Σάββατο 13 Μαρτίου 2010

Μισθοί Δημοσίων Υπαλλήλων



Δημοσιεύω ένα πολύ σημαντικό κείμενο του αγαπητού φίλου N.P.


Στην ιστοσελίδα e-roosters ανέβηκε στις 9 Μαρτίου άρθρο του κ. Ανδριανόπουλου με τον τίτλο «Ποιος πρέπει τελικά να πληρώσει την κρίση;» όπου, εν συντομία, αποσυνδέει την ελληνική κρίση από τη διεθνή, αποδίδοντάς την αποκλειστικά στις διευρυμένες δαπάνες του ελληνικού δημοσίου και κυρίως στη μισθοδοσία στρατιών, (όπως τους αποκαλεί) δημοσίων υπαλλήλων για τους οποίους υπολογίζει, χωρίς όμως, ν' αναφέρει τις πηγές των στοιχείων του, ότι απορροφούν γύρω στα 30 δις ετησίως, δηλαδή στα δέκα χρόνια το 70% των δημοσίων δαπανών.


Το άρθρο αυτό με τα παραπλανητικά στοιχει που δημοσιεύει και με τον τρόπο που τα χειρίζεται, μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει. Τους λόγους τους αναπτύσσω αναλυτικά ευθύς αμέσως.


1) Είναι μεγάλος ο δημόσιος τομέας στην Ελλάδα;

Μεγάλος σε σχέση με τι; Με τις νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες του χώρου του κ. Ανδριανόπουλου ή με τις άλλες χώρες τις ΕΕ, ας πούμε; Εμείς νομίζουμε το 2ο.

Αντίθετα με τον κ. Ανδριανόπουλο ο οποίος δεν αναφέρει πηγές εμείς θα αναφέρουμε. Λοιπόν:

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με το Yearbook, 2009 της Eurostat, το σύνολο των δημοσίων εσόδων έχουν φτάσει έως στο 41% του ΑΕΠ και το σύνολο των δημοσίων δαπανών έως το 44%, όταν στην ΕΕ των 27 τα αντίστοιχα ποσοστά είναι κατά μέσο όρο 45% και 46% Άρα, παιδιά, η Ελλάδα έχει συγκριτικά μικρότερο δημόσιο τομέα από ότι ευρωπαίοι εταίροι.


2) Ποιο είναι το κόστος της μισθοδοσίας των δημοσίων υπαλλήλων ;

30 δις ετήσια λεει ο κ. Ανδριανόπουλος, αντίθετα ο Ελληνικός προϋπολογισμός για το 2009 αναφέρει 25,5 δις μαζί με τις συντάξεις.

Οι δαπάνες της μισθοδοσίας αποτελούν το 70% των ετησίων εξόδων του κράτους λέει ο κ. Ανδριανόπουλος. Αν έκανε σωστά τους υπολογισμούς θα εύρισκε ότι ακόμη και αν δεχόμαστε το 30 δις, αυτό θα σήμαινε ότι οι συνολικές ετήσιες δημόσιες δαπάνες είναι 42,86 δις. Αντίθετα, για το 2009 οι Πρωτογενείς δαπάνες του δημοσίου είναι 59,03 δις, ενώ μαζί με τα τοκοχρεολύσια φτάνουν τα 100,5 δις, επομένως το ποσοστό των μισθών και συντάξεων επί των συνολικών δαπανών πέφτει από το 70% στο 28% περίπου, ακόμη κι αν δεχτούμε τα 30 δις του κ. Ανδριανόπουλου. Συγκρίνετε τώρα τα 25,5 δις των μισθών και συντάξεων, (ή έστω τα 30 του κ. Ανδριανόπουλου), με τα 41,4 δις που πληρώσαμε το 2009 για τοκοχρεολύσια, και θα δείτε που πάει η μερίδα του λέοντος του κρατικού προϋπολογισμού:


Σε 5 – 6 χρηματοπιστωτικούς καρχαρίες, όχι στους δημοσίους υπαλλήλους κ. Ανδριανόπουλε. Επίσης τα τοκοχρεολύσια το 2009 δεν είναι 20% που αναφέρετε αλλά 41,2% των συνολικών δημοσίων δαπανών.


3) Φοβερό και το εύρημα του κ. Α.Α. με τη σύγκριση 10 ετών μισθοδοσίας δημοσίων υπαλλήλων με το συνολικό χρέος της χώρας. (Αυτό κάνει ο κ. Α.Α. και απ' ότι είδα είναι ένα νούμερο που κυκλοφορεί ευρέως, ότι δλδ οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων αντιπροσωπεύουν τελικά το 70% των δημοσίων δαπανών). Συγκρίνει δλδ ένα μέγεθος – flow (profit & loss) με ένα μέγεθος στατικό (Balance sheet) !!! Εκτός κι αν το «εύλογον» της σύγκρισης προκύπτει από τη "ρεαλιστική" περίπτωση να υπήρχε κράτος χωρίς καθόλου υπαλλήλους !!! Με τέτοια κόλπα και για να δώσουμε έμφαση σε ό,τι θέλουμε θα μπορούσαμε να συγκρίνουμε 15 ή 25 ή όσων μας χρειάζεται, ετών μισθοδοσίες υπαλλήλων με το ένα ή το άλλο μέγεθος.


Τέλος, θα ήθελα ν' αναφέρω ότι δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος, αντίθετα εργάζομαι εδώ και 22 χρόνια στον ιδιωτικό τομέα. Φυσικά και δεν είμαι ευχαριστημένος από το κράτος. Θα ήθελα ένα πιο αποτελεσματικό και δίκαιο κράτος. Από αυτό όμως το σημείο μέχρι την παράθεση παραπλανητικών στατιστικών υπάρχει μεγάλη απόσταση. Επίσης δεν αισθάνομαι ότι ο «εχθρός» είναι το κράτος. Αντίθετα είναι το μεγάλο κεφάλαιο (στο οποίο εργάζομαι) που καθόλου δεν παίζει με όρους ανταγωνισμού στην αγορά, παρά βασίζει τα κέρδη του στην αφαίμαξη του δημοσίου, δηλαδή όλων μας...


Σκεφτείτε παρακαλώ έστω και μία μεγάλη εταιρεία που ο μεγαλύτερος πελάτης της να μην είναι το δημόσιο !!!


Y.Γ. Δείτε και το επικαιροποιημένο άρθρο ΕΔΩ

31 σχόλια:

  1. Απορώ που βάζεις λινκ σε αυτούς τους μισανθρώπους...

    Δεν υπάρχει μεγαλύτερος εχθρός μιας κοινωνίας από την προκατάληψη και τα στερεότυπα.

    Σίγουρα όμως όπως λέει και ο NP ο δημόσιος τομέας δεν λειτουργεί σωστά. Αυτή όμως η κακή λειτουργία είναι απόρροια κατά 70% της κακής οργάνωσης και του SUPER κομματισμού και κατά 30% της κοινωνίας που τα τιμολογεί όλα σε χρήμα.

    Έτσι σε αυτό το τελευταίο 30% εντάσσεται η αποιδεολογικοποίηση του δημόσιου τομέα όπως όλων των τομέων της κοινωνίας μας. Μόνο που στο δημόσιο η αποιδεολογικοποίηση δεν αντικαταστάθηκε με μεγάλες αμοιβές καθότι το 80%+ κερδίζουν ακόμη 1200 ευρώ!

    Πώς όμως ο δάσκαλος θα κάνει ηθικά και σωστά τη δουλειά του όταν η κοινωνία δεν τον σέβεται ή τον θεωρεί αποτυχημένο που έγινε δάσκαλος ενώ θα μπορούσε να δουλεύει σε μια πολυεθνική;

    Ταυτόχρονα αυτή η αποιδεολογικοποίηση δεν ισχύει στον ιδιωτικό τομέα όπου οι εταιρείες διεξάγουν καθημερινά μια τεράστιας έκτασης εσωτερική προπαγάνδα τύπου Στάλιν (με αφίσες, σλόγκαν, συναντήσεις κτλ) με στόχο να πετύχουν μέσω της κατάλληλης εταιρικής κουλτούρας την επιθυμητή στάση όλων των εργαζόμενων....

    Οπότε οι όροι του παιχνιδιού είναι από την αρχή στημένοι. Δεν ισχύουν οι ίδιοι κανόνες και όλα οσα λέγονται είναι είτε από δόλο και ιδεοληψία, είτε από άγνοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι να περιμένεις από έναν μαθητή του αρχιδιαστροφέα της αλήθειας Χάγιεκ;
    Πολύ μου άρεσε!!! Κάτι σαν κρύο πιάτο εκδίκησης!
    Τα άλλα σχόλια περιττεύουν….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα έθετα το θέμα του μεγέθους του δημόσιου τομέα όχι σε σύγκριση με τα ευρωπαικά δεδομένα ούτε με ότι είχε στο μυαλό του ο συγγραφέας του άρθρου αλλά σε σύγκριση με την προσδοκώμενη αποτελεσματικότητα.

    Εάν δαπανήσω τόσα σε εκπαιδευση, υγεία κτλ, τότε προσδοκώ άλλο τόσο αποτέλεσμα στην κοινωνία και παραγωγικότητα.

    Εφόσον εργάζεσαι στον ιδιωτικό τομέα, θα γνωρίζεις τότε πόσο αγχογόνος είναι η κάθε συναλλαγή με το κράτος και το δημόσιο, πόσες καθυστερήσεις, ανακρίβειες, ασάφειες έχουν οι διαδικασίες, πόσο δύσκολη μπορει να κάνει τη ζωή ενός επιχειρηματία ένας υψηλόβαθμος που είναι διεφθαρμένος , αδιάφορος ή απλά ανίκανος, πόσα χρήματα μπορεί να χάσει κανείς από την ολιγωρία του συστήματος αλλά και των ατόμων που το αποτελούν.

    Χαρακτηριστικά, οι ευρωπαίοι συνεργάτες μας, γελάνε ειρωνικά όποτε αναφέρουμε κάτι όπως "Το έστειλα στο υπουργείο και περιμένω απάντηση" γιατί έχουν πικρή πείρα. Αυτό ισχύει και για πολύ μεγάλες εταιρείες που αποφεύγουν τις επενδύσεις στη χώρα μας, όχι λόγω κόστους, αλλά λόγω αδυναμίας συνεργασίας με το ελληνικό δημόσιο. Για αυτό φταίει και ο υπουργός αλλά και όλοι οι υφιστάμενοί του, σωστά? Κι όμως, πληρώνονται αδρά.

    Αν μου πείς ότι από αύριο, σε ένδειξη αναγνώρισης των δυσκολιών που περνά η ελληνική οικονομία θα αρχίσουν να δουλεύουν στο άνω όριο των δυνατοτήτων τους, ότι δεν θα λουφάρουν, ότι δεν θα κάνουν κοπάνες, ότι θα κάνουν σωστά τη δουλειά τους, τότε από αύριο ξανα-ανοίγω το μπλογκ και αγωνίζομαι μαζί σας.

    Η μέχρι τώρα εμπειρία μου όμως δεν επιτρέπει τέτοιες αισιοδοξίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χωρίς να μπω στη διαδικασία να "τσεκάρω" τα νούμερα και τα ποσοστά που χρησιμοποιείς θα επικροτήσω την ανάρτηση.
    Ο Α.Α (και ο κάθε πολιτικός) λέει αυτά που λέει γιατι ένας στους δέκα απο αυτούς που θα τον ακουσουν/διαβάσουν θα καταλάβει τις αρλούμπες που λέει. Οι υπόλοιποι 9/10 δεν θα καταλάβουν τίποτα απο όλα αυτά που θα ακούσουν -και για να το κάνω και χειρότερο- θα εντυπωσιαστούν απο το "λέγειν" του.
    Το κακό είναι οτι αυτοί που καταλαβαίνουν τα λόγια του κάθε πολιτικού είναι λίγοι και οι περισσότεροι (απο αυτούς τους λίγους) είναι ευργετιθέντες της πολιτικής αυθαιρεσίας. Αρα δεν θα αντιδράσουν, θα γελάσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα νούμερα του ΝΡ είναι σωστά, είχα ρίξει μια ματιά στον προϋπολογισμό πρόσφατα και τα θυμάμαι. Όχι οτι χρειάζεται τσεκάρισμα ο ΝΡ, σε αντίθεση με τον καραγκιόζη τον Ανδριανόπουλο. Η σύγκριση 10 χρόνια μισθοί δημοσίων υπαλλήλων είναι όσο το χρέος της Ελλάδας ακόμα κι αν ήταν σωστή αριθμητικά είναι εντελώς ηλίθια, δε σημαίνει απολύτως τίποτα. Την κάνει μόνο για να δημιουργήσει ένα συνειρμό - οι ΔΥ φταίνε για το χρέος. Στο σημείο που λέει πως η ελληνική κρίση δεν έχει να κάνει με τη διεθνή έβαλα τα γέλια, όποιος γράφει τέτοια πράγματα ζει σε άλλο πλανήτη.

    Όποιος ενδιαφέρεται να τσεκάρει τα νούμερα ο προϋπολογισμός είναι εδώ:

    http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/books/proyp/index.html

    Κλικ στο "Εισηγητική έκθεση" και μετά "Κεφάλαιο 3. Κρατικός προϋπολογισμός".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Σε 5 – 6 χρηματοπιστωτικούς καρχαρίες, όχι στους δημοσίους "

    Η πραγματικοτητα ειναι πιο συνθετη, αλλα η Αριστεριζουσα σκεψη καταφευγει σε απλοποποιησεις και δαιμονολογιες.
    Το συσωρευμενο χρεος
    της χωρας δεν το κατεχουν οι κερδοσκοποι που ακουμε το τελευταιο καιρο (hedge funds), οι οποιοι οντως εδρασαν ως τετοιοι και ανεβασαν τα σπρεντς.

    Οι δανειστες μας σε μεγαλο βαθμο ειναι "συνετοι" επενδυτες, μεταξυ των οποιων πολλα ασφαλιστικα ταμεια εργαζομενων που επιδιωκουν μια ασφαλη επενδυση των αποθεματικων τους. Και αυτο επειδη τα κρατικα ομολογα δεν ηταν ποτε πεδιο κερδοσκοπιας, αλλα
    η απολυτα εγγυημενη αποταμιευση με μηδενικο ρισκο και ως εκ τουτου μικρη αποδοση.

    Δειτε τα επιτoκια δανεισμου του ελληνικου δημοσιου τα προηγουμενα χρονια, αφαιρεστε το μεσο πληθωρισμο και πειτε μου αν οι δανειστες ειναι oi δαιμονιοι κερδοσκοποι.

    Η κριση του δημοσιου χρεους ειναι αλυσιδωτο αποτελεσμα της παγκοσμιας κρισης του 2008,αυτο ειναι αναμφισβητητο. Ωστοσο το γεγονος αυτο
    δεν αναιρει το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ προβλημα
    και τις αμαρτιες του Ελληνικου κρατους και του αναπτυξιακου μοντελου μας. Απλα το ανεδειξε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. GR, Κυριάκο, Athinovio,

    δεν θα πιάναμε καν το θέμα, αν δεν είχε γίνει τέτοια παραποίηση στοιχείων. Δεν μιλάμε για μικροδιαφορές, μιλάμε για τελείως άλλη εικόνα, που πλάθεται για να επιβεβαιώσει την ιδεολογία.
    Ούτε εγώ, όπως είπα, υπεραμύνομαι του Ελληνικού Δημόσιου τομέα αλλά υπάρχει μια διαφορά:
    Για διαφορετικό λόγο στρεφόμαστε "εμείς" και "αυτοί" εναντίον του Δημοσίου.

    Αντιγράφω απο τον ΚΑΙΡΟ της Ελευθεροτυπίας:

    "Εκείνοι που στρέφονται εδώ και καιρό εναντίον του ελληνικού δημοσίου είναι δύο ειδών: Αυτοί που θέλουν ένα δημόσιο που να κάνει τη δουλειά του υπέρ του πολίτη και αυτοί που θεωρούν ότι η διαχείριση των κοινόχρηστων αγαθών πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ..."

    "Εμείς" ανήκουμε στους πρώτους ενώ ο κ. Α.Α. στους δεύτερους.

    Επιπλέον ευχαριστώ για τα σχόλιά σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Kalitere,

    έχεις απόλυτο δίκαιο. Σπάνια τσεκάρουμε αυτά που ακούμε, ιδιαίτερα αν συμφωνούν με τις πεποιθήσεις μας.

    Σκοπευτή,
    βλέπω το θέμα που βάζεις. Είναι πολύ λογικό: Τα ομόλογα δημοσίου είχαν χαμηλό ρίσκο και απόδοση και τα προτιμούσαν τα ταμεία και άλλοι συντηρητικοί επενδυτές.
    Αλλά φαίνεται οτι αυτό άλλαξε.
    Για το 2009, τα χρεολύσια ήταν 29,1 δις, και οι τόκοι 12,3 δις. Καθόλου μικρό ποσό !
    Επίσης το πρόσφατο παιχνίδι με τα CDS δείχνει ότι οι καρχαρίες μπήκαν για τα καλά στο παιχνίδι.
    Για τα όσα λές για το κράτος επίσης συμφωνώ, σε παραπέμπω στο πιο πάνω σχόλιό μου. Κριτικάρουμε το κράτος απο διαφορετική σκοπιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ακουσα την συνέντευξη, υμών και της σεβαστής μας πεντανόστιμης στο Ράδιο-φούσκα, και συγκινήθηκα..
    Ξεσκόνησα την αγωνιστική στολή μου, απο τα τρίσβαθα του σεντουκιού μου, και παρατάσσομαι, ως απλός στρατιώτης, στίς τάξεις της 7ης Διεθνούς..
    Επειδή την επόμενη Παρασκευή θα πάω στην κοινή μας Πατρίδα* θα είμαι στην πορεία την μεθεπόμενη Παρασκευή.
    *(την οποία δεν αναφέρω, για να μην προδώσω τα προσωπικά σου δεδομένα. Τό τίμημα της ανωνυμίας της, θα ειναι να μην γευθείς τούς εκλεκτούς καρπούς της γής της, εκτός κι αν βγείς θαρρετά και χωρίς κόμπλεξ να διακηρύξεις την καταγωγή σου. Δεν είσαι δα και απο την Καλαμάτα, ή απο τον Πύργο ώστε να ντρέπεσαι να το πεις :) :) )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @athinovio,

    αγανάκτηση για την κατάσταση στο Δημόσιο υπάρχει. Εγώ εκεί δουλεύω. Και υπάρχει και ..εσωτερική αγανάκτηση, για τον τρόπο λειτουργίας του. Ένα μεγάλο κομμάτι όμως δουλεύει άψογα, τι είχε η ποιότητα του ΟΤΕ δηλ., ή η εγγύηση ασφάλειας της Ολυμπιακής; Ποιος ποτέ θα τους ξεπεράσει; Υπηρέτησα στην Αεροπορία και ειλικρινά δεν ξαναείδα πιο οργανωμένο τεχνικά κ επιχειρησιακά σύνολο 20+ χρόνια μετά, εδώ και διεθνώς, έχοντας περάσει από καμιά 30ρια διεθνείς εταιρείες και ως σύμβουλος μερικές φορές.

    Στη δουλειά μου μας επιβάλλουν ..Συμβούλους, που τους δίνουμε στοιχεία για ..έρευνα και μας τα επιστρέφουν σε ..Power Point ή advanceστότερα κρατώντας και το ..ρολόγι που τους ζητήσαμε να μας πουν την ώρα (ανέκδοτο).

    Και πολλά κομμάτια του Ιδιωτικού δουλεύουν καλά, αλλά το κλεψίδι προς το δημόσιο πάει σύννεφο και η κατάχρηση εξουσίας στον υπάλληλο το ίδιο.

    Ζούμε σε ..υπό ανάπτυξιν χώρα, ας το πάρουμε χαμπάρι. Όσο για τον ΑΑ είναι για think tank ίσως, αλλά αξιοποιήσιμο αυτού δεν είναι πάνω από 3%. Το άλλο 97% είναι μπουρδοπαπαρολογία. (Advanced όμως)

    Κάτι είχα αφήσει στο blog σου κάποια στιγμή (Δυτ. Ελλάδα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Cyn
    με κατάπιε άλλο τέλμα, όπως ξέρεις. Φιλιά και χαιρετίσματα, εξ ου και η εξαφάνιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κυκλοφορεί και σε κονκάρδα;
    Εγώ πάλι λέω να το τυπώσουμε και σε στικεράκια και να το κολλήσουμε σε όλες τις κολώνες γύρω από το σπίτι των κοκορόμυαλων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πριν φτάσουμε στους μισθούς των Δημοσίων Υπάλληλων, ας δούμε αν υπάρχουν Δημόσιοι Υπάλληλοι στην Ελλαδα. Ε, λοιπόν οι Δ.Υ. στην πραγματικότητα είναι ελάχιστοι. Αυτό που βλέπουμε στην πραγματικότητα είναι Κρατικοί Υπάλληλοι.

    «Το Δημόσιο είναι αναποτελεσματικό». Τι Μυθος!!!! Όχι, το Κράτος λάφυρο, της κάθε Κυβέρνησης είναι αναποτελεσματικό.
    Θα αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Πριν φτασει η όποια Υπουργική Αποφαση στον Υπουργό, όλες αυτές οι Υ.Α....που μετά αντιμετωπιζουμε σαν σκανδαλα, αλλά και όλα αυτά τα «μικρά» σκάνδαλα που ξέρει, εισπραττει, βιώνει, ο καθένας μας, υπάρχουν Δ.Υ. απο κάτω, που τις «εισηγηθηκαν» ΠΑΝΤΑ κατ’ εντολήν απο πάνω, απο τον Πολιτικό Προισταμενο.

    Και όχι βέβαια για το δημοσιο συμφερον, αλλά για το συμφερον της εκαστοτε πολιτικής ηγεσίας και των ...φίλων της. Αυτοι δνε ειναι δημοσιοι υπάλληλοι, με την κλασική έννοια του όρου, ειναι Κρατικοι υπάλληλοι, του Κυβερνητικου Κράτους.

    Ακομα και αυτά τα μικρομιζωματα, στις πολεοδομίες, στις εφορίες, στις νομαρχίες, οι ταμίες της πολιτικής ηγεσίας τα μαζευουν. Οι ταμίες ΤΟΥΣ.
    Θα μου πεις θα πάρει ο Υπουργός τη δική μου μιζα στον εφορο; Όχι την δική σου δεν θα την πάρει, αλλά αυτός ο έφορος που η πολιτική ηγεσία τοποθετεί σε αυτήν την θέση και τον αφήνει να παιρνει μιζες, ειναι ακριβώς όσο ευαλωτος χρειαζεται για να τακτοποιεί και του φίλους του...πολιτικου προισταμενου.
    Ναι το Κυβερνητικό Κρατος ειναι ανεντιμο, αναποτελεσματικό, σάπιο. Αλλά ποιος το έκανε έτσι και πάνω απο όλα ποιος το συντηρεί, ποιος το χρησιμοποιεί;

    Το Δημοσιο έχει εξαιρετικους θεσμούς ελεγχου. Ουδεποτε χρησιμοποιηθηκαν. Δεν βολευουν, δεν συμφερουν.
    Πότε το Ελεγκτικό Συνεδριο έκανε ελεγχους σκοπιμότητας και δεν αναλώνεται απλά σε ελεγχους νομιμότητας, πχ αν ειναι σωστό το πρωτόκολλο και μια τυπική χαρτουρα που συγκαλυπτει την ουσία και όχι στο γιατί ΠΡΕΠΕΙ να γίνει η όποια δαπάνη;
    Ποτε το Ε.Σ. εξετασε τις ΦΟΒΕΡΕΣ κατατμησεις διαγωνισμών ώστε να χωράνε σε ...απ’ ευθειας αναθέσεις; Ποιος τις υπογραφει και πάνω απο όλα ποιος τις ΔΙΑΤΑΖΕΙ αυτές. Μα ο Γ,Γ, ή ο Υπουργός. Ποιος διοριζει την ηγεσία του Ε.Σ; Ποιος ελεγχει, ποιος ...διαταζει, ποιος ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΊ;

    Προχθές επιχειρηθηκε το ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ. Τροπολογία με την οποια το Πρωθυπουργικό Γραφείο, κατα παραβαση κάθε γενικής ή ειδικής διαταξης να μπορεί να κάνει απ’ ευθείας αναθεσεις, μέχρι του ποσου των 193.000, χωρίς διαγωνισμους. Ξενιζει ίσως το ποσό. Μα γιατί 193.000; Μα γιατί ειναι το ανωτατο ποσό για να αποφυγεις τον διεθνή διαγωνισμό. Δηλαδή την δική μας πιατσα, την οριζουμε εμεις. Τόση ΞΕΦΤΙΛΑ! Τόση ΝΤΡΟΠΗ! Τόσο αναισχυντοι! Ποιος μιλησε για αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υ.Γ. ζητώ συγνωμη για το μακροσκελές του σχολίου. Αλλά μου σηκωνεται η τριχα, όταν οι κλεφτες, οι λωποδυτες του δημοσιου αγαθού, γινονται τιμητές. Και ο κ. Ανδριανοπουλος, υπηρξε ότι χειροτερο, απο όποια δημοσια θεση κι αν περασε. Να μην ξεχνιομαστε. Ξερει πολύ καλά... την διαδικασία. Όπως και ο άλλος άθλιος ο Μάνος. Ότι πιο βρωμικο ανεδειξε ποτε αυτός ο τόπος ως ...Λειτουργους, και διαχειριστές του Συστηματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΣΧΟΛΙΟΝ

    παραβλέπετε όλοι σας το γεγονός,
    δεδομένο επίσης,
    ότι ο δημόσιο-υπαλληλικός κλάδος
    από ιδρύσεως του ελληνικού κράτους
    μέχρι και αυτή την στιγμή
    λειτουργεί ενάντια/κατά/εις βάρος
    των ιδιωτών/πολιτών/λαού των ελλήνων
    είτε είναι πολιτικοί...
    είτε είναι δικαστικοί...
    είτε είναι εκκλησιαστικοί....
    είτε είναι στρατιωτικοί...
    είτε είναι αστυνομικοί...
    είτε είναι εφοριακοί...
    είτε είναι δημοδιδάσκαλοι...
    είτε κτλ. διάφορα σαρδανάπαλα..!!!

    - είναι ένα καθεστώς,δηλαδή,ξένον
    προς τα καλά και συμφέροντα της
    ελλάδος -

    με βάση λοιπόν αυτή την αρχή/κανόνα
    ξανασυζητήστε το θέμα...
    αργότερα θα δούμε τις αμοιβές...
    προς το παρόν πρέπει να ορίσουμε τις τιμωρίες..:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα σας.

    Χάρη στο σχόλιο του Κυριάκου κοιτάζω από το πρωί τον προϋπολογισμό και μου προέκυψαν κάποιες απορίες:
    1. Ποιος είναι υπεύθυνος για την εισαγωγή των αριθμών,;
    2. Ποιο πρόγραμμα/λογισμικό χρησιμοποιείται για το πράγμα που βλέπουμε;
    3. Τι είδους στρογγυλοποιήσεις γίνονται;
    4. Έχει κάνει κανείς proof reading (υπεύθυνος υπάλληλος ή υπεύθυνος πολίτης);

    Ρωτάω γιατί σε έναν δειγματοληπτικό έλεγχο του πίνακα 3.15 της εισηγητικής έκθεσης (Κεφάλαιο 3. Κρατικός Προϋπολογισμός, σελίδα 75) υπάρχουν κάποια εκατομμύρια μετέωρα (λάθος αθροίσματα) και κάποιες μεταβολές δεν βγάζουν νόημα (κοινώς είναι λάθος). Αν στηριζόμαστε σε αυτά τα νούμερα, τότε κούνια που μας κούναγε. Τους ελέγχους τους έκανα σε openoffice και matlab. Ο τύπος μεταβολής υποθέτω ότι είναι (τελική τιμή - αρχική τιμή)/αρχική τιμή*100. Σωστά;

    Κάνω κάτι λάθος; Υπάρχει περίπτωση να ελέγξουμε συλλογικά τα νούμερα;

    Καλημέρα και πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Darhiir,
    Καλή ιδέα.
    Δεκτές και άλλες ιδέες που θα κάνουν τον κόσμο να ξεμουδιάσει, να αποδοκιμάσει, και να απαιτήσει μια πιο δίκαιη έξοδο απο την κρίση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κατερίνα,
    εξαιρετικό σχόλιο. Δεν ξέρω τα πράγματα του Δημοσίου τόσο καλά όσο εσύ, αλλά από όσα έχω καταλάβει συμφωνώ. Θα θέλαμε ένα κράτος στην υπηρεσία του πολίτη και αυτό δυστυχώς δεν υφίσταται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. bbimbo,
    με εξαίρεση τους δημοδιδασκάλους, όλοι οι άλλοι είναι φορείς εξουσίας. Στο βαθμό που το κράτος αντικατοπτρίζει και παγιώνει το συσχετισμό δυνάμεων στην κοινωνία, όλοι αυτοί ενεργούν σε βάρος των πολλών και φτωχών. δηλ. συμφωνώ. Υπάρχουν όμως και υπηρεσίες που ξεφεύγουν απο τον πιο πάνω κανόνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. bbimbo, δε νομίζω πως είναι σωστό να το προσωποποιείς. Αν και κάνω κι εγώ κριτική στους ΔΥ (π.χ. όλοι αυτοί που πούλησαν την ψήφο τους για ένα διορισμό δεν έχουν ευθύνη για τις λεγόμενες πελατειακές σχέσεις; αυτοί πουλάνε και οι πολιτικοί αγοράζουν - με μεσάζοντες τους συνδικαλιστές) θεωρώ πως η κακή νοοτροπία πρέπει να αλλάξει από πάνω προς τα κάτω. Θέλουμε καλύτερο δημόσιο όπως λέει ο ΝΡ όχι να τα ιδιωτικοποιήσουμε όλα. Άνθρωποι που θέλουν μια αξιοπρεπή δουλειά με έναν αξιοπρεπή μισθό είναι οι περισσότεροι εκεί μέσα, όχι εχθροί μας. Ας οργανωθεί λίγο το κράτος, ας τους στριμώξουν (διοικητικά εννοώ όχι οικονομικά) και λίγο και να δεις πως θα βελτιωθεί το αποτέλεσμα.

    vegas δεν έκανα το κόπο να ελέγξω καθόλου τα νούμερα (έχω ένα νεογέννητο στο σπίτι και μαζί με τον δίχρονο γιο μου είμαι μονίμως με ένα μωρό στην αγκαλιά) αλλά θα κάνω μόνο ένα σχόλιο: Το σχόλιό σου δείχνει γιατί είναι σημαντική η δημοσιοποίηση των πάντων και ειδικά των οικονομικών στοιχείων. Είναι σημαντική γιατί πάντα θα βρεθεί κάποιος σαν εσένα που θα τα ξεψαχνίσει. Θα προσπαθήσω να κάνω κι εγώ κάποιον έλεγχο αν βρω χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. vegasthedog,
    πολύ ενδιαφέρουσα η παρατήρησή σου. Δεν τα έψαξα τόσο πολύ. Ούτε είμαι ειδικός στους Εθνικούς Λογαριασμούς. Θα ρίξω μια ματιά αργότερα και αν βγάλω κάποια άκρη θα επανέλθω.
    Ο τύπος που αναφέρεις είναι γενικής χρήσης και απο όσο ξέρω σωστός. Αν θέλεις να το δούμε off line, στείλε ένα πιο συγκεκριμένο mail στο
    NP32NP@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. NP,
    ασφαλώς και υπάρχουν πολλοί και καλοι
    που εξαιρούνται των κακώς κειμένων...

    το σχόλιο όμως δεν ήταν μόνον για να θίξει τα κακώς κείμενα εναντίον του λαού αλλά και κατά των ιδίων των δημοσίων υπαλλήλων και των οικογενειών τους...
    άλλωστε και αυτοί είναι έλληνες πολίτες...
    μόνον που αρνούνται να καταλάβουν
    πως οποιαδήποτε απόφαση ενάντια στο λαό στρέφεται αργά ή γρήγορα και εναντίον τους....

    δυστυχώς όταν το αντιληφθούν...
    όπως "σήμερα"..,
    όχι μόνον δεν έχουν
    την παραμικρή δυνατότητα να αντιδράσουν
    αλλά έχουν και τον λαό εναντίον τους...

    γιαυτό μιλάω πρωτίστως
    για την αναγκαιότητα της τιμωρίας...
    την ριζική αλλαγή ,δηλαδή,
    των λειτουργικων κανόνων
    που διέπουν τον δημοσιουπαλληλικό κλάδο,εκ των έσω...

    διότι μόνον έτσι θα επανακτήσουν
    την αξιοπρέπεια και την αξιοπιστία τους σαν δημόσιοι λειτουργοί...

    - ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ,ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΟ -

    ...με το σύνταγμα στο χέρι ενάντια
    στην παρανομία και την βαρβαρότητα
    της εξουσίας...

    υγ. ας το σκεφτουν καλά
    οι μετέχοντες στα συνέδρια
    του δια βίου ζωής και μάθησης...

    και οι οργανωτές του καλλικράτη..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ Κυριάκος ,
    πιστεύω πως το 2o σχόλιο μου στον
    NP
    σε καλύπτει και με βρίσξει σύμφωνο μαζίσου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλησπέρα.

    Συνεχίζω να αποπροσανατολίζω τη συζήτηση γύρω από το άρθρο, γιατί νομίζω ότι είναι κομβικής σημασίας και τα ερωτήματα και το αποτέλεσμα και η ποιότητα των greek statistics. Αν δε συμφωνείτε (ακούει η νοικοκυρά;) μπορείτε να μου το πείτε να πάρω τα κουβαδάκια μου και να παίξουμε αλλού :)

    @Κυριάκος
    Κανείς δεν είχε την απαίτηση από σένα να ελέγξεις τίποτε :) και καλά κάνεις και ασχολείσαι με τα παιδιά σου (να σου ζήσουν). Όσο για τα ιεραρχημένα και ελεύθερα δημόσια δεδομένα, για χρήση ελεύθερων προτύπων, για δημιουργία ή αντιγραφή αδειών δημοσίευσης και για άλλα πολλά σχετικά όχι απλά συμφωνώ. Τα θεωρώ ζωτικής σημασίας.

    @all
    Εδώ θα βρείτε το συγκεκριμένο πίνακα:
    https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Ath3oC4_GEqTdDRPUXB1WXRacFk0X281SkZTZ2psaVE&hl=en
    Φαντάζομαι υπάρχουν πολλοί ακόμα σαν και αυτόν. Δυστυχώς. Εξακολουθώ να προσφέρομαι, αν υπάρχει κόσμος που μπορεί να αναλάβει 1-2 πίνακες και να κάνουμε κάπου aggregate τα αποτελέσματα.

    Καλησπέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλώς επιστρέψαμε στον Πολιτικό Νεαντερταλισμό
    Ο υστερικός Ανδριανόπουλος καταθέτει μια αρλούμπα,μετατοπίζοντας το ΥΠΑΡΚΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ σε όρους του 1970 και φοβάμαι οι πιο αξιόλογοι συνομιλητές αντιμάχονται με επιτυχία ένα φάντασμα
    -Οιδήμοσιες δαπάνες μισθοδοσίας ως ποσοστό του ΑΕΠ ειναι λογικές σε κάθε στατιστική αποτίμηση.
    -Τα δημόσια έσοδα υστερούν λόγω κυρίως μικρομεσαίας φοροδιαφυγής.Την συστημική μεγάλη φορδιαφυγή δεν την πιάνει κανείς και επιμεριζεται αναλογικά με το ΑΕΠ σε κάθε χώρα.
    -Ωστόσο οι δημόσιες δαπάνες επιμερίζονται σε ένα δυσανάλογο μεγάλο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων.( Η τελευταία ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ στην Μ.Βρετάνία καθήλωσε 255,000 υπαλλήλους,η συγκριση απλή)
    -Τέλος εκεί που κατ΄εξαίρεση το ελληνικό δημόσιο πληρώνει τους καλύτερους μισθούς,(απ'ευθείας ή ,μεσω επιχορηγήσεων σε ΔΕΚΟ)εκεί το σύστημα γίνεται πιο αντιπαραγωγικό.
    Πολύπλοκο ε;
    Γι αυτό και ο ΑΑ λέει αρλούμπες,αλλα και γι αύτο η Νεάντερταλ σύλληψη ,"καλοπληρωμένοι Δημόσιοι Υπάλληλοι είναι εγγύηση για όλους" καθηλώνουν την γενική συζήτηση σε ένα αέναο ΝΑΡΚΙΣΙΣΜΌ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. vegasthedog,
    πήγα στο URL που έδωσες αλλά το spreadsheet φαίνεται να έχει διαγραφεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Χαίρετε!

    Η νοικοκυρα μπηκε να δει αν ολα πανε καλα, αν θελετε καφεδακι, κλπ
    Θα επιστρεψω αργοτερα.
    Αφησα αξιο ανθρωπο στο ποδι μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ξαναστέλνω το παραπάνω λινκ:

    Πίνακας

    Αν δεν ανοίγει κάτι έχω παραλείψει με τις άδειες του εγγράφου.

    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Γειά σου Vegasthedog,
    ναι, το είδα το spreadsheet και έχεις δίκαιο.
    Στη σελίδα 52 της έκθεσης υπάρχει μια σημείωση που λέει ότι "τυχον διαφορές ποσών και ποσοστών στους πίνακες οφείλονται σε στρογγυλοποιήσεις" αλλά στο spreadsheet που έχεις φτιάξει απο τον πίνακα 3.15 εξηγούνται ορισμένες μόνο.

    π.χ. καταλαβαίνω γιατι το σύνολο είναι 1.109 και όχι 1.111.
    Μπορεί δηλ το 8 να είναι στρογγυλοποιημένο 7,6 και το 20, 19,5 κ.ο.κ. Το σύνολο αθροίζει ποσά μεγαλύτερης ακρίβειας και όχι τις στρογγυλοποίσεις που φαίνονται στον πίνακα.
    Αλλά εκείνο ειδικά το ποσοστό 21,2 αντί για 12,5 στις "δαπάνες χρηματοδοτικής μίσθωσης" βγάζει μάτι. Επίσης ο τύπος είναι σωστός γιατί τα περισσότερα ποσοστά επαλληθεύονται.

    Συμφωνώ μαζί σου ότι είναι ακατανόητη η προχειρότητα και ότι πρέπει να περάστηκαν "με το χέρι" χωρίς κάποιο αυτόματο interface απο το πρόγραμμα στο οποίο υπολογίστηκαν (πιθανώς xls). Αν η υπόθεσή μας είναι σωστή, δεν τηρούνται βασικοί κανόνες Governance Risk & Compliance που θα έπρεπε να τηρεί μια εταιρεία ή ένας οποιοσδήποτε οργανισμός.

    Απο την άλλη μεριά, νομίζω ότι υπάρχουν και πιο ανησυχητικές ελλείψεις / παραλλείψεις.
    Για παράδειγμα, στη σελ. 67, πίνακας 3.10, η υποσημείωση λέει ότι δεν περιλαμβάνονται στο ποσό των 44,6 δις οι βραχυπρόθεσμοι τίτλοι εξωτερικού ECP, που σημαίνει ότι ο δανεισμός είναι μεγαλύτερος, χωρίς να φαίνεται πόσο ακριβώς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Γεια χαρά και πάλι,

    Θα προσπαθήσω να εντοπίσω και άλλα λάθη, που βγάζουν μάτι. Δεν ξέρεις καμιά φορά μπορεί να εμφανιστεί μπροστά σου κάτι πολύ μεγάλο.

    Από καθαρό ενδιαφέρον το κάνω και θα περίμενα οι υπάλληλοι να κάνουν τη δουλειά τους άψογα, ειδικά σε τέτοια έγγραφα, αλλά τι ψάχνω;

    Συμφωνώ σε αυτό που λες, ότι υπάρχουν πολιτικές ατασθαλίες, αλλά αυτό νομίζω ότι ελέγχεται δύσκολα.

    Είμαι σίγουρος ότι αν κάνουμε τον προϋπολογισμό φύλλο και φτερό θα βρούμε πολλά (και χοντρά) λάθη, αλλά αυτό απαιτεί και ατελείωτες ανθρωποώρες.

    Καλό σας βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Τα τελικά έξοδα του 2009 φαίνονται στη σελίδα 23
    http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/pro/pro.pdf
    Έξοδα για μισθούς και συντάξεις είναι τα Α+Β => 25.5 + 18 = 43.5
    Όμως ένα τμήμα του κονδυλίου 10.7 δις των λειτουργικών δαπανών (Γ) πάει κι αυτό για μισθούς ΟΣΕ, ΟΑΣΑ, κλπ. Αλλά ακόμα και χωρίς αυτό που δυσκολεύομαι να υπολογίσω ακριβώς, τα 43.5 δις μας δίνουν 74% επί των πρωτογενών δαπανών (59.1 δις) και 61% επί του συνόλου (71.44 δις). Βάλε και το έλλειμμα 7.5 δις του προγτάμματος ΔΕ. Οπότε έχουμε συνολικά έξοδα 79 δις.
    ΆΡΑ ΜΑΛΛΟΝ Ο Α.Α. ΈΧΕΙ ΔΙΚΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!