Στα δύσκολα χρόνια μετά την κατάρρευση της Αργεντινής, μεγάλο μέρος του πληθυσμού, στερημένο από εργασία και χρήματα κατόρθωσε να επιβιώσει μέσω της ανταλλακτικής οικονομίας, όπως άλλωστε γίνεται κι εδώ με πάνω από 30 δίκτυα να λειτουργούν, με μερικά δε εξ αυτών να έχουν εκδώσει και το δικό τους τοπικό νόμισμα, όπως ΣΑΝΟ στη Σύρο, ΤΕΜ στο Βόλο, Φασούλι στην Αθήνα, Καερέτι στην Ιεράπετρα κ.α.
Στην Αργεντινή το ανταλλακτικό (trueque) νόμισμα (creditos) χρησιμοποιούνταν από περίπου το 7% του πληθυσμού, ενώ τα εμπορεύματα και οι υπηρεσίες που ανταλλάσσονταν ανέρχονταν σε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Όλα τα καλά όμως έχουν και ένα τέλος. Το σύστημα κάποια στιγμή κατέρρευσε από τα εκατομμύρια των πλαστών νομισμάτων που εισέρρευσαν σε μια αλληλέγγυα και έξω από το τραπεζικό σύστημα οικονομία. Για παράδειγμα, μόνο σε μια έφοδό της η αστυνομία κατάσχεσε 2 εκ. creditos. Το πλαστό λοιπόν νόμισμα κατέστρεψε το καλό και το χρήσιμο.
Στη σημερινή Ελλάδα, η έκταση της ανταλλακτικής οικονομίας δεν είναι ακόμα τέτοια ώστε να κινδυνέψει να υπονομευτεί από κάλπικα σανό και φασούλια. Υπονομεύεται όμως με μια παρόμοια διαδικασία και μάλιστα με νόμους και εικονικές ψηφοφορίες στη βουλή, ένα άλλο νόμισμα, το εκπαιδευτικό.
Το μεσοπρόθεσμο, το οποίο με κολπάκια, ανοησίες, προχειρότητες, ονειροφαντασίες και πολύ δημιουργική λογιστική λανσάρει τον ορθό δρόμο προς τον καπιταλισμό, ταυτόχρονα θεωρεί ως υποχρέωσή του να τελειώνει και με μερικές άλλες εκκρεμότητες, λόγου χάρη με την ανώτατη εκπαίδευση και τα πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα, καταργεί κάθε περιορισμό στη λειτουργία των κολεγίων, των οποίων οι απόφοιτοι θα έχουν ίσα επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους της ανώτατης εκπαίδευσης. Είναι δε η πρώτη φορά που μέσω franchising αναγνωρίζονται πτυχία των κολεγίων. Αρχιτέκτονας ας πούμε του ΕΜΠ θα έχει την ίδια άδεια να χτίζει σπίτια με τον απόφοιτο γνωστού Κολεγίου, το οποίο λόγω έλλειψης μαθητών για το πρώτο έτος τοποθετούσε τους νέους πελάτες κατευθείαν στο δεύτερο, ή ενός άλλου Κολεγίου που το πτυχίο εξασφαλιζόταν με ένα συνοπτικό πακέτο 20 μαθημάτων και αρκετές επισκέψεις σε αρχιτεκτονήματα πλουσιόσπιτων της Εκάλης και του Ψυχικού.
Κατ’ αναλογία λοιπόν, όπως το κάλπικο credito κατέστρεψε το καλό, έτσι και τα διάφορα κάλπικα creditos των διάφορων κάλπικων Κολεγίων, αντί να συμβάλλουν σε καλύτερη εκπαίδευση, σιγά σιγά θα διαβρώσουν και ό,τι καλό υπάρχει μέχρι στιγμής.
A.K.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν έτσι έχουν τα πράγματα σχετικά με την εξομοίωση των πτυχίων, τότε στην πρώτη προσφυγή κατά διοικητικής πράξης που στηρίζεται σε αυτό το νόμο, το δικαστήριο θα κρίνει τον νόμο αντισυνταγματικό.
Σε συνδυασμό με τις ΔΑΠίτες χαριτωμενιές που χαιρέτισε χθες και ο Some are ass του στυλ: "επιχειρώ αλλιώς"
ΑπάντησηΔιαγραφή(δηλαδή πως; from backdoor που λένε και στο χωριό μου;)
το γλυκό έδεσε!
Ενδεικτικό απόσπασμα από το issue:
... 1.1. Εισαγωγή υποχρεωτικού μαθήματος επιχειρηματικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
1.2. Δημιουργία προγράμματος πρακτικής άσκησης φοιτητών πλάι σε καταξιωμένους επιχειρηματίες
1.3. Εξέλιξη των γραφείων διασύνδεσης σε κέντρα επιχειρηματικότητας και Incubator Centers
....
2.1. Πλήρης απελευθέρωση της αγοράς και όλων ανεξαιρέτως των επαγγελμάτων χωρίς αστερίσκους και εξαιρέσεις ...
(μ' αρέσει αυτό το τελευταίο, πάντα θαύμαζα τον Γαλιλαίο, που ήταν ένας πολυσύνθετος πολυεπιστήμονας)
Καλά είναι λοιπόν. Ολα καλά! Αν χρειαστει να κάνεις μια εγχειρηση, βρεις λεφτα, είσαι τυχερός και βρεις χειρουργική κλίνη, οφείλεις πριν τη νάρκωση να ρωτήσεις τον χειρουργό: "Που σπουδάσατε Ιατρική;"
Αν σου απαντήσει στα ρουμάνικα και προλάβεις τον αναισθησιολόγο καλό είναι να ανταπαντήσεις: "Χάρηκα για τη γνωριμία, αλλά ξέχασα να πληρώσω το ρεύμα και θα μου το κόψουν!"
Καλό μας βόλι!
Αφιερωμένο όπως και η ανάρτησή σου σε όλους όσους πιστεύουν ότι, τα συμβούλια διοίκησης και ειδικότερα τα εξωτερικά τους μέλη είναι η μεγάλη ελπίδα της ελληνικής κοινωνίας στην προσπάθεια να αποκτήσει σύγχρονα πανεπιστήμια, ατμομηχανές καινοτομίας και ανάπτυξης. Διαφορετικά, από τα πανεπιστήμια θα μας απομείνει μόνο η ματωμένη σημαία, να την περιφέρουμε ως φλάμπουρο κάθε 17 Νοέμβρη. Θλιβερό και δεν πρέπει να γίνει. Δεν θα γίνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήH συρρίκνωση των πανεπιστημίων: Μια πολιτική επιλογή
spiral,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν εχω ακομα διαβασει το αρθρο που επισυναπτεις, αλλα η συρρικνωση αποτελει απιλογη διεθνως. Σου λεει οτι δεν χρειαζεται να εκπαιδευουμε τοσους πολλους επιστημονες. Γινεται οπως και στις τραπεζες, θα αρκουν 2,5 πανεπιστημια και οι υπολοιποι σε καταρτιση. Γιαυτο λυσσανε να ανοιξουν οι αγορες των περιπτεραδων, για να βρισκουμε οι υπολοιποι δουλεια.