Πέμπτη 1 Μαΐου 2008

ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΩΡΩΝ


Από την «Θαλασσινή Ωδή» του Αλβάρο ντε Κάμπος (ετερώνυμο του Φερνάντο Πεσσόα, σελ.172, εκδ. Εξάντας 2003.


στ


Πέφτω φαρδιά-πλατιά σ’ όλη τη ζωή

ουρλιάζοντας μέσα μου την αγριότητά μου να ζω...

Δεν υπάρχουν χειρονομίες ηδονής στον κόσμο που ν’ αξίζουν

την τρομερή χαρά αυτού που δεν έχει άλλο τρόπο για να την εκφράσει

παρά να κυλιστεί καταγής ανάμεσα σε χορτάρια και

μαργαρίτες

και να συρθεί στο χώμα ώσπου να λερώσει ρούχα και μαλλιά...

Δεν υπάρχουν στίχοι για να το πουν....

Ξεριζώστε ένα  χορταριού, δαγκώστε το και θα με

καταλάβετε

θα καταλάβετε πλήρως αυτό που ατελώς εκφράζω.

Ποθώ λυσσασμένα να ‘μαι ρίζα

ακολουθώντας τις αισθήσεις από μέσα σαν χυμός

θα ‘θελα να ΄χα όλες τις αισθήσεις, συμπεριλαμβανομένης και της ευφυΐας,

της φαντασίας και της αναστολής

πάνω στο δέρμα μου για να μπορώ να κυλιστώ πάνω στη

σκληρή γη

από μέσα της, νιώθοντας κι άλλο τη σκληράδα και τις
ανωμαλίες.


Και θα ‘μουν ευτυχής μονάχα αν το κορμί μου ήταν η ψυχή
μου...

Έτσι όλους τους ανέμους, όλους τους ήλιους, κι όλες τις
βροχές

θα τους ένοιωθα με το μοναδικό τρόπο που θα ‘θελα...

Καθώς αυτό δεν μπορεί να μου συμβεί, απελπίζομαι, μανιάζω,

θέλω να ξεσκίσω με τα δόντια τα ρούχα μου

κι ύστερα με δυνατά λιονταρίσια νύχια να με κομματιάσω ώσπου το αίμα να τρέξει, τρέξει, να
τρέξει, να τρέξει...

Πονάω γιατί όλα αυτά είναι παράλογα σαν κάποιος να με φόβισε,

με την επιθετικότητα που νοιώθω για το πεπρωμένο, για τον

θεό,

που γεννιέται μπροστά στο Ανείπωτο

και ξαφνικά μετράμε ακριβώς πόσο αδύναμοι και μικροί

είμαστε.

10 σχόλια:

Greek Rider είπε...

@cynical Καλό μήνα. Τα ποστ σου είναι πάντοτε επίκαιρα.

Ανώνυμος είπε...

Από τις αναρτήσεις σας είναι εμφανές ότι αντίθετα με τον Ποιητή εσείς διαθέτετε Όλες τις αισθήσεις.
Καλή Πρωτομαγιά και περιμένουμε με αγωνία την κβαντωση της επόμενης ανάρτησης.

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

Ξεριζώστε ένα  χορταριού, δαγκώστε το και θα με καταλάβετε
θα καταλάβετε πλήρως αυτό που ατελώς εκφράζω.
Ποθώ λυσσασμένα να ‘μαι ρίζα

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

Καλή μου CYNICAL
αν και θα θελα να πετώ
και σαν ρίζα μπορώ να ζήσω

κοτσυφοφιλώ σε

τσίου!!!

aerostatik είπε...

επιτέλους ένα διάλειμμα στον εγκεφαλισμό και την επιστημολογία...
Έπιασες το Μάη γερά, μην τον αφήσεις εύκολα...

cynical είπε...

Γειά σου Rider. Καλό μήνα. Είδες ο Πεσσόα;

cynical είπε...

κ. de Profundis, φαντάζομαι ότι οι αναρτήσεις μου εκφράζουν και τα υπολοιπα που αναφερονται στον συγκεκριμένο στιχο, όπως φαντασία και ευφυία, αλλά όχι έλλειψη αναστολών. Προς το παρόν ασχολούμαι με την κβάντωση του Εγώ.

cynical είπε...

@karaflokotsyfa καλό μήνα. Εσύ είσαι για να τη βλέπεις τη γη από πάνω. Πρόφτασες και πέταξες. Μη μου τα χαλάς τώρα, που λες ότι θα μπορούσες να ζήσεις και σαν ριζα!

cynical είπε...

@καλημέρα aerostatik και καλό μήνα. Παρ' όλο που λέει ο ποιητης για τον Απρίλη,λόγω μετατόπισης των εποχών, ο Μάης είναι σαφώς δυσκολότερος μήνας.

Κούκος είπε...

"και ξαφνικά μετράμε ακριβώς πόσο αδύναμοι και μικροί
είμαστε."

Aυτό το ξαφνικά είναι που ξαφνιάζει.

cynical είπε...

@Κ. Κούκε καλό μήνα και καλως επανακάμψατε εις τα βλογς. Μην ξεχνάτε ότι το ποίημα γράφτηκε γύρω στο 1916. Τότε οι άνθρωποι ακόμα ξαφνιάζονταν.