Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2009

Το Ασύμμετρο Κόστος της Ισραηλινο-Παλαιστινιακής Διένεξης

Σήμερα προτίθεμαι να παρουσιάσω μερικά στατιστικά στοιχεία, με τη βοήθεια των οποίων μπορείτε αρκετά γρήγορα, να συνάγετε χρήσιμα συμπεράσματα για το μέγεθος της ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ της Αραβο-Ισραηλινής διένεξης. Τα στοιχεία καλύπτουν την περίοδο από τις 29 Σεπτέμβρη του 2000, που συμπίπτει με την ημερομηνία έναρξης της δεύτερης Ιντιφάντα, μέχρι σήμερα, (6 Νοεμβρίου 2008), εκτός και αν δηλωθεί διαφορετικά και μπορείτε να τα βρείτε στο site: http://www.ifamericansknew.org/index.html

Στο αρχικό site, δίπλα σε κάθε γράφημα θα βρείτε τις πηγές από όπου έχουν αντληθεί τα στοιχεία, τα οποία θεωρώ αρκετά αξιόπιστα. Άλλωστε μπορείτε να τα ελέγξετε και μόνοι σας. Το site ανήκει στο Ινστιτούτο ανεξάρτητης Έρευνας και Διάχυσης Πληροφοριών σχετικά με την Ισραηλινο-Παλαιστινιακή διένεξη και την αμερικανική εξωτερική πολιτική στη Μέση Ανατολή. Συγκεκριμένα, ως αντικειμενικός σκοπός του ινστιτούτου ορίζεται η παροχή σχετικών πληροφοριών, οι οποίες συχνά δεν κατορθώνουν να φτάσουν στα αμερικανικά μέσα. Η πρωτοβουλία ανήκει στην αμερικανίδα freelance δημοσιογράφο Alison Weir η οποία ταξίδεψε ανεξάρτητα στη Μέση Ανατολή το διάστημα 2000-2001 και έγινε μάρτυρας των προβλημάτων της περιοχής. http://www.ifamericansknew.org/about_us/videos.html

Έχουμε λοιπόν και λέμε:

Γράφημα 1. Israeli and Palestinian Children Killed September 29, 2000 - Present
123 Israeli children have been killed by Palestinians and 1,050 Palestinian children have been killed by Israelis,


Γράφημα 2. Israelis and Palestinians Killed, September 29, 2000 - Present

1,062 Israelis and at least 4,876 Palestinians have been killed


Γράφημα 3. Israelis and Palestinians Injured, September 29, 2000 - Present


8,341 Israelis and 33,034 Palestinians have been injured

During Fiscal Year 2007, the U.S. gave more than $6.8 million per day to Israel and $0.3 million per day to the Palestinians.


Γράφημα 5. UN Resolutions Targeting Israel and the Palestinians 1955 - 1992

Israel has been targeted by at least 65 UN resolutions and the Palestinians have been targeted by none.


Γράφημα 6. Current Number of Political Prisoners and Detainees


1 Israeli is being held prisoner by Palestinians, while 10,756 Palestinians are currently imprisoned by Israel.


Γράφημα 7. Demolitions of Israeli and Palestinian Homes 1967 – Present
0 Israeli homes have been demolished by Palestinians and 18,147 Palestinian homes have been demolished by Israel since 1967


Γράφημα 8. Current Israeli and Palestinian Unemployment Rates

The Israeli unemployment rate is 7.3%, while the Palestinian unemployment is estimated at 23%. Specifically, for the West Bank, unemployment is at 18.6% and for Gaza, at 34.8%


Γράφημα 9. Current Illegal Settlements on the Other’s Land

Israel currently has 223 Jewish-only settlements and ‘outposts’ built on confiscated Palestinian land. Palestinians do not have any settlements on Israeli land.

36 σχόλια:

Greek Rider είπε...

@cynical καλησπέρα. Νομίζω ότι είναι πολύ χρήσιμα τα στοιχεία που παρουσιάζεις. Με 23% ανεργία δε νομίζω ότι θα χρειαζόταν κάτι άλλο για να φτιάξουν οι Παλαιστίνιοι την Χαμάς....

Άθεος είπε...

Ακόμα έχω στο νου μου το προηγούμενο σχόλιο που μου έκανες
«Δεν ξερω τι ειχαν στο μυαλό τους αρχικα, αλλά τωρα φοβαμαι οτι τους ξεφυγε η κατασταση και πληρωνουν παρα εισπραττουν».
Οι εξουσιαστές του κόσμου ξέρουν τι κάνουν, αλλιώς δεν θα ήταν εξουσιαστές!
Αυτό βέβαια το επιτυγχάνουν στο βαθμό που μπορούν αλλοτριώνοντάς μας να καλύπτουν τους σκοπούς τους πίσω από ένα παραπέτασμα και να φανερώνουν την απατηλή πλευρά!
Μπορεί να φαίνεται να πληρώνουν, όμως δεν ξέρουμε και τι εισπράττουν, τι έχουν στο μυαλό τους για το μέλλον!
Για παράδειγμα, πολλοί ακόμα και τώρα, λένε «Βρε τι έπαθαν οι Αμερικάνοι από τους Άραβες (Δίδυμοι Πύργοι)» όμως, οι Αμερικάνοι ήξεραν τα οφέλη από την πτώση των πύργων, αλλιώς δεν θα επιχειρούσαν εκείνη την προβοκάτσια.
Τι έχουν στο νου τους τώρα (Αμερικάνοι και Ισραηλινοί) μόνο υποθετικά μπορούμε να πούμε, όμως το Κεφάλαιο πάντα έχει συμφέρον από τους πολέμους, άσχετα από τις παράπλευρες απώλειες, για τις οποίες δεν δίνουν σημασία καμιά!
Ο λαός άλλωστε έμαθε να πληρώνει… για πόσο ακόμα…
Πολύ φοβάμαι, για πολύ ακόμα!

cynical είπε...

Kαλημέρα @Rider.

Η ανεργία στη Γάζα ειναι πολύ μεγαλυτερη. 35% επισημως, (CIA World Factbook) κατ'αλλους δε 50%. Το 23% ειναι ο μεσος ορος με τη Δυτικη Οχθη οπου η κατασταση ειναι καλυτερη. Πολλοι Παλαιστινιοι, (ένα 20% συνολικα),εχουν δουλειες μεσα στο Ισραηλ. Με τα συνεχη μπλοκα, περιορισμούς και αποκλεισμους που επιβαλλουν οι Ισραηλινοι, με τις ατελειωτες ωρες που πρεπει να περιμενουν στα σημεια εισοδου, ειναι πια δυσκολο να ανταποκριθουν. Το τειχος εχει αρχικο μηκος γυρω στα 700 χμ, εκ των οποιων εχει ολοκληρωθει το 58%, ενα 9% ειναι υπό κατασκευή και το οπολοιπο αναμενεται.

Οι οροι που επιβαλλουν οι Ισραηλινοι για να αποκτησει καποιος παλαιστινιος αδεια εργασιας στο Ισραηλ ειναι πολυ αυστηροι. Για παραδειγμα πρεπει να ειναι πανω απο 35 χρονων, να ειναι παντρεμενος και να εχει παιδια.
Για τη Γαζα, ο μονος εμπορικος εταιρος που εχουν ειναι το Ισραηλ. Οποτε καταλαβαινει ποσο ευκολα οι εμπορικες σχεσεις ανατρεπονται και τα προιοντα τους παραμενουν αδιαθετα.

Απο το CIA world factbook για τα Παλαιστινιακα εδαφη, το GDP - per capita ανερχεται σε 1100 δολαρια το χρονο (2006).

https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/gz.html

cynical είπε...

Αγαπητέ Άθεε, μου ειναι δυσκολο να διακρινω ποια από τα αμεσα συμφεροντα της Αμερικης ικανοποιούνται με τη σημερινη κατασταση στην Παλαιστινη. Δεν νομιζω ότι η αμερικη εχει αποκομισει καποιο κερδος, ούτε απο το Ιρακ, ουτε απο την υποστηριξη του Ισραηλ. Και επι πλεον αυτη η πολιτικη που την ακολουθει πιεζομενη απο το Ισραηλινο λομπυ στην Ουσιγκτον, το ισχυροτερο στον κοσμο, δεν βρισκει συμφωνες τις πετρελαικες εταιριες.

Δεν ειναι η πρωτη φορα που η αμερικη ακολουθει λανθασμενη εξωτερικη πολιτικη. Το εχει πολλες πολλες φορες στο παρελθον.

Ανώνυμος είπε...

Ισραηλινοί και Παλαιστίνιοι

Δύο λαοί, ένα μέλλον.

Σύνθημα της οργάνωσης ισραηλινών αντιρρησιών συνείδησης:
Η ΕΒΡΑΪΚΗ ΦΩΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ

Χρειάζονται υπογραφές
Για περισσότερες πληροφορίες και αν θέλετε να υπογράψετε
http://december18th .org/?message=Not+a+ valid+email+ address
-----------
Λύση από πόλεμο, ποτέ δεν θα έχουν.
Ο πόλεμος αυτός γίνεται για να διατηρηθεί η χρηματοδότηση της πολεμικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, που αποτελεί βασικό σύμμαχο των Ισραηλινών.
Οι Ισραηλινοί εκπληρώνουν την αλληλεγγύη τους στο λόμπυ, που ανησυχεί μην το "φάει" η κρίση.

VAD είπε...

Ψάξε και θα το βρεις στις πηγές σου,έξι χρόνια μετά την ίδρυση της Παλαιστινιακής αρχής,το 2000,το βιοτικό επίπεδο στην Παλαιστίνη ήταν ανώτερο από το μέσο βιοτικό επίπεδο όλων των αραβικών χωρών!Κάτι λέει αυτό!Αν κάνω λάθος, διόρθωσέ με...

cynical είπε...

@VaD, κοιταξα προχειρα το CIA world factbook για τη Δ. Οχθη και οντως αναφερει οτι απο το 2000 (αρχη της δευτερης Ιντιφαντα) η οικονομικη κατασταση της Δ. Οχθης αρχισε να χειροτερευει. Πηρε ομως γερη βοηθεια πανω απο 1 δισ $ για να ανταπεξελθει τουλαχιστον στις πληρωμες μισθων. Οι λογοι της χειροτερευσης ειναι προφανεις. Το Ισραλ εσφιξε τα μετρα ασφαλειας, αρχισε να χτιζει το τοιχος, και αυτο δυσκολεψε την οικ. ζωη. Αν μπορει να βγει καποιο συμπερασμα ειναι οτι η βια δεν δινει θετικα αποτελεσματα. Κουτσα κουτσα με τις συνομιλιες θα βγουν πολλα περισσοτερα θετικα.

Εσυ ειχες κατι αλλο κατα νου;

VAD είπε...

Απ'οσα θυμάμαι που διάβαζα εκείνη την εποχή οι διεθνείς οργανισμοί έδιναν συγχαρητήρια στην Παλαιστινιακή Αρχή για την οικονομική διαχείριση και την οικονομική πολιτική της,αργότερα συνεργάτες του Αραφάτ κατηγορήθηκαν για κακοδιαχείριση και ίδιο πλουτισμό,πράγμα που πρέπει να ήταν αλήθεια και που έστρεψε τον παλαιστινιακό λαό προς τη Χαμάς

OnWine είπε...

Cynical,

Ο ανθρώπινος πόνος, η φρίκη δεν επιδέχονται "συμμετρίες"... δεν ζυγίζονται, δεν μετριούνται... και αν κάποιος βάλει σε ζυγαριά τους θανάτους των παιδιών Παλαιστινίων και Ισραηλινών, αν η ζυγαριά του είναι σωστή, θα την δει να ισορροπεί άσχετα με τους αριθμούς που βρίσκονται σε κάθε μεριά... η "ασυμμετρία" βρίσκεται μόνο στην ηθική μας, όταν αποδεχόμαστε την "μέρτησή" της σαν κριτήριο...

Με τα ίδια μέτρα που θέτεις εδώ, ασύμμετρη ήταν και η "αντίδραση" των 15ρηδων στο θάνατο ενός νέου... αλλά δεν νομίζω ότι πέρασε από το μυαλό κάποιου να την ζυγίσει... και αν είχαμε θάνατο αστυνομικού, πάλι η ζυγαριά το ίδιο θα έδειχνε, θα ισορροπούσε...

Δεν κατανέμεται το "δίκιο" με το "ζύγισμα" των θανάτων, των βασανιστηρίων... ούτε "μετριέται" με τον αριθμό τους... αυτό λέει και η ανάρτησή μου, και μάλλον δεν το κατάλαβες. Το όποιο "δίκιο" (αν πιά μπορεί να βρεθεί μετά τα τόσα που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια) ξεκινάει από τις πηγές της σύγκρουσης, και δυστυχώς χάνεται μέσα στα τόσα χρόνια βαρβαρότητας, μίσους, φόνων, πόνου...

Εχουν ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΑΔΙΚΟ... και όταν μπορέσουν να το συνειδητοποιήσουν, τότε ίσως αρχίζει να "χαράζει" η λύση του προβλήματος...

ΠΑΝΘΗΡΑΣ είπε...

ΝΑΙ,ΑΛΛΑ,ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ.ΚΑΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.Η ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΛΕΕΙ Η ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ(ΕΙΜΑΙ ΑΘΕΟΣ)ΑΛΛΑ ΑΔΕΛΦΑΚΙΑ ΗΤΑΝ.
ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Η αρχή της αναλογικότητας μεταξύ παράβασης – κύρωσης όταν πρόκειται για οργανωμένες κοινωνίες είναι βασική αρχή του δικαίου ακόμη και του διεθνούς. Η πιθανή πολιτική και υποκειμενική ακόμα και δικαστική στρέβλωσή της δεν την ακυρώνει σε καμιά περίπτωση. Ούτε το ποιοτικό στοιχείο ακυρώνει το ποσοτικό που περιέχει. Αν τα παραβλέψουμε αυτά ο καθένας θα δικαιώνει ό,τι θέλει δι ασήμαντον αφορμή….

OnWine είπε...

Στέργιε,

Σε παρακαλώ, όχι τέτοια από εσένα... καμμιά "αναλογικότητα", καμμιά "παράβαση-κύρωση" και ασφαλώς κανένα ...διεθνές δίκαιο δεν έχει θέση στην ποσοτικοποίηση των θανάτων παιδιών... καμμιά "παλάντζα" δεν τα "ζυγίζει" και κανείς δεν "δικάζει" με το κιλό των σκοτωμένων παιδιών... και τα επιχειρήματα που μπορώ να σου φέρω άπειρα, και μάλιστα από την δική σου πλευρά (ή οπτική).

Νοσφεράτος είπε...

μπραβο για αυτήν την εμπεριστατωμένη Ψυχραιμη αναρτηση .
Και ...χρονια πολλά κιαπό κοντά .

Ανώνυμος είπε...

Σχολιαστή,
γιατί λες συχνά «όχι αυτά σε σένα»;;;

Την αναλογικότητα που ειρωνεύεσαι δεν την ανακάλυψα εγώ. Εδώ μιλάμε για δυσανάλογες πολεμικές ενέργειες ενός κράτους που αγγίζουν τα όρια της γενοκτονίας και συ μιλάς ότι μπορείς να φέρεις πολλά παραδείγματα ότι ο θάνατος των παιδιών είναι ίδιος ανεξαρτήτως αριθμού! Αυτό είναι το μόνο που καταλαβαίνεις;

Λες και είπε κανένας ότι είναι καλό να σκοτώνονται παιδιά όπου και όσα και αν είναι. Ούτε για τους μεγάλους ισχύει αυτό πόσο μάλλον για παιδιά.

Εγώ όμως επιμένω ότι η ποιοτική πλευρά των θανάτων δεν αναιρεί τη ποσοτική. Αρνούμαι ότι στη πολιτική ένας θάνατος ισούται με ένα εκατομμύριο θανάτους παιδιών, γυναικών, μεγάλων, γέρων, εχθρών, απίστων, δούλων και ό,τι άλλο θέλεις. Εδώ κρίνονται πολιτικές όχι αφηρημένες ιδέες.

Το θέμα είναι πολιτικό και κάθε πολιτική έχει τα κριτήριά της. Έτσι το ανέβασε η C. Για μένα το έγκλημα του Ισραήλ είναι δυσανάλογο των αναφερομένων εγκλημάτων Παλαιστινίων που ας σημειώσουμε αγωνίζονται για την ελευθερία τους με ανύπαρκτα μέσα, και εσύ λέγε ξανά «όχι αυτά σε μένα».

Εκτός και αν το όλο θέμα το εντοπίζεις στενά στον πραγματικό πόνο και την αξία της ζωής την οποία δεν αμφισβητεί κανείς αλλά δε γίνεται να ισοπεδώνοναται οι πολιτικές πράξεις μόνο και μόνο επειδή η ζωή έχει ανεκτίμητη αξία.

Νοσφεράτος είπε...

Ο Sxoliastis ειπε:

''Με τα ίδια μέτρα που θέτεις εδώ, ασύμμετρη ήταν και η "αντίδραση" των 15ρηδων στο θάνατο ενός νέου... ''

εγώ παλι δεν το καταλαβαινω αυτό. Ηταν απλά... ενας θανατος; Οπως απο τροχαιο απο αρρωστια κλπ;
Η κατι πολύ πολύ διαφορετικό;Μηπως αυτός ο θανατος προηλθε απο το οπλο ενστολου ;

Ανορθόδοξος είπε...

Τι να πω κι εγώ;;;
Σίγουρα ο πόνος και η θλίψη ούτε ζυγίζονται, ούτε τσουβαλιάζονται...

Πάντως, τα διαγράμματα είναι πολύ χρήσιμα για να καταλάβουμε το πόσο δολοφονικότερες είναι οι μέθοδοι των Ισραηλινών έναντι αυτών των Παλαιστινίων και πόσο δυσανάλογη βοήθεια έχει δεχτεί το Ισραήλ από τις ΗΠΑ και τους υπόδουλούς της οργανισμούς...

Ανώνυμος είπε...

Νεκρανάσταση της 17Ν;

Και πάνω που εναγωνίως κάποιοι αναζητούσαν σανίδα σωτηρίας για να αντιμετωπίσουν την ογκούμενη λαϊκή οργή για την οικονομική κατάσταση και την διαφαινόμενη μετατροπή των αυθόρμητων κινητοποιήσεων σε συνειδητή δράση, η σανίδα ήρθε από τους προβοκάτορες με τα καλάσνικωφ.

Ένας αστυνομικός σήμερα πυροβολήθηκε δολοφονικά για να λυθούν τα χέρια όλων όσων επί ένα μήνα τώρα την αναζητούσαν και την εκλιπαρούσαν. Για να προβοκαριστούν οι αναμενόμενες νέες διαδηλώσεις. Παλιά μας τέχνη κόσκινο των κάθε είδους προβοκατόρων και των δήθεν τρομοκρατών. Η νεκρανάσταση της 17Ν είναι σανίδα σωτηρίας.

Αυτά τα καθίκια που πυροβόλησαν όπως και αν ονομάσουν την ενέργειά τους τον ίδιο προβοκατόρικο ρόλο έπαιξαν. Πυροβόλησαν μαζί με τον αστυνομικό και τις μελλούμενες κινητοποιήσεις. Λύνουν τα χέρια αυτών που ήθελαν αντεπίθεση της αστυνομίας επί δικαίων και αδίκων. Που ήθελαν τη μετατροπή των πολιτικών διαδηλώσεων σε βεντέτα αστυνομικών με κουκουλοφόρους και γνωστούς – άγνωστους αναρχικούς. Αυτών που απέτυχαν να αμαυρώσουν τις κινητοποιήσεις με τους κουκουλοφόρους και επιζητούσαν κάτι πιο δραστικό. Αυτών που επιζητούσαν εξ αρχής συμψηφισμό και εξίσωση φόνων για να ξεφύγουν από τη πολιτική και να μας μεταφέρουν στην εγκληματολογία.

Οργή και μόνο οργή νοιώθω για τη δολοφονική απόπειρα. Όχι μόνο για το άμεσο που φαίνεται αλλά και για τους αντιλαϊκούς στόχους που υπηρετεί.

OnWine είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
OnWine είπε...

Στέργιε,

Δεν είπα "οχι αυτά σε εμένα"... αντίθετα, είπα "οχι αυτά από εσένα"... γιατί πιστεύω ότι εσύ ξέρεις την διαφορά...

Ασφαλώς μιά αντίσταση σε κατακτητή, μιά επανάσταση ενάντια σε καταπιεστικά καθεστώτα θα έχει θύματα, και μέσα σε αυτά και παιδιά, θα υπάρξει πόνος, φρίκη ΚΑΙ απο τις δύο πλευρές...

Αλλά διαφωνώ ΚΑΘΕΤΑ όταν η φρίκη και τα παιδιά "ζυγίζονται" γιά να αποδοθεί "δικίο"... γιά να αποδειχτεί ποιός είναι ο χειρότερος... τόσο απλά, και απόλυτα κατανοητά...

Το "δίκιο" -αν υπάρχει και όπου υπάρχει- ΠΡΟΥΠΑΡΧΕΙ των θανάτων, δεν αποδυκνείεται από τον αριθμό τους σε κάθε παράταξη... και εδώ, το δίκιο κατά την γνώμη μου έχει χαθεί πιά μέσα στα χρόνια και την φρίκη εκατέρωθεν... έχουν ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΑΔΙΚΟ...

Οσο γιά τα σημερινά γεγονότα και τον πυροβολισμό των αστυνομικών, θα πω ότι όταν έγώ φώναζα γιά εκμετάλλευση των 15ρηδων ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ BLOG, η Cynical και άλοι μιλούσαν γιά ...φανταστικές θεωρίες συνομωσίας...
Να μην παραβλέψουμε όμως ότι σώφρωνες αριστεροί και κομμουνιστε΄ς πολιτικοί απέτρεψαν άκαιρες εξεγέρσεις ΑΚΡΙΒΩΣ γιά να αποφευχθεί η εκμετάλλευσή τους... Εδώ είδαμε ΑΦΡΟΝΕΣ πολιτικούς να κάνουν ΑΚΡΙΒΩΣ το αντίθετο...

Λυπάμαι που δικαιώνομαι, αλλά θα διαφωνήσω γιά το ποιός προβοκάρει... θα πω μόνο, και χωρίς να επιρρίπτω ΚΑΜΜΙΑ ευθύνη στον ίδιο, ότι όλα αυτά θα φέρουν τον Giorgo στην κυβέρνηση... είναι πάρα πολλά τα "ανοικτά" θέματα που πρέπει να "κλείσουν" και υπάρχει ...εμπιστοσύνη ότι ο Giorgos θα συναινέσει... ο Giorgos έχει σήμερα την εύνοια και του ντόπιου κεφαλαίου και του ξένου παράγοντα... καi ο νoών νοείτο.

Νοσφεράτος είπε...

και φυσικά τωρα θα στραφουν εναντιον και οσων αυτονοητα διαμαρτυρονταν για τον Φόνο του παιδιου.Αναμενόμενο....
και στο διαδικτυο και στην κοινωνια.

Δυστυχώς,Θα τα (ξανα)δουμε ολα ...

Ανώνυμος είπε...

νεκροί και τραυματίες σε γράφημα ;

έχει αίμα και σπασμένα κόκκαλα ένα γράφημα ;

μυρίζει καμμένη σάρκα και betadin ένα γράφημα ;

cynical είπε...

@Sxolstis, καλημερα.

Επειδη δεν θελω να μηρυκαζω ο,τι σερβιρεται ειτε απο την μια ειτε απο την αλλη πλευρα, προσπαθω να βρω το δικο μου δρομο προς ότι πλησιαζει την αληθεια του παλαιστινιακου, διαβαζοντας και προσπαθωντας να βαλω οσο το δυνατον περισσοτερα γεγονοτα στο τραπεζι για να κρινω. Και κυριως αριθμους, κάτι που δεν ειναι συνηθισμενη η κοινη γνωμη να αναζητα.

Δεν αφορισα κανεναν και ουτε πηρα αμεσα θεση, παρ' εκτος ότι οι Παλαιστινοι πρεπει να εχουν δικο τους κρατος, ότι το Ισραηλ ειναι νομιμο κρατος, ότι ματαιοπονεί οποιος θελει να το καταλύσει, και οτι η τυφλη βια βλαπτει κυριως την παλαιστινιακη υποθεση.

Τα στατιστικα δινουν τη εικονα του πολεμου μεχρι τωρα, αλλά μονο μεσα στην εν λογω περιοχη. Γιατι τα θυματα ειναι πολλα περισσοτερα εκτος αυτης, σε ολο τον κοσμο και ειναι αποκλειστικα αθωοι πολιτες. Αυτους δεν τους εχει μετρησει κανεις.

Αν δεν υπάρχουν νουμερα για μπουσουλα, μπορει να λεει ο καθενας ο,τι θελει και να μεγαλωνει ή να μικραινει τη βαρυτητα μιας καταστασης κατά πως τον συμφερει.

Τα νουμερα ας τα ερμηνευσει ο καθενας οπως θελει. Γιαυτο τα εβαλα. Τη δικη μου ερμηνεια δεν την εδωσα. Η δικη σου σεβαστη.

cynical είπε...

@Στεργιο καλημερα.

Οι αριθμοι ειναι μαλλον σωστοι. Ας τους ερμηνευσει ο καθενας οπως θελει. Για να μην γινουν παρερμηνειες, δεν θα πρεπει να τους δημοσιευουμες
Το αντιθετο μαλλον θα συμβει. Χωρις αυτους ο καθενας θα μπορει να παραποιει την αληθεια κατα πως τον βολευει. Αυτα και συμφωνω μαζι σου.

cynical είπε...

Καλημερα @Νοσφερατο και καλη χρονια!

Σαν φυσικος εχω μαθει να ξεκιναω πρωτα απο τους αριθμους για να βγαζω μετα θεωριες. Τις οποιες νεα στοιχεια, πιθανον να ανατρεψουν....

Αλλα με συναισθηματισμους και αγνοια δεν λυνονται τα προβληματα.

cynical είπε...

@Ανορθοδοξε, καλημερα,

οι αριθμοι αυτοι δειχνουν σιγουρα κατι, αλλα οχι ολα. Χρειαζεται προσοχη και στην ερμηνεια τους. Π.χ. οι αθωοι πολιτες που χαθηκαν λογω της διενεξης δεν ηταν μονο στην εν λογω περιοχη. ηταν σε ολο τον κοσμο με αφορμη αυτη τη διενεξη. Δεν πρεπει και αυτο να το ξεχναμε.

cynical είπε...

Κ.Μοίρη, και η γλώσσα κοκκαλα δεν εχει, αλλα κοκκαλα τσακιζει.

Απο το να παρεχω ανεκδοτολογικο υλικο που ειναι μεμονωμενο, παρεχω χιλιαδες ανεκδοτολογικα υλικα συμπυκνωμενα σε μερικα γραφηματα.

Οποιοι εκτιμουν τη δυναμη των αριθμων, μπορουν και βγαζουν και συμπερασματα.

Μια ζωη με αριθμους παλευω, αυτους
εκτιμω. Οσοι ζωγραφιζουν εκτιμουν τη ζωγραφια και τα μυνηματα της....

Με αδικειτε κ. Κ.Κ.Μοίρη!

cynical είπε...

@Στεργιο, κραταω την ιδια σταση σε οποιαδηποτε ψυχρη δολοφονια.

Ανώνυμος είπε...

Σχολιαστή,
νομίζω λύθηκαν τα θέματα με επι μέρους μικρές διαφορές. Το Παλαιστινιακό όμως δεν λύνεται δυστυχώς και θυμίζω ότι οι "νικητές" των μαχών 60 χρόνια δεν μπορούν να κερδίσουν τον πόλεμο. Θέλει χωριστή ανάλυση το πώς και γιατί.

Όσο για τη σημερινή εγκληματική επίθεση στα Εξάρχεια, τα είπα ήδη αλλά θα υπάρχει συνέχεια. Εγώ εξέφρασα την οργή μου γιατί ξέρω τι υπονόμευση γίνεται σε έναν αγώνα για καλύτερη ζωή. Κάποιοι θα τρίβουν τα χέρια τους με τη σανίδα σωτηρίας που τους πέταξε το έγκλημα. Και επειδή τα γραπτά μένουν νομίζω ότι πολλοί σημείωσαν τις στοχεύσεις τέτοιων γεγονότων. Και οι αυριανές εξελίξεις δεν θα είναι άσχετες με αυτά τα σχέδια.

Γιατί όχι να μην αξιοποιηθεί η ενέργεια για να φυσήξει ούριος άνεμος για μια κομματική αξιοποίηση και κυβερνητική αλλαγή στα γρήγορα που θα φορέσει πράσινο κουκούλωμα στη κοινωνική ανάγκη για αλλαγές στη πολιτική; Όλα μέσα στο παιχνίδι είναι. Και κάποια ναοικτά θέματα εξωτερικής, ενεργειακής και εθνικής πολιτικής που ο ΓΑΠ τα... "κατανοεί"... Με ένα σμπάρο πολλά τρυγόνια.

Χθες στις πορείες για τη Παλαιστίνη γινόταν φανερή η ωρίμανση και η πολιτικοποίηση των συμμετεχόντων. Καμιά παρείσφρηση ταραχοποιών. Ίσως κάποιοι πήραν το μάθημα. Ο κόσμος φαίνεται ότι θέλει άλλη δράση από τα κουκουλοφόρικα και προβοκατόρικα σπασίματα. Ένας από τους στόχους της ενέργειας στα Εξάρχεια, επιμένω εγώ, ήταν ο φόβος να επεκταθεί στη κοινωνία η πολιτική ωρίμανση που διαφάνηκε στις πορείες αυτές.

OnWine είπε...

Cynical,

Λυπάμαι που θα επιμείνω... οι αριθμοί δεν δείχνουν απολύτως τίποτα... γράφεις στην απάντησή σου στον Στέργιο "Χωρις αυτους ο καθενας θα μπορει να παραποιει την αληθεια κατα πως τον βολευει"... το μόνο που δείχνουν οι αριθμοί είναι η αναμενόμενη ασυμμετρία στα ΠΑΝΤΑ σε ένα πόλεμο μεταξύ ενός ΚΡΑΤΟΥΣ και ενός κινήματος... αλλά ένα κράτος, είτε δίκιο έχει είτε όχι, θα επιφέρει "ασύμμετρα" χτυπήματα, εχει μεγαλύτερη δύναμη, ισχύ πυρός... τι αποδεικνύουν οι αριθμοί, τελικά, ποιά η "αλήθεια" τους εκτός από την "ασυμμετρία" ισχύος?

Επιμένω, και σε παρακαλώ γιά μιά απάντηση... τι δείχνουν οι αριθμοί εν τέλει?...

Γενικότερα, έχεις μιά "λατρεία" στο "μετρήσιμο" και στους αριθμούς... δεν λένε πάντα την αλήθεια οι πολύτιμοι αριθμοί σου... και μερικές φορές, όπως εδώ, κάνουν αυτόν που τους χρησιμοποιεί να φαντάζει σκληρός σαν και αυτούς, ενώ δεν είναι...

Θα σου συνιστούσα να διαβάσεις (ή να ξαναδιαβάσεις) Κarl Popper... θα έβαζε την "λατρεία" σου της επιστήμης στο σωστό "μέτρο"...

Ανώνυμος είπε...

ίσα-ίσα
επικροτώ
μόνον έτσι μπορεί κανείς να αντιληφθεί πόσο αναισθητοποιούμαστε

cynical είπε...

κ. K.K.Mοίρη,

εκτιμώ ότι το συναίσθημα αδρανοποιείται πολύ πιο γρήγορα απ' ότι η λογική. Και να με θυμηθείτε ότι, μετά το τέλος των βομβαρδισμών στη Γάζα, όποτε και αν συμβούν, το συναίσθημα οργής θα καταλαγιάσει πρώτο. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Το επιθυμητό δεν είναι να αγανακτήσουμε μόνο και να εκτονωθούμε, αλλά να κατανοήσουμε τι στο καλό συμβαίνει εκεί κάτω. και είναι πολύ δύσκολη δουλειά.

katerina είπε...

Δεν ήθελα να εμπλακώ σε μια κουβέντα για το δίκιο των Εβραίων ή το δίκιο των Αράβων.
Μιας που πιστευω εδώ και καιρό ότι και οι δύο έχουν δίκιο και ταυτόχρονα άδικο. Και το άδικο τους, είναι όχι στην επιλογή των εχθρών τους, όσο στην επιλογή των φίλων τους. Θύματα. Μόνο θυματα. Κοιτάμε μόνο τα θυματα. Όχι τους Θυτες.

Οι Ισραηλίτες θύματα των φίλων Αμερικάνων, που δημιούργησαν μια ακόμα Αμερικάνικη Πολιτεία ...λίγο Ανατολικότερα απο την συμβατική επικράτεια τους, ...αν και ποιος πια ξέρει ποια είναι η επικράτεια τους, και οι Άραβες που πυροδοτούν τεχνητές κρίσεις με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ θύματα τα παραδοσιακά ισλαμαδέλφια τους.

Ποιος δεν ξέρει ότι αν οι ΗΠΑ, δεν στηρίξουν οικονομικά, πολιτικά και στρατιωτικά το Ισραήλ, αυτό θα καταρρευσει, μέσα σε τρεις μήνες.
Ποιος δνε ξέρει ποιος εξοπλίζει την Χεζμπολαχ, την Χαμάς.

Ακόμα και αν ήθελα να μιλήσω για την οδύνη για το τόσο αίμα, αυτό θα ήταν για όλους αυτούς τους άμαχους, που χρειαζονται ένα κομμάτι γης να πατάνε, λίγο καθαρό νερό να πίνουν, ένα ασφαλές κρεβάτι για τα παιδιά τους, ένα τζαμί για να προσευχηθούν, μια συναγωγή να παντρευτούν, αλλά δεν διστάζω να πω ότι αναμεσα στην εγκληματική δραση του Ισρηλ, την τρομοκρατική και προβοκατόρικη δράση της Χαμάς, και τα παιχνίδια των αδελφών Αράβων....δεν διακρινω τον χειρότερο.

Αλλά σε αυτήν την κουβέντα των αριθμών, θα ήθελα να συμμετάσχω.

Cynical, προσωπικά οι στατιστικές δεν με τρομάζουν, και δεν μου κάνουν ουτε κρύο, ουτε ζέστη. Μπορούμε να προσεγγίσουμε την αλήθεια με χίλιους τρόπους, και πιθανά ο καθένας μας με διαφορετικό.

Αλλά οι ...αριθμοί μπορεί να είναι ένα χρησιμο εργαλειο για εξαγωγή συμπερασμάτων, όταν έχεις όλα τα δεδομένα. Και δεν εννοώ μόνο τα αριθμητικά. Εννοώ όλα τα πολιτικά και παραπολιτικά δεδομένα. Και όλα τα δεδομένα, δεν τα έχει κανείς, ίσως μόνο οι μυστικές υπηρεσίες, απανταχου της γης, αλλά όχι εμείς.

cynical είπε...

@Σχολιαστή, με ένα μάτσο αριθμούς μπορείς να γράψεις μια ιστορία ή και δυο ή και τρεις. Αν και οι τρεις ιστοριες ερμηνευουν τους αριθμους, θα πρεπει να ψαξεις για περισσοτερους. Η ιστορια που θα τους δικαιολογει ολους θα ειναι και η πιο κοντινή στην αλήθεια.
Η απουσια αριθμών κάνει ολες τις ιστοριες ισοπιθανες και την αλήθεια σχετική.

Αφου επιμενεις επι του ειδικού, αν οι φυλακισμένοι ειναι τοσοι πολλοί, αμεσως γενιουνται ερωτηματα για το που βρισκονται, για το ποσοι εκτελεστηκαν, για το αν εχουν περασει απο δικο, για το ποτε θα αποφυλακιστουν. Ακουστηκε τιποτε γιαυτους; Εγω δεν ακουσα. Αρα οι αριθμοι κατι μου ειπανε.

Αλλο ερωτημα. Το Ισραηλ δεν υπάκουσε σε εξηντα τοσες αποφασεις του ΟΗΕ. Δεν μας λέει τιποτε αυτο για τη σημασια των αποφασεων του ΟΗΕ; Αλλο μια, δυο 10 ανυπακοες και αλλο τοσες.

Οι ΗΠΑ δινουν επισημως Χ χρηματα στην Παλαιστινη. Το ηξερες; Γιατι, με ποιο σκεπτικο της τα δινουν; Εγω δεν το γνωριζα.

Μηπως η χαμηλοτερη ανεργια στη Δ. Οχθη σε σχεση με τη Γαζα λεει κατι και για την πολιτικη διαρθρωση της Δ.Οχθης;

cynical είπε...

Kαλησπέρα @Κατερίνα.

Σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου. Αν οι αμερικανοί θελουν να διατηρουν αποσταθεροποιημένη την περιοχή, δεν έχω αμφιβολία ότι και το Ιραν το ιδιο επιδιώκει χρησιμοποιώντας τη Χαμάς. Η Χαμας δεν ειναι καθόλου αθώα, ούτε με τις ενέργειές της στηρίζει την παλαιστινιακή υπόθεση. Εκμεταλλευεται εναν φτωχό απελπισμένο και χαμηλού μορφωτικού επιπέδου λαό.

Τώρα για τους αριθμούς, και τις στατιστικές, πιστευω οτι πηγαινει καποιος στα τυφλά αν δεν τους λαμβανει υπ' όψιν. Οπως ελεγα πριν στον Σχολιαστη, η ιστορια που ειναι συμφωνη με τους αριθμους ειναι και πιο κοντα στην αλήθεια. Την ιστορια βεβαια δεν τη φτιαχνεις με αριθμους μονο,δενείναι εξίσωση.

Νοσφεράτος είπε...

Μια απαντηση στο''... τι δείχνουν οι αριθμοί εν τέλει?...''


Παρολο που δεν εχω και μεγάλη συμπαθεια στους αριθμους , νομιζω ομως οτι αν κατι δειχνουν οι αριθμοι ειναι ακριβώς η δυσαναλογη, παραλογη βια

..και μαλιστα σε αμάχους ..

Εκεινο π.χ που εκανε απεχθή τα αντιποινα των Γερμανών Ναζί στα κτυπήματα των ανταρτών δεν ηταν τόσο η βια(τα ιδια τα αντιποινα ) αλλα το δυσαναλογο μεγεθος
των αντιποινων και μάλιστα σε αμαχους- (στην αρχή 1 προς 10 ενώ στην συνεχεια μεχρι 1 προς 40)
και φυσικά είχαμε και σφαγή αμάχων οπως στα Καλαβρυτα κ.α
οι αριθμοι εχουν σημασια λοιπόν .
οπως και το ποιοι πληρωνουν ως αντιποινα την βία τριτων.

cynical είπε...

Kαλησπέρα Νοσφεράτο,

όσο και να σκανδαλίζει υπάρχει και το δικαιο του πολέμου. Μια από τις βασικές του αρχές είναι και η διατήρηση της αρχής της αναλογικότητας. Όπως επίσης και η εξάντληση των ειρηνικών τρόπων συμμόρφωσης του αντιπάλου και η προσμέτρηση των ανθρωπινων θυμάτων σε σχέση με τους στρατιωτικους στόχους που πρεπει να επιτευχθουν.