Πότε είναι κάποιος "τρομοκράτης"; Μα, αν δρα σύμφωνα με αυτά που έχει καταγράψει ο νόμος ότι αποτελούν τρομοκρατικές πράξεις! Και τι είναι ο νόμος; Κάποιο εξ ουρανού κατασκεύασμα, που, όπως οι πλάκες του Μωυσή μεταφέρουν, αν όχι το λόγο του θεού, κάποιες θεωρούμενες αυταπόδεικτες και καθολικές αλήθειες και επιταγές; Όχι, φυσικά.
Οι νόμοι εξελίσσονται, όπως εξελίσσονται και οι κοινωνίες και οι ιδέες και οι νοοτροπίες και σε δημοκρατικές πολιτείες οφείλουν να συμβαδίζουν πάντα με το κοινό περί δικαιοσύνης αίσθημα και τις πολιτισμικές παραδόσεις της συγκεκριμένης χώρας. Πολλές πράξεις οι οποίες ήταν νομικά επιλήψιμες με το πέρασμα του χρόνου έγιναν "υπολήψιμες". Πάρτε για παράδειγμα το ξενοπήδημα και τη μοιχεία.
Επιπλέον όμως, οι νόμοι, όπως γνωρίζει και ο τελευταίος άνθρωπος επί της γης, αντανακλούν και τους συσχετισμούς δυνάμεων μέσα σε μια κοινωνία, οι οποίοι και δίνουν το δικαίωμα στην επικρατούσα τάξη να καθορίζει τι είναι νόμιμο και τι όχι, όπως επίσης και να χρησιμοποιεί τους ιδεολογικούς μηχανισμούς που διαθέτει για να πείσει περί της "αληθείας" της.
Αυτό περισσότερο απ' όλα εφαρμόζεται σήμερα και στον ορισμό του "τρομοκράτη" και της τρομοκρατίας, όπου παρατηρείται και η μεγαλύτερη αναντιστοιχία ανάμεσα στο τι η κρατούσα τάξη θεωρεί ως τρομοκρατία και στο τι θεωρεί ο λαός στην πλειονότητά του, ως τέτοια. Διάβαζα για παράδειγμα τις προάλλες, ότι ενώ η Αμερική και οι πρόθυμοι σύμμαχοί της θεωρούν το Ιράν ως τον υπ' αριθμόν ένα κίνδυνο, οι άραβες κάτοικοι της Μέσης Ανατολής, δεν έχουν καθόλου την ίδια άποψη, θεωρώντας μάλιστα στο σύνολό τους, ότι ο υπ' αριθμόν ένας κίνδυνος για την περιοχή δεν είναι άλλος από το Ισραήλ.
Αν έρθουμε στα καθ' ημάς και στην περίοδο της χούντας, όσο η πλειοψηφία, είτε ακόμα δεν αντιδρούσε, είτε ήταν ανοιχτά με τη μεριά των συνταγματαρχών, προσδοκώντας πολιτική σταθερότητα και οικονομική βελτίωση, όλες όσες πράξεις αντίστασης εκδηλώνονταν καταδιώκονταν με έναν κάποιον αντίστοιχο "αντι"τρομοκρατικό νόμο.
Όταν πλέον η χούντα, μετά από κάμποσα χρονάκια άρχισε να χάνει ένα ένα τα κοινωνικά της ερείσματα και η βία της να γίνεται ορατή, εκτεταμένη και ανυπόφορη, οι "τρομοκράτες" μετονομάστηκαν σε αντιστασιακούς και κάποιοι σε μεταγενέστερο χρόνο τιμήθηκαν και με τα ανώτατα αξιώματα. Έτσι λοιπόν ο Σημίτης, ο οποίος επί χούντας έβαζε βόμβες, από "τρομοκράτης" σε μερικές δεκαετίες μετεξελίχθηκε σε πρωθυπουργό.
Η σημερινή εποχή εμπεριέχει πολλή βία, η οποία αν και δεν μετουσιώνεται σε ξερονήσια και σε κελιά βασανισμού (ακόμα), εν τούτοις έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τη χουντική περίοδο, το βασικότερο εκ των οποίων είναι η σταδιακή απονομιμοποίηση της κυβερνώσας κλίκας, η αντι-συνταγματική της δράση σε διάφορα ζητήματα, η εκτεταμένη καταστολή και πιθανόν, (το μέλλον θα δείξει), και η εθνική προδοσία.
Έτσι αυτοί που σήμερα βαφτίζονται "τρομοκράτες" δεν είναι διόλου απίθανο σε κάποιο καλύτερο μέλλον να γίνουν μέχρι και πρωθυπουργοί.
Έχουμε λοιπόν μέλλον μπροστά μας!
20 σχόλια:
Θα συμφωνησω μεχρι τη τελευταια παραγραφο και την αναφορα στην εθνικη προδοσια. Δε ξερω τι εννοεις με αυτον τον ορο. Στην εξελιξη της η "τρομοκρατια" ή αλλιως ενοπλη παλη εχει ποιοτικες διαφοροποιησεις. Εχω ξεκαθαρη διαφωνια με αυτο τον τροπο παλης και θεωρω οτι πολλες φορες εφερε τα αντιθετα αποτελεσματα απο αυτα που υποτιθεται οτι παλευε να φερει. Τωρα αν δουμε μελη της Σεχτας Ανεγκεφαλων πρωθυπουργους μαλλον κατι εχουμε κανει στραβα ως κοινωνια. Οχι οτι δεν εχουμε κανει πολλα στραβα ως τωρα.
Zalion
ως εθνικη προδοσια εννοω τη δανειακη συμβαση, και οταν ποτε θα αρχισουν οι εκποιησεις εθνικων γαιων για εξασφαλιση ρευστου. Η δανειακη συμβαση αποτελει προβλημα καθ' αυτο και ειναι η πρωτη φορα που υπογραφεται τετοιο μαραφετι.
Δεν εννοω συγκεκριμενη οργανωση. Πιστευω οτι στο εξης θα ξεπηδησουν αρκετες, ισως καποιες να ειναι ιδεολογικα συνειδητοποιημενες, αν δεν ειναι κιολας καποιες.
Οπως ειπε χθες και ο Λαζοπουλος η τελευταια φουρνια συλληφθεντων αποτελει δειγμα κοινωνικου ανταρτικου πολης.
α)Ενταξει κατανοητο, απλως εχω διαφορετικη αποψη για το ποιον ευνοει αυτη η αναλυση περι εθνικων γαιων.
β)Υπαρχει μια απιστευτη δογματικοτητα του απολυτου καλου (μελη οργανωσης) που συγκρουεται με το απολυτο κακο (κοινωνικες και οικονομικες εκδοχες που εχουν "αναρμοστη" συμπεριφορα)Νομιζω οτι αυτο το ρευμα εχει ηττηθει οριστικα εδω και 20 χρονια. Απλως στην Ελλαδα δεν τους το εχει πει κανενας ακομα.
γ) Δεν παρακολουθω Λαζοπουλο με πειραζει στην ψυχικη μου υγεια.
Περα απο αυτα που οντως πειραζουν στην ψυχικη υγεια, ο Λαζοπουλος ειναι ο μονος που μπαινει σε καθε γωνια της ελληνικης επικρατειας, και ο οποιος μεταφερει και καποιες αληθειες με αρκετα σκληρο υφος.
Ο Λαζοπουλος διαμορφωνει την κοινη γνωμη μαζι με τον Πρετεντέρη και αλλους. Από αυτη τη σκοπια, εχει ιδιαιτερο ενδιαφερον να τον παρακολουθεις.
Εχω την εντυπωση, οτι προς το παρον κανενα απολυτο καλο ή απολυτο κακο δεν εχει επικρατησει. Η κοινη γνωμη ειναι ακομα υπο διαμορφωση.
Με απωθει ο εντονος λαϊκισμος του και αυτο το απολιτικο "ολοι ιδιοι ειναι". Χωρια που κατα καιρους αναπαραγει ακροδεξιους μυθους οπως αυτος με τους αρχαιους ή ο αλλος με τον Κισσινγκερ. Η κοινη γνωμη θαναι συνεχως υπο διαμορφωση απλα νομιζω οτι τωρα ειναι εν υπνωση. Και μεριδιο ευθυνης σε αυτο εχουν ολα τα τηλεοπτικα φρουτα.
Υπαρχει μια λεπτη διαφορα
Το τι ηταν το 70 τρομοκρατια το καθοριζε μια μικρη μειοψηφεια δικτατορων που εθετε τους νομους
Σημερα το καθοριζει η λαικη κυριαρχεια δηλαδη η κυβερνηση που εχει εκλεγει απο την πλειοψηφεια που θετει και τους νομους
Αλλα επι της ουσιας τι ειναι τρομος σημερα?
Δεν ειναι τρομος να θες να πας στη δουλεια σου και να φοβασαι μη σε καψουν?
Δεν ειναι τρομος να φοβασαι να παρκαρεις το αυτοκινητο σου μη στο πυρπολησουν?
Δεν ειναι τρομος να μη μπορεις να δουλεψεις φοβουμενος μη σε δειρουν οι απεργοι ως απεργοσπαστη?
Δεν ειναι τρομος να μην μπορεις να δουλεψεις εστω και για 200 ευρω φοβουμενος πως καποιοι εργατοπατερες θα κλεισουν την επιχειρηση που δουλευεις στερωντας σου την δουλεια σου?
Δεν ειναι τρομος να μη μπορεις να πας στο ιδιο σου το πανεπιστημιο την 17η νοεμβριου?
Napo,
κοιταξε, εμεις οι δυο εχουμε εχουμε εντελως διαφορετικες κοσμο-αντιληψεις. Βλεπουμε βρε παιδι μου αλλιως τον κοσμο.
Οποτε δεν εχει νοημα ουτε εσυ να προσπαθεις να πεισεις εμενα, ουτε εγω εσενα. Αν διαφωνουσαμε σε μερικα, αντε να εκανα τον κοπο.
Επιπλεον εχω γραψει κοντα στα 700 κειμενα γραφοντας και υποστηριζοντας αυτα με τα οποια εσυ διαφωνεις.
Δεν εχω κουραγιο να τα επαναλαμβανω.
Δυστηχως εχεις δικιο
εχω την εντυπωση ωρες ωρες πως μιλαμε αλλη γλωσσα. Εννοιες οπως ελευθερια-δικαιοσυνη-κρατος-δημοκρατια-ισοτητα εχουν παντελως διαφορετικη εννοια για τον ενα και για τον αλλο
Η αποψη μου ειναι πως οι 2 ιδεολογιες διαφοροποιουνται στο κομβικο σημειο της προθεσης και του αποτελεσματος
Η μια ειναι σκληρη απανθρωπη λογικη της πραγματικοτητας του εφικτου
Η αλλη ειναι η ιδεολογια του συναισθηματος των προθεσεων και της ευχης για ενα καλυτερο μελλον. Ο οραματισμος μιας καλυτερης ιδανικης κοινωνιας
Εχει να κανει περισσοτερο στο οτι οι μεν σκεφτονται με το κεφαλι ενω οι αλλοι με την καρδια.
Εχει πλακα παντως πως και οι 2 απαξ και ενεργοποιησουν το αντιστοιχο γονιδιο δεν αλλαζουν ο κοσμος να χαλασει
Ειναι σαν να εχεις 2 τοιχους να προσπαθησουν να μιλησουν ο ενας στον αλλο
Και φυσικα οσο ο ενας θεωρει τα επιχειρηματα του ως αυτονοητα και δεδομενα παντα ο αλλος θα βρει ενα επιχειρημα να τα αποδομησει
Παντως αναρωτιεμαι διαβαζοντας τα κειμενα σου πως τοσο εξυπνοι, ενημεροι και σοβαροι ανθρωποι μπορουν να ειναι αριστεροι
Napo
δεν νομιζω να εχεις δικαιο οτι οι δε σκεφτονται με την καρδια. Η φτωχεια, η ανεργια, η ανεχεια, δεν ειναι της καρδιας, ειναι της υλης.
Οπως, λαθος ειναι να νομιζουν οι μεν οτι σκεφτονται με βοηθο τη λογικη. Για μενα ειναι περισσοτερο ιδεαλιστες, αν νομιζουν οτι η λογικη, (που τελος παντων εχω ενστασεις και τις εχω γραψει πολλακις) ειναι ο ορθος δρομος ερμηνειας και δρασης.
Μόλις προχθες, στις 6 Δεκεμβρίου, χιλιάδες άνθρωποι, βιωσαμε την αστυνομική τρομοκρατία στην πιο χυδαία της μορφή.
Αν ο κόσμος διαδηλωνε στη μνημη της αστυνομικής φρικαλεοτητας, δηλαδή της εν ψυχρώ δολοφονίας ενός έφηβου απο ένστολο αστυνομικό, ταυτοχρονα οι συναδελφοι του Κορκονέα, ...παρηλαυναν με τον ίδιο άθλιο τσαμπουκά που διεκρινε και τον ίδιο.
Μόνο που αυτή την τρομοκρατία την πληρώνουν οι φορολογουμενοι πολίτες. Με τα δικά μας χρηματα, μας τρομοκρατουν.
Οι τρομοκράτες της Αστυνομίας, αυτοι οι χωρίς διακριτικά, χωρίς προσωπο, σιδεροφρακτοι και αρματωμένοι, χτυπούν αδιακριτως, και μάλιστα ως κλασικοι τζάμπα μάγκες, ότι δεν μπορεί να τοςυ αντισταθεί. Δηλαδή είναι ...σοβαρή τρομοκρατία.
Στην πράξη ειναι και οι ηθικοι αυτουργοι, της ...όποιας τρομοκρατίας.
Τέλος, όσο κι αν απο(ανα)καλυφθηκε η ...τρομοκρατία την παραμονή της 6ης Δεκεμβρη, το γεγονός ειναι ένα. Ενστολος αστυνομικός δολοφονησε εν ψυχρώ ένα έφηβο. Κια αυτο το γεγονός ουτε άλλαζει, πολύ δε περισσότερο δεν συμψηφιζεται.
Napo
στην οθονη που βλεπεις τον κοσμο λειπει ο ανθρωπος. Οπως και η αλληλεπιδραση των γεγονοτων , και οι αιτιολογιες τους. Εστιαζεις στο αμεσα αντιληπτο,
Βλεπεις για παραδειγμα ποσο καλο πραγμα ειναι να πινεις φτηνο καφε ή τσαι, αλλα δεν θελεις να δεις γιατι ειναι και φτηνος.
ειπαμε δυο διαφορετικοι τροποι σκεψεις.
Συμφωνώ ότι η έννοια της τρομοκρατίας είναι πολύ ρευστή.
Είναι τρομοκράτες οι συλληφθέντες τελευταία;
Αλήθεια ποίος τους φοβάται;
Δεν είναι οι υπουργοί τρομοκράτες;
Αλήθεια ποίος δεν φοβάται τις αποφάσεις τους;
Και μη μου πείτε ότι αποφασίζουν για το καλό μας. Αυτό δεν το πιστεύουν ούτε οι ίδιοι!
Εξαρταται με ποιον τροπο εξηγεις την εννοια τρομοκρατια. Στη λογικη οτι σπερνουν πανικο και τρομαζουν τον κοσμο οχι δεν ειναι. Στη λογικη οτι ταραζουν τη νιρβανα των φιλησυχων πολιτων ειναι. Ομως δεν ειναι εκει το προβλημα. Το προβλημα βρισκεται στο τι προσφερει στους εργαζομενους η δραση τετοιων οργανωσεων. Και με την εμπειρια 30 και πλεον χρονων μπορω να πω οτι δεν εχουν συνεισφερει τιποτα. Ασε που πολλες φορες εφερναν αντιθετα αποτελεσματα. Κι ας μη μιλησουμε για δημοκρατια και συλλογικες αποφασεις σε τετοιες οργανωσεις.
Εννοείται ότι και τώρα για μικρή μειοψηφία πρόκειται που όμως έχει όλα τα ΜΜΕ κάτω από τον έλεγχό της.
Ο λαός είναι διακοσμητικό στοιχείο όπως και η "δημοκρατία".
Στόχος είναι να γίνουμε όλοι δούλοι που απλά επειδή θα υπάρχει η κατάλληλη τεχνολογία θα μπορούν να ζουν λίγο καλύτερα από ότι στην αρχαιότητα. Δούλοι όμως.
@ zalion
Κατ’ αρχήν δεν «ταράζουν τη νιρβάνα των φιλήσυχων πολιτών» μάλλον έτσι όπως προβάλλονται από τα ΜΜΕ, σαν reality το παρακολουθούν.
Και βέβαια δεν προσφέρουν τίποτα και πολλές φορές δίνουν λαβές στην εξουσία για να τρομοκρατήσουν νομοθετώντας.
Σε ένα πιο προχωρημένο σενάριο στήνονται τρομοκρατικές ενέργειες με σκοπό τους τρομοκρατικούς νόμους. Σε κάθε περίπτωση η εξουσία είναι αυτή που τρομοκρατεί.
Ο όρος τρόμοκράτης χρησιμοποιείται για οποιονδήποτε στρέφεται κατά του συστήματος. Μετά τη Γαλλική Επανάσταση όλοι όσοι διαφνωούσαν, χαρακτηρίζονταν τρομοκράτες. Αποτελεί και ο όρος τούτος μία γνήσια επιβολή της ευρύτερης κοινωνικής ηθικής -όπως και οι νόμοι- και της επικοινωνιακής επιβολής της άρχουσας τάξης, που απειλείται. Παλαιότερα η όροι έκαναν χρόνια προκειμένου να γίνουν κτήμα όλου του λαού. Σήμερα χρειάζονται λίγες μόνο μέρες.
Όπως τα περισσότερα σε αυτή την χώρα, έτσι και οι "τρομοκράτες" είναι της πλάκας. Θεωρώ τις οργανώσεις των τελευταίων χρόνων, ομάδες στυγνών δολοφόνων και όχι τρομοκρατικές ομάδες. Τρόμος είναι να μπαίνεις στο Μετρό και να φοβάσαι. Τρόμος είναι να κυκλοφορείς στο Σύνταγμα και να φοβάσαι. Υπό αυτήν την έννοια λοιπόν, έχεις δίκιο. Δεν είναι τρομοκράτες, είναι δολοφόνοι. Όσο για αυτό που είπε ο Λαζόπουλος και με το οποίο δείχνεις να συμφωνείς(!), από το μεγαλύτερο λαικιστή της Ελληνικής Τηλεόρασης δεν περίμενα κάτι καλύτερο...
Το αντάρτικο πόλης είναι μία χρεοκοπημένη πρακτική που κανένα αποτέλεσμα δεν έφερε τα τελευταία 30 χρόνια. Αυτά τα ζητήματα η Ευρώπη τα έχει ξεκαθαρίσει εδώ και δεκαετίες. Ακόμα και στην τρομοκρατία "επαρχιώτες" είμαστε.
Ναρο
Περισσότερες πιθανότητες έχεις να σου τρακάρει κάποιο το παρκαρισμένο αυτοκίνητο απ το να σ το κάψουν κάποιοι ανεγκέφαλοι.
Και αποφάσισε κάποτε, πως αν ως τώρα είχες δουλειά κι ίσως έχεις ακόμα, κάποιοι τότε "τρομοκράτες" τάπαιξαν όλα.
Κι επειδή διαβλέπω άγνοια γενικότερη, μάθε πως το τι είναι νόμιμο και παράνομο, είναι ακριβώς αυτό που περιγράφει η ανάρτηση, αφου στο πω πιο απλά ίσως.
Το νόμιμο και παρ΄΄ανομο λοιπόν, είναι συνάρτηση του τόπου και του χρόνου και καμμιά σχέση δεν έχει με δίκαιο και ηθικό
mbiker
@napo: Εγώ πάντως δεν απορώ καθόλου για το ότι οι σκατόψυχοι μπετόβλακες σαν εσένα είναι νεοφιλελεύθεροι δεξιοι.
καλημέρα
οι κρίσεις φέρνουν πολλά....
όλα παρόντα και η επιλογή κοινωνική και ατομική ταυτόχρονα..
Δημοσίευση σχολίου