Μια από τις πρώτες κινήσεις του νέου ΥΠΟΙΚ ήταν να υπογράψει
την πώληση των τεσσάρων Air-Bus στην εταιρία, με το ελληνοπρεπές, όπως θα
ταίριαζε στην περίσταση, όνομα Apollo Aviation Group, αντί του ευτελούς, για
τους επαΐοντες, τιμήματος των 40 και κάτι ψιλά εκατ. ευρώ.
Η τιμή μοιάζει σκανδαλώδης, παρ’ όλα αυτά βρέθηκαν οι
κατάλληλες δικαιολογίες, ότι τα αεροσκάφη αν και καινούργια παρέμειναν για
χρόνια σε υπόστεγα εκτεθειμένα στη βροχή και το ξεροβόρι, και αν και κανένας
δεν τις μάσησε, εν τούτοις δεν βρέθηκε και κανένας άλλος να σκαλίσει γιαυτό που
όλοι ήταν λίγο-πολύ σίγουροι ότι θα εύρισκαν. Δηλαδή, σκάνδαλο.
Πόσο μεγάλο όμως; Πόσο μικρό; Πόσο βαθύ; Και πόσο
πολυπλόκαμο; Δύσκολο να το πεις, ειδικά όταν τα σκάνδαλα είναι πια τόσα πολλά,
που στο τέλος, μη ξέροντας κανείς από πού να πρωταρχίσει, σηκώνει τα χέρια ψηλά
και τα παρατάει.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Διαβάζοντας σήμερα στο defence net σαν παραμύθι, όλη την προϊστορία της αγοραπωλησίας αυτής, τού τρόπου
δηλαδή και τού χρόνου που έγινε η χρηματοδότηση,
των προσώπων που ενεπλάκησαν και των περίεργων συμπτώσεων και συνεργειών,
περνάει πλέον σε άλλη σφαίρα. Όχι της οργής και της σιχασιάς, αισθήματα που
συνοδεύουν συνήθως την εξιχνίαση ενός σκανδάλου, αλλά περιέργως πως, του θαυμασμού!
Ναι θαυμασμού, για κάποιον άσχετο και ψοφοδεή, όπως ελόγου μου, μπροστά στην
εφευρετικότητα, την άνεση, τη τόλμη και το μέγεθος της ξετσιπωσιάς με την οποία κάποιοι μπορούν και στήνουν την
επιχείρηση σκάνδαλο, και μάλιστα για κάποια 40 μόνο ψωροεκατομμύρια.
Εν ολίγοις, όπως αναφέρει με λεπτομέρειες ο αρθρογράφος, η
Appolo Aviation Group δεν αποτελεί παρά όψιμη επένδυση μιας εταιρίας με το
όνομα Sciens, η οποία έχει μια θυγατρική με το όνομα Cyprus Properties and
Holdings, που παραθερίζει μονίμως στα Κeyman, η οποία θυγατρική, κοίτα να δεις,
παραμονή Χριστουγέννων, ένα χρόνο πριν την αγοροπωλησία, επισκέπτεται την
Proton Bank του γνωστού μας κ. Λαυρεντιάδη και ζητάει ένα δανειάκι των 35 εκ. ευρώ
και η οποία είναι τόσο καπάτσα, που το παίρνει αυτοστιγμής. Δηλαδή στις 24 το ζήτησε, στις 29 το
πήρε! Σημειωτέον, η εν λόγω εταιρία
είναι ταπί, υπερδανεισμένη, και απ’ ότι φάνηκε, ψύχραιμη. Δικηγόρος της Sciens,
είναι μια κυρία η οποία τυγχάνει να είναι σύζυγος του διευθύνοντος συμβούλου
της Proton, οπότε τα υπόλοιπα τα καταλαβαίνετε, και δεν χρειάζεται να
μακρηγορήσω.
Αν θυμηθούμε ότι η Proton φαλίρισε και ότι διασώθηκε με τη
βοήθεια, αν δεν απατώμαι του ΤΕΚΕ και των 100 εκ. του φιλεύσπλαχνου Βενιζέλου,
ποιο είναι το συμπέρασμα; Ότι στο τέλος τέλος, τα αεροπλάνα πάλι δικά μας
είναι! Αν κινηθούν, βεβαίως οι σωστές διαδικασίες και οι δικαστικοί μηχανισμοί.
Γιατί αναφέρομαι στην εν λόγω ιστορία;
Πρώτα, όπως σας είπα, λόγω θαυμασμού, για τον τρόπο που
στήνονται οι δουλειές. Το να γνωρίζεις τις λεπτομέρειες, πέρα από διασκεδαστικό,
όπως ας πούμε όταν διαβάζεις ένα μυθιστόρημα με εξαιρετική πλοκή, είναι και
χρήσιμο, γιατί μια τέτοια τεχνογνωσία μπορεί να αποβεί χρήσιμη σε κάποιο
απώτερο μέλλον στον οποιονδήποτε.
Αρχίζω να αντιλαμβάνομαι ότι το concept «offshore» αποτελεί ένα
χρήσιμο εργαλείο, ένα πασπαρτού για ένα σωρό επικερδείς εργασίες. Κάνε μερικές
off-shore, και άστες να βρίσκονται, λέει το ένστικτο. Το να ανοίξει κανείς μια off-shore, απ’ ό,τι
έχω πληροφορηθεί δεν είναι και τόσο δύσκολο, αρκεί να πληρώσεις ένα παράβολο
2-3 χιλιάδων ευρώ. Μπορεί τώρα τέτοια ποσά να φαντάζουν υπέρογκα, αλλά σκεφτείτε
πόσο μπορεί να αυγατίσουν. Και πόσο σύντομα.
Ο δεύτερος λόγος, που αναφέρομαι στα Air-bus είναι ότι επίκεινται
πολύ σημαντικότερες αποκρατικοποιήσεις. Αν μη τι άλλο, περιμένω με μεγάλο
ενδιαφέρον να διαβάσω και να μάθω τους τρόπους με τους οποίους θα στηθούν τα νέα
σκάνδαλα. Είμαι σίγουρη ότι η ευρηματικότητά τους θα με συναρπάσει. Και επιπλέον,
θα συμβάλουν και στον εμπλουτισμό των γνώσεών μου επί του αντικειμένου. Πού ξέρεις
καμιά φορά. Μάθε τέχνη κι άστηνε, κι αν πεινάσεις πιάστηνε… Έτσι δε λένε;
Αν τα χρήματα με τα οποία αγοράστηκαν τα airbus, προέρχονται από την κομπίνα του Λαυρεντιάδη, τότε θα έπρεπε να είναι δεσμευμένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη, αφού δεν μπόρεσαν να τα δεσμεύσουν, έστω και έτσι, τα χρήματα θα ξαναγυρίσουν στην... πηγή. (Σύμφωνα με πρόσφατη εκτίμηση των τεχνικών συμβούλων της Lazard, μόνο το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατομμύρια δολάρια., Το Βήμα)
Αν όντως τα πράγματα είναι έτσι όπως τα λέει το blog defence, είναι πολύ αμφίβολο αν υπάρχουν διαθέσιμα αυτά τα χρήματα.
Πολύ κατατοπιστικό και ενημερωτικό. Ετσι για να αντιλαμβανόμαστε πως λειτουργεί η ,,ελευθερη οικονομία,, και τα άλλα φαιρά μυθεύματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαταρχας εκλπησσομαι που φτανεις στο σημειο να διαβασεις και defencenet για να βρισκεις επιχειρηματολογια αντε και hellas-orthodoxy
ΑπάντησηΔιαγραφήκατα δευτερον εαν το δανειο ξεπληρωθει που ειναι το προβλημα?
εαν η εναλλακτικη ηταν να παραμεινουν στο "ξεροβορι" και του χρονου να μην αξιζουν οσο το σαραβαλο μου καλυτερα δεν ειναι ετσι?
κατα τριτον οι αμερικανοι εχουν ενα ρητο
put ur money where ur mouth is
εαν προκειται οντως για σκανδαλο και η αξια ειναι μεγαλυτερη απορω πως δε βρεθηκε ενας απο ολους αυτους τους υπερπατριωτες να δωσει περισσοτερα?
Άκουσα πριν λίγο ότι την πρώτη φορά που είχαν βγει για πώληση, προσφέρθηκαν 100 εκ. και ο τότε ΥΠΟΙΚ, ο Παπακωνσταντίνου, είχε θεωρήσει το ποσό πολύ μικρό και η πώληση δεν προχώρησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορία: Αν ήταν σε υπόστεγο, πώς βρέχονταν;
swell, τοσα λεει και το αρθρο, 97 εκ το 2009. Οταν ακομα δεν ειχαν ακομα βραχει τοσο πολυ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε συ sweel, το ξεροβορι σπρωχνει και τη βροχη κατω απο το υποστεγο...
Η κομπινα δεν ειναι στο ποσο της αγορας, δλδ στο οτι ειναι μικρο αλλα στο πως επεσε σ αυτη τη τιμη για να το παρουν τα δικα μας αγορια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κολπο λοιπον ηταν "η ΜΗ ενοικιαση τους" (υπηρχαν ενδιαφερομενοι).
Λογω της μη χρησης εχασαν το Αξιοπλοο certificate κ αυτοματα επεσε η τιμη τους κατακορυφα κ να βγει παλι το κοστος ηταν απαγορευτικο.
Πισω απ την εν λογω εταιρεια Sciens βρισκεται ο Αντρικος κ φιλοι.
Ο νοων νοητω.
M'αυτα που εγραψες, ο θαυμασμος μου για τον Αντρικο εχει πολλαπλασιαστει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑληθεια, γιατι κανενας δεν αναρωτηθηκε γιατι τα αεροπλανα δεν δοθηκαν για ενοικιαση?
Ο Σαμαρας, κι ο Βενιζελος εχουν αδελφια?
Για όσους θέλουν "σοβαρές" πηγές: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=437173
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια περαιτέρω πληροφορίες θυμίζω: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=437173
Η εν λόγω εταιρεία (του Τζων Ρήγα) πάει για πτώχευση την Algonet έχοντας αφήσει απλήρωτο το προσωπικό την στιγμή που αγοράζει κάτω από το τραπέζι όπως φαίνεται περιουσία του ελληνικού δημοσίου. Από την δε Netone που του ανήκει επίσης περιμένει να εισπράξει επιστροφή φόρου από το κράτος για να την πάει κι αυτήν σε πτώχευση έχοντας κι εδώ απλήρωτο το προσωπικό. Και για όποιον θέλει να ψάξει περισσότερο ας κοιτάξει την υπόθεση Πειραιώς και χρηματιστήριο, την υπόθεση Λαυρεντιάδη (για ένα εκ των Λαευρεντοδανείων είχε μπει υποθήκη η Algonet) κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=112844299
http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=6&artid=110396