Δυστυχώς, απ’ ότι φαίνεται ο πολυαναμενόμενος περί Παιδείας Διάλογος μάλλον μας τελείωσε προτού καν αρχίσει. Κάποιοι έκριναν ότι δεν είναι σωστό και δημοκρατικό, να αρχίσει ένας διάλογος χωρίς προηγουμένως να έχει προγραμματιστεί προκαταρκτικός διάλογος για το πώς θα διεξαχθεί ο Διάλογος, άλλοι, (ΚΚΕ), τού έδωσαν μια μούντζα ευθύς εξ αρχής, γιατί ένας διάλογος με Νεο-Δημοκράτες είναι μη δημοκρατικός εξ ορισμού, ενώ άλλοι, (ΟΛΜΕ), προφανώς πιο διακριτικοί, απαίτησαν όχι τις μαζικές, αλλά τις ιδιαίτερες με την κυβέρνηση, διαλογικές κουβέντες, με τη λογική τού «εμείς τα ξέρουμε καλύτερα», «τι μας κουβαλήσατε τώρα εδώ μαζί με τους άσχετους και τη πλέμπα;», ή τη λογική τού «μια και τόφερε η κουβέντα, και δεν βλέπουν και οι άλλοι, δεν κάνετε τα στραβά τα μάτια για καμιά αυξησούλα, σαν αμοιβή για τον κόπο που θα κάνουμε να διαλογιστούμε;».
Κρίμα, λοιπόν, διότι τα δυο μεγάλα, μα τι λέω; τρισμέγιστα προβλήματα της Παιδείας μας, το Εξεταστικό και το Άσυλο θα συνεχίζουν να σέρνονται, παραμένοντας για μια ακόμα εκατονταετία άλυτα.
Δεν ξέρω για το Εξεταστικό, θα το αφήσω προς το παρόν στην άκρη, αλλά για το Άσυλο, κάτι δεν μου χτυπάει καλά στο μάτι. Αν δεχτούμε, ότι, όπως ορίζει και ο νόμος, χρειαζόμαστε το Άσυλο για να εξασφαλίζεται η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμια, δεν θα έπρεπε τότε να δεχτούμε ταυτόχρονα και τον επόμενο συμπληρωματικό συλλογισμό, ότι η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών εκτός πανεπιστημίων βρίσκεται υπό διωγμόν, και ότι η υπόλοιπη κοινωνία τελεί υπό καθεστώς γενικευμένης λογοκρισίας; Και αν τραβήξουμε ακόμα πιο μακριά τη βαλίτσα και δεχτούμε ότι όντως το στόμα μας και το μυαλό μας βρίσκονται υπό κατοχή, τότε δεν θα ήταν λογικό να ζητήσουμε το Άσυλο, όχι μόνο να μην καταργηθεί, αλλά να επεκταθεί και στην υπόλοιπη στενάζουσα κοινωνία; Εφ’ όσον όμως, ένα τέτοιο αίτημα δεν έχει προς το παρόν υποβληθεί, παίρνω το θάρρος να συμπεράνω ότι η κοινωνία μας μάλλον δεν πάσχει από ελευθερία λόγου και σκέψης.
Γιατί τότε χρειαζόμαστε το Άσυλο; Μήπως εξ αιτίας συναισθηματικών λόγων, ως ανάμνηση των χαλεπών εκείνων εποχών, όπου όντως η χώρα ήταν φιμωμένη; Μήπως, για λόγους προληπτικούς, μην και τύχει, σε κάποιο απώτερο μέλλον, και ξαναβρεθούμε δεμένοι χειροπόδαρα, οπότε καλόν είναι να μεριμνούμε από το σήμερα, ώστε να μην ξηλώσουμε κάτι το οποίο μπορεί και να μας ξαναχρειαστεί; Απ’ ότι φαίνεται λοιπόν, το Άσυλο δεν είναι κάτι που αφορά το παρόν. Ή μήπως και το αφορά;
Σύμφωνα λοιπόν με μια εξήγηση που μαζί της φαίνεται να συντονίζεται κάποια μερίδα της κοινωνίας, το πανεπιστημιακό άσυλο χρησιμεύει για να μπορούν οι φοιτητές και οι άλλοι, είτε να ταμπουρώνονται, είτε να καταφεύγουν εκεί όταν καταδιώκονται από την Αστυνομία, κατά τη διάρκεια συμπλοκών.
Αν όντως έτσι έχουν τα πράγματα, τότε θα είχα μια άλλη καλύτερη ιδέα να προτείνω. Αντί να βλέπουμε το ίδιο κάθε φορά έργο, του μπες-βγες, ξανά-μανά στη Νομική και το Πολυτεχνείο, αντί τις καταστροφές να τις υφίστανται οι ίδιοι και οι ίδιοι και τα ίδια και τα ίδια κτήρια, μήπως θα ήταν καλύτερα να αφήναμε τα πανεπιστήμια στην ησυχία τους και να εξετάζαμε την πιθανότητα, για να υπάρξει αποκέντρωση και άπλωμα των κινητοποιήσεων, οι καταδιωκόμενοι φοιτητές, σπουδαστές και οι άλλοι να καταφεύγουν στο άσυλο των εκκλησιών, οι οποίες και πολλές είναι, και διάσπαρτες σε κάθε γειτονιά είναι, και ασφαλείς είναι. Με τον τρόπο αυτό και τα πανεπιστήμια θα ξαναβρούνε τον πρωταρχικό τους ρόλο, και η Εκκλησία θα έχει την ευκαιρία να ασκήσει κοινωνική και λαϊκή πολιτική.
Κρίμα, λοιπόν, διότι τα δυο μεγάλα, μα τι λέω; τρισμέγιστα προβλήματα της Παιδείας μας, το Εξεταστικό και το Άσυλο θα συνεχίζουν να σέρνονται, παραμένοντας για μια ακόμα εκατονταετία άλυτα.
Δεν ξέρω για το Εξεταστικό, θα το αφήσω προς το παρόν στην άκρη, αλλά για το Άσυλο, κάτι δεν μου χτυπάει καλά στο μάτι. Αν δεχτούμε, ότι, όπως ορίζει και ο νόμος, χρειαζόμαστε το Άσυλο για να εξασφαλίζεται η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα πανεπιστήμια, δεν θα έπρεπε τότε να δεχτούμε ταυτόχρονα και τον επόμενο συμπληρωματικό συλλογισμό, ότι η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών εκτός πανεπιστημίων βρίσκεται υπό διωγμόν, και ότι η υπόλοιπη κοινωνία τελεί υπό καθεστώς γενικευμένης λογοκρισίας; Και αν τραβήξουμε ακόμα πιο μακριά τη βαλίτσα και δεχτούμε ότι όντως το στόμα μας και το μυαλό μας βρίσκονται υπό κατοχή, τότε δεν θα ήταν λογικό να ζητήσουμε το Άσυλο, όχι μόνο να μην καταργηθεί, αλλά να επεκταθεί και στην υπόλοιπη στενάζουσα κοινωνία; Εφ’ όσον όμως, ένα τέτοιο αίτημα δεν έχει προς το παρόν υποβληθεί, παίρνω το θάρρος να συμπεράνω ότι η κοινωνία μας μάλλον δεν πάσχει από ελευθερία λόγου και σκέψης.
Γιατί τότε χρειαζόμαστε το Άσυλο; Μήπως εξ αιτίας συναισθηματικών λόγων, ως ανάμνηση των χαλεπών εκείνων εποχών, όπου όντως η χώρα ήταν φιμωμένη; Μήπως, για λόγους προληπτικούς, μην και τύχει, σε κάποιο απώτερο μέλλον, και ξαναβρεθούμε δεμένοι χειροπόδαρα, οπότε καλόν είναι να μεριμνούμε από το σήμερα, ώστε να μην ξηλώσουμε κάτι το οποίο μπορεί και να μας ξαναχρειαστεί; Απ’ ότι φαίνεται λοιπόν, το Άσυλο δεν είναι κάτι που αφορά το παρόν. Ή μήπως και το αφορά;
Σύμφωνα λοιπόν με μια εξήγηση που μαζί της φαίνεται να συντονίζεται κάποια μερίδα της κοινωνίας, το πανεπιστημιακό άσυλο χρησιμεύει για να μπορούν οι φοιτητές και οι άλλοι, είτε να ταμπουρώνονται, είτε να καταφεύγουν εκεί όταν καταδιώκονται από την Αστυνομία, κατά τη διάρκεια συμπλοκών.
Αν όντως έτσι έχουν τα πράγματα, τότε θα είχα μια άλλη καλύτερη ιδέα να προτείνω. Αντί να βλέπουμε το ίδιο κάθε φορά έργο, του μπες-βγες, ξανά-μανά στη Νομική και το Πολυτεχνείο, αντί τις καταστροφές να τις υφίστανται οι ίδιοι και οι ίδιοι και τα ίδια και τα ίδια κτήρια, μήπως θα ήταν καλύτερα να αφήναμε τα πανεπιστήμια στην ησυχία τους και να εξετάζαμε την πιθανότητα, για να υπάρξει αποκέντρωση και άπλωμα των κινητοποιήσεων, οι καταδιωκόμενοι φοιτητές, σπουδαστές και οι άλλοι να καταφεύγουν στο άσυλο των εκκλησιών, οι οποίες και πολλές είναι, και διάσπαρτες σε κάθε γειτονιά είναι, και ασφαλείς είναι. Με τον τρόπο αυτό και τα πανεπιστήμια θα ξαναβρούνε τον πρωταρχικό τους ρόλο, και η Εκκλησία θα έχει την ευκαιρία να ασκήσει κοινωνική και λαϊκή πολιτική.
42 σχόλια:
Προς στιγμή τρόμαξα διαβαζοντας για αποκέντρωση του ασύλου.Φοβήθηκα μην προτείνεις να έρχονται οι ταραξίες στην επαρχία!
Α παπα παπα παπα.....
να διαμορφωθεί ειδικός χώρος στη Βουλή
έτσι κι αλλιώς το Βασίλειο της Ασυλίας έχει περιθώρια να φιλοξενήσει και άλλα σπάνια πτηνά
Nα ενισχυθεί,να αναβαθμιστεί και να επικοινωνηθεί ο ρόλος του Ασύλου Ανιάτων ,το οποίο ειρήσθω εν παρόδω βρίσκεται λίγα μέτρα πιό πάνω από το χώρο που ξερίζωσε ο Κακλάμανης τα δέντρα για τη κατασκευή του χώρου στάθμευσης.
Το Ασυλο Ανιάτων έχει πολύ μεγάλο προαύλιο και περιβάλεται από ψηλά πέτρινα τειχη, νομίζω οτι είναι ο ιδανικός χώρος.
Καλημερα Νικο Λιολιόπουλε,
Ειναι κριμα να στερειται η επαρχια αυτης της εύνοιας και να νοιωθει μειονεκτικα. Ολα τα γεγονοτα, πια μονο στην πρωτευουσα θα συμβαινουν;
@κε. Κ.Κ.Μοίρη,
Πώς δεν το ειχα σκεφτει; Θα θεσω την εξαιρετο ιδεα σας σε ψηφοφορία!
Νομίζω ότι η πρόταση σας, αγαπητέ @de Profundis, θα κονταροκτηπηθεί με την ιδέα του κ. Κ.Κ. Μοίρη. Πρεπει γρηγορα ν' αναλάβετε δραση να την διαδοσετε, για να προλαβετε τον κο Κ.Κ.Μοίρη ο οποίος εχει ήδη αρχισει να τυπώνει φυλλαδια και να νοικιαζει κεντρικους διαφημιστικους χωρους...
O κ Κ.Κ Μοίρης είναι ένας Αμερικανοθρεμένος Μπουρζουάς δεν είναι δυνατόν η πρότασή του να ενταχθεί στον επαναστατικό διάλογο και να επηρεάσει το επαναστατικό προτσές.
@ de profundis , καλά , επενδύστε εσείς στο προτσές και αφήστε εμένα να εισπράττω τα royalties :-)
Εξαιρετική πρόταση Cynical. Άλλωστε οι μόνες, που είναι περισσότερες από τα Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ (να μου προσέχετε το …Α) σε αυτήν την χώρα, είναι οι εκκλησίες. Άσε που ακολουθούν και το ίδιο πρόγραμμα …σπουδών, εξίσου απαρχαιωμένο, και εξ ίσου δογματικό.
Ε, να πούμε του στραβού το δίκιο, οι διακονουντες …τις εκκλησίες είναι λίγο πιο ερωτικοί, από αυτούς που διακονούν την Τριτοβαθμια εκπαίδευση, αλλά αυτό δεν είναι και τόσο μεγάλο προβλημα. Ούτως η άλλως οι ερευνες λένε ότι αυτή η γενια των 18-22, είναι ελαφρώς αντιερωτική, οπότε …με έναν σμπάρο δυο τρυγόνια.
Έξοχη η πρόταση για το άσυλο των εκκλησιών!
Και αν καταφύγει εκεί κανένας αναρχοκομμουνιστής προδότης του έθνους μιας και δεν θα μπορούν να τον συλλάβουν, να τον χτίζουν μέσα όπως τον Παυσανία. ¨
:)
Kαλημέρα Κατερινα,
εισαι σιγουρη γιαυτο που λες, οτι οι διακονουντες την εκκλησια υπερτερουν σε ερωτισμο τους πανεπιστημιακους; Εχεις καμιά στατιστικη που να το πιστοποιει; Αν ναι τι καθομαστε, συντρόφισσα;
Η εκκλησια ήταν παντα μπροσταρισσα στους αγωνες, τοσα και τοσα μοναστηρια ανατιναχτηκαν! Πρεπει να ξαναθυμηθει τις ριζες της.
@ Kούκε καλημέρα,
Με το χτισε, χτισε όμως θα ανακαμψει η οικονομια. Οποτε, χαλαλι η θυσια τους.
Νάσαι καλά cynical,είναι απολαυστικός ο τρόπος με τον οποίο σχολιάζεις...Συμφωνώ και επαυξάνω!Οι εκκλησίες ούτως η άλλως είναι ταγμένες σε αυτό, στην περίθαλψη κάθε λογής κατατρεγμένων επί της γης.Η μη δεν είναι;
Cynical χωριό που φαινεται ...κολαουζο δεν θέλει. Όχι δηλαδή βλέπεις τον Εφραίμ, βλέπεις και τον Μπαμπινιώτη, εσένα ποιος σου κάνει για πιο χαριτωμένος... ότι τό εχει..βρε παιδί μου...
Ασε που ο Εφραιμ, οικονομικά, διοικηση επιχειρησεων, ανθρώπινους πόρους, θα τους μάθει και καλύτερα.
Cynical, ειναι μεγάλη μερα σημερα, μπαινουν τα θεμέλια για την λύση του εκπαιδευτικού στην χώρα μας.
Αγαπητή κυρία,
Παρακαλώ πολύ, προσμετρήστε με στους υποστηρικτές της ρηξικέλευθης αυτής πρότασης.
Επιπροσθέτως, επίσης, ένα ακόμη επιχείρημα:
Μόλις τα οργίλα αναρχοκουμούνια μπουν στην εκκλησία, θα μπορεί ένας φωτισμένος κλήρος με έναν απλό εξορκισμό, να τους επαναφέρει στο δρόμου του Θεού και της Αγάπης. Συνέπεια αυτού, θα είναι, όταν τους δέρνουν οι ζαρντινιέρες να γυρνούν και το άλλο μάγουλο, πόδι, χέρι, ή ότι άλλο τους βρίσκεται πρόχειρο για να τις φάνε και δεύτερη φορά.
Εκτιμώ, ότι μετά από αυτό, το Εκκλησιαστικό Άσυλο θα χρειαστεί μόλις για 2 – 3 ταραχές. Μόλις περάσει από εκεί και τελευταίος μολοτοφόρος νεαρός, η Ελλάδα θα γίνει μια ήρεμη λίμνη στον ταραγμένο πλανήτη μας. Έξοχα!
Μετά τιμής
ΚιρΣος
Διαφωνω με την παλαιομοδιτικη σκεψη και αισθηση της κυνικης και αντιπροτεινω τα ασυλα να μεταφερθουν στα κατα τοπους malls (εμπορικα κεντρα στην αρχαια ελληνικη) στα οποια ηδη ενυπαρχει ως αλλο αυλο ιερο πνευμα και εχον βεβαια την πιο αδιαπραγματευτη ασυλια η "αορατος χειρ της αγορας".
Αγωνιώ! Μετά το άσυλο των στρατοπέδων συγκέντρωσης λέτε να κλειστώ σε άσυλο εκκλησιών; Να μη προλάβω ο έρμος να κλειστώ και ‘γω σε κανένα άσυλο ιδεών όταν και αν…
Και φαντάζεστε το νέο βασανιστήριο με το διάβασμα της Βίβλου; Από το Κεφάλαιο στη Βίβλο η τέλεια ταπείνωση!!! «Απεταξάμην τον Σατανά - Μαρξ;» Να ρωτάει ο… ερωτικός παπα-Εφραιμ. «Αποκηρύττεις μετά βδελυγμίας και αποτροπιασμού τέκνο απολωλό τον… »
Φτου και από την αρχή λοιπόν για το 1-1-4!
Καλά αυτή η συζήτηση για το άσυλο εμένα μου φαίνεται θέατρο του παραλόγου. Οι οπαδοί της κατάργησής του ισχυρίζονται ότι μόλις καταργηθεί θα μπορέσουν να πιάσουν τους κουκουλοφόρους που τα σπάζουν στην οδό Ερμού και στο Σύνταγμα, αφού τώρα δεν μπορούν γιατί τρέχουν στα γρήγορα(!!!) και κρύβονται στο άσυλο του Πολυτεχνείου βρίσκοντας κατά περίεργο τρόπο, ανοικτό το δρόμο προς τα εκεί… Επίσης θα μπορούν να τους πιάσουν ένα μέτρο έξω από το Πολυτεχνείο ενώ τώρα λόγω του ασύλου, όταν βγαίνουν και πάνε στα σπίτια τους, δεν μπορούν! Τι περίεργο άσυλο τέλος πάντων είναι αυτό που δρα εκτός ασύλου; Να το κλείσουμε σε καμιά εκκλησιά μπας και έρθει στα συγκαλά του…
Περιέργεια: Μετά με τη κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου θα γίνει κατορθωτό να καταργηθεί και το άσυλο των Εξαρχείων το οποίο περιέργως δεν μπορεί να καταργηθεί χωρίς τη κατάργηση του πρώτου;
Τώρα, γιατί διατηρούμε το άσυλο ενώ δεν υπάρχει λόγος; Και μήπως υπάρχει λόγος να το καταργήσουμε; Τι σόι μάχη άνευ ουσίας είναι αυτή; Φυσικά μόνο άνευ ουσία δεν είναι αλλά τα σοβαρά σε άλλη φάση όχι τώρα.
Λέτε να λυθούν τα προβλήματα της Παιδείας αν καταργηθεί το άσυλο; Αν ειναι έτσι ρε παιδιά να βάλουμε ένα χεράκι. Τι έγινε, ας πάει και το παλιάμπελο!
Τέλος, γιατί λένε τόσα ψέματα αυτοί που θέλουν να καταργήσουν το άσυλο για να κυνηγήσουν τους εγκληματίες; Σύμφωνα με το ν. Ν. 3549/07 άρθρο 3, παρ. 6 «Επέμβαση δημόσιας δύναμης χωρίς την άδεια του αρμόδιου οργάνου του Α.Ε.Ι. επιτρέπεται μόνον εφόσον διαπράττονται αυτόφωρα κακουργήματα ή αυτόφωρα εγκλήματα κατά της ζωής». Για ποιο άσυλο εγκληματιών μιλάνε αυτοί που θέλουν να το καταργήσουν; Αφού δεν τους πιάνουν ούτε στο Σύνταγμα το άσυλο τους φταίει.
Να γιατί πρέπει όλους αυτούς να τους κλείσουμε σε άσυλο εκκλησιών και να τους διαβάσει τον Αδιάβαστο Ύμνο η CYNICAL!!!
Σιγά που δε θα το καταλαβαίνατε δηλαδή αλλά για τον τύπο ο "σ" είναι ο Στέργιος
εγώ συμφωνώ... να κυριεύονται οι εκκλησίες
προσωπικά θα είμαι εκεί πάντα για να έχω πρώτη θέση στα παγκάρια ....
χωρίς αστεία τώρα... το άσυλο το έχει ο Ελληνικός λαός γιατί πάντα προσφεύγει εκεί σε δύσκολες εποχές.
Οι νέοι ανιστόριτοι γιάπιδες που κατάντησαν την χώρα σαν τα άγουρα μούτρα τους και που σε λίγο θα τρέχουν και δεν θα φτάνουν να μαζεύουν τους ασκούς του αιόλου καλά θα κάνουν να μάθουν να ρωτούν τους γέροντες και να βλέπουν με ανοικτότερα μάτια την Ελληνική πραγματικότητα...
Ας το καταργήσουν πχ.. κανένα πρόβλημα... και μετά όταν θα γίνει της πόπης ας αυτοκτονήσουν... αλλά ποιός στην χώρα αυτή έχει το αυτοκριτικό κριτήριο??
Είμαστε φρέσκια χώρα, έχουμε διαλυθεί πολλές φορές, έχουμε σωθεί σε πολλά άσυλα διωγμένοι από εξωτερικούς εχτρούς..
αλλά τι να πει κανείς... εδώ ούτε τους πατεράδες ρωτάνε ούτε τις γιαγιάδες... νομίζουν ότι όλα ξεκινάν από το 2009 όπως τα μάθανε στα πανεπηστήμια του εξωτερικού οι κοινωνικά αμόρφωτοι... γενίτσαροι της γνώσης...
αλλά πίσω έχει αχλάδα την ουρά... όταν η αποσάρθρωση της χώρας συντελήτε κάθε παράδωση του ελληνικού λαού πάει κατά διαβόλου..
πως λοιπόν έγινε το άσυλο και πως διεσώζετε στην συνείδηση αρχόντων και καταπιεσμένων..
Όλη η αστική τάξη δεν ήθελε την δικτατορία. Την επέβαλαν οι εφοπλιστές. Μέσα στα πανεπηστήμια όμως ο ανθός της πλουτοκρατίας έμαθε την πολιτική και ξέπλυναν επί προσωπικού την ντροπή της αξονικής κατοχής. Ο ανθός της αστικής νεολαίας κάνοντας την εξέγερση του Πολυτεχνείου επέτεινε την κρίση των δικτατόρων και έθεσε (γέφυρα Αβέρωφ) την πολιτική στο προσκείνιο. τα υπόλοιπα είναι γνωστά.
Σε ανταπόδωση των ευχαριστιών τους οι ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ επέβαλλαν το άσυλο. Δεν είναι και τίποτα το τρομερό. Το άσυλο άμα γουστάρουν το καταργούν ΌΠΟΤΕ ΘΕΛΟΥΝ... αλλά τα παιδάκια τους που μορφώνονται ή τα παιδιά των φτωχών που μορφώνουν οι κυβερνώντες θέλουν να έχουν την ελευθερία να παίζουν τον επαναστάτη για να υπηρετούν όταν 30ρήσουν τον καμπόσο στην παραγωγή... ή να είναι ευφάνταστοι στις υπηρεσίες...
ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΣΥΛΟ ΑΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΡΣΙ... Ή ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΠΑΜΑ
μετά όμως που θα βρουν τα στελέχη τους?
από τα βόρεια προάστεια από τα κολέγια?
δείτε την Νέα Δημοκρατία... όλο το ΕΚΚΕ της χούντας και μετά... Δες το ΠΑΣΟΚ όλοι οι αντιφρονούντες στην χούντα... ΠΟΥ ΖΗΜΩΘΗΚΑΝ ? στα πανεπηστήμιά τους... Και πως? στον αγώνα, στις εμπειρίες στις συνελεύσεις... Και μετά? χρατςςςςςςςςς τους μάζεψαν όλους στο μαντρί....
Αυτά για το άσυλό τους...
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ...
Kαλημέρα @Carpe Diem και καλωσόρισες!
Ασε που θα βρεθει και καμιά φιλοπτωχος κυρια να μαγειρευει σπιτικο φαγακι για τους εγκλειστους, ενώ οταν κλεινονται στο Πολυτεχνειο, πήζουν στις πιτσες και τις σουβλακοπιτες που καταστρεφουν την υγεια!
@Katerina,
καλή μου, δεν ειναι ολοι οι πανεπιστημιακοι σαν τον Μπαμπινιωτη. Εχουμε ας πουμε και τον Νανοπουλο, που ειναι πιο τσαχπίνης. Εχει, εχει πραμμα ο μπαχτσες.
Συμφωνω οτι ο Εφραιμ αποτελει κεφαλαιο για την Ελλαδα, και θα ηταν κριμα να μεινει αναξιοποιητο. Αν μπει επικεφαλης ΔΕΚΟ με μισθους και μπονους Βουρλουμη, ας πουμε, να δεις στο ποτε θα την απογειωσει.
Καλά,εσύ το προτείνεις,οι κουκουλοφόροι πχ της Θεσσαλονίκης θα καταδεχτούν να μπουν για προστασία στην Παναγία Δεξιά; :)))
@Καλημέρα ΚιρΣος
Ειναι αλήθεια ότι μπορει να δρασει το περιβαλλον σαν ενα ισχυρο καταπραυντικο, Lexotanil, Valium κ.λ.π. (τα υπολοιπα μου διαφευγουν).
Μου φαινεται, οτι σιγα σιγα αναδεικνυονται ολα τα θετικα στοιχεια της προτασης αυτης.
Ανταποδιδω τις τιμες!
@Μαριε καλημερα,
καλη η ιδεα, αλλά ξέρεις αυτή η "αόρατη χειρ" της αγορας, κάπου-κάπου δινει και κατι χαστούκια, αμάν αμάν!
@Στέργιο καλημέρα σου,
ακομα και να ειχα καποιες μικρες αμφιβολιες για το ποιος υποκρυπτεται πισω απο το αινιγματικο "σ", μολις ειδα το 1-1-4, αμέσως ολες διαλυθηκαν οπως η ...πρωινη ομίχλη! Προδιδεσαι Στεργιο, προδιδεσαι!
Η προταση μου προς την Αστυνομια, αν θελουν να πιανουν τους κουκουλοφορους, ειναι να μαθουν να τρεχουν γρηγορότερα! Και ν' αφησουν τους φραπεδες, τα τσιγάρα και τα σουβλάκια στις πλατείες..
Δεν εχω καταλαβει ακριβως ποια ειναι τα "χωρικα ύδατα" του ασυλου. Ειναι κιαυτο μια γκριζα ζωνη; Ειναι κατι αναλογο οπως τα 12 μιλια με την Τουρκια;
Αυτο που καταλαβαινω ομως ειναι οτι στην ελληνικη κοινωνια υπάρχουν δυναμεις που συγκρουονται. Και υπάρχουν λογοι γιαυτο. Και οτι η συγκρουση γινεται ολο και πιο συχνη και πάνω σε θεματα, για τα οποια υπο άλλες συνθηκες δεν θα υπήρχαν λογοι να συγκρούονται. Θα λυνονταν με ενα διαδικαστικο, τεχνικο τροπο. Αλλά, υπάρχει ενα καζανι που βραζει απο κατω. Ηταν παλιοτερα με το βιβλιο της ιστοριας, μετα με την δολοφονια του Αλεξη, τωρα με το ασυλο...
Οι εκκλησιες μενουν αναξιοποιητες το μεγαλυτερο μερος του χρονου. Ειναι ενα κεφαλαιο που καθεται, τουτεστιν αντιπαραγωγικο. Τουλαχιστον, ας το κανουμε να αποδωσει καπως!
η δική μου άποψη είναι ότι τότε, στο πρώτο πολυτεχνείο, το άσυλο δεν θα σταματούσε τα τανκσ, ούτε κανέναν άλλον.
Ή μήπως επειδή τότε δεν υπήρχε το άσυλο, είναι νόμιμο (άρα και ηθικό) αυτό που συνέβη?
Εγώ ξέρω ότι όταν κάπιος σκέφτεαι κάτι σοβαρό, κάτι σπουδαίο και υψηλο, τότε τον βλέπεις είτε σκυμμένο πάνω από κάποιο βιβλίο είτε σε συζήτηση με άλλους σκεπτόμενους.
Το να γίνεται διακίνηση ουσιών, κλοπές, βανδαλισμοί και βίαια επεισόδια στους πανεπιστημιακούς χώρους δεν το θεωρώ άσυλο ιδεών αλλά υπόθαλψη.
Μία αστυνόμευση του χώρου,σε μόνιμη βάση ίσως σταματούτσε τις κλοπές και τη διακίνηση. Τώρα στις διαδηλώσεις, νομίζω ότι είναι άλλο θέμα.
Τα ΜΑΤ ασκούν βία κατά πάντων οπότε σε μία διαδήλωση οι πάντες έχουν το δικαίωμα να καταφύγουν εκεί. Δεν ξέρω, απλά είναι λάθος όλο μαζί σαν εικόνα. Το άσυλο είναι στο μυαλό μας και στη συμπεριφορά μας.
Υπάρχχει άραγε στα κατάστιχα της αστυνομίας το προφίλ του "ασυλάκια"?
Καλημερα @Αkrat,
θα πρεπει ομως να ξεκαθαρισουμε αν θελουμε το πανεπιστημιο να λειτουργει σαν καταφυγιο των καθε λογης καταδιωκομενων ή σαν χωρος εκπαιδευσης και μαθητειας, και πολιτικης συν τοις αλλοις κ.λ.π. Οπως συμβαινει τα τελευταια χρονια, φαινεται οτι οι δυο αυτες λειτουργιες δεν μπορουν να συνυπάρξουν και οτι η μια αρχιζει να κατατρωει την αλλη. Και πιστευω οτι ειναι και αδιεξοδη η συνεχισή της.
Υπάρχουν πολλοι κοινωνικοι χωροι οπου μπορει να δωθουν πολιτικες μαχες, και αναιμακτα.
Καλημέρα @VaD,
εμ οι αριστεροι με το να ειναι άθεοι (λέμε τώρα!), δεν προνόησαν να φτιαξουν και μια δικη τους Παναγια , για να τους προστατευει!
Για να μην καρφωνονται κιολας , θα μπορουσανε, βρε παιδι μου, να την ονομαζανε "Παναγια η Αριστερόχειρ".
Εκκλησιαστικό άσυλο; πολύ καλό! Καταρχήν σκέψου πόσοι νέοι θα στραφούν στην εκκλησία. Άσε που με το άγιο πυρ θα έχουν και καλύτερο αποτέλεσμα οι μολότοφ!
Πολυαγαπημένη μου Cynical
Είδα τον Hayek πρώτη μούρη δεξιά και τα 'παιξα! Βέβαια, σε σωστή θέση τον τοποθέτησες αλλά όσο να 'ναι, κάπως μου έκανε! Δεν ξέρω αν οφείλεται σε προσπάθεια πολυσυλλεκτικότητας αναγνωστών ή σε παρεξήγηση. Αν ισχύει το δεύτερο, να θυμήσω τι δήλωνε ο "Φιλελεύθερος" κ.καθηγητής σε δημοσιογράφο της "El Mercurio" to 1981:
Q:What opinion, in your view, should we have of dictatorships?
A:Well, I would say that, as long-term institutions, I am totally against dictatorships. But a dictatorship may be a necessary system for a transitional period. At times it is necessary for a country to have, for a time, some form or other of dictatorial power. As you will understand, it is possible for a dictator to govern in a liberal way. And it is also possible for a democracy to govern with a total lack of liberalism. Personally I prefer a liberal dictator to democratic government lacking liberalism. My personal impression — and this is valid for South America - is that in Chile, for example, we will witness a transition from a dictatorial government to a liberal government. And during this transition it may be necessary to maintain certain dictatorial powers, not as something permanent, but as a temporary arrangement.
Τι τρέχει; Έγινε κατολίσθηση κι έπεσε κάνας βράχος;
Αγαπητέ @Rive Gauche,
Δεν διαφημιζω τον ίδιο τον Hayek και τα πιστευω του, αλλα τη συγκεκριμενη συναντηση, επειδη θεωρω οτι θα ειναι πολυ ενδιαφερουσα και (πιστεύω) αν κρινω απο τους ομιλητες, ψύχραιμη. Ολοι μας εχουμε ακουσει για τον Hayek, αλλά τωρα μας δινεται η ευκαιρια να τον δουμε απο πιο κοντα, και να διατυπώσουμε τις αντιρρήσεις μας και να συζητησουμε σε καλο πιστευω κλιμα.
Δεν ειμαι της αποψης οτι πρεπει να παρακολουθουμε μονο αυτους με τους οποιους συμφωνουμε. Ο Hayek άλλωστε, δεν ειναι καποιος τον οποιο μπορεις να πεταξεις ασυζητητι στο καλαθο των αχρηστων. Εχει επηρεασει εμμεσως αρκετα τις τυχες μας, οποτε ειναι χρησιμο να τον γνωρισουμε.
Αν ταιριαξει, ισως κανω καποιο ...ρεπορταζ σχετικα με τα λεχθέντα.
Τωρα, αμα αφαιρεσω το "πολυ" απο την προσφωνηση, θα με παρεξηγησεις; Θα ελεγα, οτι δεν θα επρεπε!
Άλλωστε ειμαι τροφιμος απο παλια του συγκεκριμενου καφενειου. Ερχονται και αλλες συζητησεις στο αμεσως προσεχες. Ο Hayek προεκυψε έκτακτα.
@Νewton καλημερα,
Θα εχουν επισης και τις ευλογιες των αγιων, για να ειναι ευθύβολες!
@athinovio Καλωσόρισες!
Σιγουρα το ασυλο δεν θα σταματησει κανεναν αν οξυνθουν τα πραγματα. Και τωρα, στην πραγματικοτητα υπαρχει νομος για το ασυλο, μονο που δεν εφαρμοζεται απο τους πρυτανεις, γιατι φοβουνται να καλεσουν την αστυνομια, ακομα κι οταν συμβαινουν αγριοτητες εκει μεσα. Ειτε, γιατι ακομα ενα κομματι της κοινωνιας παθαινει αλλεργια οταν σκεφτεται οτι μπορει να μπει η αστυνομια μεσα, ειτε γιατι φοβουνται αντιποινα ή κλιμακωση των βιαιοτητων.
Η κουβεντα νομιζω οτι εχει περισσοτερο νοημα για την κοινωνια την ιδια, να δει δηλαδη η ιδια που τοποθετειται, τι αγγυλώσεις κουβαλαει, πώς θελει να πορευτεί.
Η χρηση του Ασύλου, σαν λυση για το πού θα πηγαινουν αυτοι τους οποιους καταδιωκει η Αστυνομια, μαλλον το υποβιβάζει σαν εννοια.
Πολυαγαπημένη μου Cynical, όχι μόνο δεν παρεξηγώ, αλλά εκτιμώ αφάνταστα την ειλικρίνεια.
Καλό σου απόγευμα.
Ε,να σε πιάσουμε και κάπου αδιάβαστη:)
Η εικονογραφημένη Παναγία ειναι γενικώς Αριστερά,κρατάει το Χριστό με το αριστερό της χέρι,αρα ειναι σταθερά...κατακόκκινη!!!Ουδεις
ΜΑΤ-κυνηγημένος έχει να φοβάται εφόσον καταφύγει στη σκέπη της!
Μόνο η Παναγία Δεξιά της Θεσσαλονίκης εξαιρείται,ομως κι αυτή δεν ειναι ακροδεξιά,άσχετα αν τα...παιδιάτης(Πανίκας,Ανθιμος)
προσπαθούν να την προσεταιριστούν χωρις να τα καταφέρουν!
@όλους!
Τελικά δεν κατάλαβα: το θέλουμε το άσυλο ή όχι; Πολύ συζήτηση για Εκκλησία διάβασα αλλά καμμία σαφή πρόταση. Αλλά πριν απαντήσει κανείς, για να δούμε, σε ποιά άλλη σοβαρή χώρα ισχύει το άσυλο, αυτή η παγκόσμια ελληνική πατέντα; Πως λύνουν οι άλλες χώρες τα προβλήματά τους; Γιατί εκεί γίνεται δουλειά και εδώ όχι;
ΕΕΕ
Καλέ μου @VaD,
πολυ σημαντικη η πληροφορια που αναφέρεις σχετικα με το ποιο χερι κραταει η Παναγια το βρεφος. Δυστυχώς δεν ηταν στα sos θεματα των θρησκευτικων και έτσι δεν το εμαθα ποτέ! Ευχαριστω.
@EEE καλησπέρα,
υπάρχει νομος για το Άσυλο, όπως το γνωριζεις, αλλα δεν εφαρμοζεται και τουτο γιατι η κοινωνια παραμενει ακομα διχασμενη και με ανοιχτους λογαριασμους με το παρελθον. Αυτο σημαινει οτι ακομα δεν ειμαστε ετοιμοι για το "αλμα" προς το μελλον, αν δεν απαγγιστρωθουμε απο τα τραυματα του παρελθοντος, αν δεν το βαλουμε σε ταξη. Και ολη αυτη η δημοσια κουβεντα, ενεχει θεση ψυχαναλυσης της κοινωνιας.
Πιστευω οτι το Άσυλο δεν συνδεεται με τις δομικες ανεπαρκειες της Παιδειας και δεν πρεπει να συμπεριληφθεί στη συζητηση για την Παιδεια. Ουτε αν αρθεί το Ασυλο, ουτε αν παραμεινει θα αλλαξει τιποτε.
cynical γειά σου! Εγώ δεν μασάω!Έχω βάσιμες υποψίες ότι με την πρόταση σου αυτή λειτουργείς ως εγκάθετος του Ανορθοδοξου για να τινάξετε στον αέρα όλο το εκκλησιαστικό οικοδόμημα!
Υ.Γ. Σε ευχαριστώ για τη συμπαράσταση.
Καλησπέρα Cynical. Γράφω για πρώτη φορά στο blog σου και από ότι φαίνεται θα ακολουθήσουν και άλλες.
Κατ΄αρχάς, η πρότασή σου είναι ευφυέστατη και ομολογώ ότι γέλασα με την καρδιά μου διαβάζοντάς τη. Πώς δεν το χαμε σκεφτεί τόσο καιρό;
Αντιεξουσιαστές και καταληψίες στη Μητρόπολη και το ράδιο Ένταση να μεταδίδει αντί του Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως Αθηνών.Τί σουρεαλιστική μεταμοντέρνα εικόνα θα ήταν αυτή. Εάν δε φοβόμουν για την καταστροφή κειμηλίων (και πίστεψέ με το μόνο που με νοιάζει είναι η ιστορική - αρχαιολογική τους αξία), θα ήταν κάτι που πολύ θα ήθελα να δω. Άλλωστε και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών ετάχθη στο πλευρό της νεολαίας...
Αυτό που ποτέ δε θα θελα να δω όμως, θα ταν δυνάμεις καταστολής να μπαίνουν σε Πανεπιστήμιο. ΠΟΤΕ.
Συμφωνώ απόλυτα ότι πρόκειται για μια μεταπολιτευτική φοβία που έχει λόγους καθαρά ιστορικούς, οι οποίοι ερεθίζουν το θυμικό των Ελλήνων.
Θεωρώ επίσης ότι το θέμα του Ασύλου είναι εντελώς άσχετο με τα δομικά προβλήματα της Παιδείας. Ανήκει σε μια άλλη σφαίρα πολιτική - φιλοσοφική - κοινωνική και απορώ γιατί συνδέονται. Και χαίρομαι που το αναφέρεις σε σχόλιό σου. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι δε θα πρεπε καν να συζητιέται το θέμα αυτό.
Για την ακρίβεια, αν οι τεράστιες αδυναμίες της Παιδείας αντιμετωπίζονταν, κάτι που θα σήμαινε ότι ως κοινωνία λειτουργούμε καλύτερα και πιο αρμονικά, η λύση του προβλήματος θα ερχόταν ήρεμα, ως ένα φυσιολογικό αποτέλεσμα. Αλλά δυστυχώς έχουμε μάθει να σκεφτόμαστε με όρους καταστολής και όχι θεραπείας.
Και για να συνεχίσω τον συλλογισμό σου, μπορεί η υπόλοιπη κοινωνία να μην τελεί υπό καθεστώς λογοκρισίας, τελεί όμως υπό ένα καθεστώς γενικευμένης στρέβλωσης της Δημοκρατίας. Μπορεί να μην είναι η χούντα του ΄73,είναι όμως μια άλλου τύπου χούντα αυτή των ΄00. Και μπορεί η κοινωνία να μην πάσχει από ελευθερία λόγου και σκέψης αλλά πάσχει από άλλα πράγματα. Έτσι λοιπόν, ο συλλογισμός σου είνα πέρα για πέρα ορθός, με τους όρους βέβαια του σήμερα. Και εντάξει, βέβαια, εννοείται ότι οι καταληψίες δεν είναι οι νέοι του τότε αλλά οι νέοι του σήμερα, παιδιά της απομυθοποίησης και του κυνισμού.
Άρα ας αφήσουμε το Άσυλο στην ησυχία του και ας κοιτάξουμε να διορθωσουμε τα πραγματικά ζητήματα της κοινωνίας. Τυχόν κατάλυση του θα σύμαινε ότι κάτι έχει πάει πολύ μα πάρα πολύ στραβά στην ελληνική κοινωνία...
@Καλημερα navarino-s
Δεν ειδα τους αθεους να πανηγυριζουν και αυτο με ανησυχει.
Καλωσόρισες @κόρη της Αφροδίτης!
Μπα, δεν θα καταστρεψουν τιποτα εκει. με την Παιδεια τα εχουν , οχι με την εκκλησια (ακομα).
Και γω χαιρομαι που βλεπουμε τα πραγματα περι Ασυλου, με τον ιδιο τρόπο. Δεν μπορω να καταλαβω πώς σκεφτονται. Αν αρχισουν να ασχολουνται σοβαρα με τα προβληματα της παιδειας, τοτε το Ασυλο δεν θα χρειαζεται καν να συζητηθει. Οχι να μπαινει πρωτο στην ατζεντα.
Καλη σου μερα
Δημοσίευση σχολίου