Στα πανεπιστήμια, εκτός των παραδοσιακών και πάγιων ομάδων που ανέκαθεν το απάρτιζαν, όπως το ακαδημαϊκό προσωπικό, οι διοικητικοί υπάλληλοι, οι υπάλληλοι των τεχνικών υπηρεσιών και οι φοιτητές φυσικά, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε διόγκωση και άλλων μερίδων, όπως αυτές των μεταπτυχιακών φοιτητών και των πάσης φύσεως ειδικών επιστημόνων, [με ρόλο τύποις επικουρικό, στην πραγματικότητα όμως πρωτεύοντα στη διεκπεραίωση των εκπαιδευτικών και ερευνητικών λειτουργιών], με προεξάρχοντες τους λεγόμενους 407, δηλαδή τους διδάσκοντες που προσλήφθηκαν βάσει του περίφημου προεδρικού διατάγματος 407, (ΠΔ/407), για να καλύπτουν προσωρινές εκπαιδευτικές ανάγκες και μόνο για ένα πεπερασμένο χρονικό διάστημα.
Ο τελευταίος αυτός θεσμός ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια με σκοπό την επάνδρωση νιόκοπων πανεπιστημίων της περιφέρειας, τα οποία στη μια νύχτα που στήνονταν για να εκπληρώσουν, όχι μόνο τις υποσχέσεις τους στους πελάτες ψηφοφόρους της περιοχής, ΑΛΛΑ και να βολέψουν στο όπως-όπως τους άρτι αφιχθέντες εκ του εξωτερικού γιους, γαμπρούς και κόρες, ανιψιούς και ανιψιές υμετέρων, που με ένα ισχνό διδακτορικούλι στο χέρι δεν είχαν και πολλές πιθανότητες, λόγω κορεσμού, υπερπροσφοράς και μεγαλύτερου μέσου, να δρασκελίσουν τις αδιαπέραστες πύλες των πανεπιστημίων του κέντρου, συνειδητοποιούσαν ότι έπρεπε να βρουν και κάποιους, έστω την τελευταία στιγμή, να κάνουν τέλος πάντων τα μαθήματα μιας και οι ανυποψίαστοι νέοι φοιτητές δεν θ’ αργούσαν να τους χτυπήσουν την πόρτα.
Στα μετέπειτα, οι ιθύνοντες νόες, αυτά τα κουτοπόνηρα και γλίτσικα βλαχαδερά, ανακάλυψαν ότι ο θεσμός θα μπορούσε σιγά-σιγά να μπει απ’ το παράθυρο και σε μεγαλύτερα πανεπιστήμια, όπου όντως μπήκε και στρογγυλοκάθισε, για να τα τροφοδοτήσει με φτηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό. Άσε που λόγω της ελαστικότητας, είδαν γρήγορα ότι μπορούσαν να το αφήνουν και απλήρωτο για καιρό.
Ο τελευταίος αυτός θεσμός ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια με σκοπό την επάνδρωση νιόκοπων πανεπιστημίων της περιφέρειας, τα οποία στη μια νύχτα που στήνονταν για να εκπληρώσουν, όχι μόνο τις υποσχέσεις τους στους πελάτες ψηφοφόρους της περιοχής, ΑΛΛΑ και να βολέψουν στο όπως-όπως τους άρτι αφιχθέντες εκ του εξωτερικού γιους, γαμπρούς και κόρες, ανιψιούς και ανιψιές υμετέρων, που με ένα ισχνό διδακτορικούλι στο χέρι δεν είχαν και πολλές πιθανότητες, λόγω κορεσμού, υπερπροσφοράς και μεγαλύτερου μέσου, να δρασκελίσουν τις αδιαπέραστες πύλες των πανεπιστημίων του κέντρου, συνειδητοποιούσαν ότι έπρεπε να βρουν και κάποιους, έστω την τελευταία στιγμή, να κάνουν τέλος πάντων τα μαθήματα μιας και οι ανυποψίαστοι νέοι φοιτητές δεν θ’ αργούσαν να τους χτυπήσουν την πόρτα.
Στα μετέπειτα, οι ιθύνοντες νόες, αυτά τα κουτοπόνηρα και γλίτσικα βλαχαδερά, ανακάλυψαν ότι ο θεσμός θα μπορούσε σιγά-σιγά να μπει απ’ το παράθυρο και σε μεγαλύτερα πανεπιστήμια, όπου όντως μπήκε και στρογγυλοκάθισε, για να τα τροφοδοτήσει με φτηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό. Άσε που λόγω της ελαστικότητας, είδαν γρήγορα ότι μπορούσαν να το αφήνουν και απλήρωτο για καιρό.
Δεν είναι όμως αυτό το κύριο θέμα μας για απόψε, παρ’ όλο που παρασύρθηκα και έγραψα παραπάνω απ’ όσα αρχικά σκόπευα.
Το θέμα που με γυροφέρνει καιρό τώρα, σχετίζεται με τη φυλή των μεταπτυχιακών φοιτητών και αφορμή για να το θίξω στάθηκε το πρόσφατο άρθρο του Μανώλη Δρεττάκη στην Ελευθεροτυπία της 5ης Ιουνίου, με τον ενδεικτικό τίτλο «Προβληματική η αλματώδης αύξηση των μεταπτυχιακών φοιτητών στα ΑΕΙ».
Σύμφωνα με τον αρθρογράφο και τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζει, ανάμεσα στα έτη 2002/3 και 2006/7 παρατηρείται αύξηση της τάξεως του 80%, δηλαδή ο συνολικός αριθμός των φοιτητών που παρακολουθούν μαθήματα για την απόκτηση διπλώματος εξειδίκευσης (Master), ή εκπονούν κάποια διδακτορική διατριβή εκτοξεύθηκε από 26.132 το 2002/3 στους 47.154 το 2006/7, από τους οποίους οι 27.408 ήταν υποψήφιοι για Master και οι 19.746 για διδακτορικό. Εν τω μεταξύ στο ίδιο διάστημα η αύξηση του διδακτικού προσωπικού ήταν της τάξης του 15% μόνο.
Η συνήθης εξήγηση που δίνεται για την εκρηκτική άνοδο της ζήτησης μεταπτυχιακών σπουδών είναι: η υποβάθμιση του κυρίως πτυχίου, το οποίο από μόνο του έπαψε πλέον να αποτελεί εφόδιο για την εξεύρεση εργασίας, (αν και αυτό το θεωρώ εν μέρει απατηλό, όχι γιατί οι φοιτητές δεν γνωρίζουν, αλλά διότι δεν έμαθαν να εφαρμόζουν στην πράξη και να κατανοούν αυτά που έχουν διδαχτεί και τα οποία είναι πάνω από αρκετά. Είναι κι αυτή μια από τις παθολογίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος εν γένει.).
Άλλη, εξ ίσου δημοφιλής εξήγηση είναι ότι η γνώση απαξιώνεται πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι παλιότερα, οπότε χρειάζεται επί πλέον εξειδίκευση. (Επίσης πλάνη, διότι δεν υπάρχει λόγος να μην απαξιώνεται και με το πέρας του μεταπτυχιακού ή διδακτορικού το οποίο διαρκεί τουλάχιστον όσο και ένα πτυχίο).
Η δική μου άποψη όμως, όσον αφορά την Ελλάδα, είναι διαφορετική. Δεν είναι τόσο η γνώση που απαξιώνεται, δεν είναι τόσο το χαμηλό γνωστικό αντίκρισμα του πρώτου πτυχίου, όσο η διαφοροποίηση της αγοράς εργασίας η οποία ΔΕΝ ενδιαφέρεται στην πλειοψηφία της για πτυχιούχους, πόσον μάλλον για περαιτέρω εξειδικευμένα στελέχη. Όπως έχω διαπιστώσει, αλλά και όπως έχει επισημανθεί πολλάκις και από τον Greek Rider, σε μια αγγελία είναι σύνηθες να ζητούνται απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ/ΙΕΚ (αδιάφορο) και με δίπλωμα για μηχανάκι σαν απαραίτητο προσόν, για την ίδια εργασία. Η αγορά ενδιαφέρεται για ένα περιορισμένο αριθμό στελεχών υψηλής εξειδίκευσης και ικανότητας και από κει και πέρα βολεύεται στο όπως-όπως. Όπως είδαμε και σε προηγούμενες αναρτήσεις, η τάση είναι για σχολές που θα μοιάζουν περισσότερο με σχολές επαγγελματικής εξειδίκευσης, παρά με πανεπιστημιακές.
Η συνήθης εξήγηση που δίνεται για την εκρηκτική άνοδο της ζήτησης μεταπτυχιακών σπουδών είναι: η υποβάθμιση του κυρίως πτυχίου, το οποίο από μόνο του έπαψε πλέον να αποτελεί εφόδιο για την εξεύρεση εργασίας, (αν και αυτό το θεωρώ εν μέρει απατηλό, όχι γιατί οι φοιτητές δεν γνωρίζουν, αλλά διότι δεν έμαθαν να εφαρμόζουν στην πράξη και να κατανοούν αυτά που έχουν διδαχτεί και τα οποία είναι πάνω από αρκετά. Είναι κι αυτή μια από τις παθολογίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος εν γένει.).
Άλλη, εξ ίσου δημοφιλής εξήγηση είναι ότι η γνώση απαξιώνεται πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι παλιότερα, οπότε χρειάζεται επί πλέον εξειδίκευση. (Επίσης πλάνη, διότι δεν υπάρχει λόγος να μην απαξιώνεται και με το πέρας του μεταπτυχιακού ή διδακτορικού το οποίο διαρκεί τουλάχιστον όσο και ένα πτυχίο).
Η δική μου άποψη όμως, όσον αφορά την Ελλάδα, είναι διαφορετική. Δεν είναι τόσο η γνώση που απαξιώνεται, δεν είναι τόσο το χαμηλό γνωστικό αντίκρισμα του πρώτου πτυχίου, όσο η διαφοροποίηση της αγοράς εργασίας η οποία ΔΕΝ ενδιαφέρεται στην πλειοψηφία της για πτυχιούχους, πόσον μάλλον για περαιτέρω εξειδικευμένα στελέχη. Όπως έχω διαπιστώσει, αλλά και όπως έχει επισημανθεί πολλάκις και από τον Greek Rider, σε μια αγγελία είναι σύνηθες να ζητούνται απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ/ΙΕΚ (αδιάφορο) και με δίπλωμα για μηχανάκι σαν απαραίτητο προσόν, για την ίδια εργασία. Η αγορά ενδιαφέρεται για ένα περιορισμένο αριθμό στελεχών υψηλής εξειδίκευσης και ικανότητας και από κει και πέρα βολεύεται στο όπως-όπως. Όπως είδαμε και σε προηγούμενες αναρτήσεις, η τάση είναι για σχολές που θα μοιάζουν περισσότερο με σχολές επαγγελματικής εξειδίκευσης, παρά με πανεπιστημιακές.
Έτσι, η εκρηκτική άνοδος της ζήτησης μεταπτυχιακών τίτλων αντανακλά όχι τη δίψα των νέων για μάθηση όπως ίσως θα συνέβαινε σε μια υγιή κοινωνία, όχι την αυξημένη ζήτηση από την αγορά, αλλά την απελπισία για την αδυναμία τους να ενσωματωθούν στην αγορά εργασίας.
Σε άλλους δευτερεύοντες λόγους της εκρηξης των μεταπτυχιακών θα κατέτασσα
1) την μετάθεση για αργότερα του οδυνηρού προβλήματος εξεύρεσης εργασίας, που όπως και να το κάνουμε συνεπάγεται εξάρθρωση του φοιτητικού βολέματος, καθώς και
2) ψυχολογικούς λόγους, όπως αυξημένες προσδοκίες, βασισμένες στο στρεβλό δόγμα ότι όσο περισσότερα τόσο καλύτερα.
Στο ερώτημα, λοιπόν, στο κατά πόσον η αγορά χρειάζεται όλους αυτούς τους εξειδικευμένους πτυχιούχους, θα απαντούσα ότι φυσικά και δεν τους χρειάζεται. Γι αυτό άλλωστε και δεν τους αμείβει όπως θα περίμεναν επικαλούμενοι τα τόσα χρόνια σπουδών τους. Γι αυτό άλλωστε τους προσλαμβάνει σε θέσεις που καμία σχέση δεν έχουν με τα προσόντα τους. Απλώς η όποια εξεύρεση εργασίας, δεν οφείλεται στις έτι πλέον γνώσεις που αποκτήθηκαν, αλλά στην ελκυστικότερη εικόνα που αποκτά το βιογραφικό του υποψηφίου όταν αραδιάζει δεξιά κι αριστερά προσόντα και πτυχία, τα περισσότερα χωρίς νόημα και αντίκρισμα.
Στο ερώτημα, λοιπόν, στο κατά πόσον η αγορά χρειάζεται όλους αυτούς τους εξειδικευμένους πτυχιούχους, θα απαντούσα ότι φυσικά και δεν τους χρειάζεται. Γι αυτό άλλωστε και δεν τους αμείβει όπως θα περίμεναν επικαλούμενοι τα τόσα χρόνια σπουδών τους. Γι αυτό άλλωστε τους προσλαμβάνει σε θέσεις που καμία σχέση δεν έχουν με τα προσόντα τους. Απλώς η όποια εξεύρεση εργασίας, δεν οφείλεται στις έτι πλέον γνώσεις που αποκτήθηκαν, αλλά στην ελκυστικότερη εικόνα που αποκτά το βιογραφικό του υποψηφίου όταν αραδιάζει δεξιά κι αριστερά προσόντα και πτυχία, τα περισσότερα χωρίς νόημα και αντίκρισμα.
Και είναι θλιβερό να βλέπεις αυτά τα παιδιά που τόσο έχουν κοπιάσει, όταν τελειώνουν το διδακτορικό να βρίσκονται στην ίδια θέση που είχαν και πριν ξεκινήσουν, δηλαδή να προετοιμάζονται για διαγωνισμούς ΑΣΕΠ ή να δίνουν συνεντεύξεις για θέσεις ιατρικών επισκεπτών ή ό,τι άλλο.
37 σχόλια:
Cynical, αν και ....φύσει αντιδραστική, είμαι απόλυτα υποχρεωμένη να συμφωνήσω μαζί σου.
Η βιομηχανία των μεταπτυχιακών καλά κρατεί, και βέβαια καμιά σχέση δεν έχει πια ακόμα και με την πρό 10ετίας μαγεία.
Κατ'άρχάς το περιφημο πια ....master, έχει γίνει η προέκταση του πτυχίου που μάλλον με μια μεγαλύτερη διπλωματική μοιάζει, παρα με εισαγωγή και προετοιμασία στον μαγικό κόσμο του διδακτορικού.
Ειλικρινά λυπάμαι όλους αυτούς τους .....επαγγελματίες μαθητές, που δεν θα γνωρίσουν, δεν θα ζήσουν ποτέ την μυρωδιά, την ευτυχία και την ....απελπισία της ακαδημαικής γνώσης.
Και ασφαλώς η μόνη χρησιμότητα που μπορει να σου προσφέρει ένα διδακτορικό έιναι τα 4-5-6 χρόνια που θα το ζήσεις, θα το λατρέψεις, θα αναμετρηθείς μαζί του. Όλα τα άλλα, θεωρητικώς προσφερόμενα απο αυτό, μπορείς να τα κάνεις πολύ πιο απλά και γρήγορα γνωρίζοντας τους καταλληλους ανθρωπους και όχι γνωρίζοντας τις αντοχές και τις δυνάμεις σου.
Όσο για του 407, ε, γαμώτο....μονο αυτό...
@cynical καλησπέρα, τα πράγματα είναι όπως τα περιγράφεις.
Το μεταπτυχιακό έχει τους εξής ρόλους
1) Να σε εξειδικεύσει πάρα πολύ, ένα χαρακτηριστικό του συστήματος, τόσο πολύ που να μην μπορείς να δεις πέρα από τη μύτη σου.
2) Να δείξεις στο βιογραφικό σου ότι είσαι ορκισμένος να κάνεις καριέρα με τίμημα το οτιδήποτε.
3) Απαξιώνει το πτυχίο, η τάση είναι να μειωθούν οι προπτυχιακές σπουδές σε 3 χρόνια και + 1 μάστερ = 4 όσο ήταν δηλαδή από πριν!
4) Για την αγορά εργασίας εννοείται ότι δεν χρειάζεται μάστερ αρκεί να είσαι καλός στις συνεντεύξεις και τις πωλήσεις.
5) Διαφωνώ ότι είναι δύσκολο για κάποιον να βρει δουλειά. Όχι μόνο είναι εύκολο αλλά αν ακολουθήσει και 2-3 κανόνες μπορεί να ανέβει όσο θέλει στην ιεραρχία και να κερδίζει όσα χρήματα θέλει. Το ζήτημα δεν είναι εκεί. Το ζήτημα είναι στην ποιότητα ζωής.
Γενικά τα μάστερ βάζουν πιο εύκολα κάποιον στην αγορά εργασίας όχι λόγω γνώσεων αλλά κυρίως λόγω κουλτούρας.
Για τους 407 δεν σχολιάζω γιατί θα βρίσω πάλι το σύστημα κτλ Πάντως και εκεί γίνεται μεγάλο εμπόριο ελπίδας που είναι το πιο μεγάλο έγκλημα. 40 χρονών επιστήμονες με πολλές περγαμηνές εγκαταλείπουν τις θέσεις αυτές βλέποντας ότι τους κορόιδευαν για να δουλεύουν τζάμπα και παίρνουν κολλητούς. Μέχρι τώρα οι 407 ήταν για 3 χρόνια, πρόσφατα αυτό ακυρώθηκε και θα μπορούν πλέον να έχουν τους 407 να δουλεύουν τζάμπα για μια ζωή. Αν είναι καλά σκυλάκια μπορεί σε 20 χρόνια να τους πετάξουν και κανένα κοκαλάκι (παντού βέβαια υπάρχουν εξαιρέσεις).
Αυτή είναι η πραγματικότητα από τα χείλη αυτών που τη δημιούργησαν:
http://www.skai.gr/master_avod.php?id=85223&lsc=1
να συννενοηθούμε όλοι να οργανώσουμε τα μεταδιδακτορικά διπλώματα...
θα βγάλουμε καλά λεφτά...
Καλημέρα Κατερίνα. Πριν 10 χρονια στην ελλάδα πάντα, τα μεταπτυχιακά οργανωνονταν στο αρτζι-μπουρτζι με χρηματοδοτηση απο ΕΠΕΑΕΚ. Στηθηκαν σε μια νυχτα, φαγωθηκαν παρα πολλά λεφτα, και με διδασκοντες μαζεμενους απο δω κι απο κει. Η λογική στησιματος ηταν οτι με αυτον τον τροπο τα τμηματα θα μπορούσαν με εμμεσο τροπο να εξασφαλισουν πορους για να αγορασουν εξοπλισμο και αναλώσιμα και να πανε σε κανενα συνεδριο. Ως γνωστον η δημοσια χρηματοδοτηση καλύπτει μονον ανελαστικες δαπανες. Ετσι τα ΕΠΕΑΕΚ καλυψαν τετοιες αναγκες και γιαυτο στηθηκαν. Ηταν πολύ μιζερα τα πραγματα.
Σημερα ευτυχως, υπαρχουν καποια τμήματα που το διδακτορικο ειναι μια καλη εμπειρια, διοτι υπαρχει η ατμοσφαιρα του ακαδημαικού περιβαλλοντος, με ομιλιες, συνεδρια, interaction με αλλα μελη πολυεθνικων ομαδων, π.χ. βιολογικο φυσικο του Παν. Κρητης.
Καλημέρα Rider. Νομιζω οτι με ενα χρονο στο μαστερ δεν παιρνεις και καποια μεγαλη εξειδικευση. Μονο μια μυρωδια. Το διδακτορικο απο την αλλη μερια, σε περιοριζει εργασιακά ειδικα σε μικρες αγορες οπως εδω. Οποτε αναγκαστικα θα πρεπει να στραφεις καπου αλλου με συνεπεια να υπαρχει απογοητευση.
Οι περισσότεροι που παιρνουν διδακτορικο εδω θελουν να συνεχισουν να μενουν στο πανεπιστημιο, οποτε με τη σπανη θεσεων αρχιζει ενας γολγοθας απαξιωσης. ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΑ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΑΜΙΣΘΟΙ για καιρο, και να περνουν τα 40 με ευκαιριακή μονο εργασια. Γνωριζω αρκετους σε αυτη την κατασταση, πολυ-πολυ αξιολογους επιστημονες. Κατι σαν παγιδευμενους. Ειναι τοσοι πολλοι με διδακτορικα που δεν υπαρχει περιπτωση να απορροφηθούν, ειδικα απο πανεπιστημια οπου βασιλευει αγρια ο ΝΕΠΟΤΙΣΜΟΣ.
ΤΟ εχεις ξαναπει νομιζω οτι ειναι ευκολο να βρει καποιος δουλεια. Θα ηταν πολύ χρησιμο να επαναλαμβανες αυτους τους κανονες. Για τα νεα παιδια κυριως που φοβουνται...
@aerostatik, μονο τα ιδιωτικα πανεπιστημια θα μας σωσουν. Μπορουμε να φτιαξουμε βλογικο ανοιχτο πανεπιστημιο..Καλημερα.
Ωραία βρε...μας έκανες την καρδιά περιβόλι. Είμαι που είμαι σε φάση άρνησης για το διδακτορικό, έρχεσαι εσύ και με τελειώνεις!!!!
Δεν έχεις πάντως άδικο για αυτά που γράφεις. Θα με βρεις σε γενικές γραμμές σύμφωνο.
Καλησπέρα, οπως ακριβως τα λες, και για επικουρησή σου
http://www.tanea.gr/Article.aspx?d=20080607&nid=8774961
ε αφήστε κι εσείς αυτά τα παιδιά να κάνουν ένα μπάνιο με την ησυχία τους το σκ , μη λούζονται συνέχεια στον ιδρώτα του άγχους για το μη αποσβέσιμο του overqualified τους..
Γειά σου VK. Λυπάμαι που σε ακούω οτι εισαι σε φαση αρνησης για το διδακτορικό σου. Διάψευση προσδοκιών; Ρεαλιστικότερη σταση; Ό,τι και να κανεις, κουράγιο και καλή τυχη. Νεος εισαι. Αντεχεις!
Καλημέρα Nomad και καλή βδομάδα. Ιδιες μερες βγηκε και το ρεπορταζ στα ΝΕΑ που μου στελνεις. Αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορα στην εκτιμηση των μεταπτυχιακων: 47000 στην Ελευθεροτ., 68000 στα ΝΕΑ.
Πιστευω ότι ολο αυτο το στησιμο των μεταπτυχιακών δεν ειναι να προλαβει τη ζητηση μονο. Αλλά το ζητουν οι εκ των ενδον πανεπιστημιακοί διοτι, έτσι 1) αυξανουν τα εισοδηματά τους με την επι πλεον διδασκαλια που την κανουν στο ποδι επανω και χωρις επι πλεον προσπαθεια και 2)διοτι μεσω της χρηματοδοτησης των μεταπτυχιακων βρισκουν τροπους να αγοραζουν εξοπλισμο και αναλωσιμα. Στα πανεπιστημια και ερευνητικά ιδρυματα δεν υπαρχει χρηματοδοτηση παρα μονο μεσω προγραμματων το κυνηγι των οποιων αποτελει μια ιστορια απο μονη της.
Εξοργιστηκα με τα νουμερα (χρεωσεις) που ειδα για μεταπτυχιακα.
ΠΩΣ, βρε συ Νομάδα τα κοστολογούν έτσι; Ειναι θεμα καλυτερων καθηγητων; (αστειο μου φαινεται). Ειναι θεμα διασυνδεσεων με αγορα; (οποτε λειτουργουν σαν πιο ικανα γραφεια ευρεσεως εργασιας). Ειναι θεμα θράσους;;; Μαλλον το τελευταιο.
ΟΛΑ ειναι μια απάτη. Οι φοιτητες τσιμπουν απο απελπισια και φοβο. Γαμώτο!!
Καλημέρα κ.Κ.Κ.Μοίρη μας. Κάποιος πρέπει να μιλήσει σ'αυτά τα παιδια και για το ...RΕΧΟΝΑ.
Αλλά μη στενοχωριεστε που στενοχωρώ τα παιδια. Μεσα στο Σ.Κ. ουτε καν που με διαβαζουν! ¨οσα λέω στο βροντο τα λεω..
Λύστε δια μιας και αποτελεσματικά το πρόβλημα βιοπορισμού! Επιλέξτε ένα επάγγελμα με απεριόριστες δυνατότητες. Που θα σας ανοίξει τεράστιους ορίζοντες. Κάντε πράξη το "τερπνόν μετά του ωφελίμου". Σπουδάστε το επάγγελμα του ιμπρεσσάριου με τον γκουρού της αγοράς. Παρέχονται όλα τα στοιχεία (διευθύνσεις, τηλέφωνα, φωτό) για τη δημιουργία της πρώτης βάσης δεδομένων. Σχολή Swell.
Σουέλ, θελω να μπω και γω στη βαση δεδομενων. Να γινω επί τέλους αγοραια. Βαρεθηκα το ερασιτεχνιλίκι.
Πως τα κοστολογούν.
Ειναι απλό, αν αφορά διοίκηση επιχ κλπ, κάνει 7-10 χιλιαρικα.
Η ασοεε (οικονομικό τώρα) το ΠΑΜΑΚ και ο Πειραιάς, εχουν τα πιο ακριβά.
Το ΕΜΠ και η πατρα, με αποφάσεις συγκλήτων, τα έχουν ολα δωρεάν -ακόμα.
Με το νεο νομο που θα περάσει οσονούπω, σε 1-2 χρονάκια δε θα υπαρχει τσάμπα μεταπτυχιακό πλην μεμονωμένων, αφου μόνο ενα θα χρηματοδοτείται κεντρικά και τ αλλα θα ψάχνουν χορηγούς, αρα θα είναι προσανατολισμένα στην αγορά ξεκάθαρα.
Τι λες τώρα ...Ποια δωρεάν τριτοβάθμια αφού εχουμε την ακριβή τεταρτοβάθμια;
Τελος παντων, γνωρίζεις για ποιούς λόγους δεν θελω να επεκτείνομαι σε θέματα παιδείας.
Την καλημέρα μου.
Οχι δε θα σκάσω.
Επειδή ταχω παρει κράνος, παρε να δεις ποσο κρετίνοι είναι.
Το εν λόγω κείμενο-επιστολή είναι αδημοσίευτο...
"Αξιότιμοι κύριοι βουλευτές,
λαμβάνω το θάρρος να σας στείλω το παρόν ηλεκτρονικό μήνυμα καθότι είστε εισηγητές στο επικείμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την αυτόνομη διοργάνωση μεταπτυχιακών
προγραμμάτων από τα Ανώτατα ΤΕΙ.
Η σύζυγός μου είναι απόφοιτη του μεταπτυχιακού προγράμματος στην Τεχνολογία Τροφίμων για το ακαδημαϊκό έτος 1999-2000 που έγινε σε συνεργασία του ΤΕΙ Αθήνας (Σχολή Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής) με το University of Lincolnshire and Humberside (σήμερα University of Lincoln) του Ηνωμένου Βασιλείου.
Δυστυχώς όμως, το εν λόγω ετήσιο μεταπτυχιακό πρόγραμμα (6 μήνες στο ΤΕΙ Αθήνας με επιτόπιες επισκέψεις Άγγλων καθηγητών, 6 μήνες στη Μεγάλη Βρετανία με καταβολή διδάκτρων, αποκλειστική γλώσσα διδασκαλίας την αγγλική, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις τόσο σε εργαστηριακά όσο και σε θεωρητικά μαθήματα, αυστηρές γραπτές εξετάσεις στις οποίες αρκετοί φοιτητές δεν κατάφεραν να ανταπεξέλθουν και σύνταξη υποχρεωτικής μεταπτυχιακής εργασίας/διπλωματικής) προηγήθηκε του Ν. 2916/2001 με τον οποίο δόθηκε η δυνατότητα στα ΤΕΙ να συμπράττουν στη λειτουργία μεταπτυχιακών προγραμμάτων με Τμήματα Πανεπιστημίων εσωτερικού ή εξωτερικού.
Έτσι και παρά τις συνεχείς προσπάθειες των 100 περίπου αποφοίτων του ίδιου μεταπτυχιακού προγράμματος για την αναγνώριση του εν λόγω μεταπτυχιακού τίτλου από τον ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ), ο συγκεκριμένος φορέας επικαλούμενος αυστηρά τη σημερινή νομοθεσία αρνείται να προχωρήσει στην αναγνώρισή του, αν και ανεπισήμως σε ιδιωτική συζήτηση οι εισηγητές του ΔΟΑΤΑΠ μας διαβεβαιώνουν ότι δεν αμφιβάλλουν για την καλή ποιότητα του προγράμματος.
Περιττό βέβαια να αναφέρω ότι ο βρετανικός ΔΟΑΤΑΠ (UK NARIC) αναγνωρίζει ως απόλυτα ισότιμο το εν λόγω μεταπτυχιακό, δηλ. παρατηρείται το πρωτοφανές φαινόμενο η ίδια η Ελληνική Πολιτεία να αμφισβητεί τις εκπαιδευτικές ικανότητες ενός ελληνικού και δημόσιου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος.
Επιπλέον, σημειώνω ότι το ως άνω θέμα έχει απασχολήσει και το Ελληνικό Κοινοβούλιο κατόπιν επερώτησης του βουλευτή κ. Μιχ. Μπεκίρη στις 18/07/2006. Δυστυχώς όμως ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Ταλιαδούρος κατέφυγε στην απλή επανάληψη των θέσεων του ΔΟΑΤΑΠ χωρίς να υπεισέλθει στην ουσία του θέματος, παρατείνοντας έτσι την αγωνία μας για την αναγνώριση του μεταπτυχιακού τίτλου.
Σε μία στιγμή λοιπόν που τα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα βάλλεται ποικιλοτρόπως και οι απόφοιτοι ιδιωτικών κολλεγίων αναμένεται να αποκτήσουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, οι 100 περίπου απόφοιτοι του παραπάνω δημόσιου μεταπτυχιακού προγράμματος βρίσκουν συνεχώς προσκόμματα τόσο στην επαγγελματική όσο και στην ακαδημαϊκή τους εξέλιξη.
Αρκεί να σας αναφέρω, ότι η πρόσληψή τους στο Δημόσιο (μέσω αντικειμενικών κριτηρίων – ΑΣΕΠ) είναι ουσιαστικά αδύνατη, αφού η απώλεια των μονάδων από τη μη αναγνώριση του μεταπτυχιακού τίτλου αποδεικνύεται κρίσιμη κατά την κατάταξή τους, δεδομένου και του οξύτατου ανταγωνισμού στους εν λόγω διαγωνισμούς (αφού ελάχιστες θέσεις ετησίως -μετρημένες στα δάχτυλα τους ενός χεριού- προκηρύσσονται για ΤΕ Τεχνολόγους Τροφίμων).
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, καλώ τους Έλληνες Βουλευτές εκ μέρους του συνόλου των αποφοίτων του εν λόγω μεταπτυχιακού προγράμματος όπως άμεσα συμβάλετε στην επίλυση του χρόνιου αυτού ζητήματος με ειδική νομοθετική ρύθμιση κατά το επικείμενο νομοσχέδιο για την αυτοδύναμη διοργάνωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων από τα ΑΤΕΙ. Σας σημειώνω ότι σε αντίστοιχη κίνηση κάλεσε και η πρόσφατη Σύνοδος των Προέδρων ΤΕΙ (21-22 Ιουνίου 2007).
Καταλήγοντας και επειδή οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας στις οποίες έχω απευθυνθεί εμφανίζουν ανεξήγητη έλλειψη διάθεσης για την επίλυση του θέματος, ευελπιστώ ότι με προσωπική – διαπαραταξιακή σας πρωτοβουλία θα αντιμετωπίσετε το θέμα με τη δέουσα ευαισθησία και τόλμη, γιατί είναι αναμφισβήτητο ότι όχι μόνο είναι εύλογο αλλά και απόλυτα δίκαιο ως αίτημα.
Με εκτίμηση,
(παραλείπω το ονομα)
Καταλαβες κυνική;
Πλήρωνε ο ανθρωπος πιστεύοντας οτι σπουδ΄λαζει σε επισημη συμπραξη ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΕΙ με αγγλικο αει και πηρε τα @@ τους...
Ξερεις ποσα αντίστοιχα εχω;;;;
Νισαφι πια με το εμπόριο της γνώσης.
Οι εργοδότες ζητάνε πτυχία για να πιστοποιήσουν ότι ο υποψήφιος εργαζόμενος δεν είναι εντελώς αγράμματος.
Κανονικά θα έπρεπε η δευτεροβάθμια εκπαίδευση να χωριστεί σε τρία tracks, όπως στη Γερμανία. Ένα για τεχνίτες, ένα για υπάλληλους γραφείου και ένα προετοιμασίας για ακαδημαϊκές σπουδές.
Το δε απολυτήριο λυκείου θα έπρεπε να δίνεται μετά από πανελλήνιες standardized εξετάσεις ώστε να εξασφαλιστεί ότι ανταποκρίνεται στα πραγματικά προσόντα του απόφοιτου.
Αυτό το σύστημα δεν θα δημιουργούσε περισσότερες θέσεις εργασίας για πτυχιούχους, αλλά θα γλίτωνε πολλούς νέους από χρόνια και χρήματα χαμένα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η εκδίκηση της γυφτιάς
Τι να πω και ‘γω ο καημένος για τα μεταπτυχιακά; Ούτε για δείγμα έστω κάποιο πτυχίο, κάποιο απολυτήριο άξιο να προσεχθεί έστω κατιτίς.
Σας ζηλεύω ρε πτυχιούχοι και μεταπτυχιούχοι! Ευτυχώς όμως είχα και ‘γω τα τυχερά μου. Όχι, δεν έπαιρνα φανταστικά μεταπτυχιακά από το Shelbourne University όπως σχολιάζει ο ΙΟΣ της Κυριακής. Όμως κάθε τρεις και μία έπαιρνα και ένα «μεταπτυχιακό» από το πεζοδρόμιο και τα κρυφά πανεπιστήμια της Αριστεράς που κάποτε τα έστηνε όπου λάχει και στου λύκου το στόμα ακόμα. Άλλα «μεταπτυχιακά» ήταν του εξαταξίου και άλλα του πενταδακτύλου και της ανοιχτής παλάμης, όμως από το τίποτα κάτι είναι και αυτό!
Αυτό που με ανησυχεί είναι ότι σε λίγο εμείς οι ανεπιδεκτομεταπτυχιακοί θα είμαστε είδος εν ανεπαρκεία αφού όλοι θα έχουν μεταπτυχιακά. Δε πειράζει η… σπανιότητα θα ανεβάσει την αξία μας στον κόσμο της προσφοράς και ζήτησης. Αυτό κι αν θα είναι η εκδίκηση της γυφτιάς στον κόσμο της ακατάσχετης εμπορευματοποίησης!
Στέργιος
Νομάδα, καλημερα.
Σχετικα με το γραμμα του απελπισμενου συζύγου: Πώς το ΤΕΙ συνηψε σχεσεις με Πανεπ της Αγγλιας χωρις να εχει αναγνωριστει το μεταπτυχιακο απο το Υπ. Παιδειας; Οι απατεώνες βρισκονται στη διοίκηση του ΤΕΙ που ενηργησαν παράνομα. Αυτούς πρεπει να κηνυγησει.
Το Univ. of Lincoln ειναι γυρω στη 110 θεση στη γενικη καταταξη των Πανεπ. της Αγγλίας, δηλαδή πολύ χαμηλά.
Κατι αναλογο συμβαινει και με το Deree. Αναγνωριζεται για να κανει καποιος μεταπτ. στην Αγγλία, δεν ξερω ομως σε ποια πανεπιστημια και μετά το διδακτορικό ειναι σαν να μην υπάρχει στην Ελλάδα.
Τετοια υπάρχουν πολλά και θα υπάρξουν άπειρα και στο μελλον, με το Deregulation των σπουδών (οπως και με την εργασία), θα χάνει η μανα το παιδι και το παιδί τη μανα, (για να το πω ηπια και απλά).
Τις προάλλες περνουσα απο καπου στο Χαλανδρι και ειδα ενα διαμερισμα που απ' εξω εγραφε "Univ. of City".
Σε λίγο όλα τα φροντιστήρια θα μετονομαστούν σε Universities.
Με τη δημιουργική λογιστική και το δημιουργικο μασκαρεμα, και θρασσος, δεν ειναι δυσκολο διάφορα κωλοχανεια να περάσουν για πανεπιστήμια. Αυτά ειναι τα "αντικειμενικά" κριτήρια που απορρέουν από καθε φυσεως ποσοτικοποιήσεις.
Σχετικά τώρα με τις κοστολογήσεις. Δεν μου απαντας (αν ξερεις φυσικα) ΠΩΣ τα κοστολογούν τα μεταπτυχιακά ώστε στο ενα να στοιχιζει στον φοιτητή 10,000 και στο άλλο 4,000. Δεν ψάχνει κανεις πώς προκύπτει αυτή η διαφορά; Μηπως διογκώνουν τις αμοιβές;
Αγύρτες του κερατά!!
Καλημέρα Ανώνυμε/η. Πάλι, το συστημα της Γερμανίας σε αναγκάζει από πολύ νωρίς να διαλέξεις τομέα, και ουσιαστικα (τυπικά οχι) σε αποκλειει απο το abitur, (πανεπιστημιακές σπουδες).
Το standarization, γίνεται μέσα από τις πανελλήνιες ουσιαστικά. Το άλλο απολυτηριο ειναι χωρις κανενα αντικρυσμα στο βαθμό που οι πανελληνιες ειναι υποχρεωτικες και τις δινουν όλοι.
Δηλαδή η πρότασή σου ειναι να βρεθούν τροποι να περιοριστεί η ζήτηση παν. σπουδών. Αυτό ομως δεν συμφερει την κοινωνια σαν συνολο. Οι παν. σπουδες κάνουν και πολλά άλλα καλά περα απο την σπουδή την ιδια.
Καλημέρα και από εμένα αν και άργησα λίγο!
Για τους 407 τα λες και λίγα. Και εγώ τους λυπόμουν όσο ημουν ατο Πολυτεχνείο. Κάποιοι ήταν αξιόλογοι, αλλά για να πάρουν το μαθηματάκι γίναν ανάξιοι λόγου.
Για τους μεταπτυχιακούς και διαδακτορικούς φοιτητές θα διαφωνήσω. Το κακό δεν είναι ότι συνεχίζουν τις σπουδές τους, αλλάτο ότι μετά την περάτωση τους συνεχίζουν να διαμένουν Ελλάδα. Θα μου πεις, εδώ γυρνάνε κάποιοι που έφυγαν για μεταπτυχιακό έξω. Μάλλον η νοσταλγία των μπουζουκιών και του φραπέ είναι ανίκητη!
Καλημέρα Στέργιο,
βάζω την διευθυνση της ερευνας του iospress σχετικα με τη λαθροχειρια του Κ. Μαργαριτη. Μου αναψαν τα αιματα. Τι ανθρωποι θεε μου ειναι αυτοι που μας κυβερνουν;; Του κοινού ποινικού δικαιου.
http://www.iospress.gr/ios2008/ios20080622.htm
Πάντως παλια, θυμασαι το σκάνδαλο με τα πτυχια από την Αρούμπα;; Σήμερα, ολα θα καταντησουν σαν και αυτα, με εξαιρεση αυτά των παλαιων και δοκιμασμενων πανεπ. του κοσμου. Ανατριχιαζω...
Αυτή η ιστορία με το Μαργαρίτη, ο οποίος αν θα δείτε στην ιστοσελίδα του είναι απογοητευμένος με την "επίθεση λάσπης" που δέχτηκε, αλλά έχει αφαιρέσει και το επίμαχο μεταπτυχιακό από το βιογραφικό του, έχει πολύ γέλιο. Είναι χαρακτηριστική του επιπέδου της χώρας.
Xavier γεια σου. Τωρα μπηκα στην ιστοσελιδα του καραγκιοζη. Οντως, το εβγαλε το μεταπτυχιακο ο ξετσίπωτος. Ποιός θα τα θυμάται μετά όλα αυτά; Παντως διαβασα την ερευνα του iospress για τα μούτρα του και ξεθύμανα.
Η Νατάσα το ιδιο, και καποιος άλλος, τωρα δεν θυμαμαι προβαλε ψευτικους τιτλους.
Xavier,
Αντιγράφω από τον ΙΟSPRESS για το βιβλιο του Κ. Μαργαρίτη. Δες ποιοι το παρουσίασαν.
....Οι εκδόσεις ΕΞΑΝΤΑΣ εξέδωσαν το 2007 το βιβλίο του «Mε άλλη ματιά». Το βιβλίο παρουσίασαν στην αίθουσα του Εμπορικού και Βιομηχανικού επιμελητηρίου Αθηνών, οι Αντώνης Ρέμος, Βασίλης Τσιάρτας (τ. διεθνής ποδοσφαιριστής) και Μιμή Ντενίση. Την παρουσίαση συντόνισε η ηθοποιός Μελίνα Κυριακοπούλου. Tην εκδήλωση χαιρέτησαν ο βουλευτής Πέτρος Τατούλης, ο Πρόεδρος του ΟΕΕΚ Χαράλαμπος Μπότσαρης, η Ηθοποιός Ηρώ Μουκίου και η δημοσιογράφος (και πλέον βουλευτής) Νατάσσα Ράγιου. Αν μη τι άλλο λοιπόν –κρίνοντας και από το πάνελ- αυτό που μπορεί κανείς να θαυμάσει στον Κ.Μ. είναι ο απίστευτος τρόπος που ο ίδιος πλασάρει τον εαυτό του σαν ένα ακριβό εμπόρευμα.
Το standarization, γίνεται μέσα από τις πανελλήνιες ουσιαστικά. Το άλλο απολυτηριο ειναι χωρις κανενα αντικρυσμα στο βαθμό που οι πανελληνιες ειναι υποχρεωτικες και τις δινουν όλοι.
Όχι, δεν είναι standardized οι πανελλήνιες. Η δυσκολία αλλάζει από χρονιά σε χρονιά και δε μπορείς να συγκρίνεις βάσει αποτελεσμάτων τους μαθητές από διαφορετικές χρονιές. Αυτό που προτείνω εγώ μπορεί να χρησιμεύσει στον εργοδότη σαν μέτρο σύγκρισης και κριτήριο πρόσληψης.
Δηλαδή η πρότασή σου ειναι να βρεθούν τροποι να περιοριστεί η ζήτηση παν. σπουδών. Αυτό ομως δεν συμφερει την κοινωνια σαν συνολο. Οι παν. σπουδες κάνουν και πολλά άλλα καλά περα απο την σπουδή την ιδια.
Όχι δε λέω να περιοριστεί η ζήτηση γενικά. Λέω να λείψει η ζήτηση από παιδιά που δεν τα ενδιαφέρουν καθόλου τα άλλα καλά στα οποία αναφέρεσαι, ούτε επιθυμούν καριέρα επιστήμονα, παρά μόνο θέλουν ένα χαρτί από ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ γιατί είναι μονόδρομος για οποιαδήποτε μη χειρωνακτική εργασία.
Είναι τελείως ηλίθιο να πρέπει να ξοδέψεις 4+ χρόνια σε ένα πανεπιστήμιο για να πιστοποιήσεις στον εργοδότη ότι έχεις τα ελάχιστα προσόντα ενός απόφοιτου λυκείου και δε νομίζω ότι συμφέρει την κοινωνία να γίνεται κάτι τέτοιο (αλλά και να τη συνέφερε, είναι ένα είδος εκβιασμού).
Ανώνυμε/η καλημέρα. Κανεις δεν αμφισβητει σημερα την εγκυροτητα των πανελληνίων. Και τα θεματα ειναι αξιοπρεπή και η βαθμολογικη διαδικασια αρκετα αντικειμενικη και αμερόληπτη. Δεν βλέπω τιποτε μεμπτό στο να χρησιμοποιούνται οι βαθμοι αυτοι σαν καθρεφτης επιδοσεων. Βεβαια ειναι αδικο να κρινεις καποιον απο μια και μονη εξεταση. Αλλα δεν γινεται διαφορετικα διοτι οι βαθμοι στα άλλα μαθηματα στην τριτη Λυκειου ειναι εντελως διογκωμένοι και πλασματικοί.
Αλλά τα Α levels στα GCE μήπως από μια μονη εξεταση δεν προκύπτουν;
Συγνώμη που μονολογώ, αλλά προσπαθω να "ξαναδώ" το σημερινό συστημα εξετασεων. Και δεν βλέπω σε τι θα διέφερε απο το συστημα εξετάσεων που προτείνεις (of standarized exams). Αυτό το test ποιοι θα το δινουν; Και των τριων κατευθύνσεων; Θα ειναι προφανώς διαφορετικο.Οι επαγγελματικοι κλαδοι του λυκειου (Fachhochschule)παιρνουν ετσι κι αλλιως αλλο επαγγελματικο διπλωμα που ειναι αναγνωρισμενο. Αυτοι που πανε για το πανεπ. παιρνουν το abitur το οποιο ειναι επισης εγκυρο.
Στην ελλάδα, υποτιθεται οτι εχουμε για το λογο αυτο τα επαγγελματικα τεχνικά Λυκεια και οτι οσοι πανε στα άλλα κανονικα ενδιαφερονται για το Πανεπ.
Αρα, αυτο που θα μπορουσε να γινει εδω, (οι δομες ήδη υπάρχουν) ειναι να καταστουν ελκυστικα τα επαγγελματικά Λυκεια και να διαφημιστουν και χρηματοδοτηθουν επαρκως.
Κατι τετοιο εννοεις;;
Αυτα που προσφερει το Παν, σαν χωρος προβληματισμου, κοινωνικοποίησης και διακινησης ιδεων δεν τα συνειδητοποιεις οτι υπάρχουν, ούτε αυτοι που πανε στα πανεπ. τα αναζητουν επι τουτου. Απλά αυτά συμβαινουν. Ας τα ονομάσουμε "παράπλευρες απώλειες" με την καλή την έννοια. Ειναι ότι τ' αρπάζεις, χωρις να το καταλαβαινεις. Αυτη τη γνωμη εχω εγω απο το πανεπιστημιο και οχι απο τα "πανεπιστημια" που θελουν να φτιαξουν σημερα. Απλά σαν μονοθεματικες σχολες ειδικευσης και διδασκαλιας σε καποιο διαμερισμα.
Γιαυτα εχω γραψει σε πολλα κειμενα εδω πέρα.
Κανονικά NdN οι 407 δεν θα επρεπε να ειναι στο Πολυτεχνειο (θεσσαλονικης αν δεν απατώμαι). ο θεσμος ήταν μονο για τα περιφερειακα.
Τώρα, τι να κανουμε, δεν θελουν η δεν μπορουν να φυγουν ολοι στο εξωτερικο μετά. Και ουτε ειναι επιθυμητο. Μια χωρα πρεπει να εχει τις υποδομες να τους κραταει. Δηλαδη θα τους εκπαιδευει και μετά θα τους διώχνει;
Αυτα που προσφερει το Παν, σαν χωρος προβληματισμου, κοινωνικοποίησης και διακινησης ιδεων δεν τα συνειδητοποιεις οτι υπάρχουν, ούτε αυτοι που πανε στα πανεπ. τα αναζητουν επι τουτου. Απλά αυτά συμβαινουν. Ας τα ονομάσουμε "παράπλευρες απώλειες" με την καλή την έννοια. Ειναι ότι τ' αρπάζεις, χωρις να το καταλαβαινεις.
Αυτά είναι ευεργετικά για το σύνολο των ανθρώπων. Το σύνολο των ανθρώπων όμως ούτε μπορούν, ούτε θέλουν να γίνουν επιστήμονες. Επομένως πρέπει να δημιουργηθούν νέοι θεσμοί διακίνησης ιδεών, κοινωνικοποίησης κλπ. που θα απευθύνονται σε όλους.
Στη νεοελληνική κοινωνία οι άνθρωποι που ασκούν επαγγέλματα που δεν απαιτούν ακαδημαϊκές γνώσεις θεωρούνται παρακατιανοί και η απόκτηση πτυχίου μέσο κοινωνικής καταξίωσης. Αυτό είναι ρατσιστικός ελιτισμός, μια χυδαιότητα που καλλιεργεί χυδαίες συμπεριφορές. Από το μαθητή που σνομπάρει εκείνους τους συμμαθητές του που δεν ενδιαφέρονται για παν. σπουδές μέχρι το γιατρό που αδιαφορεί για τους ασθενείς επειδή έγινε γιατρός για το status και όχι από αγάπη για την επιστήμη και την προσφορά στο συνάνθρωπο, την ευθύνη ως γενεσιουργός αιτία έχει ο ελιτισμός.
καλημέρα cynical!
Να που σε ξαναθυμήθηκα. Το θέμα των μεταπτυχιακών και όλα τα γύρω που έθιξες είναι τόσο μεγάλο που δεν ξέρω από που να αρχίσω!
Ας τα πάρω με την σειρά:
1) Θέμα πανελληνίων εξετάσεων: πέσατε όλοι στην ίδια παγίδα. Αν δεν αποδεσμευτούν από τις εισαγωγικές στα Πανέπιστήμια δεν θα γίνει τίποτα.
2) Οι μαθητές Λυκείου εθισμένοι στον χαβαλέ, φραπεδάκι, καταλήψεις και αμπελο-φιλοσοφίες, μεταφέρουν την ίδια νοοτροπία στα Πανεπιστήμια. Μέχρι να καταλάβουν τι γίνεται, έχουν περάσει 1-2 χρόνια (θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που πέρασα μόνο από γερμανικό Πανεπιστήμιο).
3) Για τα ΙΕΚ και ανάλογες σχολές: η πρώτη ευθύνη βαρύνει την πολιτεία που επιμένει παρά την σχετική οδηγία της ΕΕ περί αναγνώρισης, να τα υπάγει στο υπουργείο Ανάπτυξης(!) αντί να μεταφέρει τον έλεγχο στο Υπουργείο Παιδείας και να τα αναβαθμίσει. Και μετά μιλάμε ακατάσχετα για άρθρο 16!
4) Το master το θεωρώ χρήσιμο γιατί δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να αποκτήσουν μοντέρνες γνώσεις. Πόσα ΑΕΙ/ΤΕΙ και πόσο συχνά προσαρμόζουν τον κύκλο σπουδών τους στα νεώτερα των επιστημών;
5) Αν η ελληνική αγορά εργασίας είναι περιορισμένη και ζητά μόνο φτηνό και κακοπληρωμένο εργατικό δυναμικό, έστω και με master, για αυτό δεν ευθύνονται τα παιδιά που πολλά διψάνε για γνώση και μάθηση. Άλλωστε ένα master δίνει την γνώση που χρειάζεται και ένα διδακτορικό στο εξωτερικό (όπου εκεί τα πράγματα είναι πολύ άγρια για να τελειώσεις).
6)Βέβαια υπάρχουν και Master που δίνουν τα Θατσερικής νοοτροπίας "κολλέγια" της Μ. Βρετ. τα οποία θυμίζουν την περίφημη "ταχύρυθμη εκπαίδευση" του στρατού. Πιστά στην παραδοσιακή αυτοκρατορική νοοτροπία της συγκεκριμένης χώρας, σου μαθαίνουν πως να κάνεις καρριέρα με τους αγκώνες κυρίως και όχι με τις γνώσεις σου. Αυτή είναι η περίφημη αγγλο-σαξωνική συνταγή επαγγελματικής "επιτυχίας" που δυστυχώς πέρασε σε Λισαβώνες και Μπολώνιες και τείνει να επικρατήσει παντού στην ΕΕ.
7)Όσο για την "λαθροχειρία" του κ. Μαργαρίτη, και είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλοί τέτοιοι (είχα ακούσει παλαιότερα και για γιατρούς...), ας πρόσεχαν αυτοί που τον προσέλαβαν. Αυτός έκαμε καλά την δουλειά του! Άλλωστε ας μη ξεχνάμε ότι "στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις".
Θα επανέλθω.
Ελληνας Ερευνητής
Καλημέρα Ανώνυμε/η. Θα συμφωνήσεις πιστεύω ότι όσο περνούν τα χρόνια, τόσο και λιγότερο το πτυχίο αποτελεί όχημα κοινωνικής κινητικότητας. Και σε αυτό συνετέλεσε η μαζικοποίηση της 3-βαθμιας εκπαίδευσης και η συνεπαγόμενη υποβάθμιση των πτυχίων. Αξια έχει ό,τι είναι σε σπάνη. Μεγάλο αξίωμα!
Για να επανέλθουμε στο θεμα κρατάω τη θεση σου, (ετσι την εισέπραξα), ότι η αναβάθμιση των τεχνικών Λυκείων θα αποσυμφωρήσει τα πανεπιστήμια, γεγονός που θα συμβάλλει και στην δική τους αναβάθμιση.
Το κρατάω.
Καλημέρα, Ένδοξε Έλληνα Ερευνητή (3Ε).
Αν δεν υπάρχουν εισαγωγικές, κάποιος τρόπος ξεδιαλέγματος πρέπει να υπάρχει.
Αυτοί που διδάσκουν στα μεταπτυχιακά είναι οι ίδιοι που διδάσκουν και προπτυχιακά. Αυτά που λες για νεωτερες γνωσεις που δινονται στα μεταπτυχιακά δεν ευσταθεί κατά τη γνώμη μου.
Συνηθως ειναι τα ιδια με τα προπτυχιακα αναμασημένα ή πακεταρισμενα αλλιώς.
Κρατάω την παράγραφο (6) την οποία και επαυξάνω. Να θυμόμαστε ότι τα αγγλοσαξωνικά πανεπ. είναι αυτά που θέτουν τον κανόνα του τι συνιστά "καλή εκπαίδευση".
Για να επανέλθουμε στο θεμα κρατάω τη θεση σου, (ετσι την εισέπραξα), ότι η αναβάθμιση των τεχνικών Λυκείων θα αποσυμφωρήσει τα πανεπιστήμια, γεγονός που θα συμβάλλει και στην δική τους αναβάθμιση.
Το κρατάω.
Όχι απλά να αναβαθμιστούν τα τεχνικά λύκεια. Να γίνουν αξιοζήλευτα! Κάπου είχα διαβάσει ότι στην Ιαπωνία παίρνουν μαθητές αλιείας και τους βγάζουν με γιωτ στον Ειρηνικό για εκπαίδευση. Τέτοια πράγματα, hands on & exciting.
Επίσης πρέπει να υπάρχει σοβαρή μεταδευτεροβάθμια εξειδίκευση για τους απόφοιτους τεχνικών λυκείων και τα επαγγέλματα τους να προστατεύονται με άδειες ασκήσεως επαγγέλματος.
Όσο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια θα ήταν καλύτερο να γίνεται με τεστ κριτικής ικανότητας όπως τα αμερικάνικα SAT.
Καλημέρα Ανώνυμε/η. Ερχόμαστε τοτε στο προβλημα της χρηματοδοτησης της αναβάθμισης της επαγγελματικης και οχι μονον παιδειας. Αλλιώς πώς θα γινουν αξιοζήλευτα; Εδω τα πανεπ. τρέχουν μόνο με τα βασικά, (ανελαστικα μονο εξοδα, οπως μισθοι, φως, νερο, τηλεφωνο). Ερευνα, εξοπλισμος, συνεδρια, αναλώσιμα, γινονται μονο μεσα απο προγραμματα της ΕΕ.
Ποσο ποσοστό του ΑΕΠ δινει η Ιαπωνια για την εκπαιδευση και ποσο η Ελλαδα;
Δεν ξερω, αλλά από την εκθεση του ΟΟΣΑ για το 2006 ~4.700 δολαρια/μαθητή ξοδευει η ελλάδα, και ~7.700 η Ιαπωνια.
Φυσικά ενα άλλο παράπλευρο της αναβαθμισης θα ειναι η ανοδος των τιμων απο τους επαγγελματιες του ειδους που ειναι ηδη εξωφρενικές. Σαν παραπλευρη απώλεια το αναφερω και οχι σαν στοιχειο που θα πρεπει να ληφθει υπ' όψιν για τον απανασχεδιασμο της τεχνικης εκπαιδευσης.
καλημέρα Cynical!
Όπως βλέπεις είμαι πρωϊνός τύπος! Αν και Σα, έχω σηκωθεί από τις 6:00(ίσως τώρα σκέφτεσαι ότι είμαι μάλλον βαρεμένος!).
Όπως σου υποσχέθηκα, επανέρχομαι στο θέμα και κυρίως στο θέμα των Πανελληνίων εξετάσεων (βλέπεις έχω και εγώ μία κόρη που το απαράδεκτο αυτό σύστημα κόντεψε να την συνθλίψει).
1) προφανώς και συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρξει ξεδιάλεγμα για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Αυτό γίνεται παντού.
2) ο ρόλος του Λυκείου είναι να μάθουν τα παιδιά πως να μαθαίνουν. Πρέπει να έχουν και καιρό να σκέπτονται. Αμφιβάλλω άν αυτό γίνεται τα τελευταία 10-20 χρόνια. Και ούτε στο πανεπ. έχουν χρόνο να το μάθουν. Άλλος είναι ο ρόλος του πανεπ. Κια έτσι βλέπουμε τι "μαργαριτάρια" γράφονται στα διάφορα ΑΣΕΠ.
3) Πιστεύω ότι η κάθε σχολή πρέπει να διαθέτει τον δικό της αριθμό εισακτέων, ανάλογα με τις δυνατότητές της. Και ο κάθε υποψήφιος να δίνει μόνο στην Σχολή της αρεσκείας του. Το να σου αρέσει αυτό που κάνεις, είναι η βασική προϋπόθεση επαγγελματικής επιτυχίας. Αλλιώς χρησιμοποιείς τους "αγκώνες" σου!
4) Βασική προϋπόθεση για αλλαγή του συστήματος είναι (ναι!) η κατάργηση των φροντιστηρίων. Φροντιστήρια στην Γερμανία του Abitur είναι αδιανόητα.
5) Γιατί δεν αλλάζει αυτό; Γιατί η ανεργία θα ανέβει κατακόρυφα. Πόσο προσωπικό απασχολεί ένα φροντιστήριο;
6) Έχεις σκεφθεί πόσες φορές πληρώνει ο Νεοέλληνας για την "εκπαίδευση" των παιδιών του;
Μία φορά δια μέσου της φορολογίας. Δεύτερη φορά, δίδακτρα στα διάφορα ιδιωτικά σχολεία. Τρίτον, το κράτος τα φορολογεί, αλλά τέταρτον,τα ιδιωτικά δίδακτρα δεν εκπίπτουν από την φορολογική δήλωση (όπως π.χ. σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών). Και πέμπτον, πληρώνει τα "ιδιαίτερα" χωρίς απόδειξη(καθαρό μαύρο χρήμα για τους εισπράττοντες), γιατί αν ζητήσεις ΑΠΥ δεν θα τον ξαναδείς. ΕΥΓΕ!
7) Και όλα αυτά για να μπείς στο πανεπ. και κανείς δεν ασχολείται τι ξέρεις όταν βγεις (που πάντα βγαίνεις, έστω και με το "δημοκρατικό 5") γαι να καταλήξεις μέλος της γενειάς των 700 Ε. Προτείνω λοιπόν μία άλλη λύση: με τα χρήματα μιάς τέτοιας προετοιμασίας για το Πανεπ. να αγοραστεί ένα διαμέρισμα (έστω και με στεγαστικό) το οποία θα φέρει χωρίς κόπο σίγουρα 700 Ε ενοίκιο. Και σου μένει και το διαμέρισμα, να το δώσεις προίκα αν έχεις κόρη!
Εγώ δυστυχώς δεν το σκέφθηκα όταν έπρεπε.
Αυτά για την ώρα.
Ελληνας Ερευνητής
Καλημέρα Ενδοξε Έλληνα Ερευνητή.
Μιας και πιασαμε το ζητημα των εισαγωγικών, θα προτεινα το Λυκειο να αποδεσμευτει απο τις πανελληνιες εντελως. Να γινει 2-χρονια και το τριτο να ειναι προπαρασκευαστικο για το πανεπιστημιο (για οσους θελουν να πανε) και μονο σε 3-4 μαθηματα. Ετσι θα καταργηθουν τα φροντιστηρια. Βεβαια εκτος απο τους γονεις κανεις αλλος δεν το θελει αυτό.
Η πλακα ειναι οτι τα διδακτρα απο φροντιστηρια εκπιπτουν. Δηλ. το κρατος τα αναγνωριζει σαν απαραιτητα, δηλαδη αναγνωριζει την αποτυχια του ευθεως.
ΣΥμφερει παντως να σπουδαζουν τα παιδια εξω. Δεν ειναι πολυ περισσοτερα χρηματα απο το να παει σε αλλη πολη εντος της χωρας. Βεβαια αυτο δεν ειναι καλο για τη χωρα. Πληρης αποτυχια. Να φευγουμε σε ξενα πανεπιστ. για σπουδες, σε ξενες χωρες για δουλεια και νοσοκομεια. Φοβερή χωρα εχουμε. Ολοι θελουν να φυγουν
Δημοσίευση σχολίου