Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

Το κουρείο της ΕΖ δεν θα μείνει χωρίς δουλειά



Τι τα θες , τι τα ζητάς, άμα έχεις μπροστά σου τις αγορές πρέπει να κρατάς το στόμα σου κλειστό. Είδατε τι πάθαμε, κι όχι μόνο εμείς, μα σύμπασα η ΕΖ, όταν το "χαζό παιδί, χαρά γεμάτο", άνοιξε το στοματάκι του και μίλησε για ελληνικό Τιτανικό.


Φαίνεται ότι ούτε και ο Σόιμπλε παίρνει πρέφα για το πώς δουλεύουνε οι αγορές. "Μπορεί η Ελλάδα να χρειαστεί και τρίτο bail-out", ξεστόμισε τις προάλλες, ενώ την τελευταία στιγμή ευτυχώς που συγκρατήθηκε και δεν μίλησε και για ένα πιθανό δεύτερο κούρεμα. Το οποίο, φυσικά, οι αγορές το έχουν δέσει κόμπο, διότι δεν είναι χαζές, βλέπουν, ακούνε, γνωρίζουν από πρόσθεση και αφαίρεση και συμπεραίνουν. Κι όταν οι αγορές βάζουν κάτι στο μυαλό τους, δεν υπάρχει περίπτωση και να μην το προκαλέσουν. Το "μπορεί" μεταφράζεται πάραυτα σε βεβαιότατο "θα".


Έτσι, σήμερα τα ελληνικά ομόλογα των 11 έως 30 ετών πωλούνται στα 23 και 26.5 σεντ στο ευρώ, ενώ η απόδοση των 11-ετών βρίσκεται στο 18.1% και των 30-ετών στο 13.4%. Όπερ σημαίνει, ότι τα τσίλικα ελληνικά ομόλογα θα συνεχίζουν να "καίνε".


Ήδη, το ΔΝΤ, που μυρίζεται κι αυτό τα επόμενα, αρχίζει σιγά-σιγά να βγάζει την ουρίτσα του από το project "Σώζουμε την Ελλάδα", και εμμένει στη μείωση της έκθεσής του στο δεύτερο πακέτο των 130 δις, από τα 28 δις ευρώ, στα 14 δις. Πιέζουν βλέπετε οι αμερικάνοι, που αρκετά ανέχτηκαν την ευρωπαϊκή παιδική χαρά.


Εν τω μεταξύ, η Πορτογαλία έχει πάρει θέση για default αλά ελληνικά. Όπως αναφέρει σήμερα το Bloomberg , για να καταστεί το χρέος της βιώσιμο, θα πρέπει να παρουσιάσει πρωτογενές πλεόνασμα 2% του ΑΕΠ, γεγονός που δεν έχει ξανασυμβεί, παρά μονάχα τρεις φορές στα προηγούμενα 17 χρόνια. Άρα απίθανο. Αλλά ακόμα κι αν κούρευε το χρέος της κατά 40%, το πρωτογενές πλεόνασμα για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα, θα έπρεπε να βρισκόταν στο 1%, πράγμα αμφίβολο. Έτσι δεν είναι τυχαίο που τα πορτογαλικά 10-ετή ομόλογα πωλούνται στα 47 σεντ στο ευρώ, δηλωτικό του φόβου και της απαξίωσης. Βέβαια η Γερμανία επιμένει ότι άλλο κούρεμα δεν πρόκειται να υπάρξει, αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που λέει κάτι και μετά, ένεκα περιστάσεων το ξελέει.


Στο βάθος δε περιμένει κι η Ισπανία, λόγω της πολύ μεγάλης ανεργίας και της αδυναμίας τιθάσευσης των ελλειμμάτων, όπως είναι το φυσιολογικό. Ας σημειώσουμε ότι τα ισπανικά ελλείμματα αυξήθηκαν λόγω των συνταγών λιτότητας που επιβλήθηκαν ακριβώς για να τα μειώσουν.


Εν πάση περιπτώσει, στο χρόνο που έρχεται έχουμε να δούμε πολλά ακόμα κουρέματα.


4 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Και πώς να αποφευχθεί το "κούρεμα" όταν ουσιαστικά αντί να μειωθεί το χρέος, τελικά αυξάνεται. Υπάρχει και η πιθανότητα οι μεγάλες τράπεζες να αποζημιωθούν μέσω των CDS και έτσι το έλλειμμα να διαιωνίζεται μεταφέροντας το "κούρεμα" για μετά το 2020. Ωστόσο, φαντάζει σχεδόν αδύνατο να μην απαιτηθεί "κούρεμα" στην περίπτωση της Πορτογαλίας κι ίσως της Ισπανίας, αφού πια άνοιξε η κανιβαλιστική όρεξη των δανειστών.

Darthiir the Abban είπε...

Φατούρο τί ώρα πέφτει;

Ανώνυμος είπε...

Ασχετο:

Αλλοι στην πείνα (παρά το κούρεμα και τη κόντρα ξύρισμα) και άλλοι...




[…] Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μοιράζει στους εργαζόμενους της πριμ πενταψήφια κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά.Να πρόκειται για μια έξυπνη κίνηση κατευνασμού του συνδικάτου ενόψει διαπραγματεύσεων; (http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/automobilindustrie/automobilindustrie-jetzt-kassiert-die-arbeiterklasse-11662590.html).


Είναι η πρώτη φορά που πουλιούνται τόσα πολλά αυτοκίνητα, και ποτέ τα κέρδη δεν είχαν φτάσει σε τόσο ψηλα επίπεδα. Το μπόνους φέτος θα είναι 5 ψήφιο. Ανά εργαζόμενο, φυσικά. Και αυτό δεν είχε συμβεί ποτέ μέχρι τώρα στον κόσμο. 8.000, 10.000 ή 12.000 € ανά άτομο δεν είναι καθόλου άσχημα.

Η υπουργός Ursula von der Leyen (CDU), προς μεγάλη λύπη των βιομηχάνων, ζήτησε οι εργαζόμενοι να συμμετέχουν επαρκώς στα κέρδη, και αυτό συνέβη σε σύντομο χρονικό διάστημα: η νέα φάση των διαπραγματεύσεων μόλις έχει αρχίσει, και το πριμ έχει κι όλας αρχίσει να μπαίνει στη μισθοδοσία των εργαζόμενων. Η IG Metall ζητάει 6,5% αύξηση μισθών, για τα 3,6 εκατομμύρια εργαζόμενους που απασχολούνται στον κλάδο μετάλλου και ηλεκτρονικής. Σε σύγκριση με τις μηνιαίες αποδοχές, τα ποσά που διανέμονται σαν μπόνους είναι κάμποσοι μισθοί ανά εργαζόμενο. Τεράστια κέρδη, όπως αυτά της αυτοκινητοβιομηχανίας της VW ύψους 16 δισ. ευρώ, σημαίνουν και τεράστια έξτρα μπόνους στους εργαζόμενους.

"Πολλοί από εμάς θα μείνουν άφωνοι με τόσο υψηλά πριμ , δεν έχουμε δει ποτέ κάτι τέτοιο”, λέει ο Uwe Χακ, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Betriebsrat (συμβούλιο εργαζομένων) της Porsche, όπου τα επιδόματα παραδοσιακά είναι πιο “γενναιόδωρα” από ό, τι σε άλλες εταιρείες.

Το μπόνους θα καταβάλλεται ξεχωριστά: οι εργάτες στη γραμμή συναρμολόγησης ή η κυρία που δουλεύει στο εστιατόριο του εργοστάσιου θα πάρουν όσα και ο μηχανικός. Μέχρι τώρα, το μεγαλύτερο ετήσιο πριμ που είχε ποτέ δοθεί στην Porsche ήταν 6000 €. Πόσο θα καταβληθεί φέτος εξαρτάται από τις διαπραγματεύσεις του συνδικάτου με τους εργοδότες.

Τι σημαίνουν όλα αυτά τα χρήματα στη φάση διαπραγμάτευσης των μισθών;

Από την πλευρά της η Gesamtmetall (η ένωση των εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας), υποστηρίζει ότι με τα πριμ αυτά έχουν ήδη δώσει αρκετά. Τα μεγαλύτερα πριμ δόθηκαν στις μεγάλες επιχειρήσεις, εκεί όπου αποφασίζονται οι απεργίες: γιατί θα πρέπει οι εργαζομένων να απεργήσουν για μερικά ευρώ παραπάνω όταν έχουν ήδη πάρει αρκετές χιλιάδες ;

Σίγουρα δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς την IG Metall για αδράνεια στη συνδικαλιστική διαπραγμάτευση: "Οι εργαζόμενοι μας κινητοποιούνται και είναι έτοιμοι για μάχη», λέει ο Jörg Schlagbauer, εκπρόσωπος της IG Metall στην Audi του Ingolstadt. Το ετήσιο πριμ θα πρέπει να διαχωρίζεται από τις συμβατικές συμφωνίες, που αφορούν όλους μας. "Μας ενδιαφέρει και η συλλογική σύμβαση εργασίας, για αυτό και θα παλέψουμε," λέει ο Uwe Huck.

Πηγή: FAZ (Frankfurter Allgemeine Zeitung).

de profundis είπε...

Μωρε το κούρεμα το αντέχω ,καλοκαίρι εξάλλου έρχεται,τις σφαλιάρες μετά δεν αντέχω