι τελικά φαυλος κυκλος.
Προσωπικά πιστευω ότι υπάρχει δρόμος εξομαλυνσης των ακραίων αντιθεσεων μεταξυ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΩΝ κατοικων και μεταναστών. Είναι η ενισχυση των κοινοτητων τους. Μόνο μεσα απο αυτές μπορεί να γινουν πραγματα για αν μην έχουμε ακραιες περιθωριοποιήσεις και γκέτο. Κια προσωπικά πιστευω ότι εκει πρέπει η Αριστερά αν στριψει και το βλέμμα και το ενδιαφερον της. Πολύ δυσκολη δουλειά, αλλά ...για τις δυσκολες δουλειές δεν ειναι η αριστερα; Λέμε τώρα...
Υ.Γ.Στο Μουσείο της Βόννης, ο Ναζισμός απεικονιζεται σαν δικτατορία. Οι συγχρονοι Γερμανοι δεν αντέχουν την αλήθεια της ιστορικής μνήμης.
Να με συγχωρεί η χάρη σου cynical, αλλά δεν είναι καθόλου έτσι όπως τα γράφεις. Αν αναρωτιέσαι "πόσοι να ναι" σημαίνει ότι πολύ απλά δεν ζείς στην περιοχή, και όχι μόνο εσύ βέβαια, αλλά πολλοί άλλοι με πολύ μεγαλύτερη επιρροή λαμβάνουν και ελάμβαναν θέση χωρίς να γνωρίζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Αριστερά λοιπόν, ούτε "σαν ανάχωμα έδρασε", ούτε βοήθησε ιδιαίτερα τις πρώιμες προσπάθειες επίλυσης.
Έγιαν προσπάθειες στην περιοχή, από μετριοπαθείς κατοίκους να δούμε όχι μόνο το μεταναστευτικό, αλλά και της καθαριότητας, της στέγασης, της υγιεινής και όλα τα άλλα επιμέρους προβλήματα, αγού για εμάς τους κατοίκους ήταν πασιφανές ότι η περιοχή είχε εγκαταλειφθεί στην τ/ύχη της. Πως να εξηγήσεις ότι δεν γίνεται ας πούμε αποκομιδή μετά από Λαική αγορά κάθε Σάββατο, και περνάμε όλο το ΣΚ μέσα στην μπόχα;
Αλλά μόλις μαζευόμασταν να τα πούμε οι κάτοικοι και να δούμε τι θα κάνουμε αμεσοδημοκρατικά, μας λέγανε φασίστες οι αριστεροί και ερχόντουσαν κι αυτοί και οι χρυσαυγίτες και παίζανε ξύλο στη πλατεία και φυσικά οι κάτοικοι έφευγαν. Και τα κανάλια δεν έλεγαν για το πρόβλημα, έλεγαν για το ξύλο!!!
Και από την μία καταγγέλετε τα ΜΜΕ τα καθεστωτικά και από την άλλη, αυτή είναι η μοναδική πηγή σας πληροφόρησης! ΠΙΑΣΑΤΕ ΔΙΑΝΑ! Καταλάβατε τι συμβαίνει στην περιοχή, ΜΠΡΑΒΟ!
Δικαιότατα το έφαγε το γιαούρτι ο Αλαβάνος και η Πορτάλιου! Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΗΤΑΝ ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΗ και ΑΛΛΟΠΡΟΣΑΛΗ!
Αν θέλετε, πιστέψτε το από έναν πρώην "συμπαθούντα". Αν δεν θέλετε, προσπαθήστε εκ του μακρόθεν να αναλύσετε καταστάσεις.
Φιλικά (αλλά αγανακτησμένα).
δειτε:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://dpurpler2.blogspot.com/2008_06_01_archive.html
http://dpurpler2.blogspot.com/2009/06/blog-post_14.html
http://dpurpler2.blogspot.com/2009/05/blog-post_22.html
http://dpurpler2.blogspot.com/2009/01/blog-post_28.html
http://dpurpler2.blogspot.com/2008/11/blog-post_26.html
Dpurpler,
ΑπάντησηΔιαγραφήοταν αναρωτιεμαι ποσοι ναναι, το κανω μονο για να δω αν ειναι διαχειρισιμο το ζητημα. Τωρα το πώς ακριβως δεν εχω γνωση της καταστασης για τη συγκεκριμνενη περιοχη απο πρωτο χερι.
Αυτα που κατεγραψα αποτελουν μια συνολικη εκτιμηση.
Τωρα, με ποιο σκεπτικο δεν γινεται αποκομιδη των σκουπιδιων το Σαββατο; Πώς συνδεεται με τους μεταναστες; Τι λεει ο δημος επ' αυτου; Αυτο ειναι κατι που μπορει να λυθει.
Το αναχωμα της αριστερας σε γενικες γραμμες ειναι η προσπαθεια που κανει να αμβλυνει τις αντιθεσεις. Αυτο θα μπορουσε να το κανει και μια ΜΚΟ. Αλλιως θα ειχαν βγει τα πιστολια και τα θυματα θα ηταν περισσοτερα.
Τι εννοεις σαν αλλοπρόσαλη σταση;
Cynical,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε παρακαλώ διάβασε τα λινκ που έστειλα, για να έχουμε μία κοινή βάση συζήτησης και μετά, αν θες, συνεχίζουμε.
Dpurpler
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτο κανω τωρα.
Δεν εχω προθεση να κρυφτω πισω απο ιδεολογηματα ουτε να καμωθω οτι δεν υπαρχει προβλημα, για το λογο οτι, ειλικρινα το λεω, δεν θα ηθελα να ζουσα εκει.
Το ποστ ριχνει μια συνολικη ματια. Αν μου ελεγε καποιος κατοικος οτι θελει οι μεταναστες να φυγουν απο τη γειτονια του, τοτε παλι θα υπηρχε το προβλημα, απλώς θα εμφανιζοταν λιγα χιλιομετρα πιο περα.
Θα διαβασω τα λινκς. Δεν ξερω αν μεσα εχεις καποιες σκεψεις για το πώς θα θελατε οι κατοικοι να αλλαξει η κατασταση.
Απο αυτα που διαβασω στα ποστ σου ειναι οτι δεν μπορειται καν να συναντηθειτε οι κατοικοι. Καλα η χρυση αυγη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ συριζα τι λεει; Θεωρει οτι τιποτε απο αυτα που συμβαινουν δεν υπαρχει;
Ο Σύριζα, είναι ένα από τα συστατικά του προβλήματος. Το άλλο είναι η Χρυσή Αυγή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Χ.Α, καπελώνει τις προσπάθειες συντονισμού των κατοίκων. Ας πούμε κολάμε ένα αφισάκι στις ειδόδους και στις κολώνες. Στο καπάκι η Χ.Α. κολάει τα δικά της (με ρατσιστικό περιεχόμενο) και "προβάλει" την εκδήλωση από τα μέσα που διαθέτει. Το παίρνουν χαμπάρι οι αντιεξουσιαστές και ο ΣΥΡΙΖΑ, αρχίζουν κι αυτοί τα αντιφασιστικά, και στην συγκέντρωσή μας τελικά, μαζεύονται 50 κάτοικοι και εκατοντάδες από δαύτους. Αρχίζουν τα συνθήματα, τα ΜΑΤ με την γνωστή στάση μέσα έξω οι ΧΑγίτες, πέφτουν κάτι ψιλές, ρίχνονται δακρυγόνα, ο κόσμος φεύγει για να μην φάει καμμιά αδέσποτη, και τελικά δεν γίνεται τίποτα.
Αλλά ενώ η Χ.Α. δεν έχει ιδιαίτερη πρόσβαση στα ΜΜΕ, αντίθετα, η Αριστερά έχει. Και στα κανάλια, και στις εφημερίδες. Δημοσιεύονατι λοιπόν σχόλια του τύπου "οι κάτοικοι του Α. Παντ. είναι φασίστες", βγαίνει ο Αλαβάνος και αρχίζει τα αντιμνημονιακά και οι "μετανάστες είναι αδέλφια μας", τα μαθαίνει ο κόσμος, τα παίρνει στο κρανίο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρία πλάκα, η Χ.Α, ΜΙΛΑΕΙ με τους κατοίκους, πράγμα, που αν και θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, δεν κάνει η Αριστερά. Δεν υπάρχει αριστερά στην γειτονιά, να ενημερώσει τον κόσμο!
Γιατί, φυσικά, οι κάτοικοι, δεν είναι σε ποσοστό 22% φασίστες, όπως έδειξαν οι εκλογές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά φασίστες μας ανεβάζει η Αριστερά, φασίστες μας κατεβαζει! Χωρία καμμία κριτική, χωρίς καμμία πρόταση λύσης!
Έχω στείλει τις φωτό με τα σκουπίδια, στην ανοιχτή πόλη, απάντηση δεν πήρα!
Υπάρχουμε, ΜΟΝΟΝ σαν πεδίο μάχης, ιδεολογικό και πραγματικό όμως για την Αριστερά. "Αγιος Παντελεήμονας: Η περιοχή που πάμε και παίζουμε ξύλο με τους Χρυσαυγίτες"
Μπορώ να σου πω ότι βολεύει αυτή η κατάσταση, για να είμαστε case study και για τους μεν και για τους δε. Πειραματόζωα, φόβητρο για το τι μπορεί να γίνει στην κάθε γειτονιά!
Ο καθένας στο ακροατήριο του βέβαια! Κανείς δεν θέλει να δοθεί λύση πραγματικά!
Έλα κ. Αλαβάνε, χωρίς την κουστωδία να μιλήσεις με τον κόσμο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλα να δεις την βρώμα! Έλα σε μία πολυκατοικία που έχει σχεδιαστεί για 100 άτομα και ζούνε 500! Έλα να επιστρέψεις σπίτι σου το βράδυ και σε κάθε είσοδο να είναι 5-10-15 άτομα να πίνουν μπύρες. Και να είναι 18-20-25 ετών άνδρες, χωρίς γυναικεία παρουσία! Μέχρι και την είσοδο στα μπουρδέλα τους έχουν απογορέψει! Τι θα κάνουν!; Θα χυμήξουν ο ένας στον άλλον τελικά! Αντέχεται;;; Η μαμά φύση, έχει φροντίσει! Και είναι λογικό!
Αδέλφια μας, μετανάστες, πολιτικοί πρόσφυγες, ΝΑΙ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά νέοι, αλλά μουσουλμάνοι, με άλλα ήθη και έθιμα, με άλλη αίσθηση τιμής, με άλλη κοινωνική ιεραρχία, με διαφορετική συμπεριφορά και ιδέα για τις γυναίκες.
Βάλε τους στοιβαγμένους σαν τα ποντίκια, βάλτους παράνομους, βάλτους εκμεταλευόμενους, και σκέψου τώρα τον συνδυασμό αυτόν, με την παντελή εγκατάλλειψη της περιοχής από κάθε κρατική πρόνοια!
Εκρηκτικό μείγμα! Να βλέπεις μόνο το ανθρωπιστικό θέμα, και να αγνοείς όλα τα άλλα, είναι ρατσιστικό, και για αυτούς αλλά και για εμάς τους ιθαγενείς!
Και αυτά τα λέγαμε από το 2008, από το 2009, από πιο πριν ακόμα, γιατί φυσικά, δεν πήρα την κάμερα να αρχίσω τις καταγγελίες μόλις είσα ένα σκουπίδι! Χρόνια συνεχίζεται αυτό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αφήσαμε και σάπισε! Και τώρα, τα αποτελέσματα φαίνονται και στην κάλπη! Τι θα γίνει τελικά; Θα βγάλουμε καναν Χίτλερ να αρχίσει την εκκαθάριση;;;!
Αλλά αφού κλείνουμε τα μάτια, καλά να πάθουμε! Και σε αυτό το θέμα, αλλά και στην οικονομία, έτσι κάνουμε! Όποιος έχει μάτια βλέπει που πάει η κατάσταση, έβλεπε που πηγαίναμε! Ιδού λοιπόν τα κατορθώματά μας!
http://tvxs.gr/news/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B1-%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%AC#comments-title
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάστε τι έλεγε η Αριστερά τότε! Όχι και τις 18 σελίδες σχολίων, μερικά μονο, τυχαία! Αυτή την αλλοπρόσαλη στάση καταγγέλω!
Καλησπέρα Cynical και συναναγνώστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ξεκινήσω από την άποψη που μπορεί να ακούγεται λαϊκίστικη ή αριστερίστικη αλλά δεν με ενδιαφέρει γιατί την πιστεύω: Η μετανάστευση-λαθραία ή μη- δεν είναι πρόβλημα.
Γιατί πολύ απλά , η ανθρώπινη ζωή δεν είναι "πρόβλημα". Και για τη συντριπτική πλειοψηφία των μεταναστών είναι θέμα ζωής ή θανάτου η φυγή από τη χώρα τους.
Το κακό στην όλη υπόθεση είναι ότι η Ε.Ε. που κατά τ'άλλα μας ζαλίζει για 1000 ζητήματα και μας τρέχει σαν κράτος στα ευρωπαϊκά δικαστήρια κάθε λίγο και λιγάκι , μια γιατί δεν έχουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια , μια γιατί δεν απολύουμε κόσμο , μια γιατί έχουμε βρώμικα ποτάμια κ.ο.κ , στο συγκεκριμένο θέμα μας γράφει εκεί που δεν πιάνει μελάνι και δεν προστατεύει καθόλου τα σύνορα της.
Η λύση είναι καθαρά θέμα πολιτικής εξουσίας και βούλησης. Η αυτοδιοίκηση μπορεί να βοηθήσει στην καθημερινότητα του θέματος , στην υγιεινή , στην πρόνοια , στην ενσωμάτωση ακόμα αν αυτή κρίνεται σωστή. Αλλά υπεύθυνη για να φτιάξει ένα μηχανισμό τέτοιο ώστε να χωρίς χρονοτριβές να εγγυάται το μέλλον των μεταναστών εντός ή εκτός της χώρας μας , είναι η κεντρική εξουσία και η Ε.Ε.
Έχω κάνει πολλές αναρτήσεις για το θέμα αλλά δεν ιδρώνουν και πολλά αυτιά. Η τελευταία ήταν στις 9/11/10 http://aristeripolitiki.blogspot.com/ «Και πάλι για το «αυγό του φιδιού».
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κουβάρι φαίνεται άλυτο για την ώρα γιατί το κράτος θέλει να κάνουν τη βρώμικη δουλειά πρώτα άλλοι. Αυτοί όμως θα ζητήσουν εκ των πραγμάτων μερίδιο της εξουσίας όπως κάθε παρακράτος όταν νομιμοποιείται η δράση του.
Η Αριστερά φαίνεται πως δεν πιάνει επακριβώς τον κίνδυνο ούτε έχει λύσεις με την έννοια της πραγματικής αξιολόγησης των πραγμάτων και των κινδύνων. Δεν αρκούν μόνο γενικές θέσεις.
Η Αριστερά δεν κατάλαβε ακόμα τον μεγάλο κίνδυνο, τον υποτιμά και αύριο θα είναι αργά. Ούτε έχει σχέδια πολιτικής και κοινωνικής δράσης στη περιοχή για την οργάνωση των κατοίκων για την υπεράσπιση της δημοκρατίας και την επιβολή κοινωνικών λύσεων στην ύπαρξη των μεταναστών.
Αυτή τη στιγμή ο κύριος κίνδυνος δεν είναι η παραβατικότητα κάποιων μεταναστών, που υπάρχει δεν το παραβλέπουμε, αλλά η εγκατάσταση μιας φασιστικής παρακρατικής παραεξουσίας. Αυτή βλέπει ο κόσμος ως «σωτήρα» και δεν καταλάβαίνει σε τι τούνελ τον σέρνουν, όπως οι Γερμανοί δεν καταλάμβαναν σε τι τούνελ έβαζαν όλο τον πλανήτη ακολουθώντας, τη δεκαετία του 1920, τους ναζί στην «αντιμετώπιση του… Εβραϊκού κινδύνου».
Χθες καθόμουν σε ταβέρνα, στα Λιόσια με δύο κατοίκους του Αγ. Παντελεήμονα. Απίστευτο αλλά είχαν ήδη ασπασθεί και ιδέες ολοκαυτώματος! Ο ένας μάλιστα δεν κολλούσε! «Να τους σκοτώνουμε στη θάλασσα πριν μπουν μέσα», «γιατί να μη κάνουμε ό,τι Μπερλουσκόνι;», «να τους μαζέψουμε σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, απομονωμένα στα νησιά και ας πεθάνουν, τι, εμείς θα τους πληρώνουμε;», «να τους πηγαίνουμε στα σύνορα με τη Τουρκία και να πυροβολούμε όπως οι Τούρκοι(;) για να φύγουν προ τα εκεί αφού η Τουρκία δεν τους δέχεται με τη θέλησή της» κλπ! Απίστευτα πράγματα. Ο φασισμός ήδη έχει ενσταλαχτεί και νόμιζαν ότι υπεράσπιζαν τον Ελληνισμό και ίσως τη… καθαρότητα της φυλής!
ΑπάντησηΔιαγραφήDPurpler,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ζεις μόνο εσύ στη περιοχή. Το θέμα είναι πάντα οι ερμηνείες, οι βαθύτερες αιτίες κλπ. Σίγουρα δεν είναι η Αριστερά η υπεύθυνη για τη κατάσταση. Οι ευθύνες της είναι στη απουσία και στην εγκατάλειψη 100 χιλ ανθρώπων στα νύχια του νεοφασισμού. Το ξαναείπα, δεν αρκούν οι γενικές θέσεις.
Λες: «Αλλά μόλις μαζευόμασταν να τα πούμε οι κάτοικοι και να δούμε τι θα κάνουμε αμεσοδημοκρατικά, μας λέγανε φασίστες οι αριστεροί…». Ξεχωρίζεις καλά τους αριστερούς που δεν ήθελαν τη λύση ή ονομάζεις αριστερό κάθε αναρχοαυτόνομο που παρουσιάζεται ως δήθεν υπερασπιστής των μεταναστών; Μη πεις ότι είδες π.χ. οργανώσεις του ΚΚΕ που δεν ήθελαν συνέλευση κατοίκων. Όχι όμως για να «υπερασπίσουν» το χώρο από τους ξένους και τη παιδική χαρά από τα παιδιά των μεταναστών, αλλά να βρουν λύσεις που δεν στηρίζονται στη δίωξη και τη βία κατά των μεταναστών, μέχρι το κράτος να αναγκαστεί να δώσει λύσεις. Όμως μη μου πεις ότι εμείς οι άλλοι δεν ξέρουμε να ερμηνεύουμε ορισμένες κινήσεις κάποιων κατοίκων στο όνομα όλων των κατοίκων εκεί… δεν θα αργήσει ο χρόνος που όλα θα αποκαλυφθούν και θα τους δούμε ενταγμένους… κι εσύ τότε θα ανακαλύψεις κάτι «καλούς κατοίκους»…. Και θα πικραθείς ίσως. Καλά δεν ακούς τις συζητήσεις της «παρέας» των κατοίκων εκεί;;;;
Στα παιδικά μου χρόνια γνώρισα ανθρώπους που όλη την ώρα είχαν ως μόνη «έγνοια» την αγνή «υπεράσπιση της πατρίδος» από τους Βουλγάρους… ζούσα στη Μακεδονία… μετά ανακάλυψα ότι ήταν χαφιέδες και φασιστοειδή που ανέλαβαν δράση στη δικτατορία.
symastev, συμφωνώ με όλα όσα λές. Δεν θα τα διατύπωνα ετσι, αλλά συμφωνώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς αυτό είναι το πρόβλημα, η μυωπία της Αριστεράς. Άλλα πράγματα περιμένω από αυτήν, όχι διαμαρτυρία μόνο.
Τι μπορεί να κάνει ένας πολίτης; Βλέπει τον κίνδυνο, τον δημοσιοποιεί, μιλάει στις αρχές, στέλνει επιστολή τεκμηριωμένη στα κόματα και τις δημοτικές παρατάξεις, αλλά δεν γίνεται τίποτε από την πλευρά τους.
Γιατί; Γιατί η αριστερά είναι απούσα από τις λύσεις; Γιατί δεν διοργανώνει σεμινάρια στην περιοχή, για τα δικαιώματα ΟΛΩΝ; Κατά του Δήμου, κατά της Αστυνομίας, κατά της αδράνειας, υπέρ της συνύπαρξης, υπέρ της πρόνοιας, υπερ της καλύτερης ζωής όλων;
Και οχι μόνο εδώ, αλλά παντού! Καταγγελία χωρίς πρόταση! Τι είδους μαλ&^%*&% είναι αυτή; Εκκολάπτεται το αυγό του φιδιού, το βλέπουμε μπροστά μας και τίποτε ακόμα δεν κάνουμε!
DPurpler,
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι είναι.
Κάτι πρέπει να κάνουμε…. Όμως όπως βλέπεις ήδη η τρομοκρατία μας κάνει άγνωστους, «άστεγους» στη περιοχή, όσους θέλουμε μια άλλη λύση. Και δεν έχουμε σημείο αναφοράς, συνάντησης, ανταλλαγής απόψεων, οργάνωσης,… σε λίγο θα φοβόμαστε να πούμε καλημέρα. Ο φασισμός παρών στον εσωτερικό φόβο! Να ρε γαμώτο γιατί λείπει η Αριστερά. Γιατί η πείρα, το βάθος οργάνωσης, η ικανότητα που έχει αποκομίσει από δεκαετίες κοινωνικών αγώνων θα μπορούσε να γίνει κοινός τόπος και να λύσει ταχύτατα προβλήματα που οι άλλοι ψάχνουν να ξαναανακαλύψουν τον τροχό.
Τους τα λες και σου λένε «δεν είναι και τόσο το κύριο πρόβλημα»! ( «Ας μην αποπροσανατολιζόμαστε με δευτερεύοντα θέματα» http://aristeripolitiki.blogspot.com/). Ακριβώς ό,τι έλεγαν και για τον ναζισμό το 1929 - 30. Μετά ήταν αργά. Ξέρω καλά πολιτική ιστορία γι αυτό την επικαλούμαι. Ακριβώς όπως όταν με αγωνία ρωτούσα τι ακριβώς θα κάνω αν γίνει δικτατορία με παρέπεμπαν στην «Αυγή» που έγραφε σε συνέχειες άρθρα «Γιατί δεν θα γίνει δικτατορία»!!! Μετά ξύπνησα με τα τανκς γύρω μου…
Και τώρα; Τώρα γιατί δεν θέλουν να δουν έγκαιρα το πρόβλημα; Ξέρουν τι πολιτικό κέρδος θα τους φέρει μα λύση κοινωνικά αποδεκτή που θα συμμετέχουν κάτοικοι και μετανάστες, γιατί δεν είναι όλοι τους για πέταμα…
Έχω χρόνια που τα λέω και τα γράφω αλλά δεν ιδρώνει αυτί.
Άστα να πάνε…
Επιτέλους όμως, αρχίζει να επικρατεί ο ο Λόγος και όχι οι κραυγές. Έστω και τώρα, ίσως να μην είναι αργά! (Ποτέ δεν είναι αργά για την ακρίβεια).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίζω ότι στις εκλογές αύριο, θα αποσαφηνιστεί ότι οι κάτοικοι δεν είναι σε αυτό το ποσοστό φασίστες, παρότι ο Ομέρ Πριόνης προσπάθησε να το εκμεταλλευτεί.
Όπως η λύσξ στα προβλήματα της Δημοκρατίας είναι περισσότερη Δημοκρατία, έτσι και η λύση για αυτά τα προβλήματα δεν είναι η εγκατάλλειψη, αλλά η μεγαλύτερη (και ουσιαστικότερη) συμμετοχή.
Αριστερά ακούς;;;
η απλως μπορουμε να ψηφισουμε να τους πεταξουμε εξω και να ψαξουν αυτοι να βρουνε τη λυση για το προβλημα....
ΑπάντησηΔιαγραφήθεμα δημοκρατιας ειναι