Παρατηρώ ότι τον τελευταίο χρόνο περισσότερη φαιά ουσία καταναλίσκεται στη χώρα μας για τους λόγους που τα πανεπιστήμια αρνούνται να μπουν στο «πρόγραμμα» αξιολόγησης, παρά για τους λόγους που η Κυβέρνηση χρειάζεται τα πορίσματα των αξιολογητών.
Οι Βρετανοί τα χρησιμοποίησαν με ένα συγκεκριμένο στόχο, να αναγκάσουν δηλαδή, τα πανεπιστήμια να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της αγοράς και για το λόγο αυτό προχώρησαν στο κλείσιμο σχολών και στη ρύθμιση της κρατικής χρηματοδότησης.
Είναι ικανή η δική μας η Κυβέρνηση να πράξει αναλόγως; Μάλλον όχι, διότι στην πράξη και καινούργια τμήματα συνεχίζει να ιδρύει, και η χρηματοδότηση συνεχίζει στο σύνολό της να είναι αναιμική, οπότε εκ των πραγμάτων δεν φαίνεται να έχει πολλά περιθώρια για περικοπές.
Από την άλλη μεριά, υπάρχει κανείς μαθητής που να περιμένει την κατάταξη των σχολών που θα προκύψει από την αξιολόγηση, για να επιλέξει την καλύτερη για να σπουδάσει; Μάλλον πρόκειται περί αστείου. Διότι, αφ’ ενός το παρόν εξεταστικό σύστημα εξαλείφει κάθε δυνατότητα συνειδητής επιλογής, αφ’ ετέρου το ύψος των βάσεων και μόνο, αποτελεί το πιο αδιάψευστο και σίγουρο κριτήριο για το ποιες σχολές έχουν κάποιο αντίκρισμα και για το ποιες όχι. Ενδιαφέρει, σε τελική ανάλυση κανέναν αν το ΤΕΙ Αγρινίου είναι πιο ψηλά στην κατάταξη από το ΤΕΙ Μεσολογγίου;
Έχω την αμυδρά εντύπωση ότι όλη αυτή, η περί αξιολόγησης κουβέντα δεν είναι παρά το βούτυρο στο ψωμί της Κυβέρνησης, ώστε να τροφοδοτείται εσαεί με προφάσεις που θα δικαιολογούν την ακινησία της.
Περισσοτερα στο επόμενο ποστ!
Οι Βρετανοί τα χρησιμοποίησαν με ένα συγκεκριμένο στόχο, να αναγκάσουν δηλαδή, τα πανεπιστήμια να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της αγοράς και για το λόγο αυτό προχώρησαν στο κλείσιμο σχολών και στη ρύθμιση της κρατικής χρηματοδότησης.
Είναι ικανή η δική μας η Κυβέρνηση να πράξει αναλόγως; Μάλλον όχι, διότι στην πράξη και καινούργια τμήματα συνεχίζει να ιδρύει, και η χρηματοδότηση συνεχίζει στο σύνολό της να είναι αναιμική, οπότε εκ των πραγμάτων δεν φαίνεται να έχει πολλά περιθώρια για περικοπές.
Από την άλλη μεριά, υπάρχει κανείς μαθητής που να περιμένει την κατάταξη των σχολών που θα προκύψει από την αξιολόγηση, για να επιλέξει την καλύτερη για να σπουδάσει; Μάλλον πρόκειται περί αστείου. Διότι, αφ’ ενός το παρόν εξεταστικό σύστημα εξαλείφει κάθε δυνατότητα συνειδητής επιλογής, αφ’ ετέρου το ύψος των βάσεων και μόνο, αποτελεί το πιο αδιάψευστο και σίγουρο κριτήριο για το ποιες σχολές έχουν κάποιο αντίκρισμα και για το ποιες όχι. Ενδιαφέρει, σε τελική ανάλυση κανέναν αν το ΤΕΙ Αγρινίου είναι πιο ψηλά στην κατάταξη από το ΤΕΙ Μεσολογγίου;
Έχω την αμυδρά εντύπωση ότι όλη αυτή, η περί αξιολόγησης κουβέντα δεν είναι παρά το βούτυρο στο ψωμί της Κυβέρνησης, ώστε να τροφοδοτείται εσαεί με προφάσεις που θα δικαιολογούν την ακινησία της.
Περισσοτερα στο επόμενο ποστ!
18 σχόλια:
@Cynical νομίζω ότι η κυβέρνηση έχει βρει μια άλλη λέξη για την πολιτική της ευθύνη: "Ελεύθερη Αγορά".
Και εξηγούμαι: Λένε π.χ. στους αδιόριστους καθηγητές ότι φταίνε αυτοί που δεν έχουν δουλειά και όχι το σύστημα, ούτε το πτυχίο που πήραν κτλ. Η ελεύθερη οικονομία έχει μια παρόμοια έννοια: "Ξέπλυμα Χρήματος" που εδώ γίνεται Ξέπλυμα Ευθυνών.
Τα ίδια και στις σχολές που αναφέρεις: "Εμείς θα κάνουμε ό,τι θέλει ο λαός, θέλετε ΤΕΙ στην κωλοπετινίτσα; Πάρτε να έχετε. Η αγορά όμως θα τα κλείσει. Εμείς είχαμε κάθε καλή πρόθεση να σας εξυπηρετήσουμε αλλά..... η αγορά δεν συμφώνησε μαζί μας. Οπότε πειράματα κάναμε και εμείς".
greek rider διαφωνώ. Η αξιολόγηση είναι εργαλείο για να στρέψεις κάτι προς την κατεύθυνση που θέλεις... Στην τελική αν τα αξιολογείς με το Α ή Β κριτήρια αυτά έχουν άμεση σχέση με την ιδεολογική σου τοποθέτηση... και στην συγκεκριμένη περίπτωση με την νεοφιλελευθερη κατεύθυνση της τότε συγκηρίας... και προς τα συμφέροντα της όποιας ελιτ. Δεν πιστεύω δηλαδή ότι η συγκεκριμένη περίπτωση είναι θέμα ευθύνης.
Επίσης δέχομαι ότι παίζει αυτόν τον ρόλο η εξέταση στους αδιόριστους αλλά δεν πιστεύω ότι είναι και ο μοναδικός.
Γενικότερα η αξία των πτυχίων έχουν υποβαθμιστεί σε τέτοιο βαθμό (μπουρδέλο έχουν γίνει τα περισσότερα τμήματα) που σε συνδιασμό με το πλήθος πτυχείων που δινουν συνειδητά χρειάζοντε και έναν στοιχειώδη έλεγχο έστω και για πρακτικούς λόγους... εξάλλου οι δικοί τους πάντα θα μπουν με τον Α ή Β τρόπο κάπου...
@Χαμόγελο δεν διαφωνώ ότι τα κριτήρια αξιολόγησης έχουν σχέση με την ιδεολογική τοποθέτηση. Ασφαλώς έχουν.
Αντι λοιπόν να κλείσουν αυθαίρετα κάποιες σχολές, βάζουν τα κριτήρια που λες και μετά τους λένε:
"...αφού δεν πετύχατε στην αξιολόγηση απορρίπτεστε, εσείς αποτύχατε, δεν σας απορρίψαμε εμείς..."
Το ξέπλυμα ευθυνών βασίζεται στις αρχές του νεοφιλελευθερισμού και αποτελεί το άλλοθι των πιο αισχρών αποφάσεων.
Κριτήριο όλων αποτελεί το αν κάτι πουλάει. Γι' αυτό και πεθαίνουν στη δύση οι ανθρωπιστικές σπουδές ή και κάποιες άλλες σπουδές που δεν πουλάνε τόσο ενώ αντίθετα γίνονται ανάρπαστες αυτές με τα οικονομικά και χρηματοοικονομικά που άτυπα παράγουν τα λαμόγια του συστήματος.
Μου έκανε εντύπωση αυτό το δημοσίευμα που είδα στη σελίδα σου: Βρετανική Αξιολόγηση
Γιατί ΔΕΝ χρειάζεται Αξιολόγηση;
Διότι στα Πανεπιστήμια κυριαρχεί η κομματική ισχύς και αυτή αξιολογεί και συγκρούεται, στη νομή βεβαίως, με άλλες.
Πρίν αναφερθεί κανείς στην αξιολόγηση αναζητά τον θεσμο-φορέα της συνισταμένης της ισχύος της. Ποιοί είναι; Μπορούν να διαβουλευτούν στο φώς και να διαπραγματευθούν;
ή τα θέλουν όλα ή τίποτε.
@Rider καλημερα,
αυτη η ιστορια με τις αξιολογησεις των πανεπιστημιων τραβαει πολλά χρονια, πολυ πριν απο το 2005. Δεν εχει κανενας ξεκαθαρισει γιατι γινεται, εφ οσον η κυβερνηση διατεινεται οτι δεν θα εχει καμια επιδραση στην πολιτικη προς τα πανεπιστημια. Νομιζω οτι ετσι κερδιζει χρονο για να μην παρει κανενα μετρο και για να μην χρηματοδοτησει τιποτα.
Αν θυμασαι την ρκθεση του ΙΟΒΕ, οι επιχειρησεις δεν φανηκε να εχουν κανενα προβλημα με την καταρτιση των φοιτητων στο γνωστικο τους αντικειμενο και μαλιστα οι ιδιες το ειχαν δηλωσει καθαρα οτι η μη απορροφηση εχει να κανει με την ιδια την παραγωγικη δομη της οικονομιας.
Η κυβερνηση οντως αυτο κανει καλα: το ξεπλυμα των ευθυνων της.
Δεν εχω καταλαβει πώς θα χρησιμοποιησει την αξιολογηση. Αν θελει να κλεισει τμηματα, μπορει να το κανει και τωρα, μετα απο τα τοσα τμηματα που δεν εχουν καθολου φοιτητες. Επισης, οση ελευθερη αγορα υπάρχει και θελει να στελεχωθει με καλο δυναμικο, ξερει απο που θα το παρει ηδη. Απο τις σχολες υψηλου ανταγωνισμου.
Αν δεν επιδιωκει να ανακατανειμει τους πορους, διοχετευοντας τους στις σχολες με καλη καταταξη, τοτε πώς θα τις "επιβραβευσει"; Θα τολμησει να κανει το αντιθετο; Δλδ να δωσει περισσοτερα χρηματα στις κακες σχολες;
Ειλικρινα δεν βρισκω απαντησεις.
@χαμογελο καλημέρα,
η υποβαθμιση των πτυχιων, νομιζω οτι ειναι ένα αναπόφευκτο φαινομενο στο βαθμο που παραγονται μαζικά. Μοιραια καποια θα εχουν μικροτερο αντικρισμα.
Δες και το σχολιο μου στον Rider και τα ερωτηματα μου για τον σκοπο της αξιολογησης στη σημερινη συγκυρια.
Πιστευω οτι τα πανεπ. εχουν καλο δυναμικό, μονο που αυτο δεν αξιοποιειται απο τους φοιτητες οσο θα επρεπε. Υπάρχει κακη οργανωση, κριση εμπιστοσυνης, μειμενες προσδοκιες και χαμηλο ηθικό. Οταν παει χαλια ολη η χωρα, δεν ειναι δυνατον τα πανεπ., να πηγαινουν καλυτερα.
@airgood, καλημερα,
μιας και μιλας για διαβουλευση στο φως, μηπως η κυβερνηση εχει τα χαρτια της ανοιχτα; Και να τα ειχε, μπορεις να την εμπιστευθεις;
Η αριστερα πιεζει οπως μπορει, ασχετο αν δεν συμφωνω με τον τροπο που πιεζει και τον αρνητισμο της.
Καταρχην συμφωνω με Καθαρο Αερα(whatever...)
Εννοιες οπως 'αξιολογηση' και 'ποιοτικος ελεγχος' σε τουτη τη χωρα αντιμετωπιζονται οπως οι τυφωνες στις νοτιαμερικανικες πολιτειες. Δηλαδη δεν μπορει κανεις να τις διαχειριστει παροτι μπορει να τις προβλεψει και κανεις δεν ξερει τι μπαχαλο θ ακουλουθησει.
Αγαπητή Κυνική έύχομαι να πέρασες καλά το τριήμερό σου
ανοικτά σκεπτόμενος έκτίθεμαι όπως ο καθείς και η καθεμιά
και μιας και η nelly μίλησε για τυφώνες στις νοτιοαμερικανικές πολιτείες (που συμφωνώ εν μέρει με τη μεταφορά της)
και μιας και δια της ειρωνίας και της λοιδορίας ΑΛΛΕΣ/ΑΛΛΟΙ κι ΑΛΛΟΥ-όχι εδώ εννοώ- ισοπεδώνουν ό,τι (μα ό,τι είναι αυτό) έχουμε κατακτήσει ως κοινωνία (ουσιαστικά μνησίκακη και εμφυλιοπολεμική)
και μιας και η αξιολόγηση προΥποθέτει μια κοινωνία που κατανοεί τι σημαίνει ΚΑΙ ΠΑΛΕΥΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑ άνισο δίκαιο ΣΕ μια άνιση κοινωνία (ΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΙΣΟΠΕΔΩΤΩΝ ΤΟΥ 16 ου αι., σκοταδιστική έννοια)
κι αφού τέλος είναι σημαντικότερο να αναρωτιόμαστε "Τι θέλουν οι άλλοι από μας " (πηγή κάθε σεναριολογίας προς όφελος του ολοκληρωτισμού) αντί "Τι θέλουμε εμείς;"
Η Αξιολόγηση θα άπτεται μιας σειράς ατομικών επιδιώξεων αφού το ατομικό μπορεί να δικαιολογήσει ό,τι του έρθει καθενός στο κεφάλι και μάλιστα - υπό το πρόσχημα της δυσφορίας του προς το κοινωνικό - τον νομιμοποιεί να το πετάξει και στα κεφάλια των άλλων.
Σήμερα όποιος θέλει να δημιουργήσει και να προσφέρει χώρος υπάρχει...Τι θα γίνει πόσοι θα μας φταίνε μέχρις ότου να αναμετρηθούμε με τα κείμενά μας και με τις ιδέες μας...με τις δυνατότητές μας και τις αδυναμίες μας...Πόσος χρόνος χαμένος σε πολεμικές δίχως κείμενα και δίχως έρευνα...μόνο με ρητορικές της ανευθυνότητας και της πνευματικής οκνηρίας...
Πόσες έριδες μέχρι την ουσιαστική πολιτική δράση (και με κινητοποιήσεις) αλλά με στόχους και όχι με στόχο την περιχαράκωση και συντήρηση ριζοσπαστικών ή συντηρητικών ή ό,τι ψηφοφόρων
Νεοφασίζουσες και νεοσταλινίζουσες νεάζουσες πονηριές δε χρειάζονται - χάνεται ζωή και ο χαμένος χρόνος δεν ξανακερδίζεται...
Αλλά για να γίνει αυτό χρειάζεται ή ο στοχαστικός φιλελεύθερος (Rorty για να μη μου πει κανείς πως εννοώ τον Ανδριανόπουλο)ή ο στοχαστικός αριστερός
Εγώ λέω μια στοχαστική αριστερά
Κι όχι παραληρήματα ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΥ
υπό τις κωδωνοκρουσίες του ανεγκέφαλου μικροαστισμού μας
Επ αυτού:
(1)το Ding an sich:το ποίημα που διάβασε τον εαυτό του στο δωμάτιο του Ιμμάνουελ Καντ [substratum-http://intzidis.blogspot.com]
ή περί μνησίκακου ολοκληρωτισμού στο metissage(καταλαβαίνoυμε...και πολύ καλά τι είναι αυτό: όταν περί ηθικής ηθικολογούμε...λ.χ. όποιος είναι κατά της διαφθοράς είναι και υπερ των διακυβευμάτων της καπιταλιστικής ανάπτυξης στην οποία η διαφθορά ενδημεί; και μάλιστα με το επιχείρημα της ισότητας!!! αφού ο πλούσιος δεν πρέπει να κλέβει γιατί πρέπει να κλέψει και ο φτωχός που ήδη τον έχει κατακλέψει ο χορτάτος O TEMPORA O MORES) (για όσους δεν ελκύονται μόνον από τη θεολογία!!!)
Αξιολόγηση ναι
αλλά ά ξ ι α του Λ Ο Γ Ο Υ
Βαγγέλης Ι,
υγ υπόσχομαι πως δεν θα απαντήσεω σε λοιδορικούς ολοκληρωτισμούς (είπαμε αυτές τις νεάζουσες νεοφασιστικές και νεοσταλινικές παραληματικές α-νοησίες- δεν έχουμε
χρόνο για αυτές και δεν μας τιμά καθόλου που έχουν χρόνο εκείνες!!!)
:)
Ας υγιαίνουμε
και ιδού το πεδίο για δράση της ζωής λαμπρό
Τα λέμε αυτά και εκεί που χρειάζεται δημόσια και επωνύμως, τα υπογράφουμε;
ή διαμαρτυρόμαστε εκ του ασφαλούς;
β.
Νομίζω ότι η κύνικαλ ήταν σωστή στις αρχικές της τοποθετήσεις..
Το θέμα της νεολαίας είναι η εργασία.
το θέμα της κοινωνίας η σωστή εκπαίδευση.
Αυτά δεν θα λυθούν και με και χωρίς αξιολόγηση, αν δεν φτιάξουν άλλα πράγματα.
Η αξιολόγηση είναι απλά ένα ταπί για ιεδεολογική εκγύμναση λοιπών και αποδέλοιπων..
Γεια σου Νέλλη,
η αξιολογηση δεν ειναι μια καλοπροαιρετη πραξη που στερειται πολιτικης σημασιας. Αυτοι που την επικροτουν έχουν διαφορετικες αντιληψεις για το ρολο του πανεπ. απο αυτούς που την μάχονται. Το αποτελεσμα, που ειναι η συγκρουση (ο τυφωνας), ειναι απολύτως φυσιολογικό να συμβαινει.
Η πολιτικη, άλλωστε, ειναι συγκρουση!!
Καλησπέρα @Καπιταλιστικό Κομμούνι,
strictly speaking, η αξιολογηση ειναι το deliverable που εχει να παραδωσει η κυβερν. στις Βρυξελλες, βασει καποιων συνθηκων που εχει υπογραψει. Αν δεν υπηρχαν τα deadlines ούτε που θα ξεκουνιόταν απο τον υπνο της. Η διαισθηση μου μου λεει ΄΄οτι αμα ποτε γινει η αξιολογηση, θα μεινει και εκει το πραγμα. Οι αξιολογησεις απο μονες τους δεν αποτελουν μεταρρύθμιση, απλά ροκανιζουν το χρονο, τρεφουν γραφειοκρατιες και συντηρουν εταιριες αξιολογητων, που φυτρωνουν σαν τα μανιταρια.
Καλησπέρα αγαπητέ @Βαγγέλη,
στις συγκρουσεις ειθισται να νικάει αυτός τον οποίο ευνοουν οι συσχετισμοι. Η χωρα μας θαρρεις και βρισκεται σε μια διαρκη συγκρουση. Η κυβερνηση ειναι πολύ αδυναμη να επιβαλει τη θεληση της και τα αντιπολιτευομ. κομματα δεν μπορουν να παρουν το πανω χερι. Το αποτελεσμα αυτης της συγκυριας φαινεται και στα πανεπιστημια. Ενω δεν θα επρεπε. Γιατι σε μερικα θεματα ειναι πολυ κακο, να κανεις επιδειξη δυναμης μονο και να αρνεισαι συνεχεια.
@cynical
συμφωνώ
ας δημιουργήσουμε και όχι
ας σεναριολογήσουμε
:)
β.
υγ δεν είναι ποιος θα έχει το πάνω χέρι είναι πώς διασφαλίζεται μια επί της ουσίας βελτίωση των αδυναμιών μας δίχως κακεντρέχειες και μικροεξουσίες- δίχως νόημα τελικά
Aγαπητή Cynical,
Δεν ξέρω αν σκοπεύεις να καλύψεις το ζήτημα στο επόμενο, post, αλλά από το παρόν μου έλειψε κάτι. Η θέση σου σε ένα παρεμφερές με αυτό του τίτλου, αλλά ουσιωδώς τρποποιημένο ερώτημα: Χρειάζεται αξιολόγηση;
Ας το θέσω εγώ λοιπόν κι ας δώσω την απάντηση που πιστεύει η αφεντομουτσουνάρα μου.
Απερίφραστα ναι! Μου φαίνεται αδιανόητο να το συζητάμε καν! Για την Αριστερά, που από θέσεις αρχής υιοθετεί την συλλογική κοινωνική οργάνωση και που σήμερα ξέρει πολύ καλά πιά σε τι τερατώδεις διαστρεβλώσεις οδηγεί η έλλειψη κοινωνικού ελέγχου και η παράλειψη της συνεπαγόμενης λογοδοσίας, αυτό θα έπρεπε να είναι σαφώς διακηρυγμένο. Αμ έλα που δεν!
Φυσικά, δεν εννοώ να είχε δεχθεί την αξιολόγηση όπως την ρυθμίζει ο νόμος Γιαννάκου. Η στόχευση αυτής της αξιολόγησης είναι σαφής. Όπως εξ άλλου είναι σαφείς και οι κατευθύνσεις της ΕΕ με τους οποίους και συμμορφώνεται ο νέος νόμος: Σε γενικές γραμμές οδηγούν στην υπαγωγή της λειτουργίας των Πανεπιστημίων στην αόρατη πλήν σιδηρά χείρα της "ελεύθερης" οικονομίας.
Όχι λοιπόν σ' αυτήν την αξιολόγηση, δεν συζητείται. Αλλά και όχι στην "αξιολόγηση" όπως την περιγράφουν και θαρρούν ότι ξεμπερδεύουν μ' αυτήν οι αξιότιμοι κύριοι καθηγητές στις προτάσεις που έχουν καταθέσει μέσω της ΠΟΣΔΕΠ.
Νομίζω ότι κάποιος πρέπει να τους πει ευθέως: Παιδιά, αριστεροί είπαμε ότι είμαστε, όχι μαλάκες!
Μόνος μου, κωλώνω να το πω. Cynical, είσαι;
Χαιρετώ.
γεια σου Δ. Δρακοναριε,
πάντως και τωρα τα πανεπ. δεν ειναι ξεφραγα αμπελια. Το ακαδημ. προσωπικο κρινεται 4 με 5 φορες οταν προαγεται. Επισης και η οικον. υπηρεσια.
Η λογικη λεει οτι οι αξιολογησεις γινονται για να παρθουν καποια μετρα. Αν δεν μεταφραστουν σε τετοια, δεν εχουν απολυτως κανενα νοημα. Ειναι ενα ματσο χαρτια σε καποιο συρταρι. Εκτος κι αν διαφημιζεις τις θετικες αξιολογ. για να αυξανεις τις πιθανοτητες να εχεις καλυτερες συνεργασιες με το εξωτερικο και να παιρνεις προγραμματα. Αλλα αυτο γινεται και τωρα με τις ατομικες σου επιδοσεις.
Εγω δεν μενω πολυ στα κριτηρια, γιατι όλα τα συστηματα που κυκλοφορουν εχουν λαθη και δεν απεικονιζουν τελειως την πραγματικοτητα. Αλλα και παλι δεν πέφτουν και πολύ εξω στις καταταξεις που προκυπτουν ειτε με το ενα, ειτε με το αλλο συστημα.
Οι αξιολογησεις χωρις αμοιβες/ποινες μπορει μα εχουν μονο αποτελεσμα αν διεγειρουν το φιλοτιμο, και η κακή σχολή να θελει να μοιασει της καλης. Αλλα να γίνεται τοση φασαρία για το φιλότιμο μόνο;
Η αριστερη αξιολογηση εχεις καμια ιδεα με τι θα μοιαζει;
Αγαπητή Cynical,
Τώρα μόλις είδα το σχόλιό σου. Ε, όπως και να το κάνουμε, έχουμε και μία κάποια αγάπη στο ποδόσφαιρο και σήμερα ήταν ημέρα αγώνων Κυπέλλου...
Λοιπόν, σου παραθέτω το σχετικό απόσπασμα από τις προτάσεις της ΠΟΣΔΕΠ για το επίμαχο θέμα. Στην ουσία δεν πρόκειται για νέες προτάσεις αφού προβλέπονται απο΄τον Νόμο-Πλαίσιο, αλλά εν πάση περιπτώσει...
"Η αποτίμηση του διδακτικού έργου γίνεται, ή πρέπει να γίνεται, στο τέλος κάθε εξαμήνου στους Τομείς, και τα αποτελέσματά της να συζητιούνται στα Τμήματα. Εκεί, με νόμιμη και ισχυρή εκπροσώπηση οι φοιτητές εκφράζουν τη γνώμη τους και την κριτική τους για το όλο πρόγραμμα και για τους διδάσκοντες. Έτσι προκύπτουν βελτιώσεις και στο πρόγραμμα σπουδών και στην εκπαιδευτική διαδικασία".
Σε ικανοποιεί; Και πάνω απ' όλα το θεωρείς έντιμο;
Ξέφραγο αμπέλι τελείως δεν είναι το Πανεπιστήμιο, συμφωνώ. Μας ικανοποιεί μόνο αυτό όμως;
Με ρωτάς αν έχω κάποια ιδέα για μιά "αριστερή" αξιολόγηση. Το ζήτημα είναι τεράστιο και δεν μπορεί να καλυφθεί σε πέντε σκόρπιες και ...μεταμεσονύκτιες αράδες. Αλλά αν θέλουμε να μιλήσουμε επί τη βάσει αρχών, δεν μπορούμε να προφέρουμε καν την λέξη "αξιολόγηση" χωρίς την παραδοχή ότι οι αξιολογητές πρέπει να έχουν τον μέγιστο δυνατό βαθμό ανεξαρτησίας έναντι των αξιολογούμενων. Οτιδήποτε λιγότερο, η δική μου τουλάχιστον συνείδηση αδυνατεί να το δεχθεί. Kαι φυσικά, αν θέλουμε να μιλήσουμε για αποτελεσματική αξιολόγηση κι όχι για "χαρτιά στα συρτάρια" όπως λες και συ, πρέπει να συνδέσουμε την αξιολόγηση με συνεπαγόμενες επιπτώσεις - θετικές και αρνητικές.
Απ' ό,τι υπεσχέθης, η συζήτηση θα συνεχιστεί. Ας ανταλλάξουμε λοιπόν γνώμες στην πορεία. Πιό "διαβασμένοι" αλλά και όσο ειλικρινείς απαιτείται. Πράγμα για το οποίο είμαι απολύτως βέβαιος ότι θα ισχύσει για την πλειοψηφία των αναγνωστών αυτού του blog.
Χαιρετώ.
Δημοσίευση σχολίου