Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2009

Αξιολόγηση των Blogs


Πέρασε κάμποσος καιρός από τότε που γράφαμε για τη μανία αξιολόγησης που έχει κατακλύσει τον πλανήτη, είτε με τη μορφή του ταπεινού ISO που ξεκίνησε από προϊόντα και επιχειρήσεις για να επεκταθεί κατόπιν σε υπηρεσίες και εκπαιδευτικά ιδρύματα, είτε με τη μορφή παντοδύναμων οίκων που αξιολογούν ολόκληρες χώρες, όπως καλή ώρα τη δική μας αλλά και άλλες ακόμα πιο σπουδαίες.


Η αξιολόγηση για να πραγματοποιηθεί, για να καταλήξει δηλαδή σε κάποιο νούμερο, σε κάποια βαθμολογία, προϋποθέτει ότι λαμβάνονται υπ’ όψιν ιδιότητες οι οποίες είναι μετρήσιμες. Αυτό έχει σαν συνέπεια να αγνοούνται όλες οι μη μετρήσιμες ιδιότητες, δηλαδή οι ποιότητες, όπερ, μεθερμηνευόμενο σε κοινά ελληνικά, σημαίνει: «who gives a damn about quality».


Ο λόγος δε που κάτι αξιολογείται, συνεπώς μετράται, συνεπώς βαθμολογείται είναι ότι έτσι καθίσταται «ανταγωνίσιμο», όπερ σημαίνει ότι όταν το βλέπεις στα ράφια μαζί με άλλα ομοειδή προϊόντα το αγοράζεις αν έχει ένα καλό βαθμό.


Το ίδιο συμβαίνει και με τα κράτη. Μια χώρα με χαμηλό βαθμό κινδυνεύει να μείνει στα αζήτητα, δηλαδή εκτός αγορών, όπως για παράδειγμα η δική μας. Η ίδια αντίληψη μεταφέρεται και στα σχολεία. Σχολεία με χαμηλό βαθμό θα μείνουν άδεια από μαθητές, δηλαδή από πελάτες. Με τη μετατροπή του μαθητή σε «πελάτη» και με το τι αυτό μπορεί να σημαίνει έχουμε επίσης ασχοληθεί στο «Φοιτητής Πελάτης».


Ας δούμε λοιπόν τα περί αξιολόγησης από πιο κοντά με ένα παράδειγμα που είναι κατανοητό σε όλους. Πρόκειται για τα blogs. Μέχρι τώρα έχουν επινοηθεί διάφορα εργαλεία τα οποία προσπαθούν να τα αξιολογήσουν και να τα κατατάξουν. Τέτοια είναι η Alexa, η Τechnorati, το Page Rank, κάποιοι αλγόριθμοι που σου υπολογίζουν την αγοραία του τιμή και τα ελληνικά, όπως το Syncblog, και άλλα.


Οι αλγόριθμοι αυτοί εφ’ όσον κατατάσσουν χωρίς να διαβάζουν τα κείμενα, λαμβάνουν υπ’ όψιν τον αριθμό των αναγνωστών, τον αριθμό των συνδέσεων που έχουν προς αυτά άλλα blogs, και τον αριθμό των αναπαραγωγών του υπό εξέταση blog από άλλα blogs. Οποιοιδήποτε άλλο εργαλείο φαντάζομαι ότι θα χρησιμοποιεί κάποιον πιο έξυπνο συνδυασμό όλων αυτών.


Το αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης, που βασίζεται σε αριθμητικά και μετρήσιμα κριτήρια βγάζει σαν το καλύτερο blog, για παράδειγμα, το «troktiko», και στις πάνω-πάνω θέσεις κάποια άλλα ομοειδή του. Εφ’ όσον συμφωνείτε με την κατάταξη αυτή, εγώ δεν έχω να προσθέσω τίποτε περισσότερο.


Ο λόγος δε που τα blogs αξιολογούνται και κατατάσσονται είναι γνωστό ότι γίνεται για την κατανομή των διαφημίσεων, δηλαδή για καθαρά εμπορικούς λόγους.


Προσπαθώντας λοιπόν οι bloggers, ή κάποιοι από αυτούς να σκαρφαλώσουν στη λίστα αξιολόγησης, ώστε να καρπωθούν μεγαλύτερο μερίδιο αναγνωστών και άρα μεγαλύτερο μερίδιο από την αγορά των διαφημίσεων χρησιμοποιούν διάφορα τεχνάσματα, τα οποία όμως είναι προσαρμοσμένα στο να ικανοποιούν τα κριτήρια αξιολόγησης και όχι την ποιότητα των κειμένων τους, διότι έτσι κι αλλιώς αυτή δεν αξιολογείται. Έτσι χρησιμοποιούν διάφορα κόλπα που αυγατίζουν τις συνδέσεις, ή προσαρμόζουν τα περιεχόμενα και τη γλώσσα προς τις απαιτήσεις ενός πιο αγοραίου κοινού. Ή κάνουν ο,τιδήποτε άλλο προς την ίδια κατεύθυνση, που δεν είναι επί του παρόντος.


Αν το marketing, μια καθ’ όλα κατανοητή πρακτική, είναι μια τεχνική παρέλκυσης εκ μέρους των επιχειρήσεων για την προσέλκυση πελατών, η χρήση της από πανεπιστήμια είναι θεμιτή μόνο στο βαθμό που τα τελευταία θέλουν να βλέπουν τους φοιτητές σαν πελάτες, και από τα blogs, μόνο στο βαθμό που αυτά θέλουν να ψαρεύουν πελάτες αντί για αναγνώστες.


Και μη νομίζετε, τρωκτικά υπάρχουν παντού, και στα κράτη και στα πανεπιστήμια. Και κάτι άλλο. Πριν αρχίσουμε να παίρνουμε θέση στους υπέρ ή στους κατά της αξιολόγησης γενικώς, ας αναλογιστούμε για λίγο ποιές είναι οι αξίες που θέλουμε να αξιολογούνται, αν περιλαμβάνονται ανάμεσα σ' αυτές που τώρα αξιολογούνται, αν συνιστούν όντως ανθρώπινες αξίες, και αν υπάρχει εκεί έξω κάποιος αλγόριθμος που να μπορεί να τις αξιολογεί.

71 σχόλια:

  1. Δεν πειράζει, αρκεί να μην πειράξουν την ελευθερία τη δική μας. Είναι βέβαια προκλητικό αλλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όσα μπλογκ θέλουν να βγάλουν ISO και HACCP ας σπεύσουν τώρα που τα προγράμματα είναι επιδοτούμενα.
    Και για όσους δεν ξέρουν η Ανάλυση Κινδύνων και Κρισίμων Σημείων Ελέγχου (HACCP)το πρώτο πράγμα που εξασφαλίσει (σε μια επιχείρηση) είναι η εξαφάνιση των τρωκτικών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σωστά η αξιολόγηση γίνεται με βάση αξίες, αλλά ποιές αξίες τις τρέχουσες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σου VKP,

    Σε τετοια περιπτωση θα ανοιξουμε blog στα νησια Kayman...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Zougla.gr ή troktiko

    (enet ή pistirikos)

    Πάρτε θέσεις. Ο πόλεμος έχει ξεκινήσει. Ας συνταχθούμε στα στρατόπεδα.

    Εγώ πάντως περιμένω να εμφανιστεί ο nosferatos να μας καλέσει να συνεχίσουμε την συζήτηση στην σπηλιά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γεια σου Κούκε,

    διαβασα οτι το HACCP ειναι για τα τροφιμα. Λες να υπάρχει ισοδυναμο και για τις πνεμαυτικές τροφες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια σου Καπιταλιστικό Κομμούνι,

    τετοιος διαλογος δεν εχει ανοιξει. Τον θεωρουν περιττό. Νομιζουν οτι ολοι εννοουν το ιδιο πραγμα σαν αξια. Δλδ την αγορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γεια σου IonnKorr,

    τα blogs τα εφερα σαν παραδειγμα για να δειξω οτι η αξιολογηση εχει σαν στοχο να τοποθετησει αυτον που αξιολογειται στην αγορα.

    Ότι οι κανονες που ισχυουν αναδεικνυουν οχι αυτο το εωλο πραγμα που λεγεται ποιοτητα και

    οτι στο τελος ολοι προσπαθουν να προσανατολιστουν στους ποσοτικους κανονες αξιολογησης.

    Μην ξαναγυρνας σε παρακαλω στα παλια, με τον Nosferato. Δεν εκανες καλη εκτιμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. η άγρα "πελατών" πάντως είναι θλιβερή, ελπίζω να έχει και συνέχεια το ποστ σας

    K.K.M.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Cynical

    Κατάλαβα βέβαια το πνεύμα της ανάρτησής σου αλλά πολλές φορές μου αρέσει να σφυρίζω παράτερα.

    Υπόσχομαι πάντως να μην ξανα-αναφερθώ ποτέ στον συγκεκριμένο. Εντάξει τέλειωσε. Ποτέ.

    Ξεχάστηκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αριστα 10

    (οπως σε ολα σου τα ποστ... και δε ν το λεω για εμπορικους σκοπους)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. συγνώμη ηθελα να πω

    Ουκ εν τω πωλών το ευ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Κ.Κ.Μ.,
    σκοπεύω να κάνω ζωντανές επιδείξεις το πώς ένα βλογ μαζεύει πελάτες, συγνωμην αναγνωστες!

    Μετα θα παρουσιαζω τα αποτελέσματα στο διαδίκτυο, θα γινεται κριτική και στο τέλος θα γινεται και δημόσια αξιολόγηση.

    Αναμείνατε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γεια σου Νοσφεράτε,

    Ευχαριστω για το δεκάρι. Θα σου το ανταποδώσω. Σίγουρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. de Profundis,
    εχεις γινει σαίνι στην ατάκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΙonnKorr,

    ωρες ωρες αδυνατω να σε καταλάβω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γεια σου presuntos,

    οταν μπω στην επιτροπη αξιολογησης των βλογς, θα θυμηθω την καλη κουβέντα που ειπες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. cynical καλησπέρα. Η αγορά έχει την τάση να ομογενοποιεί τα πιο ανόμοια πράγματα.

    Στα blogs ειδικότερα ένα blog όπως π.χ. το http://dinatos.blogspot.com μπορεί να είναι ιδανικό για διαφημίσεις της google (με ελάχιστη απόδοση) λόγω μεγάλης και καθημερινής επισκεψιμότητας.

    Άλλα όμως μπλόγκς με πολύ μικρότερη επισκεψιμότητα μπορεί να επηρεάζουν κάποιο ειδικό κοινό και γι' αυτό να είναι πιο σημαντικά από πολύ (φαινομενικά) μεγαλύτερα.

    Άλλα blogs μπορεί να επηρεάζουν έμμεσα άλλα μπλόγκς ή μέσα ή σημαντικούς ανθρώπους και έτσι να είναι άτυπα opinion makers. Άλλη ειδική σημασία και εδώ.

    Στην ελληνική μπλογκόσφαιρα φαντάζομαι ότι οι μοναδικές διαφημίσεις με απόδοση θα ήταν κρατικών επιχειρήσεων με ό,τι σημαίνει αυτό για την γραμμή των συγγραφέων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τι δεν καταλαβαίνεις cynical?

    Μιά και έθεσες το θέμα, απάντησε στο ερώτημα: τι είναι τα blogs?

    Δεν είναι και αυτά ΜΜΕ? (έστω ΜμΕ)
    (δηλ. όχι και τόσο μαζικά)

    Επομένως δεν είναι αναμενόμενο το marketing να διειδύσει και σε αυτά?

    Τώρα, το marketing είναι γνωστό ότι στοχεύει μόνο στην διαφήμιση δηλαδή "ψάχνει" για "πελάτες" (= αναγνώστες του blog).

    Άρα, λογικό είναι να καταμετρά το πλήθος των επισκεπτών και όχι την ποιότητα των γραφομένων.

    Όπως, και συ επισημαίνεις, δεν υπάρχει αλγόριθμος να μετρά την ποιότητα και ούτε θα υπάρχει ποτέ.

    Αλλά και να υπήρχε ποιός διαφημιστής θα έσκαγε γι αυτήν?

    Επομένως, που βρίσκεται η ουσία της ανάρτησής σου?

    Στην διαπίστωση του προφανούς?

    Εμένα όλα μου φαίνονται διάφανα.



    Τώρα όσο αφορά τους γράφοντες.

    Νομίζω ότι καλαβαίνεις ότι οι περισσότεροι που γράφουν εδώ (όπως και εγώ) είναι αντισυμβατικοί.

    Αν θέλαμε να γράφουμε κοινοτυπίες θα πηγαίναμε στα blogs των επωνύμων όπως: ΤVXS.gr , Zougla.gr, Mediasoup, PROTAGON, newsit.gr, Ellispoint.gr

    Εκεί θα είχαμε επιπλέον και την ψευδαίσθηση της σταδιοδρομίας στο δημοσιογραφικό τομέα. Αλλά δεν την θέλουμε. Θέλουμε, αντίθετα, να έχουμε την ψευδαίσθηση (ναι πάλι ψευδαίσθηση) της "μη-διαπλοκής" που συ μας προσφέρεις.

    Τώρα όσον αφορά εσένα.

    Αν ήθελες ποσότητα ξέρεις το δρόμο: βλέπε yupi.gr και Paparaggi. Αλλά προτιμάς την ποιότητα γιατί πιστεύεις ότι αυτό σου πάει στον χαρακτήρα.

    Ε ... και για αυτό σε προτιμούμε. Άμα αυτό αλλάξει, νομίζω ότι πολλοί θα την κάνουν (ανάμεσά τους και εγώ). (... Θάρθουν άλλοι, βέβαια, πολλοί περισσότεροι αλλά άλλης νοοτροπίας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Συνεπώς στην μπλογκόσφαιρα ισχύει απόλυτα η ποιότητα των γραφομένων και η πραγματική και όχι αγοραία επιρροή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γεια σου Rider,

    τι μαθαινει κανεις! Αγνοουσα εντελώς το dynatos βλογ. Εχει βεβαια το ιδιο layout με τροκτικο. Έξυπνο!

    Εχεις δικαιο γιαυτα που λες για βλογ μικρης επισκεψιμοτητας, αλλα μεγαλης επιρροης σε σημαντικους ανθρωπους, αλλά ενα "αντικειμενικο" συστημα αξιολογησης θα τα αφηνε στο σκοτάδι.
    Ετσι, ενα πανεπιστημιο με παροχη ουσιαστικης παιδειας, αλλα με μικρη ερευνητικη παραγωγη, θα εμενε χωρις χρηματοδοτηση, γιατι η καλη εκπαιδευση δεν αξιολογειται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΙοnnKorr,

    εννούσα την εμμονη σου με τον Νοσφεράτο, που τον ξαναθυμηθηκες στα ξαφνικα και out of the blue.

    Για τα υπολοιπα, συμφωνω. Ποσα καινουργια βλογς έμαθα σημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Rider,

    πώς ομως πιστοποιείται η επιρροή; Πως θα μετρηθει; Πώς θα πει κανεις οτι το Α βλογ εχει μεγαλυτερη επιρροη έστω κατα 2.7% απο το Β; Και το Β κατα 3.24% από το Γ;
    Μιλαω γενικά περι αξιολογησεων. Τα βλογς τα εφερα σαν παραδειγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ναι το κατάλαβα ότι το έφερες ως παράδειγμα. Έχοντας κάποια εμπειρία θα μπορούσα εύκολα να σου κατατάξω εμπειρικά τα blogs με βάση την επιρροή που έχουν.

    Δεν μπορώ όμως να φανταστώ ένα π.χ. μαθηματικό εργαλείο που θα έκανε κάτι τέτοιο. Με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν αστείο να σκεφτεί κάποιος κάτι τέτοιο (τουλάχιστον με τα μικρά ελληνικά νούμερα και δεδομένα).

    Αν το έκανε θα είχε σίγουρα σκοτεινούς σκοπούς (π.χ. να δώσει εξουσία και πόρους στα "τρωκτικά") ή θα ήταν ανόητος.

    Και αυτό γιατί αν επηρεάζεις κάποιους που λαμβάνουν αποφάσεις ή έχουν κάποιου είδους βαρύτητα π.χ. στις πολιτικές αποφάσεις ή επηρεάζεις άτομα που ασχολούνται π.χ. με την θύρα 7, δεν καταγράφεται από τα "μηχανάκια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δεν βρίσκω πώς θα μπορούσε να τεθεί θέμα ποιοτικής αξιολόγησης των μπλογκ. Το σοβαρότερο θέμα που θα ανέκυπτε θα ήταν η ίδια η ποιότητα της αξιολόγησης.

    Το πιο κρίσιμο δεδομένο που θα χρησιμοποιούσε κανείς για την κατάταξη είναι υποκειμενικό - το κριτήριο θα ήταν η σχέση μεταξύ κριτή και κρινόμενου. Ο κριτής είναι ο αναγνώστης και μοιραία κρίνει ανάλογα με τη δική του ποιότητα, η οποία είναι ο καθοριστικότερος παράγοντας της κρίσης του. Η ποιότητα της κρίσης του κριτή πώς θα κριθεί;
    :)
    Η σχέση κριτή – κρινόμενου, είναι προϊόν κάθετης συλλογιστικής: μου κάνει - δεν μου κάνει, μου ταιριάζει - δεν μου ταιριάζει, νιώθω καλά – δεν νιώθω καλά. Αυτά όμως, δεν είναι ούτε αντικειμενικά, ούτε μετρήσιμα μεγέθη. Πώς να μπει σε κρίση π.χ. το ότι, ο αγαπημένος μου συγγραφέας είναι ο Ουμπέρτο Έκο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Όταν εκπέμπεις, θέλεις να έχεις δέκτες. Είναι κάτι που δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Αλλά όπως και στα ΜΜΕ, δεν με ενδιαφέρει να ακούω π.χ. Λάμψη, θέλω να ακούω Κοσμος. Και θα προτιμήσω το δικό μου εμπειρικό ISO... :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Γράφουμε για το κέφι μας,τα επαγγελματικά μπλογκ δε μας αφορούν,έστω κι αν βρίσκονται ψηλα σε καποιες λίστες.
    Κάπου διάβασα ότι η Αlexa χτυπάει χιλιάδες επισκέψεις στο Τρωκτικό κιέτσι το ανεβάζει,μπορεί να ειναι αλήθεια;Δεν κατέχω το θέμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Φίλε Vad,

    πόσο ωραία έθεσες το θέμα!

    Γράφεις: Γράφουμε για το κέφι μας, τα επαγγελματικά μπλογκ δε μας αφορούν...

    Αυτά τα λόγια κρύβουν όλη την φιλοσοφία της "αντιδεοντολογίας".

    Αυτό που σου δίνει το blog είναι ακριβώς αυτή η "χαμένη αγνότητα". Ότι συζητάς με κάποιους που ότι γράφουν το πιστεύουν και όχι με κάποιους που προσποιούνται ότι το πιστεύουν (γιατί, απλά, είναι στρατευμένοι σε κάποια γραμμή).

    Για μένα αυτό αποτελεί βασική προϋπόθεση για να γράψω κάπου. Δεν θέλω εγώ να εκφράζω την εσώτερη άποψή μου, σε ένα θέμα, και ο συν-συζητητής να γράφει "ύπουλα" γιατί απλά είναι στρατευμένος δημοσιογράφος ή απλά σκοπεύοντας να αυξήσει το διαδικτυακό του στίγμα στο google.

    Ούτε θέλω να γράφω και να αντιμετωπίζομαι ως "πελάτης" με σκοπό να αυξήσω τα νούμερα κάποιου ώστε να ανέβει στην λίστα αξιολόγησης ενός "alexa" ώστε να διεκδικήσει είτε μερίδιο στην πίτα της διαφήμισης είτε μεγαλύτερη επιρροή στο περιβάλλον ενός πολιτικού κόμματος.

    Για αυτό ήρθα στην cynical.

    Ξέρω βέβαια ότι όλα είναι μια ψευδαίσθηση. Η cynical εργάζεται σε ένα "κρατικοδίαιτο ερευνητικό κέντρο" πράγμα την αναγκάζει να έχει γραμμή (δηλ. κατά είναι της ανάμιξης της ιδιωτικής εμπλοκής στον ερευνητικο-εκπαιδευτικό χώρο) . Αυτό δεν το θεωρώ και τόσο κακό. Ιδιωτική και κρατική παρέμβαση είναι δύο αντίθετοι βρώμικοι πόλοι αλλά δεν μπορείς να κάνεις χωρίς αυτούς. Είναι ουτοπία.

    Πιο χειρότερο είναι να γράφεις κάπου και να βλέπεις να "σκάνε μύτη" δημοσιογράφοι (όπως πχ. παραπάνω ο Προκόπης Δούκας). Δεν έχω τίποτα με τον άνθρωπο. Είδα τις θέσεις του και μπορώ να πω ότι συμπλέω. Αλλά είναι δημοσιογράφος! Πως ξέρω ότι γράφει "αγνά" και όχι "επαγγελματικά". Γιατί, αν θέλει να γράφει "αγνά" πρέπει να χρησιμοποιεί ένα "ψευδώνυμο".

    Βέβαια, καταλαβαίνω και την cynical. Κάθεται χρόνια τώρα και απαντάει υπομονετικά στην "παπαριά" του οποιουδήποτε βουρλισμένου (βάζω και τον εαυτό μου σ'αυτούς). Λογικό είναι να θέλει την ανάδειξη. Η "συμμετοχή" της στους "διαλόγους της enet" κάτι τέτοιο υποδηλώνει. Αλλά ακόμη διατηρεί την ιδιαίτερη "ζεστασιά" του ερασιτεχνισμού. Αν αρχίζει να μυρίζει "επαγγελματοποίηση" θα πρέπει να ψάξω κάτι άλλο.

    Περισσότερο "ενοχκητικό" είναι και το θέμα συζήτησης. Εγώ δεν είμαι blogger. Αν πρόκειται να συζητούμε για τα ποσοστά "τηλεθέασης" των blogs τότε ας ανοίξω τηλεόραση να βλέπω τα "πρωινάδικα" και τα "μεσημεριανά" που ασχολούνται συνέχεια με τα ποσοστά της AGP για τις εκπομπές του Star, του Mega και του Antenna. Αν το δούμε έτσι, πιο ενδιαφέρον έχουν τα δεύτερα.

    Γράφεις επίσης Κάπου διάβασα ότι η Αlexa χτυπάει χιλιάδες επισκέψεις στο "Τρωκτικό" κι έτσι το ανεβάζει, μπορεί να ειναι αλήθεια;

    Φίλε, το πόσο χαλκευμένα μπορούν να είναι τα αποτελέσματα των μετρήσεων για την "επισκεψιμότητα" ενός ιστότοπου στο internet ούτε που το φαντάζεσαι.

    Η "computer science" προσφέρει απέραντο πεδίο και άπειρους τρόπους "καταδολίευσης" για όσους θέλουν να ασχοληθούν με το "σπορ" αυτό.

    Αν μπούμε σ'αυτήν την διαδικασία θα "χάσουμε τον μπούσουλα". Και το "κατεστημένο" θα είναι πάντα από πάνω.

    Cynical, ίσως σε δυσαρέστησα αλλά φαντάζομαι, τουλάχιστον, ότι μου αναγνωρίζεις το ελαφρυντικό ότι μιλάω "εσώψυχα" και όχι "υποχθόνια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πολύ καλό άρθρο. Η αξιολόγηση στην επικοινωνία δεν είναι εύκολα μετρήσιμη, όσο κι αν θέλουμε στην εποχή του καταναλωτισμού και της εμπορευματοποίησης να τα μεταφράσουμε όλα έτσι.

    Η επικοινωνία είναι μία διαδικασία που ξεπερνά τα κομβικά σημεία των μετρήσεων. Δυστυχώς, και αυτό είναι άλλο σύμπτωμα της χρηματοποίησης των πάντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλημέρα cynical..

    Ούτε εμένα μου λέει τίποτε απολύτως η με βάση νούμερα αξιολόγηση των blogs. Με νούμερα μπορεί να αξιολογηθεί μια μετοχή, ένάς ενισχυτής, μια φωτογραφική μηχανή, όχι η ποιότητα κάποιου.
    Πρώτον, θεωρώ πως υπάρχουν 'παρέες'. Δεν μπαίνω ποτέ το τρωκτικό, θα μπω όμως κάθε μέρα σε σένα. Κι αυτό ασφαλώς έχει να κάνει με την ποιότητα, όχι με την επισκεψιμότητα. Πάντως, εκείνο που παρατηρώ (αν και δεν ψάχνω και πάρα πολύ) είναι πως όταν η ποιότητα ξεπερνά ένα όριο, γίνεται ΚΑΙ αναγνωσιμότητα. Πάει να πει πως ψάχνει ο χρήστης. Δεν αρκείται σε χαζομάρες.
    Δεύτερον υπάρχουν κατηγορίες. Αν θελήσω να διαβάσω τα 'νέα', ασφαλώς δεν θα μπω σε σένα, θα μπω πχ στο FreeCity ή σε κάτι παρόμοιο.
    Τέλος, το όποιο μάρκετινγκ μπορεί να κατευθύνει τη διαφήμιση, δεν μπορεί όμως εύκολα να περιορίσει την ελευθερία που υπάρχει στον χώρο. Αυτό πρέπει να το διαφυλάξουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ίσως το παρόν σύστημα αξιολόγησης να πάσχει. Δεν το γνωρίζω το θέμα, αλλά για να το λες εσύ που έχεις ενδιαφερθεί για το ζήτημα, θα πρέπει να ισχύει.
    Είναι απαραίτητο να βρεθεί ένας τρόπος αξιολόγησης των ερευνητικών κέντρων, των Σχολών και των Σχολείων που να περιλαμβάνει και τους παράγοντες που ανέφερες. Δεν νοείται κρατική χρηματοδότηση χωρίς αξιολόγηση. Είναι αστείο και μόνο να το συζητάμε. Ένας βασικός λόγος που έχουμε τέτοια παιδεία είναι η έλλειψη αξιολόγησης. Ειδικά στα σχολεία, οι καθηγητές κάνουν πάρτυ πλήρως ανεξέλεγκτοι και πληρώνουμε εμείς! Στα πανεπιστήμια υπάρχουν καθηγητές που δεν έχουν να επιδείξουν ούτε πρόοδο, ούτε έρευνα, ούτε βιβλιογραφία της προκοπής ούτε τίποτα. Για τα ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα δεν γνωρίζω, αλλά να σου πω την αλήθεια, δεν έχω διαβάσει ποτέ σε εφημερίδα για κάποια σημαντική ανακάλυψη ή εφεύρεση. Μόνο για Αυστραλούς, Καναδούς, Ολλανδούς, Αμερικάνους, Ιάπωνες κλπ διαβάζω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αλέξανδρε, κατ' αρχήν καλημέρα.

    Γράφεις: Ένας βασικός λόγος που έχουμε τέτοια παιδεία είναι η έλλειψη αξιολόγησης. ... Για τα ερευνητικά κέντρα στην Ελλάδα δεν γνωρίζω ...

    Άσε, Αλέξανδρε, θα σου βρώ εγώ ένα αλγόριθμο μέτρησης της κατάστασης στα ερευνητικά κέντρα.

    Πάρε την κατάσταση στην Μέση Εκπαίδευση πρόσθεσέ την με αυτή των Πανεπιστημίων και ύψωσε το άθροισμα στην n-οστή. Θα λάβεις αμέσως το αποτέλεσμα και εκεί.

    Είναι απλός τρόπος υπολογισμού αλλά πέφτεις πάντα μέσα.

    Βέβαια υπάρχουν άνθρωποι "με μεράκι". Αλλά αυτοί υπάρχουν παντού. Αλλά αυτοί δεν αλλάζουν τον μέσο όρο απλά κάνουν χειρότερη την σύγκριση.

    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ε αφού δεν έκανε ο Νοσφεράτος αυτοπαραπομπή, ας κάνω εγώ: http://herrkstories.wordpress.com/2009/08/07/blogging/ Το συγκεκριμένο ποστ μου έχει αξιολογηθεί από ανεξάρτητους, ασφαλώς, εκτιμητές ως ΑΑΑ+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. troktikara ole!! Γιατί σας πειράζει; Τρεις οθόνες να γυρίσεις, είναι σα να περπάτησες Σταδίου, Ερμού, Πειραιώς και ..Κεραμεικό. (Δε λέω τα Σαλονικιώτικα μας). Τζάμπα βόλτα, ζηλεύετε έ; Κάντε το αν μπορείτε.

    Εδώ της Άντζελας της είπαν πως είναι το ελληνικό ..Google! Μετά της εξήγησαν τι είναι το Google και τη διαφορά του απ' το ..γκλουκ!

    Εμπαθώς, εν καταστάσει βαθέως φθόνου δια τον μυν, με τη ζέση να σας αξιολογήσουμε (Βρε, SWOT δε θα κάνουμε;), πάρτε με το Νοσφ ένα 20ρι (εξ ημίσειος, εννοώ). Για τους άλλους επί μέρους στα μπλόγκια τους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Cynical,
    Μου άρεσε πολύ το άρθρο σου.

    Κι όσο για το γιατί γράφει κάποιος κι αν θέλει να τον διαβάζουν: Νομίζω ότι είναι εμφανές απ’αυτά που γράφει η cynical (που απαιτούν πολλή δουλειά και δίνουν σημαντικά στοιχεία και απόψεις) ότι δεν γράφει και δεν συμμετέχει σε διαλόγους από ματαιοδοξία ή επειδή θέλει να «αναδειχθεί». Αυτό που μου δείχνουν εμένα τα γραπτά της είναι ότι αντιλαμβάνεται το γράψιμο ως μέρος της δουλειάς του διανοούμενου. Απ’αυτή την άποψη και μ’αυτό τον τρόπο που γράφει, μακάρι κατά τη γνώμη μου να τη μοίραζαν κι οι εφημερίδες στα κυριακάτικα φύλλα τους! :)

    Α, και ούτε θεωρώ ότι έχει "γραμμή" επειδή δουλεύει σ’ένα «κρατικοδίαιτο ερευνητικό κέντρο». Πρώτον, κάτι τέτοιο δείχνει μια εντελώς μηχανιστική αντίληψη της κοινωνίας την οποία κανένας κοινωνικός επιστήμονας δεν θα μπορούσε να δεχτεί: δεν ορίζονται τόσο απλά οι απόψεις κάποιου από το πού δουλεύει ή την κοινωνική ή οικονομική του θέση. Υπάρχουν πολλοί περισσότεροι παράγοντες. Δεύτερον, το να επιλέγει κάποιος να δουλέψει σ’ένα ίδρυμα (πανεπιστήμιο, ερευνητικό κέντρο...) δημόσιου χαρακτήρα δείχνει ότι θεωρεί πως κάτι προσφέρει έτσι. Δεν έχω καμία αντίρρηση να συζητήσουμε την πιθανότητα των ιδιωτικών πανεπιστημίων (ξέρω και καλά, και κακά ιδιωτικά πανεπιστήμια στο εξωτερικό), αλλά υπό σαφείς όρους και προϋποθέσεις, γιατί ναι, η υποταγή της ερευνητικής δραστηριότητας στη λογική του χρήματος κινδυνεύει να φέρει υποχρηματοδότηση της μη εφαρμοσμένης έρευνας. Στην Τουρκία, π.χ., που ξέρω καλά, οι κοινωνικοί επιστήμονες με το σημαντικότερο έργο δουλεύουν σε δημόσια πανεπιστήμια (όπου πληρώνονται πολύ χειρότερα από τους Έλληνες συναδέλφους τους), κι όχι γιατί δεν θα μπορούσαν να είναι σε ιδιωτικά, αλλά στα ιδιωτικά θα τους φόρτωναν τόσα άλλα καθηκόντα που θα ήταν αδύνατο να αφοσιωθούν στην έρευνα. Α, και κάτι ακόμα: όσοι άνθρωποι ξέρω που κάνουν διδακτορικά σχετικά με εφαρμοσμένη έρευνα (π.χ. σε Πολυτεχνεία) πληρώνονται γι’αυτό. Δεν ξέρω ούτε έναν υποψήφιο διδάκτορα στις κοινωνικές επιστήμες που να χρηματοδοτείται, παρά μόνο με πενιχρές υποτροφίες (που επιπλέον ποτέ δεν καλύπτουν όλα τα χρόνια των σπουδών), κυρίως κρατικών ιδρυμάτων. Και ναι, θεωρήστε αν θέλετε ότι επειδή κάνω διδακτορικό αυτά τα γράφω για το προσωπικό μου συμφέρον, κι όχι επειδή θεωρώ ότι η παραγωγή σκέψης είναι σημαντική για την κοινωνία αν δεν θέλουμε να είμαστε κανίβαλοι.
    (Cynical, χίλια συγγνώμη για το σεντόνι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. cirut

    Ρε, φίλε αν είσαι συ που έγραψες αυτό το υπέροχο άρθρο "Θεομαχία" στον Νοσφεράτο τι να πω, το είδα τώρα και έχω μείνει άφωνος.

    Μπράβο, χίλια συγχαρητήρια, αδυνατώ να αντιληφθώ πως το συνέλαβες!

    Ο Επίκουρος αν ζούσε θα δάκρυζε!

    Ίσως είμαι προκατειλημένος με το συγκεκριμένο θέμα αλλά μου φαίνεται απαράμιλλο λογοτεχνικό κείμενο.

    Και δεν τα πάω και καλά με την λογοτεχνία.

    Άλλη μια φορά συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @CYNICAL,
    αγαπητή μου χαίρομαι,δεόντως,
    τον ΤΡΟΠΟ
    που τους "παιδεύεις"...
    που τους δίνεις
    αφορμή και αιτία
    να βγούν επιτέλους έξω
    από το τετράγωνο πλαίσιο της
    καθημερινής/αναμασημένης/κατευθυνόμενης σκέψης

    και να εθιστούν στον ΛΟΓΟ,
    στον Διάλογο επίσης..!!!

    -Αν είχες εγγράψει/συμπεριλάβει
    το παρακάτω συμπέρασμα στην ανάρτηση θα το αντιμετώπιζαν
    σαν μια απλή πρόταση/τσιτάτο...
    και τότε θα πήγαινε αδιάβαστος
    ο "διαλογισμός"..!!!!!!

    "..Ετσι, ενα πανεπιστημιο με παροχη ουσιαστικης παιδειας, αλλα με μικρη ερευνητικη παραγωγη, θα εμενε χωρις χρηματοδοτηση, γιατι η καλη εκπαιδευση δεν αξιολογειται.."

    Τα σέβη μου..:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Riski καλημερα,

    τα βλογ τα εφερα σαν παραδειγμα, ο στοχος ειναι τα πανεπιστημια.

    Για να δείξω οτι οι αξιολογησεις δεν βελτιωσαν την ποιοτητα. Τα λεγομενα καλα πανεπιστημια ήταν καλά και πριν απο τις αξιολογησεις. Οι αξιολογησεις, με τα μηχανιστικα κριτηρια που εθεσαν, αυξησαν κατα πολύ τη δημοσιευμένη σαβούρα. Εχει πνιγει ο τοπος στο σκουπιδι.

    Τα ποσοτικα κριτηρια μπηκαν υποτιθεται για να παρακαμφθει το υποκειμενικο στοιχειο, αλλα δεν μπορεσαν να πιασουν την ουσια και της εκπαιδευσης και της ερευνας.

    Η γνωμη μου ειναι οτι θα πρεπει πρωτα να δουμε τι συνιστα την ουσια της παιδειας. Μετα ας δουμε πώς θα ανασυντάξουμε τα κριτηρια αξιολογησης που να ταιριαζουν με τη νεα οπτικη.

    Τα κριτηρια αυτα θα μπορουσαν να βασιζονταν περισσοτερο σε ερωτηματολογια ευφάνταστα και ευστοχα...

    Ετσι ισως να μπορουσαμε να πιασουμε και γιατι μας αρεσει ο Εco, και ο οχι ο Dan Brown.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Καλημερα Προκοπη,

    με τα σημερινα κριτηρια αξιολογησης η "Λαμψη" θα επαιρνε ISO, διοτι το ISO ειναι επι της διαδικασιας και δεν εξεταζει περιεχομενα, ενώ ο "Κοσμος" πιθανον να μην έπαιρνε, αν ειχε κακο management και γοπες σβησμενες στο πάτωμα!

    Γιαυτο θεωρω σημαντικο να αρχιζουμε να αμφισβητουμε οχι τις αξιολογησεις αλλα τα κριτηρια και να προτεινουμε αυτα που θα αφηνουν αυτο που θεωρουμε "ποιοτητα" να επιβιώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Γεια σου VaD,

    Tα βλογς τα εφερα σαν παραδειγμα για να δειξω τι αξιολογουν θετικα τα αξιολογητικα συστηματα.

    Τα ιδια πανω κατω αποτελεσματα βγαινουν και σε οσους άλλους χωρους υιοθετούνται τεχνοκρατικα συστηματα μετρησης.

    Ειναι σαν να θελεις ενα ρομποτ να πλησιασει την ανθρωπινη κριση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. ΙοnnKorr,

    σε ο,τι με αφορα,

    η λεξη "γραμμη" δεν συναδει με τα δεκαδες κειμενα που εχω γραψει και την επιχειρηματολογια που εχω αναπτυξει.

    Μπορεις να την αντικρουσεις γραμμη με γραμμη και οχι με έναν μονολεκτικο αφορισμό.

    Παρεμπιπτόντως, έτσι για ποικιλια, ποιο ιδιωτικο ερευνητικο κεντρο γνωριζεις στην Ελλαδα, που το αγνοω;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Καλημερα @Δείμε του Πολίτη,

    θα ηθελα πρωτα να εβλεπα ποια ειναι τα κριτηρια αξιολογησης των σχολειων/πανεπιστημιων, μετα να γινοταν μια αναλυση για τις παρατηρουμενες στρεβλωσεις και στο τελος να έπεφταν ιδεες για το τι θα έπρεπε να αξιολογείται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. καλημερα Θαναση,

    τα βλογς ειναι κατα κυριο λογο ερασιτεχνικα. Αλλα βλεπεις σε μικρογραφια αυτο που εγινε σε μαγαλο-γραφια στην εκπαιδευση, κυριως στη βρετανια. Το κυριοτερο την κατευθυνση προς την οποια τραβανε οι αξιολογησεις.

    Αν αυριο αρχισουν και πεφτουν πολλα χρηματα στα βλογς σε διαφημισεις, θα δουμε πολυ ενδιαφεροντα φαινομενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Φίλη Cynical,


    Είμαστε της γνώμης ότι τα πράγματα σχετικά με τα όσα αναλύεις στο ποστ -και τα γενικά και τα ειδικά- είναι αρκετά πιο σύνθετα.

    Κατ’ αρχήν, ανεξάρτητα από τους καιρούς της αδυσώπητης εμπορευματοποίησης των πάντων που ζούμε, πρέπει να δεχθούμε ότι οι παράμετροι της ποσότητας και της ποιότητας μας κάνουν παρέα από την αρχή της ιστορίας και μάλιστα ως σιαμαίες. Νομίζουμε ότι πίσω από αυτές τις παραμέτρους βρίσκονται οι έννοιες του συγκεκριμένου και του αφηρημένου. Και όλοι ξέρουμε ότι οι πρώτες είναι εύληπτες ενώ οι δεύτερες κάπως πιο ζόρικες. Στην προσπάθεια του ανθρώπου να δίνει εξηγήσεις σε ερωτήματα, η μετατροπή του αφηρημένου σε συγκεκριμένο αποκτά ζωτική σημασία.

    Μήπως άραγε και οι προσπάθειες των πρώτων αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, των «φυσικών», να εξηγήσουν την ύπαρξη του κόσμου δεν είναι κι αυτές μια απόπειρα να γίνει συγκεκριμένη η αφηρημένη έννοια της δημιουργίας του συγκεκριμένου (υλικού) κόσμου, μέσω της αιτιολογικής εξήγησής της; Βρίσκουμε βάσιμη μια τέτοια σκέψη.

    Εν πάση περιπτώσει: Η έμφαση της αξιολόγησης σε μετρήσιμα μεγέθη είναι η προσπάθεια αντικειμενικοποίησης, δηλαδή συγκεκριμενοποίησης της αφηρημένης έννοιας του «άξιου», του «καλού», του ποιοτικά ανώτερου. Με αυτή την έννοια, δεν νομίζουμε πως στέκει η άποψή σου ότι γενικά αγνοούνται οι ποιοτικές παράμετροι. Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, τουλάχιστον αφετηριακά. Και είναι αναμφισβήτητο ότι καμία έρευνα (αγοράς ή κοινωνική με την ευρεία έννοια) δεν θεωρείται αξιόπιστη αν δεν περιλαμβάνει κ α ι ποιοτικά στοιχεία.

    Δύο λόγια σε σχέση με τα μπλογκς. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι, όπως σε όλα τα Μέσα Επικοινωνίας, το ποσοτικό στοιχείο είναι το πρώτο που διερευνάται. Δεν πρέπει να μας κάνει πολύ εντύπωση. Τουλάχιστον, όχι, από τη στιγμή που συνεχίζουμε χωρίς πρόβλημα να ανταλλάσσουμε ευχές εστιασμένες στην ποσότητα («Χρόνια Πολλά»)! Αλλά όπως είπαμε και παραπάνω τα ποιοτικά στοιχεία δεν περιφρονούνται. Μπορεί να περιφρονούνται με κάποια ασφάλεια, μια και έγινε η σύνδεση με τη Διαφήμιση, από έναν πωλητή τσιχλών, όχι όμως κι από έναν πωλητή Φιλοσοφικών Λεξικών, π.χ.

    Από την άλλη η ποσοτική παράμετρος δεν περιφρονείται από κανέναν, είτε είναι το τρωκτικό, είτε είναι η …Cynical! Βεβαίως και αναφερόμαστε στα Stats τα οποία μάλιστα και έχεις ενσωματώσει στο μπλογκ σου. Δεν είναι αυτό ένας τρόπος να δείξεις στους αναγνώστες σου τη μετρήσιμη (δηλαδή συγκεκριμένη, «αντικειμενικοποιημένη») πλευρά του έτσι κι αλλιώς ποιοτικού (αλλά τι συγκεκριμένο είναι η «ποιότητα»;) μπλογκ σου;

    Αυτά είχαμε να συνεισφέρουμε στον προβληματισμό. Φυσικά, ουδεμία σχέση με την υποστήριξη του rat race στο οποίο «αντικειμενικά» ωθούν οι κερδοσκοπικά κινούμενες αξιολογήσεις που υπαγορεύoνται από την παρούσα τάξη πραγμάτων…


    Τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Αγαπητό @LeftG700,

    η έγνοια μου είναι ότι τα ποσοτικά στοιχεια λαμβανονται πολυ περισσοτερο υπ' όψιν σε τομεις (εκπαιδευση) όπου θα επρεπε να ειχαν minor ρολο.

    Δεν θα εθιγα το θεμα από μονο ιδεολογικη σκοπια, αν δεν υπήρχαν βασιμα δεδομένα οτι αυτου του τυπου η αξιολογηση όχι μονο δεν έκανε τα πανεπιστημια καλυτερα, αλλα τουναντιον αλλαξε το ολο σκηνικο της εκπαιδευσης (π.χ. βρετανια).

    Σχετικα με τα ποσοτικα κριτηρια που επικρατουν στις εξελιξεις των εδω πανεπιστημιακων, θα ηθελα να πω ότι συμβαινουν τα εξης. Ουτε οι πανεπιστημιακοι εγιναν καλυτεροι (η διδασκαλια δεν εχει μεγαλο στατιστικο βαρος οποτε δεν υπάρχουν και κινητρα), ουτε η ερευνα εγινε καλυτερη, διοτι η αναγκη προσαρμογής στο βασικο κριτηριο, που ειναι η παραγωγη papers, κατέληξε σε πληθωρισμο σκουπιδιων και επαναληψεων.

    Ολοκληρες επιστημες ασχολουνται με τη μετρηση φαινομενων, τουλαχιστον ολες οσες χρησιμοποιουν τα μαθηματικα.

    Αλλά, δεν θα ηταν ευτραπελο να θελησεις να ποσοτικοποιησεις ιδέες, ή συμπεριφορες; Π΄χ, στο ερωτημα πόσο καλός είναι κάποιος, ή πόσο συμπονετικος να απαντάς με ένα 3.5 ή 8.43;

    Αυτά τα όρια θέλω να βάλω, μιας και ο καθενας μας αντιλαμβανεται οτι η μεζουρα πάει να κατακτησει εδάφη που apriori δεν τής ανήκουν.

    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Φίλη Κ2

    Κατ' αρχάς όταν έγραφα για "γραμμή" δεν εννοούσα ότι κάποιος από το "κρατικοδίαιτο ινστιτούτο" συγκεντρώνει τους εργαζόμενους και τους λέει τι θα πούν. Εννοώ, απλά, ότι όσοι εργάζονται σε "δημόσιο φορέα" έχουν, στην πλειοψηφία τους, την τάση (πρόσεξε, μόνον την τάση) να αντιδρούν σε οποιαδήποτε ιδιωτική ανάμιξη στα "αμπελοχώραφά τους" καθώς και σε οποιαδήποτε αξιολόγηση. (Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και αυτούς που έχουν μελλοντικές βλέψεις να εργασθούν στο δημόσιο).

    Ύστερα γράφεις:

    το να επιλέγει κάποιος να δουλέψει σ’ένα ίδρυμα (πανεπιστήμιο, ερευνητικό κέντρο...) δημόσιου χαρακτήρα δείχνει ότι θεωρεί πως κάτι προσφέρει έτσι.

    Τώρα αν "καγχάσω" (κάτι το οποίο μου βγαίνει αυθόρμητα) θα με παρεξήσεις?

    Κοπέλα μου δεν "επιλέγει" κανείς να δουλέψει σε δημόσιο ίδρυμα. Τον "επιλέγουν". Δηλαδή έχεις "γλύψιμο" μπαίνεις και ξαπλώνεις. Αλλιώς δεν μας κάνεις και κόψε τον λαιμό σου. (Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις [βλέπεις εδώ cynical είμαι προσεκτικός].)

    Όσο για το ότι "θεωρεί πως κάτι θα προσφέρει" έχω να παρατηρήσω το εξής.

    Εσείς οι "κοινωνικοί επιστήμονες" μας έχετε ζαλίσει με την "προσφορά" σας. Δεν άκουσα ποτέ κανένα φυσικό, χημικό, βιολόγο, μαθηματικό, τεχνολόγο να λέει ότι "προσφέρει" (ακόμα κι αν ανακαλύπτει την Κβαντική Βαρύτητα).

    Ο καθένας κάνει μια δουλειά και προσπαθεί να επιβιώσει όπως-όπως σε αυτό το πόστο που οι συγκυρίες και η προσωπικότητά του τον οδήγησαν.

    Εσείς οι κοινωνιολόγοι και αρκετοί άλλοι των ανθρωπιστικών "επιστημών" (τώρα, από που ως που αποκαλούνται επιστήμες οι αερολογίες είναι αλλουνού παπά βαγγέλιο) που έχετε αναγάγει την "φλυαρία" και την "κενολογία" σε "έρευνα" εσείς μόνον λέτε ότι "προσφέρετε".

    Γιαυτό και οι περισσότεροι από σας κόπτεστε για την διατήρηση του δημόσιου φορέα δηλαδή ενός φορέα που θα σας εξασφαλίζει μισθό εφ' όρου ζωής, χωρίς αντίκρυσμα.

    Γράφεις: μην θεωρήσετε ότι αυτά τα γράφω για το προσωπικό μου συμφέρον, αλλά επειδή θεωρώ ότι η παραγωγή σκέψης είναι σημαντική για την κοινωνία αν δεν θέλουμε να είμαστε κανίβαλοι.

    και νωρίτερα αυτοαναιρείσαι μόνη σου γράφοντας η υποταγή της ερευνητικής δραστηριότητας στη λογική του χρήματος κινδυνεύει να φέρει υποχρηματοδότηση της μη εφαρμοσμένης έρευνας

    Άρα λοιπόν μόνη σου υποσυνείδητα καταλαβαίνεις ότι χωρίς "κρατικοδίαιτη" συμπαράσταση η "προσφορά" σας θα ήταν αχρείαστη. Να λοιπόν το συμφέρον σου.

    Τώρα, όσο για το ποιοί είναι οι "κανίβαλλοι" θα σου απαντούσα, απλά, ότι δεν είναι άλλοι από αυτούς που (αερολογώντας και κενολογώντας) τρέφονται με τις "σάρκες" (βλέπε επιχορηγήσεις) των εργαζόμενων σε παραγωγικούς τομείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Kαλησπέρα Αλέξανδρε,

    δεν νομίζω ότι εγινε ποτε ειλικρινης κουβεντα για τα χαλια μας, που οφειλονται αφ' ενος στην κακη κατασταση της κοινωνιας και το πολυ χαμηλο ηθικο, και αφ' ετέρου στην επαγγελματοποιηση της παιδειας, που ειναι γενικοτερο φαινομενο.

    Τα πανεπιστημια δεν θα φτιαξουν αν οσοι ζουνε σε αυτα δεν πιστεψουν οτι μπορει κατι χρησιμο να βγει απο κει. Αλλιώς οι μεν θα κοροιδευουν ότι κατι κανουν για να κανουν, οι δε θα τα σπάνε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Γεια σου herrk,

    κανονικα θα επρεπε να σου ζητησω ενοικιο για τη χρηση διαφημιστικου χωρου, αλλα έλα που σε συμπαθω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. cirut,

    ειναι εμφανες οτι ζηλυεις τους αθηναιους που εχουν το τρωκτικο τους ενω εσεις εκει πανω δεν εχετε τιποτα και μας επιβουλεύεστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. γεια σου @k2,

    δε χρειαζεται να παιρνεις και πολυ στα σοβαρα τι λεγεται για "γραμμες" και τα υπόλοιπα, ποσο μαλλον να κοπιαζεις προσπαθωντας να τα αναιρεσεις. Δεν πολυδινω σημασια.

    Εχω γραψει 403 κειμενα. Ο,τι ειναι να πω τα λεω και τα ξαναλεω, και θα τα ξαναπω εκει μεσα. Μερικα πραγματα ερχονται και ξαναρχονται στο μυαλο μου, μεχρι να βρω την καλυτερη (οπως νομιζω) εξηγηση.

    Σου χρωσταω ενα κειμενο για τα νεα κριτηρια αξιολογησης στα πλαισια του RAE στις ανθρωπιστικες επιστημες στην Αγγλια.

    Θα το κανω, για να κλεισω (προσωρινα) αυτο το θεμα.

    Τις ευχαριστιες μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Γεια σου B.Bimbo,

    αν έχω καποιο προβλημα που τριγυρνα στο μυαλο μου, καθομαι και λεω : δεν κανω μια αναρτηση; Θα ακουσω γνωμες, θα ακουσω υποδειξεις, και ετσι θα βγω κερδισμενη στο τελος!

    Υπαρχουν πανεπιστημια σε καταλογους league tables που παιρνουν 10 στη διδασκαλια (απο ερωτηματολογια σε φοιτητες) αλλα συνολικα εχουν χαμηλη βαθμολογια, οποτε παιρνουν και λιγα χρηματα. Αυτο ειναι το αποτελεσμα αυτου του τυπου της αξιολογησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. IonnKorr,
    Συνήθως κάποιος που κρίνει τόσο εύκολα τους άλλους λέγοντας ότι έχουν καταφέρει κάτι μόνο χάρη στο γλύψιμο, το κάνει γιατί έχει προσωπική πείρα: έχει γλείψει ο ίδιος. Σε παρακαλώ μην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια.
    Ως προς το άτομό μου: 1. δεν είμαι κοινωνιολόγος (αλλά αγνοείς φαίνεται ότι όταν λέμε «κοινωνικές επιστήμες» δεν εννοούμε απαραιτήτως την κοινωνιολογία). 2. έχω καλύτερα πράγματα να κάνω από το να μπαίνω σε διάλογο με ανθρώπους που δεν έχουν διάθεση να καταλάβουν (γιατί προφανώς για να λες ότι αυτοαναιρούμαι δεν έχεις καταλάβει τίποτα ούτε απ’αυτά που γράφω εγώ ούτε απ’αυτά που γράφει η cynical), αλλά μόνο να κάνουν τους μάγκες. 3. γνωριζόμαστε; γιατί μόνο αυτό θα εξηγούσε το ότι με αποκαλείς "κοπέλα μου". δεν θυμάμαι πάντως να έχω γνωρίσει κάποιον με τέτοια έλλειψη πολιτισμού (η πιο επιεικής έκφραση που μπορώ να βρω) που να "καγχάζει" και να προσβάλει τους άλλους μόλις κάποιος τού πάει κόντρα.
    Cynical, και πάλι συγγνώμη. Λήγει εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. ''Εγώ πάντως περιμένω να εμφανιστεί ο nosferatos να μας καλέσει να συνεχίσουμε την συζήτηση στην σπηλιά του.''

    τωρα το ειδα... Σιγά μη σε καλέσω φιλε....
    Εστι κιαλλιως εχω μετριασμ'ο σχολιων ..
    Ελαχιστοι μπαινουν ... Και ακομα πιο ελαχιστοι ΒΓΑΙΝΟΥΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. IonnKorr

    Oταν εριξες εκεινο το Υπερβολικά επαινετικό΄σχόλιο για το οντως υπεροχο κειμενο του Cirut .. την θεομαχία
    με ρωτησες αν το θεωρώ Γλυψιμο ..
    ε δεν ειχα καταλάβει ποιος εισαι και σου απανησα ..''Που να ξερω ..και δεν νομιζω.. και δεν ειναι το Μπλογκ ουτε ττου Σαμαρα ουτε του ΓΑΠ οποτε γιατί να ειναι γλυψιμο..''


    Τωρα ομως καταλάβα.. Ηταν γλυψιμο με περικεφαλαια ..
    Ξερεις απο που το καταλάβα; ..
    Την προηγουμενη φορά που μας την ειπες στα καλά κθουμενα


    Μπηκα στο προφιλ σου
    Ειχες Μολις 8 επισκεψεις
    τωρα εχεις 240 /μαλλον λιγες ..
    Βλεποντας και τις αναιτια εριστικές και ασχετες προκλήσεις που κανεις εδώ καταλαβα οτι βρηκες εναν οχι ακριβώς εξυπνο τροπο για να αυξήσεις την επισκεψιμοτητα σου...

    Ελπίζεις οτι ολοι θα μπαινουμε στο Μπλογκ σου για να δουμε τι λεει ο τυπος ...
    Ακου τι θα κάνω ..
    Κατ' αρχάς θα αφησω εκεινο σου το σχόλι περι γλυψιματος
    δευτερον θα αναρτησω στο Μπλογκ μου κι αυτο το σχόλιο
    Τριτον δεν θα ξαναβάλω σχόλιο σου σηνν Σπηλια μου

    Ελπίζω να μην αναβρεθουμε σε ιδια Λημερια

    Cynical με συγχωρεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Φίλε Νοσφεράτε

    νομίζω ότι έχει γίνει μία απίθανη παρεξήγηση.

    Άκου λοιπόν, εγώ είμαι φιλικά προσκείμενος προς τον "επικουριστική θεωρία".

    Εντυπωσιάστηκα πολύ από αυτό το "επικουρίζον" post της "θεομαχίας" που βρήκα στο blog σου. Δεν ξέρω αν εσένα ή σε άλλους αρέσει αλλά εμένα μου άρεσε υπερβολικά πολύ. Είχε κάτι το ελεγειακό.

    Επειδή, λοιπόν, έγραψα εκεί πολλά καλά λόγια σκέφτηκα ότι αν τα δει κανείς ίσως τα θεωρήσει "γλύψιμο" εκ μέρους μου προς τον συγγραφέα.

    Δεν εννοούσα κάτι σχετικό με σένα (δεν καταλαβαίνω πως το εξέλαβες έτσι). Δες το ήρεμα και θα καταλάβεις.

    Όσο για το αστειάκι που έκανα για εκείνο το βιαστικό πέρασμά σου από την cynical δεν είχα σκοπό να σε θίξω. Απλά μου έκανε εντύπωση "το ελάτε και σε μένα". Δεν το κι αυτό χωρίς θυμό και θα καταλάβεις ότι είναι πολύ "αθώο".

    Ελπίζω να λύθηκε η παρεξήγηση.

    Όσο για τα άλλα που μου γράφεις έχεις δίκιο. Θα μπορούσε να ήταν και έτσι. Αλλά εγώ δεν είμαι blogger. Ούτε νούμερα ζητάω για το "blog" μου. Τόφτιαξα στο βρόντο.

    (Έφτιαξα μια σελίδα γιατί όταν άρχισα να γράφω στην cynical ήμουνα ανώνυμος και γινότανε μπέρδεμα. Τότε οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες με οδήγησαν στην κατασκευή ενός blog. Έφτιαξα όπως-όπως πειραματικά μια-δυό σελίδες και ούτε που ξανασχολήθηκα. Αν τώρα οι επισκέπτες έγιναν από 8, 108 ούτε που με νοιάζει, ούτε που το πρόσεξα ούτε καν που απάντησα).

    Φίλε, δες τα όλα με την ησυχία σου και θα καταλάβεις ότι πρόκειται περί παρεξήγησης.

    Προσωπικά, δεν μπορώ να ανταποκριθώ στο βάρος ενός blog.
    Μ' αρέσει να γράφω όταν έχω χρόνο κανα δυό απόψεις και τίποτα παραπάνω.

    Φίλε, αν αντιλήφθηκες από όσα έγραψα και λύθηκε η παρεξήγηση περιμένω απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Μονόλογος

    Σκέφτομαι πως καμιά φορά στο internet πόσο εύκολο είναι να εκλάβει κανείς τα λεγόμενα του άλλου για επίθεση.

    Τώρα αυτή η υπόθεσή ήτανε μια φοβερή σύμπτωση.

    Πάντως αν και δεν μου πέρασε πριν από το μυαλό, σκέφτομαι ότι πολλοί θα χρησιμοποιούν τους εριστικούς διαλόγους για "προσωπική δημοσιότητα".

    Αυτό, βέβαια, γίνεται συχνά στην τηλεόραση που τσακώνονται οι τηλεαστέρες, στημένα. Αλλά εκεί αυτό βγάζει χρήμα.

    Τώρα, εδώ στα blog, να κερδίσεις και μερικές εκατοντάδες "επισκέψεις" στο προφίλ σου τι νόημα έχει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Τελικά είχες δίκιο cynical που μου έλεγες να μην αναφέρομαι στο Νοσφεράτο.

    Που να φανταστώ όμως ότι ένα "αθώο" αστείο (όπως το θεώρησα) εγώ ο άλλος θα το εκλάμβανε τόσο βαριά.

    Να μου πείς ήταν κι αυτή η σύμπτωση με την "θεομαχία".

    Τέλος πάντων, ελπίζω να κατάλαβε το μπέρδεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Αγαπητε IonnKorr,

    σου αρεσει αυτη η κατασταση που δημιουργησες στο βλογ;
    Ανεκατωσες χωρις λογο ολο τον κοσμο. Ειπες διολου κολακευτικα λογια και για μενα και για αλλους.

    Δεν μου αρεσει αυτη η συμπεριφορα.

    Θα σε παρακαλουσα αλλη φορα να περιοριζεσαι σε σχολια που αφορουν το ποστ και μονον αυτο και να ειναι μεσα στο θεμα. Και δεν θα επιτρεψω σχολιασμους αλλων σχολιαστων. Υπαρχει καλο και πολιτισμενο κλιμα εδω και δεν βλεπω το λογο γιατι να χαλασει.

    Ετσι δεν ειναι; Νομιζω οτι καταλαβαινεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. επιπλεον ..
    Μου εστειλες δυο σχόλια ζητωντας να τα δημοσιευσω
    Σου ειπα ΔΕΝ προκειται .. Μην ξαναστειλεις στηνν Σπηλιά . Χανεις τον χρόνο σου. Θα τα σβηνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. cynical


    Ειλικρινά λυπάμαι πάρα πολύ.

    Δεν φαντάστηκα ότι μπορεί να γίνει κατι τέτοιο.

    Πάντως δεν κατηγόρησα ούτε εσένα ούτε κανέναν άλλο.

    Απλά, είχαμε διαφορετικές απόψεις.

    Έτυχε να έχω αρκετό χρόνο, αυτόν τον καιρό, και έγραψα πολύ περισσότερο από όσο έπρεπε.

    Δεν είχα πάντως κακό σκοπό.

    Απλά, φαντάστηκα ότι μπορώ να λέω την γνώμη μου χωρίς λογοκρισία και προπαντός χωρίς παρεξήγηση. Ίσως και να ήμουνα εριστικός. Μάλλον είναι θέμα χαρακτήρα.

    Βέβαια, να ξέρεις ότι σε εκτιμώ πολύ και ιδιαίτερα την πολύ ισορροπημένη συμπεριφορά σου προς όλους τους γράφοντες.

    Επίσης, ζητώ συγνώμη και από τον Νοσφεράτο και από όσους "νομίζουν" ότι τους επιτέθηκα. (Το ρήμα "νομίζουν" το βάζω γιατι εγώ πιστεύω ότι δεν επιτέθηκα σε κανένα. Η διαφωνία δεν είναι επίθεση. Ούτε ένα κάποιο αστείο.)

    Τέλος πάντων, δεν θα σας απασχολήσω άλλο.

    Ειλικρινείς ευχές για καλή συνέχεια.

    Υ.Γ. Μην μου απαντήσεις. Δεν θα ξαναγράψω (ούτε εδώ ούτε αλλού). Άμα συνειδητοποιήσω ότι λύπησα κάποιους μετά δεν έχω όρεξη να συνεχίσω. Είναι κι αυτό ένα χαρακτηριστικό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. ''Απλά, φαντάστηκα ότι μπορώ να λέω την γνώμη μου χωρίς λογοκρισία και προπαντός χωρίς παρεξήγηση.''
    ---------------------------------


    Νομιζω οτι ΕΠΙΤΗΔΕΣ μου εστειλες δυο σχολια Ενώ σε ειχα προειδοποιησει οτι ΔΕΝ προκειται να τα βαλω .. ακριβώς για να επικαλεστεις λογοκρισια
    Επισης μου εκανε εντυπωση το πώς ξεπερασες τον μετριασμό σχολιων ..και τα σχολια σου Βγηκαν στον αερα .. αναγκαζοντας με τα τα διαγραψω μετα ..
    Για καποιο λόγο Δεν με πειθεις καθολου .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. πάντως έιναι κρίμα ένα κριτικό μπλογκ σαν το δικο σου να μένει απέξω, τουλάχιστον να υπήρχε βραβείο κοινού ή αναγνωστών, οπότε τα κριτήρια θα ήταν προσωπικά και πιο συνολικά επιλεγμένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Τί θες να πεις τώρα;;;
    Ότι εγώ που αξιολογούμαι δεν έχω καλύτερη ποιότητα από χτες;;;
    Δεν κάνω καλύτερες διαλέξεις;;;
    Ε όχι...
    Μου διέλυσες τα όνειρα... :(
    Και πάνω που έλεγα να βάλω ISO9001 και στο κοπάδι μπας και μάθω να γράφω καλύτερα κείμενα... :'(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. @Tyler,

    μού το εχουν ζητησει στη eurovision!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. @Darthiir,

    αντε να δουμε πώς θα πουλήσεις τις καμηλες χωρίς ISO.

    Αληθεια πόσες έχεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Μ' έχεις καταστρέψει... :'(

    (Καμιά κατοστή... χωρίς να λογαριάζομε το Ζαχαρή που κάνει για δέκα... ειδική περίπτωση, ISO από μόνος του!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. @Cyn
    βγήκα πάλι εκτός δικτύου, λόγω ορεινών διαδρομών, ναι θα το πω, δεν κρατιέται άλλο: Θέλουμε troktiko Βορείου Ελλάδος, μιας και το Υπουργείο μας το πήρατε.
    Έβριζε τα Σκόπια, έκανε ωραίες δεξιώσεις, είχε βελούδα. Δόξες, δόξες. Aπό το troktiko θα μαθαίνω αν μπήκαν ...πόρτες στην Καμάρα ή αν ο σχετικός διάλογος θα πάει ...κανα αιώνα ακόμα, τι μάρκας ήταν το γιαούρτι που έφαγε ο Ψωμιάδης κλπ. Μετά από 30 χρόνια σκότους να λάμψει επιτέλους η αληθινή κουλτούρα.

    @IonnKorr, η "Θεομαχία" είναι μέρος ευρύτερου πονήματος. Χαίρομαι αν σου άρεσε. Ουδέν σχόλιον δια τα ευρύτερα. Μάλλον είμαι ο μόνος μη blogger εδώ. Όχι τυχαία! (Α και ο de pr..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!