Τρίτη 23 Μαρτίου 2010

Κυβερνητικές Ατασθαλίες: Μια Πρώτη Γεύση

Με όπλα, το δοκιμασμένο Θατσερικό δόγμα, ότι δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική οδός (ΤΙΝΑ) και την επίκληση των πατριωτικών αισθημάτων των Ελλήνων, βοηθούντος φυσικά και του Καρατζαφέρη με δοκιμασμένη θητεία στις πατριωτικές εργολαβίες, η Κυβέρνηση δεν κοπίασε και πολύ να περάσει τα πιο σκληρά, αλλά κυρίως τα πιο άδικα, που έχουν θεσπιστεί ποτέ στη χώρα αυτή, μέτρα.


Αναφορικά με το έλλειμμα των δημοσίων δαπανών, αφήνει ανενόχλητα τα κανάλια της παραπληροφόρησης να καλλιεργούν την εντύπωση ότι κύριοι υπεύθυνοι είναι οι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι, αποκρύπτοντας προκλητικά το γεγονός ότι

  1. η συγκεκριμένη αυτή κατηγορία απορροφά μόνο το 28% των δημοσίων δαπανών, ποσοστό μικρότερο του αντίστοιχου γερμανικού, ενώ τα τοκοχρεολύσια το 41.2%,
  2. ο προϋπολογισμός του 2010 δεν προβλέπει ούτε ένα ευρώ περικοπή των εξοπλιστικών δαπανών, σε αντίθεση με την Πορτογαλία που περικόπτει το 40%,
  3. προβαίνει, παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση, σε επικύρωση της συμφωνίας για την αγορά των περίφημων έξι γαλλικών φρεγατών, ύψους 2,5 δις ευρώ.
  4. Οι υπάλληλοι της βουλής όχι μόνο συνεχίζουν να απολαμβάνουν τους 16 μισθούς τους, αλλά πληθύνονται κι από πάνω.

Παρ’ όλα αυτά ο ευκολόπιστος ελληνικός λαός παραδίδει στην κυβέρνηση λευκή επιταγή υποκύπτοντας στις δήθεν καλές της προθέσεις για το δίκαιο επιμερισμό των βαρών.


Είναι όμως έτσι;


Όχι φυσικά. Ήδη τα πρώτα σημάδια της διαιώνισης των προηγούμενων πρακτικών σφετερισμού του δημοσίου χρήματος και υπέρογκων αμοιβών στους ημετέρους αρχίζουν να εμφανίζονται στις στήλες των εφημερίδων, όχι δειλά, αλλά κραυγαλέα.


Απ’ όσα υπέπεσαν στην αντίληψή μου μέχρι τώρα έχουμε:

1. Την άρνηση δημοσιοποίησης του μισθού του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΤ Γ. Γαμπρίτσου, γεγονός που εξόργισε τον πρόεδρο της βουλής Φ. Πετσάλνικο.


2. Τα τεκταινόμενα, τόσο στο Διπλωματικό Γραφείο του πρωθυπουργού και υπουργού Εξωτερικών Γ. Παπανδρέου όσο και στο γραφείο του αναπληρωτή υπουργού, Δ. Δρούτσα. Ενώ λοιπόν ο πρωθυπουργός όχι μόνον ευαγγελίζεται περικοπές, αλλά έχει ήδη βάλει μάχαιρα σε εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας, στο ίδιο του το Γραφείο και με τις ευλογίες αυτού του ιδίου, μια φιλότιμη υπάλληλος ενθυλακώνει μηνιαίως το ποσόν των 4.800 + 4.800 + 2.700 = 12.300 (στρογγυλεμένα) ευρώ τον μήνα!


3. Την κατανομή 28,000 ωρών, πλασματικών υπερωριών σε σαράντα υπαλλήλους του υπουργείου της κας Μπατζελή, ποσό που αναλογεί σε επιπλέον 500-600 ευρώ το μήνα για όλο το 2010, με τη δικαιολογία της εκκαθάρισης των οργανισμών βάμβακος και καπνού, οργανισμών που έπαψαν να υφίστανται από δεκαπενταετίας.

Στο ίδιο σημείωμα αναφέρεται και η πρόσληψη σε κρατική ασφαλιστική εταιρία, 25 ατόμων μέσω πολυεθνικής εταιρίας μίσθωσης εργαζομένων, η οποία ενώ εισπράττει 1400 ευρώ το κεφάλι αποδίδει στα κεφάλια, δηλαδή στους εργαζόμενους τα μισά


4. Το συνεχιζόμενο «πάρτι» αμοιβών στον ΟΠΑΠ. Έτσι, την ώρα που η κυβέρνηση «κόβει» τα επιδόματα των δημόσιων υπαλλήλων και μειώνει τις δαπάνες, στον ΟΠΑΠ συνεχίζεται το πάρτι των υψηλών αμοιβών, του βολέματος των αρεστών, των «βλαπτικών» αποφάσεων, που θέτουν σε κίνδυνο τα συμφέροντα του οργανισμού, όπως έλεγαν και οι εκπρόσωποι του λαού. Συνοπτικά, ενώ ορίστηκαν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού κ.κ. Χάρης Σταματόπουλος και Γιάννης Σπανουδάκης αντίστοιχα, οι αμοιβές τους δεν έχουν δημοσιοποιηθεί. Πληροφορίες από τον οργανισμό αναφέρουν ότι οι μηνιαίες αποδοχές ανέρχονται σε 15.500 ευρώ ο καθένας, ενώ τα πρόσθετα bonus θα ορισθούν στη σύμβασή τους.


Και μια τελευταία ερώτηση. Υπάρχει περίπτωση να μάθουμε κάτι και για τις αμοιβές των νέων διοικητών και υποδιοικητών των νοσοκομείων που διορίστηκαν πρόσφατα;


ΥΓ. Σημερινά νεώτερα:

Οργισμένη απάντηση Παπουτσή για τα golden boys του ΟΠΑΠ.

Εξ όνυχος τον λέοντα... (για το διπλωματικό γραφείο του Πρωθυπουργού).


44 σχόλια:

ippoliti_ippoliti είπε...

Τι να πώ Cynical. Μπράβο σου με το κουράγιο σου, θα πνιγούμε σε λίγο από τον παραλογισμό, τη διπροσωπία - επικοινωνιακή πολιτική, την προώθηση των "χρυσών σοσιαλδημοκρατών γυάλινων θερμοκηπιακών αγοριών και κοριτσιών". Καλοί επαγγελματίες που πρέπει να αμείβονται καλά. Τι κοροϊδία!
Να έχεις καλό βράδυ και αμείωτο κουράγιο (που το διαθέτεις)

grsail είπε...

Η πρώτη γεύση είναι βέβαια πικρή, φοβάμαι όμως ότι η τελευταία θα είναι δηλητήριο.
Χρησιμότατα αυτά και μπράβο σου, αναδημοσιεύω !

Αλέξανδρος Ζήβας είπε...

Πού σε πάν’…., πού πας…!;

( …..Λιόσια ανάμεσα και Κολονάκι
οι Γραικοπώλες μας εχάσαν τη μορφή τους…..
και…., στης Υποταγής το ‘’Θέατρο’’…., ‘’βαρβάτοι’’….,
παίζουν οικτροί τους Διγενείς….,
πουλώντας την ψυχής τους….,…..
στα ξενικά τα καλντερίμια…..
με Ερπετά ‘γίναν τακίμια….! )

…..‘’Λογική’’ κονσέρβα…..
και ελπίδα πρέζα….,
---- πού σε πάν’…., πού πας…!; ----
φυλακή ο δρόμος….,
σιγολιώνεις…., κι όμως…..
δεν το ξεκουνάς….!

Τ’ Όνειρό σου βρόχος
στην ψυχή σου…., ‘’μπόχος’’….,
που τον προσκυνάς….,…..
με ψευδαντιστάσεις….,
ίδιες καταστάσεις….,
μούμια…., δεν ξυπνάς….!

Μια ζωή…., ζωή λες κι είναι….,
να…., σε πάνε….. και σε φέρνουν….,
χωρίς σκληρή σου αντίσταση….,…..
κι από αλλού προσμένεις…., χάννε….,
να σου έρθει Ανάσταση….!.....

…………………………

Άντε, μαριονέτα, ξύπνα….!

( …..ω σεις….. του λαού ‘’Μαντάμες’’….,
στρινγκς σας πρέπουνε….. και ‘’λάμες’’….,
’’τους πατήσατε το γκάζι’’….,
θα –σας γίνουν ‘’καμικάζι’’….! )

…..Η πληγή σου τρέχει…..
κι η ψυχή σου φεύγει….,
άντε, μαριονέτα, ξύπνα….,
μελλοθάνατε της Γης….!

Θύτες είναι οι Αρχοί….,
θύμα συ αυτοδοτό….,
έσκυψες με υποταγή….,
σα σφαχτάρι το σβερκιό….,
Χάρος σκουπιδιάρης
κάθε Γκουβερνιάρης….,
αχ, σε ‘’προγραφές’’ σε έχουν….,
να, σκουπίδι του Χαμού….!

‘’Χτύπα’’ τη ζωή –σου….,
μες στ’ ‘’απλό’’, πια, ζήσε….,
σώστης τρόπος είναι ένας….:
έξω απ’ το ‘’λούκι’’ βγες….!.....

…………………………………..

Κίρκη τους βαρά τα ντέφια....!

…..Στης αρκούδας το σκοπό…..
Γκουβερνιάρηδες βαμπίροι
στήσανε τρελό χορό....,
Κίρκη τους βαρά τα ντέφια…..
κι έχουν μεθυσμένα κέφια
κι άρρωστο μυαλό....!

Βλέπουνε καπνό αγνάντι…..
και σαν θάλασσα το χώμα....,
το μεθύσι –τους οικτρό....,
τη ζημιά βλέπουν καζάντι....,
η Ιθάκη είναι πτώμα....,
‘’πιάνουν Βατερλώ’’....!

Σκοτοστέφανο στη Γη
αρκουδιάρηδες χαράζουν
Κρόνια, φριχτή, αυγή....,
απ’ της Νύχτας –τους την πίστα…..
δείχνουν ‘’προγραφές’’ και λίστα
σ’ άγνωστη γραφή….!.....

…………………………..

Έτσι, όμως, πετύχαιναν….!

( …..Στοπ στα τζούφια λόγια
και τα μοιρολόγια….,
βουρ…., για ‘’ξέπλυμα’’….,…..
τη ζωή ζώντας θα ζούσες….,
τη ζωή σου αν τιμούσες…..
κι όχι τ’ άτιμα….!..... )

…..Γέμιζαν του Δυνάστη –τους
το σώμα μαχαιριές….,
μα ‘κείνος, χα, δεν έπεφτε…..
και ίδιος…., όπως χτες….!

Ώσπου δε ‘βρίσκαν μέρος –του
αχτύπητο…., λαός….,
τη σκιά –του τη μαχαίρωναν….,
α υ τ ο τ ρ α υ μ α τ ι σ μ ό ς….!

Μα, έτσι, του πετύχαιναν
τη ρίζα της ψυχής…..
κι ευθύς να πέφτει άρχισε,
ερείπιο, καταγής….!.....

……………………………….

‘’Ζουν και τ’ αδέσποτα….. και δεν πεθαίνουν…..’’….!

( ….. Έξω από την Ελλάδα…., ωρέ ‘’νοικιασμένα’’ ανδρείκελα
της χξς΄ Καββάλ «Διεθνούς Συνωμοσίας»….! )

…..«Όποιος πονά….. πάει σε γιατρό…..»….,
τη γιατρειά του νά ‘βρει….,
μα συ γιατρειά σου πού να βρεις….,
που….. σ’ όποιον πήγες….. άσχετος....,…..
και Δράκουλες οι ‘’σχετικοί’’…..
πιότερο σε αρρώστησαν….,
‘’τρελογιατροί’’ -- πολιτικοί…..!

…..«Τη γνώμη του αλλάζει ο ξύπνιος…..»….,
για’ σέβεται τον εαυτό του…..
και το ‘’συμφέρον’’ –του κοιτά….,…..
μα συ….. πού γνώμη…., ‘’αυτόφτυστε’’….,
μαζόχε λαουτζίκο….,
που στάλα, πια, δεν ντρέπεσαι….,
σαν σε πατούν…., να στέκεσαι….!

Φτύσ’ –τους…., αν θες να ιδείς καλό….,
‘’ζουν και τ’ αδέσποτα….. και δεν πεθαίνουν…..’’….,
κι άντε μυαλό ν’ αλλάξεις κοίτα….,
θύμα νευρόσπαστο, εσύ, κι αυτοδοτό….,…..
«το δέντρο σαν μαραίνεται….,
φεύγουνε οι μαϊμούδες…..»…., Τσίτααααα….!.....


…..Καλό –σας ύπνο…., ω πρόσφυγες στις γειτονιές του Άδη….:
Αλέξανδρος Ζήβας,
URL : www.alexandros-zivas.gr
….: αποκαλυπτικές ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ όλων των αποκωδικοποιητέων…..

katerina είπε...

Πριν λίγες μέρες ο Υπουργός Εσωτερικών, Αποκεντρωσης, κλπ... είπε το εξής απιστευτο στην πρωινή εκπομπή του MEGA.

"Αν αυτά τα μέτρα (εννοώντας τις οριζοντιες μειώσεις μισθών, επιδομάτων, 13ου και 14ου μισθού, συν την τεραστια αυξηση της έμμεσης φορολογίας του ΦΠΑ) τα έφερνε η Κυβερνηση της Ν.Δ. θα χυνόταν αιμα στους δρόμους."

Οι δημοσιογραφοι που υπακουουν τα αφεντικά τους, άφησαν αυτήν την τόσο προκλητική δηλωση, του Υπουργου... ΑΣΧΟΛΙΑΣΤΗ!!!!

Εγω λοιπόν θα πάρω το «καλό σενάριο», το σενάριο που βολευει την Κυβερνηση, δηλαδή οι ιδεολογίες πεθαναν, το μοντελο διακυβερνησης είναι μόνο ένα, το θατσερικό νεοφιλελευθερο μοντελο, there is no alternative, αλλά εμεις ρε παιδιά, είμαστε οι καλοί, είμαστε οι αγαθοί, είμαστε οι εναρετοι.

Μα ουτε αυτό ρε παιδιά; Μα ουτε αυτό;;; Ακομα και σε αυτό το λαικιστικο, το απροσανατολιστικό μοντέλο δεν ειστε ικανοί να επενδυσετε;

Ξερεις Cynical, αυτοι πριονίζουν το κλαδί πάνω στο οποίο κάθονται. Στρογγυλοκαθονται στην πραγματικότητα. Γιατί το επομενο βήμα, δεν θα ειναι η εναλλαγή κομματων στην Βουλή, δεν θα είναι τα καλλιστεία «αρετής» στους κυβερνητικους θώκους, φοβαμαι όμως, ότι δεν θα είναι ουτε τα ποταμια οργής στους δρόμους.
Θα είναι αυτή η βουβή οργή, που φερνει τους άλλους... "εναρετους" απο το παρασκηνιο, στο προσκήνιο.

Κάποτε η ελληνική ιστορία το έγραψε σαν την χουντα των «γραφικών» συνταγματαρχων. Η νεωτερη ιστορία θα το δει με την «χουντα» των διαφορων Μπερλουσκονι που τριβουν τα χερια τους.

Αλλωστε αυτοι έκαναν και κάνουν το πραγματικό κουμάντο, και στην πολιτική και στην οικονομία. Γιατί να μην το κάνουν και επισήμως; Μέχρι και φθηνοτερα μπορεί να μας κοστισει. Τουλάχιστον θα γλυτωσουμε τις ενδιαμεσες μιζες του πολιτικου συστηματος....

Στέργιος είπε...

Κατερίνα, Κατερίνα,
Μπατάρεις παλαιοκομμουνιστικά ή μου φαίνεται; Τώρα που εγώ για να μη νοιώθω γραφικός παλαιο… πήγαινα να… εκσυγχρονιστώ και να πω, μωρέ καλά όλα τα άλλα αλλά να… «είναι κρίσιμες οι καταστάσεις...», «η χώρα κινδυνεύει», «τα μέτρα είναι μεν σκληρά αλλά…» εσύ μου το χαλάς. Και συνδυάζεις μια δήλωση του κυρίου που καταφέρνει χωρίς αίμα να μας πάρει αυτό που θα μας έπαιρναν οι άλλοι με αίμα με τις δηλώσεις Μητσοτάκη ότι αν δεν τα δεχτούμε έχουμε στο τσεπάκι και τη δικτατορία. Σε τι κόσμο ζούμε τέλος πάντων;

Ξαναγυρίζω στα ασφαλή παλαιοκομμουιστικά μου και συμφωνώντας μαζί σου λέω, φυσικά και μας κυβερνούν άλλες, από αυτές που φαίνονται, εξουσίες. Και χωρίς την ανατροπή τους καμία πολιτική εξουσία είτε με εκλογές είτε αλλιώς δεν θα αλλάξει ποτέ τίποτα ριζικό. Άντε το είπα πάλι!

Επί του κειμένου βλέπουμε μετά. Γιατί έχω κάτι ενοχές που έφαγα και εγώ κάποτε τον αγλέορα σε ένα κυβερνητικό τσιμπούσι και δεν ξέρω πώς να δικαιολογήσω το… «Πρώτο πιάτο» της ατασθαλίας!!!

katerina είπε...

Όχι Στεργιε, δεν μπατάρω και δεν θα μπαταρω ΠΟΤΕ ...παλαιοκομουνιστικά.

Όταν ήμουν μαθητρια, ειχα διαβάσει μια ευφυή ρήση του Αινσταιν με την οποια σαρκαζε τους ερευνητες της εποχής του. Ελεγε λοιπόν ο μακαρίτης «Αν τα εργαστηριακά αποτελέσματα δεν συμφωνουν με την θεωρια σας, μην αλλαζετε την θεωρία, αλλάξτε τα αποτελεσματα». Αν και έφηβη τότε, ψιλοκαταλαβα το σαρκαστικό της Αινστανειας ρήσης, κάποιοι φαινεται ότι θεωρησαν ότι κυριολεκτουσε.

Δεν θα πιστεψω ΠΟΤΕ, ουτε στον κεντρικο κρατικό σχεδιασμό, ουτε στην αποκλειστική κρατική επιχειρηματικότητα. Μπορεί κάποιοι να κλεινουν τα μάτια στα αποτελεσματα των «πειραμάτων», αλλά δεν θα ειμαι ποτε σε αυτους.

Η Μουφ, στο δημοκρατικό παραδοξο λεει ότι αν έχεις να επιλέξεις ΜΟΝΟ αναμεσα στην Coca Cola και στην Pepsi Cola, απλά δεν εχεις επιλογή. Εκει ειναι και η ουσία.

Ενα σάπιο πολιτικο συστημα, που αυτοσυντηρείται με νυχια και με δόντια, με επιφαση δημοκρατίας και θεσμών, που κουνάει το δαχτυλο στους «ασεβείς», στριμοχνωντας τους στο ψευτοδιλλημα. Αν δεν εισαι μαζί μου, είσαι εναντιον μου. Αυτή ειναι και η μεγάλη προκληση. Να κλωτσησουμε τα βολικά τους ψευτοδιλλήματα. Είναι δυνατόν; Ειλικρινά δεν ξέρω...

cynical είπε...

Ιππολύτη,

η αξιοκρατία δεν ειναι τζαμπα... Πρεπει και να αμοιβεται πλουσιοπαροχα!
καλη σου μέρα!

cynical είπε...

grsail

εχω επικαιροποιησει καποια στοιχεια απο τη σημερινη "Ε".

cynical είπε...

Γεια σου Αλεξανδρε Ζηβα!

cynical είπε...

Κατερινα,

ακομα προσπαθω να αποδικοποιησω και να συνταιριάσω την απαντηση των ελληνων στις δημοσκοπήσεις σχετικα με τα μετρα: τα χαρακτηρισαν Άδικα, αλλά Αναγκαία!

Δηλαδη, θεωρουν την αδικια αναγκαιότητα; Τοσος ραγιαδισμος; Τόση παράνοια; Τοση τρικυμία εν κρανίω;

Μεσα σ' αυτο το πλαισιο, λοιπόν γιατι να σχολιάσουν οι εν λογω πανελιστες;

Στέργιος είπε...

Μετά και τις βαρύγδουπες δηλώσεις για κεντρικούς σχεδιασμούς και τέτοια Κατερίνα μου, το παλεύω να σου απαντήσω αλλά κολλάω σε αντιφατικά αξιώματα, φυσικό άλλωστε για έναν δογματικό: «Και όμως γυρίζει…», «ποτέ μη πεις ποτέ», «Ο άνθρωπος δεν αλλάζει ποτέ»… Τι να διαλέξω, τι σου πάει; Μάλλον αφού τα αξιώματα δεν συμφωνούν μαζί σου να αλλάξουμε τα αξιώματα.

Γνωστή η Κατερίνα των εκτός όρων και προδιαγραφών τώρα θα την αλλάξουμε;

Με το γνωστό μίσος και αγάπη…

wolfgangius είπε...

Πάλι το συνήγορο του διαβόλου θα κάνω...όπως έκανα και σε μια προηγουμενη ανάρτησή σου, στην οποία πάλι είχες αναφέρθει στις εξοπλιστικές δαπάνες.

Ενώ τα νούμερα των δαπανών που δίνεις είναι σωστά πρέπει να επισημάνω ότι η φράση σου:

"ο προϋπολογισμός του 2010 δεν προβλέπει ούτε ένα ευρώ περικοπή των εξοπλιστικών δαπανών"

είναι, σύμφωνα με τον προυπολογισμό που είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του υπουργείου οικονομικών (κοίτα http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/books/proyp/index.html), ανακριβής.

Σύμφωνα με τον πίνακα 3.8 της σελ. 16 προβλέπεται μείωση των εξοπλιστικών δαπανών κατά 9.1% για το 2010.
Στον ίδιο πίνακα αναγράφεται ότι το 2009 οι εξοπλιστικές δαπανές μειώθηκαν κατά 15.3%!

cynical είπε...

Wolfgangius καλημερα,

εγω βλεπω εδω
http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/books/proyp/index.html

οτι οι πιστωσεις για το Υπ Εθν Αμυνας οι πιστωσεις για το 2009 ηταν 11 εκατ. ενω για το 2010 ειναι 21 εκατομ.

Τι βλεπω λαθος;

Κυριάκος είπε...

Cynical οι εξοπλιστικές δαπάνες γράφονται ξεχωριστά, οι πιστώσεις που λες αφορούν λειτουργικές δαπάνες (ή ίσως το σύνολο, δεν είμαι σίγουρος).

Οι εξοπλιστικές δαπάνες στον προϋπολογισμό του 2010 είναι στον πίνακα που λέει ο wolf (κεφάλαιο 3 σελίδα 65) και είναι 2 δις έναντι 2,2 το 2009 και 2,6 το 2008.

Έγραψα ένα mail στον Γουσέτη σήμερα που επαναλαμβάνει τα νούμερα του Ανδριανόπουλου με τα οποία είχατε ασχοληθεί πριν λίγες μέρες. Του ζήτησα να τα διορθώσει. Με παρέπεμψε στον Ανδριανόπουλο τον οποίο όπως μου δήλωσε "εμπιστεύεται" παρόλο που του επισύναψα το pdf του προϋπολογισμού με τους σχετικούς πίνακες και του ανέλυσα στο mail τα νούμερα. Δεν βλέπω προκοπή, θα γράψω και στην Καθημερινή. Η παραπληροφόρηση δεν πρέπει να περάσει.

cynical είπε...

Κυριακο

πρινα απο λιγη ωρα διαβαζα καπου ότι οι εξοπλιστικες δαπανες μειωθηκαν φετος κατα 0.3%.

Ο Αλαβανος λεει οτι δεν περικοπηκε τιποτε.

Εγω δεν ειμαι εξοικειωμενη με τα δημοσια λογιστικα, ουτε ακομα με τα του οικου μου, οποτε επαφιεμαι σε οσα διαβαζω και ακουω, τα οποια και ΠΟΤΕ δεν συμφωνουν.

Τα 2,5 δις για τις φρεγατες ποτε θα τα δωσουμε; ή αυτα πανε σε αλλα κονδυλια; Ή εχουν εγγραφει στο παρελθον; Ή θα εγγραφουν στο μελλον;

Νομιζω ομως οτι ψαχνουμε ψυλλο στ' αχυρα.

Το θεμα ειναι το τεραστιο δημοσιο χρεος το οποιο θα συνεχισει να διογνωνεται και με αυτη την κυβερνηση.
να δουμε που θα το σπρωξει!

Διαβασε αυριο πρωι στο "you pay.." το τελευταιο πολυ διαφωτιστικο αρθρο του Δ. Καζάκη για το χρεος.

cynical είπε...

Κυριακο

εριξα μια δαγωνια ματια στο αρθρο του Γουσετη. Τι λεει;
οτι 6/10 επιχειρησεις πιαστηκαν να φοροδιαφευγουν... Ετσι και ο υδραυλικος ειναι εξ ισου ενοχος με τους μεγαλους απατεωνες!!


Ποσα ομως ποσά εκρυψαν; Πώς συγκρινεται αυτη η φοροδιαφυγη με την αλλη τη μεγαλη φοροδιαφυγη; Γιατι απαξιει τα νουμερα!! Αυτοι οι τοσο ορθολογιστες!

"...Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τέλη του 2009 (με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΔΝΤ) έχουν βγει από την Ελλάδα πάνω από 200 δις δολ. που έχουν τοποθετηθεί σε κάθε είδους κερδοσκοπία (μετοχές, ομόλογα, παράγωγα, κλπ.) του εξωτερικού! Ποιοι τα έβγαλαν από την Ελλάδα; Οι δημόσιοι υπάλληλοι; Κι από πού βγήκαν αυτά; ..."


Ποσο σιχαινομαι τους διαστρεβλωτες αλλα και τους Ηλιθιους οταν δεν το κανουν επιτηδες!

Κυριάκος είπε...

Cynical αυτός είναι ο ορθολογισμός των ΜΜΕ. Λέμε ότι μας κατέβει βρίσκουμε και μερικά βολικά νούμερα και δε βαριέσαι.

Στέργιος είπε...

Η Ντέμλερ, ξαδέλφη της Ζήμενς αποκαλύφθηκε ότι δωροδοκούσε και διέφθειρε κυβερνητικούς αξιωματούχους σε όλο τον κόσμο. Για καινούριο μας το λένε; Και μετά κάποιοι εδώ νομίζουν ότι η Μέρκελ και οι γερμανοί αποκάλυψαν τη δική μας διαφθορά διεθνώς…. Και το χειρότερο νομίζουν ότι τα μεγάλα φαγοπότια του κόσμου γινόταν και όχι εκεί που μας το παίζουν αμόλυντοι και άτεγκτοι στη διαφθορά αλλά εδώ! Φυσικά μη περιμένετε να απολογηθεί η Μέρκελ. Τον ΓΑΠ θα καλέσει να απολογηθεί και για τα δικά τους ανομήματα. Αυτό θα πει περίπου το και κερατάς και δαρμένος!

Και εμεις ομφαλοσκοπούμε....

Psemma-me-ourá είπε...

1ον
Η προθεσμία για υποβολή ψυχώσεων για ψηφοφορία λήγει σε 7 μέρες: Την Πρωταπριλιά. Περιμένουμε την συνεισφορά σας.
2ον
{και κύριον!}

Αν δεν θέλετε να αποχτήσετε την ψύχωση της «Σιωπής των Αμνών»...
...αποχτείστε την «ψύχωση» του Γιάννη-Αγιάννη!!!
Πάρτε στην πλάτη σας τον Μάριο!
Περάστε τον από τους υπονόμους προς την ελευθερία!
δηλαδή...
"Τρέξτε" να υπογράψετε να αποφυλακιστεί.

http://www.PetitionOnline.com/mariosz/petition.html

grsail είπε...

τα είδα καιέκανα clopy

Νοσφεράτος είπε...

http://nosferatos.blogspot.com/2010/03/blog-post_7670.html

tsaousa είπε...

Δεν έχει ΚΑΜΙΑ σημασία αν φοροδιαφεύγει ο υδραυλικός ή ο Καρούζος.
Σημασία έχει ότι και οι δυο φοροδιαφεύγουν. Η φοροδιαφυγή είναι το ζήτημα, και όχι η φιλευσπλαχνία για τον φτωχό υδραυλικό.

Αυτό είναι που μας χαντακώνει περισσότερο. Η αδυναμία να κατανοήσουμε συγκεκριμένες έννοιες.

Ανώνυμος είπε...

"Δεν βλέπω προκοπή, θα γράψω και στην Καθημερινή. Η παραπληροφόρηση δεν πρέπει να περάσει."

Να γράψετε ρε παιδιά μπας και βρούμε το δίκιο μας! Δεν είναι δυνατόν 5000000 φτωχοί να έκλεψαν περισσότερα από 50 πλούσιους! Ε, είναι;

wolfgangius είπε...

Eιπα σημερα να διασκεδασω κανοντας λιγη δημιουργικη στατιστικη :)

Συγκεκριμενα, πηρα τα αμειλικτα νουμερα του προυπολογισμου απο το κεφάλαιο 3 σελ. 65 (και οχι σελ. 16 οπως εγραψα πριν) του http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/books/proyp/index.html

Ξεσκονισα τις γνωσεις μου στη διαιρεση και την προσθεση και αρχισα με το αξιωμα οτι ο,τι αναγραφεται στον πινακα 3.8 ειναι αληθες...Τα δεδομενα μας για το 2009 (σε εκατ. ευρώ):

A.δαπάνες για αποδοχές και συντάξεις: 25.492
B.δαπάνες για ασφάλιση, περίθαλψη, κοινωνική προστασία: 17.228
C.Πρωτογενείς δαπάνες: 59.098
D.Τόκοι: 12.340
E.Σύνολο δαπανών τακτικου προυπολογισμου: 71.438
F.Χρεολύσια: 29.140
G.δαπάνες για Εξοπλιστικά προγράμματα ΥΕΘΑ: 2.200
H.δαπάνες για Πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων: 9.500
I.Σύνολο δαπανών προυπολογισμου (χωρις F και G): 80.938

Παρατηρησεις: C+D=E, E+H=I.

Τωρα αρχιζει το καλλιτεχνικο-μαγειρικο-διασκεδαστικο κομματι μιας και εχουμε 9 αριθμους και 4 πραξεις (+, -, /, *). Ο αριθμος των πιθανων συνδιασμων τους μεγαλος, αλλα εδω θα προσπαθησω να αναπαραγω τα αποτελεσματα που αναφερονται παραπανω.

i.Προσθετοντας τα A, B και διαιρωντας με το C παιρνουμε περιπου το 70% του Ανδριανοπουλου!
ii.διαιρωντας το D με το C παιρνουμε το 20% του Ανδριανοπουλου!
iii.Προσθετοντας τα i, ii και αφαιρωντας μαλλον απο το 100% παιρνει ο Ανδριανοπουλος και το υπολοιπο 10% του!
iv.διαιρωντας το A με το C+D+F παιρνουμε περιπου το 28% του N.P.
v.Προσθετοντας τα D, F και διαιρωντας με το C+D+F παιρνουμε το 41,2% του N.P.

Συζητηση-Συμπερασματα:

a)λογω των i, ii, iii αν ο Ανδριανοπουλος ηταν μαθητης μου θα εμενε μεταξεταστεως στα μαθηματικα, αλλα θα αριστευε στα καλλιτεχνικα και τη μαγειρικη με τοση δημιουργικη φαντασια που εχει :)
b)Aν o N.P. προσθεται και τα G, H θα εβρισκε ακομα μικροτερα νουμερα, συγκεκριμενα 23% και 37%, αντιστοιχα.
c)Tο καταδιασκεδασα, δοκιμαστε και εσεις τη δημιουργικη στατιστικη. Kανετε τη δωρο στα παιδια σας!

Eρωτηματα-Aνοιχτα προβληματα:

i)Γιατι τα F, G δεν προσμετρωνται στις συνολικες δαπανες του προυπολογισμου I; Γνωριζει κανεις;
ii)Γιατι το ελλειμα υπολογιζεται βασει του I και οχι του I+F+G;

Tα σεβη μου...

Κυριάκος είπε...

Σωστός ο wolfgangius! Ωραίο πράγμα η στατιστική.

@Ανώνυμος
Τί κάνεις Γιάννη; κουκιά σπέρνω. Υποθέτω πως, για να αναφέρεσαι στο σχόλιό μου, κάποια σχέση θα έχουν στο μυαλό σου οι 50 οι οι 5000000 με το μαγείρεμα που έκανε ο Ανδριανόπουλος στα μεγέθη του προϋπολογισμού αλλά αδυνατώ να την αποκρυπτογραφήσω. Εγώ φταίω, είμαι σίγουρος.

NP είπε...

Γειά σου "παιχνιδιάρη" Wolfgangious, επίσης Κυριάκο, και λοιποί φίλοι που μελετάτε τας γραφάς.
Επειδή με έχουν καλέσει σε τραπέζι δεν προλαβαίνω, και θα αφήσω ένα σχετικό σχόλιο το απογευματάκι. Τα ξαναλέμε λοιπόν αργότερα..

ELvA είπε...

Αγαπητη Cynical

Γιατι δεν με εκπλησσει τιποτα πια με δαυτους (ΠΑΣΟΚ,ΝΔ) oπως και με τα ..μαγειρεματα-ατασθαλιες τους; Ισως επειδη:
Α.Ποτε δεν τους ειχα εμπιστοσυνη οποτε παμε στο
Β. Ποτε δεν τους ψηφισα, ετσι δεν εχω ...αυπνιες,(ουτε πονοκεφαλους) οπως καποιοι που ειτε τους μεν, ειτε τους δε ψηφιζουν, ολο και καπου χτυπανε το κεφαλι τους, δυστυχως, ομως, οχι τοσο δυνατα ωστε να μη χρειαστει να τους..
ξαναψηφισουν και στις επομενες εκλογες!! Για στασου, ομως, μηπως θα ψηφισουν τον φον Καρατζαφερη; Ε, μιλαμε για.. φουρτουνα, πια,..εν κρανιω! ;) Δεν παμε καθολου καλα πια εκει κατω, τι περιμενει ο κοσμος και δεν αγανακτι περισσοτερο αλλα αντιθετα βλεπουμε οτι αυξανεται και η δυναμη τους στη Γ.Σ.Ε.Ε; ;/

Ξεχασα να ευχηθω και ...καλη 25η Μαρτιου, στην περηφανη χωρα μας που παρ ολες τις φαπες απο Germany θα συνεχισει να ειναι ο καλυτερος πελατης τους ΚΑΙ στην αγορα εξοπλισμων!

cynical είπε...

Στεργιο,

ολα τα υπουργεια εξωτερικων εχουν μυστικα κονδυλια για ακριβως αυτο το λογο. Απο κτισεων κοσμου. Αποτελει κατακτημενη πλεον γνωση. Απλως ας την κανουμε επαναληψη απο κοιρου εις καιρον...

cynical είπε...

tsaousa,

ο ενας φοροδιαφευγει γιατι ειναι μαγκακος και απατεωνισκος, ο αλλος γιατι τον καλυπτει το ιδιο το κρατος, επειδη ο φοροδιαφευγων φροντισε πρωτα να διακορευσει χοντρα αρκετους απο τους αξιωματουχους του.

Η φοροδιαφυγη ειναι μια, οι μηχανισμοι της ειναι αυτοι όμως που διαφοροποιουνται. Επισης ειναι και η εκταση της φοροδιαφυγης απο τη μια κατηγορια στην αλλη. Αλλο να σου σβηνουν μονοκοντυλια 5,5 δις (χρηματιστηριακη) και αλλο να κρυβεις μερικα χιλιαρικα.

cynical είπε...

Ανωνυμε,
βγαλε μερικα μηδενικα απο το 5... Για να μιλαμε λιγο ρεαλιστικα.

cynical είπε...

Wolfgangius

σηκωνω τα χερια ψηλα! Τι θελουμε εμεις με τη ...μαφια των οικονομολόγων; :))

cynical είπε...

ΝP,

μην πολυφας και βαρυστομαχιασεις, γιατι μετα εχεις δουλεια στο βλογ!

cynical είπε...

Γεια σου φιλη Elva,

πόσο σε λυπάμαι που εχασες τους εορτασμούς αυτης της μερας!

NP είπε...

Wolfgangius,
Κατ’αρχήν θα κάνω 2 επισημάνσεις:

Παρότι έχω ένα θεωρητικό και πρακτικό background σε οικονομικές καταστάσεις, δεν είμαι ειδικός στους Εθνικούς Λογαριασμούς. Η εμπειρία μου είναι, κυρίως, από τον ιδιωτικό τομέα. Σίγουρα θα μου διαφεύγουν κάποια στοιχεία. Αν κάποιος είναι ειδικός στους Εθνικούς Λογαριασμούς, ας δώσει μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη.

Όπως σωστά επισημαίνεις παίζοντας με τα νούμερα μπορούμε να δημιουργήσουμε πολλούς αριθμοδείκτες. Κανένας δεν λεει «ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ». Μπορώ όμως να φτιάξω αριθμοδείκτες που έχουν κάποια λογική, και άλλους που να είναι καταχρηστικοί ή παράλογοι. Πέραν τούτου, ποτέ, κανένας μεμονωμένος αριθμοδείκτης δεν είναι αρκετός. Στις επιχειρήσεις υπάρχουν πολλά, (συχνά, τυποποιημένα), «συστήματα» αριθμοδεικτών που προσπαθούν να δώσουν μια εικόνα.

Having said that, προσπαθώ να απαντήσω στις ερωτήσεις σου.

Ο κρατικός προϋπολογισμός έχει κάποιες «στιβάδες» που αντιστοιχούν σε διαφορετικές οικονομικές λειτουργίες του κράτους. Στο κέντρο είναι ο σκληρός πυρήνας, ο Τακτικός Προϋπολογισμός, που υποστηρίζει τις βασικές κρατικές λειτουργίες. Στην εξώτερη στοιβάδα είναι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που έχει κυρίως αναπτυξιακούς στόχους. Για πληροφοριακούς – μεθοδολογικούς λόγους αυτά παρουσιάζονται ξεχωριστά. Οι εξοπλιστικές δαπάνες παρουσιάζονται επίσης ξεχωριστά όχι μόνο για πληροφοριακούς λόγους, αλλά και για λόγους ουσίας: Δεν είναι μια κανονική / επαναλαμβανόμενη / τακτική δαπάνη όπως η π.χ. η μισθοδοσία. Οι εξοπλισμοί μπορούν μια χρονιά να εμφανίσουν ένα μεγάλο ποσό και μια άλλη ένα μικρό. Κάτι τέτοιο δύσκολα θα συμβεί στα κονδύλια του τακτικού προϋπολογισμού που έχουν κάποια «κανονικότητα». Και μια μικρότερη παρατήρηση: στο κονδύλι H, δαπάνες για Πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων, δεν θα πρέπει να το βάλεις 9.500, αλλά 7.194 (αφού δηλ. αφαιρέσεις τα έσοδα, που είναι βασικά κοινοτικές επιδοτήσεις). Εν πάση περιπτώσει, για αυτούς τους λόγους δεν πρόσθεσα τα G, H, για να ακολουθήσω δηλ. τη λογική που ακολουθεί και ο επίσημος Προϋπολογισμός.

Το πραγματικά σοβαρό θέμα όμως που βάζεις είναι το πως πρέπει να χειριστούμε το F, τα χρεολύσια. Στον ιδιωτικό τομέα, τα χρεολύσια δεν τα θεωρούμε έξοδα. Έξοδο είναι μόνο ο τόκος. Σκέψου: δανείστηκα 100 και επέστρεψα 106. Έξοδο είναι μόνο το 6, τα 100 όπως μπήκανε έτσι και βγήκανε, δεν με επιβάρυναν. Το δημόσιο όμως έχει διαφορετική λογική: Βασικά, υπάρχουν 2 λογιστικές μέθοδοι (με πολλές παραλλαγές που θα παραλείψουμε). Η cash basis και η accrual. Το δημόσιο λογιστικό σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου ακολουθεί την 1η μέθοδο, και οι επιχειρήσεις την 2η (που, για μένα, είναι και η πιο εύλογη). Στην cash basis μέθοδο ένα έξοδο ή έσοδο λογίζεται όταν πληρώνεται ή εισπράττεται ενώ στην accrual όταν δημιουργείται. Στο δημόσιο λογιστικό δηλαδή, υπάρχει μια σύμφυση είσπραξης και εσόδου – πληρωμής και εξόδου. Αντίθετα, στην accrual μέθοδο (των δεδουλευμένων στα Ελληνικά), που ακολουθούν οι επιχειρήσεις, ένα έξοδο λογίζεται με την παραλαβή του τιμολογίου, όταν δηλ. αποδέχομαι μια υποχρέωση που έχω, και είναι ανεξάρτητο από το πότε και αν θα πληρώσω. Το δημόσιο όμως εξυπηρετείται επί της ουσίας με τη μέθοδο που ακολουθεί, διότι καταρτίζει ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, δεν βγάζει μια κατάσταση εσόδων – εξόδων, και θέλει επομένως να ξέρει πόσα χρήματα έχει να πληρώσει το 2009, το 2010, κλπ. Βλέπει λοιπόν ότι η μεγαλύτερη εκταμίευση που θα κάνει θα είναι τα χρεολύσια (και πρέπει να βρει τα λεφτά, δεν μπορεί να το αγνοήσει), ενώ η μεγαλύτερη ταμειακή εισροή που θα έχει θα είναι ο δανεισμός (βλ. Διάγραμμα 3.5 «σύνθεση συνολικών εσόδων...» στη. Σελ. 70). Η λογική αυτή είναι παγιωμένη στο δημόσιο και δεν την αμφισβητεί ούτε ο Ανδριανόπουλος στο άρθρο του, αφού μιλάει για τοκοχρεολύσια, (δεν ξεχωρίζει τους τόκους), μόνο που βγάζει ένα αδικαιολόγητο 20%, ποιος ξέρει από που...
(Συνεχίζεται...)

NP είπε...

(... η Συνεχεια)
Μια όμως και «ψάχνεσαι» άκου δυο ακόμη πιο ενδιαφέροντα στοιχεία που δείχνουν πόσο σχετικοί είναι οι αριθμοδείκτες και πόσο καταχρηστική εικόνα μπορούν να δημιουργήσουν: Τα δάνεια που εμφανίζονται είναι μόνο τα μακροχρόνια δάνεια. Αν το κράτος δανειζόταν π.χ. μόνο με ΕΤΗΣΙΑ έντοκα γραμμάτια τα «τοκοχρεολύσια» θα ανέρχονταν σε ένα τεράστιο ποσοστό (π.χ. 85%) των ετήσιων δαπανών γιατί ένα μεγάλο ποσό χρημάτων θα έμπαινε και θα έβγαινε κάθε χρόνο από τον κρατικό κορβανά, στο ποίο θα αντιστοιχούσε ένα συγκριτικά μικρό ποσό τόκων. Υπάρχουν τέτοια δάνεια? Υπάρχουν! Όπως είπα, τα δάνεια που εμφανίζονται στον προϋπολογισμό είναι μόνο τα μακροχρόνια δάνεια. Αν όμως δεις την «πονηρή» υποσημείωση στη σελ. 80, φαίνεται καθαρά ότι πέραν του «κανονικού» δανεισμού, τα τελευταία χρόνια έχουν εκτιναχθεί τα βραχυπρόθσμα δάνεια του δημοσίου. Έτσι, το 2009 το δημόσιο πλήρωσε 41,4 δις σε «κανονικά» τοκοχρεολύσια, αλλά επιπλέον και 42,7 δις σε δαπάνες για βραχυπρόθεσμους τίτλους του δημοσίου, (ειδικές εκδόσεις ομολόγων και βραχυπρόθεσμη ταμειακή διευκόλυνση). Σύνολο εξυπηρέτησης 84,1 δις ευρώ, δηλαδή 142% των πρωτογενών δαπανών του δημοσίου, αλλά επειδή είμαι οπαδός της λογικής δεν έσπευσα να κάνω τέτοιες «τραβηγμένες» συγκρίσεις στην ανάρτησή μου που φιλοξένησε η cynical. Επίσης δεν φαίνεται πουθενά πόσοι είναι οι τόκοι που αντιστοιχούν σε αυτές τις βραχυπρόθεσμες ταμειακές διευκολύνσεις... Καλό ?

cynical είπε...

ΠΑΙΔΙΑ

αν θελετε χοντρό παιχνίδι, πάτε στην επόμενη ανάρτηση

ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΚΑΙ ΧΡΕΟΣ

(πληθωρα στοιχειων συντεταγμενα με ευκρίνεια και ταξη απο Θ. Αυγερινό)

wolfgangius είπε...

NP,

ευχαριστω για την ακρως κατατοπιστικη απαντηση :)

Πραγματικα θα ηθελα να τον ρωτησω πως εβγαλε αυτο το 20%. Tα 41 δις των τοκοχρεολυσιων ειναι το 20% των 205 δις! Aκομα και αν προσθεσεις oλες τις δαπανες (112 δις) και oλα τα εσοδα (60 δις) μαζι, τα 200 δις δεν τα πιανεις με τιποτα!

Aλλα, για κατσε, το ΑΕΠ ειναι 240 δις...λες ο αθεοφοβος να διαιρεσε με το ΑΕΠ και να εννοει 20% του ΑΕΠ!

Kαλο αυτο με τα βραχυπρόθεσμα δάνεια. Eιναι εντυπωσιακο το πως μπορεις να βαλεις 42 δις σε υποσημειωση!!!

tsaousa είπε...

Η φοροδιαφυγή του Καρούζου είναι μικρή μπροστά σε αυτή του Λάτση, κατά τα οικονομικά μεγέθη του δεύτερου στο μυαλό του.
Η φοροδιαφυγή του υδραυλικού είναι μικρή μπροστά σε αυτή του Καρούζου κατά τα δικά μας οικονομικά μεγέθη.
Γι αυτό είπα ότι σημασία έχει η έννοια.

Πάντως, μια άποψη είναι ότι ο Καρούζος και κάθε Καρούζος έχοντας πάρε δώσε με τις τράπεζες φοροδιαφεύγουν πιο δύσκολα από τον υδραυλικό μου π.χ. που για να έρθει σπίτι μου κλείνει ραντεβού μια εβδομάδα νωρίτερα και μια απλή του επίσκεψη μου κοστίζει 50 Ευρώ μαύρα κι άραχνα. Σκέψου πόσα μαύρα 50ευρα έχει μαζέψει μέχρι τη μέρα που καταφέρνει να ΄ρθει και σε μένα.

Δεν είμαι πλούσια ώστε να θεωρηθεί πως στερούμαι αντικειμενικότητας σε αυτό που θα πω. Έχω πρόβλημα με το διαρκές πετροβόλημα των πλουσίων.
Λες κι αν ένας από μας ήταν μεγαλοεπιχειρηματίας, θα τα μοίραζε στους φτωχούς.
Λες και το να είναι κάποιος πλούσιος είναι αδίκημα.
Ξεχνάμε πως ο πολιτισμός στηρίχτηκε και στηρίζεται μόνο από αυτούς.
Και πολλά άλλα.

Και πιο άλλα που τα στηρίζουμε εμείς.

Τώρα, αν παραγράφεται κάποιο χρέος του Καρούζου και όχι του υδραυλικού, δεν είμαι και τόσο σίγουρη.
Έχει κάνει τα κουμάντα του κι ο υδραυλικός.
Τα μεγέθη μόνο αλλάζουν.

cynical είπε...

Τσαουσα,

το να ειναι κανεις πλουσιος με νομιμα μεσα δεν ειναι αδικημα. Ειναι αδικημα οταν φοροδιαφευγεις και οι πολυ πλουσιοι φοροδιαφευγουν με ποικιλους τροπους ασυλληπτους στον υδραυλικο, οπως επισης και ο πολυς πλουτος συνηθως ειναι και παρανομος.
Τωρα τι να λεμε...

grsail είπε...

Επειδή είδα μια ιδιαίτερη συμπάθεια προς τους καημένους τους πλούσιους που τους εκμεταλλεύονται οι παλιο-υδραυλικοί, αφιερώνω σε όλους (και όλες) το παρακάτω :



Καταραμένος να 'ναι ο βασιλιάς, των πλούσιων ο βασιλιάς,
που δεν συγκινήθηκε απ' τα πάθη μας
που άρπαξε το τελευταίο κέρμα απ' τα χέρια μας,
και μας άφησε να εκτελεστούμε απ' τις αιμοσταγείς του συμμορίες
Υφαίνουμε• υφαίνουμε.


– Heine, Οι υφαντές της Σιλεσίας

(από μετάφραση του Radical Desire)
.

tsaousa είπε...

@Cynical εσύ τα ξέρεις καλύτερα από μένα. Ο Bil Gates ως τρισεκατομμυριούχος είναι παράνομος;
Ή είναι ο πιτσιρικάς που εμπνεύστηκε το Facebook και στα 24 του είναι ζάπλουτος;
Ή είναι παράνομοι οι άπειροι μέτοχοι της Coca Cola;
Εκτός κι αν σκέφτεσαι Λάτση και Βαρδινογιάννη ή ακόμα μικρότερους όπως Βωβό και Κοντομηνά, που συγκριτικά με τους πρώτους είναι λιγότερο παράνομοι κατά το "σκεπτικό μας".

Πλούσιος ή φτωχός μπορείς να είσαι με νόμιμα ή παράνομα μέσα.
Είναι άσκοπο να αγκιστρωνόμαστε σε τέτοιες σκέψεις.


@Grsail εγώ γράφω σοβαρά ό,τι σκέφτομαι και θεωρώ πως κι εσύ διαβάζεις σοβαρά τα σχόλια.
Δεν΄είπα πουθενά ότι ο φτωχός υδραυλικός εκμεταλλεύεται τον πλούσιο και τέτοιες αηδίες που μας λες.

Αυτό που προσπάθησα να πω αλλά εσύ δεν γουστάρεις να καταλάβεις, είναι πως όλοι μα όλοι, έχουν μερίδιο ευθύνης για την κατάντια μας.
Εσύ, όπως και αρκετοί άλλοι Ελληνάρες δεν το αντιλαμβάνεστε, σας καπελώνει το συναίσθημα και η ταξική συγγένεια, γι αυτό αν ποτέ ο πλούσιος συμμορφωθεί με τους νόμους, ο φτωχός υδραυλικός δεν θα το κάνει ποτέ.
Ή ο φτωχός λογιστής και τα λοιπά.

grsail είπε...

@tsaousa

Αγαπητή και σεβαστή συνβλόγερ,

Το ήξερα ότι θα με μαλώσεις αλλά όμως να προσέχουμε και τι υποστηρίζουμε.

Ακούς εκεί "ο πολιτισμός στηρίχτηκε και στηρίζεται μόνο από αυτούς" (!)

έλεος !

tsaousa είπε...

@grsail απεκδύσου τον μανδύα του κόμπλεξ έναντι των πλουσίων.
Τους δίνεις μεγαλύτερη δύναμη αν δεν το καταλαβαίνεις...

Ναι, θες δε θες, θέλω δεν θέλω, το χρήμα στήριξε και στηρίζει τον πολιτισμό.

Απ΄το περίσσευμα, και είναι απολύτως λογικό.

grsail είπε...

@tsaousa
Όσον αφορά στην συμβουλή σου να ‘απεκδυθώ’ τα κόμπλεξ μου την ακολουθώ κατά τις δυνάμεις μου.

Στο ζήτημα της υποστήριξης του πολιτισμού συμφωνώ βέβαια ότι ο ανθρώπινος πλούτος, το ‘περίσσευμα’ που λες είναι η βάση (ίσως και η αιτία) του πολιτισμού.
Θα πρέπει όμως να θυμόμαστε πάντοτε ποιοί _δημιουργούν_ τον πλούτο και ποιοί υλοποιούν – ανά τους αιώνες – τα μεγάλα και τα μικρά επιτεύγματα του πολιτισμού.
Με δυο λόγια ποιοι γεννούν το όραμα.

(ο Περικλής διαχειρίστηκε το πλούσιο ταμείο της Αθήνας, άλλοι όμως σμίλεψαν με το μυαλό και τα χέρια τους τον Παρθενώνα)

Καλό ΣΚ