Στα χνάρια της αμέσως προηγούμενης ανάρτησης για το ποιος είναι τελικά αυτός που αρμέγει το κράτος, επανερχόμαστε με την παρουσίαση ενός άλλου επεισοδίου από το αμερικανικό πάνθεον των ιδιωτικοποιήσεων βασικών τομέων που για αιώνες παρείχαν αφιλοκερδώς και προς όλους τα δημόσια αγαθά.
Στην προσπάθειά της η κυβέρνηση Ομπάμα να ξεφορτωθεί το κόστος της προπανεπιστημιακής εκπαίδευσης, και να αποδυναμώσει τα ισχυρά συνδικάτα των δασκάλων, με το πρόσχημα της εξοικονόμησης πόρων, και της βελτίωσης των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, εισήγαγε/επέκτεινε το θεσμό των «charter schools», για το ποιόν των οποίων αναφερθήκαμε εκτενώς σε προηγούμενο ποστ με τον τίτλο «Charter schools: Η ιδιωτικοποίηση της παιδείας στην Αμερική».
Ενώ λοιπόν τα charter schools προβλεπόταν να συστήνονται από διάφορους κοινωνικούς φορείς και συλλογικότητες, κατέληξαν, τουλάχιστον το 1/3 αυτών, να περάσουν στην κυριότητα διαφόρων αλυσίδων και να λειτουργούν με καθαρά επιχειρηματικά κριτήρια. Η διαδικασία σχηματικά είναι η εξής: Το κράτος παρέχει τους πόρους για τη σύσταση και τη λειτουργία του σχολείου στον ενδιαφερόμενο κοινωνικό φορέα, ο οποίος στη συνέχεια τους μεταβιβάζει σε εταιρίες management οι οποίες και αναλαμβάνουν την ευθύνη λειτουργίας του σχολείου, δηλαδή να προσλαμβάνουν προσωπικό και να καθορίζουν τη διδακτέα ύλη.
Το σκάνδαλο ξέσπασε στην πολιτεία του Ohio, όπου 10 σχολεία, μαζί με το πολιτειακό υπουργείο παιδείας κατέθεσαν αγωγή εναντίον της εταιρίας management White Hat για την κακή λειτουργία των σχολείων, δηλαδή μεγάλα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών, αλλά και για την άρνηση παροχής οικονομικών στοιχείων για τη διαχείριση των 230 εκατ. δολαρίων με τα οποία προικοδοτήθηκε από το κράτος. Η εν λόγω εταιρία με το κόλπο των charter schools έχει εξελιχθεί σε παναμερικανική αλυσίδα, διαχειριζόμενη εκατοντάδες σχολεία με πάνω από 20,000 μαθητές. Και φυσικά δεν είναι η μόνη.
Ενδιαφέρουσα είναι η δικαιολογία των δικηγόρων της εταιρίας για την άρνηση παροχής οικονομικών στοιχείων। Το σκεπτικό τους είναι ότι η εταιρία αγοράζει μια υπηρεσία από το κράτος και ότι οι δημόσιοι πόροι άπαξ και εισέλθουν στα ταμεία της καθίστανται ιδιωτικοί, για τη διαχείριση των οποίων δεν οφείλει να δώσει καμιά επιπλέον εξήγηση.
Το περιστατικό αυτό δεν είναι φυσικά το μόνο. Πολλές παρόμοιες υποθέσεις βρίσκονται στα δικαστήρια και σε άλλες πολιτείες των ΗΠΑ.
Δεν ξέρω για πόσο ακόμα καιρό θα σέρνεται αυτό το ιδεολόγημα περί του καλού, αγνού, και του καλύτερου υπερασπιστή του δημοσίου συμφέροντος, ιδιωτικού τομέα. Είναι τόσα τα περί του αντιθέτου παραδείγματα, βρε διάολε...
8 σχόλια:
Είναι η άλλη όψη της ιδιωτικοποίησης. Και η ιδιωτική παιδεία δεν είναι de facto κακή ιδέα. Το αποτέλεσμα και τα μέσα κρίνουν την ιδέα, την αρχή. Ιδιωτικά σχολεία στην Ελλάδα που απλά κάνουν τα ίδια μαθήματα με τα δημόσια σχολεία και σκοτώνουν τα παιδιά μας σε εβδομαδιαία διαγωνίσματα και επιβάλλουν έμμεσα και σε φροντιστήρια, σίγουρα δεν είναι καλή ιδέα.
Δειμο
τα charter schools ειναι δημοσια. Δλδ οι ποροι ερχονται εξ ολοκληρου απο το κρατος. Η διαχειριση ειναι ιδιωτικη...
Ένα από τα πιο σοκαριστικά θέματα είναι οι ιδιωτικές φυλακές στις ΗΠΑ.
O Μάικλ Μούρ σε ένα ντοκιμαντέρ του ("I love capitalism") υπονοούσε ότι σε πολλές κωμοπόλεις οι δημοτικές αρχές τα έχουν κάνει πλακάκια με την δικαστική εξουσία και χρηματοδοτούνται από τις εταιρείες που εκμεταλλεύονται τις ιδιωτικές φυλακές για να τους στέλνουν κόσμο=επιδότηση από το κράτος.
Και έτσι πολλοί νέοι μαθητές λυκείου ή τελειόφοιτοι κάνουν χρόνο στη φυλακή για μικρές και ασήμαντες παραβάσεις.
Αυτό το μέλλον φοβάμαι και το βλέπω να είναι χειρότερο και από εφιάλτη.
Την καλησπέρα μου.
Για να διευκολύνει τέτοιου τύπου εκχωρήσεις στην παιδεία, στην υγεία, στις υποδομές κλπ επιβλήθηκε ο Καλλικράτης. Το χρήμα των πολιτών θα ανακατευθύνεται στα αχόρταγα σαγόνια των νέο-φιλελέ ιδιωτών. Για ποιότητα ούτε λόγος. Καθόλου Κοινότητα. Καθόλου Κοινωνία. Δεν έχουμε δει τίποτα ακόμη …
Greek rider, καλησπερα
δες αυτο το σχετικο:
The National Center for Fair and Open Testing, one of the most widely respected and research-based associations of progressive educators, has documented how the standardized testing craze has helped fuel the school-to-prison pipeline.
The fact that some states have even planned future budget allocations for the building of new prisons, based upon the number of failing math and English language test scores amongst third graders, is just one grotesque example of this trend.
Είναι από το "The Fall of Public Education" στο counterpunch
http://www.counterpunch.org/meyer04082011.html
Aν θυμασαι ειχα γραψει τον Οκτωβριο για τις ιδιωτικες φυλακές στο
http://e-cynical.blogspot.com/2010/10/blog-post_10.html?
grsail,
η Αμερικη ειναι το ...μελλον. Δειχνει τα αδιεξοδα αυτων που λιγουρευονται να εφαρμοσουν οι δικοι μας γλυφτες.
Σωστόν. Μόνον που οι "γλύφτες" (μάλλον "γλείφτες") δεν μπορεί να είναι μόνον "επιφανειακή διαπίστωση" ή "κατακραυγή". Πρέπει να γίνει πλήρης επεξήγηση και αντιμετώπιση του φαινομένου, χωρίς σταυροφορίες και διαπομπεύσεις. Αλλιώς έχουμε τη γνωστή περιχαράκωση και το διαχασμό.
Λαμβανοντας υποψη την αποτυχια του ελληνικου εκπαιδευτικου συστηματος θεωρω που κακο σιγουρα δε θα κανει να δοκιμαστει και εδω
Δημοσίευση σχολίου