Τρίτη, 9 Οκτωβρίου 2012

Tι είναι, κυρία, το ΤΑΙΠΕΔ;





̶  Μια πολύ καλή ιδέα που είχε η κυβέρνηση, Κωστάκη, για να σώσει την πατρίδα μας από τους κακούς κερδοσκόπους που μας κατάντησαν σ’ αυτό το χάλι. Το ΤΑΙΠΕΔ είναι, ας πούμε το καλό κουτάκι, αυτό με τη βελούδινη επένδυση, που το έχουμε στο σπίτι για να φυλάμε τα κοσμήματά μας, όχι για να τα φοράμε και να κάνουμε επίδειξη, (δεν πειράζει, που καμιά φορά το κάνουμε κι αυτό), αλλά για να μπορέσουμε να τα πουλήσουμε, όταν στο μέλλον τύχει και μάς χτυπήσει την πόρτα η κακιά στιγμή. Το ΤΑΙΠΕΔ μαζεύει, λοιπόν, τα κοσμήματα της πατρίδας μας, αυτά που φορούσαν οι γιαγιάδες, οι προγιαγιάδες και οι προ-προγιαγιάδες σου, τα καθαρίζει, τα στιλβώνει, τα γυαλίζει και μετά τα δίνει στους καλούς εκτιμητές που έχει στη δούλεψή του, Έλληνες και ξένους, τα καλύτερα δηλαδή, γατόνια της αγοράς, για να βρουν τον πιο κουβαρντά αγοραστή. Έτσι, με τα λεφτά αυτά, Κωστάκη, θα μπορέσει να πάρει ο μπαμπάς το μισθό του, η γιαγιά τη σύνταξή της, κι εσύ τη μερέντα σου! 


̶  Μα κυρία, ο μπαμπάς μου λέει, ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν μοιάζει με το βελουδοστρωμένο κουτάκι που έχουμε στο σπίτι μας, αλλά με μια αγριεμένη τεράστια μαύρη τρύπα, που ρουφάει ο,τιδήποτε περάσει από τη γειτονιά της. Η δε μαμά λέει, ότι είναι χειρότερο κι απ’ την καινούργια μας σκούπα, που αρπάζει όχι μόνο τα σκουπίδια, αλλά και το χαλί το ίδιο. 

Αυτοί, λένε οι γονείς μου, που σκαρφίστηκαν το ΤΑΙΠΕΔ, το έκαμαν έτσι ώστε ό,τι μπαίνει εκεί μέσα να μην μπορεί ποτέ να ξαναβγεί, ακόμα κι αν κανείς δεν το θελήσει να το πάρει, ακόμα κι αν μείνει για πάντα στο ράφι απούλητο. Ας πούμε, ότι την καλή καρφίτσα της γιαγιάς Ροζαλίας δεν βρίσκεται κανείς να την αγοράσει. Ποτέ και κανείς. Το ΤΑΙΠΕΔ λοιπόν, αντί να τη δώσει πίσω στη γιαγιά Ροζαλία, την κρατάει στο δικό του συρταράκι, κατεβάζει, κατεβάζει την τιμή, ώσπου κάποιος στο τέλος να βρεθεί που να την πάρει τζάμπα. Αυτό, δεν αρέσει καθόλου στη γιαγιά, αλλά, τι να κάνει, θέλει τόσο πολύ να σωθεί η πατρίδα και στο τέλος κάνει τα πικρά γλυκά και σωπαίνει.   

Ακόμα, όπως λέει κι ο θείος Γιάννης, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να παίρνει όποιο κόσμημα θέλει, απ’ όποια γιαγιά επιθυμεί. Σήμερα, μπορεί να πάρει την καρφίτσα της γιαγιάς Ροζαλίας, αύριο το μενταγιόν της γιαγιάς Βικτώριας, και μεθαύριο το βαφτιστικό σταυρό της μαμάς. Κανείς δεν έχει την δύναμη να σταματήσει την σκούπα του ΤΑΙΠΕΔ. Κανένας νόμος που να μπορεί να τού αντισταθεί. Κανένας νόμος που να μπορεί να βάζει κάποιο όριο στις ορέξεις του. Κάποιος, που να μπορεί να πει, «basta, κύριε, μέχρις εδώ!». Το ΤΑΙΠΕΔ νταραβερίζεται μόνο με έναν κάποιον, που λέγεται Υπουργός, στον οποίο και έχει παραδώσει ένα μαγικό χαρτάκι, που λέγεται εξουσιοδότηση, ώστε ο κ. Υπουργός να φέρνει στα συρτάρια του, όποιο κόσμημα τού γυαλίσει στο μάτι.

Το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή είναι σαν ένα μεγάλο ενεχυροδανειστήριο, μόνο που η ενεχυρίαση (Αχ, τι λέξη κι αυτή!) δεν γίνεται οικειοθελώς, αλλά με την μέθοδο της Αρπαγής. Αν το καλοσκεφτείς, ολόκληρο το οικόπεδο που λέγεται Ελλάδα, με όλα του τα έπιπλα, τα κλινοσκεπάσματα, τα κατσαρολικά, τα πιατικά και τα μαχαιροπίρουνα αποτελεί εν δυνάμει περιουσία του ΤΑΙΠΕΔ. Ή αν το δούμε κι αλλιώς, είναι σαν την βαλβίδα της καρδιάς, που, όπως μάς έμαθε σήμερα η κ.  Ναυσικά στο σχολείο, έτσι κι αφήσει το αίμα να περάσει από τη μια πόρτα, την σφραγίζει και δεν τ’ αφήνει να ξαναβγεί, παρά από κάποια άλλη, και ποτέ από την ίδια. 

Είναι και η θεία η Χρυσούλα, η οποία λέει ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει προσημειώσει όλα τα ακίνητα που έχουν περάσει στα συρτάρια του, τα οποία κι εφ’ εξής θα αποτελούν περιουσία των δανειστών μας, ώστε να μπορέσουν κι αυτοί οι καημένοι να πάρουν κάποια στιγμή πίσω τα λεφτά τους. Αυτή τη στιγμή λέει, έχει για αρχή μόνο 65 τίτλους από ακίνητα και μετοχές, αλλά σε λίγο καιρό θ’ αρχίσουν να καταφτάνουν με νταλίκες και τ’ άλλα. Ποια; Κύριος οίδε! Εμείς, θα τα μαθαίνουμε, κι αν, μόνο από τις εφημερίδες. Είναι μεγάλη κομπίνα λέει, η θεία Χρυσούλα, αλλά εγώ δεν την πολύ-πιστεύω, γιατί η θεία Χρυσούλα, ήτανε παλιά στην ΚΝΕ, και τα βλέπει όλα στραβά και μαύρα. Άσε, που ολημερίς κι ολοβραδίς, ανάμεσα στα γαμοσταυρίδια, κάθεται και σιγομουρμουράει το «Είναι όλα μαύρα, Είναι όλα μαύρα».  


̶  Κωστάκη, οι γονείς σου δεν είναι καλά πληροφορημένοι. Ειδικά η θεία η Χρυσούλα. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει πάρει τους καλύτερους, και τους άριστους, οι οποίοι και θα κάνουν το επίσης άριστο και καλύτερο. 


̶  Μπούρδες, κυρία, λέει ο μπαμπάς μου, που τα ξέρει όλα. Το ΤΑΙΠΕΔ, έχει πάρει κάτι σκερβελέδες με παράνομες συμβάσεις, που τους μπουκώνει με κάτι εκατομμύρια, ενώ σκορπίζει τις τάχαμ’ δήθεν μελέτες, που, παρεμπιπτόντως, έχουν γίνει από δυο και τρεις φορές στο παρελθόν, με απευθείας αναθέσεις πολλών εκατομμυρίων σε εταιρίες συμβούλων, που δεν έχουν περάσει ούτε από ελεγκτικό συνέδριο, ούτε έχουν δώσει τίποτα εγγυητικές. Σόδομα και Γόμαρα, το ΤΑΙΠΕΔ, λέει ο μπαμπάς. Μπουρδέλο, λέει η μαμά, σιγοντάροντας, όπως πάντα, τον μπαμπά, η οποία μαμά γνωρίζει (εκ του μακρόθεν) την κ. Πλασκοβίτη από την Planet, η οποία απ’ τη στιγμή που τσέπωσε τα 100,000 εκατομμύρια, (λόγω συζύγου), από την Εθνική, για την εκκαθάριση 20 ακινήτων, όταν βλέπει τη μαμά στο κομμωτήριο κάνει ότι δεν γνωρίζει. Πόσο με αηδιάζουν αυτές οι χαμηλοκώλες ψηλομύτες! 


̶  Κωστάκη, μην αρχίζεις να λαϊκίζεις σε παρακαλώ! Τα δουλεύουν τα χρήματα που παίρνουν, οι άνθρωποι. Δεν πάνε στο βρόντο. Όσο πιο πολλά πληρώνονται, τόσο πιο ακριβά θα πουλήσουν τα κοσμήματα των γιαγιάδων σου. Υπομονή, και θα δεις!


̶  Μα κυρία, ξέρετε τι ταρίφες βάλανε γι αυτά τα κοσμήματα; Τις είδε ο μπαμπάς μου κι έφριξε! Άκου λέει, τη ΔΕΣΦΑ να τη βγάλουν στο σφυρί για 300 εκατ.; Ξέρετε κυρία ότι η ΔΕΣΦΑ είναι εξ ορισμού κερδοφόρα με 8%; Ξέρετε ότι μόνο το 2011 είχε κέρδη 125 εκατ;

Τη ΔΕΠΑ για 250 εκατ.;

Τα ΕΛΠΕ για 700 εκατ.; Μόνο το νέο διυλιστήριο είναι επένδυση 2 δις! 

Τα ΕΛΤΑ για 80 εκατ.; Ξέρετε πόσο πάει η ακίνητη περιουσία των ΕΛΤΑ, κυρία; 130 εκατ. που κάθονται ζεστά, ζεστά!

Τον ΟΠΑΠ για 500 εκατ.; Θεούλη μου, μόνο για φέτος, ο ΟΠΑΠ είχε κέρδη 700 εκατ.!

Την ΕΥΔΑΠ στα 200, την ΕΥΑΘ στα 80, και πάει λέγοντας. Άμα τα αθροίσεις όλα αυτά,  και  μερικά άλλα, κυρία, βγάζουν δε βγάζουν 4.7 δις.  

Κι ύστερα μου λέτε να τους έχω εμπιστοσύνη. 

Ντροπή, κυρία, Ντροπή!



33 σχόλια:

de profundis είπε...

Ευχαριστω κυρια
Κωστακης

spiral architect είπε...

- Πως και πόσο πουλήθηκε το IBC στη Λάμδα Δομή (Λάτσης) με τι τίμημα, και πόσο ενοίκιο πλήρωνε ως τώρα;
- Πόσο και σε ποιον πουλήθηκε η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη; Γνωρίζετε ότι αυτός που την αγόρασε χρηματοδότησε το χρέος του προς τη Δωδώνη. Την αγόρασε με κέρδος, αφού πριν την φέσωσε!.
- ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ και η σαλαμοποιημένη πλέον ΔΕΗ; Πόσο τις αποτιμάτε;

Με δανεικά κι αγύριστα κάνω κι εγώ μπίζνες!

Ηθικόν δίδαγμα α': Η καλύτερη μέθοδος ιδιωτικοποίησης είναι η κλοπή.
Ηθικόν δίδαγμα βου: : Η γκανιότα δεν χάνει ποτέ.
(το τελευταίο για τους απανταχού αμετανόητους τζογαδόρους)

cynical είπε...

Spiral

το ΙΒC κατ' αρχην πρεπει να γκρεμιστει γιατι ειναι παράνομο.

Πριν, το μισθωμα ηταν 8 εκ. ετησιως για 40 χρονια.
Τωρα: Δοθηκε με μακροχρονια μισθωση 81 εκατ. για 90 χρονια, που σε πραγματικη αξια (αν παρει το δημοσιο τα χρημα τωρα και σε ρευστο) ερχεται γυρω στα 2.5 εκ το χρονο.

Η Δωδωνη αγοραστηκε απο καποιον τοσα οσα της χρωσταγε!!!


κλπ


Napo είπε...

Κυρια κυρια γιατι γιατι αφου εχουν βρει να τα πουλησουν στην "πραγματικη τους αξια" τα πουλανε σε μικροτερη?

Κυρια κυρια γιατι η κακια "αγορα" προσφερει λιγοτερα απο την πραγματικη αξια?

Γιατι παιδι μου ο μαρξ εκανε λαθος στη θεωρια του περι αξιας
Επισης γιατι γενικα εμεις οι αριστεροι δεν ξερουμε να εκτιμουμε ειδη πολυτελειας

spiral architect είπε...

Πες μας ρε μάστρο-Νάπο, πως ορίζονται η τιμή και πως η αξία.
Πες μας τη διαφορά του value και του valuation.
(και άστονε τον Μαρξ εκεί που κάθεται)

Έκτος αν "έχεις λαμβάνειν" απ' αυτά τα ντιλς, οπότε πάω πάσο.

Ανώνυμος είπε...

Νάτος πάλι.
Αντί ν ανοίξει τα στραβά του εκφράζει κι άποψη γμτ μου!
Πως τόπανε αυτό με τις γνώμες και τις κωλοτέτοιες που ο καθένας έχει από μία;
Τράβα ρε να ξελαμπικάρεις σε πολυτελείας κι άσε τον μάρξ που έγινες κι εκτιμητής.

mbiker

Napo είπε...

Οι φιλοι μας οι ανερικανοι εχουν ενα ρητο

Πουτ γιορ μονι γουερ γιορ μαουθ ιζ

Ο μαρξ αποδειχτηκε λαθος

Ανώνυμος είπε...

να σου πω εγώ.

ορίζεται αρχικά από αυτόν που δημιουργεί το προϊόν βάσει παραγωγικότητας, δηλαδή από τον ιδιοκτήτη της ιδέας, και του ρίσκου της παραγωγής.

μετά αυτός ο ορισμός αφήνεται στην αγορά για να αξιολογηθεί από την κατανάλωση των πελατών. Το μήνημα της μη κατανάλωσης ρίχνει την τιμή, το μήνυμα της κατανάλωσης δημιουργεί κίνητρα για περαιτέρω παραγωγή και κέρδος, ανάπτυξη ιδέας καλύτερου προϊόντος, καλύτερη ποιότητα ζωής για την ανθρωπότητα κ.ο.κ.

είναι σουρεαλιστικό για κάποιον μαρξιστή ότι ο βάρβαρος και αντιλαϊκός πελάτης μπορεί να καταναλώνει ή μη με πολύ εγωϊσμό και να απολύει εργαζόμενους, να κλείνει εργοστάσια έως ότου αποφασίζει μόνος του χωρίς ντιρεκτίβες ιστρουκτόρων του κόμματος ποιο είναι το καλό του όπως έλεγε και ο Mises.

όταν ο πεθαμένος (ευλόγησον) μαρξ αποφασίσει πόσο θα πουλάω το προϊόν που χωρίς εμένα δεν θα υπάρχει, τότε δεν παράγω αν θέλω. Όχι γιατί κάτι έχουμε εναντίων του Μαρξ, αλλά επειδή μία κοινωνία όπου επιτρέπεται επί της αρχής να ορίζονται αντικειμενικές αξίες βάσει υποκειμενικών ιδεολογίων, καθολικά, καταλήγει σε τυρανία. Εκτός αν κάποιος σοσιαλιστής με υποχρεώνει να δουλεύω δια της βίας. Εκτός αν κάποιος σοσιαλιστής πιστεύει ότι η ανθρώπινη σκέψη που γενάει ιδέες και προϊόντα είναι δημόσιο αγαθό (εκεί πρέπει να αποδείξει πως ακριβώς είναι δημόσιο όταν η ιδιοκτησία της σκέψης ως δημόσια σημαίνει ότι διαβάζετε με μαγικές δυνάμεις από το ένα κόμμα της αλήθειας).

να υπενθυμίσουμε ότι το ευλογημένο σύστημα χωρίς κεντρική εξουσία (νόμος είναι το δίκαιον του πελάτη - καπιταλισμός της όσο γίνεται ελεύθερης αγοράς) δουλεύει έως και σήμερα όπου δοκιμάστηκε χωρίς λαοθάλασσες μεταναστών να κυνηγάνε το όνειρο σε σοβιετίες για καλύτερη ζωή.

ελπίζω να κάλυψα τους κρατικοδίαιτους, δυνητικούς τρόφιμους και κρατικά εξαρτόμενους(σκλάβους).

Ανώνυμος είπε...

http://gr.news.yahoo.com/%CF%84%CE%B9-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%AD%CE%BE%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%86%CE%B1%CE%B3%CE%B5-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-101006272.html

Ο μάστρο Μαρξ τι θα έλεγε επί τούτου τώρα που θα χάνει το κράτος λεφτά (που ούτος η άλλως δεν του άξιζαν αλλά τι λέμε τώρα...);

Αλλά από την άλλη όσο πιο πολλούς λούμπεν προλετάριους δημιουργούν οι κοινωνικά "δίκαιες" πολιτικές των μη απολύσεων, τόσους περισσότερους πελάτες θα έχει η αριστερά να ταϊζει ναρκωτικό κρατικής εξάρτησης αργότερα.

cynical είπε...

Νομιζω οτι οσοι εδω μεσα καταφερονται εναντιον μιας συγκεκριμενης ιδεολογιας, χωρις να το αντιλαμβανονται ειναι βυθισμενοι μεχρι το κεφαλι σε μια άλλη ιδεολογια.

και μαλιστα με τροπο κουτσο και ανερματιστο. Προσπαθω να βρω τη ...μπαλλα.

Το να ξεφορτωνεται ενα κρατος επιχειρησεις στρατηγικης σημασιας, οπως ενεργεια, δεν νομιζω οτι μπορει να εχει καποιο λογικο στηριγμα.

Τι θα λεγατε αν το κρατος παραχωρουσε την αμυνα του σε οποιον μειοδοτουσε σε καποιον διεθνη πλειστηριασμο; Για πειτε μου τη διαφορα;

Ανώνυμος είπε...

Τώρα που το σκέφτομαι, θυμάμαι ότι βοήθησα μία φίλη να κάνει ένα research review επί του θέματος και είχαμε βρει αυτό το ωραίο κείμενο. Οι σοβαρές χώρες χρησιμοποιούν και ιδιώτικό φορέα για να ενισχύουν τους στρατούς τους:

http://www.icrc.org/eng/assets/files/other/irrc-872-wenger-mason.pdf

LeftG700 είπε...

Φίλη cynical,


Περιβόλι ο σχολιασμός, από μια άποψη! Αφού θυμήθηκα την καλοκαιρινή διαφήμιση με τον Ξανθόπουλο, τη Λίζα και τον Λέλο (-"Λίζα, έλα, θα κάνουμε μπανάνα", -"Πού το βρήκες αυτό το φρούτο;").

Ρε συ! Μπας και μπήκες στον Χρυσό Οδηγό; ;-)


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

Είχε ένα ακόμη σχόλιο περί κράτους που δεν εμφανίστηκε. Γιατί έτσι;

για οπαδούς των κρατικοποιήσεων και τις μίας αλήθειας, μια χαρά το κάνετε διαχείρηση το ιδιόκτητο περιβόλι πάντως...

cynical είπε...

Leftg700

Τωρα βαζουν και τους bloggers ston XO?

cynical είπε...

Αφου ταχουμε ξαναπει Ανων.

Μια υβριστικη λεξη αρκει για να παει το σχολιο περιπατο...

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω που σπουδάσανε μερικοί οικονομικά και προσπαθούν να καταρρίψουν τον νόμο της αξίας και της τιμής του εμπορεύματος, του Μαρξ.
Ας τους βγάλουμε από την άγνοια , λέγοντάς τους οτι η τιμή ενός εμπορεύματος περιστρέφεται γύρω από την αξία του.Πότε λίγο πάνω , πότε λίγο κάτω, ανάλογα την προσφορά και ζήτηση.
Η αξία όμως είναι ανάλογη της κοινωνικής εργασίας που χρειάζεται για να παραχθεί. Χωρίς εργασία κανένα εμπόρευμα δεν παράγεται.
Επομένως κάποια στιγμή δεν θα είναι απαραιτητοι οι κηφήνες καπιταλιστές.

markos

LeftG700 είπε...

Φίλη cynical,


Ναι, βάζουν και μπλόγκερς πια. Αλλά μόνο των θετικών επιστημών! Εμείς φάγαμε μια πόρτα που ήταν όλη δική μας! ;-)


Τα λέμε

zxc είπε...

Η αξία του εμπορεύματος είναι αυτή που δίνει η αγορά. Ασχέτως κοινωνικής εργασίας που χρειάζεται να παραχθεί. Έτσι μπορεί κάτι να εκτιμάται μερικά δις, αν όμως δεν βρεθεί αγοραστής διαθέσιμος να τα δώσει, τότε κοστίζει όσο πιάσει. Το κειμήλιο της γιαγιάς μπορεί να κοστίζει όλο το χρυσάφι του κόσμου, το ενεχυροδανειστήριο όμως δίνει μόνο 2 δεκάρες, άρα τόσο κοστίζει.

Το πραγματικό ζήτημα είναι αν πρέπει να πουληθούν αυτά τα κειμήλια. Τα έχουμε ανάγκη τα λεφτά, ή μπορούμε να πορευτούμε χωρίς ξεπουλήματα. Στη κατάσταση που βρίσκεται η Ελλάδα σήμερα αυτό είναι το ζητούμενο, τα υπόλοιπα τα θεωρώ φιλολογίες. Με το πιστόλι στο κρόταφο μπορεί ο δανειστής σου να απαιτεί τα πάντα, και αν δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, θα περάσει η δικιά του απαίτηση.

Εν συντομία, 1. είναι προτιμότερο να απολυθούν μερικές χιλιάδες εργαζόμενοι του δημοσίου, 2. ή να αυξήσεις και άλλο τις φορολογικές επιβαρύνσεις και να έχεις ύφεση (και απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα), 3. ή να πουληθούν μερικά κειμήλια και να γλιτώσεις (ενδεχομένως μόνο να γλυκάνεις) την ύφεση και τις απολύσεις (είτε του ιδιωτικού είτε του δημοσίου).


cynical είπε...

zxc

1. σωζομαστε για 4.7 δις, εκποιωντας μια περιουσια πολλαπλασιας αξιας;

2. Απο που θα εισπραττει το κρατος αν απεμπολησει τις πηγες εσοδων του; Απο φορολογια των μισθωτων; Φτου κακα! θα πουνε οι υπερμαχοι των αποκρατικοποιησεων.

3. αλλο καρφιτσα γιαγιας, κι αλλο ενεργεια. Η γιαγια ακομα και σε πολυ δυσκολη κατασταση δεν θα πουλουσε τα παιδια της για να ζησει η ιδια...

καπως ετσι παει το πραγμα.

zxc είπε...

1. Τα 4,7 δις εγώ τα μεταφράζω σε 13. και 14. μισθούς μερικών εκατομμυρίων συνταξιούχων για μερικά χρόνια. Εδώ και δύο μήνες δεν ακούς τίποτα άλλο παρά πόσο σκληρά παζαρεύουν να μη περικόψουν τις συντάξεις, οπότε θεωρητικά τουλάχιστον έτσι θα αποφύγεις τις περικοπές. Άρα, ναι και αυτά τα 4,7 δις όπως και πολλά άλλα μας σώζουν. Αυτά μόνο στην θεωρία βέβαια, διότι στην πράξη θα συμβούν και τα δύο.

2. Αν αναφέρεσαι στην Δωδώνη, δεν νομίζω να αλλάζει κάτι. Τα κέρδη τις τα έπαιρνε η τράπεζα, η οποία παρουσίαζε ζημιές, το κράτος δεν έπαιρνε τίποτα. Τώρα τα παίρνει ο νέος ιδιοκτήτης, και αν παρουσιάζει κέρδη, τότε φορολογείς τα κέρδη και το κράτος παίρνει περισσότερα από την προηγούμενη κατάσταση. Γενικά, το κράτος ποτέ δεν ήταν καλός επιχειρηματίας. Στην θεωρία ισχύει αυτό που λες, το κράτος να έχει επιχειρήσεις και να έχει όλα τα κέρδη δικά του. Στην πράξει έχουμε όμως το φαινόμενο, αυτές οι επιχειρήσεις συνήθως να είναι ζημιογόνες. Το κράτος όχι μόνο δεν εισπράττει κέρδη, αλλά πρέπει να τις τροφοδοτεί συνεχώς με νέο κεφάλαιο.

3. Η ουσία δεν αλλάζει. Η αξία είναι τελείως υποκειμενική, ορίζετε καθαρά από την τιμή της στην αγορά και όχι πόσο αποκτήθηκε ή πόσο εσύ την εκτιμάς.

cynical είπε...

zxc

αφου υπολογισες τι θα κανουμε για ενα ετος με τα 4.7 δις, υπολογισε σε παρακαλω, τι εσοδα θα χασουμε και τι περιουσιακα στοιχεια για τα επομενα χρονια, οταν θα εχουν αφαιρεθει τα 4.7 δις απο τα 350 περιπου δις χρεους.

τα υπολοιπα 350-4.7 δις πώς θα τα αποπληρωσουμε;

Λοιπον, η πωληση αυτη οπως εχει τονιστει απο πολλακις απο την κυβερνηση ειναι για ΣΥΜΒΟΛΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, δηλ για να δειξουμε ποσο πολυ αντεχουμε το αυτομαστιγωαμ. Διοτι το πρακτικο οφελος ειναι μηδενικο.

Αλλά δεν ειναι μηδενικο για τους αγοραστες. Μεχρι και ο διεθνης οργαν διαφανειας (βερολινο) εκανε εκκληση να μην πουλησουμε τωρα, διοτι θα επωφεληθουν τα λαμογια (αυτολεξι).


Ανώνυμος είπε...

A.K.

Είναι τραγικά αστείο (ναι, υπάρχει η έκφραση !) να προσπαθούν ορισμένοι να συνεννοηθούν μεταξύ τους χωρίς να ξέρουν και να καταλαβαίνουν ότι μιλάνε για διαφορετικά πράγματα:

Άλλο πράγμα η ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ
Άλλο πράγμα η ΑΞΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
Άλλο πράγμα η ΤΙΜΗ

Για το θεό, μόνο στο Οικονομικό της Νομικής μαθαίναμε Οικονομική Επιστήμη;

Και για την Ιστορία, και ο Adam Smith και ο David Ricardo είχαν "εργασιακή θεωρία της αξίας". Όχι μόνο ο Μαρξ.

Elementary. Πολιτική Οικονομία πρώτου έτους.

zxc είπε...

Κύνικαλ,
εσύ δηλαδή προτιμάς και προτείνεις να περικόψουν και άλλο τις συντάξεις, τους μισθούς, να ανέβουν το ΦΠΑ, να απολυθούν εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα και αργότερα αναπόφευκτα στον δημόσιο, αλλά προς θεού μη πουλήσετε τίποτα και μη χάσει τα προνόμια ο Φωτόπουλος της ΔΕΗ. (αφού το λέει ο διεθνής οργαν διαφάνειας (Βερολίνο), τότε ας βάλει αυτός τα λεφτά). Το θέμα είναι να μη αφαιρεθεί χρήμα από την αγορά, και όχι αν πουληθούν μερικές εταιρίες που και να μην είναι ζημιογόνες τώρα, δεν θα αργήσουν να γίνουν. Ξέρεις καμιά δημόσια επιχείρηση να είναι κερδοφόρα? Ακόμα και τα ελληνικά πετρέλαια, ας είναι καλά ο Λάτσης.

Ανώνυμος είπε...

"Άλλο πράγμα η ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ
Άλλο πράγμα η ΑΞΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
Άλλο πράγμα η ΤΙΜΗ"

Νομίζω ρώτησα πολλάκις, πως υποχρεώνεις κάποιον να αγοράζει στην τιμή που ορίζει αυθαίρετα ένας αριστερός/συνδικαλιστής/κρατιστής ότι αξίζει μια δημόσια επιχείρηση. Μπορεί να συνηθίσατε με τις αυθαίρετες τιμές του κρατικού μονοπωλίου στους Έλληνες πολίτες, αλλά έξω από την Ελλάδα και την σφαίρα του αριστερού φανταστικού δεν έχετε εξουσιοδότηση (ούτε καν ιδεολογική).

εγώ πάντως θα τον πουλούσα τον Φωτόπουλο (βασικά θα πλήρωνα να τον ξεφορτωθώ) και τους άχρηστους συνδικαλιστές που φασίζουν πάνω σε δημόσια περιουσία, γιατί δεν είναι παιδιά μου. Τα περί παιδιών που ανήκουν στο κράτος και άλλα τέτοια κομμουνιστικά από το μανιφέστο δεν θυμάμαι να έχουν εφαρμοστεί στην Ελλάδα.

"Και για την Ιστορία, και ο Adam Smith και ο David Ricardo είχαν "εργασιακή θεωρία της αξίας". Όχι μόνο ο Μαρξ."

Μόνο ο Μαρξ ανακοίνωνε γενοκτονίες για να μπορεί να εφαρμοστεί η θεωρεία του όμως. Από την άλλη μία θεωρεία πρέπει να καλύπτει όλες τις περιπτώσεις...

επίσης από το wiki που άρμεξες λέει άλλα στο τέλος που ξέχασες να αναφέρεις:

"Οι οικονομολόγοι Α. Σμιθ (1776) και Ντ. Ρικάρντο (1817) αλλά και άλλοι εξετάζοντας το όλο θέμα δημιούργησαν την λεγόμενη Κλασική Οικονομική Σχολή θέτοντας τελικά τα θεμέλια της "Θεωρίας της Αξίας" όπου βασιζόμενοι στο κόστος παραγωγής και προβάλλοντας μόνο την έννοια της προσφοράς οδηγούνται στον προσδιορισμό της τιμής."

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν , επειδή το μπλογκ της κύνικαλ μονο ερεθίσματα για σκέψη μπορεί να δώσει, και εγώ δεν μπορώ με ένα σχόλιο να αναλύσω ένα σοβαρό ζήτημα σαν της αξίας-ανταλλακτική-συνιστώ σε κάθε καλόπιστο που θέλει να μαθει πράγματι πολιτική οικονομία, να διαβάσει το μισθός-τιμή και κέρδος του Μαρξ
Εναι μια μικρή διάλεξη σε συνδικαλιστές για να τους εξοπλίσει ιδεολογογικά απέναντι στα παραμύθια των καπιταλιστών.
Οποιος θέλει περισσότερα ο 1 τόμοςκαι ο 3 του κεφαλαίου είναι αρκετός.
Παρεπιμπτόντως είναι αλήθεια οτι ο Σμιθ και περισσότερο ο Ρικάρντο ανφέρθηκαν στον ορισμό της αξίας πριν από τον Μαρξ, αλλά όχι με σαφήνεια και χωρίς αντιφάσειςπχ ο Σμιθ άλλα έγραφε στην μια σελίδα και άλλα στην άλλη.
Η κυνικαλ εκτός ομορφιάς και γνώσεων εχει και την καλλίτερη ιστοσελίδα Πανελλαδικά.
markos

Ανώνυμος είπε...

Εγώ θα σου πρότεινα να κατεβάσεις το καπιταλιστικό δωρεάν itunes και βρεις την σελίδα του Mises University. Εκεί θα βρεις πληθώρα διαλέξεων για ανθρώπους που πρέπει να εξοπλιστούν ιδεολογικά από τα παραμύθια των συνδικαλιστών. Η ανάγνωση του Human Action είναι μία καλή αρχή (υπάρχει και σε audio book)

Καλό θα ήταν να επίσης να απαντάμε στις ερωτήσεις με σαφήνεια και χωρίς αντιφάσεις πχ γράφεις άλλα στο ένα σχόλιο και άλλα στο άλλο όταν πιάνεσαι στα πράσα.

για ν-στή φορά (ελάχιστος χρόνος κοινωνικής αναμομής για απάντηση):

Πως υποχρεώνεις κάποιον να αγοράζει ή πουλάει στην τιμή που θέλεις εσύ; Πως τον υποχρεώνεις να παράγει στην συνέχεια εσαεί για να εξακολουθείς να αγοράζεις στη τιμή που θέλεις εσύ.

Ανώνυμος είπε...

Α.Κ.

Προς Ανώνυμο:

Δεν αντιγράφω από wiki. Αυτό με προσέβαλε.

Ανώνυμος είπε...

A.K.

Επίσης, γράφεις-ρωτάς :"Πως υποχρεώνεις κάποιον να αγοράζει ή πουλάει στην τιμή που θέλεις εσύ"

Γιατί, το καταφέρνει αυτό ο καπιταλισμός ;;; Τον τέλειο ανταγωνισμό που έχεις στο μυαλό σου, αυτή την τέλεια (άρα ανύπαρκτη) αγορά, η τιμή ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ και βέβαια ν το πλήθος άνθρωποι που θέλουν να αγοράσουν απλά δεν μπορούν !!

Ανώνυμος είπε...

"Δεν αντιγράφω από wiki. Αυτό με προσέβαλε."

Να το αντέξεις.

"Γιατί, το καταφέρνει αυτό ο καπιταλισμός ;;;"

Όχι γιατί δεν βασίζεται στην βία όπως ο σοσιαλισμός. Αν θες δουλεύεις για ένα εργοδότη, αν θέλει ο εργοδότης προσλαμβάνει ένα εργάτη, αν θέλεις καταναλώνεις προϊόντα καπιταλιστικά.

δεν υπάρχουν κρατικά μονοπώλια υποχρεωτικής κατανάλωσης υπηρεσιών/προϊόντων ή στρατόπεδα υποχρεωτικής κοινωνικής εργασίας στον καπιταλισμό της ελεύθερης αγοράς.

επίσης ποιος σου είπε ότι η αγορά είναι τέλεια; δεν μας ενδιαφέρει το τέλειο. Αυτά είναι δόγματα του σοσιαλισμού περί τέλειας κοινωνίας ή του εθνικοσοσιαλισμού περί τέλειας ανθρωπότητας. Δεν υπάρχει η έννοια της αγοράς χωρίς αποτυχία. Απλά δεν πρέπει να κοινωνικοποιείται το κόστος βάσει σοσιαλιστικής συλλογικής ευθύνης.

zxc είπε...

Λείπουν δύο σχόλια. Εξόδεψα τόση φαιά ουσία να τα γράψω, δεν πειράζει ας πάνε χαμένα

cynical είπε...

zxc

τωρα λειπει κανενα; Ανεβασα δυο που βρηκα.

Ανώνυμος είπε...

Α.Κ.

Προς: Ανώνυμο 11 Οκτωβρίου 2012, 6:01

Το σχόλιό σου περί αντοχής μου στην προσβολή από σένα, δείχνει την αδυναμία σου να συζητήσεις, την άρνησή σου να παραδεχθείς το λάθος σου (ωριμότητα υπό του μηδενός), την κουτοπόνηρη συνέχιση της τακτικής "προσβάλλω περισσότερο από τους άλλους, ergo έχω δίκιο" καθώς και την απουσία έστω της "αστικής αβρότητας", που σε τόσο μεγάλη υπόληψη είχαν οι βικτωριανοί Άγγλοι, πρώτυποι καπιταλιστές και μεγάλοι ευεργέτες (όπως πιθανόν θα τους θεωρείς).

Από την άποψή σου "επίσης ποιος σου είπε ότι η αγορά είναι τέλεια; δεν μας ενδιαφέρει το τέλειο. Αυτά είναι δόγματα του σοσιαλισμού περί τέλειας κοινωνίας ή του εθνικοσοσιαλισμού περί τέλειας ανθρωπότητας", φαίνεται καθαρά ότι δεν έχεις μάθει ότι η υποτιθέμενη υπεροχή του καπιταλισμού έναντι ΟΛΩΝ των συστημάτων παραγωγής (ακόμα και άλλων, πιθανών στο μέλλον !), στηρίζεται στη θεωρία του τέλειου ανταγωνισμού.

γενικά δεν υποστηρίζω το σταλινικό σοσιαλιστικό σύστημα. Δεν θα βρεις πουθενά κάτι τέτοιο από εμένα. Αλλά δεν μπορώ να το βουλώνω μπορστά σε ανθρώπους που θεωρούν τον καπιταλισμό και το σύστημα τιμών ό,τι καλύτερο μπορεί να εφεύρει ο άνθρωπος για να παράγει και να διαμοιράζει.

zxc είπε...

Έχω πεισθεί ότι εσκεμμένα χάνονται και σε απαλλάσσω