Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Το πάρτι με τα Μαστίγια


Παρά τις κατά καιρούς λεκτικές μου υπερβολές, βαθιά μέσα μου πιστεύω ότι τα πράγματα για να μην ευτελίζονται, θα πρέπει να γίνονται με μέτρο και φειδώ. Η ποιότητα πάντα χάνεται μέσα στην ποσότητα και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι ανά τον κόσμο φημισμένοι σεφ, οι οποίοι και φροντίζουν να μας σερβίρουν το λάδι τρούφας και το χαβιάρι σε μικρά, έως μικροσκοπικά πιατάκια, παρά το γεγονός ότι κανείς απ’ αυτούς δεν αμφιβάλλει ότι έχουμε τον τρόπο ν’ αγοράσουμε όχι μόνο τη φετινή, αλλά και όλη τη μελλοντική παραγωγή της Κασπίας.


Το ίδιο συμβαίνει και με το σεξ, η απόλαυση του οποίου δεν εξαρτάται από την πληθώρα των παρτενέρ ή από το πλήθος και τη συχνότητα χρήσης των εξωτερικών βοηθητικών εργαλείων. Ενώ, δεν θα προβάλλαμε ιδεολογικές αντιρρήσεις στη λελογισμένη χρήση των χειροπεδών ή ενός λιτού μαστιγίου, πεποίθησή μας είναι ότι η κατάχρηση αυτών οδηγεί στην εξαχρείωση του θύματος, και συνεπώς στην ακύρωση της απόλαυσης.


Αυτό λοιπόν που αντιλαμβάνομαι ότι συμβαίνει τον τελευταίο καιρό στη χώρα μου, είναι ότι το καλής ποιότητας σεξ, για το οποίο ήμασταν και παγκοσμίως φημισμένοι, έχει διολισθήσει σε μια εκδοχή παρανοϊκού και παρηκμασμένου μαζοχισμού, από τον οποίον αδυνατούμε ν’ απαγκιστρωθούμε, όπως και κάθε ανήμπορος και αυτοκαταστροφικός εθισμένος. Αν και η παρακμή σε μικρές μπουκίτσες, μπορεί να έχει μια κάποια δόση γοητείας, εν τούτοις η άνευ όρων υποταγή στην παρακμή αποτελεί δείγμα ασθένειας, σοβαρότερης και από αυτή την ίδια την παρακμή.


Παρατηρώ μήνες τώρα τον κόσμο να βολοδέρνει, να μαζοχίζεται και να σταυρώνεται σε μια χριστιανικού τύπου, απέλπιδα προσπάθεια εξαγνισμού για διαπραχθείσες και μη διαπραχθείσες αμαρτίες, συλλογικές και ατομικές. Εξηγήσαμε πολλάκις την προσπάθεια μετάθεσης ευθυνών και συλλογικής ενοχοποίησης του κοινωνικού σώματος από όλους αυτούς που αμάρτησαν βαριά αυτά τα χρόνια και δεν μετανόησαν.


Αλλά, αν στο τέλος τέλος κάνουμε ένα σκόντο και δεχτούμε, εμείς οι τυπτώμενοι αμαρτωλοί, να επωμιστούμε κάποιες από τις αμαρτίες που μας καταλόγισαν, όπως μικροδωράκια που δώσαμε εκεί που δεν έπρεπε, αποδείξεις που δεν πήραμε, αποδείξεις που δεν κόψαμε, ή φόρους που δεν πληρώσαμε, εν τούτοις επ’ ουδενί λόγο θα πρέπει να επωμιστούμε και αυτές που ουδόλως μάς αναλογούν. Και ποιες είναι αυτές;


Βγαίνω λοιπόν μπροστά και κατηγορηματικά δηλώνω ότι αρνούμαστε να τιμωρηθούμε για το ότι σπαταλούσαμε, για το ότι δανειζόμασταν, για το ότι ξοδεύαμε παραπάνω απ’ όσο άντεχε η τσέπη μας, στο βαθμό που ολόκληρες επιχειρήσεις, ολόκληρες τράπεζες, ολόκληρα κράτη, ολόκληρο το οικονομικό σύστημα, και ο θεός μαζί, ξόδευαν και σπαταλούσαν πολύ παραπάνω απ’ όσο άντεχε κι η δική τους τσέπη, και όχι μόνο αυτό, αλλά είχαν και σαν back up ολόκληρη την Οικονομική Θεωρία, ολόκληρα οικονομικά ινστιτούτα κι επιτελεία και καμιά αρμαθιά από βραβεία Nobel από πίσω, να τους κάνουν αβάντα και να τους νομιμοποιούν! Αυτή ήταν η νόρμα, κύριοι, αυτή ήταν η Ορθοδοξία, αυτό ήταν το ορθόν, σ΄ αυτό το τσάμικο χόρευε ο κόσμος όλος.


Το να έρχεστε λοιπόν εκ των υστέρων και να ζητάτε τα ρέστα απ’ όλους αυτούς που σας εμπιστεύτηκαν και που πιστά σας αντέγραψαν, δεν αποτελεί πράξη ανδρείας! Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα σύστημα χρεοκοπεί. Έχει συμβεί πολλές φορές στην ιστορία, αλλά ποτέ δεν γύρισαν να ζητήσουν ευθύνες από αυτούς οι οποίοι το είχαν υποστεί. Ζήτησε ποτέ κανείς ευθύνες από τους ρώσους πολίτες για την παρακμή της Σοβιετίας; Δεν νομίζω να υπήρξε ιστορικός που να τόλμησε να βγάλει λάδι τις ηγεσίες και να επιρρίψει τις ευθύνες στο λαό. Ζήτησε ποτέ κανείς ευθύνες από τους ρωμαίους πολίτες για την πτώση της αυτοκρατορίας τους; Είδε ποτέ κανείς η παρακμή να ξεκινάει απ’ το λαό και να διαφθείρει αμόλυντες εξουσίες; Δεν το νομίζω. Η ιστορία έχει καταγράψει μόνο ηγεσίες, αυτές στηλίτευσε, αυτές αναθεμάτισε.


Το πάρτι λοιπόν με τα μαστίγια καιρός είναι να τελειώνει. Παρατράβηξε πια το σχοινί, και η αρχική ηδονή κοντά είναι να γίνει τραύμα!


47 σχόλια:

  1. ...τέτοια να διαβάζει
    ο χρυσοχοίδης και να χαίρεται...

    ...δεν τον άκουσες στο mega
    σήμερα
    που μας ζητούσε "πλήρη υποταγή"
    για λόγους

    -"εθνικής αυτοικανοποίησης"
    των "εξουσιαστών"-

    με ύφος δέκα καρδιναλίων..???

    ΜΕΤΑΝΟΗΣΤΕ
    επιτέλους
    ΝΕΟΟΡΘΟΔΟΞΟΙ
    ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ


    ..πριν μας στείλει το τμήμα "ηθών"...

    (τους 30τόσους διαδυκτιακούς κυνηγούς του σφακιανάκη δηλαδή)

    να μας κάνει όλους "gamato.gr"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ..ξέχασα ένα -γιά-
    στην τελευταία πρόταση..:

    για να μας κάνει όλους "gamato.gr"

    είναι το σωστο.

    φιδάκια..:-))))))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Το πάρτι με τα Μαστίγια"

    Απο τα αγαπημένα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όπως πολύ καλά γνωρίζεις η μονομέρεια και η απολυτότητα είναι οι χειρότεροι εχθροί της αλήθειας, της γνώσης, της επιστήμης, κ.λπ.
    Δυστυχώς, στο τέλος της ανάρτησης γίνεσαι μονομερής και απόλυτη. Όσο λάθος είναι να επιρρίψει κανείς όλοι την ευθύνη στους λαούς άλλο τόσο λάθος είναι να επιρρίψει όλη την ευθύνη στις πολιτικές ηγεσίες. Ανάλογα με την περίπτωση το ποσοστό της ευθύνης της κάθε πλευράς μπορεί να διαφέρει, αλλά ποτέ δεν είναι 100% για τη μία και 0% για την άλλη.

    Το κύριο επιχείρημα υπέρ αυτού προέρχεται από το γεγονός ότι η μία ομάδα αποτελεί υπο-ομάδα της άλλης. Το γνωστό επιχείρημα περί ανατροφής και άνδρωσης –δε μου αρέσει αυτή η λέξη- των πολιτικών σε μία κοινωνία της οποίας τα χαρακτηριστικά και τις αξίες ενστερνίζονται και στη συνέχεια εφαρμόζουν όταν ανέλθουν στην εξουσία. Οι πολιτικοί μιας χώρας δεν πέφτουν ξαφνικά από τον ουρανό ούτε έρχονται από τον Άρη. Ο Τολστόι στο «πόλεμος και ειρήνη» μεταξύ άλλων ασχολείται και με αυτό το θέμα: οι πράξεις ενός πολιτικού περιορίζονται μέσα στο σύνολο των πράξεων που ο λαός του επιτρέπει.

    Από την άλλη βέβαια οι κοινωνίες είναι μη-γραμμικά συστήματα, οπότε οι πολιτικοί μπορούν με διάφορες μεθοδεύσεις να διευρύνουν στο σύνολο των πράξεων που ο λαός του επιτρέπει - παράδειγμα οι ΗΠΑ μετά την 9/11. Από ό,τι φαίνεται τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά...

    Όσο αφορά την παρακμή της ΕΣΣΔ που αναφέρεις σαν παράδειγμα. Ο Κορνήλιος Καστοριάδης, ένας από τους ανθρώπους που μελέτησε όσο κανένας την ΕΣΣΔ και προφήτεψε την κατάρρευσή της, στα κείμενα του επαναλάμβανε σχεδόν μονότονα ότι η κατρακύλα της πρώην υπερδύναμης θα σταματούσε μόνο όταν ο ρωσικός λαός ξυπνούσε, από την απάθεια και τη βόλεψή του, και αντιδρούσε. Κάτι βέβαια που δεν έγινε ποτέ. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κατηγορούσε και την πολιτική ηγεσία της ΕΣΣΔ για την κατάληξη της χώρας, απλά απόδιδε τις κατάλληλες ευθύνες στον κατάλληλο παραλήπτη. Αυτό φαίνεται πιο ρεαλιστικό από το να επιρρίπτεις τις ευθύνες μονόπλευρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα σας, το πάρτι με τα μαστίγια τελείωσε. Πλέον τη "βρίσκουμε" με τα αγγούρια, που πονάνε περισσότερο. Εδώ να δεις μαγεία του sex.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. γεια σου Wolfgangius,

    σε περιόδους άγριας επίθεσης και πολέμου, (οπως εκτιμω οτι διανυουμε) δεν εχω την πολυτελεια να ζυγιζω με το γραμμαριο τις ευθυνες.

    Στην παρουσα περιπτωση η συντριπτικη ευθυνη ανηκει σε αυτους που μας εφεραν ως εδω και δεν εννοω μονο τους ντοπιους. Αλλωστε, μικρο ειναι το μεριδιο ευθυνης τους μπροστα στο μεγαλο πλιατσικο των παγκοσμιων χρηματιστηριων. Αν η φουσκα της ελλαδας ειναι μερικα ψωρο-δις, η παγκοσμια ειναι στα 400 τρις!

    Θα ηταν μεγαλο λαθος να τους βαλουμε ολους στο ιδιο καλαθι, θυτες και θυματα. Οταν εχουμε πολεμο, ο "εχθρος" πρεπει να φαινεται πολυ ξεκαθαρα.

    Δεν εχουμε την πολυτελεια να φαγωνομαστε μεταξυ μας. Αρκετα. Δεν μας συμφερει, και παραλληλα εξυπηρετουμε τους θυτες να ξεφευγουν.

    Καλη η ακαδημαικη συζητηση, ειμαι η πρωτη που τις απολαμβανω, αλλα οχι τωρα! Εκτιμώ ότι δεν βοηθαει.

    ΥΓ> Σχετικα με τη Σοβιετικη ενωση, δεν ειναι πολυ να ζητας απο τους ρωσους γιατι δεν ξεσηκωθηκαν, κατω απο τις συνθηκες στυγνης αστυνομευσης που ζουσαν;

    Ρε παιδια, θα τρελλαθουμε;;; Απο ποτε κατηγορουμε τους λαους για το οτι υποδουλώθηκαν;;
    Ας ξαναγραφτει η Ιστορια τοτε! What about the Greeks then??

    Ειναι πολυ επικινδυνες αυτες οι αναγνωσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ξέρετε να πετάτε με χάρη αλάτι πάνω στο ξεσκισμένο δέρμα..

    K.K.M.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Cynical
    Με όλο τον σεβασμό,βρίσκω τον πυρήνα του επιχειρήματος σου αρκετά κατώτερο του συνόλου των αναρτήσεων σου.
    Με λίγα λόγια ,αποστασιοποιείσαι ουσιαστικά παραιτείσαι ,από την όποια κριτική υποκειμενική καταστατική θέση.
    Δηλαδή οι εξουσίες εκπορνεύουν τον κόσμο,και αρα τα θύματα δεν εχουν ευθύνη.
    Ναι αλλα εσύ,εγώ ,ο οποιοσδήποτε που αρθρώνει (προσπαθεί κατα το δοκούν) λόγο , κριτικό ,στοχαστικό,οτιδήποτε.... τί κάνουμε;Παρατηρούμε το θέαμα,γνωρίζοντας τον μηχανισμό,και απολαμβάνουμε την παραζάλη των θυμάτων.
    Πειράζει που ο μεγαλύτερη υποτίμηση είναι η "φιλανθρωπική" κατανόηση;
    Πειράζει που ο σεβασμός επιβάλλει την ευθέια διαφωνία ακόμη και με αυτό που ξέρουμε πως έπεσε θύμα ή "θύμα";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. LLS καλημερα,

    οπως εγραψα και πανω στον Wolfgangius, εκτιμω οτι δεν εχουμε την πολυτελεια για ακριβοδικαιο μοιρασμα ευθυνων. Δεχομαστε επιθεση και πρεπει να αμυνθουμε. Ειναι λαθος τακτικη αυτη τη στιγμη να ματωνουμε απο μονοι μας.

    Αλλωστε γραφω μεσα στο κειμενο τις ευθυνες που μας αναλογουν. Τις γραφω. Περα ομως απο αυτες ΔΕΝ θα δεχτουμε και οσες αλλες μας καταλογιζουν.

    Ειναι όπως οταν η αστυνομια πιανει ενα κλεφτοκοτα και παει να του φορτωσει φονο. Το ιδιο γινεται και τωρα. Ας μην μπερδευομαστε.

    Οσο ηττοπαθης δειχνει καποιος τοσο περισσοτερο του φορτωνουν εγκληματα. LLS ειναι αδικο. Εχουν δωσει στον κοσμο ενα μαστιγιο να δερνεται. Για να αντιδρασει πρεπει να απενοχοποιηθει.

    Και μου λες τωρα για ποιες ηγεσιες! Εδω χωρες με 60-80 εκατομμυρια κοσμο δεν βρισκουν καποιον της προκοπης να εκλεξουν. Η ελλαδα μας μαρανε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. «…..δεν θα προβάλλαμε ιδεολογικές αντιρρήσεις στη λελογισμένη χρήση των χειροπεδών ή ενός λιτού μαστιγίου, πεποίθησή μας είναι ότι η κατάχρηση αυτών οδηγεί στην εξαχρείωση του θύματος, και συνεπώς στην ακύρωση της απόλαυσης»!

    Ακριβώς το ίδιο πιστεύω και εγώ! Για παράδειγμα ο Σημίτης έκανε «λελογισμένη χρήση» ενώ ο ΓΑΠ κάνει «κατάχρηση αυτών (που) οδηγεί στην εξαχρείωση του θύματος, και συνεπώς στην ακύρωση της απόλαυσης»!!!

    Αν έχουν αντίρρηση οι μαζόχες ψηφοφόροι ας μου τηλεφωνήσουν. Και οι μετανοούσες Μαγδαλινές να περάσουν πάραυτα από τον πάγκο του μαρτυρίου.

    Στο τέλος παραφέρεσαι Cynical.Άκου τέρμα τα μαστίγια! Τώρα που αρχίζει η εξαχρείωση των θυμάτων; Τώρα που ο Ντε Σαντ θα οργιάσει στα σκοτεινά θησαυροφυλάκια; Τώρα που «τοξότες φάλαγγες και λεγεώνες με πήραν και με βάλαν σε κλουβί και στα υπόγεια ζάρια τους αιώνες παιχνίδι παίζουν οι αργυραμοιβοί»; Τώρα που θα φτάνουμε μέχρι την απόλαυση του πνιγμού; Πού βρίσκεσαι, ξύπνα!

    Το πάρτι (των άλλων) με (αγκαθωτ) μαστίγια ξαναρχίζει!

    Όσο για το σεξ, να η ευκαιρία. Με τη κρίση έπεσαν οι τιμές των μαστιγίων και βοηθημάτων. Έπεσε και η τιμή των «πραγμάτων» (γυναικών)! Ευκαιρία για πάρτι με τη Τζούλια, τη Πετρούλα και τη Πάμελα (εισαγωγής). Ντε Προφούντις που είσαι; Ακόμη στα βαθειά και υγρά χαρακώματα του αγώνα; Ερχόμαστε, η C. μας έκανε θεωρία!


    Wolfgangiu,

    Θαυμάσιος επιμερισμός ευθυνών για να χαθεί το αίτιο και το αιτιατό. Σε μια ταξική κοινωνία φταίει και αυτός που δέχεται την εκμετάλλευση φταίει και αυτός που τη κάνει!!! Έτσι το 100% είναι διεφθαρμένου και υπεύθυνοι. Ακόμη και αυτοί που αγωνίζονται να αποτινάξουν την εκμετάλλευση αλλά αναγκαστικά για να ζήσουν δουλεύουν στο εργοστάσιο για το κεφάλαιο και με τη δουλειά τους το ανδρώνουν, και ας μη σου αρέσει η λέξη, και του δίνουν δύναμη να τους καταδυναστεύει! Ακόμη και η κυρούλα που για μια δουλειά φιλάει κατουρημένες ποδιές, ξεπουλάει την ηθική της αλλιώς δεν έχει γάλα για το παιδί, και αυτή είναι εξίσου συνυπεύθυνη!!!

    Μια και διάβασες Καστοριάδη θα καταλαβαίνεις σίγουρα τι θα πει ταξική εκμετάλλευση και ακόμη περισσότερο τι θα πει ταξικό σύστημα και όχι απλά «κοινωνία» όπου όλοι τάχα είμαστε ίδιοι και ίσοι και μοιραζόμαστε εξίσου τα δεινά και τις ευθύνες για τις οποίες φωνάζουμε και τον κοινωνικό «καταμοιραστή» για να μοιράσει τα ποσοστά!

    Αν δεν καταλάβουμε ότι το σύστημα τα παράγει και αυτό πρέπει να χτυπηθεί, θα πελαγοδρομούμε στις θεωρίες του «όλοι εναντίον όλων» και «όλοι ευθυνόμαστε απλά σε διαφορετικά ποσοστά» και θα μελώνουμε στο μοίρασμα των ποσοστών συνυπευθυνότητας. Και οι «ομάδες του λαου» που σφάζουν θα χάνονται μέσα τις ομάδες του λαού που σφάζονται.

    Και μια υποσημείωση. Τον Καστοριάδη (δεν είμαι οπαδός του) δεν τον διαβάζουμε για να χτυπήσουμε την ΕΣΔΔ, αλλά για να ανατρέψουμε τον καπιταλισμό δηλ. αυτό το σύστημα. Αλλιώς κάτι μας διαφεύγει από την ουσία του και είναι σαν να επικαλείται ο Χίτλερ τον Μαρξ για να χτυπήσει το... κεφάλαιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. κε Κ.Κ.Μ.

    στους καλούς πελάτες, τις πληγες τις αλειφουμε απαλά με λάδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολυ καλο το κειμενο σου, cynical!
    12 points from Sweden! ;)
    H απαιτηση για πληρη υποταγη, οπως αναφερθηκε παραπανω, μου θυμισε τη λογικη ''convert or die'', του.. Cortez προς τους ταλαιπωρους, πλην ομως περηφανους, τοτε, Αζτεκους! :)

    Αν πηγα πολυ πισω στο χρονο ειναι επειδη εκει ακριβως πιστευω οτι μας πανε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα cynical..

    Το μαστίγιο που μας χτυπά επειδή τάχα υπερκαταναλώσαμε, εάν δεν είναι βλακώδες, εάν δεν είναι ύποπτο, είναι τουλάχιστον ΑΔΙΚΟ. Και λίγα τους λες μου φαίνεται.
    Στο κάτω-κάτω ΤΙ υπερκαταναλώσαμε;; Τα αυτοκίνητά τους. Τα τηλε-διαφημιζόμενα πλαστικά τους φαγητά. Τα made in japan γκατζετάκια τους. Τα τραπεζικά ληστρικά τους προϊόντα !
    Στο κάτω-κάτω, ΠΟΙΟΣ τάχα μας προστάτεψε;; Ο κ. Σημίτης που επέτρεψε στις τράπεζες να δίνουν δάνεια με μια απλή υπεύθυνη δήλωση, ή ο υπουργός που προέβλεπε ράλι στο χρηματιστήριο;; Ποιός μαλάκας πολιτικός προστάτεψε αυτόν τον μαλάκα λαό που τον εμπιστεύθηκε και τον ψήφισε και τον καλοτάϊσε και του ανέθεσε ακριβώς αυτό :να τον προστατέψει.
    Και λίγα τους λες..

    Και δεν λέω. Έχω κι εγώ γκρινιάξει στο παρελθόν, και με τους φοροφυγάδες και με τις μαγκιές και με τους Ελληναράδες, και με τα προνόμια και μ' όλα αυτά, ήμουν είμαι και θα είμαι υπέρμαχος της άποψης πως πρέπει να δούμε αντικειμενικά και χωρίς ταμπού τη λέξη 'λαός', δεν πρέπει να την αγιοποιούμε, πως πρέπει να κοιταζόμαστε στον καθρέφτη μ' ανοιχτά τα μάτια..
    Άλλο αυτό όμως, κι άλλο η επίτηδες ενοχοποίηση, το overdose μαστιγώματος, ώστε οι μαλάκες να δεχθούν οτιδήποτε μετά απ' αυτό...
    Τέλος, για το ποιός είχε την ΚΥΡΙΑ ΕΥΘΥΝΗ για τα όσα εγκλήματα έχουν συμβεί σ' αυτόν τον ρημαδότοπο, οι πολιτικοί ή ο 'λαός', ε, νομίζω πως εδώ γελάνε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μόλις είδα στο ΑΛΤΕΡ ότι μια φοιτήτρια έκανε σεξ με αστυνομικό και τον φώναζε και «μπατσούλι μου»! Δεν είπαν αν είχε μαστίγιο ή κλομπ, με το συμπάθιο.

    Δεν ήξερα ότι διάβασαν τη νύχτα την ανάρτηση της Cynical!!!!

    Τελικά με ένα μπάτσο θα βρεθούμε από πάνω μας και θα τον λέμε και «μπατσούλι» μας!

    Σταμάτα τις αναρτήσεις Cynical. Θα οδηγήσεις τον τόπο σε μαζική διαστροφή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Την καλημέρα μου στην οικοδέσποινα,

    Η εμπειρία μου μου έχει δείξει ότι εν θερμώ γίνονται οι χειρότερες συζητήσεις, αν μπορεί να τις αποκαλέσει κανείς συζητήσεις!

    Εν θερμώ όπως μας έχει διδάξει (;) η ιστορία γίνονται επίσης και ένα σώρο άλλα άσχημα πράγματα: γενοκτονίες, ρίψεις ατομικών βομβών, σφαγές, εκτοπισμοί κ.λπ. Για αυτό αν πρέπει να υπάρχει μία περίοδο που πρέπει να πρυτανεύει η λογική, ο ανθρωπισμός και η περίσκεψη είναι όταν είμαστε εν θερμώ όπως τώρα.

    Κάποιος θα έλεγε ότι σε τέτοιες περιόδους χρειαζόμαστε πράξεις και όχι ακαδημαϊσμούς και φιλοσοφίες. Και έχει απόλυτο δίκιο. Το ένα όμως δεν αποκλείει το άλλο...Σκέφτεσαι, σταθμίζεις τα πράγματα και μετά πράττεις. Όταν η υπερ-επιθυμία για πράξη έχει σαν συνέπεια την παραμέριση της ορθής σκέψης τότε γινόμαστε Ρουάντα...Γινόμαστε ίδιοι σαν τα φοβισμένα, άκαπνα μπατζάκια που όταν βρεθούν σε μία κρίσιμη κατάσταση χτυπούν, ψεκάζουν, πυροβολούν αδιάκριτα ό,τι
    βρεθεί μπροστά τους.

    Σε περίοδους κρίσεως πρέπει να συζητάμε, να σκεφτόμαστε και να αμφιβάλλουμε όσο γίνεται περισσότερο και όχι όταν όλα είναι καλά και ωραία. Δηλαδή ο Σωκράτης και ο Βολταίρος είναι ιδανικοί για την παραλία αλλά όχι για την πορεία. Στην πορεία ποιος είναι ο ιδανικός; ο Κοναν ο βάρβαρος;
    Ο περισυλλογή, η περίσκεψη και ο όρθος λόγος δεν είναι μία πολυτέλεια για τις εύκολες στιγμές, αλλά μία ανάγκη για τις δύσκολες.

    Θα έλεγα ότι αυτές είναι πολύ επικίνδυνες πρακτικές...

    "Σχετικα με τη Σοβιετικη ενωση, δεν ειναι πολυ να ζητας απο τους ρωσους γιατι δεν ξεσηκωθηκαν, κατω απο τις συνθηκες στυγνης αστυνομευσης που ζουσαν;"
    Θα σου μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία μιας και γεννήθηκα και έζησα αρκετά χρόνια σε ένα παρόμοιο καθεστώς με αυτό της ΕΣΣΔ. Δεν ξεκώνονταν όχι τόσο πολύ λόγο της αστυνόμευσης -που όντως έχεις δίκιο ήταν στυγνή- όσο (και εδώ μεταφέρω αυτούσια τα λόγια του Καστοριάδη) λόγο του ότι είχαν σκάψει τη φωλίτσα τους και είχαν κακήν-κακώς βολευτεί...Ναι, ακόμα και σε ένα τέτοιο καθεστώς μπορούσες να βολευτείς, απλά αντάλλασες την ελευθερία του λόγου σου με τις παροχές που σου έδινε δωρεάν το κράτος: υγεία, κατοικία, εκπαίδευση, σίγουρη απασχόληση, κ.λπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σε όλες τις "αμαρτίες" που αναφερεις δεν ειδα πουθενα το ρουσφέτι! Και μη μου πεις οτι το διεφθαρμένο πολιτικο σύστημα εκμαυλίζει το αθώο,"νήπιο"-πολίτη,γιατί γνωρίζω πολλούς ενήλικες-πολίτες οι οποίοι δεν επέτρεψαν στο πελατεακο σύστημα να τους αγγίξει.Πιστεύω πως το ν αντιμετωπιζουμε τον πολίτη σαν "νήπιο" και το κράτος σαν"αστοργο πατέρα",συνιστά λαικισμο και ανοίγει τον δρόμο σε κάθε λογής "πατερούληδες".Και κάτι ακόμη,τα ιστορικά παραδείγματα που αναφέρεις αφορούν ολοκληρωτικά συστήματα και μάλιστα εντελώς διαφορετικών συστημάτων παραγωγής. Σε τέτοιου τύπου συστήματα,πράγματι,ειναι περιορισμένη η ευθύνη του λαού, γιατί ειναι ανύπαρκτα τα δικαιωματα του.
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
    Σαββίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γεια σου Σαββίνα,

    το να μην δινω αποδειξη ειναι δικο μου αμαρτημα, νομικα κολασιμο (εφ' οσον εφαρμοζονταν οι νομοι).
    Το να μου προσφερει ομως καποιος μια θεση εργασιας απο την πισω πορτα ειναι αμαρτημα αυτου που εχει τη δυνατοτητα να το κανει, και μαλιστα χωρίς να παρανομει.

    Ποιος εκμαυλιζει λοιπον ποιόν;

    Οι τραπεζες που δελεαζαν και κερδιζαν με την ανοχη και την υποστηριξη των κυβερνησεων ή ο λαος που φεσονόταν;

    Καλος ειναι ο σχετικισμος, αλλα ας μην χανουμε τη φορα των αιτιακων σχεσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. σ,

    θα ήθελα να μου εξηγήσεις που κολλάει το παράδειγμα της κυρούλας που φιλάει κατουρημένες ποδιές με αυτά που έγραψα...Περισσότερο κολλάει το παράδειγμα της κυρούλας που για να χτύσει το εξοχικό της μέσα στο δάσος παίρνει τηλέφωνο το γνωστό της στο υπουργείο...

    "Τον Καστοριάδη δεν τον διαβάζουμε για να χτυπήσουμε την ΕΣΔΔ, αλλά για να ανατρέψουμε τον καπιταλισμό δηλ. αυτό το σύστημα."
    Αλήθεια που τον βρήκες αυτόν τον θεσπέσιο ορισμο; Υπόσχομαι ότι την επόμενη φορά που θα ανοίξω βιβλίο του Κ.Κ θα φορέσω τις παρωπίδες μου και θα προσπαθήσω να το διαβάσω -ιδίος την κριτική του στο μαρξισμό- υπό αυτό το πρίσμα.

    Αυτά περί Χιτλερ, Μαρξ κ.λπ. που λες δεν τα πολυκατάλαβα μιας και ο εθνικοσοσιαλισμός και ο μαρξισμός ξεπηδήσανε από την ίδια ανάγκη: την πάλι ενάντια στον καπιταλισμό. Άσε το πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα αργότερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γεια σου και πάλι wolfgangius,

    στην τωρινη φαση που περναει η χωρα με το λογαριασμο να εχει παει αποκλειστικα στους εργαζομενους φτωχοδιαβολους και με την προπαγανδα που πεφτει απο τα κυριαρχα καναλια, ειμαι καθετη οτι πρεπει να παρουμε/ω θεση.

    Και να υπερασπιστω με καθαροτητα την ΑΔΙΚΙΑ.

    Κάθε αμφιβολια, καθε γκριζα περιοχη αποπροσανατολιζει τον κοσμο και αποβαινει εις βαρος μας.

    Δεν λειτουργω εν θερμω. Νομιζω ότι η καθαροτητα στη στοχευση ειναι το πλεον λογικο που μπορει να γινει τωρα.

    Στο αλλο blog προσπαθω να συγκεντρωνω αρθρα αναλυσεων και κρισεων που ενδυναμωνουν την οπτικη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ελβα,

    δωδεκαρι ειναι το ανωτερο; Καλα που μου to θυμησες! Πώς θα παρακολουθουσα τη φετινη eurovision!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Βimbo,
    μιλησε ο Μιχαλης για αυτοικανοποιηση!
    Α! δεν παμε καλα!
    πασχουν φαινεται απο σεξ εκει πανω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Νοσφυ!

    τι μενει πια στα χαμενα κορμια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Την καλησπέρα μου,

    Α! Κατάλαβα προσπαθείς να πας στην άλλη μεριά της τραμπάλας για να εξισορροπήσεις όλους αυτούς που έχουν κάτσει από την άλλη...έτσι ώστε να μπαλατσάρει κάποτε κάπου στη μέση. Με το να κάθεσε στη μέση όταν η άλλη πλευρά είναι φορτωμένη δεν μπορείς να την φέρεις ποτέ στα ίσα της...
    Τα σέβη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. de Profundis

    ειναι που τα τρωγαμε τοσα χρονια, και παρατηρηθηκε ελλειψη στην αγορα των ζαρζαβατικων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @wolfangius

    θέση παιρνω, και την δικαιολογω επαρκως! Στην τραμπαλα πρεπει να κατσεις ειτε στη μια, ειτε στην αλλη μερια...

    Αν καθομουν απο την αλλη, θα ειχα τύψεις. Και τις αυπνίες, μετά, πού τις πάς! Χαιρετω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Swell,

    μηπως μαζι με τον de profundis πιασατε δουλεια στου Ρεντη; Ο ενας με τα καροτα, ο αλλος με τ' αγγούρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. καλημερα θαναση Ξ.

    αυτα ειναι πταισματα!

    Δεν βλεπεις που μετα απο δυο χρονια κρισης ακομα εχουν τις τραπεζες ασυδοτες; Αφου χορτασαν με τα δανεια στον κοσμο, τωρα πιασανε τη μεγαλη λεία: ολοκληρες χωρες. Και δεν τους φτανουνε οι μικρες. βαλανε πλωρη και για τις μεγαλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ...


    "[...] ο εθνικοσοσιαλισμός και ο μαρξισμός ξεπηδήσανε από την ίδια ανάγκη: την πάλι ενάντια στον καπιταλισμό".

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. cynical,
    εκεί πάνω δεν πάσχουν μόνο από σεξ
    αλλά και από "αυτοικανοποίηση άνευ μέτρου".....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. τιποτα ...μονο το μαστιγωμα και οι ουλές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. δες κι αυτό εδώ από το blog akanoniston

    http://akanoniston.blogspot.com/2010/02/blog-post_26.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. LeftG700,

    Αυτήν ακριβώς την αντίδραση είχα και εγώ όταν το πρωτοάκουσα. Και όμως γυρίζει...Κοίτα για παράδειγμα wikipedia:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Sorel

    http://en.wikipedia.org/wiki/German_Workers%27_Party

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Wolfgangius,

    Μη φοράς και άλλες παρωπίδες όταν διαβάσεις κκ. Δεν σου χρειάζονται. Τελικά δηλαδή ο κκ ήταν υπέρ του καπιταλισμού;;;; Και η κριτική του στο σοβιετικό μοντέλο και τον Μαρξ, είτε συμφωνεί κάποιος είτε όχι, δεν έγινε επακριβώς γιατί κατά την άποψη του δεν καταπολεμούσαν την ουσία του καπιταλισμού; Ε, και πώς να διαβάσει κανείς τον κκ, για να πολεμήσει την ΕΣΣΔ ή για να πολεμήσει καλύτερα, κατά τη γνώμη του κκ, τον καπιταλισμό;

    Δεν είχα ποτέ κανένα θαυμασμό για τον κκ. Αυτό όμως δεν είναι λόγος να μη ξέρω σε ποια πλευρά ήταν στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.

    Ωστόσο ο καθένας μπορεί να επικαλεσθεί όποιον κκ θέλει. Τον επαναστάτη της μάχης ή τον επαναστάτη των φαντασιών. Προφανώς διαλέγεις το δεύτερο.

    Αυτά που είπα για τη ταξική κοινωνία ήταν ξεκάθαρα. Αν δεν κατάλαβες εσύ ποιο είναι το κύριο και ποιό το δευτερεύον είμαι βέβαιος ότι το κατάλαβαν αυτοί που τα διάβασαν.

    Περί εθνικοσοσιαλισμού και μαρξισμού μη κουράζεσαι με βλακείες έχω διαβάσει και καλύτερες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. wolfgangius,

    to oti o hitler itan enas trelos-apotiximenos pou eixe aporifthei apo pantou (sxoleio,sxoli kalon texnon strato ktl ktl ) einai pano kato gnosto se olous....
    to gegonos oti kapoios ekane to lathos kai ton empistevthike kai avtos ekmetallevtike tin empistosini tou KAI vrike ena VIMA/patima/XARAMADRA gia na ftasei ekei pou eftase kai ekmetallevtike sigiries kai katastaseis ... den simenei pos :

    "ο εθνικοσοσιαλισμός και ο μαρξισμός ξεπηδήσανε από την ίδια ανάγκη: την πάλι ενάντια στον καπιταλισμό"

    allo to ena kai allo to allo....
    ta exeis mperdepsei ligo eos poly...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Το δίλημμα είναι ξεκάθαρο:
    Ποιός είναι με το σύστημα και ποιος δεν είναι.
    Ποιος υπηρετεί μια ολιγαρχία ενός εκατομμυρίου τραπεζιτών και συμμάχων τους σ' όλο τον κόσμο και ποιος όχι.

    Κάθε άλλο δίλημμα, που διασπά τα υπόλοιπα 6 δις του πλανήτη είναι κατευθυνόμενο.
    Άντε πια.
    ΟΜΟΦΩΝΑ , οι ηγέτες, οι επιστήμονες, οι οικονομολόγοι και λοποί σοφοί παραδέχτηκαν ότι την κρίση δημιούργησαν οι τραπεζίτες και το χρημαστοοικονομικό καζινοπαίχνιδο και υπάρχουν ακόμα "έλληνες" που εξακολουθούν να κατηγορούν τον λαό!!!
    Τέλος, το παραμύθι. Δεν είμαστε μαλάκες.
    Να λευτερώσουμε τα μυαλά των ανθρώπων από την εγωιστική, συντεχνιακή και διαιρετική λογική.
    Υπηρετεί τη συντήρηση της δουλείας.
    Ο ολιγαρχικός υπαρκτός καπιταλισμός έχει πεθάνει, εξ αιτίας της νεοφιλελεύθερης ηλιθιότητας. Και μια σειρά δειλοί πολιτικοί και υπηρέτες της ίδιας ολιγαρχίας προσπαθούν να μας πείσουν ότι φταίμε εμείς, χτίζοντας ταυτόχρονα το αυταρχικό μοντέλο του κόσμου που ζήσαμε και γκρεμίστηκε.
    Λες κι εμείς φταίμε που η μεγάλη Goldman Sachs μαγείρευε στην Ελλάδα και στον κόσμο όλο προϋπολογισμούς και ισολογισμούς. Λες και τους εξουδσιόδοτησε κανείς να το κάνουν. Λες και ο λαός που ψηφίζει είχε ποτέ από τα ξεφτιλισμένα ΜΜΕ, τις σωστές πληροφορίες, για να αποφασίζει ορθά.
    (Διαβάζοντας Καστοριάδη, αλλά και δηλώσεις ΓΑΠ, Ομπάμα, Σαρκοζί, Μέρκελ κλπ, αυτά κατάλαβα).
    Aς τελείωσουμε με την ευγένεια.
    Μόλις καθαρίσουμε με τους λίγους, όταν θα αρχίσουμε να οικοδομούμε τη δική μας δημοκρατία, θα ασχοληθούμε με τον ταξιτζή , τον δημ. υπάλληλο, τον φοροφυγά, τον άνεργο και τον κάθε άλλο συνυπεύθυνο. Για να μην κάνουμε τα ίδια λάθη.
    Τώρα, είμαστε σε πόλεμο.
    Για την αξιοπρέπεια της πατρίδας και των πολιτών όλου του κόσμου.
    Για την ελπίδα.
    Για όσους έχουν κότσια και θάρρος να πάνε κόντρα στο "παγκόσμιο παιχνίδι των δειλών ηγετών"(λόγια Wallerstein).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Φίλε wolfgangius,


    Η θεωρία του "φαιοκόκκινου μετώπου", όπως υποθέτουμε ότι γνωρίζεις,είναι παμπάλαια ιστορία. Είναι ένας εύσχημος, αλλά όλο και λιγότερο αποτελεσματικός τρόπος, να διεξάγεται ο "αντικομμουνιστικός αγών".

    Το ξεπάστρεμα του εβραϊκού τραπεζικού κεφαλαίου δεν σημαίνει αντικαπιταλισμό. Ούτε το έντονα παρεμβατικό κράτος -ιδίως σε συνθήκες "πολεμικού καπιταλισμού". (Εν προκειμένω, ο οίκος Κρουπ έχει πολύ καλές αναμνήσεις...).

    Ο αυταρχικός τρόμος δεν μπορεί να εξομοιώσει δύο αντίθετα φιλοσοφικοιδεολογικά στρατόπεδα, επειδή μόνο και μόνο κατέφυγαν σε αυτόν.

    Με αυτή τη λογική, ακόμα κι ο Χριστός που κατέφυγε στο φραγγέλιον μπορεί να προσαχθεί στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο!

    Δεν πιστεύουμε να είσαι αντίχριστος;!


    Τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @ ernesto και LeftG700,

    Το πα γω ότι εν θερμώ γίνονται οι χειρότερες συζητησεις και παρεξηγήσεις...
    Προφανώς με περάσατε για φασιστάκι! Ο "θεός" να με φυλάξει από αυτές τις κακοτοπιές :)

    Τα λεγόμενα σας με βρίσκουν σύμφωνο. Μόνο ένας ηλίθιος θα εξίσωνε τις δύο ιδεολογίες - και ελπίζω ότι δεν είμαι τέτοιος. Ίσως δεν εκφράστηκα καλά, απλά αναφέρα ότι το ερέθισμα που τους έδωσε το αρχικο εναυσμα ήταν κοινό και όχι στο πώς εξελίχθηκαν αργότερα.

    @ Στέργιος,

    Ο ΚΚ από όσο καταλαβαίνω από τα γραπτά του κατέκρινε και τα δύο συστήματα και πρότεινε ένα δικό του τρίτο δρόμο. Μπορείς να τον διαβάζεις για να πολεμήσεις τον καπιταλισμό ή/και την ΕΣΣΔ. Εσύ διαλέγεις το "ή" και εγώ το "και". Ποιος ο λογος να χαλιώμαστε για να έναν παλιό-σύνδεσμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. wolfgangius

    κανεις δεν σε νομιζει φασιστακι. Για ονομα!

    Αλλα κι οποιος το νομισει, θα εχει να κανει μαζι μου!!!

    καλημερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ΟΔΥΣΣΕΑ,

    Ένας καλός σχολιογράφος του μπλογκ μου έστειλε το παρακάτω βίντεο για το πώς το παγκοοσμιοποιημένο κεφάλαιο έχει σχεδιάσει με τις ξεπουλημένες σ΄αυτό πολιτικές ηγεσίες των μονοπωλιακών αστικών τάξεων τη πτώχευση των χωρών, το πλήρες ξεπούλημά τους. Και πως τα κανάλια ρίχνουν νερό στο μύλο αυτό. Και πως μετά κάποιοι από εδώ ρίχνουν στον ίδιο μύλο νερό βάζοντας ο ένας εναντίον του άλλου και νομίζοντας ότι ο γείτονας είναι ο διεφθαρμένος και αυτός φταίει για όλα. Μπορεί να είναι και αυτός διεφθαρμένος αλλά είναι απλά ενεργούμενο του μεγάλου μύλου που μας αλέθει. Άλλωστε μεγάλο έγκλημα δεν υπάρχει χωρίς μικρο.

    http://www.youtube.com/watch?v=p9JsRYV_FlM&feature=player_embedded


    wolfgangius,

    Νομίζω ότι συνεννοούμαστε. Αυτό λέω και εγώ. Αλλά ερμηνεύοντας τον κκ λέω ότι πολεμώντας την ΕΣΔΔ θεωρούσε ότι το έκανε για να πολεμήσει καλύτερα τον καπιταλισμό. Όχι όπως ο Χάγιεκ για να τον θωρακίσει. Το τι κάνουμε εμείς είναι άλλο θέμα. Ο τρίτος δρόμος ήρθε μετέπειτα άγνωστο γιατί. Όπως και το γιατί «ξέπεσε» από την σκληρή επανάσταση της πράξης στην εύκολη επανάσταση της φαντασίας και των θεσμών μου, είναι άγνωστο αλλά δεν έχει και πολύ σημασία.

    Εγώ αντιστάθηκα πολλές φορές σε αφορισμούς κατά του κκ γιατί παρότι αντίθετος με τις θεωρίες του δεν θεωρούσα ότι το έκανε επ’ αμοιβή, κοινώς δλδ ότι ήταν πράκτορας. Κάποια μετέπειτα γεγονότα για άλλες προσωπικότητες όπως η αποκάλυψη ότι ο Όργουελ, ο Δαλάϊ - Λάμα, η αδελφή του Κάστρο και άλλοι που δεν μου έρχονται τώρα κατά νου, ή για να μη πω για πρόσωπα που ξέρουν πολύ λίγοι την αλήθεια τους, ήταν κανονικοί πράκτορες, με κλόνισαν με την έννοια να μη ξυπνήσω κάποιο πρωί και μου πουν ότι σύμφωνα με τα αποχαρακτηρισμένα έγγραφα της γαλλικής ΚΥΠ, της CIA , της Μ.16 κλπ ο κκ ήταν… Έχουν γίνει πολλές αποκαλύψεις αυτού του τύπου και αναμένονται και άλλες πολλές για ανθρώπους υπεράνω κάθε υποψίας. Για μένα είναι πιο τίμιος αυτός που ευθέως υπερασπίζει τον καπιταλισμό.

    Εξακολουθώ να πιστεύω ότι ο κκ δεν έχει καμία σχέση με τέτοια σενάρια συνομωσίας. Θέλω και μου αρέσει πάντα να τον έχω ως ιδεολογικό αντίπαλο όχι ως….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Παρόλο που εκμεταλλεύομαι τη φιλοξενία της cynical θα ήθελα εν συντομία να ξεκαθαρίσω αυτό που υποστήριξα για το φασισμό. Αυτό που έγραψα δεν είναι δική μου διαπίστωση, η πλειόνοτητα της επιστημονικής κοινότητας το υποστηρίζει. Έχουν γραφεί βιβλία, μελέτες και άρθρα απο Οξφόρδες, γαλλικά πανεπιστημία κ.λπ. πάνω σε αυτό το θέμα.

    Ο άνθρωπός κλειδί είναι ο Georges Sorel, μία αινιγματική και άκρως αμφιλεγόμενη προσωπικότητα των αρχών του 20ου αίωνα. Μαρξιστικών και μοναρχικών (;) καταβολών, θεωρητικός του επαναστατικού συνδικαλισμού, του αναρχοσυνδικαλισμού, υποστήριζε ότι οι πολιτικοί είναι ανίκανοι, κατώτεροι των καταστάσεων και κυφήνες, πίστευε ότι η εργατική τάξη πρέπει να πάρει την εξουσία από την μπουρζουαζια της εποχής με τη βία μέσω γενικών απεργιών και μποϊκοτάζ των κοινοβουλευτικών θεσμών, ένθερμως υποστηρικτής της κατάληψης της εξουσίας δια της βίας, ενθερμώς υποστηρικτής των μπολσεβίκων, θαυμαστής του Μπακούνιν και του Λένιν και πνευματικός πατέρας των Ιταλών φασιστών και συγκεκριμένα του Μουσολίνι!

    Για παραπομπές. Στο βιβλίο του "Reflections On Violence" παρουσιάζει τις βασικές ιδέες του.

    Τρεις πολύ καλές αναρτήσεις-παρουσιασεις των ιδεών στο blog:
    http://surrealdocuments.blogspot.com/2009/03/georges-sorel-reflections-on-violence.html
    http://surrealdocuments.blogspot.com/2009/04/georges-sorel-reflections-on-violence.html
    http://surrealdocuments.blogspot.com/2009/04/georges-sorel-reflections-on-violence_04.html

    Μία πολύ ωράιά περίληψη των ιδεών του από το πανεπιστημίο του Καίμπριτζ θα βρείτε εδω:
    http://assets.cambridge.org/97805215/51175/frontmatter/9780521551175_frontmatter.pdf

    Για τη βιογραφία του και όχι μόνο wikipedia:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Sorel

    Βασιζόμενος στα παραπάνω στοιχεία έκανα την παραπανω δήλωση πέρι των απαρχών ΚΑΙ ΜΟΝΟ του φασισμού (και συνεπακόλουθα του εθνικοσοσιαλισμού).

    Στέργιε,

    νομίζω ότι είτε κάποιος συμφωνέι μαζί του είτε όχι τα γραπτά του ΚΚ αποτελούν έμπνευση και αφορμή για πολύ και γόνιμη συζητηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Φίλε wolfgangius,


    Σε διαβεβαιώνουμε σε όλους τους τόνους ότι δεν μας πέρασε καν απ' το μυαλό! Για να παραφράσουμε κάτι που λες εσύ:

    Μόνο κάποιοι ηλίθιοι θα σε χάριζαν στον φασισμό! Κι εμείς, μπορεί να μην είμαστε σοφοί, αλλά ηλίθιοι δεν είμαστε σε καμία περίπτωση! Μπορεί (λέμε μπορεί, δεν ξέρουμε) να έχεις τέτοιες άσχημες εμπειρίες από συζητήσεις με αριστερούς στο παρελθόν και γι' αυτό να φοβήθηκες ότι θα σε χαρακτηρίζαμε κι εμείς "φασιστάκι". Καμία σχέση!

    Και να σου πούμε και το άλλο; Η θεωρία των δύο άκρων δεν είναι φασιστικό ιδεολόγημα. Είναι δημοκρατικοφιλελεύθερο. Γι' αυτό και έχει τόσο ευρεία αποδοχή.

    Επί της ουσίας: Σε κάθε ταξική κοινωνία όπου οι κυρίαρχοι είναι λίγοι και οι κυριαρχούμενοι πολλοί κανένα πολιτικοκοινωνικό κίνημα, δεν μπορεί να αγνοήσει αυτούς τους πολλούς, αν θέλει να αποκτήσει λαϊκά ερείσματα και επομένως νομιμοποίηση.

    Αν ισχύει αυτή η διαπίστωση, φοβούμαστε ότι, εκτός του Κόμματος των ...Ελλήνων Κυνηγών, όλοι μπορούν να μπουν στο ίδιο τσουβάλι!...


    Τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. wolfgangius,

    Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αποδεχτούμε τον Georges Sorel και τις «σοφίες» του. Σιγά τη προσωπικότητα. Αυτός μπορεί να είπε ό,τι θέλει αλλά αυτά τα έχουν πει χιλιάδες άλλοι. Φυσικά δεν ανακάλυψε αυτός τη ταξική κοινωνία και τη ταξική πάλη ούτε ήταν ο μόνος αναρχικός ή ο μόνος μπερδεμένος που προσχώρησε στον φασισμό, αν προσχώρησε, δεν μας ενδιαφέρει και πολύ.

    Παρόμοιες παπάρες κυκλοφορούν και σήμερα, δείτε σημερινή δήλωση του Καρατζαφέρη για «κυβέρνηση προσωπικοτήτων» δηλαδή ανεξέλεγκτων που ένα βήμα απέχουν από τους χουντικούς «σωτήρες» του έθνους «όταν αυτό κινδυνεύει»…

    Φυσικά η κομμουνιστική ιδεολογία καμιά σχέση δεν έχει με παρόμοιες εγκληματικές δοξασίες. Και αν στην εφαρμογή δεν απέφυγε τα λάθη δεν σημαίνει ότι μπορεί αυτά να αποτελούν φυσική της κατάσταση. Δεν υπάρχει ούτε μια μαρξιστική ή αριστερή ιδεολογία που να μιλάει για ισχυρές προσωπικότητες έξω απο κόμματα και πολιτική κλπ. Ούτε η βία είναι στα προγράμματά τους παρά μόνο σαν αντίσταση στη βία της αστικής τάξης. Πάντα μιλάνε για εξουσία του λαού, λαϊκό έλεγχο, δημοκρατικές διαδικασίες κλπ. Οι παραβιάσεις σε αυτά που έχουν γίνει είναι ακριβώς ξένες με την ουσία της. Ωστόσο η κατάργηση κάθε ελέγχου και η άνοδος των δυνατών, δηλαδή των κεφαλαιοκρατών, είναι η ουσία των φασιστικών κινημάτων και πάντα τους κεφαλαιοκράτες ανέβασαν στην εξουσία. Αν δείτε πως έγινε με τον Χίτλερ και πότε η οικονομική ολιγαρχία της Γερμανίας αποφάσισε να τον κάνει Φύρερ θα το καταλάβετε. Καμιά σχέση με τη δύναμη ή την ιδεολογία του ιδίου. Όλα ήταν των τραστ διαδικασίες που είδαν ευκαιρία απίστευτων κερδών που όμως ευτυχώς δεν τους βγήκαν. Δείτε και τις οικονομικές αποφάσεις του Χίτλερ και θα καταλάβετε.

    Αν δεν γίνεται ταξική ερμηνεία των πολιτικών ρευμάτων και κινημάτων είναι αδύνατο να ξεχωρίσουμε ποιος υποστηρίζει τι. Για παράδειγμα ο Λε Πέν στη Γαλλία και ο Καρατζαφέρης εδώ επειδή στρέφονται κατά της ΕΕ δεν σημαίνει ότι είναι ίδιοι με το ΚΚΕ. Το ότι ο Μεταξάς είπε όχι στο Μουσολίνι όπως και ο Ζαχαριάδης δε σημαίνει ότι δεν ήταν ο ίδιος φασίστας όπως ο Μουσολίνι και δεν είχε κρατούμενο τον Ζαχαριάδη στα υπόγεια της Ασφάλειας ως βασικό εχθρό του που μάλιστα το φασιστικό καθεστώς του αντί να τον απελευθερώσει τον παρέδωσε μαζί με χιλιάδες άλλους κομμουνιστές, στους Γερμανούς που θεωρούσε πιο φίλους από τους κομμουνιστές. Τέτοιες «αποχρωματισμένες» πολιτικές ιστορίες είναι άπειρες.

    Φυσικά και καμία σκέψη δεν γίνεται για το τι πιστεύεις πολύ δε περισσότερο για τη σχέση με φασιστικά ιδεώδη. Το να γράφεις κάτι δεν σημαίνει ασπασμό.


    Νομίζω ότι εξαντλήθηκε το θέμα και ξέφυγε πολύ από την ανάρτηση όχι όμως χωρίς ωφέλειες για όλους εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ριχνοντας μια καλύτερη ματια στα σχόλια εχω να πω οτι οι παρατηρησεις του
    wolfgangius
    ειναι -κατ 'εμε τουλαχιστον - εξαιρετικές
    Δεν σημαινει οτι συμφωνώ απολυτα αλά τουλαχιστον ξεφευγουν απο το ασπρομαυρο συνηθες στυλ διαλόγου
    Τωρα γιατί το λεω αυτό; Γιατί συνθηως - το εχω δοκιμασει καιστο πετσι μου - οταν καποιος στα Μπλογκια προσπαθησει να προχωρήσει τον διαλογο λίγο παραπερα απο την κλεσισουρα και τα στερεοτυπα και την ημιμαθεια
    πεφτουν ολοι να τον φανε

    wolfgangius τα ...λέμε
    (οπως λεει και ενας αλλος σχολιαστης )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ο/Η Odyssey είπε...''ΟΜΟΦΩΝΑ , οι ηγέτες, οι επιστήμονες, οι οικονομολόγοι και λοποί σοφοί παραδέχτηκαν ότι την κρίση δημιούργησαν οι τραπεζίτες και το χρημαστοοικονομικό καζινοπαίχνιδο και υπάρχουν ακόμα "έλληνες" που εξακολουθούν να κατηγορούν τον λαό!!!''

    ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΜΟΦΩΝΑ .Ακου ομοφωνα
    Υπαρχουν πολλοι - και μαλιστα οι πιο σημαντικοι'' επιστήμονες, οι οικονομολόγοι και λοποί σοφοί ''
    που δεν καταφευγουν σε τοσο εντελώς προχειρες και λαικιστικες εξηγησεις
    Τι ναι αυτά ...;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. '' Ο/Η cynical είπε...


    οπως εγραψα και πανω στον Wolfgangius, εκτιμω οτι δεν εχουμε την πολυτελεια για ακριβοδικαιο μοιρασμα ευθυνων. Δεχομαστε επιθεση και πρεπει να αμυνθουμε. Ειναι λαθος τακτικη αυτη τη στιγμη να ματωνουμε απο μονοι μας. '''
    ----------------------------------
    Διαφωνώ αγαπητη μου ... Και γιατι παρακαλώ δεν εχουμε την πολυτελεια; Μηπως πειναμε ;(εννοώ εμεις τουλαχιστον που εχουε την πολυτελεια να μπορουμε να γραφουμε στο Ιντερνετ;)

    Μηπως ειμαστε εν μεσω καπιταλιστικής περικυκλωσης στην ΕΣΣΔ το 1921 ας πουμε;Και γιατί να συγχωρησουμε τον Ανθιμο τον Ψβμιαδη τον Ππαγεωργοπουλα η τον ΚΑΡΑΜΑΝΛΉ εν ονοματι της μη Πολυτελειας;

    ΚΑΙ ΑΥΤΌ ΤΟ ''δενεχουμε την πολυτελεια ''και ειμασττε σε ''εκτακτη αναγκη κλπ δεν ειναι το συνηθες επιχειρημα της καθε εξουσιας για να εμποδισει την σκεψη ;
    Δεν ειναι -απο την αλλη πλευρα και το επιχειρημα του ...Πασοκ;


    Ισα ισα - εμεις τωρα - Δεν εχουμε καμμια Δικαιολογια για να Μην κανουμε ακριβοδικαιο μοιρασμα ευθυνων
    Τουλαχιστον εσύ Αγαπητη Cynical εχεις εντυπωσιασει για το Ψυχραιμο και ...ακριβοδικαιο της γραφής σου
    Να χαρεις μη το παρατησεις τωρα ππου το εχουμε περισσοτερο αναγκη παρα ποτε εν ονοματι του ''Δεν εχουμε την πολυτελεια ''

    Εχω θυμωσει -και το ξερεις - τουλαχιστον οσο και συ γι αυτήν τηνν επιθεση ..
    Αλλά ακριβώς γιαυτό πρεπει να διατηρησουμε τηνπολυτελεια να σκεφτομαστε με αποχρωσεις και ψυχραιμια ..Να σκεφτουμε ... για το πώς θα δρασουμε η δεν θα δρασουμε
    Οχι να δρουμε χωρις να σκεφτμαστε οπως θελει ο παγκοσμιοποιημένος καπιταλισμός της συμφοράς , σημερα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Καλώς ορίσατε!