Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Τι είναι το άσυλο;


«Τα πανεπιστήμια είναι για να γίνονται μαθήματα. Τι άλλο; Δεν υπάρχει άλλο. Ή μαθήματα ή βρωμοδουλειές. Διότι, για ποιο λόγο να υπάρχει το άσυλο, αν όχι για να καλύπτει τους παρανομούντες, μιας και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών υφίσταται έτσι κι αλλιώς σ’ ολόκληρη την κοινωνία, είτε μέσα είτε έξω από τα πανεπιστήμια; Οπότε τι να το κάνουμε το άσυλο; Να προστατεύσει τι;».


Αυτά λίγο πολύ διακηρύττουν οι συνήθεις «θεματοφύλακες της λογικής», που χειρίζονται με επιδεξιότητα το λάστιχο των εννοιών, τεντώνοντάς τις και παραμορφώνοντάς τις, ώστε να έρχονται πάντα στα μέτρα αυτών που εκ προοιμίου ισχυρίζονται ως λογικά.


Τώρα βέβαια το πράγμα πάει κι ανάποδα. Γιατί, ποιος είναι τόσο αιθεροβάμων να πιστεύει ότι αν ολόκληρη η κοινωνία είναι δεμένη χειροπόδαρα, θα μπορούν οι ιδέες, (κι εδώ μιλάμε για πολιτικές ιδέες, κι όχι για το νόμο της βαρύτητας), να σουλατσάρουν ανεμπόδιστες εντός των πανεπιστημιακών τειχών; Όταν η κοινωνία είναι δεμένη χειροπόδαρα, μοιραία και το πανεπιστήμιο θα είναι δεμένο, και μάλιστα με τον τρόπο που ξέρουν ήδη να το κάνουν, αναγκάζοντας δηλαδή σε παραίτηση ή απολύοντας τους αντιφρονούντες και ενοχλητικούς καθηγητές. Στην περίπτωση αυτή το άσυλο θα μπορεί να εξακολουθεί να υπάρχει, σαν παρωδία όμως, και σαν ομοίωμα, αφού στην ουσία θα προστατεύει ένα άδειο κουφάρι, συλημένο ήδη από τα πριν.


Γιατί το θέλουμε το άσυλο λοιπόν;

Το άσυλο στην Ελλάδα, έχει πρωτίστως βαθύ συμβολικό χαρακτήρα, απότοκο ενός κομματιού της πρόσφατης ιστορίας μας, που μπορούμε να ανακαλούμε δίχως λύπη και ντροπή, είναι κατάκτηση και λάβαρο των δικών μας φοιτητικών εξεγέρσεων οι οποίες και μορφοποίησαν το μετέπειτα πολιτικό σκηνικό της χώρας. Το άσυλο είναι η ενσάρκωση της σημαίας του Πολυτεχνείου, είναι μνήμη, είναι ένα μνημείο διατηρητέο, είναι ένα απ’ τα καλύτερά μας. Δεν παίρνει αξία από τη χρηστικότητά του, άσχετο, αν έτσι όπως πάνε τα πράγματα μπορεί να αποκτήσει και τέτοια. Κι ούτε βάρος έχει, ούτε όγκο για να το μετράμε. Όπως δεν μετράμε κι όλα τα σύμβολα και τα μνημεία της ιστορικής μας πορείας.


Το «άσυλο» είναι έννοια, και σαν τέτοια, εκ νέου νοηματοδοτούμενη και κοινωνικά διαπραγματεύσιμη. Αντί για κάτοψη τοπογραφικού σχεδίου, όπως σε εποχές ευτελισμού καταντάει να σημαίνει, το «άσυλο» μπορεί να έρθει να σημαίνει και χίλια δυο άλλα πράγματα, όσα δηλαδή η κοινωνία θεωρεί φυλακτά της πολύτιμα που θέλει να τα θέσει υπό ασυλία και να τα προστατέψει. Όπως ας πούμε τις ΑΞΙΕΣ της, που μέσα σ’ αυτές μπορεί να είναι και η προστασία των αδυνάτων και των κατατρεγμένων από κάθε εξουσία και κρατική αναλγησία. Όπως όμως είναι φυσικό, μια τέτοια απόπειρα αναδιαπραγμάτευσης του περιεχομένου του ασύλου θα συναντήσει μπροστά της την αντίδραση, την συκοφάντηση και την καταστολή, όπως κάθε φορά που βγαίνει στο προσκήνιο η κοινωνία ζητώντας να χειρίζεται αυτή τα σύμβολά της.


Σε μια εποχή που οι αξίες χρησιμεύουν για να γεμίζουν τους ρητορικούς δεκάρικους των δεκαρολόγων, ας δούμε πώς θα μπορέσουμε μέσω του ασύλου να τις υποστασιοποιήσουμε...

19 σχόλια:

  1. Αυτοί που οδήγησαν τους 300 εκεί μέσα, έπρεπε να το είχαν σκεφτεί πιο πρίν.

    Ετσι όπως τα κάνουν η κατάργηση του ασύλου θα είναι για όλους μια κάποια λύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλησπέρα αγαπητή μου cyn/
    Το άσυλο είναι υπόθεση των φοιτητών και των διδασκόντων, κανενός άλλου.΄Απαραίτητη η προστασία 1. από την κρατική αυθαιρεσία αλλά και2. από κάθε ομάδα που θέλει να επιβάλει το νόμο της και να εμποδίσει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Αντίθετα μέχρι σήμερα ενώ το πανεπιστήμιο προστατεύεται από το πρώτο είναι ανοικτή στο δεύτερο με τα γνωστά αποτελέσματα. Ο φασισμός είναι πάντοτε φαιός έστω και αν ενίοτε λανσάρεται με κόκκινο χρώμα.
    Όσο οι ενδοπανεπιστημιακές δυνάμεις θα χρησιμοποιούν το άσυλο για δικούς τους μικροπολιτικούς σκοπούς θα υπάρχει δημοκρατικό έλλειμμα. Και τότε θα βρίσκουν έδαφος οι ακραίες φωνές που περιγράφεις και θα ζητούν την κατάλυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Leo,

    εγραψα για να ανανοηματοδοτηση του ασυλου, στο βαθμο που η διακινηση των ιδεων δεν παρεμποδιζεται απο πουθενα σημερα, εστω και σε αυτη την κολοβη δημοκρατια. Οποτε σημερα το να υπερασπιζεσαι το ασυλο μονο γιαυτο δεν εχει νοημα, οπως προσπαθησα να εξηγησω.

    Με τον ιδιο τροπο θα πρεπει να ξαναδουμε τι ειναι το πανεπιστημιο και αν θελουμε να περιορισουμε το ρολο του σε καποιες αιθουσες διδασκαλιες που διδασκουν μαθηματικα, φυσικη, λογοτεχνια, και ολα τ'αλλα.

    Πολλες εξεγερσεις ξεκινησαν απο πανεπιστημια, και σχεδον παντα ταυτιζονται με ριζοσπαστισμο πολυ πιο μπροστα απο αυτο της κοινωνιας.

    Κατα τη γνωμη μου το ασυλο παει πακετο με το περιεχομενο του πανεπιστημιπου σαν ευρυτερο κοινωνικο θεσμο.

    Τωρα, στο συγκεκριμενο γεγονος της νομικης: Αν οι φοιτητες ειχαν κανει ας πουμε γενικη συνελευση και ειχαν βγαλει αποφαση οτι δεχονται τους μεταναστες, τοτε κατα τη γνωμη σου θα επρεπε να υπαρξει προβλημα;;

    Δηλ, θα ετιθετο και παλι θεμα ασυλου;

    Σχετικα με τις ακραιες φωνες, μου θυμιζει την πολιτικη κατευνασμου της Αγγλιας σχετικα με τον Χιτλερ. Δεν νομιζω να επαινει κανεις αυτου του ειδους την πολιτικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αnge-ta

    αλλίμονο αν η καταργηση του ασυλου θα πρεπει να επαφιεται στις διαθεσεις της ακροδεξιας, τις οποιες και θα πρεπει να προσεχουμε ωστε να μην τις προκαλεσουμε.

    Ζητηματα που χρονιζουν και δεν επανεξεταζονται με θαρρος και τολμη, φυσικο ειναι να αλλοιώνονται και να σαπισουν.

    Ας ανοιξει μια συζητηση για το ασυλο δημοσια, οχι φυσικα για το ποσα τ.μ. θα περιλαμβανει, ή για το αν τα πεζοδρομια θα προστατευονται ή οχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. λεο

    ας χρησιμοποιουμε τη λεξη φασισμος με καποια φειδω. Απο την υπερ-χρηση εχει χασει το νοημα της. Σκεψου το παραμυθι με το βοσκο και τον λυκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το ασυλο εκφραζει την παρακμη της μεταπολιτευσης

    Εκφραζει τον πολιτικο φονταμενταλισμο μας και εχει γινει η ιδρυτικη διακυρηξη της ακροαριστερας

    Το ασυλο επισης εκφραζει την υπερτατη προσβολη στο ελληνικο εθνος οπου θεωρει πως δεν υπαρχει ελευθερια του λογου και χρειαζεται κανεις να μπει σε πανεπιστημιο για να μιλησει ελευθερα

    Φυσικα ελευθερια του λογου με ξυλο και το μαυρο φασισμο ειναι μαλλον αστεια πραγματα

    Χρειαζεται να υπενθυμισω πως κοινοβουλευτικο κομμα δεν καταφερε να συμμετασχει στις φοιτιτικες εκλογες γιατι ξυλοφορτωθηκαν οσοι συμμετειχαν σε αυτο?

    Χρειαζεται να υπενθυμισω πως υπαρχουν οικονομολογοι και πολιτικοι που κανουν διαλεξεις σε ολο τον κοσμο και τους απαγορευεται να μπουν καν στο πανεπιστημιο?

    Ο τραγελαφος της λογικης σε μια χωρα που εχει ανατρεψει τις εννοιες της ελευθεριας με τις δυνατοτητες

    Τα δικαιωματα με τις ευχες

    Τη δικαιοσυνη με την κλεψια

    Την δημοκρατια με την αναρχια

    Την ισοτητα στην ευκαιρια με την ισοτητα στα λεφτα

    Την τεχνη με την ψευτοκουλτουρα

    και φυσικα το ασυλο με τον φασισμο



    Ευχαριστουμε και παλι την αριστερα που κανει τα παντα για να διορθωσει αυτην την κατασταση

    Αλλο ενα επεισοδιο να συμβει και θα ξεφορτωθουμε τον απαραδεκτο αυτο θεσμο μια και εξω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν οι φοιτητές είχαν κάνει συνέλευση και είχαν πάρει πραγματικά μαζική απόφαση δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα.Και βέβαια το πανεπιστήμιο είναι κοινωνικός χώρος. Αλλά τη γνώμη των φοιτητών την "εκπροσωπούν" κουρελοπαρατάξεις που εκλέγονται από δυναμικές μειοψηφίες και προεκτάσεις κομμάτων που κάνουν πάρτυ σε σκυλάδικα και διοργανώνουν εκδρομές. Ένας φρικτός πολτός που λανσάρεται ως φοιτητικό κίνημα, που διαπλέκεται, απειλεί, εκβιάζει και ζητά το πτυχίο στο σπίτι.
    Τι άλλο είναι ο φασισμός από το να απαγορεύεις με τη βία την έκφραση των ιδεών από οποιονδήποτε. Σε πληροφορώ ότι αυτό είναι καθημερινή πρακτική μέσα στα ΑΕΙ. Ακόμα και μεταξύ τους πλακώνονται σε μια λογική κυριαρχίας και ιδεολογικής τρομοκρατίας. Δυστυχώς δεν πρόκειται για διακίνηση ιδεών. Η έλλειψη μαζικής πολιτικοποίησης έχει επιτρέψει σε δυναμικές παρατάξεις την άσκηση πολιτικής βίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα
    Προσωπικά δεν οριοθετώ το σε ποιους ανηκει κατ' αποκλειστικότητα το Ασυλο.Και δεν μιλώ για την διαχειριση του-αυτή ανηκει αποκλειστικά στην Πανεπιστημιακή κοινοτητα, και παρά τις αδυναμίες της, χοντρικά καλά το διαχειριζεται.
    Μιλώ όμως για τη χρηση του. Η χρήση ανηκει σε ΟΛΟΥΣ.

    Θεωρώ αν μη το αλλο παιδαριώδες το να συζητάμε ότι το Ασυλο καλυπτει μόνο φοιτητές και διδασκοντες. Το Πανεπιστημιακό Ασυλο,οφειλει να μην εξευτελιστεί απο εμάς σε ...οικιακό Ασυλο.

    Απο την άλλη θεωρώ και απειρως υποκριτική την διακινηση ιδεων,αλλά όχι την προστασία μεσω του Ασύλου,των ανθρωπων που "φερουν" που κουβαλάνε αυτές τις Ιδέες, που ...διακινουνται ελευθερα.

    Προσωπικά θα επιμεινω ότι σε εποχές παγκοσμιοποιησης κεφαλαιων και εμπορευμάτων, η "καταληψη" της Νομικής απο Λαθραίους Ανθρώπους, ήταν απο τις υψηλοτερες χρησεις του Ασυλου.

    Και Όλος ο άλλος πανικός, η υποκρισία, ο φαρισαισμός των ...έξω απο τη Νομική, οι τηλε-εισαγγελεις, οι τηλέ-πολιτικοι, οι τηλε-κουμανταδόροι, δειχνει την Αναγκαιοτητα του Ασυλου.

    Τα Ασυλα προστατευουν απο τη φυση τους μειονοτητες. Ασφαλώς δεν χρειαζεται Ασυλο για να προστατευτούν οι...πλειοψηφίες.

    Τέλος, εγώ θα ήθελα να βάλω αναποδα το θέμα. Πάμε να "βρουμε" τις Ιδέες που χρειαζονται Άσυλο γιατί απο αυτές ...κινδυνευει το συστημα τους.
    Αυτό που ειτε απαξιωνει το Ασυλο,είτε το λοιδωρεί, ειτε επιδιωκει καθ' οιονδηποτε τρόπο να το καταργησει. Γιατί το φοβάται. όπως φοβάται αυτό που οφειλει να ειναι το Πανεπιστημιο.
    Και βέβαια το Πανεπιστημιο δεν μπορεί και δνε πρέπει να ειναι σακες, μολυβια και κουλουρι στο διαλειμα. Δεν πρέπει να ειναι ένα εργαστηρι...δεξιοτητων για εργατοτεχνιτες, ένα κεντρο καταρτισης για τις ...τις βιδες και τα μπουλονια του οικοδομηματος τους.


    Εκει ίσως ειναι το έλλειμα.
    Κι αν δουμε, αν ανοιξουμε τα μάτια μας και δουμε ποιοι "αγανακτουν" με το Ασυλο και ποιοι πονηροι Κυβερνητικοι και κολαουζοι, πάνε να δωσουν την διαχειριση του, στους δικούς τους διαχειρισμους ανθρωπους αλλάζοντας την διοικηση των Πανεπιστημίων- με ένα σμπαρο...πολλά τρυγόνια, μπορουμε να καταλαβουμε πολύ καλά, ποσο ΠΟΛΥΤΙΜΟ είναι στις μερες μας-περα απο τη ιστορική και συμβολική του αξία, το Ασυλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χωρίς να διαφωνώ επί της ουσίας, σημειώνω μόνο ότι το άσυλο δεν έχει συμβολική σημασία. Κάθε νόμος που αναφέρεται σε ατομικές και κοινωνικές ελευθερίες δεν αποτελεί συμβολισμό. Αποτελεί τη νομική διατύπωση μιας κοινωνικής αντίληψης. Αν σταματήσουμε τις νομικές αυτές διατυπώσεις, τότε χάνεται ένα μέρος του ίδιου του δικαιώματος. Η Φιλοσοφία του Δικαίου και η Ιστορία των Θεσμών θεωρούν αναγκαία προϋπόθεση για την επιβίωση ενός θεσμού τη νομική του διατύπωση. Αλλιώς σύντομα, ο θεσμός καταντά εσμός και σταδιακά χάνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. leo,

    αν καταλαβα καλα, το προβλημα κατ' εσε ειναι ότι η αποφαση χορηγησης ασυλου δεν παρθηκε απο καποια γενικη συνελευση, ή απο καποια πλειοψηφια, αλλα απο δυναμικες μειοψηφιες.

    Αν, για παραδειγμα, μια γενικη συνελευση επαιρνε αρνητικη αποφαση, αυτο θα ηταν και το ορθο;

    Δηλ θα επρεπε να υπερισχυσει το νομοτυπον, απο το ηθικο;

    Ή δεν ειναι ηθικο να παρεχεται καταφυγιο σε κατατρεγμενους;


    Άντε πάλι, πάμε πισω στην Αντιγονη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατα την ταπεινη μου αποψη, η κοινωνια επειδη δεν της αρεσει να ερχεται αντιμετωπη με δυσκολα διλημματα και ν' αντικρυζει καταφατσα το προσωπο της, βρισκει την ευκολη λυση να θελει να εξαλειφει τις πηγες των διλημμάτων της.

    Καταργωντας το ασυλο με μια μονοκοντυλια, μοιραια εξαφανιζονται και τα ερωτηματα που αυτο θετει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτά τα θέματα έχουν λυθεί προ πολλού στις σύγχρονες προοδευτικές κοινωνίες όπως της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Αγγλίας, της Ισπανίας και των ΗΠΑ. Εκτός αν θεωρείτε οι Αριστεροί εδώ στην Ελλάδα ότι εκείνες οι χώρες έχουν έλλειμμα δημοκρατίας σε σχέση με εμάς...
    Μιλάτε για συμβολικό χαρακτήρα. Τι να πει η Ισπανία και η Γαλλία με τεράστια ιστορία αγώνων από την πλευρά της Αριστεράς που ούτε στα όνειρα τους δεν έχουν δει οι Έλληνες "αγωνιστές" της Φιλοθέης και του Ψυχικού. Οι συμβολισμοί μας μαράνανε. Λες και οι Γάλλοι, που με ένα τηλεφώνημα του Πρύτανη έχει μπουκάρει μέσα η Αστυνομία, έχουν πρόβλημα, και εμείς εδώ οι ευαίσθητοι ούτε να ακούμε δεν θέλουμε για κατάργηση αυτού του εκτρωματικού μορφώματος.
    Που στην ουσία αν το δεις, δεν είναι χώρος ελέυθερης διακίνησης ιδεών. Είναι το ακριβώς αντίθετο! Είναι χώρος διακίνησης ΜΟΝΟ των αριστερών ιδεών καθώς αν πλησιάσει σε αμφιθέατρο κανένα φιλελεύθερος κινδυνέυει το λιγότερο με ρίψη αυγών.

    Δείμο, ο Νόμος κατοχυρώνει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, αλλά ταυτόχρονα γράφει και το εξης: "Επέμβαση δημόσιας δύναμης χωρίς την άδεια του αρμοδίου οργάνου του Α.Ε.Ι. επιτρέπεται μόνον εφ’ όσον διαπράττονται αυτόφωρα κακουργήματα ή αυτόφωρα εγκλήματα κατά της ζωής."

    Και ρωτάω εγώ τώρα: Για ποιο λόγο αυτή η διάταξη δεν εφαρμόζεται σε αυτήν την κωλοχώρα; Και για ποιο λόγο η καταστροφή δημόσιας περιουσίας δεν προβλέπεται από τον Νόμο; Μπορούμε δηλαδή να καίμε ανενόχλητοι αλλά μόνο αν κινδυνέψει ανθρώπινη ζωή επεμβαίνουμε..Δηλαδή ποτέ.

    Και κάτι τελευταίο, διότι το να ασχολήσε με τα αυτονόητα είναι λίγο κουραστικό. Κατά καιρούς η Αριστερά υποστηρίζει ότι ένας Νόμος πρέπει να εφαρμόζεται στην πράξη μόνο όταν τον αποδέχεται το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας. Ισχύει αυτό για όλες τις περιπτώσεις ή αφορά μόνο τους Νόμους που σας κάθονται στο στομάχι; Το λέω αυτό, διότι το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας είναι υπερ της κατάργησης του Νόμου του ασύλου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δε θα διαφωνήσω καθόλου. Απλά το ζήτημα -για να απαντήσω στο ερώτημα γιατί δεν επεμβαίνουν-, όπως έγραψα και στο δικό ανάλογο άρθρο, είναι ότι φοβούνται το πολιτικό κόστος και το σχετικό λαϊκισμό. Στη χώρα μας έντονος είναι ο λεγόμενος αριστερός φόβος. Εξάλλου, η εφαρμογή των νόμων για την αριστερά, είναι πάντα κατά το δοκούν. Θέλουμε διαφάνεια, αλλά όχι για τα οικονομικά του ΚΚΕ. Θέλουμε νόμους, αλλά όχι για την εφαρμογή του ασύλου. Θέλουμε νόμους, αλλά να περιορίζουν τους άλλους μόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το άσυλο δεν θεσμοθετήθηκε για να μας προφυλάξει από όσους το επιβουλεύονται, ούτε αποτελεί αυτοσκοπό και προαπαιτούμενο για τη δημοκρατία. Έτσι κι αλλιώς το άσυλο έχει συμβολική δύναμη που βρίσκεται στους ανθρώπους που πραγματικά το προστατεύουν και δεν υπάρχει κάποια ουράνια απαίτηση για να εξακολουθεί να υπάρχει. Το άσυλο αφ εαυτού δεν προσφέρει τίποτα και υπάρχει για να μας υπενθυμίζει ότι δεν το χρειαζόμαστε.
    Το πανεπιστημιακό άσυλο (αλλά και αυτό των υπουργών και βουλευτών) θα πρέπει να καταργηθεί όχι γιατί δεν θα έπρεπε να υπάρχει, αλλά για να αναγκαστούμε να το ξανακατακτήσουμε αντιλαμβανόμενοι την κοινωνική παρακμή αλλά και την προσπάθεια και εγρήγορση που χρειάζεται για να είμαστε ελεύθεροι. Και τέλος να θυμηθούμε ότι «προστατευμένοι» αγώνες δεν υπήρξαν ούτε και θα υπάρξουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Με το σύντομο-μεστό λόγο σου είπες πολλά που κατ' εμέ είναι η ουσία (άλλος θα το θεωρούσε γενικόλογο και αόριστο). Η πολυλογία των σχολίων είναι το αναγκαίο κακό. Θα ταίριαζε σε άλλο κείμενο, όμως ..τελικά έτσι είναι η πολυφωνία και η διαφορά φάσης του θυμικού που επιβάλλει ο νόμος της μπλογκόσφαιρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το να υπάρχει ή όχι άσυλο είναι θέμαπολιτισμού. Το άσυλο αποτελεί την αναγνώριση της εξουσίας ότι... εξουσιάζει!

    Τώρα το ποιός χώρος θα έπρεπε να έχει άσυλο και πως θα το διαζειριστεί η κοινωνία εκτός αυτού του χώρου και όχι εντός του είναι άλλο θέμα.

    Το ζήτημα είναι πως και όσοι ζητούν το άσυλο θα πρέπει να έχουν συναίσθηση ότι κατά κάποιον τρόπο "αυτοεξορίζονται" μέχρι να ξαναγίνουν αποδεκτοί και αυτό πλέον βρίσκεται στα χέρια άλλων.

    Τελικά, το πρόβλημα σήμερα είναι ότι κανείς δεν σέβεται πραγματικά το άσυλο (και αυτοί που το δίνουν αλλά και αυτοί που το ζητούν) αλλά επιπλέον όλοι το εκμεταλλεύονται για λόγους συμφέροντος.

    Εν τέλει, το πρόβλημα είναι πως η ίδια η κοινωνία σήμερα δεν έχει συναίσθηση της ιδέας του ασύλου, οπότε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σε προτερες εποχες ευδαιμονιας και ελαφρότητας, θα μπορούσαμε να ονομάζαμε το ασυλο και περιττό, μια και η δημοκρατια ειχε φουσκωμενα τα πανια και αρμενιζε.

    Σημερα, ομως, ειδικα σημερα, που εχει βγει ο χαρος και θεριζει, θα το δωσουμε κι αυτο σαν χαρισμα;

    Τι σοι κοινωνια ειμαστε; Τι σοι μνημη εχουμε; Δεν φτανει που μας ξεπουλανε, να τους βοηθησουμε κι εμεις απο πανω;

    Αν η μονη ενσταση που υπάρχει εναντιον του ασυλου ειναι αυτη των ορνεων των καναλιων, εχουμε ενα παραπανω λογο να καθισουμε και να το σκεφτουμε διπλα.

    Ας ανοιξει το θεμα ασυλο κι ας "διαβουλευτουμε" επ αυτού με καθαρο μυαλο. Ας αρχισουν τα πανεπιστημια να το βαζουν το θεμα σε κυκλοφορια, πρωτα στο εσωτερικο τους και μετα προς τα εξω.

    Ας γινει μια κουβεντα με ουσια τελος πάντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. "Ας γινει μια κουβεντα με ουσια τελος πάντων"

    Ας την κανουμε σε ενα πανεπιστημιο


    ...oh wait

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αλλος ενας λογος γιατι το ΠΑΣΟΚ ειναι η καλυτερη κυβερνηση απο καταβολης ελληνικου κρατους

    http://www.tvxs.gr/news/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%B8%CE%B1-%CE%B1%CF%86%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%85%CF%84%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%87%CE%B5%CE%AF%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%83%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85#comments-title

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!